Gathering of Tweakers

Quicksearch
god of got

Nee pc gaming is niet dood.
want zoals eerde genoemd is blijven de oude spelletjes (starcraft,ut1,de oude adventuere spellen van lucas arts,enz)veel gespeeld.
En grote complexe interfaces(rtsen,wow,enz) zijn net als hardcore fps(cs,cs:s,ut,ut 2004,enz) bijna onmogelijk te bedienen met een controler.
Om pc games te maken heb je ook een stuk lager budget nodig want ze hoefen geen geld te betalen aan nitendo/ms/sony voor het gebruik van hun console en het is een stuk makkelijker te distribueren door bijvoorbeeld popcap en dat soort bedrijven.(ja ik weet dat ms en sony ook zo systeem hebben marktplace bij ms.)
en ook omdat causel gamers (http://en.wikipedia.org/wiki/Casual_game) en mensen die af en toe een spelletje spellen(en dat zijn er een heleboel) geen console maar een computer in huis hebben.
daarom zal pc gaming nooit dood gaan.

let neit op mein spelings vouten want ik heb dislexyie

quote:
DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:04:
[...]

Maakt niet uit, dat houd gewoon in dat de PC misschien wel te vertrouwen is maar absoluut niet gebruiksvriendelijk. Je gaat toch niet voor elk stukje meuk dat je installeerd een Eula lezen van 10 paginas lang |:(

Je kan wel zeggen dat de persoon niet te vertrouwen is, maar dat is wel de consument en die probeer je als het goed is een gebruiksvriendelijk product aan te bieden dat zoveel mogelijk werkt out of the box, zeker als het om een spelletjes machine gaat. Dat is immers het enorme voordeel van een console. als ik mn 360 aanzet hoef ik me niet druk te maken over instellingen, installaties, het is gewoon game erin en gaan met die banaan.

Overigens was ik tot voor kort nog een fanatiek pc gamer (voornamelijk WoW de laatste jaren), maar het begint steeds meer af te nemen, het trekt me gewoon niet meer.
Jazeker wel. Het is noodzakelijk voor het functioneren van je pc. Handleidingen EULA's en pop-ups, zijn speciaal geschreven om jou op de hoogte te brengen van zaken die je MOET weten om het te kunnen gebruiken. Lees je het niet, ben je gewoon heel dom bezig. Vanuit jouw oogpunt is een auto ook niet gebruiks vriendelijk. Je moet immers een hele hoop leren en weten eer voor je met een auto kunt en mag rijden. Er zit een hoop troep tussen je oren, gebruik het inplaats van te verwachten dat een ander het al voor je doordacht heeft.

@boeboe. Nou nee dus. Dat zijn namelijk Godlike games en dat genre is op de Xbox ondervertegenwoordigd. Ik bedoel, C&C draait er wel maar op een PC draait het ook... maar dan met muis. Andere spellen van het type Populous, Black&White, Civilization4 of Settlers2.1 draaien op een PC en wel specifiek vanwege de interface. De console heeft dat niet en is daarom minder toegankelijk.

Nu worden er wel steeds minder spellen gemaakt (txs EA) maar een heel genre blijft op de Xbox/PS3 onbesproken.

Bewijsvoering is meer dan alleen een conclusie; het bevat ook een motivatie.

quote:
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:11:
tja, zolang iedereen afkomt met "jamaar, crysis en starcraft 2" blijf je wel bevestigen dat pc enkel afhangt van een weinig aantal shooters en rts games :p
Ik wil wel een lijstje gaan geven hoor, maar ik denk dat je jezelf nu een beetje dom aan het houden bent, want iedereen weet wel dat er veel meer uitkomt en uit is gekomen op de PC als alleen Crysis en Starcraft 2. Ennemy Territory: Quake Wars, Civilization 4, een sloot aan RTSen, sims, shooters, rpg's en ga zo maar door. Mensen gaan beschuldigen van kortzichtigheid kan iedereen wel, maar denk dat op het moment jij degene bent die kortzichtig is.
quote:
ecteinascidin schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:14:
@boeboe. Nou nee dus. Dat zijn namelijk Godlike games en dat genre is op de Xbox ondervertegenwoordigd.
ik ben dan ook niet over xbox bezig. Ik heb ondertussen al 2 keer gezegd dat xbox geen vertegenwoordiging is voor consolegames. Voor jou is crysis een godlike game (god weet waarom, t'is een shooter zoals er zoveel zijn), voor mij is dat Dragonquest. Jij kijkt uit naar Starcraft 2, ik kijk uit naar Eternal Sonata, jij speelt graag counterstrike, ik speel graag disgaea, twee verschillende werelden, COMPLEET verschillende genres en spelervaringen, terwijl de games die ik hier noem toch veel meer diepgang hebben dan de gemiddelde pc game.

En hier wringt het schoentje: shooters zijn NIET voor het mainstream publiek, zeker niet als ze bleeding-edge hardware vereisen (om welke reden? Om de boden van een plas water mooi te vervormen terwijl je aan het knallen bent *zucht*), en daar gaat de essentie van de TS om denk ik.

Boeboe wijzigde dit bericht 30-05-2007 16:24 (20%)

Reg. datum: 07 december 2004

Ik geef de TS grotendeels gelijk.

Ikzelf zal ook nooit pc's kopen die state of the art zijn. Huidige mid-end is meer dan genoeg. Meer geld wil ik er ook niet in kwijt. (heb nu 7600gt en kan vanalles prima spelen).

Als er weer eens een game uitkomt die, om het een beetje speelbaar te maken, meteen weer een gigantische upgrade nodig heeft om het te kunnen spelen, dan laat ik dat links liggen. Terwijl elke nieuwe game voor een console, met eventueel een nieuw verhaal, nieuwe gameplay elementen, zorgeloos kan worden aangeschaft. (meer zoals een nieuw muziek album kopen, je vraagt je toch ook niet af of je cd speler dit wel zal kunnen 'draaien')

Ik word compleet gestoord van MMO en mensen die het spelen, dus dat zal hier zeker nooit in huis komen. Enige wat ik af en toe nog speel is eens een rts (wat ik niet goed kan) en de gewone games. Met andere woorden, ik kan al net zo goed een console kopen (en een redelijk geprijsde pc er naast houden)

Ik wacht dan ook op een prijsdaling van de PS3, want dat lijkt mij het enige platform waarin ik terug plezier zal vinden in het gamen.

Games waar ik op wacht voor de PC (niet veel eigenlijk): spore (lekker offline singleplayer bezig blijven), frontlines, fuel of war en enemy territory quake wars. (gameplay)

Maar daar mogen ze ook wel eens mee opschieten, want na alle trailers en demo's en weet ik veel heb ik nog nauwelijks zin om het spel effectief te gaan kopen. Het uitbrengen zelf is soms slechts gewoon een formaliteit, de pre-sale hype is het belangrijkste. En dat stoort me. Eerst de consumers helemaal zot maken en dan vijf keer de release date verleggen.... :( . Neem een voorbeeld aan rockstar GTA, done when it's done, en één filmpje als teaser. Geen jarenlange hype, afwachten, en dan uiteindelijk het hele gedoe gewoon beu zijn.

En ik heb het al meermaals aangehaald: BRING BACK THE SINGLEPLAYER GAMES #@@[{#
Alles is zo zwaar gefocust op online gaming, te triest gewoon. Maak een engine, een game arena, en that's it. Daarom dat ik na de examens Dark messiah of might and magic eens ga proberen. Wat hopelijk een STUK beter is dan oblivion, want daar vond ik niets aan.

Op crysis wacht ik al helemaal niet. Ik ga daar echt m'n pc niet voor upgraden, en dat spel is net als far cry helemaal gecentreerd rond graphics. Fine, dat kan ook, maar dan ga ik het dus niet op low of medium spelen, want dan hou je helemaal niets meer over qua game. (en far cry was gewoon een buttgame. Interessant voor het eerste uurtje, en daarna niets meer...)

quote:
Seth_Chaos schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:12:
[...]

Jazeker wel. Het is noodzakelijk voor het functioneren van je pc. Handleidingen EULA's en pop-ups, zijn speciaal geschreven om jou op de hoogte te brengen van zaken die je MOET weten om het te kunnen gebruiken. Lees je het niet, ben je gewoon heel dom bezig. Vanuit jouw oogpunt is een auto ook niet gebruiks vriendelijk. Je moet immers een hele hoop leren en weten eer voor je met een auto kunt en mag rijden. Er zit een hoop troep tussen je oren, gebruik het inplaats van te verwachten dat een ander het al voor je doordacht heeft.
Ik heb nooit een Eula voor mn auto gereden en verder ook nooit last gehad van pop-ups in mn auto :+
De vergelijking is een beetje brak. Ik zou er van mogen uitgaan dat goede software geen conflicten veroorzaakt met andere software/hardware. Als dat wel zo is, zou het in principe beter zijn om daar een oplossing voor te bedenken in plaats mij daarvan op de hoogte te brengen. Je voert zelf aan dat 1 op de 100 dat spul leest, dan is volgens jouw 99% van de bevolking heel dom bezig op een computer, terwijl dat werkelijke aantal een stuk dichter bij de 80% ligt :+
quote:
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:19:
[...]

ik ben dan ook niet over xbox bezig. Ik heb ondertussen al 2 keer gezegd dat xbox geen vertegenwoordiging is voor consolegames. Voor jou is crysis een godlike game (god weet waarom, t'is een shooter zoals er zoveel zijn), voor mij is dat Dragonquest. Jij kijkt uit naar Starcraft 2, ik kijk uit naar Eternal Sonata, jij speelt graag counterstrike, ik speel graag disgaea, twee verschillende werelden, COMPLEET verschillende genres en spelervaringen.
God weet waarom, het is een RPG zoals zoveel.
quote:
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:11:
tja, zolang iedereen afkomt met "jamaar, crysis en starcraft 2" blijf je wel bevestigen dat pc enkel afhangt van een weinig aantal shooters en rts games :p
Die 2 spellen zullen me een worst wezen, leuk dat het er komt maar voor mij persoonlijk niet boeiend.
Wat mij intresseert zijn het aantal MMORPG's dat beschikbaar zijn voor de pc, noem er eens 5 voor een console? En ja RTS/FPS games ownen gewoon op de PC, dat het nou ook beschikbaar is op de console.. ja leuk..met een gamepad en autoaim (LOL)

Race spellen en vechtspellen zijn er ook op de PC maar inderdaad in mindere maten (vechtspellen bijna geen de laatste jaren) en wil je een gamepad/stuur/joystick op je pc? dan hang je er toch 1 aan?
Het vergelijk van PC en Console gaat gewoon niet op, gamen op PC als Console zal blijven bestaan.

En weinig 'aantal' shooters? ga maar even tellen vanaf ~1992 denk dat je de 1000 wel haalt alleen op dat genre of ze allemaal goed zijn is een 2de.

Supermicro X7DAE, 2 x Xeon 5160, 8gb Kingston FB-Dimm 2 x 1TB Samsung, 2 x 320gb Seagate, Radeon 3870, Vista Ultimate.

quote:
JanW schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:24:
[...]

God weet waarom, het is een RPG zoals zoveel.
een rpg die gemaakt is om de speler volledig in het verhaal te zuigen en zeer veel diepgang te bieden wat betreft customisation. Crysis is 1 grote benchmark: "hee kijk eens hoe mooi ons vuur is, begin maar al te sparen voor je videokaart"
quote:
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:27:
[...]

een rpg die gemaakt is om de speler volledig in het verhaal te zuigen en zeer veel diepgang te bieden wat betreft customisation. Crysis is 1 grote benchmark: "hee kijk eens hoe mooi ons vuur is, begin maar al te sparen voor je videokaart"
Ja.. lekker een verha... zZz *snurk*

Leuk dat je een eigen keus heb met bepaald soort spellen, is ook wel heel erg goed te merken in al je comments hier. Merendeel van de mensen hier houden gewoon van Crysis dan..... hetgeen waar jij het over had. Customisation? Kan bij Crysis ook hoor, dus tja.. _/-\o_
Schijtende Buffel

quote:
Derr_Hans schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:38:
[...]
Probleem is dat de games van nu niet de games van vroeger over treffen.
Wat is het verschil tussen X-Com (de hele serie), Syndicate en Jagged Alliance? (Behalve dan dat ze bijna antiek zijn)

Want er zit wel ongeveer zo'n 3 tot 5 jaar tussen de games.. terwijl de gameplay precies hetzelfde is. Nou ja bijna dan. En toch zijn het stuk voor stuk games voor in een top 5 (kwestie van mening).

Waarom kunnen ze tegenwoordig geen oude game pakken en de gameplay houden. Ik hoor al het woord "uitmelken", maar zo zie ik het niet. Dan zou alles tegenwoordig uitmelken heten. Je kan toch prima een concept pakken en daar een andere schil om zetten? Het lijkt wel alsof de hele games industrie geënt is op de vetste, snelste, koelste, heetste graphics terwijl de gameplay achterwege blijft.

Ja vet spel, ziet er goed uit alleen heb hem al na 1 uur uitgespeeld...

"Rely on a happy mind" -Buddha

quote:
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:27:
[...]

Dus jij hebt nog een NES/SNES/Genesis? want jij vondt dat mooi zat?
Jij bent dus niet in het bezit van een Xbox360/PS3? Waar denk je dat de technieken vandaan komen op de hedendaagse consoles? Wat jij zegt slaat nergens op, waar het opneerkomt is dat 'wij' als PC eigenaar geen nieuwe PC (onderdelen) mogen halen om gebruik te maken van de nieuwere technieken? Waarom koop jij dan een nieuwe console?

En heel even een vraag, hoe post jij nu op dit forum?

Supermicro X7DAE, 2 x Xeon 5160, 8gb Kingston FB-Dimm 2 x 1TB Samsung, 2 x 320gb Seagate, Radeon 3870, Vista Ultimate.

ik mag plots geen computer meer gebruiken omdat ik liever consolegames speel? 8)7 (ik speel wel degelijk pc games. Heb nog meer dan een jaar WoW gespeeld en speel bijna dagelijks UT2004). Een game koop je omdat het je aanspreekt qua concept, niet omdat het een showcase is voor de grafische capaciteiten van je hardware.

(en als je het echt wil weten, ik bezit enkele vrij antieke consoles ja, alsook ps2 en 360)

Boeboe wijzigde dit bericht 30-05-2007 16:37 (76%)

Schijtende Buffel

quote:
prutser001 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:32:
[...]
Dus jij hebt nog een NES/SNES/Genesis? want jij vondt dat mooi zat?
Hehe hier wil ik wel op reageren.. Ja heb nog een NES en speel er nog graag op.. en de graphics vind ik nog steeds mooi ja (hoewel, mooi..) het prikkelt mijn fantasie (en wat jeugd sentiment)

quote:
DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:22:
[...]

Ik heb nooit een Eula voor mn auto gereden en verder ook nooit last gehad van pop-ups in mn auto :+
De vergelijking is een beetje brak. Ik zou er van mogen uitgaan dat goede software geen conflicten veroorzaakt met andere software/hardware. Als dat wel zo is, zou het in principe beter zijn om daar een oplossing voor te bedenken in plaats mij daarvan op de hoogte te brengen. Je voert zelf aan dat 1 op de 100 dat spul leest, dan is volgens jouw 99% van de bevolking heel dom bezig op een computer, terwijl dat werkelijke aantal een stuk dichter bij de 80% ligt :+
Het is dom waarschuwingen en instructies niet te lezen, dus ja 99% is dom bezig niet 80%. Dat wil niet zeggen dat 99% van de bevolking dom is. Iedereen doet immers wel eens wat doms, zelfs de genieen op deze wereld. 99% leest het niet, omdat het ze niks kan schelen. Daarom vindt ik de software zoals msn plus zo mooi die je afstraft als je de EULA niet leest doormiddel van een mooi stukje software dat je pc vernagelt.

quote:
Triforce schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:36:
[...]

Hehe hier wil ik wel op reageren.. Ja heb nog een NES en speel er nog graag op.. en de graphics vind ik nog steeds mooi ja (hoewel, mooi..) het prikkelt mijn fantasie (en wat jeugd sentiment)
Ik heb ook mijn Genesis nog hoor, maar helaas zijn de controllers verrot.
Dus nu speel ik de games via een emulator op mijn pc :P

Tjah sinds UT en SOFII heb ik ook niet echt intresse om hardcore te spelen :(
Beetje wat nu populair schijnt te zijn is het kansloze Word of Warcraft :S

Maar goed PC gaming, gaat niet dood maar er moet wel wat gebeuren op het gebied van vernieuwing !!!
Persoonlijk vond ik company of heroes een mijlpaal in de next gen RTS, c&c3 stelt echt niets voor.
In CoH is er sprake van strategie, c&c3 is geld verzamelen sh1t pompen en rijden met die tanken....
KANSLOOS dus !

Company of Heroes, CSS, Lineage2 is het enige wat ik nog speel op de pc voor de rest doe ik inderdaad meer op me x360 :S Zonde als je veel geld in je pc pompt inderdaad.

X6800, GA-P35-DS4, 2x2048MB OCZ REAPERX, 8800GTX

Schijtende Buffel

quote:
GunGrave schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:42:
In CoH is er sprake van strategie, c&c3 is geld verzamelen sh1t pompen en rijden met die tanken....
KANSLOOS dus !
Is dit niet een kwestie van mening? En meningen verschillen per persoon. Zo kan ik ook zeggen dat het woord "Gun" in je nick gebruiken kansloos is.. Beetje ongegronde uitspraak dacht ik zo.

quote:
TheDevilsCry schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:30:

Merendeel van de mensen hier houden gewoon van Crysis dan..... hetgeen waar jij het over had. Customisation? Kan bij Crysis ook hoor, dus tja.. _/-\o_
hoe kan je van een spel houden wat je nog niet eens gespeeld hebt, alleen maar filmpjes +screens gezien.
Laten we eerst eens afwachten wat voor game het wordt!

Daarnaast hebben we nog het DX10 verhaal. Mensen die nu al DX10 kaarten kopen en niet eens weten wat de performance zal zijn met DX10.
Plus je zal ook Vista moeten aanschaffen om DX10-games te kunnen spelen :)

Gelukkig dat Crysis dus ook DX9 is en werkelijk geen verschil is met de DX10 versie. Veel mensen wachten toch met Vista tot tenminste SP1 komt.

Filmpjes + screens = Love. Waarom zou je anders iets kopen als je niet weet wat het is of what het doet? Je ziet het, je hou ervan en je wil het hebben d:)b
quote:
Triforce schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:51:
[...]

Is dit niet een kwestie van mening? En meningen verschillen per persoon. Zo kan ik ook zeggen dat het woord "Gun" in je nick gebruiken kansloos is.. Beetje ongegronde uitspraak dacht ik zo.
TriForce is van Zelda prima dat weten veel mensen, kansloos of niet ? mening ?
GunGrave is van een manga dat weten ook veel mensen die in dat soort "dingen" zitten !

Company of Heroes VS C&C3 is puur objectief (subjectief maar objectief bekeken vanuit mijn standpunt dus ja subjectief maar goed), ik heb ze beide op hard uitgespeeld en speel ze online en toch bevat COH veel meer diepgang dan C&C3. Vind je kansloos dingen bouwen en over je vijand heen gaan leuk dan ben je een C&C3 speler. Ben je echter van mening dat 1 unit mits goed gespeeld de "battletide" kan keren dan ben je een CoH speler. Praat hier puur over gameplay en niet over graphics want dan bijt C&C3 ook hard in het stof.

Reg. datum: 11 maart 2001

quote:
TheDevilsCry schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:56:
Gelukkig dat Crysis dus ook DX9 is en werkelijk geen verschil is met de DX10 versie.
heb je dat vergelijkings filmpje gezien van crysis op dx9 en crysis op dx10?

NiaX wijzigde dit bericht 30-05-2007 17:06 (28%)

Through the darkness of futures past, The magician longs to see, One chants out between two worlds, Fire Walk With Me!

quote:
NiaX schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:06:
[...]

heb je dat vergelijkings filmpje gezien van crysis op dx9 en crysis op dx10?
Nee net ff gegoogled maar vind niets ? heb jij een linkje ?
Thx !

Schijtende Buffel

quote:
GunGrave schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:59:
[...]

TriForce is van Zelda prima dat weten veel mensen, kansloos of niet ? mening ?
GunGrave is van een manga dat weten ook veel mensen die in dat soort "dingen" zitten !

Company of Heroes VS C&C3 is puur objectief (subjectief maar objectief bekeken vanuit mijn standpunt dus ja subjectief maar goed), ik heb ze beide op hard uitgespeeld en speel ze online en toch bevat COH veel meer diepgang dan C&C3. Vind je kansloos dingen bouwen en over je vijand heen gaan leuk dan ben je een C&C3 speler. Ben je echter van mening dat 1 unit mits goed gespeeld de "battletide" kan keren dan ben je een CoH speler. Praat hier puur over gameplay en niet over graphics want dan bijt C&C3 ook hard in het stof.
Dit is al een andere insteek dan dat je net neerzette. Meningen prima en niet iedereen hoeft het daarmee mee te zijn, heb dan ook respect voor andermans meningen..

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws