Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Philflow schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:02:
Ik dacht ik zal dit maar even op neutraal terrein posten: Redenen waarom je de Asus 901 zou moeten nemen i.p.v. de Wind.

- Wireless N, the Wind only has b/g.
- Dolby sound, the Wind doesn't.
- Dual microphone for better sound recording/voice chat, the wind has a single mic as did the old eee's!
- Multi touch trackpad (like Apple laptops) the wind doesn't
- 6 cell battery, the Wind only has 3 cell.
Valt niks op af te dingen, is allemaal waar.....maar...als het om gebruiksgemak gaat, is de Wind toch echt een betere optie voor mij.
* toetsenbord zo goed als fullsize (en als je er mee werkt, merk je pas hoe je gewend bent aan fullsize)
* groter scherm. Voor mij mag het niet kleiner, want op de Wind gaat het nog net qua leesbaarheid met internetten e.d., en ik heb zeer scherpe ogen.

Ik zou eenieder de tip willen geven: probeer eens in de winkel of bij een kennis, voordat je iets aankoopt. Dat voorkomt een hoop spijt achteraf.

MSI Wind pearlwhite.2GB.Wd Scorpio 320GB.Logitech VX Nano.Logitech Alto.Philips Power2Go 7640

Ik heb advies nodig. Ik wil me in augustus een subnotebook aanschaffen, maar in België zijn de eee 701, 900 en Acer Aspire One de enige keuze. Ik wil Windows XP (zelf installeren is geen optie) en de Windows versie van de Aspire One vind ik nergens. Blijkbaar is er ook niets bekend over de release van Medion Akoya (MSI Wind). Van Dell E hebben we ook een tijdje niets gehoord. Deze zou in augustus komen, maar dat zie ik precies niet meer gebeuren?

Dus wat zou ik doen? Gewoonweg de EEE PC 900 halen of toch wachten? Het zal voornamelijk dienen voor mijn studies en een paar kleine programmatjes dus qua specs en opslag heb ik niet veel nodig.

Philflow wijzigde dit (47%)

Hoe zit het met de 901, zijn daar al data van bekend?
Ik zou liever de 901 dan de 900 nemen.
Edit: ohja pricewatch: Asus Eee PC 901 Wit

Philflow wijzigde dit bericht 31-07-2008 16:51 (29%)

Reg. datum: 27 november 2003

deleted

Nescion wijzigde dit bericht 31-07-2008 20:33 (92%)

ik zit zelf toch echt op de opvolger van de huidige tz serie van sony te wachten. twijfel of ik de huidige al moet kopen. ben erg gecharmeerd door het design en de prestaties. echt vette laptop van 11.1 inch

helaas wel erg duur

dangerpaki wijzigde dit bericht 31-07-2008 20:40 (5%)

quote:
dangerpaki schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:40:
ik zit zelf toch echt op de opvolger van de huidige tz serie van sony te wachten.
Dat gaat waarschijnlijk gebeuren rond december/januari.

Als ik het niet verkeerd heb, komt Sony ook met een low-cost subnotebook op de markt,
deze zal uiteraard wel "slechter" en minder mooi zijn dan de TZ/TZopvolger omdat je hier dan ook geen premium prijs voor betaald.

quote:
Philflow schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:39:
[...]

Dat gaat waarschijnlijk gebeuren rond december/januari.
ok das goed om te weten. hopelijk maken ze daar ook wat moois van. en gezien de prijs van d ehuidige tz serie zal de prijs neit veel hoger liggen. de prijzen van de tz serie van sony zakken neit zo heel veel geloof ik.
quote:
younes0807 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:03:
Als ik het niet verkeerd heb, komt Sony ook met een low-cost subnotebook op de markt,
deze zal uiteraard wel "slechter" en minder mooi zijn dan de TZ/TZopvolger omdat je hier dan ook geen premium prijs voor betaald.
ben benieuwd hoef geen top design, maar vind de meeste subnotebooks niet mooi en te dik, en daar heeft sony met de tz serie wel een mooie oplossing. en de prestaties zijn natuurlijk wel gewoon iets beter

Weet iemand of er low-cost subnotebooks op de markt zijn/komen, die zijn voorzien van een trackpoint? Dus in de prijsklasse van de EEE, Wind, Acer One, etc... Lenovo heeft natuurlijk de x300 en x200, maar die vallen in een heel andere (prijs-)klasse.

quote:
Beuzelarij schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:38:
Weet iemand of er low-cost subnotebooks op de markt zijn/komen, die zijn voorzien van een trackpoint? Dus in de prijsklasse van de EEE, Wind, Acer One, etc... Lenovo heeft natuurlijk de x300 en x200, maar die vallen in een heel andere (prijs-)klasse.
Dit zou ik ook een interessante ontwikkeling vinden. Ik heb nu de Acer Aspire One, een geweldig apparaat, maar de mensen die bedacht hebben dat zo'n touchpad onderop zo'n ding een goed idee is, hebben er volgens mij nog nooit mee gewerkt: Het is echt een crime. Het mooiste lijkt mij nog als die trackpoint dan op de plaats zit waar je duim rust als je het apparaatje vast houd, zoals geloof ik de oude libretto's van toshiba dat hebben, maar dan op het onderste gedeelte van de laptop.

I will adapt

http://www.kleinelaptops....tart_from=&ucat=7&;

of en wanneer die naar Nederland komt is niet bekend, maar hij ziet er op papier erg goed uit! Mooie concurrent voor de MSI Wind als je het mij vraagt!

MerkLenovo
TypeIdeapad S9 en S10
ProcessorIIntel Atom N230 1,6 GHz
Geheugen512MB / 1GB DDR2
Grafische chipInsert GFX
Beeldscherm8,9 / 10,2 inch
Opslagcapaciteit80GB / 160GB HDD
Optische driveniet aanwezig
OverigeBluetooth 2.0

StraightOn.NL wijzigde dit bericht 04-08-2008 21:05 (30%)

Het lijkt wel alsof al die dingen dezelfde specs hebben. Atom/8.9"of 10"/1024*600/80GB/XP.

Philflow wijzigde dit bericht 04-08-2008 21:11 (4%)

quote:
Philflow schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:11:
Het lijkt wel alsof al die dingen dezelfde specs hebben. Atom/8.9"of 10"/1024*600/80GB/XP.
Zo zijn prijs, kwaliteit en de verhouding hiertussen wel makkelijker te beoordelen bij deze modellen.
quote:
StraightOn.NL schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:00:
http://www.kleinelaptops....tart_from=&ucat=7&;

of en wanneer die naar Nederland komt is niet bekend, maar hij ziet er op papier erg goed uit! Mooie concurrent voor de MSI Wind als je het mij vraagt!

MerkLenovo
TypeIdeapad S9 en S10
ProcessorIIntel Atom N230 1,6 GHz
Geheugen512MB / 1GB DDR2
Grafische chipInsert GFX
Beeldscherm8,9 / 10,2 inch
Opslagcapaciteit80GB / 160GB HDD
Optische driveniet aanwezig
OverigeBluetooth 2.0
Ik had bij het bericht op de frontpage al gemeld dat ik het jammer vind dat er geen trackpoint op zit. Mijn verwachting was dat als Lenovo ook die markt van goedkopere subnotebooks zou betreden, dat ze dat wel zouden doen. Ze hebben dat in huis, en ze zouden zich daarmee ook van al die andere aanbieders kunnen onderscheiden. Jammer dus. :|

En Dell schijnt vrijdag op de proppen te komen met een klein lappertje;
A few weeks ago we ran some rumored specs of Dell's answer to the Eee, the Dell Inspiron 910 (aka Mini Inspiron and Inspiron Mini). Now we've gotten our hands on the full (internal) 910 web documentation. Along with scoping shots from every angle, we've learned that the 910 will support SSDs up to 16GB and has what looks to be very moddable internals (large Phillips-head screws hold that SSD in place). The system will go on sale in just a few days—August 22nd our source says—but we still don't know whether or not that $299 starting price is just a myth.
http://gizmodo.com/assets/images/gizmodo/2008/08/dellpencil22.jpg

Specs op http://gizmodo.com/503829...te-specs-and-release-date

Jasper wijzigde dit bericht 19-08-2008 11:47 (5%)

photo.shoq photoblog - Flickr
5D // Sigma 15 fish // Canon 17-40 L // Tamron 28-75 // Canon 50 // Canon 70-200 L

Reg. datum: 07 december 2004

Wow, 300 dollar. Als ze daar 300 euro van kunnen maken in Europa ben ik verkocht.

Een mooi volledig apparaatje voor een leuke 'gadget'prijs. Zo hoort het met die netbooks. En dan heb ik iets meer vertrouwen in dell dan in acer (aspire one). Ook de touchpadbuttons zijn hier conventioneel geplaatst. Hoe hard je ook wil beweren dat het op de aspire slechts wennen is, touchbuttons links en rechts lijkt me sowieso minder handig werken.

Dell maakt op zich ook altijd wel werk van een beetje zakelijk design. (borderline saai ;) ) maar liever zo, dan eee-achtig, in mijn geval. Ik haat ronde hoekjes en afgeronde vlakjes (rand rond scherm en toetsenbord van bvb een msi wind, medion akoya). Verder een goede garantie en de hardware is wel van redelijke kwaliteit.

Maar ik wacht ook nog even af wat ze zullen zeggen over hun 12 inch lijn. Zoals ik al zei, schermgrootte maakt me weinig uit (wel liefst 10 inch), zolang ze maar licht zijn. Als ze een goedkope lichte 12" kunnen maken... :9 Het zal dan wel geen macbook air kwaliteit zijn (alu/verlicht toetsenbord, core2duo) maar zal qua prijs aardig competitief zijn, en dan kies ik toch voor harde euros ipv de (fantastische) macbook air. Zoiets klein en ultraportable (wordt veel meegesleurd) is wat mij betreft liefst zo goedkoop mogelijk!

quote:
alvi schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:28:
Wow, 300 dollar. Als ze daar 300 euro van kunnen maken in Europa ben ik verkocht.

Een mooi volledig apparaatje voor een leuke 'gadget'prijs. Zo hoort het met die netbooks. En dan heb ik iets meer vertrouwen in dell dan in acer (aspire one). Ook de touchpadbuttons zijn hier conventioneel geplaatst. Hoe hard je ook wil beweren dat het op de aspire slechts wennen is, touchbuttons links en rechts lijkt me sowieso minder handig werken.

Dell maakt op zich ook altijd wel werk van een beetje zakelijk design. (borderline saai ;) ) maar liever zo, dan eee-achtig, in mijn geval. Ik haat ronde hoekjes en afgeronde vlakjes (rand rond scherm en toetsenbord van bvb een msi wind, medion akoya). Verder een goede garantie en de hardware is wel van redelijke kwaliteit.

Maar ik wacht ook nog even af wat ze zullen zeggen over hun 12 inch lijn. Zoals ik al zei, schermgrootte maakt me weinig uit (wel liefst 10 inch), zolang ze maar licht zijn. Als ze een goedkope lichte 12" kunnen maken... :9 Het zal dan wel geen macbook air kwaliteit zijn (alu/verlicht toetsenbord, core2duo) maar zal qua prijs aardig competitief zijn, en dan kies ik toch voor harde euros ipv de (fantastische) macbook air. Zoiets klein en ultraportable (wordt veel meegesleurd) is wat mij betreft liefst zo goedkoop mogelijk!
Ja zoals ik ook in het levertijden netbook topic had gezegd...

Ik hoop dan wel, als ze er 300 euro van maken dat ze wat doen aan die leveringskosten wat Dell normaal rekent van 89 euro...want dat wordt natuurlijk te gek zo. Maar ik vraag me af wanneer en of hij wel naar Nederland komt...ik heb de indruk dat Dell hier in NL / EU wel vaker achterblijft als het om de laptop modellen (zeker de 12-13 inch) gaat...helaas

Overigens vind ik de Gigabyte M912 toch ook nog steeds interessant...alleen jammer van die accu, maar verder is hij helemaal compleet eigenlijk :)

http://www.kleinelaptops.nl/gigabyte-m912.php

Bij Central Point ligt de pre-order prijs op zo'n 535 voor de XP versie...valt opzich nog wel te doen

5D // Sigma 15 fish // Canon 17-40 L // Tamron 28-75 // Canon 50 // Canon 70-200 L

Ah cool. De dell zit er dus aan te komen. Wel jammer dat het zo stil is geworden rondom de 12" Dell E slim.

Reg. datum: 07 december 2004

ok, dat wordt 'em dus niet voor mij. Dat zag ik al meteen bij het klikken op bovenstaande link.

Bezel veel te breed en dan nog uit twee kleuren (de bezel dan: grijs, zwart), nee bedankt.

Enige optie is nog lenovo 10", of hééééél hard doorsparen en een macbook Air kopen :p

weet iemand trouwens hier al iets te vertellen over de nieuwe TZ serie van sony. geschatte datum dat die geintroduceerd gaat worden, specs en prijs???

ik kan er namelijk niets over vinden. en wil er wel een kopen. maar als ik over 3 maanden voor dezlfde prijs een nieuwe serie kan krjigen dan wacht ik liever even een tijdje

quote:
dangerpaki schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:43:
weet iemand trouwens hier al iets te vertellen over de nieuwe TZ serie van sony. geschatte datum dat die geintroduceerd gaat worden, specs en prijs???
De algemene verwachting is dat ie november/december verkrijgbaar is.
Een contact bij Sony zegt dat er een refresh is in de herfst/winter.

Dell Inspiron 910 " Mini 9" netbook details: 3 models, prices and specs

http://4.bp.blogspot.com/_ZKlSQm2j7TI/SL8W0Icu8FI/AAAAAAAADkQ/zSV6y736hmM/s400/dell9st.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_ZKlSQm2j7TI/SL8W0JIezRI/AAAAAAAADkY/EvzhAXjV5_s/s400/dell9so.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_ZKlSQm2j7TI/SL8W0KTT9kI/AAAAAAAADkg/FB1dEk8MUD8/s400/dell9xp.jpg

quote:
Philflow schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:48:
[...]

De algemene verwachting is dat ie november/december verkrijgbaar is.
Een contact bij Sony zegt dat er een refresh is in de herfst/winter.
ok thanks, had inderdaad al over de refresh gehoord. maar wel raar dat een maand of twee voor een nieuwe release een refresh doen...

Al wel in UK nog niet in NL: Dell Mini Inspiron
Voor 368 euro: 1.6 Atom, XP, 8.9", 16GB SSD, 4 cell 2200mah
http://www1.euro.dell.com...l=en&s=dhs&~ck=mn

Dat is dus iets goedkoper dan de Asus 901: pricewatch: Asus Eee PC 901 Zwart Terwijl de Asus een 12GB SSD heeft.
quote:
dangerpaki schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:13:
[...]
ok thanks, had inderdaad al over de refresh gehoord. maar wel raar dat een maand of twee voor een nieuwe release een refresh doen...
Nee de eerstvolgende refresh is een nieuwe release.

Philflow wijzigde dit bericht 04-09-2008 13:54 (65%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws