PC gaming uiteindelijk toch dood?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 08 december 2004
'k Ben zelf ook heel selectief in het kiezen van games, in vele genres (voornamelijk RPG, RTS, en combinaties van de 2) vind ik wel mooie games maar het zijn er maar heel weinig die me echt aanspreken. En komt er weer eens een goeie tussen kan ik er ook lang plezier van hebben
---==((( www.cartuningforum.com - Online Car Tuning Community )))==---
Gigabyte GA-965P-DS4, Intel C2D E6600, Arctic Freezer 7 Pro, MSI GeForce 8800GTX OC, 2Gb Kingston PC6400 CL4, 2x 320Gb Seagate Barracuda
Euh...ik speel zoals heel veel andere gamers graag even alleen hoor. Klassieke (Japanse) A-RPGs daar heb ik geen andere mensen bij nodig, ik wil in het verhaal verdrinken en er mijn eigen plezier uit halen. Dat is uberhaupt een genre dat op de PC mist, maar er is ook minder vraag naar blijkbaar...AD&D based RPGs boeien mij dan weer niet, ik lees liever een boek dan een tabel met stats. Ik speel praktisch nooit online....Starcraft speel ik lokaal omdat die kut-kiddo's op battlenet me mateloos irriteren, UT speelde ik wel online maar nu ook nauwelijks meer. Football Manager speel ik alleen...quote:Radagast74 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:37:
Grappig wat veel reacties, zelf speel ik ook al een tijdje mee. Van de eerste consoles, commodore en later op de pc. Mijn zoontje heeft wel een PS2 dus daar zie ik wel eens wat van, toch eigenlijk meer horen, dat is gave (en bekende) rock muziek die ze in sommige games draaien.
Wat ik eigenlijk alleen maar wil zeggen is dat zolang ze op consoles geen Massive Multiplayer game wereld kunnen bouwen, consoles qua gameplay hopeloos achterlopen. 32 / 64 Personen per slagveld zoals in BF, en RPG werelden zoals in Lineage, Never Winter Nights private servers (the WoW prequel) EVE on-line etc.
Sinds Unreal Tournament in 99 (was het toch:)) speel ik niet meer tegen, of in samenwerking met de pc AI. Enkele kortdurende uitzonderingen daargelaten om toch even de graphics, geluid e.d. te bekijken. . . oftewel
Singleplayer, wacht een eenzame dood. Gasten die nu op de console spelen weten dat simpelweg nog niet. Maar dat wat wij achter de pc al voor het millenium hebben ervaren, moet voor de console nog worden geïntroduceerd, in Shadow, van MSmisschien?
De enige MMO game die ik speel is Final Fantasy XI....en goh, daar lopen tienduizenden mensen in rond die dat spel op hun PS2 of X-Box360 spelen...hoezo kunnen consoles geen MMO wereld bouwen? Check je feiten voordat je wat ongefundeerde meningen plaatst
Anyway, om op de algemene discussie terug te komen...natuurlijk gaat PC gaming niet dood, het marktaandeel van de PC is al jaren stabiel, na een flinke afname aan het begin van deze eeuw. Voor 2000 was PC<>Consoles ongeveer 50-50...nu is dat al jaren 30-70...en dat heeft niets met geschiktheid van de PC te maken, of persoonlijke voorkeuren, of soorten spellen, het heeft puur met commerciële impact te maken, en die is bij consoles simpelweg groter. Ontwikkelkosten lager, lagere kopieerdichtheid, grotere markt, wereldwijde standaards...appeltje eitje.
Dan lijkt me de pc toch meer een standaard, alleen een stuk ruimer naar eigen wensen te customizen. En ook dat zie ik als een groot voordeel, binnen elk budget en naar ieders wensen is er wel een te bouwen.
En de hele commercie er rond interesseert me weinig. Voor sommigen is 't misschien anders maar bij mij is 't toch wel degelijk persoonlijke voorkeur.
Jesse99 wijzigde dit bericht 31-05-2007 13:04 (14%)
Gigabyte GA-965P-DS4, Intel C2D E6600, Arctic Freezer 7 Pro, MSI GeForce 8800GTX OC, 2Gb Kingston PC6400 CL4, 2x 320Gb Seagate Barracuda
- Zolang er mensen zijn die zeer frequent online gamen en nauwelijks SP gamen.
- Zolang er mensen zijn die gratis online willen gamen.
- Zolang er geen muis en toetsenbord (met goede ondersteuning) aan de console kan worden gehangen voor diegene die puur FPS'en en RTS'en willen gamen.
- Zolang er geen ondersteuning is voor MP gaming >32 man
- Zolang er geen gratis Mods worden aangeboden bij de Consoles.
- Zolang je Consoles niet modulair kunt upgraden (Grafische kaart, geheugen, processor).
Mijn punt is: zolang er gamers zijn die zeer gesteld zijn op (een van) bovenstaande voordelen, zal er altijd een markt zijn voor PC gaming.
AMD Athlon X2 6000+ | AC Freezer 64 Pro | Abit AX78 AMD770 | Sapphire HD4850 512MB | 2 x 160GB WD Raid0 | 2GB OCZ Platinum DDR800 | Coolermaster eXtremePower 430 Watt | Razer Diamondback Plasma | Crt 19" IIyama LS902UT
Maar het valt me op dat het daarbij ophoudt. Ik heb in een post gelezen dat er tegenwoordig maar 5 genre's zouden zijn. Zitten er geen sub-genre's in? Of laten we die voor het gemak er maar buiten?
"Rely on a happy mind" -Buddha
Reg. datum: 24 december 2001
zoiets komt er ook voor de pc... "the story of alan wake" ofzoiets... free roaming spel zonder grensen, dag en nacht en First Person! rijden in auto's slapen en al die goodies die het zeker interactief maakt en deze is alleen gericht op de PC en! Single Player!!quote:Triforce schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:11:
Ik snap persoonlijk niet waarom alles in een hokje geplaatst moet worden. Een RTS kan net zo goed een FPS zijn (goed een beetje vergezocht, maar was dat het idee van C&C Renegade niet?) Stel je bent een base aan het bouwen en je neemt de controle van een van je poppetjes over (First Person) voila, je combo.
Maar het valt me op dat het daarbij ophoudt. Ik heb in een post gelezen dat er tegenwoordig maar 5 genre's zouden zijn. Zitten er geen sub-genre's in? Of laten we die voor het gemak er maar buiten?
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
Maar dit is alleen First Person (haal ik uit je verhaal op). Ik mis een vogelperspectief wat zo herkenbaar is voor de RTS'en. Niet dat dit belangrijk is, maar er zijn zoveel genre's die in genre's te plaatsen zijn. Waarom alles in een hokje willen plaatsen en er zo een vergelijking over trekken? Is Super Mario Bros. met Sonic the Hedgehog te vergelijken? Ik vind persoonlijk van niet, ook al zijn het platformers. Het zijn in mijn ogen 2 totaal verschillende games. Een vergelijking Sonic 1 en Sonic 2 is dan weer wel te maken. Zo ook een vergelijking C&C 1 en C&C 2, etc.quote:PsychoHellDude schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:16:
[...]
zoiets komt er ook voor de pc... "the story of alan wake" ofzoiets... free roaming spel zonder grensen, dag en nacht en First Person! rijden in auto's slapen en al die goodies die het zeker interactief maakt en deze is alleen gericht op de PC en! Single Player!!
Reg. datum: 30 augustus 2004
Wat cijfers over de verkopen van afgelopen jaar. er zijn 3,5 miljoen stuks nieuwe pc-games verkocht en 5,1 miljoen console games in Nederland. Bedenk wel dat dit alle consoles bij elkaar zijn, incl. de draagbare. Duidelijk dus dat iig in Nederland de pc nog de overhand heeft, en dan zijn de cijfers van het kopieeren hierbij natuurlijk niet betrokken. De console markt groeit wel iets sneller (in het jaar van de introductie van de nieuwe consoles), maar ook de pc markt groeit nog behoorlijk, er is dus geen enkele reden om aan de hand van deze cijfers aan te nemen dat de pc-gamesmarkt aan het sterven is.
Over alan wake: ik heb er een tijd geleden een stukje over gelezen, als ik mij nog goed kan herrineren zou het een mix van een huge puzzle (ala myst) zijn met 'uiteraard...' meerdere endings. En de mogelijkheid dat je ook in the eyes van alan wake kan rond dolen. De ingame plaatjes die ik toen zag waren vanuit een 3th person geschoten.quote:Triforce schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:25:
[...]
Maar dit is alleen First Person (haal ik uit je verhaal op). Ik mis een vogelperspectief wat zo herkenbaar is voor de RTS'en. Niet dat dit belangrijk is, maar er zijn zoveel genre's die in genre's te plaatsen zijn. Waarom alles in een hokje willen plaatsen en er zo een vergelijking over trekken? Is Super Mario Bros. met Sonic the Hedgehog te vergelijken? Ik vind persoonlijk van niet, ook al zijn het platformers. Het zijn in mijn ogen 2 totaal verschillende games. Een vergelijking Sonic 1 en Sonic 2 is dan weer wel te maken. Zo ook een vergelijking C&C 1 en C&C 2, etc.
klopt wat je zegt. Je hebt het ook over 2 platvormen... sonic is een typisch snelle arcade game en dat hoort bij de console, wie heeft dit op de pc gespeeld? is toch minder! zo'n spel hoort gewoon te spelen zijn op je lekkere sofa en ogen richtend op een tv (tegenwoordig beamer
c&c is een typische pc game. ik zie nou niet echt mensen relaxt op de bank een lekker potje c&c met een controller in de hand zien spelen.
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
Het is natuurlijk een beetje flauw om de PC hier als "veel te duur" weer te geven, terwijl je met een PC zoveel meer kunt dan met een Xbox of Playstation. Je wil het beste op grafisch gebied. Momenteel zijn de Xbox 360 en PS3 nog redelijk recent, dus zijn ze qua techniek redelijk gewaagd aan wat een PC kan bieden. Nu is een console dus ook qua grafisch geweld prima te verantwoorden. Over 2-3 jaar is zo'n console echter hopeloos verouderd en stel je voor een paar honderd euro een mobo + proc + videokaart samen die sneller zijn. Veel sneller zelfs. Je kunt ook van een PC niet eisen dat hij altijd de beste techniek aan boord heeft, terwijl je bij een console accepteert dat het langzaam veroudert zonder dat je daar wat aan kunt doen (behalve een nieuwer model kopen natuurlijk).quote:DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:58:
[knip]
Het ironische hieraan is, dat de PC wel verreweg het duurste platform is. De games zijn natuurlijk goedkoper, maar als ik Crysis op zn mooist wil spelen (en ik wil op zn mooist) dan moet ik een nieuwe videokaart kopen ter waarde van een xbox360 (of een halve ps3). Daarnaast moet je om de zoveel tijd je hele PC omgooien voor snellere proc/mobo/geheugen/hdd. Ik schat dat als je een beetje highend wil en je pakt het slim aan, dat je alsnog zo'n 500 euro per jaar kwijt bent.
Voor beide apparaten is wat te zeggen. Zo zet je een console even snel aan, werkt een spel dat ervoor gemaakt is altijd en is het spel geoptimaliseerd voor jouw console. Een PC kan zo oneindig veel verschillende combinaties van hardware bevatten, dat het onmogelijk is de games hiervoor te optimaliseren. Het kan dus zijn dat jouw FFB-stuurtje door een bug in je spel niet goed werkt, iets wat bij het testen over het hoofd is gezien omdat de spelmaker niet alle controlers icm alle procs/mobo's/videokaarten heeft kunnen testen. Daarbij streeft de maker bij een PC naar de beste beeldkwaliteit en het kan zijn dat jouw PC dat niet aan kan. Bij een console is de rekenkracht van de processor en de gpu bekend, dus het heeft geen zin om daar boven te gaan zitten.
Een PC is net zo eenvoudig van een online gameserver te bannen op IP of de unieke inlogcode die bij je legaal gekochte spel zat. Bovendien zijn er voor bijna iedere console wel modchips te krijgen die na verloop van tijd dan weer door een patch buitengesloten worden. Dat blijft een eeuwige strijd, maar volgens mij kopen mensen goede spellen toch wel. Het is net als met muziek: goede muziek wordt wel gekocht door de liefhebber en die mensen die het alsnog kopieren en niks betalen zouden het nooit hebben gekocht.quote:Dat PC (singleplayer)gaming uitsterft ligt natuurlijk aan het massale kopieergedrag, en daar lijkt eigenlijk niets tegen te doen. Consoles hebben nauwelijks last hiervan en als je het wel wilt doen dan kan je bv een xbox live ban verwachten.
Ik denk niet dat je om te praten bent. Voor beide standpunten valt wat te zeggen en het is puur je eigen voorkeur. Ik zit erover te denken een console te kopen, een Wii waarschijnlijk. Maar tegelijkertijd vind ik het erg leuk om op de htpc een spel als rFactor te spelen op de TV. Het is geen console, maar het idee is exact hetzelfde. Zo'n Logitech Rumblepad II geeft je echt een spelcomputerervaring.quote:Dat waren eigenlijk zon beetje mijn gedachten, en ook de reden dat ik waarschijnlijk geen peperdure videokaart ga kopen, maar lekker games ga aanschaffen voor mn xbox360. Spui je tegenargumenten maar naar me toe, wie weet praat je me om.
Imitation is the sincerest form of flattery
Volgens mij is dit een kwestie van mening. Ik persoonlijk hoef helemaal niet het beste op grafisch gebied. Wat ik wel wil is uren plezier voor mijn zuurverdiende centjes en dan maakt het me net uit of het stickmen of fotorealistische poppetjes zijn.quote:Je wil het beste op grafisch gebied.
The elder scrolls Oblivion van Betheseda?quote:morew0rk schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 02:04:
Ouwe poep? Nou bedankt. Nee niet echt. Noem me eens één titel die iets biedt dat ik niet terugvond voor 2000 en die niet van Blizzard (of Ancel, voor mijn part) afkomstig is.
MaxBurn schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:50: Volgens mij snap je de hele opzet van GoT niet helemaal. We zitten hier om elkaar te helpen, maar niet om het wiel opnieuw uit te vinden of om luie mensen te helpen
of een vernieuwendquote:outcast within schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:59:
ik wil weer een leuk theme hospital spel
Komt er aan... Hospital Tycoonquote:outcast within schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:59:
ik wil weer een leuk theme hospital spel
quote:
Was trouwens wel een categorie games die wel aan het doodbloeden is.
Singleplayer games worden gewoon te makkelijk gekopieerd
uitgegeven door deep red lees ik nu. Wss niet de briljante mensen van bullfrog.
En tycoon games, door de bomen het bos niet meer zien. Zoveel tycoon games er uitkomen. kan niet goed zijn
Screenschots gezien. PC gaming is dood
outcast within wijzigde dit bericht 31-05-2007 15:10 (29%)
MaxBurn schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:50: Volgens mij snap je de hele opzet van GoT niet helemaal. We zitten hier om elkaar te helpen, maar niet om het wiel opnieuw uit te vinden of om luie mensen te helpen
Reg. datum: 31 mei 2005
Ook je wilt toch altijd een computer hebben, neem een budget computer van 600 euro. Nu kan je 600 euro aan ps3 uitgeven, of een computer van 1200 euro kopen waar je prima de nieuwste games op kan spelen. Zoveel duurder is het dus niet.
Op lange termijn kunnen consoles het onmogelijk winnen, iedereen heeft toch een pc achtig apparaat nodig. Tuurlijk kan je op ps3 ook internetten. En je kan er muis en toetsenbord aan hangen. En wat is dan precies het verschil met een computer?
Categorie games? Sim games bedoel je? Zijn er nog genoeg hoor *knikt* The Movies.. ook leuk etc. etc. etc.quote:outcast within schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:06:
[...]
Was trouwens wel een categorie games die wel aan het doodbloeden is.
Singleplayer games worden gewoon te makkelijk gekopieerd
Geen enkele console, in welke opstelling dan ook (3 stuks xboxjes aan elkaar met 12 vrienden whatsover) kan naar mijn mening nog steeds niet tippen aan de gouwe oude LAN parties... Tuurlijk, PES6 met aantal man en pilsjes is vermakelijk, maar als ik zou mogen kiezen....
Hier in de buurt ben ik nog steeds 2 maal per jaar organisator van kleine pc feestjes met clubje van 30 man. Meestal dezelfde personen, soms nieuwe kandidaten. Elke kaar dat ik zo'n weekend achter de rug heb voel ik me weer een TROTS pc bezitter. En dan te denken dat we 4 jaar geleden met 10 man begonnen!!
PC blijft wel even dus, en eind van het jaar word mijn bakje vervangen door een c2d systeem (of iets in die hoek)
"Testing with Vision" | Ik zoek collega's! DM staat aan!
Is er jaren geleden ook al geweest: "Emperor: Battle for Dune"quote:
Dat was meer een verkapte "Generals". Dacht zelf meer aan Dune 2000quote:Jesse99 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:56:
[...]
Is er jaren geleden ook al geweest: "Emperor: Battle for Dune"
Zeker wel, op de SNES, en m'n PSOne kon dat prima, Handhelds hebben het probleem sowieso niet...ik doelde meer op: de hardware is universeel...als ik iets maak voor een PS2, dan doet dat het op elke PS2. En dat scheelt nogal in de kosten.quote:Jesse99 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:03:
Wereldwijde standaard? Wel eens een Japanse of Amerikaanse ntsc game in een Europese pal console gedaan?
Er is niks standaard aan een PC. Elke chip kan anders zijn dan die van je buren, je kan een heel ander OS draaien. Met de komst van software standaarden als DirectX en XNA is dat wel verbeterd vergeleken met 10 jaar terug, maar een programma schrijven dat het foutloos op alle PC's doet blijft een onmogelijke klus.quote:Dan lijkt me de pc toch meer een standaard, alleen een stuk ruimer naar eigen wensen te customizen. En ook dat zie ik als een groot voordeel, binnen elk budget en naar ieders wensen is er wel een te bouwen.
Natuurlijk interesseert het jou niks, maar het interesseert de mensen die spellen maken en de mensen die ze op de markt brengen juist het meest. En daar gaat het toch om.quote:En de hele commercie er rond interesseert me weinig. Voor sommigen is 't misschien anders maar bij mij is 't toch wel degelijk persoonlijke voorkeur.
Als er 1.7 miljoen verkochte games minder op PC zijn verkocht heeft ie niet de overhand hoorquote:ph4ge schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:25:
http://www.nvpi.nl/assets...0in%202006%20-%202007.pdf
Wat cijfers over de verkopen van afgelopen jaar. er zijn 3,5 miljoen stuks nieuwe pc-games verkocht en 5,1 miljoen console games in Nederland. Bedenk wel dat dit alle consoles bij elkaar zijn, incl. de draagbare. Duidelijk dus dat iig in Nederland de pc nog de overhand heeft, en dan zijn de cijfers van het kopieeren hierbij natuurlijk niet betrokken. De console markt groeit wel iets sneller (in het jaar van de introductie van de nieuwe consoles), maar ook de pc markt groeit nog behoorlijk, er is dus geen enkele reden om aan de hand van deze cijfers aan te nemen dat de pc-gamesmarkt aan het sterven is.
Maar de PC markt in Nederland is erg groot ja, we zijn dan ook het land met de hoogste PC en Internet dichtheid in de wereld. "We" zijn dus zeker niet toonaangevend voor de wereld.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last