Reg. datum: 29 mei 2007
http://www.yournextmobile.nl: alles over jouw volgende mobiel
Forum » Overige » Overige Mobiles » Nokia 6500 Classic en Slide

YourNextMobile wijzigde dit bericht 04-06-2007 10:08 (4%)
http://www.yournextmobile.nl: alles over jouw volgende mobiel
Diving Disaster wijzigde dit bericht 04-06-2007 00:03 (21%)
Vind je? De Nokia 6500 Slide heeft een 3,2MP cam met AF, video out, VGA video recording, UMTS, QVGA 16,7 miljoen kleurenscherm, hoogwaardige behuizing van magnesium, 1GB intern geheugen. Dat vind ik echte behoorlijke forse specs voor een mid-end toestel (wat het is).quote:Diving Disaster schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:02:
Zo, niet hele indrukwekkende specs, maar wel aantrekkelijk voor het oog. Doet me alleen wel even denken aan SE.
Join Los Alcoholicos! Rondjes aan de bar, kroeggebrabbel en rondjes aan de bar!
Dat is wel middenklasse hoor. Nieuwe high-end telefoons kosten bijna altijd rond de 500 euro. Die prijs daalt vaak snel tot 400 euro. De prijs van de Nokia 6500 Slide & Classic zal wel snel tot ¤300 en onder de ¤300 dalen.quote:ScSi schreef op maandag 04 juni 2007 @ 07:51:
De prijszetting klopt iig niet.. Reken maar rond de 320 euro voor de Classic en 370 euro voor de Slide.. Hiermee positioneert Nokia deze 2 telefoons in het hogere segment, in plaats van de middenklasse zoals ze zelf aangeven.
I intend to live forever. So far, so good.
Series 40 is niet van Symbian, maar van Nokia. Series 60 is in principe ook een Nokia naam, maar betekent dat het Symbian OS gebruikt wordt. S60 is 'beter' in de zin dat het meer op een traditioneel OS lijkt waarop je 3rd party software zoals TomTom kunt installeren. Maar S40 heeft als voordelen dat het eenvoudiger is en (veel) sneller. Je kunt er overigens wel 3rd party Java software op draaien.quote:Flappie schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:45:
Deze 6500 Slide ziet er wel erruug strak uit hoor. Maar...
Hij draait op Sybian 40 series? Is dat niet een beetje een nadeel? TomTom enzo gaan dan toch niet werken? De Symbian 60 series is toch beter?
Oke duidelijk. Thx.quote:Genoil schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:55:
[...]
Series 40 is niet van Symbian, maar van Nokia. Series 60 is in principe ook een Nokia naam, maar betekent dat het Symbian OS gebruikt wordt. S60 is 'beter' in de zin dat het meer op een traditioneel OS lijkt waarop je 3rd party software zoals TomTom kunt installeren. Maar S40 heeft als voordelen dat het eenvoudiger is en (veel) sneller. Je kunt er overigens wel 3rd pary Java software op draaien.
Ik doelde ook meer op de "niet-slide" versie.quote:MarcoC schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:36:
[...]
Vind je? De Nokia 6500 Slide heeft een 3,2MP cam met AF, video out, VGA video recording, UMTS, QVGA 16,7 miljoen kleurenscherm, hoogwaardige behuizing van magnesium, 1GB intern geheugen. Dat vind ik echte behoorlijke forse specs voor een mid-end toestel (wat het is).
Ja dit is wel typerend voor de verwarring die ontstaat door 2 toch wel behoorlijk verschillende telefoons onder hetzelfde typenummer te scharen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het nummer eigenlijk al in gebruik was:quote:Diving Disaster schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:44:
[...]
Ik doelde ook meer op de "niet-slide" versie.
Ratel, ratel, ratel...
De Classic is een stuk goedkoper, iets boven de ¤300 bij de lancering.quote:Diving Disaster schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:44:
[...]
Ik doelde ook meer op de "niet-slide" versie.
Series 40 (het OS van de 6500 series) is niet van Symbian, maar van Nokia zelf...quote:jbroeders schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:50:
Ik heb alleen een hekel aan die look van de symbian besturingssoftware dus daarom zou ik deze telefoon niet kopen.
Is dat niet heel erg optimistisch? Nokia zelf spreekt van Q3. Als je ziet dat we met de 6300 ook aan het einde van het kwartaal zaten, dan spreken we van eind september in plaats van week 26. Enig idee waarom deze dan zo vroeg zou komen?quote:DaannO schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:51:
Hierbij de site van deze toestellen: http://www.nokia6500series.com/
We kunnen ze over een maandje in Nederland misschien al verwachten.
De producten worden steeds sneller met het in de markt zetten van mobiels. Aangezien de zomercampagne in aantocht is, wil iedereen natuurlijk een graantje mee pikken. Echter moet ik er wel bij vermelden dan Nokia altijd later is dan dat ze opgeven bij mij.quote:ScSi schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:00:
[...]
Is dat niet heel erg optimistisch? Nokia zelf spreekt van Q3. Als je ziet dat we met de 6300 ook aan het einde van het kwartaal zaten, dan spreken we van eind september in plaats van week 26. Enig idee waarom deze dan zo vroeg zou komen?
Ik denk er net hetzelde over..quote:Bartjeee schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:27:
Ben ik eigenlijk iets te vroeg geweest met de aanschaf van mijn Nokia 6300. De 6500 slide ziet er goed uit ook de specs zijn in orde. Eens kijken of ik mijn 6300 verkocht krijg.

-=Arjan=- wijzigde dit bericht 13-06-2007 15:04 (20%)
I think there is a world market for maybe five computers ... six tops. Thomas Watson, chairman IBM, 1943
Klopt inderdaad. Ze hebben het aangepast en het zou me niet verbazen als het nog later werd. Ze zijn blijkbaar van plan om het over de zomer heen te tillen om na die periode ook nog nieuwe toestellen te hebben ofzo.quote:ScSi schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:22:
DaannO, ik zie op je site dat hij weer verschoven is naar week 30. Het verwondert me niets van Nokia
Uiteraard niet, ik blijf nog even bij mijn Nokia 6300quote:DaannO schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:29:
[...]
Klopt inderdaad. Ze hebben het aangepast en het zou me niet verbazen als het nog later werd. Ze zijn blijkbaar van plan om het over de zomer heen te tillen om na die periode ook nog nieuwe toestellen te hebben ofzo.
Ik weet het ook niet, but don`t shoot the messenger.
MOJO baby!
Fuzzillogic wijzigde dit bericht 13-07-2007 11:42 (18%)
Je verlichting bedienen met Arduino? Maak het zelf, met 433MHzForArduino!
Weet je zeker dat ie UMTS heeft?quote:MarcoC schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:36:
[...]
Vind je? De Nokia 6500 Slide heeft een 3,2MP cam met AF, video out, VGA video recording, UMTS, QVGA 16,7 miljoen kleurenscherm, hoogwaardige behuizing van magnesium, 1GB intern geheugen. Dat vind ik echte behoorlijke forse specs voor een mid-end toestel (wat het is).
Carpe Noctem
Fuzzillogic wijzigde dit bericht 19-07-2007 22:06 (31%)
Carpe Noctem
Mocht het waar zijn wat je zegt, dan is het vreemd dat op dezelfde site hier staat dat de 6500 slide wel UMTS en HSDPA support heeft.quote:MorDrakka schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:31:
Sry voor de 2 post achter elkaar maar slecht nieuws.
De 6500 slide support GEEN UMTS met HSDPA, zie hieronder:
http://www.phonegg.com/List/HSDPA-Cell-Phones.html
"De dag dat Microsoft iets maakt dat niet zuigt, is de dag dat ze stofzuigers gaan maken."
Daar staat nergens HSDPA. Kom nou mensen, dat toestel heeft gewoon 'plain old UMTS'. Dus wel 3G, maar geen snel 3G.quote:EngelF schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:20:
[...]
Mocht het waar zijn wat je zegt, dan is het vreemd dat op dezelfde site hier staat dat de 6500 slide wel UMTS en HSDPA support heeft.
Oeps, foutje... ik zag per ongeluk HSCSD voor HSDPA aan, sorryquote:Fuzzillogic schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:15:
[...]
Daar staat nergens HSDPA. Kom nou mensen, dat toestel heeft gewoon 'plain old UMTS'. Dus wel 3G, maar geen snel 3G.
"De dag dat Microsoft iets maakt dat niet zuigt, is de dag dat ze stofzuigers gaan maken."
Ook wel handig:quote:EngelF schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:29:
Weet iemand waar de voorgang (met betrekking tot de release datum) van de 6500 te vinden is? (niet de slide maar de gewone)
Op de site van Nokia kan ik er niks over vinden. Of ik zie het natuurlijk weer eens niet...
Carpe Noctem
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Waarom dan een niet-bepaald-goedkope 6500 aanschaffen? Niet iedereen gebruikt de features van een mobiel (hell, zelfs van de tweakers gebruikt nog maar 1/3 de internet-featuresquote:Fietsbel schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:49:
Het lijkt mij namelijk de ideale opvolger voor de Nokia 6230i die mijn moeder op het moment heeft. Echter is die zo vaak gevallen dat ze een nieuwe gsm nodig heeft.
Gezien de prijs zal deze hoogstwaarschijnlijk wel gratis zijn bij een 2 jarig abo, nietwaar?
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Dat komt omdat de normale 6131 ook geen NFC chip heeft, ze hebben gewoon een testexemplaar uitgebracht met een NFC chipje erin.quote:Fuzzillogic schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:59:
Afgelopen dagen was er weer het e.e.a. te doen over 'pinnen met je mobiel'. Dat gaat m.b.v. 'near field communication'. Op webwereld staat dat er al een tijdje mobieltjes met deze techniek op de markt is. Als ik echter bij de specs van de 6131 kijk, dan wordt er nergens gerept over deze techniek.
Hoe zit het met de 6500? Ondersteunt deze wel deze techniek? Ik zou het jammer vinden om nu een mobiel te kopen (waarvan ik hoop dat-ie minstens 3 jaar meegaat) die deze feature mist en dus eigenlijk nu al achterloopt qua techniek.
fabio-c wijzigde dit bericht 28-08-2007 15:04 (17%)
offtopic: betalen met je reet lijkt me best leuk.quote:Fuzzillogic schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:04:
Ah ok. Eigenlijk dus het omgekeerde van wat Bluetooth 2.1 doet met NFC: ipv op het target-apparaat (betaalconsole in dit geval) zit de RFID-chip op/in de mobiel. Duidelijk. Dat zou betekenen dat 'betalen met je mobiel' wel weer dikke kul is, want je kunt die chip net zo goed op je voorhoofd plakken. Of op je reet. Betalen met je reet is dan dus mogelijk. Het enige waar je je mobiel dan nog voor gebruikt is het 'opladen' van je 'mobiel', en het bekijken van transacties.
Een hoop heisa weer om niks. NEXT!
Of kijk hier:quote:fabio-c schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:49:
[...]
Dat komt omdat de normale 6131 ook geen NFC chip heeft, ze hebben gewoon een testexemplaar uitgebracht met een NFC chipje erin.
Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Near_Field_Communication
Of google bijvoorbeeld eens naar "mastercard paypass".
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later."
quote:fabio-c schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:09:
[...]
offtopic: betalen met je reet lijkt me best leuk.Ik wil het hoofd van degene achter de kassa wel zien als je op de kassa gaat zitten.
![]()
Uhm, waar? Ik ben wel benieuwd naar de prijzen.quote:Btwee schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:18:
De Classic is besteld, nu de release nog afwachten.
Met het abbo wat ik wil moet ik 65 euro bijbetalen,quote:KoppenSneller schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:19:
Bijvoorbeeld hier:
http://www.belzaak.nl/gsm/Nokia/873/Nokia_6500_Slide.html
Kosten: ¤ 371,58
Ik heb gewoon de eerste site gepakt die hem los verkocht, geen prijsvergelijkingen gedaan...quote:vandevorst schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:52:
[...]
Met het abbo wat ik wil moet ik 65 euro bijbetalen,
bij de andere site slechts 19 euro(onder jou post)
Hier: http://www.gsmbox.nl/los_...iption=Nokia+6500+Classic is de gsm goedkoper, dan de link die jij gaf.quote:KoppenSneller schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:34:
[...]
Ik heb gewoon de eerste site gepakt die hem los verkocht, geen prijsvergelijkingen gedaan...
Zou je met ons willen delen van welke site jij die prijzen haalt?
Sorry, ik had het over de Slide, die is geloof ik een paar tientjes duurder. Klein misverstandjequote:vandevorst schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:53:
[...]
Hier: http://www.gsmbox.nl/los_...iption=Nokia+6500+Classic is de gsm goedkoper, dan de link die jij gaf.
Tenminste, icm orange 2 jaar ¤25,-
Ik had het ook over de slidequote:KoppenSneller schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:28:
[...]
Sorry, ik had het over de Slide, die is geloof ik een paar tientjes duurder. Klein misverstandje
Volgens All About Phones staat ie nog gepland voor week 38, dus over 2 weken.quote:Fietsbel schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:41:
is er al een duidelijkere leverdatum bekend?
Ik hoop dat dat het in nederland wél snel is!!!quote:Fuzzillogic schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:55:
Bij Komplett staat nog dat-ie binnen 10 dagen verwacht wordt. Maar bij enkele Duitse sites wordt er gerept over eind oktober/begin november.
Waar lees je dat?quote:vandevorst schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:23:
week 40 alweer....
http://www.designyourgoogle.com
Je mag blij zijn al het week 40 wordt. Nokia maakt mij echt helemaal gek, ze zijn echt niet te vertrouwen met levering van toestellen. Ik heb enkele keer een andere merk genomen dan nokia omdat ik wachten te zat was. Maar helaas moest ik toch steeds mijn oude nokia uit de kast pakken, omdat ik de kwalileit bij andere toestellen niet kon terug vinden. Vooral met LG shine was het echt dramatischquote:vandevorst schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:23:
week 40 alweer....
Ik denk, ook rond de 379,-. zoals op internet aangegeven dusquote:Fuzzillogic schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:54:
Enig idee wat-ie los in de winkel gaat kosten? Ivm garantie/service koop ik liever een apparaat ergens in de stad dan via een webwinkel, ook als dat enkele tientjes duurder zou zijn.
Wel een harde datum overigensquote:
Ik kan er ook niet meer van maken dan dat het is. Maar iets is nog altijd beter dan nietsquote:Fietsbel schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:38:
Pff schiet lekker op zo.
Dat is zeker!!!quote:DaannO schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:49:
[...]
Ik kan er ook niet meer van maken dan dat het is. Maar iets is nog altijd beter dan niets
Dat klopt ook wel, maar wachten is altijd vervelendquote:DaannO schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:49:
[...]
Ik kan er ook niet meer van maken dan dat het is. Maar iets is nog altijd beter dan niets
[sarcastic]Whoehoe! waar zijn de slingers & partymutsen?[/sarcastic]quote:
Niet slim, want concurenten kunnen met toestellen komen, waardoor klanten weglopen.quote:floffert schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:04:
[...]
[sarcastic]Whoehoe! waar zijn de slingers & partymutsen?[/sarcastic]
Ze (nokia) hadden gewoon meteen een harde datum moeten geven in plaats van iedere keer uitstellen. Ik geloof niet dat dit ze dit keer op keer niet zagen aankomen en verdenk ze er een beetje van om ons op deze manier aan het lijntje te houden..
Dat staat er al weken. Ik gok dat je 5 dagen na het bestellen een mailtje krijgt met "helaas nog niet leverbaar! U ontvangt uw telefoon zodra hij leverbaar is!" en ondertussen hebben ze je al als 'klant' binnengehaald. Ze weten ongetwijfeld dondersgoed dat het toestel zo ongeveer nog gemaakt moet worden.quote:kristian8888 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:47:
Op Bol staat dat de Nokia 6500 Slide een levertijd heeft van 3-5 werkdagen...!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: