Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia 6500 Classic en Slide

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic
Wookie!!!
Reg. datum: 09 april 2004

Heeft iemand al wat over de release tijd van de 6500 gehoord?

"Everybody freeze" - "I'm a robot, not a refridgerator"

Reg. datum: 11 januari 2007

Hopelijk in september, dan kan ik al een nieuw toestel uitkiezen,
in december loopt mijn abbo af ;)

Specs zien er heel netjes uit (slide) en voor die prijs!
Zal hopelijk niet veel bij hoeven te betalen bij 20 euro per maand/2 jaar

Reg. datum: 11 september 2005

Ben benieuwd hoeveel je bij zal moeten betalen voor 1jr 25 per maand.

quote:
Fietsbel schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:49:
Het lijkt mij namelijk de ideale opvolger voor de Nokia 6230i die mijn moeder op het moment heeft. Echter is die zo vaak gevallen dat ze een nieuwe gsm nodig heeft.
Gezien de prijs zal deze hoogstwaarschijnlijk wel gratis zijn bij een 2 jarig abo, nietwaar?
Waarom dan een niet-bepaald-goedkope 6500 aanschaffen? Niet iedereen gebruikt de features van een mobiel (hell, zelfs van de tweakers gebruikt nog maar 1/3 de internet-features 8)7). Veel mensen willen enkel bellen, alle overige features vormen alleen maar een obstakel.

Dus als je moeder een beetje is zoals de mijne, zoek een eenvoudig maar degelijk toestel uit, eventueel tweede hands, en neem een sim-only abo of zelfs pre-paid. Veel goedkoper. Mijn ma loopt al jaren rond met een Siemens M35. Erg degelijk ding. Ik heb er alleen een li-ion accu ipv de standaard NiMH-accu ingezet.

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

(>'.')>
Reg. datum: 24 augustus 2002

Net bij Belcompany geweest, en men kon me er niet vertellen wanneer een van deze 2 verwacht wordt...

Moest de komende weken maar af en toe binnenlopen, misschien dat er dan meer info was.

Weet dan niemand er wat over verder?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Reg. datum: 28 december 2006

Enig nieuws omtrent de beschikbaarheidsdatum van deze mooie nokia?

Belgische vouwgarnaal!
Reg. datum: 27 oktober 2003

Binnen een goede 5 a 6 weken zouden ze beide te koop moeten zijn..

Join Los Alcoholicos! Rondjes aan de bar, kroeggebrabbel en rondjes aan de bar!

Wookie!!!
Reg. datum: 09 april 2004

Volgens de toestelverwachting van week 32 zouden ze in week 38 beschikbaar moeten worden.

Op het forum van de nieuwe site van DaannO kan je het een beetje volgen.

Klik hier

"Everybody freeze" - "I'm a robot, not a refridgerator"

Afgelopen dagen was er weer het e.e.a. te doen over 'pinnen met je mobiel'. Dat gaat m.b.v. 'near field communication'. Op webwereld staat dat er al een tijdje mobieltjes met deze techniek op de markt is. Als ik echter bij de specs van de 6131 kijk, dan wordt er nergens gerept over deze techniek.

Hoe zit het met de 6500? Ondersteunt deze wel deze techniek? Ik zou het jammer vinden om nu een mobiel te kopen (waarvan ik hoop dat-ie minstens 3 jaar meegaat) die deze feature mist en dus eigenlijk nu al achterloopt qua techniek.

quote:
Fuzzillogic schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:59:
Afgelopen dagen was er weer het e.e.a. te doen over 'pinnen met je mobiel'. Dat gaat m.b.v. 'near field communication'. Op webwereld staat dat er al een tijdje mobieltjes met deze techniek op de markt is. Als ik echter bij de specs van de 6131 kijk, dan wordt er nergens gerept over deze techniek.

Hoe zit het met de 6500? Ondersteunt deze wel deze techniek? Ik zou het jammer vinden om nu een mobiel te kopen (waarvan ik hoop dat-ie minstens 3 jaar meegaat) die deze feature mist en dus eigenlijk nu al achterloopt qua techniek.
Dat komt omdat de normale 6131 ook geen NFC chip heeft, ze hebben gewoon een testexemplaar uitgebracht met een NFC chipje erin.

NFC is geen feature van je telefoon, het is gewoon een chip die te vergelijken is met RFID.
Het is dus ook niet aan de telefoonfabrikanten maar aan de banken, OV bedrijven, winkels ed om die dingen in te voeren. Nokia kan niet voor jou beslissen wat er op de NFC chip in je gsm komt te staan.
Je zou zo'n toestel dan dus ook via de bank moeten krijgen wil je hem als debit/creditcard gebruiken.
Ook al zouden ze een NFC chip in de 6500 stoppen, wat overigens maar een paar cent kost, je zou er niks aan hebben omdat er niks nuttigs op zou staan.

NFC is trouwens verre van nieuw, en als ik me niet vergis heeft Rabomobiel een test lopende met een paar honderd mensen die dus een toestel met NFC hebben waarmee ze bij de C1000 kunnen betalen. En binnenkort zouden ze ook met de NS in zee gaan.

Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Near_Field_Communication

Of google bijvoorbeeld eens naar "mastercard paypass".

fabio-c wijzigde dit bericht 28-08-2007 15:04 (17%)

Ah ok. Eigenlijk dus het omgekeerde van wat Bluetooth 2.1 doet met NFC: ipv op het target-apparaat (betaalconsole in dit geval) zit de RFID-chip op/in de mobiel. Duidelijk. Dat zou betekenen dat 'betalen met je mobiel' wel weer dikke kul is, want je kunt die chip net zo goed op je voorhoofd plakken. Of op je reet. Betalen met je reet is dan dus mogelijk. Het enige waar je je mobiel dan nog voor gebruikt is het 'opladen' van je 'mobiel', en het bekijken van transacties.

Een hoop heisa weer om niks. NEXT!

quote:
Fuzzillogic schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:04:
Ah ok. Eigenlijk dus het omgekeerde van wat Bluetooth 2.1 doet met NFC: ipv op het target-apparaat (betaalconsole in dit geval) zit de RFID-chip op/in de mobiel. Duidelijk. Dat zou betekenen dat 'betalen met je mobiel' wel weer dikke kul is, want je kunt die chip net zo goed op je voorhoofd plakken. Of op je reet. Betalen met je reet is dan dus mogelijk. Het enige waar je je mobiel dan nog voor gebruikt is het 'opladen' van je 'mobiel', en het bekijken van transacties.

Een hoop heisa weer om niks. NEXT!
offtopic: betalen met je reet lijkt me best leuk. :P Ik wil het hoofd van degene achter de kassa wel zien als je op de kassa gaat zitten. ;)

Acties: [view][quote]

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

quote:
fabio-c schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:49:
[...]

Dat komt omdat de normale 6131 ook geen NFC chip heeft, ze hebben gewoon een testexemplaar uitgebracht met een NFC chipje erin.

Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Near_Field_Communication

Of google bijvoorbeeld eens naar "mastercard paypass".
Of kijk hier:

Dé betaalmethode van de toekomst: NFC

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

quote:
fabio-c schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:09:
[...]

offtopic: betalen met je reet lijkt me best leuk. :P Ik wil het hoofd van degene achter de kassa wel zien als je op de kassa gaat zitten. ;)
offtopic:
En dan vakkundig manouvreren zodat de *BLIEP* van de kassa precies samenvalt met de *FART* :+

Reg. datum: 12 april 2007

De Classic is besteld, nu de release nog afwachten. :P

Ik zou graag de slide willen bij mijn verlenging ;)
alleen heb ik de brief dat ik binnenkort terug moet al binnen :P

quote:
Btwee schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:18:
De Classic is besteld, nu de release nog afwachten. :P
Uhm, waar? Ik ben wel benieuwd naar de prijzen.

gegen nasi
Reg. datum: 30 april 2002

Ratelbak - Lapflop || + Play. ▌▌ Pause. ■ Stop.◄ Rewind

Reg. datum: 12 april 2007

Ik heb de telefoon hier besteld i.c.m. Hi 25 (nu voor 20 euro per maand) en 49,00 euro.

Los: 349,00 euro

quote:
Met het abbo wat ik wil moet ik 65 euro bijbetalen,
bij de andere site slechts 19 euro ;) (onder jou post)

gegen nasi

quote:
vandevorst schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:52:
[...]

Met het abbo wat ik wil moet ik 65 euro bijbetalen,
bij de andere site slechts 19 euro ;) (onder jou post)
Ik heb gewoon de eerste site gepakt die hem los verkocht, geen prijsvergelijkingen gedaan...

Zou je met ons willen delen van welke site jij die prijzen haalt?

Reg. datum: 09 januari 2004

Vind het maar duur... bv bij een vodafone 150euro abo moet je nog steeds voor een slide betalen. Vreemd? Of ben ik te lang uit die telco wereld geweest? :S

100% No Soul Guaranteed

quote:
KoppenSneller schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:34:
[...]

Ik heb gewoon de eerste site gepakt die hem los verkocht, geen prijsvergelijkingen gedaan...

Zou je met ons willen delen van welke site jij die prijzen haalt?
Hier: http://www.gsmbox.nl/los_...iption=Nokia+6500+Classic is de gsm goedkoper, dan de link die jij gaf.
Tenminste, icm orange 2 jaar ¤25,-

gegen nasi

quote:
vandevorst schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:53:
[...]

Hier: http://www.gsmbox.nl/los_...iption=Nokia+6500+Classic is de gsm goedkoper, dan de link die jij gaf.
Tenminste, icm orange 2 jaar ¤25,-
Sorry, ik had het over de Slide, die is geloof ik een paar tientjes duurder. Klein misverstandje :)

quote:
KoppenSneller schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:28:
[...]

Sorry, ik had het over de Slide, die is geloof ik een paar tientjes duurder. Klein misverstandje :)
Ik had het ook over de slide ;)
en tussen die 2 sites zit een prijsverschil van ongeveer 50 euro met hetzelfde abbo

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: