Gathering of Tweakers

Quicksearch
kijk eens wat ik nu net lees

Nokia N95: Made in Finland of Made by Nokia?
08-06-2007 - Als je geïnteresseerd bent in de Nokia N95 dan moet je weten dat er een paar opmerkelijke verschillen bestaan tussen de N95 die gemaakt is in Finland (’Made in Finland’) en de N95 die gemaakt is in China (’Made by Nokia’)....
door Wouter Labruyere
Hierbij de verschillen op een rijtje. Ik zou gaan voor de Finse versie.

Made in Finland:
- Heeft een bug waardoor de N95 niet op stille modus gaat bij het indrukken van #
- De slider is beter, steviger dan de Made by Nokia versie

Made by Nokia:
- Nokia Case en screenprotector standaard meegeleverd
- Slider is vaak losser dan de Made in Finland versie

van een betrouwbare bron

gr webjo

quote:
webjo schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:33:

Made in Finland:
- Heeft een bug waardoor de N95 niet op stille modus gaat bij het indrukken van #

Made by Nokia:
Vreemd verhaal. Mijn N95 :
- heeft een losse slider (inmiddels opgelost)
- stille modus gaat wél aan bij ingedrukt houden van #-toets
- er zat geen Nokia case en/of screenprotector bij.

Made in Taiwan ? ;)

quote:

08-06-2007 - Als je geïnteresseerd bent in de Nokia N95 dan moet je weten dat er een paar opmerkelijke verschillen bestaan tussen de N95 die gemaakt is in Finland (’Made in Finland’) en de N95 die gemaakt is in China (’Made by Nokia’)....
door Wouter Labruyere

Made in Finland:

Made by Nokia:

van een betrouwbare bron

gr webjo
Bullshit. Die van mij is Made in Finland, maar gaat gewoon in de stille modus bij het indrukken van # en heeft ook nog eens een erg brakke slider.

Dit verhaaltje gaat dus niet op :N

Nokia N95 & TomTom Mobile 6.02 + HP Ipaq 4150 & TomTom Navigator 6.030

klop deze aanbieding, misschien voor de mensen die nog geen een hebben. ben ook op zoek naar deze telefoon alleen ik heb geen parter dus deze aanbieding is niet voor mijn

http://www.lynk.nl/index....mp;do=info&aid=500061?cmp=KNC-google&HBX_PK=n95&HBX_OU=50

gr webjo

Die mening kan je ook via een TR melden. En, smijten met (erge) ziektes stellen we hier zeker niet op prijs! Je kunt je ook inhouden.

TinuX wijzigde dit bericht 08-06-2007 21:03 (74%)

quote:
webjo schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:31:
klop deze aanbieding, misschien voor de mensen die nog geen een hebben. ben ook op zoek naar deze telefoon alleen ik heb geen parter dus deze aanbieding is niet voor mijn

http://www.lynk.nl/index....mp;do=info&aid=500061?cmp=KNC-google&HBX_PK=n95&HBX_OU=50

gr webjo
Koop die telefoon nou niet op zo'n site, die hebben misschien modellen zonder Europese goedkeuring en garantie! Bovendien kan je een niet al te beste service verwachten!

Trouwens voor de mensen die zitten met levertijden. Ik heb de mijne bij Bel Company besteld afgelopen zaterdag, dinsdag kon ik hem ophalen!

quote:
Isotope schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:11:
[...]

Nou.... ik kon er eerst ook wel mee leven, maar de speling die ik nu heb in de standaard positie beide kanten op (schuif omhoog, omlaag) is van 1 mm naar zeker 2 mm gegaan!! :o Het wordt duidelijk erger!

2 mm speling is toch best vervelend.

Ik hoop niet dat dit nog erger gaat worden, want dan zal ik weer terug moeten voor een reparatie :(
Hier ook als ik de schuif dicht heb 1mm speling denk ik maar als die open is heb ik helemaal geen speling, is dit dat normaal ???

t-mobile heeft er alles aan gedaan om mij geen nieuwe toestel te geven ik ben de 1e dagdat ik het toestel had gelijk naar de winkel gegaan vanwege de slider, daar hebben ze mij allemaal leugentjes zitten vertellen en ze zijden dat ik ze moet mailen ik mail ze dus en krijg pas antwoord wanneer de omruilgarantie is afgelopen!!

Ik vraag me af hoe de agenda functie is.
Is het mogelijk om in 1 oogopslag een volle maand te zien en in elk vakje iets van text? (al is het maar 1 letter).

You can either agree with me or be wrong! __ www.worldwebworx.com

quote:
Kasrawi schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:31:
t-mobile heeft er alles aan gedaan om mij geen nieuwe toestel te geven ik ben de 1e dagdat ik het toestel had gelijk naar de winkel gegaan vanwege de slider, daar hebben ze mij allemaal leugentjes zitten vertellen en ze zijden dat ik ze moet mailen ik mail ze dus en krijg pas antwoord wanneer de omruilgarantie is afgelopen!!
Nou ik hem heb dus twéé weken maar als de slider dicht is heb ik 1mm speling als die open is helemaal geen speling, gebeld met Teleword ( Nokia Care ) ze konden er nog niks aan doen, het toestel was nog te nieuw, de monteur had daar nog geen ervaring mee........... :? 8)7 :?

Albert020 wijzigde dit bericht 08-06-2007 21:46 (3%)

quote:

door Wouter Labruyere

Made in Finland:

Made by Nokia:

van een betrouwbare bron

gr webjo
Is dat een beetje oud mievws? Volgens mij stond dit al in deel 1 of 2. Toen ik hem 20 april kreeg leek ik al welke van die 2 het was. Maar helaas is het random die problemen. Hoewel made in finland in combi met deep plum de beste combi leek. Ik heb die combi en 0 problemen. Maar ik denk eerder dat het toeval is

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
BiG_G schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:43:
Ik vraag me af hoe de agenda functie is.
Is het mogelijk om in 1 oogopslag een volle maand te zien en in elk vakje iets van text? (al is het maar 1 letter).
Je hebt een maandoverzicht maar je begrijpt wel dat je niet een hele maand aan afspraken op dat kleine scherm kunt tonen. Het overzicht is dan ook beperkt tot het weergeven van de dagen van de maand. Je ziet een driehoekje staan als er op die dag een of meerdere afspraken staan gepland. Als je naar die dag scrollt en even blijft staan dan zie je ook welke afspraken er staan. Klik je op die dag dan krijg je het dagoverzicht van die dag.

Overigens vind ik de benamingen van die agenda functie nogal dom. Je hebt een vergadering wat gewoon een tijdgebonden afspraak is en je hebt een memo, wat dus geen tijdgebonden afspraak is. Waarom het beestje dan ook niet zo noemen? Wat je overigens ook nog kunt doen is het toevoegen van een taak en er een alarm aan koppelen die je op een bepaalde dag en zelfs een bepaald tijdstip meldt dat je nog een taak moet doen. Op mijn Treo 650 kon ik wel een alarm koppelen aan een taak maar dat alarm gaat af wanneer het er zin in heeft. Leuke toevoeging dus t.o.v. de Treo. Al met al vind ik de agenda functie erg goed, iets beter zelfs dan de agenda van mijn oude Treo.

Leonardo da Vinci

quote:
...Made in Finland:

Made by Nokia:
- Slider is vaak losser dan de Made in Finland versie...
Ik heb er hier twee. Een simlockvrije graphite en een gelockte branded plum van T-mobile met branded software (web 'n walk logo ipv aardbol voor internet, verder weinig verschil gemerkt).

Graphite:
- code: 0546669
- model: N95-1
- type: RM-159
- made in Finland
- stille modus werkt gewoon met # indrukken
- speling op de slider zowel in open als dichte toestand, vnl aan de rechterkant

Plum:
- code: 0547643 (speciale productcode voor T-mobile NL)
- type RM-159
- made in Finland
- stille modus werkt niet met # indrukken
- geen speling op de slider in dichte toestand, wel in open toestand (bovenaan het scherm)

Conclusie: informatie onjuist, niet zo'n betrouwbare bron

Nieuwsgierigheid:
- Waar komt die bug vandaan met het profiel stil en #?
- Hangt dat samen met branded software?

Vreemde constatering:
- Op beide telefoons bij geen enkel profiel een werkende trilfunctie, terwijl die wel aan staat
- Trilfunctie-mechaniek werkt wel, want hij geeft een tril bij aan en uitzetten

Da_Vinci wijzigde dit bericht 08-06-2007 23:08 (16%)

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

iemand hier al ervaring met deze accu:

http://www.telecomtelecom.nl/index.php?p=5&id=5333

geen originele nokia, maar wel 25 euro goedkoper...is het verstandig om deze te kopen?

quote:
ppl schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:25:
[...]

Je hebt een maandoverzicht maar je begrijpt wel dat je niet een hele maand aan afspraken op dat kleine scherm kunt tonen. Het overzicht is dan ook beperkt tot het weergeven van de dagen van de maand. Je ziet een driehoekje staan als er op die dag een of meerdere afspraken staan gepland. Als je naar die dag scrollt en even blijft staan dan zie je ook welke afspraken er staan. Klik je op die dag dan krijg je het dagoverzicht van die dag.

Overigens vind ik de benamingen van die agenda functie nogal dom. Je hebt een vergadering wat gewoon een tijdgebonden afspraak is en je hebt een memo, wat dus geen tijdgebonden afspraak is. Waarom het beestje dan ook niet zo noemen? Wat je overigens ook nog kunt doen is het toevoegen van een taak en er een alarm aan koppelen die je op een bepaalde dag en zelfs een bepaald tijdstip meldt dat je nog een taak moet doen. Op mijn Treo 650 kon ik wel een alarm koppelen aan een taak maar dat alarm gaat af wanneer het er zin in heeft. Leuke toevoeging dus t.o.v. de Treo. Al met al vind ik de agenda functie erg goed, iets beter zelfs dan de agenda van mijn oude Treo.
Ok, duidelijk...

Thx!

You can either agree with me or be wrong! __ www.worldwebworx.com

quote:
skulldigger schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:02:
[...]

Wil ook wel een protector voor mn scherm. Ik kan kiezen uit Ultra-clear of Anti-glare. Welke hebben jullie erop?
Ik heb gekozen voor de Ultra-Clear, deze had ik ook op mijn iPAQ 4150.
Prima protector, en blijft het scherm zo in originele staat.

quote:
Da_Vinci schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:29:
[...]

Ik heb er hier twee. Een simlockvrije graphite en een gelockte branded plum van T-mobile met branded software (web 'n walk logo ipv aardbol voor internet, verder weinig verschil gemerkt).

Graphite:
- code: 0546669
- type: RM-159
- made in Finland
- stille modus werkt gewoon met # indrukken
- speling op de slider zowel in open als dichte toestand, vnl aan de rechterkant

Plum:
- code: 0547643 (speciale productcode voor T-mobile NL)
- type RM-159
- made in Finland
- stille modus werkt niet met # indrukken
- geen speling op de slider in dichte toestand, wel in open toestand (bovenaan het scherm)

Conclusie: informatie onjuist, niet zo'n betrouwbare bron

Nieuwsgierigheid:
- Waar komt die bug vandaan met het profiel stil en #?
- Hangt dat samen met branded software?

Vreemde constatering:
- Op beide telefoons bij geen enkel profiel een werkende trilfunctie, terwijl die wel aan staat
- Trilfunctie-mechaniek werkt wel, want hij geeft een tril bij aan en uitzetten
Eigenlijk schakel je met de # toets niet perse naar stil profiel, maar je schakele tussen de bovenste 2 profielen. Dus als je profiel hernoemt naar Work ofzo met andere instellingen dan schakeld ie naar dat profiel met #

ik kan geen software in me telefoon instaleren.... Help!!! (komt het door na het sigen??

quote:
Mau_Maus schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 00:42:
[...]

Eigenlijk schakel je met de # toets niet perse naar stil profiel, maar je schakele tussen de bovenste 2 profielen. Dus als je profiel hernoemt naar Work ofzo met andere instellingen dan schakeld ie naar dat profiel met #
Kijk dat is interessant, dank voor de tip.

quote:
ryan82 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 02:58:
ik kan geen software in me telefoon instaleren.... Help!!! (komt het door na het sigen??
Het zou handig zijn als je meer specifieke informatie geeft, dan kunnen we een poging doen om te helpen...

quote:
Sorano schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:46:
[...]

Ik heb gekozen voor de Ultra-Clear, deze had ik ook op mijn iPAQ 4150.
Prima protector, en blijft het scherm zo in originele staat.
Keej dan, heb de BW UltraClear ook gekocht ;)

Hallo,

Zou dit kunnen dat er nieuwe N95 op komst zijn. Ik bedoel hiermee, van een nieuwe productielijn ofzo: waarbij het sliderprobleem opgelost is, betere gps-ontvangst, e.d.
Dit was een verkoper in een winkel die me dit vertelde of wijs gemaakt heeft :-).
Want Nokia België zit zelf zonder stock zei hij, dus wachten op nieuwere toestellen dan maar...

Leonardo da Vinci

quote:
Mau_Maus schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 00:42:
[...]
Ok, maar dan is het nog steeds vreemd dat hij dat op de ene N95 wel doet en op de andere niet (zelfde firmware: 11.0.0.26).

Verder blijf ik ook het weigeren van de trilfunctie vreemd vinden.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik dacht eerst gewoon dat hij het deed, maar de luidsprekers zetten de telefoon ook al flink in beweging. Toen ik gisteren bij het testen echt voelde aan de telefoon bleek dat bij beide exemplaren die ik in huis heb bij geen enkel profiel trillen.

Zijn er mensen die dit ook willen testen?

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Leonardo da Vinci

quote:
K800i schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:47:
Zou dit kunnen dat er nieuwe N95 op komst zijn. Ik bedoel hiermee, van een nieuwe productielijn ofzo: waarbij het sliderprobleem opgelost is, betere gps-ontvangst, e.d.
Dit was een verkoper in een winkel die me dit vertelde of wijs gemaakt heeft :-).
Want Nokia België zit zelf zonder stock zei hij, dus wachten op nieuwere toestellen dan maar...
Zou allemaal kunnen. Maar het is niet zo heel interessant. Speculeren kun je het beste op de beurs doen ;).

Nokia zal gerust reageren op de problemen die met de eerste lichting geconstateerd worden. De vraag is alleen hoe lang het duurt voordat zoiets door de molen is.

Met een beetje kennis van bedrijfskunde schat ik in dat het ongeveer zo gaat:
Eerst moeten klanten klagen, vervolgens (als ze genoeg dezelfde klachten krijgen) gaan ze de problemen onderzoeken, dan moeten een aantal managers beslissingen nemen (hoe groot is het probleem, wel of niet oplossen, wat kost het etc., wachten we nog even tot er meer tegelijk opgelost kunnen worden), dan moeten de problemen opgelost worden door nieuwe ontwerpen van ofwel het product of aanpassingen in de productielijn, testen, en dan pas echt aanpassen van de productielijn produceren.

Als je denkt dat dit in een tijdsbestek van 3 maanden na de release van het toestel kan ben je een optimist. Het is wachten op een officiele mededeling van Nokia, als die al komt, of anders gewoon afwachten denk ik.

Het zou ook kunnen dat het sliderprobleem is op te lossen door alleen het productieproces een beetje te tweaken, dan gebeurt het sneller, maar vergeet het maar dat ze dan andere features ondertussen ook aanpassen.

Producten hebben tegenwoordig allemaal kinderziektes vanwege de korte time-to-market door hevige concurrentie. Het enige dat je als consument kan doen is bepalen wanneer je het product aanschaft. Een half jaar tot een jaar na de introductie of langer is voor wat betreft de kinderziektes een goede keuze, maar dan is het gadgetgehalte er wel weer af. Een andere optie is gewoon kopen, accepteren dat er kinderziektes zijn, de ontwikkelingen volgen en als het tijd is terug naar Nokia om je product te laten verbeteren, ofwel door firmware, of door hardwareaanpassingen.

Da_Vinci wijzigde dit bericht 09-06-2007 10:14 (4%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws