Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
andyy schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:12:
[...]

ik heb er 2 verschillende gehad, allebei krassen (huidige ook)
en iemand die ik ken met dezelfde mobiel heeft ook krassen..
ik heb een 6500 classic en zelfs daar is de slijtage van het toetsenbord belachelijk hoog
heb mijn toestel nu 3 maanden maar de silverkleurige rand om het toestenbord is al voor 50% weggesleten en de 3 is ook al bijna niet meer te lezen jammer dat nokia tegenwoordig in dit goedkopere segment zulke mindere spullen maakt
binnenkort maar even bij de nokiashop langs

quote:
Mili schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:46:
[...]

ik heb een 6500 classic en zelfs daar is de slijtage van het toetsenbord belachelijk hoog
heb mijn toestel nu 3 maanden maar de silverkleurige rand om het toestenbord is al voor 50% weggesleten en de 3 is ook al bijna niet meer te lezen jammer dat nokia tegenwoordig in dit goedkopere segment zulke mindere spullen maakt
Dat is wel jammer dan. Het valt me trouwens op dat sommige winkels in hun toestel top 5 zowel de Classic als de Slide hebben staan. Dat verbaast me wel. Ik zie bijna niemand in mijn omgeving die de 6500 heeft en toch in de toestel top 5.

quote:
Mili schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:46:
[...]

Ik weet niet wat jij met dat toestel doet, maar die van mij ziet er na een half jaar nog bijna als nieuw uit.. En ik loop er gewoon de hele dag mee in m'n broekzak, ga er niet uitzonderlijk voorzichtig mee om.
En goedkoper segment? Voor een normale gsm vind ik het nou niet bepaald een goedkoop toestel...

Demoniac wijzigde dit bericht 28-07-2008 11:39 (6%)

[Profiel][Specs]
Terw_Dan - terug uit Taipei says: you make no sense

Tijdens mijn vakantie is mijn 6500 classic een keer volledig uitgevallen.
Of het daar mee te maken heeft, weet ik niet, maar sindsdien klopt het tijdstip van ontvangen sms-berichten niet meer. Als iemand mij om 11.50 een sms stuurt, krijg ik het bericht wel gelijk, maar staat er bij het bericht dat het verzonden is om 08.50 uur. Heb al van alles geprobeerd, maar het euvel blijft zich voordoen.
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?

quote:
skaljee schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:53:
Of het daar mee te maken heeft, weet ik niet, maar sindsdien klopt het tijdstip van ontvangen sms-berichten niet meer. Als iemand mij om 11.50 een sms stuurt, krijg ik het bericht wel gelijk, maar staat er bij het bericht dat het verzonden is om 08.50 uur. Heb al van alles geprobeerd, maar het euvel blijft zich voordoen.
Misschien een "stom" antwoord, maar zou je de klok niet goed moeten zetten ???

Uiteraard staat de klok goed. De tijdzone ook.

quote:
Heb juist hetzelfde voor.

quote:
Demoniac schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:38:
[...]
Ik weet niet wat jij met dat toestel doet, maar die van mij ziet er na een half jaar nog bijna als nieuw uit.. En ik loop er gewoon de hele dag mee in m'n broekzak, ga er niet uitzonderlijk voorzichtig mee om.
En goedkoper segment? Voor een normale gsm vind ik het nou niet bepaald een goedkoop toestel...
nou toen de 6000 series van nokia nog een zakelijke serie was heb ik altijd alleen maar positieve berichten gehoord van vrienden en kennissen en ook zelf alleen maar positieve ervaringen.
maar sinds nokia de N-series heeft en de 6000 series meer een serie voor de gewone consument is geworden(een abbo van 15-20 euro voor 1-2 jaar vind ik nou niet echt getuigen van een dure telefoon namelijk) is het gewoon niet meer wat ik ervan verwacht had. ook mis ik een fm-radio. tuurlijk als ik goed research had gedaan van te voren had ik dit kunnen weten maar vroeger zat in iedere nokia uit de 6000 serie gewoon een fm-radio

anyways mijn 6500 classic vertoond in mijn ogen bovenmatige slijtage. en ook die van mij zit 95% van de dag in me broekzak omdat hij zo klein is dat je nieteens merkt dat je hem bij je hebt.
ook laad hij de accu niet op als deze volledig leeg is(en dus uitvalt) ik moet de telefoon 2 uurtjes laten liggen zodat er net genoeg stroom in de accu zit om de mobiel in te schakelen zodat hij kan gaan opladen.
de camera die er in zit produceert foto's en video opnames die slechter zijn dan mijn 3 jaar oude nokia 6230i

ik heb zeer veel spijt van de aanschaf van deze telefoon

Mili wijzigde dit bericht 05-08-2008 16:08 (7%)

Singletrail Addict

Is het bij de 6500 Slide een known-issue dat bij lagere temperaturen de camera in standby-modus springt?
Bij temperaturen onder de 0 graden Celsius springt de camera kort na het aanzetten in een zwart scherm, waarna het de melding geeft "Standby" (Links van in normale stand de afdrukknop). Bovenaan het scherm, naast de in normale stand contactenknop, staat de mogelijkheid "Standby uitschakelen", hierna geeft de camera kort (0,5 sec.) beeld, waarna het scherm zwart springt met de melding "Standby".

Indien dit niet bekend is, is dit probleem zover van invloed dat het verstandig is om dit aan te melden bij een reparateur?

Bikespecs --- Livin' Life in the fast Lane.. --- Nieuwe Link!

Singletrail Addict

quote:
dnhelle schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:17:
Indien dit niet bekend is, is dit probleem zover van invloed dat het verstandig is om dit aan te melden bij een reparateur?
Iemand bekend in deze problematiek?

Bikespecs --- Livin' Life in the fast Lane.. --- Nieuwe Link!

quote:
dnhelle schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:44:
[...]

Iemand bekend in deze problematiek?
Nee, sommige apparaten functioneren echter alleen bij bepaalde temperatuurranges goed (heeft ook te maken met de batterij). Dit staat meestal aangegeven in de handleiding. Bij Nokia kan ik hier echter niks over vinden. Ik zou Nokia bellen.

bert-nl wijzigde dit bericht 09-08-2008 09:58 (3%)

quote:
Probleem is opgelost. Ik bleek toch niet de juiste instellingen gebruikt te hebben. Moet zijn: GMT +1 en zomertijd +1. Zag op een andere site de oplossing http://www.gsmhelpdesk.nl...ded2c3be2ebad28eebfb78e9c

Bedankt in elk geval voor de reacties.

De behuizing van mijn Nokia 6500 classic is nogal bekrast. Ik zal deze willen vervangen voor een nieuwe behuizing. Heeft er iemand/ of weet er iemand ergens op internet een handleiding (met plaatjes) hoe de behuizing te vervangen is???

quote:
Volgens mij heeft dit gewoon te maken met de telefoonoperator(en).
Als dat bericht via een operator komt waar het uur verkeerdelijk is ingesteld dan krijg jij dat uur erbij. Zeker als je op vakantie zit en via andere netwerken zit te werken.

Ik denk dat berichten normaal gezien zo snel doorgestuurd worden dat het lijkt dat het jouw tijd is van ontvangst, maar volgens mij is de tijd van je ontvangen bericht die van de telefoonoperator. En als die achterloopt heb je ook een verkeerd uur.
Soms kan het ook zijn dat een bericht ergens een uur lang god weet waar zit, dat uur is dan ook verkeerd.

Ik heb een 6300. Heerlijk toestel, heel blij mee. Alleen gister in de wasmachine terecht gekomen. Naar de klote dus... heel jammer. Ik zit te denken om de 6300 opnieuw te kopen of om voor de 6500 Classic te gaan. Een paar vraagjes voor ervaringsdeskundigen van beide toestellen.

Ik heb de 6500 nog niet in mijn handen gehad. Hoe is die in vergelijking met de 6300 qua:

Degelijkheid (denk je dat ie beter/slechter tegen een stootje kan)?
Toetstenbord (gevoeligheid, grootte, is het lekker in gebruik)?
Snelheid van de menu's?

Vooral het toetsenbord ben ik benieuwd naar.

bluesman wijzigde dit bericht 17-08-2008 00:51 (5%)

DoLLe RenDiEr

quote:
tennisbal schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:30:
vandaag mekkerde vista dat er een nieuwe firmware update uit is voor m'n nokia. nokia software geodnwload en geinstalleerd, het probleem is alleen dat de firmware update in het engels is en de telefoon nederlands, krijg ik hier problemen mee?

firmware oud - 4.81 hij iwl naar 6.6 ? (behoorlijke stap maar goed)
Gewoon Engelse update gehad, met NL-talige updatesoftware. Hoe kan ik dit weer downgraden?

quote:
bluesman schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:17:
Ik heb een 6300. Heerlijk toestel, heel blij mee. Alleen gister in de wasmachine terecht gekomen. Naar de klote dus... heel jammer. Ik zit te denken om de 6300 opnieuw te kopen of om voor de 6500 Classic te gaan. Een paar vraagjes voor ervaringsdeskundigen van beide toestellen.

Ik heb de 6500 nog niet in mijn handen gehad. Hoe is die in vergelijking met de 6300 qua:

Degelijkheid (denk je dat ie beter/slechter tegen een stootje kan)?
Toetstenbord (gevoeligheid, grootte, is het lekker in gebruik)?
Snelheid van de menu's?

Vooral het toetsenbord ben ik benieuwd naar.
Heb allebei de toestellen regelmatig in mijn handen (mijn beide ouders hebben de 6300) en ik denk niet dat de 6500 de meerprijs (volgens mij best wel veel duurder) echt waard is. Afgezien van het uiterlijk zit er nauwelijks verschil in qua gebruiksvriendelijkheid.

[Profiel][Specs]
Terw_Dan - terug uit Taipei says: you make no sense

Ik heb sinds een tijdje een vervelend probleem in mn 6500 slide. Het is namelijk zo dat sinds ik er een 8GB MicroSD kaartje erin heb zitten dat de telefoon gewoon ronduit traag is en in het ergste geval gewoon niet reageert. Ik weet 100% zeker dat de oorzaak door het flashkaartje komt, maar het flashkaartje zelf niet het probleem is. Het betreft hier een SanDisk Micro Ultra SD Card.

Weet iemand hoe de telefoon weer snel kan krijgen MET deze SD-kaart?
Reg. datum: 31 december 2006

quote:
Rakkerzero schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:22:
Ik heb sinds een tijdje een vervelend probleem in mn 6500 slide. Het is namelijk zo dat sinds ik er een 8GB MicroSD kaartje erin heb zitten dat de telefoon gewoon ronduit traag is en in het ergste geval gewoon niet reageert. Ik weet 100% zeker dat de oorzaak door het flashkaartje komt, maar het flashkaartje zelf niet het probleem is. Het betreft hier een SanDisk Micro Ultra SD Card.

Weet iemand hoe de telefoon weer snel kan krijgen MET deze SD-kaart?
Ik zat net te kijken bij Alternate toen ik dat 8 Gb kaartje voor 25 Euro zag op hun site, ik kwam eigelijk hier naartoe om te kijken of dat een beetje gaat werken.
Maar misschien zijn de accesstijden van dat kaartje niet zo best? Ik weet eigelijk niet wat het verschil is tussen nokia's eigen kaartjes en die van andere fabrikanten?

Hallo,

Ik heb nu 2 maanden de nokia 6500 classic.

als ik opgeroepen word dan gaat mijn gsm niet altijd over. De volgende ochtend ontvang ik een sms met de gemiste oproep.

Soms als ik wil bellen gaat de oproep een aantal keer over en dan wordt ik eruit gegooid met de mededeling netwerk bezet. als ik direct weer bel gaat dit wel goed

Slecht geluid dwz ik versta degene aan de andere kant slecht.

In de lift valt hij meteen uit (oude nokiaN73 kon ik wel mee in de lift bellen)

het toestel wordt snel heet tijdens het bellen.

dit alles met dezelfde simkaart/abonnement/provider.

herkent iemand dit of heb ik een maadagochtendtoestel?

.... it's more important to be nice!

quote:
Stielsky schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:09:
Hallo,

als ik opgeroepen word dan gaat mijn gsm niet altijd over. De volgende ochtend ontvang ik een sms met de gemiste oproep.

Soms als ik wil bellen gaat de oproep een aantal keer over en dan wordt ik eruit gegooid met de mededeling netwerk bezet. als ik direct weer bel gaat dit wel goed

Ik zou kijken naar een vervangend toestel bij de shop waar je hem vandaan hebt want ik heb een compleet tegengesteld beeld van mijn Nokia 6500 Classic. Ik heb hem nu bijna een jaar en ben er prima tevreden mee, goed toestel en geen noemenswaardige problemen ondervonden.
het leven is té kort, geniet!

quote:
Stielsky schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:09:
Hallo,

Ook ik heb geen enkel probleem met de 6500c...ik denk inderdaad dat je het beste contact op kunt nemen met de winkel waar je je toestel gekocht hebt.
Ik heb gisteren nieuwe firmware geinstalleerd voor de 6500 slide versie 8.30 03-07-08 RM-240 nadat ik een sms had ontvangen van Nokia. De firmware wordt niet geinstalleerd OTA maar via datakabel.

Reg. datum: 23 september 2007

Dit is DE telefoon waar ik naar zoek. Doet alles wat een telefoon hoort te doen en ziet er slick uit. Deze staat op mijn verlanglijstje

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws