Hoofdcategorieën
Topicacties

De 7 tot 11 inch subnotebook markt.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last

Reageer Nieuw Topic
Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

Ik ben er een beetje in thuis.

Als ik het goed begrijp heb je dus een 2 GB DDR2 SODIMM with 200Pins nodig.

Ik weet alleen niet of je PC4200 of PC5300 nodig hebt. Kingston is geloof ik wel een goed merk. Zo te zien aan je wizard is PC4200 al goed genoeg. Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen, daarvoor zul je een expert nodig hebben.

pricewatch: 2GB PC4200 DDR2 SODIMM CL4 (Kingston, KVR533D2S4/2G)

Philflow wijzigde dit bericht 01-08-2007 22:28 (74%)

Reg. datum: 19 januari 2003

quote:
Philflow schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:03:
Interessant. Nu hebben we 1 persoon die zegt 'only sony', en in de andere thread was er iemand die zei dat er gewone standaard modules in gaan. Wie brengt uitsluitsel?
Naja, mij moet je in dit geval niet op mijn woord geloven, want ik heb mijn ervaring gehaald uit mijn C1, die intussen toch wel een jaartje of 6 oud is. :)
quote:
Philflow schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:20:
Als ik het goed begrijp heb je dus een 2 GB DDR2 SODIMM with 200Pins nodig. Ik weet alleen niet of je PC4200 of PC5300 nodig hebt. Kingston is geloof ik wel een goed merk.
rdubbelman, kan je niet gewoon de serialno. van de originele DIMM opzoeken en kijken wat voor merk/type geheugen dat is, en dan kijken of je een exact matchende DIMM kan vinden? Dat is qua performance natuurlijk altijd het veiligst.

Are you not informed? Is that because of your attitude? - Visit kryz.org

Tweak-City met ons mee!

Master of the Edit-button

quote:
Garyu schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:22:
De Nokia 770 is een soort UMPC, specifiek gericht op de internettende bankhanger (heb ik het gevoel): http://europe.nokia.com/770

Nee, je kan er niet mee bellen (wel Skypen)
770 is alweer een ouder model, en wordt opgevolgd door de 880 als ik het goed heb. Eveneens zelfde idee, alleen wat nieuwer ;)
Als je ook nog wil bellen en je de 770 leuk vind: de 7710 is een telefoon met internet functies. :) (heb er zelf een, zo'n 7710. Alleen nog geen internet access bij m'n abbo)
Zo'n beetje het telefoon-capabele grote broertje van de 770 ;)

Edit: oh wait a sec, de 770 ziet er wat moderner uit.. er was nog een internet tablet van Nokia iig die verdacht veel op de 7710 leek, maar geen telefoonfunctie had (wel voip)

McKaamos wijzigde dit bericht 01-08-2007 23:56 (17%)

Mijn naam is Gasaansteker! De duistere heerser van de 21ste eeuw! Want ook Lucifer raakt verouderd....
[hr]McKaamos heeft nu ook een blogje

quote:
rdubbelman schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:10:
@Philflow
Ben jij wat thuis in geheugens?
Ik heb gezocht naar geheugenmodules.Bij interngeheugen.com de wizard uitgevoerd voor Kingstongeheugen. Deze kwam aan met de M25664E40 van Kingston. Deze is echter heel slecht te verkrijgen, levertijd pas eind augustus.
Zelf leek mij deze ook geschikt: KVR533D2S4/2G van Kingston. Deze is wel leverbaar en nog iets goedkoper ook.
Ik wil niet het risico lopen verkeerd geheugen te bestellen, dat kan je haast niet meer terugbrengen tegenwoordig....
Met cpu-z kan je kijken wat voor geheugen er precies inzit, dan kan je eventueel exact dezelfde module ernaast prikken.

Shuttle SN26P, opteron170 @ 2900, 8800GTS @ 650/1000

WW
Reg. datum: 05 mei 2003

quote:
McKaamos schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:46:
[...]

770 is alweer een ouder model, en wordt opgevolgd door de 880 als ik het goed heb. Eveneens zelfde idee, alleen wat nieuwer ;)
Als je ook nog wil bellen en je de 770 leuk vind: de 7710 is een telefoon met internet functies. :) (heb er zelf een, zo'n 7710. Alleen nog geen internet access bij m'n abbo)
Zo'n beetje het telefoon-capabele grote broertje van de 770 ;)

Edit: oh wait a sec, de 770 ziet er wat moderner uit.. er was nog een internet tablet van Nokia iig die verdacht veel op de 7710 leek, maar geen telefoonfunctie had (wel voip)
De Nokia N800 bedoel je :).

http://www.3g.co.uk/PR/July2007/N800_Skype.jpg

@ rdubbelman
hoe is de performance van de Vaio TZ en de response lag, zoals het opstarten van een browser en dergelijke?

Ik heb geen zin om 1700 euro uit te geven voor een pc waar ik telkens op moet wachten...

Verder heb ik nog mn twijfel over het 11,1 inch scherm, wordt dat niet te klein? Ik werk nu op een 12 inch scherm (1024*768) en vind dat af en toe aan de kleine kant.

En heb jee het scheerm buiten al geprobeerd? ben benieuwd of het leesbaar is als de zon schijnt.

Philflow wijzigde dit bericht 03-08-2007 16:41 (13%)

Reg. datum: 08 september 2006

quote:
Philflow schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:02:
@ rdubbelman
hoe is de performance van de Vaio TZ en de response lag, zoals het opstarten van een browser en dergelijke?

Ik heb geen zin om 1700 euro uit te geven voor een pc waar ik telkens op moet wachten...

Verder heb ik nog mn twijfel over het 11,1 inch scherm, wordt dat niet te klein? Ik werk nu op een 12 inch scherm (1024*768) en vind dat af en toe aan de kleine kant.

En heb jee het scheerm buiten al geprobeerd? ben benieuwd of het leesbaar is als de zon schijnt.
De performance en responselag vallen nog een beetje tegen. Mijn eerder genoemde travelmate C110 werkt veel intuitever. Ik denk dat dat alles te maken heeft met het geheugen. Bij de Vaio is steeds regelmatig 900 MB (!) in gebruik, soms nog meer. Ik verwacht een spectaculair verschil als ik er 2GB van maak. Al zal het natuurlijk nooit zo snel worden als de Dell XPS1330 waar je ook naar kijkt ;)

Scherm zal ik strakjes eens buiten proberen, het is er prima weer voor :D

quote:
rdubbelman schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 07:07:
[...]
De performance en responselag vallen nog een beetje tegen. Bij de Vaio is steeds regelmatig 900 MB (!) in gebruik, soms nog meer.
Er weleens gedacht om er XP op te zetten? Ik hoop dat dat veel zou schelen.

Heb je de Aero interface aanstaan? die kan sowieso beter uit voor de performance. En alle bloatware eraf natuurlijk, maar ik geloof dat je dat al had gedaan.
quote:
Ik verwacht een spectaculair verschil als ik er 2GB van maak.
Ik ben benieuwd.
quote:
Scherm zal ik strakjes eens buiten proberen, het is er prima weer voor :D
Cool. thanks. Ik denk dat ik nog een keer naar Raf ga om te kijken of 11,1 inch genoeg is voor me. En zal ook eens wat apps opstarten om te kijken naar de response lag.

Philflow wijzigde dit bericht 04-08-2007 09:27 (4%)

XP erop...mm nee, ik ben teveel gewend aan Vista :P
Bovendien, mijn oude trouwe travelmate C110 (jaja, ga ik weer) draait ook prima op Vista met 1GB. Dus deze machine moet ook zo te tweaken zijn dat ie vlot draait.... Nog maar eens kritisch kijken naar de bloatware, maar met name extra geheugen erbij zal 'ie heerlijk vinden :D

Het scherm van de Vaio, daar heb ik al eerder hoog van opgegeven. Echt heerlijk! Ik zit nu buiten, vol in de zon. En het blijft absoluut helder, geen enkel probleem om te werken. Zelfs in de zon is het scherm helderder dan dat van mijn desktop.

Of het scherm groot genoeg voor je is, dat is natuurlijk heel personlijk. Maar op mij komt het geen moment over als 'te klein'. Ik vind het prima zo, er is geen enkele belemmering om goed te kunnen werken. Maar nogmaals, dat is persoonlijk.

Als ik geheugen heb besteld en erbij heb geprikt (deze week hoop ik) zal ik nog een update plaatsen wat betreft de performance en het verdwijnen van de lag.
Kans is natuurlijk groot dat je ondertussen al een laptop hebt aangeschaft...als je even ongeduldig bent als ik is die kans wel aanwezig :D

quote:
rdubbelman schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:16:
Ik zit nu buiten, vol in de zon. En het blijft absoluut helder, geen enkel probleem om te werken. Zelfs in de zon is het scherm helderder dan dat van mijn desktop.
Damn dat klinkt wel heel erg goed! thanks.

Ben net terug van RAF en gemerkt dat 11 inch prima gaat, zolang ik de letters maar af en toe groter maak bij het browsen.

De performance lag, ja met Vista en 1GB was er wel wat vertraging. Maar goed ik neem aan dat dat opgelost wordt door 2GB en/of XP.

Het was me trouwens niet duidelijk of je de aero interface al hebt uitgezet, want dat zal ook schelen.

PS. hier kun je zien waarom ik overweeg XP erop te zetten ipv. Vista:
Menu Latency remains one of the key culprits of User Interface Friction on Windows: the slight lag that Windows imposes when displaying menus and submenus may seem minimal, but these delays add up, and they certainly can make working with Windows Vista less fluid than with Windows XP or Mac OS X. On average, Windows Vista was 20% slower than Windows XP in the menu latency benchmarks conducted for the project.

Goed nieuws in dit forum: Ok I installed xp and its WAY WAY WAY faster than vista. Did I say WAY faster? :-)
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=143899

Philflow wijzigde dit bericht 05-08-2007 19:07 (32%)

Ik heb net even gewerkt zonder Aero....en dat scheelt alles. Hij reageert direct op (sub-)menu's. Hetzelfde zal dus zijn met XP geïnstalleerd.
Ik heb toch Aero ingeschakeld. Eigenwijs he, das de aard van het beestje :D.
Straks nog even geheugen bestellen...Ik houd je op de hoogte.

Ik ben er nog niet uit of ik in nederland wil kopen of import vanuit Japan.

Erg interessante deals vanuit Japan, met 160GB HDD + 32GB SSD.

Natuurlijk zitten er wel haken en ogen aan, voor geintereseerden zou ik zeggen kijk eens hier: http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=8

Philflow wijzigde dit bericht 06-08-2007 14:13 (17%)

Debian GNU/Linux Sid
Reg. datum: 10 augustus 2000

quote:
Philflow schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:13:
Ik ben er nog niet uit of ik in nederland wil kopen of import vanuit Japan.

Erg interessante deals vanuit Japan, met 160GB HDD + 32GB SSD.

Natuurlijk zitten er wel haken en ogen aan, voor geintereseerden zou ik zeggen kijk eens hier: http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=8
Heb je rekening gehouden met BTW? Die 19% betaal je ook over de transportkosten en verzekering en dergelijke - het loopt in ieder geval flink op en in je berekening op het NR-forum zie ik het niet terugkomen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

quote:
odysseus schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:13:
[...]
Heb je rekening gehouden met BTW? Die 19% betaal je ook over de transportkosten en verzekering en dergelijke -
Ja overal rekenig mee gehouden. 19% komt er idd bij over waarde die ik opgeef. Kan dus heel laag opgeven, maar dat betekent ook lage uitkering van eventuele verzekering. Transport en verzekering valt me alles mee. Ook garantie kan geregeld worden.

Pearls of Light

quote:
Philflow schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:28:
Ik zou graag een naamswijziging voor dit topic willen voorstellen. I.p.v. 8 tot 11 inch, 7 tot 11 inch. Dan kan de Asus 701 mooi meedoen. Hoe gaat dat in z'n werk?
Middels een topic report (http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif). Je kunt het aanroepen d.m.v. het handje welke linksboven ieder open topic staat :). Anyway, de titel is aangepast :Y).

Het zou overigens mooi zijn als je de topicstart bij houdt met de in dit topic genoemde modellen :).

Profiel | http://thandor.net
I'm talking 'bout the world lighting up shining blast white and then nothing. You have been warned.

thanks!

topic start is gepimped.

hehe mijn zoektocht zit erop. Ik heb zojuist een custom made TZ90 uit japan besteld.

Configuratie: Black, Core 2 Duo U7600 1.20 GHz, 1GB memory, 32GB SSD, 160G HDD (5400RPM), 802.11 a/b/g/n wireless LAN, English keyboard, standard battery(VGP-BPL11), NO finger-print sensor, NO security chip, NO DVD, including Wall mount plug adapter .
Price on Sony website in Yen: 251,800
Order date: 7 th of august
Expected delivery: 28-31/8
Including shipping and commission: 1767 euro (komt nog btw bij)

Hoeveel BTW ik ga betalen is afhankelijk van wat ik hun op de bon laat zetten. Ik zou dus een laag bedrag op de bon kunnen zetten, maar dat betekent ook dat de verzekering voor dat lage bedrag is. Soort roulette dus, ik hoop geen russisch roulette ;)

Voor hetzelfde geld krijg je in nederland een champagne kleurige TZ11 met Core 2 Duo 1,06 Ghz, 80 GB 4200RPM HDD, zonder SDD.

Mensen die geïnteresseerd zijn in een dergelijke deal kunnen dus terecht op het sony forum van notebookreview.com.

Dank voor alle input allen, en in het bijzonder rdubbelman.

Review binnenkort hier, hoop ik ;)

Philflow wijzigde dit bericht 07-08-2007 14:33 (17%)

Gefeliciteerd, mooie aankoop!
Met name natuurlijk de SDD :D

Q-Tip

quote:
Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:24:
hehe mijn zoektocht zit erop. Ik heb zojuist een custom made TZ90 uit japan besteld.

Configuratie: Black, Core 2 Duo U7600 1.20 GHz, 1GB memory, 160G HDD, 32GB SSD, 802.11 a/b/g/n wireless LAN, English keyboard, standard battery(VGP-BPL11), NO finger-print sensor, NO security chip, NO DVD, including Wall mount plug adapter .
Price on Sony website in Yen: 251,800
Order date: 7 th of august
Expected delivery: 28-31/8
Including shipping and commission: 1767 euro

Voor dat geld krijg je in nederland een champagne kleurige TZ11 met Core 2 Duo 1,06 Ghz, 80 GB 4200RPM HDD, zonder SDD.

Hoeveel BTW ik ga betalen is afhankelijk van wat ik hun op de bon laat zetten. Ik zou dus een laag bedrag op de bon kunnen zetten, maar dat betekent ook dat de verzekering voor dat lage bedrag is. Soort roulette dus, ik hoop geen russisch roulette ;)

Mensen die geïnteresseerd zijn in een dergelijke deal kunnen dus terecht op het sony forum van notebookreview.com.

Dank voor alle input allen, en in het bijzonder rdubbelman.

Review binnenkort hier, hoop ik ;)
Nice!

Ik zit er zelf ook aan te denken om er een te bestellen, zelfde config alleen dan die standaard op die site staat (1,20Ghz, 2GB, 160GB, fingerprint, standard battery, enz). Deze stond voor 1475 inc verzenden!

Zit alleen met hetzelfde verhaal als jij, hoe laat ik hem bezorgen. Ik denk dat ik gewoon een bedrag opgeef van 750 euro ofzo. Scheelt weer een paar knaken!

Toshiba M200

quote:
Boompje schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:32:
[...]
Zit alleen met hetzelfde verhaal als jij, hoe laat ik hem bezorgen. Ik denk dat ik gewoon een bedrag opgeef van 750 euro ofzo. Scheelt weer een paar knaken!
Zeker, maarja als er iets gebeurt zit je met de gebakken peren. DHL verzekering zal maar 750 uitkeren.
Van de andere kant, DHL is wel veilig en ik ken iemand waar bij het allemaal goed ging met een zgn. waarde van 500 euro.

Ik weet het nog niet. Eens kijken of ik alles op m'n bedrijfje kan opvoeren, dan zou ik de btw ook terug hebben.

Weet je zeker dat je geen SDD wil?

"One of my main concerns going with the SSD was that I was afraid it might be more of a gimmick rather than a real boost over the conventional hard drive. However, I’m very happy to report that there is such a noticeable boost especially during windows boot-up time that I am willing to sacrifice space over speed. No longer do I cringe whenever I needed to reboot.

Few reasons why I chose the SSD configuration due to its many advantages over the conventional hard drive.

* Faster boot time
* Faster on random I/O
* Lower read and write latency (seek) time, hundreds of times faster than a mechanical disk
* Much more resistant to G-shock
* No defragmentation
* No heat output

It seems that the main complaint owners of the TX series have was the slow 4200rpm hard drive being the bottleneck. Especially with Vista installed, boot-up time is excruciatingly slow as well as launching applications. Boot-up time from pushing the power button to being able to start applications is 40 seconds flat, quicker than my desktop using a Raptor 10k rpm drive. Now that is fast!"
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3780

PS. weet niet of je het had gezien maar hier kun je heel makkelijk je eigen configuratie samenstellen: http://translate.google.c...mp;prev=%2Flanguage_tools

Philflow wijzigde dit bericht 07-08-2007 14:52 (54%)

Q-Tip

quote:
Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:45:
[...]

PS. weet niet of je het had gezien maar hier kun je heel makkelijk je eigen configuratie samenstellen: http://translate.google.c...mp;prev=%2Flanguage_tools
Net even gekeken. Kom voor mijn config nu op 1300 euro. Dat is met carrying case en de volgende specs: 1,20 Ghz, 2GB, 160GB, geen fingerprint, standard battery, carrying case, enz enz. Als ik hem dan opgeef voor 500 euro dan betaal ik straks in totaal maar 1400 euro. Toch net bedrag voor deze laptop met die specs!

Toshiba M200

quote:
Boompje schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:42:
[...]
Net even gekeken. Kom voor mijn config nu op 1300 euro. Dat is met carrying case en de volgende specs: 1,20 Ghz, 2GB, 160GB, geen fingerprint, standard battery, carrying case, enz enz. Als ik hem dan opgeef voor 500 euro dan betaal ik straks in totaal maar 1400 euro. Toch net bedrag voor deze laptop met die specs!
Komen alleen nog kosten bij voor DHL en commissie voor Pricejapan.(of had je die er al bijgeteld). Details op hun website.

Ik koop trouwens die 2GB wel hier in nederland, is volgens mij weer iets goedkoper.

Q-Tip

quote:
Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:48:
[...]

Komen alleen nog kosten bij voor DHL en commissie voor Pricejapan.(of had je die er al bijgeteld). Details op hun website.

Ik koop trouwens die 2GB wel hier in nederland, is volgens mij weer iets goedkoper.
Zat ook al te denken om meer geheugen eventueel later te kopen. Heb nu een Toshiba M200 met 1,6 centrino en 512MB. Werkt prima met Vista! Soms ff wat langer laden met dingen maar goed, het loopt. Nog ff bedenken wat ik nou precies wil en dan bestel ik hem, kan dan mooi de toshiba verkopen.

Ga trouwens wel voor de 160GB versie zonder DVD-speler. Heb nu ook geen dvd en dat bevalt prima! Download toch alles in images of via het netwerk.

Kom dan trouwens nog goedkoper uit met 1GB. 1185 :O. Maar is even contact opnemen vandaag.

Toshiba M200

Reg. datum: 07 augustus 2003

Ziehier de nieuwe Advance Vyenote S37/kohjinsha Vye S37

Specificaties
http://www.vyenote.nl/home.htm?key=193

Datasheet
http://www.vyepc.com/picts/S37MiniVdatasheet4.pdf

First impression
http://mykohjinsha.blogsp...37-first-impressions.html

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last