Through the darkness of futures past, The magician longs to see, One chants out between two worlds, Fire Walk With Me!
Ja maar het probleem is als je alle RTS en alle shooters op een hoop gooit dan lijkt het net of het om maar een paar games gaat. Terwijl er talloze subgenre's zijn en allerlij verschillende speel mogelijkheden. Bijkomend dat er best nog een aantal andere noemenswaardige games zijn buiten deze genre's. Dit zijn gewoon de twee meest populaire genre's.quote:Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:11:
tja, zolang iedereen afkomt met "jamaar, crysis en starcraft 2" blijf je wel bevestigen dat pc enkel afhangt van een weinig aantal shooters en rts games
Dat is net zo iets als alle Xbox360 games binnen een paar genre's persen. Race games, shooters, en platform games. De rpg's kan ik nauwelijks een echte rpg noemen en vallen dus onder shooters, voor de rest zijn er een aantal race games met vliegtuigen, pinguins, ruimteschepen, etc. Gooi er nog een aantal platform games tegenaan en je bent er wel.
In the beginning he created a mountain, trees and a midget. RAmen! Specs1 http://specs.tweak.to/16238 Specs 2 http://specs.tweak.to/16239
Maar daar spelen ze wel vals in het jungle filmpje gooien ze bijvoorbeeld een granaat in de dx 10 versie en niet in de dx 9 versie.quote:
Hier staat die op een weblog.
yorde wijzigde dit bericht 30-05-2007 17:26 (44%)
Reden: ik was te laat met posten van de link
let neit op mein spelings vouten want ik heb dislexyie
Vrees het ook, het tot zo verre voelt als een "doom3tje" aan. Een benchmark van de laatste videokaart die wel goed zal verkopen maar zals de gameplay minder blijkt dan al snel stof mag gaan verzamelen.quote:Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:27:
[...]
een rpg die gemaakt is om de speler volledig in het verhaal te zuigen en zeer veel diepgang te bieden wat betreft customisation. Crysis is 1 grote benchmark: "hee kijk eens hoe mooi ons vuur is, begin maar al te sparen voor je videokaart"
Voor iedereen afgaat als een tijdbom, crysis kan een goede game worden! Het KAN een goede gameplay bieden! Maar totdat de game uit is en dat bewezen is kan het ook de volgende DOOM3 zijn. Leuke engine maar de game zuigt!
There is no place like ::1 PSN-id: masticina My Game Blog My pathetic Backlog
Kijk maar eens op die doosjes van spellen, langzaamaan wordt de geforce 2 niet meer ondersteund. Voor pc begrippen is dat ding bijna antiek.
En dan zag ik zo'n racegame op de PS3. Auto's zagen er leuk uit, daar niet van, maar ik vond de graphics er nou niet beter uit zien dan HL2 een tijdje geleden.
En het grote voordeel van de pc vind ik dat je alles in kan stellen. Alles is aan te passen naar jouw wensen.
Dus; doe mij maar een PC
Reg. datum: 11 februari 2007
Ikzelf vind dat de PC beter is, omdat je meer bezig bent met het verhaal (ik dan toch)... Terwijl ik dat met mijn PS/PS3 toch niet helemaal heb.
Ook dat de PC veel geld kost, dat is duidelijk. Maar als je zo'n systeem koopt, dan is PC-gaming echt je hobby, en niet zomaar een bezigheid.
Alea iacta est
Ja, DX10 was iets mooier, maar het verschil viel wel mee, daarnaast was elk dx10 filmpje qua actie ineens compleet anders (gebeurde veel meerquote:NiaX schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:06:
[...]
heb je dat vergelijkings filmpje gezien van crysis op dx9 en crysis op dx10?
Reg. datum: 01 september 2003
Naar mijn visie heeft dit alles te maken met het té commerciele geneuzel in de gaming wereld. Publishers willen nu eenmaal geld zien.
De jaren '80 en '90 zijn helaas voorbij. Toen was er natuurlijk ook sprake van commerciele dingetjes, maar lang niet zo erg als de miljoenen-projecten van tegenwoordig. Developers moeten tegenwoordig echt bakken met geld hebben om iets leuks te kunnen ontwikkelen, want de markt voor low-budget gaming is nu eenmaal niet zo groot. Als je geld wilt verdienen, zul je eerst eens geld moeten investeren.
Eigenlijk begint de gaming scene een beetje Hollywood-achtige trekjes te vertonen. Straks heb je nog maar vijf goede high-budget games per jaar of zo...
Reg. datum: 02 januari 2004
Reg. datum: 24 december 2003
Er wordt van uitgegaan, dat er minder spelen uit komen voor de pc. Nou ben ik het daar niet helemaal mee eens. Wat wel gebeurt is, dat er langzamerhand een steeds lager percentage van de games in winkels uitgebracht worden. Er wordt langzaam veel meer uitgebracht via: steam, direct2drive, matrixgames en andere digital download aanbieders.
Dus wil je weten wat er uitkomt, dan zul je zelf veel aktiever moeten worden om de wereldwijde aanbieders op te zoeken. En dan kom je soms bij kleine software bedrijfjes uit, die alleen een digital download aanbieden met betaling via paypal of creditcard.
Dan hebben we het zelfs nog niet over de zeer grote lading shareware games, waarvan sommige toch echt behoorlijk hoge kwaliteiten hebben. Maar ja, geen reclame, geen displays in winkels. Dus valt niet meer op.
Ik koop zelf geen console, waarom, ik hou niet zo van racers/shooters/platforms en andere console genres. Ook al heb ik ladingen games gespeeld op atari's vroeger met joysticks etc. Eigenlijk zijn het deze type spelen die nu op consoles te verkrijgen zijn. Echter de PC heeft in die tijd gewonnen van commodore/atari, was dat niet gebeurt, dan had je waarschijnlijk nu een heel andere markt gehad en niet de opdeling in consoles en pc.
De games die ik op een pc speel zijn voor 95 percent gewoon niet verkrijgbaar op consoles en ik zie mezelf niet op de bank/bed spelen met console.
Ander voordeel is, dat de pc veel meer vrijheid bied. Gamen is niet alleen achter een kastje zitten, nee, daar horen forums bij, daar horen teamspeak of ventrilo meetings bij en dan niet alleen tijdens het spelen, daar hoort mailen bij, daar hoort googlen bij. En dat ik zie nog niet zo 1,2,3, gebeuren op een console.
PS: ik heb dat artikel in gameplay ook gelezen en vond het eigenlijk een ZEER zwaar overdreven artikel, ook erg 1-zijdig belicht. Degenen, die daar zaten te posten, houden blijkbaar geen rekening ermee, dat er ook veel freeware/shareware uitgebracht wordt of mods etc, die er ook voor zorgen, dat mensen minder singlegames kopen. Ik durf trouwens rustig te stellen, dat MMO games een zeer zware aanslag heeft gepleegd op de verkoop van single games, maar ja, die link legt geen enkel bedrijf, het is puur kopieren wat ze er elke keer bijslepen.
Trouwens zijn er nog geen xbox emulators voor de pc verkrijgbaar hehe.
"Die große Frage, die ich trotz meines dreißigjährigen Studiums der weiblichen Seele nicht zu beantworten vermag, lautet: ´Was will eine Frau?´" - Sigmund Freud
Ja, dat kan allemaal met een pc. Maar dat kan zowat ook met een console. Nemen we eens de PS3. Dat ding is qua mogelijkheden zowat een pc, met internet aansluiting, draadloze dingen, allerlei randapparatuur en dus ook HD afspeelmogelijkheden. En dat allemaal voor 600 euro. Voor mensen die voor internetten, office en dergelijke een eenvoudige pc hebben en vooral spelletjes willen spelen is een console gewoon praktischer. Stekker er in, disc erin en gaan met die banaan. Wederom, de massa wil snel vermaak, en bij de massa is het grote geld te halen.quote:Terran schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:58:
Ik denk zelf voor de mensen die zeggen dat een pc veel duurder is dan een console niet helemaal eerlijk zijn. Dit omdat je met een pc veel meer doet en kan doen. Tekst verwerken , dvd/cd branden , muziek downloaden , msn , interneten noem maar op.
En dan nog, er zijn genoeg mensen die een pc hebben vooral vanwege de spellen. En als je dat eens bekijkt, dan is dat pas echt duur, want dan moet er natuurlijk wel de dikste videokaart en de snelste cpu in, elk half jaar weer opnieuw. (om het eens te overdrijven, maar je snapt mijn punt wel) Pricewatch of niet, maar voor de early adaptors (of gewoon de patsmannetjes van de pc gamers) is dat op jaarbasis flink geld uitgeven aan apparatuur dat al verouderd is tegen de tijd dat er spellen uitkomen die er optimaal gebruik van maken.
Een console heeft als voordeel, zo lijkt het me, dat na verloop van tijd men er steeds beter mee leert omgaan qua software schrijven/programmeren. Als je kijkt naar de eerste titels van de PS2, en dan nu God of War 2, Black en dergelijke worden de spellen steeds mooier/uitgebreider.quote:GoldenSample schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:07:
leuk dat je je pc 'moet' upgraden, vergeet niet dat je dan nog steeds tegen mooie beelden aankijkt als de console al een tijd mee gaat, daar kun je niets upgraden. Qua upgraden maakt het ook niet iedereen evenveel uit, sommige upgraden die processor enzo toch wel voor dingen als Parren/rarren/3Dsmax etc.
En ja, ik heb de framedrops in Shadow of the Colossus ook gemerkt, maar probeer op een pc van dik vier jaar oud maar eens fatsoenlijk een recente game te spelen.
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Vergeet niet dat we slechte RPG jaren achter de rug hebben. Recente goede RPG's zijn Oblivion, Gothic3 en Two Towers. Hoezo bedroevend?quote:DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:26:
fps wordt het al minder en rpg begint bedroevend te worden.
FPS minder? De nieuwe Medal of Honor komt komende Q3, Call of Duty 4, Quake Wars en Crysis komen er aan....
Kom gerust onder je steen vandaan, er zijn zat toptitels die op het punt staan mijn HDD te bevolken!
Alea iacta est
Vroeger kon je je spelletjes nog kopen in floppyvorm, tegenwoordig gaat het om dvds. Met floppys waren leuke spellen voor de pc niet zo duur, tegenwoordig moet een spel een mooie 3d-engine hebben om 'goed genoeg' te zijn, en dat kost nogal wat. Misschien wordt er hierdoor tegen opgezien om iets nieuws te ontwikkelen/
e6600 @ p5b deluxe, 2gb ddr2 1:1 cl4, 8800gts
Reg. datum: 14 september 2006
Verder is de oude generatie gamers volwassen geworden en heeft nu meer ¤¤¤ die ook wil spenderen voor games en geen zin heeft in gezeik met key's en ook beseft dat er toch echt betaald moet worden om het interessant te houden voor bedrijven om games te ontwikkelen.
Mijn les na 2e bezoek Auschwitz: Haat heeft níets maar dan ook níets met liefde te maken. Het zijn géén twee zijden van dezelfde medaille.
Reg. datum: 07 december 2006
Inderdaad. De enige instanties op gebied van (pc) games waarvan ik de spellen kan spelen zonder me te ergeren aan van alles en nog wat zijn Blizzard en Michel Ancel. Maar eerstgenoemde maakt twee spellen per decennium en Ancel's liedjes duren nooit erg lang (singleplayer only, eigenlijk).quote:Derr_Hans schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:38:
[...]
Probleem is dat de games van nu niet de games van vroeger over treffen.
Voor de rest vind ik alle games sinds 1999/2000 - sinds Unreal en Unreal Tournament eigenlijk - gewoon prutswerk. Ik speel graag Diablo2, en met af en toe een aardige single player (Beyond Good & Evil was echt... super, gewoon onwaarschijnlijk goed) vind ik het ook wel best. Hoef ik tenminste geen geld aan hardware uit te geven
Probleem is gewoon dat spellen allergisch zijn voor het massale, economiegerichte gebeuren waarin ze tegenwoordig geduwd worden. Consoles bieden op dat gebied gewoon gigantische voordelen, waardoor je welhaast een oen moet zijn om nog in een pc game van een random fabrikant te investeren.
Nee, het probleem is na al die jaren nog steeds dat de meeste uitgevers niet weten hoe ze een spel fatsoenlijk moeten beveiligen waardoor de hele markt gigantisch veel omzet misloopt.quote:Verder is de oude generatie gamers volwassen geworden en heeft nu meer ¤¤¤ die ook wil spenderen voor games en geen zin heeft in gezeik met key's en ook beseft dat er toch echt betaald moet worden om het interessant te houden voor bedrijven om games te ontwikkelen.
morew0rk wijzigde dit bericht 31-05-2007 01:54 (28%)
Typisch een opmerking voor iemand die wil laten zien dat hij al echt ouwe poep is in de gameswereld. Of heb je gewoon sinds dat jaar geen zin meer in games?
Uiteindelijk blijven nieuwe games altijd een herhaling van een voorloper. Company of Heroes is een schandalige Dune2 cloon en de nieuwe Medal of Honor lijkt echt te veel op Wolfenstein 3D, maar dat is het probleem niet. Ik merk zelf ook dat ik meer immuun wordt voor de nieuwste gehypte games, maar er zitten toch echt nog goede titels tussen. Toen ik een jaar of drie geleden voor het eerst Gothic2 speelde was ik direct verslaafd en Beyond Good & Evil is inderdaad een zwaar ondergewaardeerde game (die NLD voice over is werkelijk briljant!)
Ik denk dat je uiteindelijk je eigen lat gewoon hoger legt, wat niet vreemd is als je veel games voorbij hebt zien komen. Maar dat doet niets af aan het kwaliteitsniveau van de huidige games! We zijn alleen erg verwend en veeleisend geworden. Moet elke game dan per se vernieuwend zijn? Ik denk het niet, de ruimte voor vernieuwing is toch al klein, ik kan althans zo tussen neus en lippen door geen nieuw genre bedenken ala dune2.
Alea iacta est
om bij de consoles te blijven moet je ook elke keer mee upgraden naar een nieuwe bak, en anders oude rommel spelen.
Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.
Nee, vernieuwing verwerk je in een nieuw, goed design. Dat hoeft geen nieuw genre te zijn.quote:Moet elke game dan per se vernieuwend zijn? Ik denk het niet, de ruimte voor vernieuwing is toch al klein, ik kan althans zo tussen neus en lippen door geen nieuw genre bedenken ala dune2.
Het heeft niets te maken met het leggen van een hoge lat. Het kwaliteitsniveau waarover jij het hebt, is gewoon bedroevend laag. Ik ben iemand die al zijn spullen legaal koopt en ik ga gewoon geen 60 euro plus nieuwe hardware neerleggen voor Command & Conquer 3, sorry, daarvoor is dat spel simpelweg te matig. Kijk Dawn of War, kijk Company of Heroes, kijk Supreme Commander, Ground Control II (als we het toch over RTS hebben)... Waar precies zijn dat betere spellen dan Starcraft of Total Annihilation?
Waar komt Titan Quest in de buurt van Diablo2? Lol, het komt niet eens tot aan de enkels.
't Is niet vreemd dat veel mensen van de pc en van nieuwe pc games afhaken; het heeft allemaal te maken met vervelende gameplay die na een tijdje komt bovendrijven waardoor je besluit het spel toch maar niet aan te schaffen. Keer op keer.
Dat heb ik al gezegd; het gaat dood omdat de beveiliging op games meestal nog steeds niet deugt. Wie pakt dat consequent wel goed aan? Oh ja, Blizzard. Al sinds Diablo 2 Warcraft 2 battle.net editionquote:trouwens wat verteld jou dat PC gaming dood is/gaat als JIJ het niets meer aan vind of de upgrades te duur vind?
Een consolebak krijg je voor kerstmis van je ouders voor jou en je twee broertjes, die leen je van je oom of die krijg je voor je communie, whatever. Het is niet te vergelijken met de relatief lage toegankelijkheid van pc-onderdelen. Of heb je wel eens 256 MB geheugen gehad voor je communiequote:om bij de consoles te blijven moet je ook elke keer mee upgraden naar een nieuwe bak, en anders oude rommel spelen.
morew0rk wijzigde dit bericht 31-05-2007 02:21 (34%)
maar volgens mij komt het gewoon dat we te verwend zijn, vroeger moest je je fantasie gebruiken en je genoot van de game, tegenwoordig moet alles er geweldig uitzien maar ook de features hebben.
het probleem is dat alle goede ideeen al opgemaakt zijn, en als je een vervolg maakt kan het nooit tippen aan.. maar waarom eigenlijk niet? het is anders gelijk een rip off of clone en veroordeeld.
het zelfde geld voor films, hebben ze vroeger goede ideeen opgemaakt op slechte kwaliteit, maar een vernieuwde versie is gelijk namaak.
er moet gewoon iets gebeuren, wat speciaals ontworpen worden wat nieuw en inovatief is..
je hebt nu 5 genres FPS, (MMO)RPG, Adventure, Racing en RTS thats it (ja sport nog) alles moet in die laatjes verdeeld worden er is niets anders...
Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.
Je hebt een design, een concept, en van daaruit bouw je een spel op. En dan wordt dat spel geweldig of fantastisch of gewoon kut. Dat heeft niet per se te maken met vernieuwing maar wel alles met de manier waarop je te werk gaat.
Als C&C3 beter was geweest dan Warcraft 3, dan zou ik ervoor zijn gegaan.
Jij hebt het over vernieuwing, ik heb het over pure kwaliteit. Ik zeg niet dat originaliteit een probleem is, ik zeg dat kwaliteit een probleem is. Originaliteit vind je in een design, niet in een (nieuw) genre. Kijk naar Starcraft... Zoals je zegt kon en kun je daar je fantasie gebruiken omdat Protoss, Zerg en Terran gewoon tot de verbeelding spreken. Zelfs in DotA, een mod voor Warcraft 3, zitten mensen nog dagelijks te discussiëren over nieuwe builds, nieuwe ideeën etc... Allemaal omdat Blizzard het mogelijk maakt om iets fantasierijks met het Warcraft universum te doen... Maar het is en blijft Warcraft - geen nieuw genre of wat dan ook. Waarom denk je dat Diablo2 nog steeds zo'n gigantische fanbase en community heeft?
Maar hoe precies spreekt dat nieuwe ras in C&C3 tot de verbeelding? Ik weet de naam ervan al niet eens meer (daarom refereer ik aan de hand van "nieuwe ras") en dat terwijl je de laatste tijd niet om of op kunt kijken of je ziet weer een reclame van dat verdomde spel - zelfs bij de Mac Donalds
GDI en NOD waren vroeger wat Warcraft was... Nu zijn ze niet veel meer dan het verschil tussen een gele en een rode laser.
morew0rk wijzigde dit bericht 31-05-2007 02:39 (22%)
Ik had battlefield niet genoemd omdat ik er al eerder naar verwezen had in dit topic, dat is echt een goede (was een vernieuwd) concept, helaas is het al weer 10x uitgepoept door UT Halo QW etc.
maar het was ook EA wat Battlefield uberhaupt zag zitten en leven in heeft geblazen als uitgever.
voordat was Codename Eagle ook vet goed in MP
ik ben op dit moment bezig met LOTRO en het bevalt me best, BF2 is trouwens wel beter dan 2142 ik ben benieuwd wat de volgende titel word. (ik wacht nog steeds op Forgotten hope mod voor BF2)
Bulls wijzigde dit bericht 31-05-2007 02:44 (119%)