[KPN] Glasvezel

Pagina: 1 ... 37 38 39 40 laatste

Acties:
Reacties: 353
Reg. datum: 09-08-2001

Ik ben ook niet echt onder de indruk van team almere, vriendelijk waren ze wel, maar ter zake kundig niet echt. Ze konden of wilden geen antwoord geven over bandbreedte van TV signaal en internet.
Op vragen of we nu 100mbps of gigabit apparatuur in de wijk hebben, wederom geen antwoord. En ook kon kpn best wel 500 mbps leveren omdat dat in Huizen ook zou kunnen. Reggefiber wist hem duidelijk te maken dat het toch niet kon..
Reacties: 7.566
Reg. datum: 07-02-2000

Erg terzake kundige zijn ze niet, nee. Echter, ze hebben wel aardig wat open staande deuren bij de providers.

Een collega van me, die een abonnement van de vorige bewoner van z'n lijn af moest rijgen, werd erg voortvarend geholpen, in ieder geval een poging daartoe. Uiteindelijk duurde het nog steeds te lang maa rdat was ook (wederom) door onwil vanuit KPN.....

De ftth implementatie is ook niet alles. Lees maar eens wat over fios van verizon in de USA, die gebruiken wdm zodat video,voice en internet hun eigen kleurtje hebben.
Dan is het geen iptv, maar iets van gedigitaliseerd breed spectrum over glas.
Dat zal initieel wel iets meer kosten, maar heeft veel meer mogelijkheden.
Reacties: 674
Reg. datum: 19-07-2002

quote:
jacovn schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:51:
De ftth implementatie is ook niet alles. Lees maar eens wat over fios van verizon in de USA, die gebruiken wdm zodat video,voice en internet hun eigen kleurtje hebben.
Kijk, da's nou een mooi voorbeeld waarom die glas infrastructuur eerst fysiek aangelegd zal moeten worden.
De FttH implementatie door Reggefiber is in feite gewoon dark fiber.
En in de POPs kan een huisaansluiting gepatched worden naar een willekeurige active poort op een fiber port van een device. En dat device hoeft echt niet van KPN (in de huidige situatie vrijwel altijd de operator) te zijn.
Heb zelf vorige week nog een 'vers' geplaatste POP van binnen bekeken. En er zijn racks genoeg vrij om actieve apparatuur te plaatsen en deze te patchen naar iemands huisaansluiting.
Dus bij wijze van spreken zou een partij als Verizon dat grapje hier ook kunnen uithalen.
Zet je specifieke apparatuur in de POP, koppel door naar buiten toe, vaak richting cityPOP en/of een landelijk ring. Patch naar de huisaansluiting van je klant, plaats bij de klant een geschikte NT/FTU en voila je hebt een high speed symmetrische pijp van endpoint to endpoint! :Y

Dit is gewoon een situatie waar je een paar jaar geleden alleen maar van kon dromen! Een dark fiber verbinding naar ieder huishouden!

ehtweak wijzigde deze reactie 22-04-2013 23:13 (5%)

quote:
jacovn schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:51:
Dan is het geen iptv, maar iets van gedigitaliseerd breed spectrum over glas.
Dat zal initieel wel iets meer kosten, maar heeft veel meer mogelijkheden.
En wat is er mis met de implementatie van Reggefiber ten opzichte van die van Verizon?

Heb je uberhaupt wel iets gelezen over WDM? ( Wikipedia: Golflengtemultiplexing ). Het enige wat WDM doet is, zoals je zelf zegt, meerdere golflengtes licht over 1 vezel sturen zodat er meerdere signalen tegelijk over gedragen kunnen worden.

Het zegt helemaal nog niets over de topologie van het te leggen glasnetwerk. In principe zou Reggefiber of whatever netwerkpartij die ODF access krijgt dit ook gewoon alsnog kunnen toepassen.

En "gedigitaliseerd breed spectrum"? Wat denk je dat door KPN ITNS wordt gedaan met de 2e vezel, waarover een CATV signaal van Glashart Media wordt getransporteerd?

Oftewel, ik lees nu wel erg veel klok en klepel verhalen in je post. Op welk aspect van de FttH implementatie doel je? De topologie van de te leggen vezels? De techniek die je gebruikt om die vezels te belichten? Het kan best zijn dat je een punt hebt, maar kom dan zelf met concrete links in plaats van "ga zelf maar zoeken waarom ik gelijk heb, maar Verizon doet het echt beter dan KPN".

eymey wijzigde deze reactie 22-04-2013 23:20 (6%)

Ik snap ook wel dat het dark fiber is. En als kpn het wel leveren kan waarom bieden ze het dan niet zelf aan i.p.v hun iptv shit.

Maar ik bedoel inderdaad het voordeel van wdm zodat je per functionaliteit weer een 'eigen' bandbreedte hebt. Niet vlans die met elkaar moeten concureren. Als ze over eenpaar jaar 1gb internet willen bieden moet daar weer bandbreedte vanaf per 4k televisie kanaal wat gekeken wordt. Of ze moeten naar 10ge bandbreedte naar elk huis.

Ik zal straks gaan zoeken naar een goed verizon voorbeeld.

Wikipedia: Verizon FiOS

jacovn wijzigde deze reactie 23-04-2013 10:06 (7%)

Reacties: 227
Reg. datum: 15-05-2010

quote:
jacovn schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 07:50:
Ik snap ook wel dat het dark fiber is. En als kpn het wel leveren kan waarom bieden ze het dan niet zelf aan i.p.v hun iptv shit.

Maar ik bedoel inderdaad het voordeel van wdm zodat je per functionaliteit weer een 'eigen' bandbreedte hebt. Niet vlans die met elkaar moeten concureren. Als ze over eenpaar jaar 1gb internet willen bieden moet daar weer bandbreedte vanaf per 4k televisie kanaal wat gekeken wordt. Of ze moeten naar 10ge bandbreedte naar elk huis.

Ik zal straks gaan zoeken naar een goed verizon voorbeeld.

Wikipedia: Verizon FiOS
Verizon heeft een PON netwerk, E.g. meerdere gebruikers delen de hoofdfiber.

De volgende presentatie geeft een simpele uitleg:

http://www2.fhi.nl/broadb...llieddata_oscarkuiper.pdf

@Jacovn: Thanks voor de link.

Maar goed, ik zie nog steeds niet in hoe dit per se beter is dan wat Reggefiber heeft aangelegd. Zoals Hans_18T al zegt: Het grote verschil zit hem in de topologie van hoe de vezels lopen en hoe je daarmee dealt qua eindterminals.

Over PON versus "point to point" wat Reggefiber gebruikt (zal vast een officiele term voor bestaan) zijn al vaker discussies geweest. Beiden hebben zo hun voor- en nadelen.

Voordeel van PON is bijvoorbeeld dat er, omdat de 'hoofdvezel' gedeeld wordt, minder vezels uit de POP de wijk in hoeven. Terwijl bij de "Reggefiber methode" (point to point) voor ieder huishouden 2 vezels de POP verlaten en belicht moeten worden.

Dat laatste gebruikt potentieel meer energie en kan potentieel langer duren om te repareren als een grote bundel vezels tegelijk beschadigd raakt. Voordeel is wel weer dat de verbinding tussen huis en centrale bij Reggefiber echt dedicated is (zoals Ehtweak zegt "dark fiber") en het dus ook makkelijker is om op ODF niveau meerdere operators in een POP naast elkaar te laten werken.

Bij een PON oplossing zoals bij Verizon zal je, correct me if I'm wrong, altijd afhankelijk zijn van een partij die transport tussen POP en consument beheert.

quote:
eymey schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:46:
Bij PON oplossing zoals bij Verizon zal je, correct me if I'm wrong, altijd afhankelijk zijn van een partij die transport tussen POP en consument beheert.
Klopt, maar in zekere zin heb je dit "probleem" ook bij de glasvezel provider als Reggefiber. PON is gewoon goedkoper bij aanleg en op de lange termijn, daar er minder POP's nodig zijn en minder apparatuur, met name als iedereen op glas overgaat.
Ook de optische componenten volgen elkaar snel op, 100Gbit/s per Lamda x 40 Lamda's. en dat over één glasvezeltje is niet iets bijzonders meer.
Providers als KPN of Ziggo of de UPC's moeten wel samenwerken en zich onderscheiden in de geleverde diensten. Op "ethernet" verbindingen is op de lange termijn niet veel meer te verdienen.

Idd. PON heeft dus veel voordelen. Maar die samenwerking he.....

En wat betreft het onderscheiden op het gebied van diensten:

De vraag is of televisie op de lange termijn wel een rendabel iets gaat blijven om zich op te onderscheiden.

Op dit moment zie je dat KPN, ondanks de voor ons 'technies' lagere bitrates, meer IPTV abonnementen verkoopt dan ook. Terwijl dat, en het al dan niet gecodeerd aanbieden van die streams, etc. hetgeen is waar 'we' ons druk om maken.

De vraag is ook hoe lang dat op de lange termijn een issue is. Als ik alleen al in mijn omgeving zie hoe veel mensen steeds meer de televisie gaan ruilen voor:

* On demand via internet
* Series downloaden (al dan niet legaal)
* of, een hele belangrijke, RUST.

Ik ben benieuwd of TV over 10-15 jaar nog bestaat in z'n huidige vorm..... :)

eymey wijzigde deze reactie 23-04-2013 22:13 (9%)

Reacties: 11.502
Reg. datum: 05-05-2000

quote:
Hans_18T schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:38:
[...]

Klopt, maar in zekere zin heb je dit "probleem" ook bij de glasvezel provider als Reggefiber. PON is gewoon goedkoper bij aanleg en op de lange termijn, daar er minder POP's nodig zijn en minder apparatuur, met name als iedereen op glas overgaat.
Vezels kunnen niet opeens extreem langer worden dan nu aangelegd wordt. Kan wel, maar dan wordt je optische apparatuur steeds kostbaarder en gevoeliger voor storingen.

Misschien wel kleiner. Ruimte voor meerdere operators is niet nodig bij PON (kan niet), minder vezels af te werken op rekken/panelen. Of PON apparatuur kleiner is in formaat per aansluiting betwijfel ik gezien de technieken.
quote:
Ook de optische componenten volgen elkaar snel op, 100Gbit/s per Lamda x 40 Lamda's. en dat over één glasvezeltje is niet iets bijzonders meer.
Technisch is veel mogelijk, haalbaar (en dus mogelijk) voor consumenten verbindingen (lees prijzen) zal nog even op zich laten wachten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
bjck schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:20:

Vezels kunnen niet opeens extreem langer worden dan nu aangelegd wordt. Kan wel, maar dan wordt je optische apparatuur steeds kostbaarder en gevoeliger voor storingen.
Bedenk dat in het 1550 nm spectrum de glasvezel een demping heeft van ~0.25 dB/Km, Dus in stedelijke gebieden (10 Km) praat je over verwaarloosbare verliezen, het probleem zit hem meer in de verliezen van de splitters.
In de praktijk worden storingen veroorzaakt door kabelbreuken. In geval van apparatuur is het net andersom, minder componenten resulteert in een betere MTBF.
quote:
Misschien wel kleiner. Ruimte voor meerdere operators is niet nodig bij PON (kan niet), minder vezels af te werken op rekken/panelen. Of PON apparatuur kleiner is in formaat per aansluiting betwijfel ik gezien de technieken.
De FTU of NTU, is niet groter dan het doosje was nu in de meterkast hangt. Natuurlijk is de simple NTU in geval van de reggefiber gekozen oplossing iets goedkoper, maar de PON versie is nauwelijks duurder, zit maar een een chippie of twee meer in. (Denk in grote aantallen)
PON is niet veel anders dan een switch die pakketjes verstuurd waarbij de ontvangende NTU bekijkt of het pakketje voor hem is of niet. De uplink is meer een polling techniek waarbij de pop scanned of de eindgebruiker iets te versturen heeft.
quote:
Technisch is veel mogelijk, haalbaar (en dus mogelijk) voor consumenten verbindingen (lees prijzen) zal nog even op zich laten wachten.
Dat is waar maar voor 2020 zijn de prijzen lager en de verbindingen sneller.

Ik kan verder best wel leven met de kpn implementatie, maar wat me tegenstaat is de tv kwaliteit van de iptv dienst, en de gebrekkige manier van voorlichting (geen antwoorden op vragen die iets dieper gaan)
Maar goed, klanten zoals mij willen ze toch liever niet omdat ik denk ik (te ?) veel data verbruik..

jacovn wijzigde deze reactie 24-04-2013 13:42 (0%)
Reden: typefoouten

Tsja, al die dingen die je noemt zou KPN, als ze zouden willen en de noodzaak zouden voelen, ook prima kunnen oplossen met de huidige topologie bij Reggefiber.

Wel wordt dan ook de noodzaak om de huidige 100 mbit apparatuur in veel gebieden te upgraden naar gigabit groter. ALS men ooit binnen afzienbare termijn gigabit abonnementen zou willen aanbieden en weer in de problemen zou komen met de tv-streams, dan zou men desnoods nog de tweede vezel (die bij WMP+ voor het CATV signaal van Glashart Media wordt gebruikt) kunnen inzetten.

Het is gewoon een kostenkwestie voor ze en een kwestie van "wat zijn de gevolgen als we de streams niet upgraden?". Jammer genoeg ziet het er dan voor 'ons tweakers' niet zonnig uit, aangezien ondanks de matige kwaliteit het aantal IPTV abonnees alleen maar toeneemt....
Reacties: 11
Reg. datum: 19-04-2013

Zojuist de stopcontact hubs opgehaald bij het postkantoor. Even snel getest op huidige netwerk moet toegeven dat die dingen echt een uitkomst zijn :)
Reacties: 5.177
Reg. datum: 16-09-2007

<Opgelost>

Vipeax wijzigde deze reactie 24-04-2013 20:27 (97%)

Zojuist is mijn Glas signaal geactiveerd maar ik kan nergens informatie vinden over het ITV abbonee nummer weet iemand waar ik deze kan krijgen? Ik heb hier geen informatie van bij de gegevens die ik heb gehad over mijn pakket. Alleen de mail gegevens waarvan ik net het wachtwoord heb veranderd (deze is dus nog niet actief want dit zou een uur kunnen duren)

Eerste test http://www.speedtest.net/result/2674876058.png

Xyrrath wijzigde deze reactie 28-04-2013 16:09 (10%)

Reacties: 135
Reg. datum: 19-03-2011

Wijzigen duurt een half uur en alleen voor de e-mail toegang, de rest (Mijn KPN + Hotspots) is per direct.

Als je je inloggegevens hebt, kan je via http://mijn.kpnglasvezel.nl/ inloggen en daar zou een mooie blauwe knop moeten zijn "Activeer", controleer voor het drukken op de knop even of je telefoonnummer klopt onder het kopje "jouw pakket".
Zodra je die indrukt word je telefonie overgezet en worden het abonnementsnummer en de pincode voor je aangemaakt en naar je contact e-mailadres verstuurd.

Fixed

Login op de website was ook redelijk delayed. Heb nu TV en internet alleen is het normaal dat de Xperia box maximaal 50mb wifi heeft? bedraad is het gewoon 100mb maar via de wifi kom ik niet hoger dan 50mb rond ook als ik naast de box zit

Xyrrath wijzigde deze reactie 28-04-2013 16:55 (72%)

Reacties: 874
Reg. datum: 12-05-2011

Ja hoor, heel normaal. Wifi op de EB is matig. Als je echt sneller wil moet je er een eigen router achter hangen.

quote:
Barre73 schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:57:
Ja hoor, heel normaal. Wifi op de EB is matig. Als je echt sneller wil moet je er een eigen router achter hangen.
Zojuist gedaan nu 60mb dus niks te klagen met een dikke betonne muur erachter :)
Reacties: 82
Reg. datum: 01-04-2007

Vraag, misschien stom maar dan toch...

Ik heb nu een adsl wifi modem router. Sitecom WIFI modem 300N [ gigabit ]
Gekocht om een gigabit netwerk te krijgen... [ nodig ivm tv streamen ]

Nu krijg ik binnenkort glasvezel....

Mijn vraag is als volgt.
Kan ik vanuit het glasvezel modem, een cat6 utp naar de sitecom leggen, en gewoon in een utp poort drukken..
En dan alle instellingen behouden/gebruiken zoals het nu is.
In mijn ogen zou ik dan een utp als voeding in het modem drukken, en de adsl aansluiting links laten liggen.
En dan het modem blijven gebruiken als wifi enz enz enz

Wie weet of dit kan.

[img]http://pvs.kkopv.com/612ffb1cxxf.png[/img]

Reacties: 499
Reg. datum: 19-03-2009

quote:
Dylantje2 schreef op maandag 29 april 2013 @ 18:49:
Vraag, misschien stom maar dan toch...

Ik heb nu een adsl wifi modem router. Sitecom WIFI modem 300N [ gigabit ]
Gekocht om een gigabit netwerk te krijgen... [ nodig ivm tv streamen ]

Nu krijg ik binnenkort glasvezel....

Mijn vraag is als volgt.
Kan ik vanuit het glasvezel modem, een cat6 utp naar de sitecom leggen, en gewoon in een utp poort drukken..
En dan alle instellingen behouden/gebruiken zoals het nu is.
In mijn ogen zou ik dan een utp als voeding in het modem drukken, en de adsl aansluiting links laten liggen.
En dan het modem blijven gebruiken als wifi enz enz enz

Wie weet of dit kan.
Over het algemeen is dit geen probleem.

Vraag me wel af hoe dit werkt dan...
Moet ik dan gewoon inloggen.
En kan ik dan alles "gewoon" instellen zoals ik wil?

Dus het modem ziet eigenlijk niet waar de "voeding" vandaan komt?

Heeft het standaard glasvezelmodem van Kpn ook Wifi?

Reacties: 181
Reg. datum: 13-09-2009

quote:
Dylantje2 schreef op maandag 29 april 2013 @ 20:13:
Vraag me wel af hoe dit werkt dan...
Moet ik dan gewoon inloggen.
En kan ik dan alles "gewoon" instellen zoals ik wil?

Dus het modem ziet eigenlijk niet waar de "voeding" vandaan komt?

Heeft het standaard glasvezelmodem van Kpn ook Wifi?
KPN levert standaard Experiaboxen, op dit moment geloof ik een Arcadyan en een ZTE. Deze zijn allebei voorzien van minstens 2 gigabit-ethernetpoorten voor internet en ingebouwde N-wifi. Je kunt je Sitecom router eventueel aan die experiabox hangen, dan moet je de Sitecom instellen als een simple accesspoint. Je zult de routerfuncties van de Experiabox moeten gaan gebruiken.

quote:
theblindman schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:02:
[...]

KPN levert standaard Experiaboxen, op dit moment geloof ik een Arcadyan en een ZTE. Deze zijn allebei voorzien van minstens 2 gigabit-ethernetpoorten voor internet en ingebouwde N-wifi. Je kunt je Sitecom router eventueel aan die experiabox hangen, dan moet je de Sitecom instellen als een simple accesspoint. Je zult de routerfuncties van de Experiabox moeten gaan gebruiken.
Mwhaa
Router van experia vind ik daar aan toe..
Als ik maar niet mijn heel zooi om moet gaan bouwen enz..
Heb nu alles mooi weggewerkt... En al wel rekening gehouden met kabeltje naar glas..
Als ik mijn Sitecom maar kan laten staan, is me dat wel wat waard.

Is het mogelijk om een voorkeur aan te geven bij Kpn?
En zo ja hoe doe ik dat?
En welke is de beste? [ om in te stellen dan in ieder geval? ]

Marion Raven fan
Reacties: 19.288
Reg. datum: 06-11-2004

Geen van beide is de beste, om in te stellen. Er valt namelijk nagenoeg niets in te stellen aan die krengen :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Reacties: 1
Reg. datum: 30-04-2013

Misschien is dit een oplossing voor wie de Expedia box wil overslaan en PPPoE wil laten afhandelen door hun router (PPPoE passthrough). Werkt bij mij prima i.c.m. een Time Capsule.

http://www.tvdw.eu/blog/2...v8-and-pppoe-passthrough/

In je router dan wel de juiste username en wachtwoord opgeven.

De username staat openlijk zichtbaar in de webinterface van de Experiabox en het password is "kpn". Mocht je het wachtwoord niet kunnen vinden in de Experiabox, deze is heel simpel het MAC adres van de WAN poort met streepjes ertussen gevolgd door een achtervoegsel. Dit adres staat in ieder geval bij de ZTE op een stickertje achterop.

Username: xx-xx-xx-xx-xx-xx@direct-adsl (vul hier je eigen MAC adres in)
Password: kpn

bron: http://netwerkje.com

iscorpio wijzigde deze reactie 30-04-2013 12:18 (50%)

watev?!
Reacties: 7.781
Reg. datum: 17-11-2001

Vraagje

ik heb een usb stick in poort 1
dlna aangevinkt
filmpjes speelt ie perfect af op m'n tv
maar foto's daarintegen gewoon niet
elke keer is het: kan bestand niet lezen
ik heb verschillende formaten en bestandsformaten geprobeerd, maar heb nog geen 1 foto uit kunnen lezen, je zou toch zeggen dat ie .jpg of .png zou moeten kunnen
Reacties: 918
Reg. datum: 22-09-2009

o.a per 1 juli 2013

Eurosport 2 HD - HD Extra Pakket
Sport1 Select HD
Sport1 Voetbal HD
http://www.kpn.com/web/show/id=2267626 (zenderwijzigingen)

spaceone wijzigde deze reactie 01-05-2013 11:31 (26%)

Reacties: 3.893
Reg. datum: 02-08-2004

quote:
spaceone schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:20:
o.a per 1 juli 2013

Sport1 Select HD
Sport1 Voetbal HD
Eindelijk, jammer dat de prijs van Sport1 omhoog gaat naar 15 euro per maand. :/

AMD Phenom II X4 810 / Gigabyte GA-MA790XT-UD4P / 4GB Corsair XMS3 1333 DDR3 / Sapphire Radeon HD6770 / Crucal M4 128GB SSD / 2x Samsung Spinpoint 1TB F1@ RAID0 / Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS 2TB

Reacties: 72
Reg. datum: 21-02-2012

quote:
spaceone schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:20:
o.a per 1 juli 2013

Sport1 Select HD
Sport1 Voetbal HD
Moeten ze het wel eerst in HD uit gaan zenden.
Als het de kwaliteit is van de standaard HD kanalen dan ben je beter af met een Sport1 Go abonnement.

quote:
Deshmir schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:41:
[...]

Moeten ze het wel eerst in HD uit gaan zenden.
Als het de kwaliteit is van de standaard HD kanalen dan ben je beter af met een Sport1 Go abonnement.
Dat is natuurlihjk waar dat niet alle programma's in HD zijn op een HD kanaal. Maar dan nog is er een kwaliteits verschil.

Dit is een Sport 1 HD signaal en dat ziet er gewoon goed uit (bron kabel)

Video
ID : 1
Bit rate : 11.3 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 25.000 fps

Audio #1
ID : 2
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 192 Kbps

Audio #2
ID : 3

Voor mensen die geen BelOnbeperkt bundel hebben
quote:
Nieuwe regelgeving 0900-verkeer

Bellen naar betaalde servicenummers, zoals 0900-nummers, gaat veranderen. Vanaf 1 juli 2013 betaal je naast het tarief van deze nummers, ook de kosten voor het gebruik van je vaste telefoonlijn, net zoals je gewend bent met je mobiele telefoon. De kosten voor het gebruik van je vaste telefoonlijn zijn evenveel als voor het bellen naar vaste nummers. Heb je een BelOnbeperkt bundel? Dan vallen deze kosten vanzelfsprekend binnen de BelOnbeperkt uren.

Wat betaal ik nu?
Je betaalt nu alleen de kosten van het betaalde servicenummer. Als een nummer bijvoorbeeld ¤ 0,50 per minuut kost dan betaal je alleen deze ¤ 0,50 per minuut.

Voor welke nummers geldt deze wijziging?
Dit geldt voor 090x, 18xy, 084 en 087 nummers.

Wat betaal ik vanaf 1 juli 2013?
Vanaf 1 juli 2013 betaal je naast de kosten van het betaalde servicenummer ook de kosten voor het gebruik van je vaste telefoonlijn. Deze kosten voor het gebruik van je vaste telefoonlijn zijn gelijk aan de kosten voor het bellen naar vaste nummers.

Vallen deze kosten binnen mijn BelOnbeperkt bundel?
Bel je binnen je BelOnbeperkt uren, dan vallen de kosten voor het gebruik van je vaste telefoonlijn binnen je abonnement. Heb je een BelOnbeperkt Altijd abonnement, dan vallen deze kosten dus altijd binnen je abonnement en betaal je alleen voor het betaalde servicenummer.

Merk ik iets van deze wijziging als ik BelOnbeperkt Altijd heb?
Wanneer je BelOnbeperkt Altijd hebt, merk je niets van deze wijziging. De kosten voor het gebruik van de vaste telefoonlijn vallen immers binnen je BelOnbeperkt uren. Je betaalt niets extra per 1 juli.
Dus voordelig bellen via bijv http://www.albacom.nl/ wordt op deze manier door KPN verhoogd van 3 naar 12 cent per minuut.

spaceone wijzigde deze reactie 01-05-2013 19:46 (3%)

quote:
spaceone schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:35:
[...]

Dat is natuurlihjk waar dat niet alle programma's in HD zijn op een HD kanaal. Maar dan nog is er een kwaliteits verschil.

Dit is een Sport 1 HD signaal en dat ziet er gewoon goed uit

Video
ID : 1
Bit rate : 11.3 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 25.000 fps

Audio #1
ID : 2

Audio #2
ID : 3
Zo hee. Dat zal de eerste HD-zender zijn die KPN met een hogere bitrate doorgeeft dan 7 mbit :o

quote:
eymey schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:12:
[...]

Zo hee. Dat zal de eerste HD-zender zijn die KPN met een hogere bitrate doorgeeft dan 7 mbit :o
Bron is kabel en natuurlijk kan KPN straks dit signaal gewoon zonder problemen omzetten 7 Mbit
Reacties: 72
Reg. datum: 21-02-2012

Niet te vergeten dat ze de audio natuurlijk strippen naar 2.0 ;)

Mja, daaromtrent kwam @spaceone in het Lijbrandt topic met wat 'grappigs' :)

spaceone in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"

Niet dat het echt iets 'nieuws' is, want het bestaat vooral om veel krom->recht gelul waarom de eerste 10 HD zenders nog steeds geen dd5.1 hebben, met allemaal argumenten die twijfelachtig zijn.

Maar het 'nieuws' is dus wel dat men -misschien- het nog eens gaat heroverwegen....

quote:
spaceone schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:58:
Voor mensen die geen BelOnbeperkt bundel hebben

[...]

Dus voordelig bellen via bijv http://www.albacom.nl/ wordt op deze manier door KPN verhoogd van 3 naar 12 cent per minuut.
Of met:
https://www.voipcheap.com/dashboard
Gaan bellen...

Als je toch geen koperdraadje meer hebt....
Supergoedkoop...
En als je de combi maakt met:
http://www.intervoip.com/en/
Bel je ook nog eens erg goedkkoop naar mobiel...
En zoek je voor je 0900 een alternatief, genoeg te vinden...

Dus wie wil er nu nog alles in 1...????

Snel internet...
Linux tv ontvanger..
En een Siemens voip...

Misschien dat iemand hier mij kan helpen met mijn probleem

Vandaag de derde ITV decoder (1853) aangesloten in de kamer van mijn ouders bij deze decoder kwam er echter geen activatie scherm waar ik mijn codes in moest voeren. Dit was wel het geval bij andere decoders. Nou heb ik wel beeld maar ik beschik niet over HD + HBO kanalen op deze decoder.

Heb al geprobeerd deze decoder te resetten maar daar gebeurd ook niks mee. Ik druk op verwijder software en terug naar fabrieksinstellingen maar de decoder verdomd het gewoon iets te doen en gaat lekker door met het laden van de menus.

Iemand suggesties?
Reacties: 2.524
Reg. datum: 12-03-2008

Ja KPN bellen dan zit er dus nog een ander account aan gekoppeld. Heb je wel even het Serienummer nodig welke op de onderkant van de 1853 staat voordat je KPN belt.

Is dus een gebruikte ontvanger als de 1853 van KPN komt. Maar ook zeer slordig dat het resetten nog niet gebeurd is.

spaceone wijzigde deze reactie 02-05-2013 13:27 (3%)

quote:
Dylantje2 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:23:
[...]

Of met:
https://www.voipcheap.com/dashboard
Gaan bellen...

Als je toch geen koperdraadje meer hebt....
Supergoedkoop...
En als je de combi maakt met:
http://www.intervoip.com/en/
Bel je ook nog eens erg goedkkoop naar mobiel...
En zoek je voor je 0900 een alternatief, genoeg te vinden...
Omdat wij weinig nationaal bellen is een onbeperkt bellen bundel via de vaste telefoon voor ruim 15 euro per maand zeer nadelig.

Dus dan maar een eigen voip modem.

quote:
bobsquad schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:47:
Ja KPN bellen dan zit er dus nog een ander account aan gekoppeld. Heb je wel even het Serienummer nodig welke op de onderkant van de 1853 staat voordat je KPN belt.
Oke bedankt, vanavond maar even bellen zodra de monteur is geweest om alles te "installeren" 8)7

Van de opta moeten om de extra kosten bij mobiel naar beneden te krijgen de 0900 tarieven worden aangepast. maar de opta laat volgens de markt (netwerk operators) bepalen wat ze doen. Met gevolg dat de vaste telefoon bij KPN nu met extra kosten komt te zitten.

Zal het binnenkort eens dumpen bij consuwijzer

spaceone wijzigde deze reactie 02-05-2013 20:40 (66%)

Vandaag contact gehad met KPN over de Decoder die niet geactiveerd kon worden. Netjes geholpen maar ze kregen helaas de decoder niet gereset. Morgen komt een koerier een nieuwe brengen en de oude ophalen.

Goed geregeld al zeg ik het zelf

quote:
Xyrrath schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:50:
Vandaag contact gehad met KPN over de Decoder die niet geactiveerd kon worden. Netjes geholpen maar ze kregen helaas de decoder niet gereset. Morgen komt een koerier een nieuwe brengen en de oude ophalen.

Goed geregeld al zeg ik het zelf
Hmm dat is wel heel vreemd toevallig gehoord waarom dat niet kon? Aangezien dit gewoon mogelijk moet zijn. Het zou natuurlijk ook kunnen dat je nu net een nieuwkomer aan de telefoon hebt gehad die de systemen niet kent. Dit aangezien de ADSL/Glasvezel kastjes van Telfort & KPN geregistreerd staan op dezelfde BLIP server.

Via een omweg is dit gewoon op te lossen. Alsnog mooi iig dat je een nieuw kastje krijgt en hoop dat je niet hetzelfde probleem krijgt. Dit komt helaas de afgelopen tijd heel erg veel voor.
Reacties: 1.775
Reg. datum: 22-06-2000

quote:
bobsquad schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:17:
[...]
Via een omweg is dit gewoon op te lossen. Alsnog mooi iig dat je een nieuw kastje krijgt en hoop dat je niet hetzelfde probleem krijgt. Dit komt helaas de afgelopen tijd heel erg veel voor.
Enig idee waarom dat dan veel voorkomt? Zijn het echt gebruikte decoders die al eerder op een andere account geactiveerd zijn geweest of verstuurd KPN altijd nieuwe?

troftnom wijzigde deze reactie 04-05-2013 12:26 (15%)

Het zijn gebruikte decoders waar vaak na het ontvangen van "defecte" ontvangers er niks mis mee is. Vaak door problemen icm met Loëwe en B&O tv's.

Deze worden nagekeken en normaal gesproken worden deze helemaal gereset en ook uit de BLIP server gehaald. Dit wil wel eens vergeten worden maar momenteel lijkt het erop dat vanuit het repair center de communicatie met de BLIP server wel eens problemen wil geven waardoor momenteel dus af en toe een batch niet verwijderd wordt op de "authenticatie" (BLIP) server.

Als dit systeem mooi werkt dan is er normaal geen probleem of ze scannen de verkeerde barcode in. (kijk maar eens op je 1853 daar staan 2 barcode's op de onderkant een van het kastje zelf en 1 van de kleine SSD die er in zit.)
De enige echte
Reacties: 1.248
Reg. datum: 27-07-2006

quote:
bobsquad schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:29:
Het zijn gebruikte decoders waar vaak na het ontvangen van "defecte" ontvangers er niks mis mee is. Vaak door problemen icm met Loëwe en B&O tv's.

Deze worden nagekeken en normaal gesproken worden deze helemaal gereset en ook uit de BLIP server gehaald. Dit wil wel eens vergeten worden maar momenteel lijkt het erop dat vanuit het repair center de communicatie met de BLIP server wel eens problemen wil geven waardoor momenteel dus af en toe een batch niet verwijderd wordt op de "authenticatie" (BLIP) server.

Als dit systeem mooi werkt dan is er normaal geen probleem of ze scannen de verkeerde barcode in. (kijk maar eens op je 1853 daar staan 2 barcode's op de onderkant een van het kastje zelf en 1 van de kleine SSD die er in zit.)
Wat bedoel je icm B&O tv's?

Industrial Hardcore, Industrial, D&B, Hardcore, Schranz

Bang & Olufsen + Loewe TVs geven erg veel problemen icm de VIP1853 die KPN levert.
Voornamelijk problemen met HDMI, maar daar weet ik het fijne niet (meer) van. Tijdje geleden dat ik voor het laatst een 1853 in mijn handen heb gehad.
De enige echte
Reacties: 1.248
Reg. datum: 27-07-2006

Ow raar, werk zelf bij B&O en sluit regelmatig die KPN decoders aan, maar nooit problemen mee.
Misschien bij wat oudere toestellen.

Totaalgeflipt wijzigde deze reactie 04-05-2013 16:01 (16%)

Industrial Hardcore, Industrial, D&B, Hardcore, Schranz

Op het web sinds 1998
Reacties: 667
Reg. datum: 30-09-2011

Vandaag bij Kassa :)

Steeds meer mensen moeten zich laten keuren voor hun rijbewijs. In het ene ziekenhuis kan dat voor een paar tientjes, in het andere betaal je de hoofdprijs: bijna 300 euro! En hoe beveilig je je huis? Kassa breekt in met een ex-insluiper en een beveiligingsexpert.

En een studio vol klanten van KPN die klagen over de service.

Powered by Lijbrandt | Genexis OCG-118m + AmiNET A140 + Netgear WNR3500L

Ready Set Go
Reacties: 1.311
Reg. datum: 13-08-2001

quote:
Kalkran schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:41:
Bang & Olufsen + Loewe TVs geven erg veel problemen icm de VIP1853 die KPN levert.
Voornamelijk problemen met HDMI, maar daar weet ik het fijne niet (meer) van. Tijdje geleden dat ik voor het laatst een 1853 in mijn handen heb gehad.
HDMI is HDMI, dat is gewoon een norm. Als bepaalde toestellen niet werken ligt dat hoogstwaarschijnlijk aan de toestellen en niet aan de 'open' norm van HDMI. Niet overal de schuld geven aan KPN bedoel ik.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Waarom werken de TVs dan wel goed met de VIP1963 en ouder?
En met de bluray speler, en de andere apparaten, behalve met de 1853.

Kalkran wijzigde deze reactie 06-05-2013 09:13 (37%)

quote:
Kalkran schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:13:
Waarom werken de TVs dan wel goed met de VIP1963 en ouder?
En met de bluray speler, en de andere apparaten, behalve met de 1853.
Waaorm werkt de 1853 wel met zo veel andere TV's of schermen met een HDMI aansluiting, maar niet met B&O en Loewe?

Jouw redenering precies omgedraaid.

Dat er een oplossing voor gevonden zou moeten worden is duidelijk, maar je kan het niet aan de TV fabrikant OF aan KPN toeschrijven. In ieder geval moeten technici van beiden met elkaar in een hok gestopt worden om het met elkaar werkend te krijgen

eymey wijzigde deze reactie 06-05-2013 09:20 (24%)

Dat ben ik met je eens, volgens mij komt het door een gebrekkige implementatie van HDCP op de VIP1853. In de eerste instantie gaven nieuwe Philips en Sony TVs ook problemen, maar die zijn ondertussen opgelost. Er komt wel een nieuwe update uit binnenkort, waarmee (blijkbaar) de problemen met Loewe & B&O zijn opgelost.
Reacties: 425
Reg. datum: 06-10-2010

@pogostokje

Ik heb nu ruim een jaar de configuratie opgesteld zoals hier: http://netwerkje.com/switch-configuratie

Werkt prima, maar ik kom nu één bekabelde internetpoort tekort.

Hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen? Ik had zelf al twee oplossingen bedacht, maar ik weet niet of het gaat werken...

- Op de hierboven genoemde pagina staat bij de switch dat poort 4 t/m 8 vrij te gebruiken zijn. Als ik hier rechtstreeks een computer op aansluit, kan ik hier dan internetverbinding op krijgen (en wat moet ik dan nog instellen op de switch?)

- Ik heb nog een HP unmanaged switch liggen (die je bij de Experiabox meegeleverd kreeg) Kan ik die nog achter mijn router aansluiten? (Dan krijg je dus FTU => Managed switch => Router => Unmanaged switch => PC)

Ben benieuwd :)

Alvast bedankt voor het antwoord.
Reacties: 1.104
Reg. datum: 27-11-2006

Nog steeds supertevreden met mijn kpn glasvezelabo :)
Wou toch eigenlijk iets sneller, dus verhoging aangevraagd van 50 naar 100.
1 belletje naar glasvezelklantenservice, kreeg te horen dat het binnen 24 uur verwerkt zou zijn
Na 1 uur tot mijn verbazing al beschikbaar, hulde _/-\o_

Even een tip voor allen hier met KPN glasvezel Reset je Experia box momenteel niet aangezien de server waar ze op aangemeld moeten worden niet naar behoren functioneert.
* twiet *
Reacties: 1.714
Reg. datum: 24-09-2001

quote:
psvjw schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:28:
@pogostokje
- Op de hierboven genoemde pagina staat bij de switch dat poort 4 t/m 8 vrij te gebruiken zijn. Als ik hier rechtstreeks een computer op aansluit, kan ik hier dan internetverbinding op krijgen (en wat moet ik dan nog instellen op de switch?)
Dat kan wel, maar er staat nog geen 'internet' op die poorten 4-8. Internet bestaat alleen achter je router, dus je zult een kabeltje vanachter je router naar (bijvoorbeeld) poort 4 moeten brengen en dan heb je nog 3 poorten over om iets leuks mee te doen.
Je zult poorten 4-8 dan wel moeten samenvoegen tot een afgeschermd stukje switch. Je kunt bijvoorbeeld een VLAN verzinnen (bijvoorbeeld VLAN 100), en alle 4 de poorten als ACCESS poort op dat VLAN 100 zetten.
quote:
- Ik heb nog een HP unmanaged switch liggen (die je bij de Experiabox meegeleverd kreeg) Kan ik die nog achter mijn router aansluiten? (Dan krijg je dus FTU => Managed switch => Router => Unmanaged switch => PC)
Dat kan ook, maar volgens mij is die HP switch maar 100Mbit. Als dat geen bezwaar is, kun je dat zeker doen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Reacties: 425
Reg. datum: 06-10-2010

quote:
Pogostokje schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:44:
[...]

Dat kan wel, maar er staat nog geen 'internet' op die poorten 4-8. Internet bestaat alleen achter je router, dus je zult een kabeltje vanachter je router naar (bijvoorbeeld) poort 4 moeten brengen en dan heb je nog 3 poorten over om iets leuks mee te doen.
Je zult poorten 4-8 dan wel moeten samenvoegen tot een afgeschermd stukje switch. Je kunt bijvoorbeeld een VLAN verzinnen (bijvoorbeeld VLAN 100), en alle 4 de poorten als ACCESS poort op dat VLAN 100 zetten.

[...]

Dat kan ook, maar volgens mij is die HP switch maar 100Mbit. Als dat geen bezwaar is, kun je dat zeker doen.
Bedankt voor je antwoord. Er loopt al een kabeltje terug van de router naar de switch om het control panel van de switch te kunnen bereiken (heb ik al die tijd zo laten zitten). Ga ik dit weekend eens even instellen. Super bedankt!

Die HP switch heb ik even opgezocht en is maar 100 Mb/s idd... -O-

quote:
bobsquad schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:20:
Even een tip voor allen hier met KPN glasvezel Reset je Experia box momenteel niet aangezien de server waar ze op aangemeld moeten worden niet naar behoren functioneert.
Je hebt er 192 gemist dit jaar. Meldt ze of allemaal, of niet ;-)
Reacties: 347
Reg. datum: 01-05-2005

quote:
Kalkran schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:50:
[...]

jaa idd want werkt vaker niet helemaal zoals het hoort
Ready Set Go

Goh, wat en stemmingmakerij weer. Als 1 van de eerst aangesloten glasklanten in Nederland (ruim 2 jaar geleden) kan ik open en bloot zeggen dat ik niet of nauwelijks probemen heb gehad. Er draaien hier 5 laptops, een media speler, een internet televiesie, een stuk of 4 vaste PC's, twee playstations, 4 TV's, meerdere moderne telefoons en allemaal zonder problemen. So: hold your crap.

AvK wijzigde deze reactie 08-05-2013 23:31 (3%)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

quote:
AvK schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:30:
Goh, wat en stemmingmakerij weer. Als 1 van de eerst aangesloten glasklanten in Nederland (ruim 2 jaar geleden) kan ik open en bloot zeggen dat ik niet of nauwelijks probemen heb gehad.
Als 1 van de eerst aangesloten ? in je woonplaats zeker.

In september wordt het voor mij al 4 jaar. In het begin was IPTV nog in mpeg2

spaceone wijzigde deze reactie 08-05-2013 23:55 (4%)

quote:
Kalkran schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:50:
[...]

Ik meld deze maar even omdat het nog steeds niet opgelost is. Laatste melding die ik kreeg:
quote:
...... Beperkt beschikbaar onderzoek door leverancier is nog steeds gaande, In verband met impact en lengte van storing in overleg met manager van dienst opgeschaald.
;)

quote:
spaceone schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:51:
[...]

Idd, als AvK pas 2 jaar geleden op glas gekomen is, dan kan hij onmogelijk 1 van de eersten in NL zijn. Maar goed, ruzie om details. Ik vind toch wel dat hij een punt heeft:

Er wordt nu wel ontzettend stemming gemaakt en de kwaliteit van TV en dergelijke is ook ondermaats. Maar ik ken genoeg mensen met KPN Glasvezel (of zelfs Interactieve TV via ADSL) die dit inmiddels al jaren hebben en er tevreden mee zijn.

En de stabiliteit van de dienst an sich is gewoon prima in orde. Zelf maak ik nu 3 jaar gebruik van glas (de laatste 2 jaar via Lijbrandt) en ondanks dat ik inhoudelijk nog niet tevreden ben met de diensten, heb ik slechts een incidentele echt grote storing mee gemaakt. In ieder geval nog veeeeel minder dan de ellende die ik begin deze eeuw met UPC heb gehad.
Ready Set Go

quote:
spaceone schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:51:
[...]

Nee, klopt niet. Tenminste in die zin dat ik 1 van de eerste grootschalig aangesloten abbo's heb. Dat anderen toevallig nog in de experimentele fase zijn aangesloten (zoals je zelf zegt nog op mpeg2!!! ) doet niet ter zake. Het gaat er mij om dat glas van KPN domweg erg goed werkt. Dat sommigen problemen ondervinden is waar. Maar dat ligt niet aan de algemene kwaliteit. De 'SD' zenders moeten beter, de HD zenders zijn goed maar ook die kunnen beter. Kwa stabiliteit en service heb ik geen enkele klacht. Waar ik niet goed tegen kan is dat hier regelmatig wordt verkondigd dat glas van KPN niet goed zou werken. Dat is domweg niet waar. Dát is mijn punt. Dat je dan gaat morren dat jij toevallig echt de 1e aangesloten abbo bent is tekenend. Als het zo klote is zeg het dan op. Neem Ziggo, UPC of en andere provider. Wens je veel geluk. En nee, ik ben niet boos. Wil dit gewoon even gezegd hebben.

Reacties: 3.893
Reg. datum: 02-08-2004

quote:
AvK schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:28:
[...]

Nee, klopt niet. Tenminste in die zin dat ik 1 van de eerste grootschalig aangesloten abbo's heb. Dat anderen toevallig nog in de experimentele fase zijn aangesloten (zoals je zelf zegt nog op mpeg2!!! ) doet niet ter zake. Het gaat er mij om dat glas van KPN domweg erg goed werkt. Dat sommigen problemen ondervinden is waar. Maar dat ligt niet aan de algemene kwaliteit. De 'SD' zenders moeten beter, de HD zenders zijn goed maar ook die kunnen beter. Kwa stabiliteit en service heb ik geen enkele klacht. Waar ik niet goed tegen kan is dat hier regelmatig wordt verkondigd dat glas van KPN niet goed zou werken. Dat is domweg niet waar. Dát is mijn punt. Dat je dan gaat morren dat jij toevallig echt de 1e aangesloten abbo bent is tekenend. Als het zo klote is zeg het dan op. Neem Ziggo, UPC of en andere provider. Wens je veel geluk. En nee, ik ben niet boos. Wil dit gewoon even gezegd hebben.
Hier alleen in het begin een probleem gehad wat veroorzaakt werd in de pop. Dat was redelijk snel opgelost en sindsdien werkt de verbinding prima. Kan mij niet heugen dat we last hebben gehad van een storing.

AMD Phenom II X4 810 / Gigabyte GA-MA790XT-UD4P / 4GB Corsair XMS3 1333 DDR3 / Sapphire Radeon HD6770 / Crucal M4 128GB SSD / 2x Samsung Spinpoint 1TB F1@ RAID0 / Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS 2TB

quote:
AvK schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:28:
[...]

Glas langer dan 2 jaar terug was -zeker- niet in experimentele fase!

Half tot eind 2009 werden in Almere Haven de eerste niet-experimentele klanten al aangesloten op KPN Glasvezel (toen zelfs nog met analoge TV erbij, wat heel kort heeft geduurd).

MPEG2 had niets met experimenteel te maken maar was tot eind 2010 de hoofdcodec voor het hele Interactieve TV product van KPN, dus ook via ADSL en later dus ook glasvezel. Eind 2010 heeft KPN dat echter naar h.264 omgezet om zo op bandbreedte te kunnen besparen, zodat mensen met een lagere ADSL2 snelheid ook ineens toch Interactieve TV konden ontvangen. Ik kan het weten want ik heb van begin 2009 tot voorjaar 2010 Interactieve TV via ADSL gebruikt.

In het voorjaar van 2010 kwam de eerste alternatieve provider naast KPN massaal op glasvezel beschikbaar (Tweak). Dat is langer dan de 2 jaar die jij zegt. Grofweg kan je dus stellen dat sinds eind 2009 en helemaal sinds voorjaar 2010 glasvezel al klaar was voor "primetime".

Maar goed, je punt omtrent het stabiel werken van de dienst blijft absoluut overeind. Ontevreden zijn over de diensten en verbetering willen is heel wat anders dan dat het helemaal niet werkt.

Is er ergens te vinden of KPN nu eindelijk eens klaar is met de 500 mbps pilot, en het breder gaat uitrollen ?
Reacties: 1.165
Reg. datum: 29-07-2008

quote:
Pogostokje schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:44:
[...]

Dat klopt idd die zijn maar 100Mbit de HP switch die je krijgt.
Helaas kan KPN nooit zeggen welke je krijgt toegezonden.
Want KPN levert ook een Netgear switch van 1Gbit, die heb ik dus gekregen :).

quote:
jacovn schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:50:
Is er ergens te vinden of KPN nu eindelijk eens klaar is met de 500 mbps pilot, en het breder gaat uitrollen ?
Is al lang geen pilot meer. Er zijn een groot aantal uitrolgebieden van Reggefiber het laatste jaar voorzien van Gbit apparatuur in de PoP's. Helaas nog wel alleen bij de uitrol dus. Planning voor bestaande PoP's is me niet bekend.

quote:
Barre73 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:12:
[...]

Is al lang geen pilot meer. Er zijn een groot aantal uitrolgebieden van Reggefiber het laatste jaar voorzien van Gbit apparatuur in de PoP's. Helaas nog wel alleen bij de uitrol dus. Planning voor bestaande PoP's is me niet bekend.
Ik denk dat upc sneller 500 mbps levert in Almere, als dat qua prijs te doen is breng ik daar wel mijn euro's heen.
Reacties: 1.312
Reg. datum: 06-11-2001

Donderdagavond had mijn VIP1853 hemelvaart. :)
Klantenservice gaat me een nieuwe toezenden.

Ik heb zoveel geleerd van mijn fouten dat ik serieus overweeg er nog een paar te maken.

Reacties: 1.775
Reg. datum: 22-06-2000

quote:
Barre73 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:12:
[...]
Zelfs dat niet overal helaas, hier in mijn Vinex wijk zijn het afgelopen jaar de eerste aansluitingen gerealiseerd, maar zonder 500Mb optie. Gemiste kans, hadden ze beter ook meteen kunnen doen.

ach wij hebben ook glas sinds vorig jaar najaar en blijkbaar ook geen gigabit infra (Almere Buiten striphelden) Alleen kan KPN zelfs niet vertellen of er nu wel of niet gigabit infra ligt.
Als dat er wel is, wil ik wel van ze afnemen, en dan komt er nog wel een keer een upgrade, maar als het er niet eens in basis is gaat het jaren duren vrees ik..

Maar het niet kunnen vertellen wat voor hardware ze gebruiken in de POP, is eigenlijk al genoeg om niet een dienst van ze af te willen nemen. Ik heb ook enige ervaring met KPN zakelijk, en dat wisselt tussen erg goed, en zeer slecht.

Als ze nu webcare mensen hadden die hier meekeken kreeg ik mischien eens een antwoord waar ik wat mee kan..

quote:
jacovn schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:25:
ach wij hebben ook glas sinds vorig jaar najaar en blijkbaar ook geen gigabit infra (Almere Buiten striphelden) Alleen kan KPN zelfs niet vertellen of er nu wel of niet gigabit infra ligt.
Als dat er wel is, wil ik wel van ze afnemen, en dan komt er nog wel een keer een upgrade, maar als het er niet eens in basis is gaat het jaren duren vrees ik..

Maar het niet kunnen vertellen wat voor hardware ze gebruiken in de POP, is eigenlijk al genoeg om niet een dienst van ze af te willen nemen. Ik heb ook enige ervaring met KPN zakelijk, en dat wisselt tussen erg goed, en zeer slecht.

Als ze nu webcare mensen hadden die hier meekeken kreeg ik mischien eens een antwoord waar ik wat mee kan..
Dan zal ik je het antwoord geven: In Almere Stripheldenbuurt is geen Gigabit apparatuur aanwezig in de PoPs.

Overigens begon dat verglazingsproject van de al aanwezige buizen (Trinet) in de herfst van 2011 en toen was er nog nergens Gigabit van KPN.

Maak wel even een onderscheid in de infra van Reggefiber (het glas, de buizen en de fysieke wijkcentrale) en de apparatuur van de operator, in dit geval KPN Wholesale. Dat eerste kan makkelijk tot 10Gbit aan per aansluiting. Of nog meer, maar dat is nog niet getest. Dus de infra is goed.

De crux zit in de apparatuur in de PoP's en die is van KPN Wholesale. Andere operators die wel Gigabit leveren zijn van harte welkom maar moet je met een kaarsje zoeken.

Barre73 wijzigde deze reactie 11-05-2013 11:31 (17%)

Idd. Het enige wat we kunnen hopen is dat "Glasoperator" en de rest van de club van Wiericke, nu ze zijn overgenomen door Vodafone, snel in andere plaatsen gaan uitbreiden.

Van de grote al bestaand 'verglaasde' steden kwam Vodafone ook als eerste in Almere en Leeuwarden met aanbod. Laten we hopen dat, als ze gaan uitbreiden, er hier ook snel een tweede operator komt.
Reacties: 170
Reg. datum: 26-01-2009

quote:
Thombias schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:17:
Donderdagavond had mijn VIP1853 hemelvaart. :)
Klantenservice gaat me een nieuwe toezenden.
Ook met HDD? Die van mij heeft ook steeds vaker kuren mn het niet willen op nemen of alleen de eerste 5 min laten zien en dan niet verder kunnen kijken. Voel er alleen niet voor het online opnemen dus zou graag weer een hdd recoder willen. Zijn ze bij Kpn niet heel duidelijk over.

quote:
Barre73 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:28:
[...]

Dan zal ik je het antwoord geven: In Almere Stripheldenbuurt is geen Gigabit apparatuur aanwezig in de PoPs.

Overigens begon dat verglazingsproject van de al aanwezige buizen (Trinet) in de herfst van 2011 en toen was er nog nergens Gigabit van KPN.
Bedankt voor je antwoord.. Het is niet echt wat ik wilde horen, maar duidelijk is het nu wel. Ze hebben bij ons in 2012 de vezel naar binnen geblazen en afgemonteerd, ergens in de herfst.

Dan maar wachten op Vodafone of bij UPC blijven. Beeldkwaliteit is de echte dealbreaker voor mij, 20 mbit minder bandbreedte kan ik wel mee leven..

jacovn wijzigde deze reactie 13-05-2013 13:01 (7%)

Reacties: 1.312
Reg. datum: 06-11-2001

quote:
eggy99 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:04:
[...]

Ook met HDD? Die van mij heeft ook steeds vaker kuren mn het niet willen op nemen of alleen de eerste 5 min laten zien en dan niet verder kunnen kijken. Voel er alleen niet voor het online opnemen dus zou graag weer een hdd recoder willen. Zijn ze bij Kpn niet heel duidelijk over.
Nee zonder HDD. Met HDD worden volgens mij niet meer uitgeleverd. Het is volgens mij alleen nog maar mogelijk op te nemen in de Cloud van KPN.

Ik heb trouwens geen nieuwe gekregen maar een swap. Dus van een decoder van iemand die ook mogelijk problemen heeft gehad met de firmware.

Thombias wijzigde deze reactie 16-05-2013 09:55 (11%)

Ik heb zoveel geleerd van mijn fouten dat ik serieus overweeg er nog een paar te maken.

Reacties: 96
Reg. datum: 24-04-2007

Even een vraagje: volgende week wordt het glas in mijn meterkast afgemonteerd. Wordt dan (doorgaans) ook direkt een NTU geplaatst, of komt die op een later tijdstip? Glasvezel-compatible modem heb ik al (nu nog VDSL). Bvd!
Reacties: 2
Reg. datum: 29-03-2011

quote:
eymey schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:38:
Idd. Het enige wat we kunnen hopen is dat "Glasoperator" en de rest van de club van Wiericke, nu ze zijn overgenomen door Vodafone, snel in andere plaatsen gaan uitbreiden.

Van de grote al bestaand 'verglaasde' steden kwam Vodafone ook als eerste in Almere en Leeuwarden met aanbod. Laten we hopen dat, als ze gaan uitbreiden, er hier ook snel een tweede operator komt.
Maar vind jij het dan zo vreemd dat mensen de praatjes van de colporteurs aan de deur van KPN en Co een keer zat zijn? Vind jij het dan zo vreemd dat er op internet genoeg klachten zijn dat KPN voor z,n FTTH klanten nog mindere kwaliteit levert dan zeg eens een UPC of Ziggo.? KPN heeft grote invloed en die gaat bepalen wat andere ISP,s voor minderwaardige streams moeten leveren?
Vind jij het raar dat als ik je zeg dat de leek denk ik in eerste instantie gedacht heeft dat er echte concurrentie zou komen met de glasvezel wat in feite nu weer onjuist blijkt te zijn. Je dacht dat iedere provider actief kon worden en met eigen aanbod komen komen..juist omdat er die zee van ruimte was. Maar wat blijkt nou.. de provider kan dat helemaal niet want hij moet weer flink gaan investeren vanuit de POP,s naar de huizen toe. En vertel mij nu aub niet dat dit zomaar een kleine investering is want als dat zo was waarom gaat dan vervolgens een grote groep wel die minderwaardige kwaliteit van KPN accepteren?
Neem nou een Tele2 die wil zich zeker graag onderscheiden maar ook zij( en vele anderen) leveren gewoon die KPN streams. Waarom doen ze dit? Omdat ze geen eigen aanvoer willen leveren? Het lijkt mij dat jij er redelijk vestand van hebt vertel me aub dan ook maar eens eerlijk wat jij denkt dat dit voor een kleine provider dan zal kosten om die investering te doen? Is toch van de Zotte dat men nu weer door de grote kostenpost van KPN afhankelijk is. Wat heeft men dan in hemelsnaam aan die hele glasvezel?
En nu zeg jij dat mensen op een Vodafone of Whisper moeten gaan wachten? De grote vraag is in den beginnen of Vodafone het in eerste instantie dan ook echt anders gaat doen. Te beginnen met de beeldkwaliteit als een volwaardig DVB-C aanbod. Die levert een Caiway wel maar het frappante is dat je die dan niet kan afnemen want..jawel Cogas of CIF heeft niet gelegd maar Reggefiber/KPN. Neemt vodafone dan nu ook Caiway over en zorgt dat deze op dit KPN netwerk actief wordt en alle kabels gaat vervangen vanaf die POP,s?? Want op dit Cogas,Cif netwerk kan Caiway dus wel met 21HD zenders in volwaardige kwaltiteit leveren zowel via IPTV als DVB-C.
En als je goed nadenkt weet je ook heel goed dat als deze provrider in een Ziggo of UPC omgeving actief wordt dat deze per direct een heel groot probleem hebben en ook gedwongen zullen worden om bepaalde zaken aan te passen. Maar wat vreemd nou dat deze weer niet actief is op het Reggefiber netwerk. Daarom is het helemaal niet zo raar dat de mensen die verhalen van de glasvezel helemaal niet meer geloven en nu juist lekker bij ZIggo of UPC blijven zitten. En nu al helemaal KPN er zo,n zootje van maakt. Het wordt eens hoog tijd dat er eerlijke verhalen naar de mensen toe komen ipv van al die halve waarheden.
Men zegt nu wel dat er gelijkwaardige concurrentie is maar ik zie het echt nog niet en al helemaal niet van de grote belofte genaamd glasvezel. Bepaalde zaken doe je gewoon niet waaronder een FTTH een minderwaardige kwaliteit leveren maar KPN die doet het gewoon. En andere ISP,s op dezelfde glasvezel doen dit zeker ook omdat ze het helemaal met deze aanpak van KPN eens zijn? Geloof je het zelf?
Het is gewoon ronduit schandalig wat KPN hier doet en absoluut iets wat de glasvezel in een slecht daglicht doet staan en volkomen onacceptabel. KPN zelf betitelt dit overigens als acceptabele beeldkwaliteit op de glasvezel. Nou dan is het ook acceptabel dat er harde kritiek komt op de glasvezel in z,n geheel en dat er nou eens echt voor mensen de waarheid op tafel komt. Het lijkt wel of er gelijkwaardige concurrentie komt maar uiteindelijk is het een wassen neus. Nee natuurlijk nu moeten mensen weer op Vodafone gaan wachten waarbij het gewoon nog te bezien valt of deze het ook echt anders gaat doen.
Tot slot bekijk nou maar eens wat KPN nog meer doet: Bijv geen Los internet Abo leveren op FTTH. Op hun site net doen alsof overal VDSL ligt immers de DSL abos van van 8MB meteen naar 40 MB. Ga zo maar door..pak de colporteur praatjes erbij en wat die bij mensen al voor een ontevredenheid gebracht heeft dan is het volkomen acceptabel dat mensen het een keer kotsemoe zijn.

Arctic Fox wijzigde deze reactie 16-05-2013 14:08 (17%)

Reacties: 198
Reg. datum: 22-04-2009

M'n log van de experia box staat vol met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
05/16/2013  16:54:48 Get system time from NTP server:141.105.121.242.
05/16/2013  16:54:48 NTP Date/Time updated.    
05/16/2013  16:54:48 Get system time from NTP server:193.79.237.14.
05/16/2013  16:54:18 NTP Date/Time updated.    
05/16/2013  16:54:18 Get system time from NTP server:88.159.82.127.
05/16/2013  16:54:18 Get system time from NTP server:178.251.120.16.
05/16/2013  16:53:48 NTP Date/Time updated.    
05/16/2013  16:53:48 Get system time from NTP server:82.94.164.166.
05/16/2013  16:53:48 Get system time from NTP server:85.12.29.122.

Dit gaat om de 30 seconden zo door, al dagen lang.
Iemand enig idee wat dit kan betekenen? Ik heb een aantal van de IP's getraced, en het lijken mij geen NTP servers (ik kom bv uit op webcam-uden.nl).

quote:
p.m. schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:33:
Even een vraagje: volgende week wordt het glas in mijn meterkast afgemonteerd. Wordt dan (doorgaans) ook direkt een NTU geplaatst, of komt die op een later tijdstip? Glasvezel-compatible modem heb ik al (nu nog VDSL). Bvd!
Als je al langer geleden (bijvoorbeeld tijdens de vraagbundeling) een abonnement hebt afgenomen zou je inderdaad direct de NTU moeten krijgen. Wil nog niet zeggen dat het ook allemaal werkt want KPN moet zelf de diensten aanzetten. Er wordt geen activatie gedaan of zo. Wel zal normaliter een basis internetsnelheid van 30 of 50 Mbit moeten werken.
Die NTU zou in een grote doos van KPN moeten komen een paar dagen voor je huisaansluitingsafspraak. Samen met nog een boel andere apparatuur. Staat op: Kastje voor de monteur (echt waar...)

quote:
jacovn schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:00:
[...]

Bedankt voor je antwoord.. Het is niet echt wat ik wilde horen, maar duidelijk is het nu wel. Ze hebben bij ons in 2012 de vezel naar binnen geblazen en afgemonteerd, ergens in de herfst.

Dan maar wachten op Vodafone of bij UPC blijven. Beeldkwaliteit is de echte dealbreaker voor mij, 20 mbit minder bandbreedte kan ik wel mee leven..
Maar als je nu al Vodafone glas neemt krijg je ook een prima beeldkwaliteit hoor. Minstens net zo goed als bij UPC (toch Eymey?). Dat zijn betere streams dan die van KPN zelf.

quote:
Je hebt op zich helemaal gelijk maar je haalt een paar dingen door elkaar. Het zijn niet providers die moeten zorgen voor apparatuur in PoPs en dergelijke. Dat doet een operator. En die verkoopt zijn diensten aan providers. Aangezien de praktijk is dat KPN (Wholesale) de enige echte operator is op de Reggefiber netwerken nemen alle providers dezelfde diensten af. En dat kan dan nog verschillen in de zin van met CATV (en betere HD streams) of zonder CATV (en met mindere KPN streams) maar dat is dan ook wel de keuze.

Wat Eymey net roept is bepaald geen sinecure. Dan zou Vodafone middels haar net overgenomen bedrijf Glasoperator ten eerste een aantal CityPoP's in Almere moeten voorzien van een backbone verbinding naar de buitenwereld. Dat kan dan bijvoorbeeld via Eurofiber, Relined, etc... Dan ligt er een hoge capaciteits verbinding vanuit die CityPoP naar een ander punt naar Vodafone's keuze. Zogenaamd Dark Fiber. De verbindingen tussen CityPoP's en Area Pops loopt dan via de ring die Reggefiber daar heeft aangelegd. En in al die AreaPoP's moet dan nog actieve apparatuur komen om klanten op te kunnen aansluiten.
Het kost aardig wat kan ik je zeggen.. En dat zou alleen nog maar Almere zijn.

Aan de andere kant: Die overname is niet voor niets gedaan. Het is de enige manier om helemaal los te komen van KPN. En als iemand het kan is het Vodafone.

quote:
Barre73 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:30:
[...]

Maar als je nu al Vodafone glas neemt krijg je ook een prima beeldkwaliteit hoor. Minstens net zo goed als bij UPC (toch Eymey?). Dat zijn betere streams dan die van KPN zelf.
Uhm, dat heb ik nergens gezegd!

Op dit moment levert Vodafone op bijna alle netwerken van Reggefiber gewoon 100% de diensten van KPN:

* IPTV van Glashart Media (nu onderdeel van KPN), met de KPN streams. Waarvan de HD+ streams qua zichtbare beeldkwaliteit gelijkwaardig zijn aan het HD beeld van UPC en Ziggo. En idd beter dan bij KPN, dat alleen HD streams heeft. Alleen de SD kwaliteit is niet geweldig (zachtjes gezegd). Dus ingewikkeld verhaal versimpeld: De HD-streams van Vodafone zijn beter dan bij KPN en gelijk aan kabel. De SD streams zijn slechter dan bij kabel.

* Vodafone levert ook nog de CATV vezel van Glashart Media. Met Ned. 1, 2, 3 in HD en de SD zenders in originele kwaliteit vanaf de mediagateay in Hilversum (dus op de CATV vezel is de kwaliteit precies gelijk aan die bij Ziggo en UPC).

* Internet van ISPFabriek (ook onderdeel van KPN).

* Telefonie weet ik even niet helemaal zeker waar ze dat betrekken, maar ik vermoed dezelfde partijen waar XMS en Lijbrandt ook meer werken/werkten.

Wat op dit moment wel uniek is aan Vodafone, is dat ze zelf de afspraken maken met de aanbieders van zenders. Vergelijk de zenderlijsten en pakketten van Vodafone maar eens met die van Telfort. Zelfde bron, zelfde IPTV platform van Glashart Media. Maar de zenderpakketten van Vodafone zijn wel veel aantrekkelijker (met HD als standaard indien een zender ook in HD beschikbaar is).

Verder heb ik ook nergens beweerd dat het sinecure is om zelf apparatuur in POP's te plaatsen. Daar heb jij meer verstand van dan ik, gok ik zo ;)

Echter, zoals je zelf ook al zegt: Vodafone heeft niet voor niets Wiericke over genomen. Ze geven zelf in alle perscommunicatie aan dat zij dit hebben gedaan om los te komen van KPN. Dan gaan ze echt niet alleen maar in die paar gebieden blijven waar "Glasoperator" nu actief is. Waar ze uberhaupt niks met KPN te maken hebben. Maar dat het een mega investering is staat buiten kijf.

Wat ik uitspreek over naar Almere toe komen, omdat ik daar toevallig woon, is puur een wens van mijn kant. Hoop doet leven, toch?

@Arctic Fox. Je schrijft een heel verhaal (met veel emotie), dus het is heel moeilijk om precies te bepalen waar je nou concreet antwoorden op wenst.

Ik denk dat Barre73 ook dichter op de praktijk van de glasvezelwereld zit dan ik. Echter, ik ben van beroep een 'simpele' ICT'er met een buitengewone interesse in de ontwikkelingen op telecom gebied. Sinds er in Almere glasvezel ligt ben ik een gebruiker van het eerste uur: Eerst bij Tweak met KPN diensten, later bij Lijbrandt (en straks zit ik als ik niets doe gezellig bij Telfort).

Ik volg zo'n beetje de topics over alle providers, volg alle glasvezelnieuws op de frontpage van tweakers.net en totaaltv.nl en ook de informatie bij Reggefiber zelf en de "Autoriteit Consument en Markt" (ACM).

Alles wat ik hier schrijf is een reflectie van mijn technische kennis en wat ik uit alle ontwikkelingen en persberichten opmaak. Maar, heel belangrijk, ook 'insiders' als Barre en andere mensen die op persoonlijke titel hier posten.

Ik snap je frustratie met betrekking tot KPN en deel deze ook deels.

Maar het EERLIJKE verhaal is dat er feitelijk door de ACM via regelgeving concurrentie wordt afgedwongen op de glasvezelnetwerken. Iedereen die operator wenst te worden moet zonder pardon toegang krijgen tot de POP's. Natuurlijk vergt dat een ongelofelijke investering, zoals Barre ook al aangeeft, maar het is dus feitelijk mogelijk.

Dat de kleine ISP's die toch een graantje van de markt willen mee pikken (Solcon, Tweak, Scarlet, Tele2, etc.) het te duur vinden om een eigen netwerk aan te leggen tot alle POP's (alleen in Almere al een hele zooi) is terecht, maar absoluut NIET de schuld van Reggefiber of KPN. Dat die providers vervolgens kiezen om wholesalediensten van KPN af te nemen, dat wel geinvesteerd heeft in apparatuur in talloze POP's door het hele land, is een keuze van die providers, niet opgelegd door KPN of Reggefiber.

In al je woede vergeet je overigens eventjes dat de kabelaars jaren lang een monopolie hebben gehad op breedbandverbindingen. Herinner je nog de tijd voor glasvezel kwam? "De kabel gaat verder waar ADSL op houdt". Ja, hoogstens 5 mbit sneller dan de maximaal op ADSL haalbare snelheid.

Nu is er naast "de kabel" op steeds meer plekken een alternatief, ookal is dat nu grotendeels KPN of een provider die wholesalediensten van KPN aanbiedt, en dan is het weer niet goed? Was je liever in de klauwen gebleven van UPC en Ziggo dan? Als er geen FttH om de hoek was komen kijken hadden die nog steeds abbo'tjes geboden van slechts 25 of 40 mbit (de praktsiche max van VDSL of iets daarboven).

Bovendien, zo kan je ook hier lezen en ook bv. in het XS4ALL forum, zijn er ook genoeg (duizenden, zo niet honderdduizenden mensen) die prima tevreden zijn met de door KPN geboden diensten en beeldkwaliteit.

Bijna iedereen die nu van de 'crappy' streams van KPN gebruik maakt, zij het via xDSL, zij het via glasvezel, hadden waarschijnlijk voor hetzelfde geld ook nog steeds op "de kabel" kunnen zitten hoor, met beter beeld. Schijnbaar vinden velen het acceptabel.

eymey wijzigde deze reactie 16-05-2013 21:27 (92%)

quote:
[b]eymey schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:04:[/

Bijna iedereen die nu van de 'crappy' streams van KPN gebruik maakt, zij het via xDSL, zij het via glasvezel, hadden waarschijnlijk voor hetzelfde geld ook nog steeds op "de kabel" kunnen zitten hoor, met beter beeld. Schijnbaar vinden velen het acceptabel.
Ehm ja. Hier nemen we vaak niet eens de moeite om naar de HD zenders te switchen, kijken dus vooral SD.
Er is vast van alles af te dingen op de KPN-implementatie, maar enige credits verdienen ze wel. Volgens mij waren ze ruim voor Ziggo met Tv op tablet/laptop en ook het opnemen op afstand vind ik best handig. En belangrijk: vrouw en kind redden zich er ook prima mee.

Ontopic: hopelijk volgende week rond deze tijd werkend glasvezel. Ben benieuwd.
Make my day...
Reacties: 1.112
Reg. datum: 31-07-2005

quote:
dialmformark schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:56:
M'n log van de experia box staat vol met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
05/16/2013  16:54:48 Get system time from NTP server:141.105.121.242.
05/16/2013  16:54:48 NTP Date/Time updated.    
05/16/2013  16:54:48 Get system time from NTP server:193.79.237.14.
05/16/2013  16:54:18 Get system time from NTP server:88.159.82.127.
05/16/2013  16:54:18 Get system time from NTP server:178.251.120.16.
05/16/2013  16:53:48 Get system time from NTP server:82.94.164.166.
05/16/2013  16:53:48 Get system time from NTP server:85.12.29.122.

Dit gaat om de 30 seconden zo door, al dagen lang.
Iemand enig idee wat dit kan betekenen? Ik heb een aantal van de IP's getraced, en het lijken mij geen NTP servers (ik kom bv uit op webcam-uden.nl).
Dat was een bug, weet niet of je al op de nieuwste firmware versie zit, daarin moet het namelijk wel opgelost zijn. Wat je kan doen om het op te lossen is je tijdschema wat je ingesteld hebt voor het down brengen van de wifi tijdens de nacht uit schakelen. (Eco modus)

GA-P35-S3/E8600 C2D/GV-NX85T/4GB 800MHz/64bit Win 7 Ultimate/Maxtor 500GB HD // Latitude E6500/P8700 C2D/4GB 800Mhz/64bit Win 7 Ultimate/Kingston SSDNow 200v+ 120GB SSD / /iPad 1 16GB 3G // iPhone 4 8GB // VDSL Down 52000 / Up 5180

Reacties: 147
Reg. datum: 08-03-2007

Door de brakke draadloze verbinding van de experiabox v8 (Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.124), ben ik van plan hier een andere wireless router achter te hangen.

Nu heb ik begrepen dat dit mogelijk is dmv een PPPoE verbinding in te stellen, alleen nog belangrijker is misschien wel dat het vlan's moet ondersteunen. En die routers lijken wat moeilijker te vinden Nu maak ik geen gebruik van telefonie dus zal ik via de experiabox alleen IPTV moeten doorgeven. Ik heb nog niet helemaal begrepen of ik dan niet meer de experiabox hoef te gebruiken, indien ik alleen gebruik maak van internet + IPTV.

Nu heb ik een aantal routers op het oog: Netgear WNDR4500 ; Asus RT-N66U ; Linksys EA4500-EW ; TP-Link TL-WDR4900 alleen kan ik nergens vinden of een van deze vlan's ondersteunt (liefst met een stock firmware, maar is niet noodzakelijk indien dit grafisch in te stellen is en niet dmv command lines 8) )

Routers: http://tweakers.net/price...;308229;323397/categorie/

Iemand die dit wel weet, en wellicht nog andere suggesties heeft qua routers

streelder wijzigde deze reactie 17-05-2013 03:01 (10%)

Reacties: 11.502
Reg. datum: 05-05-2000

Als je alleen je draadloze netwerk wilt verbeteren is er een simpelere oplossing (en goedkoper).

Schakel WiFi uit in je Experiabox en koop een goed AccessPoint (AP) of een router die als AP kan dienen. En met goede bedoel ik een AP met simultaan 2.4 en 5Ghz 802.11n of zelfs al 802.11ac als je een client hebt met een 802.11aa adapter of klaar wilt zijn voor de toekomst.

Dan blijft je Experiabox gewoon de router en telefonie ongewijzigd, je draadloze netwerk aangepakt.

Sluit dat AccessPoint bekabeld aan op je Experiabox. Je kunt hem ook centraal plaatsen in huis of bij de zithoek in de woonkamer als je daar het meest vertoeft met WiFi apparaten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reacties: 13
Reg. datum: 14-09-2009

Weet iemand misschien hoe ik de password voor KPN Voip kan vinden?
Ik heb namelijk met Wireshark een snif uitgevoerd met gebruik van een hub.
De gebruikersnaam staat als plaintext er in: telefoonnummer@ims.imscore.net
Maar waar of welke regels moet ik zoeken om het wachtwoord te achterhalen. En hoe weet ik of deze misschien md5 :( beveiligd is?
alvast bedankt >:)
Reacties: 1.576
Reg. datum: 26-11-2004

Dit is toch niet mogelijk? Het hele verhaal met de Mikrotik router zorgt er toch ook voor dat je het Voice VLAN nog wel via de Experiabox laat lopen?

quote:
aelibey schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:40:
Weet iemand misschien hoe ik de password voor KPN Voip kan vinden?
Ik heb namelijk met Wireshark een snif uitgevoerd met gebruik van een hub.
De gebruikersnaam staat als plaintext er in: telefoonnummer@ims.imscore.net
Maar waar of welke regels moet ik zoeken om het wachtwoord te achterhalen. En hoe weet ik of deze misschien md5 :( beveiligd is?
alvast bedankt >:)
Als je het hebt over ims.imscore.net dan heb je als het goed is een ondernemers pakket bij KPN en dan kun je wel het wachtwoord opvragen.
Reacties: 13
Reg. datum: 14-09-2009

quote:
bobsquad schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:22:
[...]

Als je het hebt over ims.imscore.net dan heb je als het goed is een ondernemers pakket bij KPN en dan kun je wel het wachtwoord opvragen.
Ja dat klopt. Ik heb het nog gisteren gevraagd en ze konden deze gegevens niet geven, omdat ze de gegevens niet hadden. En als je een sip telefoon wil gebruiken, dan moest je perse een KPN sip phone kopen van hun eigen webshop 8)7 . Heel raar. Maar ik zal het morgen nog een keer proberen.

Bel even naar zakelijk en zeg dat je deze nodig hebt voor IP Centrex

quote:
Barre73 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:29:
[...]

Die NTU zou in een grote doos van KPN moeten komen een paar dagen voor je huisaansluitingsafspraak. Samen met nog een boel andere apparatuur. Staat op: Kastje voor de monteur (echt waar...)
Inderdaad, 1 dag na je bericht een doos ontvangen, met daarin een Genexis gigabit NTU.

Pagina: 1 ... 37 38 39 40 laatste

© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies

Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True

Website van het jaar 2012