Hoofdcategorieën
Topicacties

Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 augustus 2005

quote:
Joss schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:01:
[...]

Verpesten? Lol, wil je je uren niet gebruiken dan? :? :X
jawel maar ik weet niet precies hoe dat allemaal zit ik neem aan dat je je uren na de race weer terug krijgt. En ik wou ook niet als blijkt dat er veel gerepareerd wordt in 1x teveel uren op 1 onderdeel gebruiken maar dat kon ik natuurlijk altijd zien door 1 uur te gaan gebruiken eerst.

Maar ik wou het gewoon even zeker weten ;)

F1Time - Wesley Jonker (CLASS 1)

AA plz
Reg. datum: 04 januari 2005

Nou Luuk, eens kijken waar we dit kunnen verbeteren :D

Tof om te zien dat er nog steeds meer mensen zich aanmelden :D

Pokeren en ook nog eens daarmee makkelijker verdienen? ga dan eens naar Bonus4Dummies! -|- F1time.com - B. Oudenampsen C2G3

Moge de kracht met je zijn...

quote:
Bluepanther schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:16:
Nou Luuk, eens kijken waar we dit kunnen verbeteren :D

Tof om te zien dat er nog steeds meer mensen zich aanmelden :D
Ehm Panther, je staat achter me...
Dit keer mag jij wel sneller zijn hoor ;)
Maarre, dit is niet denderd zeg, verschil is toch wel wat groot met de kop van het veld...

*gaat maar eens bedenken hoe we dit gaan aanpakken voor de race*

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open

Wetenschap is dronkenschap

Oeps, vergeten naar de weersomstandigheden te kijken tijdens de warmup: daar ga je dan met je hard-wets op 17 mm water :D Geen wonder dat ik onderaan sta dus :P

Qualifying ging wel redelijk lekker vond ik zelf: setup zag er goed uit, DQP op 91% en toch sta ik 12e van de 16 nu :( Ligt dit aan mijn prutdriver (50/100 ongeveer) of aan mij? :$

quote:
B-Force schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:44:
Oeps, vergeten naar de weersomstandigheden te kijken tijdens de warmup: daar ga je dan met je hard-wets op 17 mm water :D Geen wonder dat ik onderaan sta dus :P

Qualifying ging wel redelijk lekker vond ik zelf: setup zag er goed uit, DQP op 91% en toch sta ik 12e van de 16 nu :( Ligt dit aan mijn prutdriver (50/100 ongeveer) of aan mij? :$
eh..wat voor banden had je dan mee moeten rijden??? het is erg nat dus sowieso wet tyres en regenbanden moeten altijd hard zijn...

quote:
Wes46 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:47:
[...]

eh..wat voor banden had je dan mee moeten rijden??? het is erg nat dus sowieso wet tyres en regenbanden moeten altijd hard zijn...
Ik bedoelde hard-dry's :D

f1time C1
Reg. datum: 16 april 2004

quote:
B-Force schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:44:
Kan zoveel oorzaken hebben:

- nu wel de goed banden?
- driver die een lage waarde voor kwalificeren heeft?
- een veel vollere tank dan je concurrenten?
- revs lager dan 100%?

quote:
dat is inderdaad niet zo handig nee :+ maar dan kun je misschien voor een verrassing in de race gaan zorgen 8)7

quote:
Sempy schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:50:
[...]

Kan zoveel oorzaken hebben:

- nu wel de goed banden?
- driver die een lage waarde voor kwalificeren heeft?
- een veel vollere tank dan je concurrenten?
- revs lager dan 100%?
- nu wel goede banden, het is weer droog (race wordt weer zeer nat...)
- waarde voor pole is 38 (kwalificeren staat er niet bij?)
- mwah, standaard 2 stops-strategie, geen veranderende weersomstandigheden, dus denk het niet
- revs op 100%

Angelina Jolie Addict

8)

Voel me goed *O* Heb in de quali voorlopig een ontzettend goede positie (8e) :*)

Wat daar zo goed aan is? Nou, al de coureurs boven mij (op 1 na :+) hebben allemaal minimaal 2 seizoenen meer ontwikkeling dan ikzelf. Daarnaast hebben zij coureurs die letterlijk 2x zo goed zijn als de mijne (96/141). :)

Sta nu dan wel op 2.5 van de #1, maar ja, die zitten er al 2 seizoenen in, en zijn ook gewoon goed :)

Hopelijk rijdt ik de race uit, want door testen is m'n motor en gearbox tot 70% gedaald :P Ik ga dus niet meer testen :+ Heb er wel meteen al een revision voor de motor op gegooid :+ Van 82% naar 86.5% reliability met de Mercedes motor

Angeloonie wijzigde dit bericht 14-06-2007 13:19 (33%)

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, XFX 8800GTX

.eXP | DonCorleone
Reg. datum: 12 maart 2001

Ik ben sinds deze weekook gerigstreerd maar zit toch nog met een paar vraagjes. Ik heb een practice gedaan, en ben gequalified. Ik moet nu dus de race order invullen, maar heb totaal geen idee hoe ik de fuel moet regelen? Hoe kan ik dat het beste doen? Ik kan namelijk oko niet terug lezen hoeveel hij heeft verbruikt tijdens de practise bv. of kan dit wel maar zie ik het niet goed :+

Amd Athlon 64 X2 4200+ @2500 Mhz, ASUS A8N-SLI, Nvidia 8800 GTS 320 Mb, SoundBlaster Audigy LS, 2 GIG Kingston Camera: Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm iS, Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM, Canon BG-E5

gewoon invullen hoeveel fuel je met een pitstop wil bijvullen en hoeveel dat moet zijn kom je vanzelf wel achter als je een keer zonder benzine komt te staan maar in de warm up kun je wel je verbruik zien.

FC Strijen
Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Donnie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:21:
Ik ben sinds deze weekook gerigstreerd maar zit toch nog met een paar vraagjes. Ik heb een practice gedaan, en ben gequalified. Ik moet nu dus de race order invullen, maar heb totaal geen idee hoe ik de fuel moet regelen? Hoe kan ik dat het beste doen? Ik kan namelijk oko niet terug lezen hoeveel hij heeft verbruikt tijdens de practise bv. of kan dit wel maar zie ik het niet goed :+
Dat krijg je ervan als je niet eerst leest, maar meteen doet ;) .

Brandstofverbruik is af te lezen in de warmup, die heb je blijkbaar niet gedaan dus zul je wat natte vingerwerk toe moeten gaan passen.

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

.eXP | DonCorleone
Reg. datum: 12 maart 2001

Ik heb wel gelezen ;) Maar heb dat idd over het hoofd gezien denk ik.... warmup heb ik idd overgeslagen, en na de qualify kan je deze helaas niet meer starten, natte vinger werk it will be dus ;)

Ook de wings snap ik niet helemaal hoe die in te stellen, dit is zeker ook af te lezen in de practise :X

p.s. waar zou ik dit eventueel nog terug kunnen lezen, die faq, en die noob guide haal ik dit niet uit namelijk?

Donnie wijzigde dit bericht 14-06-2007 14:58 (15%)

Amd Athlon 64 X2 4200+ @2500 Mhz, ASUS A8N-SLI, Nvidia 8800 GTS 320 Mb, SoundBlaster Audigy LS, 2 GIG Kingston Camera: Canon EOS 450D + EF-S 18-55mm iS, Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM, Canon BG-E5

f1time C1

Staat allemaal in de topicstart beschreven. ;)

@Joss volgens mij staat bij practice nog de tekst van verleden jaar (dat je voor >10 rondjes moet betalen ipv slijtage).

Sempy wijzigde dit bericht 14-06-2007 15:00 (3%)

FC Strijen

quote:
Donnie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:58:
Ik heb wel gelezen ;) Maar heb dat idd over het hoofd gezien denk ik.... warmup heb ik idd overgeslagen, en na de qualify kan je deze helaas niet meer starten, natte vinger werk it will be dus ;)

Ook de wings snap ik niet helemaal hoe die in te stellen, dit is zeker ook af te lezen in de practise :X

p.s. waar zou ik dit eventueel nog terug kunnen lezen, die faq, en die noob guide haal ik dit niet uit namelijk?
Ik denk dat je dan toch weer verkeerd zit te lezen hoor :? Is zo klaar als een klontje uitgelegd, lijkt mij... Volgensmij staat het in het kort uitgelegd onder Practice/Setup in de OP.

@Sempy: Ik zal er eens naar kijken. Gebruik zelf de Nederlandse versie niet namelijk :9
Edit: Kuch, je bedoelt natuurlijk in de OP :9 - aangepast.

Joss wijzigde dit bericht 14-06-2007 15:32 (8%)

The dark side is within all!
Reg. datum: 01 oktober 2003

quote:
Angeloonie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:06:

Hopelijk rijdt ik de race uit, want door testen is m'n motor en gearbox tot 70% gedaald :P Ik ga dus niet meer testen :+ Heb er wel meteen al een revision voor de motor op gegooid :+ Van 82% naar 86.5% reliability met de Mercedes motor
ik heb ook op de betrouwbaarheid getest maar ik zie nergens dat het omhoog is gegaan gebeurd dat pas na de race dus als ik een nieuwe motor heb?

ik zelf ga deze keer toch wel voor wat punten word een regenrace dus ik denk dat het wel eens spannend kan worden. 92% dqp en vorige race een drp van 91 dus daar ligt het niet aan. sta alleen 3.2 sec achter de nr 1 dat had minder kunnen zijn maar dan had ik voor een iets andere tacktiek moeten gaan. ik hoop dat mijn keuze deze keer goed uitpakt en hopelijk niet weer een motorplof krijg oververhit kan hij niet raken met al die regen O-)

E.V.V. Phenix (508039)
Pulse mee voor GoT!

f1time C1

quote:
odan schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:25:
[...]
ik heb ook op de betrouwbaarheid getest maar ik zie nergens dat het omhoog is gegaan gebeurd dat pas na de race dus als ik een nieuwe motor heb?
Kan pas naar de race, dan kan je op het tabblad van het testen via een icoontje rechtsonderin je motor omwisselen voor de nieuwere versie en ook gelijk de verbetering zien.

Reg. datum: 02 november 2002

Hoe zit dat eigenlijk met motoren testen. Kan je dan alleen de upgrades gebruiken in dit seizoen? of neem je die ook mee naar volgend seizoen. Ik heb namelijk getest en flinke slijtage opgelopen, zie het nut van testen daarom niet zo in, jullie wel?

f1time C1

testen is nu idd erg riskant met die slijtage, ik ga er ook vanuit dat daar echt wel een oplossing voor komt (en hopelijk snel!). Testen heeft alleen effect op het lopende seizoen, aangezien je volgend jaar weer nieuwe leveranciers hebt en dus van nul af aan moet beginnen.

Sempy wijzigde dit bericht 14-06-2007 15:41 (3%)

quote:
Sempy schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:40:
testen is nu idd erg riskant met die slijtage, ik ga er ook vanuit dat daar echt wel een oplossing voor komt (en hopelijk snel!). Testen heeft alleen effect op het lopende seizoen, aangezien je volgend jaar weer nieuwe leveranciers hebt en dus van nul af aan moet beginnen.
Maar met de opmerking dat het seizoen 17 races duurt... dus als je groepsgenoten wel upgraden en jij niet kan het zo zijn dat zij gaandeweg het seizoen sneller en betrouwbaarder rondrijden dan jij zonder test en upgrades...

lastig hè, die afwegingen :X

FC Strijen

quote:
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:43:
[...]

Maar met de opmerking dat het seizoen 17 races duurt... dus als je groepsgenoten wel upgraden en jij niet kan het zo zijn dat zij gaandeweg het seizoen sneller en betrouwbaarder rondrijden dan jij zonder test en upgrades...

lastig hè, die afwegingen :X
De upgrades moet je sowieso gebruiken. Ook zonder te testen worden je motor/gearbox/banden beter door het racen. De vraag is wat mij betreft meer: wanneer gebruik je je upgrades? Je hebt er maar 2 per onderdeel en als je die in de eerste 4 weken er doorheen jast... :)

Ik heb dit seizoen nog niet getest... vorige race had ik niet genoeg reserveonderdelen en deze race hoor ik teveel verhalen dat het compleet fout gaat (en als ik slijtage doorreken zou ik na de race iig geen brakes meer over hebben (niet dat die duur zijn, maar toch)).

quote:
Joss schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:54:
[...]

De upgrades moet je sowieso gebruiken. Ook zonder te testen worden je motor/gearbox/banden beter door het racen. De vraag is wat mij betreft meer: wanneer gebruik je je upgrades? Je hebt er maar 2 per onderdeel en als je die in de eerste 4 weken er doorheen jast... :)

Ik heb dit seizoen nog niet getest... vorige race had ik niet genoeg reserveonderdelen en deze race hoor ik teveel verhalen dat het compleet fout gaat (en als ik slijtage doorreken zou ik na de race iig geen brakes meer over hebben (niet dat die duur zijn, maar toch)).
Ehm Joss, die slijtage van je brakes zou ik me niet druk over maken...
vorige race was je tempo dermate hoog, dat je niet eens brakes nodig had... :+

FC Strijen

quote:
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:06:
[...]

Ehm Joss, die slijtage van je brakes zou ik me niet druk over maken...
vorige race was je tempo dermate hoog, dat je niet eens brakes nodig had... :+
Ik maak me ook niet echt zorgen om de brakes, die koop ik voor 60k nieuw op de markt :P , maar brakes zouden met test+race wel naar -10% gaan. Andere onderdelen komen ook in de buurt van 10%, wat natuurlijk niet boverderlijk voor de snelheid/betrouwbaarheid is.

En wat betreft dat tempo... pfu :P niet aardig! M'n front wing was kapot, ja! :/ ;) Overigens rij ik nu op Montreal (nog steeds 1e van de 13 inmiddels), dus flinke wear op brakes/engine.

quote:
Joss schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:13:
[...]
En wat betreft dat tempo... pfu :P niet aardig! M'n front wing was kapot, ja! :/ ;) Overigens rij ik nu op Montreal (nog steeds 1e van de 13 inmiddels), dus flinke wear op brakes/engine.
Eigenlijk ben ik ook helemaal niet aardig >:) :+
Enne Montreal joh, hoor ik daar een Kubica-tje aankomen...? :X

Edit: Nee hoor Joss, ik gun je een goede klassering hoor

Luuk_Luchtloper wijzigde dit bericht 14-06-2007 16:19 (6%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: