Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:09:
[...]

True True :P , maar om nou te zeggen een Fullhd 107 cm + Ps3 + GTA goedkoop is ?

Koop je ook een leuke 24" en een redelijke pc voor ;)
101cm, maar dat terzijde. Ik moest toch een nieuwe tv hebben (mijn beeldbuis doorgebrand) dus heb ik ook maar meteen een goede gekocht. Dit icm de ps3 actie.
Dus al met al was dit noodzakelijk (althans de tv) terwijl mijn PC nog wel voldoet.

Ik heb trouwens nog een genre dat mij beter lijkt op de PC: Point&Click adventures. Er zijn er dan wel niet veel meer, maar dat vind ik ook altijd wel super games. Je hebt daar meestal ook geen monsterbak voor nodig.

!Dolf is rechtvaardig!

quote:
Marko1974 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:12:
[...]

Zozo, jij trekt ff van leer! lol :)

PC gamen is enorm leuk: kutten met patches, kutten met drivers, kutten met direct x, kutten met crashes naar je desktop, kutten met windows. KUT dus :)

Enige voordeel van een PC is muis/keyboard in een FPS. Het verwdijnt toch tzt vanwege piraterij. Dat is op een 360 bijna minimaal en op de PS3 al helemaal niet aan de orde.

Zo, ff verder met Burnout Paradise nu :p (die overigens naar de PC komt LOL)
:X vraag anders je oudere broer om die dingen te doen. Of wat minder spyware op je pc, dat helpt ook wel.

Je kan de PC om vele redenen dissen, maar niet om die redenen.

//edit. Of zoontje...

Neem WoW, die heeft elke week updates/patches etc, gaat allemaal automatisch. Heerlijk.

MrVegeta wijzigde dit bericht 09-05-2008 16:16 (6%)

AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.

quote:
[...]

PC gamen is enorm leuk: kutten met patches, kutten met drivers, kutten met direct x, kutten met crashes naar je desktop, kutten met windows. KUT dus :)

Enige voordeel van een PC is muis/keyboard in een FPS. Het verwdijnt toch tzt vanwege piraterij. Dat is op een 360 bijna minimaal en op de PS3 al helemaal niet aan de orde.

Patches krijg je ook op je Ps3 of Xbox360...
Directx 10 installeren doe je in 2 min zit vaak bij de game..
Crashen naar de Desktop moet je gewoon een goeie pc kopen heb je ook geen last van rare dingen tenzij de game gewoon een Bug heeft, maar goed laten we maar niet zeggen de console games dat niet hebben ;)

Kortom veel dingen gezegt maar weinig onderbouwing

E6750 @ 3.6ghz. MSI P7N Platinum , 4Gig Black Dragon 800mhz CL4 4-4-4-12 NX8800GT OC SLI 2x 74,4Gig Raid0 3x Samsung 205BW op 7200GS

oeps, 1 reply en gelijk 2 pc-gamerts op mn dak :o - ik ben weer naar t volgende topic. succes met defragmenteren en het sparen voor een nieuwe videokaart :P ciao!

quote:
Coolsnarf schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:13:
[...]
Ik heb trouwens nog een genre dat mij beter lijkt op de PC: Point&Click adventures. Er zijn er dan wel niet veel meer, maar dat vind ik ook altijd wel super games. Je hebt daar meestal ook geen monsterbak voor nodig.
De nieuwe point & click adventures zijn op de DS terug te vinden ;)
Buiten de nieuwe Sam & Max games dan, die zijn geniaal, maar daar moet ik weer klooien met de episodic content.
quote:
Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:14:
[...]

Patches krijg je ook op je Ps3 of Xbox360...
Directx 10 installeren doe je in 2 min zit vaak bij de game..
Crashen naar de Desktop moet je gewoon een goeie pc kopen heb je ook geen last van rare dingen tenzij de game gewoon een Bug heeft, maar goed laten we maar niet zeggen de console games dat niet hebben ;)

Kortom veel dingen gezegt maar weinig onderbouwing
gozer, ik heb jaren games gespeeld op de pc, al vanaf de voodoo kaartjes, het is gewoon altijd wel IETS om een game out of the box goed draaiende krijgen. hele topics worden gewijd aan settings die je in een ini file kunt fixen etc etc. voor mij nooit meer :)

quote:
Marko1974 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:18:
oeps, 1 reply en gelijk 2 pc-gamerts op mn dak :o - ik ben weer naar t volgende topic. succes met defragmenteren en het sparen voor een nieuwe videokaart :P ciao!
3x een PC game kopen i.p.v. een console game en ik kan een nieuwe videokaart kopen. Zo spaar ik. :P

quote:
[...]

Burnout paradise :') :')

Even serieus, als we dan even naar racesims gaan kijken. Er is werkelijk geen één racesim op een console. GTR voor de XBOX360 is afgeblazen. Ik denk omdat er geen goede stuurtjes voor de xdoos beschikbaar zijn. Of dat er tewinig in te stellen is. Zo'n .plr file is toch wel handig dat je geheel je eigen force feedback kan samenstellen. Er zijn natuurlijk ook presets voor G25 en andere belangrijke stuurtjes. Alleen om het gevoel zoals JIJ dat wil te benaderen zal je toch in de .plr moeten spelen.

Op een xdoos of ps3 kan je niet alles naar jouw wens instellen. :X

GAIAjohan wijzigde dit bericht 09-05-2008 16:33 (11%)

!Dolf is rechtvaardig!

quote:
:w .
quote:
Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:20:
[...]

Buiten de nieuwe Sam & Max games dan, die zijn geniaal, maar daar moet ik weer klooien met de episodic content.
Er komt een hele lading (goede) adventure games naar de PC! En je hoeft niet te klooen met episodes, Sam en Max Season 1 kan je gewoon boxed kopen.

En episode games zijn juist ideaal, je hoort van vrienden dan S&M heel leuk is, je download episode 1 en speelt het, als het tegenvalt /care zo duur is het niet. En als je het tof vindt kan je lekker door spelen!
quote:
Marko1974 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:21:
[...]

gozer, ik heb jaren games gespeeld op de pc, al vanaf de voodoo kaartjes, het is gewoon altijd wel IETS om een game out of the box goed draaiende krijgen. hele topics worden gewijd aan settings die je in een ini file kunt fixen etc etc. voor mij nooit meer :)
Ik mag jou wel, you make me feel smart!

MrVegeta wijzigde dit bericht 09-05-2008 16:26 (32%)

AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.

quote:
Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:20:
[...]

ik heb dan ook een DS (eigenlijk om mn vriendin zoet te houden zodat ik kan gamen op de TV :X), maar ik denk niet dat je dat mee kan nemen in deze discussie want de ds en een pc zullen wel nooit te vergelijken zijn ;)

quote:
Rofl sparen ? 600 euro voor kaarten geef ik 2x per jaar uit dus Ltr :)
quote:
[...]

Sja wel mee eens maja voor wat hoort wat he :), het is maar wat je er mee doet bedoel ik ben absoluut en PC fanboy zoals we wel zien, maar ik heb niks tegen een console behalve dat een FPS met een Analoog stick sucks...( maar ook dat is persoonlijk )

Ik ben juist mega blij met de voorruit gang van bv de Xdoos en Ps3 waarom ?
Goed voor de markt keeps it going ( heb voor de pc niet meer nodig dan WoW en Af en toe heftige shooter )
Verder mooie media player ( ps3 bluray etc )

Dus :)

Mektheb wijzigde dit bericht 09-05-2008 16:27 (56%)

E6750 @ 3.6ghz. MSI P7N Platinum , 4Gig Black Dragon 800mhz CL4 4-4-4-12 NX8800GT OC SLI 2x 74,4Gig Raid0 3x Samsung 205BW op 7200GS

altijd blijven lachen!

quote:
Frank76NL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:55:
[...]
Als je het product eenmaal hebt kun je toch ook aankloppen bij Valve?
Ik denk niet dat Valve alle rating documentatie, marketing e.d. voor je regelt hoor, alleen de distributie over Steam als je zelf alles goed aanlevert. En terecht natuurlijk. Ik weet niet precies hoe het werkt met Valve, ik maak geen PC games...PC games zijn bah (om te maken) :+

Ik bedoelde eerder dat als ik 'laat de ontwikkelaars het zelf doen' doortrek naar alle ontwikkelaars, dan zou ik dus een publisher license moeten aanvragen en zelf de produktie en distributie moeten doen. Dan kan ik in veel gevallen de consumentenprijs heel aardig verlagen (met 10-20 euro) maar er komen dan zoveel dingen bij kijken die ik als ontwikkelaar totaal niet interessant vind, en daarom doen dus weinig ontwikkelaars iets in die richting.
quote:
[...]

Dat komt gewoon omdat een pc heel veel verschillende setups heeft. Iedereen heeft zijn pc wel weer iets anders. Is moeilijker om voor alles goed te laten draaien. Consoles hebben daar minder last van, vrijwel altijd dezelfde setup, alhoewel daar ook steeds meer variatie in gaat zitten (harde schijf of niet, dat soort digen).

Ini files hoef je niet aan te passen, ik heb het nog nooit gedaan en speel nochtans al een paar jaartjes op de pc :).

quote:
Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:24:
[...]

Rofl sparen ? 600 euro voor kaarten geef ik 2x per jaar uit dus Ltr :)
1200 euro voor een 7200GS? Ik heb nog wel een 3870 voor 500 euro voor je dan. :)

Edit: OW @ Mektheb _/-\o_

Frank76NL wijzigde dit bericht 09-05-2008 16:31 (5%)

quote:
MrVegeta schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:24:
[...]

:w .

Ik mag jou wel, you make me feel smart!
Voor jou, altijd!

:w

gg!

Marko1974 wijzigde dit bericht 09-05-2008 16:31 (5%)

quote:
Frank76NL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:27:
[...]

1200 euro voor een 7200GS? Ik heb nog wel een 3870 voor 500 euro voor je dan. :)
blijkbaar lees je dan niet er 2x een 8800gt in zit en jammer dat me sig zo klein is anders kon ik me crosfire 3850 er ook bij zetten, zo beter ?( van me 2e pc )

EDIT : dus.. :O

Ontopic :

Iedereen ziet gewoon het met de Console's goed gaat of dit nu zoals hier nu de laatste paar pagina's een oorlog tussen Pc Faboys of Console Spelers is denk ik niet maar goed
Iedereen heeft zo ze voorkeur maar of de pc gaming nou echt dood is ( waar het topic overgaat ) NEE nog niet ... maar denk over 5 jaar het anders is :)

Mektheb wijzigde dit bericht 09-05-2008 16:33 (34%)

quote:
Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:29:
[...]

blijkbaar lees je dan niet er 2x een 8800gt in zit en jammer dat me sig zo klein is anders kon ik me crosfire 3850 er ook bij zetten, zo beter ?( van me 2e pc )

Ontopic :

Iedereen ziet gewoon het met de Console's goed gaat of dit nu zoals hier nu de laatste paar pagina's een oorlog tussen Pc Faboys of Console Spelers

Iedereen heeft zo ze voorkeur maar of de pc gaming nou echt dood is ( waar het topic overgaat ) NEE nog niet ... maar denk over 5 jaar het anders is :)
Dure pc's :)

Anyhow, het hangt idd af waarvoor je nu fanboy bent. Ik vind persoon dat de meeste games beter op de pc gaan, en bij andere is een console wel weer handig.

Over 5 jaar kan van alles gebeuren. Kan zijn dat je dan alles online moet laten checken en dan gaan al die warez toestanden niet meer. Kan ook zijn dat de pc dan idd dood is voor games :). Kan ook dat kopieren op de consoles over 5 jaar even erg is als bij de pc.

Gewoon rustig afwachten en ondertss verder gamen op je favoriete pc/console :)

quote:
Maldred schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:36:
[...]

Dure pc's :)

Anyhow, het hangt idd af waarvoor je nu fanboy bent. Ik vind persoon dat de meeste games beter op de pc gaan, en bij andere is een console wel weer handig.

Over 5 jaar kan van alles gebeuren. Kan zijn dat je dan alles online moet laten checken en dan gaan al die warez toestanden niet meer. Kan ook zijn dat de pc dan idd dood is voor games :). Kan ook dat kopieren op de consoles over 5 jaar even erg is als bij de pc.

Gewoon rustig afwachten en ondertss verder gamen op je favoriete pc/console :)
Precies, we weten allemaal niet wat er gaat gebeuren de technologie vliegt ons om de oren iedereen is nu blij met onze Full hd Hd ready spull terwijl ultra hd allang er is in japan etc

de mooie hele platte o-led schermpjes komen tevoorschijn , nieuwe consolo's staan allang op de planning, games worden mooier en beter zelfs films gaan meer op games liken

Kortom er is teveel ingang om te zeggen 1 nu echt dood gaat maar het kan allemaal maar nu nog niet

Nou, dan kan dit topic dicht en weer open over 5 jaar. :|

quote:
Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:43:
mooie argumentatie, je vaardigheid om een zinnige discussie te voeren is zo goed als nihil blijkbaar.

Maar goed...ik zal het je gunnen en ik zal reageren. Een MMO uitbrengen is momenteel een enorm riskante operatie. Kijk maar gewoon naar de hoeveelheid mmo's die uitgebracht worden en hoeveel er tevens de stekker moeten uittrekken. Echt winstgevend zijn er maar een paar. Die enkele gelukkigen zijn ook zwaar verminderd sinds de komst van WoW.
Momenteel kan ik maar op 2 mmo's komen die een groot succes zijn op dit moment: WoW en EVE online.
Als je beetje de laatste pagina's van dit topic had doorgelezen, het niveau van discussiëren heeft inmiddels een dusdanig laag punt bereikt dat ik me niet eens aan waag.

Groot mischien in jou 'straatje', gelukkig is de wereld iets groter dan jou achtertuin. We nemen een Maple story, City of Heroes, Cabal, Guildwars, niet te vergeten LineAge, opkomende Ages of Conan. Zoek voor de gein eens op hoeveel spelers Maple wereldwijd heeft.. en dan dacht je dat WoW er veel had?

Koppelend aan je straatje, Azie heeft enorm veel cybercafe's. Voor paar centjes kan je er de hele dag op een aardige state-of-the-art PC spelen met een lekkere internetlijn. Dat is er, en dat zal de komende jaren er zeker nog blijven. Daarom is PC gaming, met name online, nog steeds big business in azie.

Simpel de vraag beantwoorden of PC gaming dood gaat ja of nee is het hier allang niet meer, Console vs PC fanboys bashing ten top.

en nee.. ik ben geen PC fanboy. Ik speel beide, RTS/MMO op PC, Race/Fight op Console.

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:53:
[...]

Simpel de vraag beantwoorden of PC gaming dood gaat ja of nee is het hier allang niet meer, Console vs PC fanboys bashing ten top.

en nee.. ik ben geen PC fanboy. Ik speel beide, RTS/MMO op PC, Race/Fight op Console.
Helemaal mee eens....maar was ook wel te verwachten. Uiteindelijk komen alle vragen die betrekking hebben op wat beter is uit op fanboy reacties.
Het is imo dus ook beter om deze discussie te laten voor wat het is en inderdaad te concluderen dat voor sommige games de PC geschikter is en voor andere de console (om het even welke). Oftewel PC gamen is niet dood en zal voorlopig nog wel niet sterven ook!

quote:
Coolsnarf schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:00:
[...]

Helemaal mee eens....maar was ook wel te verwachten. Uiteindelijk komen alle vragen die betrekking hebben op wat beter is uit op fanboy reacties.
Het is imo dus ook beter om deze discussie te laten voor wat het is en inderdaad te concluderen dat voor sommige games de PC geschikter is en voor andere de console (om het even welke). Oftewel PC gamen is niet dood en zal voorlopig nog wel niet sterven ook!
+ 1 is nu mooi genoeg geweest met bashen,

Fanboy van:

Teamplay
Goede community ondersteuning
VOIP
Precieze besturing
Relaxe lichaamshouding bij gamen
Mooie grafics
Plug and play
Betaalbare hard- en software

PC 7(8)7 Console

quote:
[...]

Het hele punt van een PC is dat je er naast games ook nog iets anders mee kunt, en als je daar niet goed mee om kan gaan (spyware, virii en andere troep) dan kan het kloppen dat je games het niet goed doen.
Daar verdient Apple ook groots mee, je creert een "eenheidsworst" aan hardware icm software en daar hebben mensen zelden problemen mee.
Als je het punt achter mijn vorige post begrijpt dan snap je dat het gedeelte van een pc dat echt dedicated aan games moet zijn even duur is als een console en echt niet slechter presteert.
Als je nu een nieuwe huistuinkeuken pc koopt en daar een kleine upgrade in zet dat speelt het prima games.

Als je de piraterij op de computer uit wilt roeien zal je toch echt iets moeten toepassen als usbsticks met zware encryptie om het spel te kunnen spelen/installen, want dvd's zijn daarvoor echt achterhaald. Professionele applicaties (zoals ProTools audio) passen dit soort technologie al toe, zit je stick er niet in, dan werkt het programma niet, en er is geen crack voor te verzinnen.

Heerlijk dat je de PC zo "kut" vind, jouw mening. Mijn mening is echter dat met constante crashes (zoals bij GTA) en slechte (gekoelde 360) hardware consoles altijd nog net een stapje kutter zijn.
Ik kan als ik een FPS koop tenminste online spelen zonder iets als xbox live te betalen, en heb ik verder geen last van een "red circle of death". Ik kan mijn games en mijn PC heerlijk modden (/Tweaken :P)

Trouwens, als iedere WoW addict (ja dat ben ik ook geweest) van WoW af stapt en iedere 1 a 2 maanden een nieuwe game koopt, dan is PC gaming in zijn totaliteit gered.

Natuurlijk moeten games het wel waard zijn om te kopen, niet zulke zielige dingen als een PS2 port van Iron Man naar de pc, dat is echt belachelijk.

PC gaming en console gaming hebben altijd naast elkaar bestaan, en dat zal ook altijd zo blijven.

donotwant wijzigde dit bericht 09-05-2008 17:39 (14%)

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
Maldred schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:27:
[...]

Dat komt gewoon omdat een pc heel veel verschillende setups heeft. Iedereen heeft zijn pc wel weer iets anders. Is moeilijker om voor alles goed te laten draaien. Consoles hebben daar minder last van, vrijwel altijd dezelfde setup, alhoewel daar ook steeds meer variatie in gaat zitten (harde schijf of niet, dat soort digen).
Ja blabla, altijd hetzelde. Dat is misschien de REDEN. Heb ik daar als consument boodschap aan? Nee dus. Ik wil gamen, that's it.

Dit gezegd zijnde, als je een beetje voorzichtig omspringt met een windows installatie kom je echt geen problemen tegen. (heb heel wat pc games, maar nog bijna nooit een probleem ondervonden)

Echter is niet iedereen zo skillfull om een windows pc 'proper' te houden.

Enige wat soms gebeurt is dat oudere pc games (en vooral dan EA games) geen ondersteuning hebben voor breedbeeld (soms zelfs tot 2007)... Waar ben je dan mee bezig, vraag ik mij af, en dat is vaak een bron van frustratie. En het moeten gamen met de cd in de lade vind ik ook maar niets. Ik heb redelijk wat games geinstalleerd staan, en moet dus altijd de doosjes bij de hand houden. Je straft er alleen maar de gamers mee die hun games kopen, want zij die ze rippen hebben de cd toch niet nodig, en gekopieerd wordt het meestal toch. Daarom vond ik het een gigantische verademing om hitman 4 te spelen. Af en toe eens een opdrachtje proberen zonder de dvd te moeten zoeken. Een developer die het begrepen heeft.

Over het gebrek aan singleplayers ben ik het ook eens. MMO suckt, en de echte goede meeslepende singelplayer verdwijnt gewoon. Ik wil na een drukke dag m'n eigen ding doen, en niet met 1000'en andere pubers ergens op een server rondhangen. Gelukkig komt mafia 2 er aan, mass effect, en zijn er nog wel wat opties, maar helaas veel te weinig.

Alan Wake kijk ik ook erg naar uit. Een soort Stephen King verhaal... Hopelijk enorm sfeervol!! (en waarschijnlijk moet ik daarvoor wel een andere pc kopen, maar 10 keer liever voor zoiets dan voor crysis wat mij betreft).

De laatste weken heb ik terug wat plezier gevonden in pc gamen. Erg veel goede games a 10 - 20 euro, die er op m'n 7600GT nog prima uit zien. Dus echt duur is het in elk geval niet, en het staat garat voor uren gameplezier. (zelfs CoD4 ziet er op die gpu nog erg goed uit ad 1440*900, veel beter dan crysis op dezelfde setup)

Helaas help ik de game-industrie niet echt door m'n budget-shopping gedrag, maar dat is dan jammer. That's the way i game, en heel zelfden geef ik >30 euro uit voor een game. Bevalt me prima zo!

Nadat ik begin te werken (ben nog student) zal m'n ideale setup er echter zeker zo uitzien:
-mid-end pc
-ps3

Veel ps3 games komen namelijk nooit naar de pc, en ik ben een echte playstation gamer (en racegames speel ik ook liever op console). GT5, killzone, little big planet, heavy rain, noem maar op.

Prima betaalbaar en zo cover ik het volledige spectrum voor aanvaardbare bedragen. Alle 'exclusive' xbox games komen ook op de pc, dus dat is de moeite niet. (en voor die paar die exclusief blijven zal ik echt geen xbox aanschaffen, en voor halo3 al helemaal niet)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws