Ik geef de TS grotendeels gelijk.
Ikzelf zal ook nooit pc's kopen die state of the art zijn. Huidige mid-end is meer dan genoeg. Meer geld wil ik er ook niet in kwijt. (heb nu 7600gt en kan vanalles prima spelen).
Als er weer eens een game uitkomt die, om het een beetje speelbaar te maken, meteen weer een gigantische upgrade nodig heeft om het te kunnen spelen, dan laat ik dat links liggen. Terwijl elke nieuwe game voor een console, met eventueel een nieuw verhaal, nieuwe gameplay elementen, zorgeloos kan worden aangeschaft. (meer zoals een nieuw muziek album kopen, je vraagt je toch ook niet af of je cd speler dit wel zal kunnen 'draaien')
Ik word compleet gestoord van MMO en mensen die het spelen, dus dat zal hier zeker nooit in huis komen. Enige wat ik af en toe nog speel is eens een rts (wat ik niet goed kan) en de gewone games. Met andere woorden, ik kan al net zo goed een console kopen (en een redelijk geprijsde pc er naast houden)
Ik wacht dan ook op een prijsdaling van de PS3, want dat lijkt mij het enige platform waarin ik terug plezier zal vinden in het gamen.
Games waar ik op wacht voor de PC (niet veel eigenlijk): spore (lekker offline singleplayer bezig blijven), frontlines, fuel of war en enemy territory quake wars. (gameplay)
Maar daar mogen ze ook wel eens mee opschieten, want na alle trailers en demo's en weet ik veel heb ik nog nauwelijks zin om het spel effectief te gaan kopen. Het uitbrengen zelf is soms slechts gewoon een formaliteit, de pre-sale hype is het belangrijkste. En dat stoort me. Eerst de consumers helemaal zot maken en dan vijf keer de release date verleggen....

. Neem een voorbeeld aan rockstar GTA, done when it's done, en één filmpje als teaser. Geen jarenlange hype, afwachten, en dan uiteindelijk het hele gedoe gewoon beu zijn.
En ik heb het al meermaals aangehaald: BRING BACK THE SINGLEPLAYER GAMES #@@[{#
Alles is zo zwaar gefocust op online gaming, te triest gewoon. Maak een engine, een game arena, en that's it. Daarom dat ik na de examens Dark messiah of might and magic eens ga proberen. Wat hopelijk een STUK beter is dan oblivion, want daar vond ik niets aan.
Op crysis wacht ik al helemaal niet. Ik ga daar echt m'n pc niet voor upgraden, en dat spel is net als far cry helemaal gecentreerd rond graphics. Fine, dat kan ook, maar dan ga ik het dus niet op low of medium spelen, want dan hou je helemaal niets meer over qua game. (en far cry was gewoon een buttgame. Interessant voor het eerste uurtje, en daarna niets meer...)