Hoofdcategorieën
Topicacties

PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last

Reageer Nieuw Topic
Panta Rhei
Reg. datum: 29 januari 2006

^^
Jij wilt eigenlijk helemaal geen geld uitgeven. Wat je nu doet is illegaal en slecht voor de game industrie. Voor elk spel dat ik koop, betaal ik te veel omdat jij download... en bedankt.

Alea iacta est

quote:
AMD1800 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:22:
Ik heb zelf alleen een verouderde PC (geforce 2 Ti), dus ik moet een nieuwe hebben. PC is de enige optie omdat die games zo duur zijn terwijl je ze voor de PC gewoon kunt downloaden. Leuke online games koop je natuurlijk gewoon, maar ze zijn wel verrekte duuur.

Vroegr kocht je nog en game voor 50 gulden, maar nu is dat toch wel 50 euro geworden en dus 2 keer zo duur.
Ok, zolang ik games koop zijn ze geen 50 gulden geweest (normale titels dus en geen obscure titels die meteen in de budget bak liggen) Sterker nog, SNES games waren vroeger rond de 130 gulden minimaal, dus ongeveer 60e. Vereken dit met inflatie ed en je komt er achter dat games zelfs goedkoper zijn geworden.

"Want an Orange?"
- Nakor, Prince of the Blood

Sikklebell--Lvl 63 Mage--Trollbane

ossu!

quote:
AMD1800 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:22:
Sommige games zijn inderdaad veel geschikter voor de PC, bijvoorbeeld shooters.

Ik heb zelf alleen een verouderde PC (geforce 2 Ti), dus ik moet een nieuwe hebben. PC is de enige optie omdat die games zo duur zijn terwijl je ze voor de PC gewoon kunt downloaden. Leuke online games koop je natuurlijk gewoon, maar ze zijn wel verrekte duuur.

Vroegr kocht je nog en game voor 50 gulden, maar nu is dat toch wel 50 euro geworden en dus 2 keer zo duur.

Wat ik verder tegen de xbox360 heb is dat gold account, 60 euro voor een jaar. Dat vind ik gewoon te duur in vergelijking met het feit dat ik de intrnetverbinding voor de PC niet hoef te betalen. Ook vind ik die gamepads irritant om te gebruiken

Ik vind het ook dikke onzin om voor enorm veel gld een VGA aan te schaffen, als het spel het doet dan doet ie het, maar het moet natuurlijk wel een paar jaar meegaan.

Verder is een PC natuurlijk multifunctioneel :)

@ computergek : je kunt bijvoorbeeld in Test Driv Unlimited ook een club beginnen hoor, en je kunt tegen iedereen die in je buurt is zowieso praten, ook op de xbox
zeg gewoon dat je geen geld wil uitgeven aan een console, want iedere uitgave is er een teveel blijkbaar :p
Passion for Christ

en de tijd dat games 50 gulden waren heeft nooit bestaan. Ze waren gewoon 100 gulden.

Verder betaal je op de PC voor veel games ook gewoon geld, net zoals WoW. Is niets mis mee, zorgt er alleen maar voor dat je minder etterige tieners hebt rondlopen ;)
60 euro is niet zo heel veel als je weet wat je ervoor terug krijgt.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat het jammer is dat de xbox blijkbaar zo brak is. Zelf heb ik gelukkig niets ermee gehad en dat zal ook bij de meeste consoles wel zo zijn, maar je hoort van mensen die al 3 of 4 keer een refurbished console hebben gekregen, dat kan gewoon niet.
Reg. datum: 07 december 2004

quote:
cas.fm schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:18:
[...]

Verder is de 'patchbaarheid' van de PC ook wel weer een voordeel. Vaak verschijnt een spel tegelijk op PC en console(s), als er dan een grove fout in blijkt te zitten kan dat op de PC verholpen worden, op de consoles niet. Behalve op de X360 dan, die is patchbaar via Live, maar je zei het zelf al: meer een PC dan een console O-)
Works both ways natuurlijk. Als een game moet gemaakt worden op een console waarvan je weet dat de games achteraf niet online patchbaar zijn, gaat men vaak extra moeite steken in het debuggen en het in orde maken van de game (PS2 bvb)

Alleen al het besef dat het 'achteraf wel op te lossen valt' kan bij bepaalde studio's een averechts effect hebben.

Ook bij consoles heb je prut, maar in de tijd van de PS2 kan ik me maar weinig A titels herinneren die echt te buggy waren voor woorden. Je weet dat als de disc geperst is en verscheept, dat het dan echt afgelopen is.

Nu, patches zijn ook positief natuurlijk. Een rts kan je maar gaandeweg uitbalanceren als je de statistieken kent van duizenden online partijtjes. Een inspanning die je van de devvers niet kan verwachten vooraleer de games gereleased worden.

Nu hangt het echt helemaal af van de discipline van de dev'ers zelf.

En singleplayer wordt zwaar ondergewaardeerd (of multiplayer zwaar overgewaardeerd). Toen sony besliste om met de ps2 niet mee te gaan in het online multiplayer geweld heeft hen dat nauwelijks een deuk in het succes opgeleverd. Zo heel veel games die zich lenen tot online multiplayer zijn er nu ook weer niet, en zoveel vraag blijkbaar ook niet. Enkel racers en shooters, de traditionele game met onpersoonlijke, just another bot, AI. Ik speel net zo graag een stevige singleplayer, zeker op consoles. Dus bring that back

Reg. datum: 09 november 2001

Ik heb zelf pas een nieuwe game pc samengesteld.

Ik ben een PC gamer in hard en nieren, maar een aantal zaken waar je toch telkens tegen aan loopt:

-Drivers (ik wil bijv.splintercell D.A. spelen, maar voor dit spel is er geen goede 8800gtx driver xp
dus dan maar het spel spelen op vista -> geen goede X-Fi drivers en ook geen EAX zelfs niet met Alchemy

-Performance: Altijd blijft het een compromis op de pc tussen mooie grafics en performance, zelfs nu met 8800GTX moet ik bij sommige games kiezen tussen grafisch spektakel en FPS

-Prijs: Voor de prijs van mijn Game PC had ik ook een XBOX 360 en een PS3 en een WII plus 3 spellen per console kunnen kopen.

-Toekomst/Snelle veroudering hardware: Ik houdt nu al mijn hart vast voor spellen als Crysis, bij welke ik waarschijnlijk al weer veel pracht en praal moet missen omdat de settings naar beneden gesteld moeten worden om de game anders niet draait op mijn (dan half jaar oude ) PC

Maar: Gamen op de PC blijft voor mij wel de beste ervaring:

-Shooters speel je nou eenmaal met muis en toetsenbord
-Race games speel je nou eenmaal met een G25
-De PC staat op een apparte plaats zodat je geen rekening hoeft te houden met bijv. anderen in het gezin die tv willen kijken (dit is vaak met een console wel het geval)

E6600 @3300 Mhz XFX 8800GTX Raptor 74 GB Logitech Z-5500 Dell 3008, 2 GB HyperX Dinovo desktop Logitech G25

Waarom pc? Games downloade en cracke (althans dat denk ik dat veel gebeurt ik doe het zelf niet)

Reg. datum: 06 januari 2007

quote:
Ed_L schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:29:
^^
Jij wilt eigenlijk helemaal geen geld uitgeven. Wat je nu doet is illegaal en slecht voor de game industrie. Voor elk spel dat ik koop, betaal ik te veel omdat jij download... en bedankt.
Ik wil het liefst alles gratis ja, maar denk maar niet dat die prijzen nou ineens heel erg veel omlaag gaan als er niemand meer download. Kijk maar naar de prijzen van de games voor consoles (die kun je toch minder downloaden)

Verder vind ik eigenlijk ook onzin dat consoles zo mooi snel beeld geven, dat is alleen maar omdat de game speciaal voor de console gemaakt worden en daardoor soms wat dingen mist.

quote:
Ed_L schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:29:
^^
Jij wilt eigenlijk helemaal geen geld uitgeven.
Jij wel dan?

gegen nasi
Reg. datum: 30 april 2002

quote:
Als een spel mijn geld waard is ben ik (net als Ed_L waarschijnlijk) best bereid om daar geld voor neer te leggen. Het is toch niet vreemd te betalen voor vermaak?

Ratelbak - Lapflop || + Play. ▌▌ Pause. ■ Stop.◄ Rewind

quote:
Ja eigenlijk wel, als je het alleen maar in je oude sok laat zitten is het ook zonde...

"Want an Orange?"

Reg. datum: 07 januari 2007

PC is gewoon geweldig, alleen het werkt niet altijd, maar voor de rest een prachtig medium!
Games als Company of Heroes of Counterstrike zullen voorlopig echt niet inz'n goeie vorm op bijv xbox of ps3 komen.

Systeem: P5W DH Deluxe - E6600 - 4GB OCZ PC6400 - Asus 4850 - Samsung F1 Spinpoint 750GB - Asus x1950 pro - Creative X-FI Extreme Music - Sennheiser HD595 - Zallman HP-600 PSU - 215TW - G15 & G5

Games is gewoon HET platform :). Kom op, lekker chatten online in de server met mensen uit de hele wereld. Zelf je eigen settings kunnen tweaken en uiteraard muis+tobo. Hier staat geen console en die gaat er ook niet komen, Hooguit een MCE met gamepad :)

* GremliN-Online wacht op Enemy Territory: Quake Wars

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Reg. datum: 30 augustus 2004

quote:
Henkus schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:12:
-Prijs: Voor de prijs van mijn Game PC had ik ook een XBOX 360 en een PS3 en een WII plus 3 spellen per console kunnen kopen.
2000 euro voor een pc ofzo? de truck is imo net onder de highest end te blijven als je een pc koopt, voor die laatste 5% meer performance betaal je vaak het meest :). e6600+8800GTS640 systeempje had ik voor 1100 euro, dat ligt al in de buurt van de prijs die je betaald voor een console bij de launch.

Reg. datum: 19 februari 2006

IK heb niet alle 10 pagina's gelezen.
Maar wel de eerst, na het lezen dacht ik ff WTF.

De voordelen van console( volgens de meeste hier)
Goedkoper
Je kan in de zittel zitten terwijl je gamed.
toch mooie grafische effecten etc. voor die prijs.
alles is van voorsafaan ingesteld.

face it pc is gewoon duurder, maar je kan er dan ook VEEEEEL meer mee.
Maar als je gamed op pc, kan je ook evengoed in de zetel gaan zitten,(wifi keyboard en muis)
Als je een degelijke pc hebt, kan je de spellen ook op een fatsoenlijk grafisch niveau spelen.
Alles is van voorsafaan ingesteld, dat vind ik nu slecht bij een console, bij pc heb je vrijheid, je kan het spel afstellen op jou speelstijl, op console moet jejezelf afstellen op het spel.

C2Q 9450 @ 3.4Ghz | Sapphire HD3870x2 | MSI P35 Platinum | Transcend DDR2 800 2*1024mb ram 4-4-4-12 | Antec True Power Qauttro 850 watt | 2* 500 Gb Samsung + 320 Gb Samsung |

Dumbass ex machina

quote:
Daar gaat het niet om. Waarom maken developers spellen? Niet omdat ze het zo fijn vinden als jij weer een paar uur entertainment hebt.
Of dacht je dat, als je een spel download, de developers van dat spel berustend een traantje wegpinken en zeggen: "Ach ja, dan is die jongen in ieder geval weer even onder de pannen".

"Ik beheerde thuis laatst mijn m&ms nog en rangschikte ze op kleur.
Volgende keer ga ik dat wel managen aangezien, als ik dat lees, dat meer oplevert."
-disjfa

Mr Majestic
Reg. datum: 09 juli 1999

quote:
alvi schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:21:
..... Het uitbrengen zelf is soms slechts gewoon een formaliteit, de pre-sale hype is het belangrijkste. En dat stoort me. Eerst de consumers helemaal zot maken en dan vijf keer de release date verleggen.... :( .
Neem een voorbeeld aan rockstar GTA, done when it's done, en één filmpje als teaser. Geen jarenlange hype, afwachten, en dan uiteindelijk het hele gedoe gewoon beu zijn.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hier stoor ik me ook gigantisch aan en als het dan uitgebracht wordt is het spel:
- totaal vol met bugs, meer een soort vroege beta en/of
- een belachelijk slechte consoleport

Verder denk ik niet dat PC gaming dood is. Wel heeft PC gaming het op dit moment wat moeilijker.

PC gaming is niet dood omdat:
  • Er een aantal genres zijn die zich veel beter lenen voor de PC en deze genres worden ook veel gespeeld.
  • Technologische ontwikkeling zowel hardware als api's vindt binnen de PC wereld plaats en wordt eens in de 3 tot 5 jaar naar de console verplaatst.
  • Graphische pracht en praal is voor velen toch belangrijk en hierin heeft de PC een groot deel van de tijd een aanzienlijke voorsprong.
PC gaming heeft het op dit moment moeilijker omdat:
  • De nieuwe consoles net uit zijn en de graphische mogelijkheden weer ongeveer gelijk zijn met de PC
  • De nieuwe Consoles hebben een sterk punt van de PC overgenomen namelijk online multiplayer (alhoewel de PC hier nog wel meer mogelijkheden in heeft)
  • Consoles zijn qua graphische mogelijkheden niet alleen in de techniek van de videochips die erin zitten enorm vooruit gegaan maar vooral door de mogelijkheid om op HD resolutie op een vette LCD of Plasma te spelen. De impact van de nextgen consoles zou zonder de nieuwe TV's veel minder groot zijn geweest.
  • Games tegenwoordig ENORM duur en complex in ontwikkeling zijn. De gestandaardiseerde platforms van de consoles zijn daarom voor veel ontwikkelaars aantrekkelijker. Uiteindelijk willen zij toch iets verdienen.
  • Veel games worden van de console naar de PC geport maar die port is zo slecht dat dit een negatieve indruk achterlaat bij veel PC gamers.
  • Videokaartfabrikanten elkaar de tent uit vechten waarbij de klanten vergeten worden. Zij hebben bijvoorbeeld exclusieve optimalisatie programma's lopen. Crysis is bijv een "nvidia game" waarbij hoofdzakelijk op nvidia hardware wordt getest en geoptimliseerd. Dit is totaal niet in het belang van de consument.
  • Videokaarfabrikanten verliezen zich in allerlei ingewikkelde settings voor de graphische kwaliteit waar alleen de echte diehard nog wat van snapt.
Aanbevelingen voor de PC gamesmarkt:
  • Videokaartfabrikanten moeten samenwerken bij het ontwikkelen van graphische kwaliteitssettings.
  • Zij moeten stoppen met het exclusief invloed willen hebben op een specifieke gametitel.
  • Er moet in het spel zelf of erbuiten een gestandaardiseerd scherm komen met daarin de graphische opties. De situatie dat je zowel in het spel als in de driver dingen kan instellen is te complex voor velen.
  • Door dit te standaardiseren in 1 scherm kun je een aantrekkelijk punt van de console overnemen.
  • In het OS (vista heeft dit dacht ik al) moet een aparte plek komen waar alle games en gamesgerelateerde zaken overzichtelijk bij elkaar komen te staan)
  • Games zonder ondersteuning voor AA (AntiAliasing) moeten verboden worden :P
  • Gamedevelopers zullen meer met een systeem a la Steam moeten gaan werken, om piraterij te verminderen en distributiekosten lager te houden door de winkel uit te schakelen.
  • Wel moet daar een redelijke prijs tegen over staan
  • Gamedevelopers moeten stoppen met de praktijk van het hypen van hun games die ze ook nog eens in een soort betavorm uitbrengen.
Z/
Reg. datum: 27 november 2000

Het blijft ook een lastig geheel...

Omdat ik net ben gaan samenwonen beschik ik nu over een gamecube. Ik heb al eens gekeken of er leuke games voor zijn om ook nog eens met deze console te spelen. Verder dan Mario Kart kom ik niet. Ik ga gewoon niet "Spider-Man" kopen voor 40 euro!

En daar zit het hele probleem mijn inziens, en niet alleen op de PC. Spellen zijn ten eerste vaak niet origineel meer. We hebben het allemaal al eens gespeeld.
Ten tweede is de her-speelbaarheid vaak beperkt tot een absoluut minimum. Storyline spellen zijn dat wel vaker, helaas.
De combinatie van bovenstaande resulteerde wel in Fahrenheid, maar al snel kwam je er achter dat het verhaal behoorlijk lineair was. Schrijf je content voor meerdere verhalen zodat je niet twee keer het zelfde spel kán spelen, dan wordt het veeel te duur natuurlijk.

En verder heb je vaak spellen die moeten. Bij elke film komt in rap tempo een bijhorend spel waar vaak niet alle aandacht naar gaat óf worden vervolgen en addons uitgepoept om de consument geld af te troggelen, he EA?! ;)

Ik denk dat er wat moet veranderen... mensen zijn niet meer gek. Flutfilms, bagger cd's en been there games worden gekopieerd, vaak omdat ik denk dat de liefde mist. Games (en films/cds) moeten gemaakt zijn uit liefde voor het vak, de gamer en niet zo zeer vanwege de omzetten...
Helaas zie je dat in games niet veel terug...

religions are a disease, a cancer of this planet, it's a plague... you are the cure!

_0-
Reg. datum: 20 juni 2006

quote:
Crayun schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:57:
IK heb niet alle 10 pagina's gelezen.
Maar wel de eerst, na het lezen dacht ik ff WTF.

De voordelen van console( volgens de meeste hier)
Goedkoper
Je kan in de zittel zitten terwijl je gamed.
toch mooie grafische effecten etc. voor die prijs.
alles is van voorsafaan ingesteld.

face it pc is gewoon duurder, maar je kan er dan ook VEEEEEL meer mee.
Maar als je gamed op pc, kan je ook evengoed in de zetel gaan zitten,(wifi keyboard en muis)
Als je een degelijke pc hebt, kan je de spellen ook op een fatsoenlijk grafisch niveau spelen.
Alles is van voorsafaan ingesteld, dat vind ik nu slecht bij een console, bij pc heb je vrijheid, je kan het spel afstellen op jou speelstijl, op console moet jejezelf afstellen op het spel.
PC is niet zo veel duurder hoor ;)

PC+ monitor
Console + HD scherm

Wat is er dan duur? Allebei idd ;) :+
Reg. datum: 17 februari 2003

Volgens mij is 1 van de grootste problemen van de PC markt de hoge aanschaf prijs en korte levensduur van een "games pc". Als je nu een PC kast van 1000 ¤ koopt kan je over 3 jaar zonder upgrades nauwelijks meer game.

IMO zou iedere Dell etc op een redelijk niveau games moeten kunnen spelen. Dit zou goed mogelijk zijn als de systeemeisen wat minder insane omhoog zouden gaan en PC / hardware fabrikanten zouden zorgen voor wat meer grafische power inplaats van die standaard onboard video gevallen.

Helaas zou dat enerzijds een klein beetje meer kosten en komt het niet echt overeen met de hedendaagse norm "L33T Graphics en weinig anders !!"

Zolang de pc markt grotendeels bestaat uit niet games waardige pc's, zal de pc games markt alleen maar krimpen :'(

Airsoft Newb - Armed Assualt Inc !! - "God made pot. Man made beer. Who do you trust?"

Reg. datum: 31 mei 2005

Dus elke computer zou de nieuwste games moeten kunnen spelen? Wat een onzin, als iemand geen games wil spelen, dan is onboard chip prima. Ook als de grafische eisen een probleem zijn, speel een ouder spel.

Het hele feit dat deze discussie bestaat, betekent dat er nog genoeg zijn die op pc gamen, dus is pc gaming niet dood.

Bleiter, oe skrif je da?

Ah, ik heb deze discussie ook allemaal nog gelezen toen in 2000 de PS2 en de Xbox op de markt kwamen en nu met de Wii, Xbox360 en PS3 start het ganse verhaaltje. De geschiedenis herhaalt zich, de mens is oerdom en binnen tien jaar zijn we nog over hetzelfde aan het lullen...

Precies een bende politiekers

DarthDavy wijzigde dit bericht 04-06-2007 14:32 (5%)

Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS

Nu met Sony Alpha 300
Reg. datum: 04 oktober 2000

Ik snap de discussie sowieso niet zo :) Het een vult het ander toch aan?

Waarom ik een console gamer ben?

Ik heb 2 laptops van de zaak, en heb dus geen enkele behoefde aan een extra PC. Een Game PC kopen zou dus puur en alleen voor de games zijn, en dan is het een behoorlijke aanschaf.

Ik wil dus een machine, die ik alleen heb voor games, en dan is een console de beste keuze.

Andere mensen hebben sowieso thuis graag een krachtige PC, en dan is het makkelijk om die extra investering te maken in een goede videokaart.

De keuze voor de Console voor mij is duur puur kijkend naar de Cijfers. En de keuze voor de 360 is omdat de games die er voor uit komen mij het meeste aanspreken.

Mis ik dan niks? Jawel, RTS want dat speel ik het liefst op de computer. Mijn laptop heeft een X1600 256mb, waarmee ik RTS games van < 1 jaar oud prima kan spelen, en dan kosten ze ook nog maar een euro of 25,-.

Prima toch :)

Die hele discussie gaat imho nergens over. Iedereen koopt het platform wat hij of zij wil. De keuze voor een platform zegt niks over de kwaliteit van het andere platform.
quote:
ewt schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:56:
Volgens mij is 1 van de grootste problemen van de PC markt de hoge aanschaf prijs en korte levensduur van een "games pc". Als je nu een PC kast van 1000 ¤ koopt kan je over 3 jaar zonder upgrades nauwelijks meer game.
Hoewel Tweakers er vaak anders over denken, en daarmee ook meteen het kopieren van spellen goed praten:

Gamen is geen grondwettelijk recht, het is een Luxe

Als jij elke 3 jaar 500,- moet investeren kost je dat dus zo'n 14,- per maand. Wil je het beste van het beste, dan misschien een euro of 28,- per maand.

Dit zijn de kosten die je maakt om je de Luxe te kunnen permiteren te kunnen gamen.

Zo erg is dat toch niet? Dan is het aan jou om te kijken of je een spel koopt per 2 maanden, 2 weken of wanneer het je uitkomt.

In de tijd dat ik nog veel op de PC speelde, was het makkelijk. Ik liep altijd achter :) Ik had een videokaart van hooguit 100,- in mijn computer, wat geen enkel probleem was. Die kaart speelde namelijk alle spellen goed van 1 tot maximaal 1 1/2 jaar oud. Spellen liggen dan ook nog eens in de bak voor een euro of 20,-.

Wat wil je nog meer.

Het probleem is dat mensen altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben, en wel direct, en het mag geen stuiver kosten.

PWM wijzigde dit bericht 04-06-2007 14:58 (37%)

XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1

quote:
PWM schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:52:
Als jij elke 3 jaar 500,- moet investeren kost je dat dus zo'n 14,- per maand. Wil je het beste van het beste, dan misschien een euro of 28,- per maand.

Dit zijn de kosten die je maakt om je de Luxe te kunnen permiteren te kunnen gamen.

Zo erg is dat toch niet? Dan is het aan jou om te kijken of je een spel koopt per 2 maanden, 2 weken of wanneer het je uitkomt.
Daar komt dan nog bij dat Console Games doorgaans 10 tot 15e duurder zijn dan PC games, en je bij de markleider (XBox 360) je voor het volledige online abbonement ook nog 7e p/m moet betalen boven op je internet abbonement.

Dus als je 1 game per 2 maanden koopt, loop je qua kosten al bijna gelijk.

"Want an Orange?"

Trotse oom
Reg. datum: 13 januari 2005

Wat is nou 7 euro per maand? Drie biertjes zijn nog duurder, en daar heb je maar veel korter lol van. Nauwelijks als het ook nog eens festivalbier is :P

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: