quote:
Ja en? Pleur op met je activiteiten die gaan bepalen wat ik op m'n PC heb voordat ik een spel ga spelen. Het is nog erger dan DVD's waar je, als je ze legaal koopt, brein-propoganda ziet.
Gelukkig koop ik niet zoveel spellen, maar de spellen díe ik gekocht heb liggen vrijwel allemaal nog in de kast. Waarom? Omdat ik de illegale versie tóch al had, en die het ook prima doen... Sure, het is een beetje vervelend af en toe om CoD4 cracked online te spelen, en spel x kan ik alleen maar offline spelen, etc. maar nog altijd is het veel minder vervelend dan elke keer wanneer ik een spel wil spelen een DVD op te moeten zoeken, in m'n PC te moeten stoppen (zodat die vervolgens weer een kwartier lang herrie maakt), een of andere Alcohol hider op moet starten, en vervolgens pas kan gamen. Een fixed image of gecrackte exe en je bent al een half uur langer aan het spelen
Het gaat om 't principe, de thuisgebruiker die netjes betaald wordt overal genagged. Niet alleen bij games, ook muziek kun je niet zomaar op je MP3-speler zetten, DVD's kun je niet zomaar op je PC afspelen, en software moet je tig keer activeren. Pak je een minder legale versie, heb je al dat gezeik niet. Kortom, waarom zit al die meuk erin? Verreweg de meesten die illegaal spellen spelen, downloaden die gewoon, en die releasegroups hebben écht geen probleem om even die beveiliging te omzeilen (meestal dan), maar toch blijft men de thuisgebruiker irriteren met keycodes, DVD's, en boven alles: software die je niet op je PC mag hebben

Dit is zeker een groot argument vóor de stelling.
Ik quote nu wel jou, maar dit is dus in het algemeen.
Iets wat trouwens wel weer tegen de stelling is, is dat console-gamers over het algemeen de minder fanatieke gamers zijn. Het zijn mensen die af en toe een spelletje spelen, mensen die het spelen omdat vrienden het spelen, of veel kleine kinderen (helaas op PC-games ook weleens). Bij PC-games spelen in verhouding denk ik erg veel 'hardcore' gamers. Dit zijn de gamers die zullen blijven gamen, tenminste, erg lang. De console gamers spelen één generatie consoles lang, dan is de rage afgelopen, en kappen ze er weer mee. Ik heb het idee dat console-games nu erg in de rage zijn door de Wii, en door een 'natuurlijke hipheid', maar wanneer dat afgelopen is zullen de verkopen in die consoles en console-games ook ooit wel weer eens gaan dalen. De PC-games echter zullen blijven, maar op een gelijk niveau, en zullen niet steeds zo hard stijgen en dalen in cijfers.