Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nu met Sony Alpha 300
Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
M1lamb3r schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:31:
[...]

Daar komt dan nog bij dat Console Games doorgaans 10 tot 15e duurder zijn dan PC games, en je bij de markleider (XBox 360) je voor het volledige online abbonement ook nog 7e p/m moet betalen boven op je internet abbonement.

Dus als je 1 game per 2 maanden koopt, loop je qua kosten al bijna gelijk.
Klopt. Maar dan mis je alleen nog even de initiele inverstering van 1500,- voor een game pc :) Gaat dus niet helemaal op.

Daarbij zijn er inmiddels als bijna 40 Xbox 360 games voor een euro of 29,-, dus dat probleem valt ook wel mee.

XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1

Voor 1200 euro kan je ook een prima game pc kopen, en je wil zowiezo een pc hebben (op enkele uitzonderingen na), dus daar ben je op zijn minst ook 600 euro aan kwijt. Dan kan je of 600 euro voor ps3 uittrekken of 600 euro aan upgrades, niks duurder dus.

quote:
PWM schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:21:
Daarbij zijn er inmiddels als bijna 40 Xbox 360 games voor een euro of 29,-, dus dat probleem valt ook wel mee.
Ja goed, er zijn ook honderden games voor de PC van 5 of 10 euro... ;)

Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 2GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit

Ik ben nog steeds bezopen

quote:
furby-killer schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:13:
Voor 1200 euro kan je ook een prima game pc kopen, en je wil zowiezo een pc hebben (op enkele uitzonderingen na), dus daar ben je op zijn minst ook 600 euro aan kwijt. Dan kan je of 600 euro voor ps3 uittrekken of 600 euro aan upgrades, niks duurder dus.
Ik had onderlaast een uprade set voor een vriend van mij besteld voor iets van 400 euro voor een amd x2 4400, 1gb, snel mobo, en ati x1950pro. Dat systeem is dus sneller dan een xbox360 en kost minder geld, hij had al harde schrijven en kast ect.

Een goede pc hoeft niet duur te kosten :)

achja als stracraft2 uitkomt verdwijnen meteen alle pc gamer lachend uit dit topic O-)

evilpin0 wijzigde dit bericht 05-06-2007 10:02 (6%)

Amd x2 4400 @ 2.65 |ASUS 32-MRP| 2 GB OCZ | X1900XT CF @ 660/840 | 3x maxtor HD (400gb) |

I love rusty spoons

quote:
evilpin0 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:52:
[...]

Ik had onderlaast een uprade set voor een vriend van mij besteld voor iets van 400 euro voor een amd x2 4400, 1gb, snel mobo, en ati x1950pro. Dat systeem is dus sneller dan een xbox360 en kost minder geld, hij had al harde schrijven en kast ect.

Een goede pc hoeft niet duur te kosten :)
Ik doe het hier nog steeds net een Athlon 64 3200+, 2x512MB en een AX850pro.
En ik kan prima Battlefield 2 spelen op 1280x1024 met de settings wat lager.
Daarnaast gebruik ik deze pc eigenlijk voornamelijk voor mijn studie, eigenlijk heb ik dus alleen de grafische kaart destijds gekocht om te gamen.

PC gaming gaat niet dood omdat iedereen vaak toch een pc in huis heeft. Vaak is het dan een kleine moeite om een iets duurdere grafische kaart en een reepje geheugen erbij te kopen. De vergelijking tussen een game-pc van 1200 en een PS3 van 600 vind ik daarom op zijn minst een beetje scheef. Vergelijk dan een PS3 van 600 en een upgrade setjes of een nieuwe GPU en wat RAM.
Maar het blijft een hele persoonlijk afweging....
quote:
evilpin0 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:52:
[...]
achja als stracraft2 uitkomt verdwijnen meteen alle pc gamer lachend uit dit topic O-)
Eerst huilend omdat we weer "moeten" (willen) upgraden ;)

"Want an Orange?"
- Nakor, Prince of the Blood

Sikklebell--Lvl 63 Mage--Trollbane

Ik ben nog steeds bezopen

quote:
M1lamb3r schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:11:
[...]

Eerst huilend omdat we weer "moeten" (willen) upgraden ;)
blizz kenende zal het ook wel op wat oudere pc doen, maarja van sc2 wil je natuurlijk optimaal genieten met alles op het hoogst. Ik denk iig dat ik de boel op high kan gaan zetten met me huidige systeem, mocht dat niet zo zijn dan moet ik ook wel een beetje huilen :(

Amd x2 4400 @ 2.65 |ASUS 32-MRP| 2 GB OCZ | X1900XT CF @ 660/840 | 3x maxtor HD (400gb) |

quote:
evilpin0 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:21:
[...]

blizz kenende zal het ook wel op wat oudere pc doen, maarja van sc2 wil je natuurlijk optimaal genieten met alles op het hoogst. Ik denk iig dat ik de boel op high kan gaan zetten met me huidige systeem, mocht dat niet zo zijn dan moet ik ook wel een beetje huilen :(
@ hierboven,

Als je de ingame filmpjes bekijkt doet het niet veel onder aan C&C3, en aangezien C&C3 nog goed draait op mijn P4-2.8/1gb/9600XT (niet @ max uiteraard, maar mooi zat)
En Blizz kennende zullen ze niet om state of the art hardware vragen/aanbevelen, kijk naar WoW draait hier netzogoed op 1280x1024 als op 1600x1200.
En uiteraard oudere voorbeelden, WC3 draaide als een zonnetje op dezelfde computers waar sommige WC2 nog op speelde.

-

En zolang er games gemaakt worden voor de PC zal 'PC Gaming' echt niet uitsterven, dat een PC kwa hardware duurder is dan een console.. ok, maar netzoals een PC een scherm nodig heeft, heeft een Console dat ook, daar komt ook bij op de PC zijn er 1000enden gratis games voor consoles ist gewoon keihard dokken.
En ja je moet upgraden, diegene die nu een Xbox360/PS3 hebben aangeschaft, hebben mogelijk ook een HDTV(lcd/plasma) TV gekocht, eigenlijk speelde de PC gamers al lang in 'HD' :)

Maar ik zou zelf nooit een console boven een PC verkiezen, waarom? daarom! :)

Supermicro X7DAE, 2 x Xeon 5160, 8gb Kingston FB-Dimm 2 x 1TB Samsung, 2 x 320gb Seagate, Radeon 3870, Vista Ultimate.

deze gezien ? een Commodore InHome 160Gb HD recorder MET en nu komt het alle oude commodore 64 spelletjes weer online te spelen.

-Wat wil je weten?-
Reg. datum: 02 november 1999

Even deze discussie weer uit de sloot halen. :)

Vanuit deze frontpage posting en mijn observaties geredeneerd:
nieuws: Verkoopcijfers Crysis en Unreal Tournament 3 teleurstellend

En natuurlijk dat er geen andere enorme topsellers in de lijst te vinden zijn.

Ik heb het idee dat er momenteel wel een hausse bezig is van titels die zowel op de consoles als de PC uitkomen. Misschien komt dat voort uit de consoles die nu de PC wat meer gaan benaderen (alhoewel ik me dat met de CELL niet echt kan voorstellen), of de enorm goede tools/ondersteuning die er uit komt vanuit bijvoorbeeld MS voor spellen die voor de 360 ontwikkeld worden.
Toch denk ik dat de PC-versie er niet voor een appel en een ei als een nevenresultaat uitkomt. Waarom zou er voor Bioshock anders een tweede team op gezet moeten zijn. Ja, je hebt natuurlijk level design en textures die op beiden gebruikt kunnen worden, maar blijkbaar is het geen druk op de knop. De 360 heeft echter een veelvoud van de PC versie verkocht, lijkt me erg zuur voor het ene 2K team.
Wat is de dan toch de drijfveer van ontwikkelaars om een Assassins Creed en een Devil May Cry 4 (vrijwel gelijktijdig, DMC 3 werd ook later in een rampzalige port uitgegeven) uit te geven? Naar mijn idee wordt er bijzonder veel gekopieerd voor de PC. En degenen die kopen, die weten niet hoe ze dat moeten doen, vinden een titel het waard (of hebben gewetensnood als ze een spel niet kopen) of willen online gamen. Komt nog eens bij de prijsontwikkeling van PC spellen versus console-spellen, waar een console-spel vaak nog een hoge prijs vasthoudt in zijn eerste jaar (op een aantal acties of import na), zie je dat PC spellen naar een niveau van 20-30 EUR na 2 maanden zakt. En er dus geen enkele marge meer gemaakt wordt door een developer.

Ik vraag me daarom een aantal dingen af:
- Zijn er wereldcijfers over de afzet van PC games? En dan specifiek voor de multiplatform spellen. Ik ben erg benieuwd of de diverse partijen hun geld er nog wel uithalen of dat ze ook naar consolewereld overstappen.
- Waarom zou een developer nog PC Games uitbrengen (indien multiplatform, specifieke RTS/sim spellen etc. zijn een ander verhaal), gezien bovenstaande?
- Wat is de rol van de videokaart/CPU fabrikanten? Die zouden dit toch moeten bewaken, omdat games _de_ drijfveer zijn van de verkoop van hun produkten.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag

quote:
Armada schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:43:
- Wat is de rol van de videokaart/CPU fabrikanten? Die zouden dit toch moeten bewaken, omdat games _de_ drijfveer zijn van de verkoop van hun produkten.
Videokaartfabrikanten verdienen (denk ik, net als jij heb ik geen exacte cijfers) meer aan de OEM markt. Ook wordt het merendeel van de CPU's niet verkocht met spelletjes spelen in het achterhoofd.

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Zelf heb ik een Xbox 360, maar toch kruip ik elke keer weer achter mijn PC. Games spelen gewoon lekkerder met een muis in plaats van een controller. Af en toe speel ik wel eens Call of Duty 4 via Xbox Live en je merkt meteen dat het niveau een stuk lager is dan op de PC. Waar komt dit door? Juist, de controller. Dit is en blijft het grootste minpunt van een console en daarom blijft de PC mijn nummer één.

MiracleJoey wijzigde dit bericht 25-12-2007 14:53 (59%)

| A+ Twin Engine | MSI P6N SLI Platinum | 2GB OZC RAM | Core 2 Quad Q6600 | Gainward 8800GTS 512MB |

Nu met Sony Alpha 300
Reg. datum: 04 oktober 2000

De Top 40 in de UK van week 51:

01 [NDS] More Brain Training From Dr Kawashima
02 [NDS] Dr Kawashima's Brain Training
03 [WII] Mario & Sonic At The Olympic Games
04 [360] Call Of Duty 4: Modern Warfare
05 [WII] Wii Play
06 [360] Assassin's Creed
07 [PS3] Assassin's Creed
08 [WII] Super Mario Galaxy
09 [PS3] Call Of Duty 4: Modern Warfare
10 [WII] Mario Party 8
11 [PS2] Need For Speed: Prostreet
12 [NDS] New Super Mario Bros.
13 [NDS] Sight Training
14 [PS3] Uncharted: Drake's Fortune
15 [NDS] Cooking Mama
16 [PS2] The Simpsons Game
17 [WII] Big Brain Academy: Wii Degree
18 [PS2] Wwe Smackdown Vs Raw 2008
19 [NDS] The Simpsons Game
20 [PS2] Fifa 08
21 [360] Forza Motorsport 2
22 [PS2] High School Musical: Sing It!
23 [360] Halo 3
24 [360] Viva Piñata
25 [360] Need For Speed: Prostreet
26 [NDS] The Legend Of Zelda: Phantom Hourglass
27 [NDS] Big Brain Academy
28 [PS2] Pro Evolution Soccer 2008
29 [WII] Super Paper Mario
30 [PS3] Need For Speed: Prostreet
31 [360] Fifa 08
32 [NDS] High School Musical: Makin' The Cut!
33 [PC] Football Manager 2008
34 [PSP] Fifa 08
35 [PS3] Wwe Smackdown Vs Raw 2008
36 [PS3] Fifa 08
37 [WII] Wwe Smackdown Vs Raw 2008
38 [360] Guitar Hero Iii: Legends Of Rock
39 [PS2] Guitar Hero Iii: Legends Of Rock
40 [PSP] The Simpsons Game

Er staat precies 1 PC game in. Om het even in perspectief te plaatsen:

The Simpsons op de PSP heeft meer verkocht dan CoD4 op de PC 8)7

De platformen die het best verkopen qua games: NDS, 360 en PS2.

PWM wijzigde dit bericht 25-12-2007 15:02 (85%)

XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1

quote:
PWM schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:57:
De Top 40 in de UK van week 51:

01 [NDS] More Brain Training From Dr Kawashima
02 [NDS] Dr Kawashima's Brain Training
03 [WII] Mario & Sonic At The Olympic Games
04 [360] Call Of Duty 4: Modern Warfare
05 [WII] Wii Play
06 [360] Assassin's Creed
07 [PS3] Assassin's Creed
08 [WII] Super Mario Galaxy
09 [PS3] Call Of Duty 4: Modern Warfare
10 [WII] Mario Party 8
11 [PS2] Need For Speed: Prostreet
12 [NDS] New Super Mario Bros.
13 [NDS] Sight Training
14 [PS3] Uncharted: Drake's Fortune
15 [NDS] Cooking Mama
16 [PS2] The Simpsons Game
17 [WII] Big Brain Academy: Wii Degree
18 [PS2] Wwe Smackdown Vs Raw 2008
19 [NDS] The Simpsons Game
20 [PS2] Fifa 08
21 [360] Forza Motorsport 2
22 [PS2] High School Musical: Sing It!
23 [360] Halo 3
24 [360] Viva Piñata
25 [360] Need For Speed: Prostreet
26 [NDS] The Legend Of Zelda: Phantom Hourglass
27 [NDS] Big Brain Academy
28 [PS2] Pro Evolution Soccer 2008
29 [WII] Super Paper Mario
30 [PS3] Need For Speed: Prostreet
31 [360] Fifa 08
32 [NDS] High School Musical: Makin' The Cut!
33 [PC] Football Manager 2008
34 [PSP] Fifa 08
35 [PS3] Wwe Smackdown Vs Raw 2008
36 [PS3] Fifa 08
37 [WII] Wwe Smackdown Vs Raw 2008
38 [360] Guitar Hero Iii: Legends Of Rock
39 [PS2] Guitar Hero Iii: Legends Of Rock
40 [PSP] The Simpsons Game

Er staat precies 1 PC game in. Om het even in perspectief te plaatsen:

The Simpsons op de PSP heeft meer verkocht dan CoD4 op de PC 8)7

De platformen die het best verkopen qua games: NDS, 360 en PS2.
Zou handiger zijn ipv een lijstje de untis erbij te zetten of anders onstaat er toch echt een scheef beeld. PC gamers hebben waarschijnlijk wel een beetje gezien er zijn de laaste tijd ook niet echte orgineele games uitgekomen. Zal ook wel gebeuren met de consel als er weer te veel van het zelfde wordt uitgebracht. (verzadiging van de markt noemen we dat)

En over UT3 kan ik kort zijn..... als je een half uur bezig bent om een goeie server te zoeken zou ik ook afhaken...... Ik weet nog me 1ste keer ik kon helemaal geen fatsoenlijke server vinden...

gelukkig werkte nog de join commando :X

BF2 nick = Black_lagon en Krysiss . Xfire=Krysiss

Mr Majestic

Denk niet dat PC gamen dood is of hoeft te gaan. Echter met de komst van de laatste generatie consoles is de competitie veel sterker geworden want een paar zeer belangrijke voordelen zijn vervallen.

Vervallen:
  • Resolutie/Beeldkwaliteit. Je kunt nu op 720p of 1080p gamen wat vergelijkbaar is met de beste pc reso's.
  • Multiplayer. Ook op console kun je multiplayeren over Internet.
Zwakke punten PC strategie:
  • API/Platform 1: MS heeft de DX10 API misbruikt om Vista beter te kunnen verkopen. Men had een manier moeten zoeken om het ook in XP te stoppen.
  • API/Platform 2: De beloofde verbeteringen in DX10 (snelheid & IQ) worden niet of zeer beperkt waargemaakt.
  • API/Platform 3: MS heeft, volgens de geruchten, de verbeterde AA & HDR samenwerking die in DX10.1 zit niet in DX10 gestopt omdat nVidia er niet klaar voor was. Hierdoor zitten we gedurende langere tijd met gebrekkige AA implementatie in games. Anno 2008 zit toch niemand meer op het "trapjeseffect" te wachten?
  • GPU fabrikanten: Vanwege de TWIMTBP en GITG programma's worden games te specifiek alleen op/voor een specifieke GPU fabrikant ontwikkeld. Hierdoor creeer je als het ware twee platforms binnen de "PC console". Als je een dure GPU gekocht hebt zit je er niet op te wachten dat hij minder goed werkt omdat de concurrent GPU fabrikant toevallig een exclusieve deal met de gameontwikkelaar gesloten heeft.
  • Gameontwikkelaars 1: Zetten consolegames ff snel over naar pc. Slecht ports dus.
  • Gameontwikkelaars 2: Zetten vaak games in de markt met zeer veel (irritante) bugs.
  • Gameontwikkelaars 3: Zetten regelmatig games in de markt die slecht scalen. Crysis draait bijv. op zijn grafics. Wat heb je aan dit spel als je die grafics alleen met een 8800GTX enigzins kan unlocken.
  • Gameontwikkelaars 4: Gebruiken megairritante intrusive kopieerbeveiligingen. WAAROM moet ik steeds die DVD in de speler hebben. WAAROM denken zij te mogen bepalen of ik wel of niet Alcohol120% of Daemon Tools heb geinstalleerd. Sommige GEKOCHTE spellen kan ik niet eens spelen omdat ik (ooit) deze programma's heb geinstalleerd. Ik moet een crack downloaden om een spel van EUR 40 - 50 normaal te kunnen spelen...... 7(8)7
  • Prijzen: Gezien bovenstaande zijn prijzen vd games ook nog ns veel te hoog.
.

De PC markt doet er imo goed aan het sterke punt van de Consoles, een uniform stabiel ontwikkelplatform waar de koper van een game weet wat hij kan verwachten, zoveel mogelijk te benaderen. Echter de ego's/belangen van ATI, NVIDIA en Microsoft verhinderen dit helaas.
quote:
Help!!!! schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:02:
• Gameontwikkelaars 4: Gebruiken megairritante intrusive kopieerbeveiligingen. WAAROM moet ik steeds die DVD in de speler hebben. WAAROM denken zij te mogen bepalen of ik wel of niet Alcohol120% of Daemon Tools heb geinstalleerd. Sommige GEKOCHTE spellen kan ik niet eens spelen omdat ik (ooit) deze programma's heb geinstalleerd. Ik moet een crack downloaden om een spel van EUR 40 - 50 normaal te kunnen spelen...... 7(8)7
Er zijn ook uitgevers die het anders doen. Galactic Civilizations 2 of Company of Heroes heb ik nooit een schijfje voor nodig. Team Fortress 2 ook niet. In het laatste geval kan je wel spreken van een behoorlijk ingrijpend beveiligingssyteem, maar het werkt wel. Als ik zie hoeveel servers en spelers er zijn, wordt het spel wel veel verkocht. De uitgever is meen ik niet ontevreden over de verkoop van Galciv2, maar die legt de lat ook niet zo hoog als EA.
Overigens kan je Alchohol of Daemon ook zonder veel moeite verbergen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

10100111001

quote:
Shabbaman schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:34:
Overigens kan je Alchohol of Daemon ook zonder veel moeite verbergen.
Ja en? Pleur op met je activiteiten die gaan bepalen wat ik op m'n PC heb voordat ik een spel ga spelen. Het is nog erger dan DVD's waar je, als je ze legaal koopt, brein-propoganda ziet.

Gelukkig koop ik niet zoveel spellen, maar de spellen díe ik gekocht heb liggen vrijwel allemaal nog in de kast. Waarom? Omdat ik de illegale versie tóch al had, en die het ook prima doen... Sure, het is een beetje vervelend af en toe om CoD4 cracked online te spelen, en spel x kan ik alleen maar offline spelen, etc. maar nog altijd is het veel minder vervelend dan elke keer wanneer ik een spel wil spelen een DVD op te moeten zoeken, in m'n PC te moeten stoppen (zodat die vervolgens weer een kwartier lang herrie maakt), een of andere Alcohol hider op moet starten, en vervolgens pas kan gamen. Een fixed image of gecrackte exe en je bent al een half uur langer aan het spelen 8)7

Het gaat om 't principe, de thuisgebruiker die netjes betaald wordt overal genagged. Niet alleen bij games, ook muziek kun je niet zomaar op je MP3-speler zetten, DVD's kun je niet zomaar op je PC afspelen, en software moet je tig keer activeren. Pak je een minder legale versie, heb je al dat gezeik niet. Kortom, waarom zit al die meuk erin? Verreweg de meesten die illegaal spellen spelen, downloaden die gewoon, en die releasegroups hebben écht geen probleem om even die beveiliging te omzeilen (meestal dan), maar toch blijft men de thuisgebruiker irriteren met keycodes, DVD's, en boven alles: software die je niet op je PC mag hebben :| Dit is zeker een groot argument vóor de stelling.
Ik quote nu wel jou, maar dit is dus in het algemeen.

Iets wat trouwens wel weer tegen de stelling is, is dat console-gamers over het algemeen de minder fanatieke gamers zijn. Het zijn mensen die af en toe een spelletje spelen, mensen die het spelen omdat vrienden het spelen, of veel kleine kinderen (helaas op PC-games ook weleens). Bij PC-games spelen in verhouding denk ik erg veel 'hardcore' gamers. Dit zijn de gamers die zullen blijven gamen, tenminste, erg lang. De console gamers spelen één generatie consoles lang, dan is de rage afgelopen, en kappen ze er weer mee. Ik heb het idee dat console-games nu erg in de rage zijn door de Wii, en door een 'natuurlijke hipheid', maar wanneer dat afgelopen is zullen de verkopen in die consoles en console-games ook ooit wel weer eens gaan dalen. De PC-games echter zullen blijven, maar op een gelijk niveau, en zullen niet steeds zo hard stijgen en dalen in cijfers.

qed

PC gaming is nog lang niet dood, tegenovergesteld zelfs, het is dit jaar weer flink gegroeid. Denken dat de consoles een bedreiging zijn voor PC gaming is onzin, dat hoor ik al meer dan 10 jaaren de pc gaming markt blijft maar groeien. Bovendien zijn consoles en PC´s voor verschillende categorieen geschikt, zo kun je op de pc veel beter shooters en rts spelen terwijl platform en sport spellen vaak beter werken op een console.

quote:
TheZeroorez schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:54:
[...]
Iets wat trouwens wel weer tegen de stelling is, is dat console-gamers over het algemeen de minder fanatieke gamers zijn. Het zijn mensen die af en toe een spelletje spelen, mensen die het spelen omdat vrienden het spelen, of veel kleine kinderen (helaas op PC-games ook weleens). Bij PC-games spelen in verhouding denk ik erg veel 'hardcore' gamers.
lol, je denkt niet erg breed he? :)
Wat vind je op pc qua "hardcore" gamers? Shooters en RTS games en dat is het zo wat. Op console heb je een ZEER hardcore RPG pubiek (lees: +5 uur per dag). Racers en sportgames worden ook aanbeden op console. Ik was in men heel jonge tijd een PC gamer en ik kan je vertellen dat consolegaming al van jongsaf begint. Wie van pc naar console gaat blijft daar ook, en NIET omgekeerd. Je hebt inderdaad een "nieuwe" generatie consolegamers die slechts 1 recente console in huis hebben staan, maar dat is ook het geval met PC gamers. Meeste consolegamers blijven echter generatie na generatie bij: iedereen kent toch wel een iemand die een aardige consolecollectie thuis heeft staan?

Boeboe wijzigde dit bericht 26-12-2007 11:08 (14%)

quote:
Help!!!! schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:02:
Denk niet dat PC gamen dood is of hoeft te gaan. Echter met de komst van de laatste generatie consoles is de competitie veel sterker geworden want een paar zeer belangrijke voordelen zijn vervallen.

Vervallen:
  • Resolutie/Beeldkwaliteit. Je kunt nu op 720p of 1080p gamen wat vergelijkbaar is met de beste pc reso's.
  • Multiplayer. Ook op console kun je multiplayeren over Internet.
Zwakke punten PC strategie:[/b][/u]verhaal
tja, en het grote nadeel aan consoles (vind ik) het lekker kunnen prutsen met mods. Heerlijk, lekker aanmodderen, heerlijk multitasken e-mailen converten muziek luisteren gamen etc. etc. allemaal tegelijk, en volgens mij kan een console dat niet.

Specs --> LINK!!! <-- Specs

H2O Niet blazen maar koelen!!!

Ik denk dat het volledig aan de persoon ligt. Ik zelf ben ook begonnen op de console, maar nu ten tijde van de 360 en dergelijke trekt het mij compleet niet meer. Vriend van mij is juist weer andersom die speelt alleen maar op de xbox. Grootste probleem bij mij is dat ik een "snelle" gamer ben, voor zover die bestaan.
Als ik bij hem CoD4 speel op de 360 bak ik er niks van en is de gameplay naar mijn mening traaaaaag... Daarbij een besturing die niet linear is en klaar. :X
Zelf speel ik CoD op de pc en daarbij knal ik alles wat los en vast zit overhoop.... Puur en alleen door de besturing daarom denk ik dat er altijd verschil zal blijven tussen mensen die console of pc gamen.

DFI infinity RS482 Matx - Opteron170@??? no IHS - Ocz gold GTX@260Mhz - Ati X1800XT@750/850Mhz - Audigy 2zs - Raptor 74Gb - All WaterCooled@idle 32-->stress 42C Minicase to the MAX!!!! aka --HuT TorqueD&B--

10100111001

quote:
Boeboe schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:04:
[...]

lol, je denkt niet erg breed he? :)
Jij leest ook niet erg breed he? Ik zeg dus dat van het deel console-gamers voor een groter deel bestaat uit 'simpele-gamers' dan de PC-gamers. Het aantal 'hardcore' gamers zal even hoog liggen bij beide, of misschien bij de consoles iets hoger.

Echter, het verschil tussen de aantallen gamers is bij de hardcore-gamers veel minder dan bij de tijdelijke en simpele gamers, die ook niet eeuwig zullen blijven. Dat verschil in markte voor PC/console zal dus minder worden mochten die casuals weer weggaan, want bij de consoles vertrekken er dan volgens mij toch wel wat meer dan bij de PC.

qed

Je PC kun je voor de prijs van een PS3 upgraden, en dan kun je daar de komende 3 jaar games mee spelen.
Dus dat je elke keer je PC moet upgraden is onzin.

Asus A8N-SLI SE / AMD64 3000+ (1,8Ghz @ 3,47Ghz) / Asus 8600GTS / 2GB / 160GB Raid-0 /

altijd blijven lachen!

Ach, de PC zal zeker niet uitsterven als game apparaat, er is nog genoeg op te verdienen. Sterker nog, Blizzard verdient zo'n 40-50 miljoen per maand :) Het is wel (voor het eerst sinds een paar jaar) weer kleiner geworden doordat de next-gen consoles weer terrein hebben gewonnen. Dit komt niet door "overlopers" maar verbreding van de markt. De Wii en DS hebben weer een heel groot nieuw publiek aangeboord (53% vrouwen volgens Nintendo), en de nieuwe consoles kunnen online...wat het gebruik ook weer wat meer allround maakt.

Als de PC gamers alleen de hardcore gamers zijn heb je ook een probleem trouwens, vroeger was dat je publiek...de gamers, daar maakte je je games voor. Dat is allang niet meer zo...de hardcore gamers zijn een niche geworden, een klein stukje markt wat nauwelijks de moeite waard is om games voor te maken.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws