quote:
K800i schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:47:
Zou dit kunnen dat er nieuwe N95 op komst zijn. Ik bedoel hiermee, van een nieuwe productielijn ofzo: waarbij het sliderprobleem opgelost is, betere gps-ontvangst, e.d.
Dit was een verkoper in een winkel die me dit vertelde of wijs gemaakt heeft :-).
Want Nokia België zit zelf zonder stock zei hij, dus wachten op nieuwere toestellen dan maar...
Zou allemaal kunnen. Maar het is niet zo heel interessant. Speculeren kun je het beste op de beurs doen

.
Nokia zal gerust reageren op de problemen die met de eerste lichting geconstateerd worden. De vraag is alleen hoe lang het duurt voordat zoiets door de molen is.
Met een beetje kennis van bedrijfskunde schat ik in dat het ongeveer zo gaat:
Eerst moeten klanten klagen, vervolgens (als ze genoeg dezelfde klachten krijgen) gaan ze de problemen onderzoeken, dan moeten een aantal managers beslissingen nemen (hoe groot is het probleem, wel of niet oplossen, wat kost het etc., wachten we nog even tot er meer tegelijk opgelost kunnen worden), dan moeten de problemen opgelost worden door nieuwe ontwerpen van ofwel het product of aanpassingen in de productielijn, testen, en dan pas echt aanpassen van de productielijn produceren.
Als je denkt dat dit in een tijdsbestek van 3 maanden na de release van het toestel kan ben je een optimist. Het is wachten op een officiele mededeling van Nokia, als die al komt, of anders gewoon afwachten denk ik.
Het zou ook kunnen dat het sliderprobleem is op te lossen door alleen het productieproces een beetje te tweaken, dan gebeurt het sneller, maar vergeet het maar dat ze dan andere features ondertussen ook aanpassen.
Producten hebben tegenwoordig allemaal kinderziektes vanwege de korte time-to-market door hevige concurrentie. Het enige dat je als consument kan doen is bepalen wanneer je het product aanschaft. Een half jaar tot een jaar na de introductie of langer is voor wat betreft de kinderziektes een goede keuze, maar dan is het gadgetgehalte er wel weer af. Een andere optie is gewoon kopen, accepteren dat er kinderziektes zijn, de ontwikkelingen volgen en als het tijd is terug naar Nokia om je product te laten verbeteren, ofwel door firmware, of door hardwareaanpassingen.
Da_Vinci wijzigde dit bericht 09-06-2007 10:14 (4%)