Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 9]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 mei 2007

Arctic Silver 5 net binnen gekregen, wat is nu de beste manier om aan te brengen...en hoeveel?

Acties: [view]

Door: TheZeroorez
Moderator Spielerij
Reg. datum: 09 september 2005

quote:
LORD3333 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:42:
Arctic Silver 5 net binnen gekregen, wat is nu de beste manier om aan te brengen...en hoeveel?
Helve rijstkorrel in het midden, en die lekker uitsmeren met een stukje papier (wel wat dikker papier), een bankpasje vind ik net iets te dik. Daarna even de koeler erop en ronddraaien, eraf halen, en als het er goed en geleidelijk uit ziet (moet je wat moeite voor doen met dat papierje (het randje ervan)), gewoon de koeler erop enzo :)

Er staat één ding op dat tubetje, op de naam na, welke je indirect bij deze PDF brengt (zij gebruiken wel veel).

TheZeroorez wijzigde dit bericht 08-06-2007 20:02 (15%)

qed

Reg. datum: 29 september 2004

Je vinger in een boterhamzakje stoppen werkt ook perfect, probeer dat maar eens ;)

volstaat het als ik de oude koelpasta verwijder met "oor stokjes" :P of zoals in die pdf staat met een koffiefilter? Moet je altijd nog met een cleaner verder schoon maken?

Acties: [view]

Door: TheZeroorez
Moderator Spielerij
Reg. datum: 09 september 2005

quote:
LORD3333 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:19:
volstaat het als ik de oude koelpasta verwijder met "oor stokjes" :P of zoals in die pdf staat met een koffiefilter? Moet je altijd nog met een cleaner verder schoon maken?
Ik doe het meestal met wat alcohol en twee wattenschijfjes (één voor de IHS, één voor de koeler). Zolang het zichtbare eraf is, zit het meestal wel goed. Echter, in de groeven van je IHS laat je wat achter, wat wel beter is om eraf te halen, maar ach.

Let wel op dat je geen wasbenzine/terpentine/whatever met olie gebruikt, dat laat een laagje achter, en is dus ook erger als je morst oid.

qed

quote:
The_Zeroorez schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:21:
[...]

Ik doe het meestal met wat alcohol en twee wattenschijfjes (één voor de IHS, één voor de koeler). Zolang het zichtbare eraf is, zit het meestal wel goed. Echter, in de groeven van je IHS laat je wat achter, wat wel beter is om eraf te halen, maar ach.

Let wel op dat je geen wasbenzine/terpentine/whatever met olie gebruikt, dat laat een laagje achter, en is dus ook erger als je morst oid.
Ok, alcohol heb ik wel, zal het eens proberen..slechter als nu kan het niet gaan...:(

Beetje alcohol doet wonderen ja. Probeer met de nieuwe koelpasta echt de "vinger-in-een-boterhamzakje" methode eens. Gewoon je wijsvinger erin stoppen, en het zakje strak eromheen trekken. Vervolgens kun je dat druppeltje koelpasta echt _perfect_ uitsmeren over de gehele heatspreader! 8)

Reg. datum: 21 maart 2007

quote:
AllStar schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:09:
Beetje alcohol doet wonderen ja. Probeer met de nieuwe koelpasta echt de "vinger-in-een-boterhamzakje" methode eens. Gewoon je wijsvinger erin stoppen, en het zakje strak eromheen trekken. Vervolgens kun je dat druppeltje koelpasta echt _perfect_ uitsmeren over de gehele heatspreader! 8)
Ook ik heb hier iets aan ;). Binnenkort mijn oude Radeon 9700Pro van een Zalman VF700 voorzien. Het spul wat er nu tussen zit kan ik er gemakkelijk af halen? (Pure alcohol heb ik niet dus dat wordt moeilijk)

E6600 @ 3,2GHz, 4GB PC6400 CL4, Sparkle 8800GTS640, P5B Deluxe, Scythe Infinity, 2x 500GB Samsung SpinPoint, SB X-Fi XtremeMusic, Vista HP x64

Reg. datum: 30 november 2006

quote:
EleanorNL schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:04:
[...]

Ook ik heb hier iets aan ;). Binnenkort mijn oude Radeon 9700Pro van een Zalman VF700 voorzien. Het spul wat er nu tussen zit kan ik er gemakkelijk af halen? (Pure alcohol heb ik niet dus dat wordt moeilijk)
Pure alcohol (96%) is makkelijk bij de kruidvat te halen voor iets meer dan 2 euro :)

Reg. datum: 21 maart 2007

quote:
MercedesCLS schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:50:
[...]

Pure alcohol (96%) is makkelijk bij de kruidvat te halen voor iets meer dan 2 euro :)
Hehe, ok ;)

E6600 @ 3,2GHz, 4GB PC6400 CL4, Sparkle 8800GTS640, P5B Deluxe, Scythe Infinity, 2x 500GB Samsung SpinPoint, SB X-Fi XtremeMusic, Vista HP x64

Reg. datum: 12 maart 2003

Beste mensen voor het aanbrengen van AS5 op C2D processors geldt allang niet meer het rijstkorrel principe. Dit is voor single core cpu's, voor dual en quad cores gelden weer andere aanbreng technieken. Voor de Intel C2D's moet het in een streep worden aangebracht volgens Arctic Silver. De PDF van hun valt hier te downloaden voor meer details hierover.

Daarnaast kijk uit waarmee je je CPU IHS en je base van je Heatsink schoonmaakt. Alle alcohol waarover hier wordt gesproken is NIET aan te raden, zowel de 70% versie als de >90% versie. Dit is Ketonatus 90% alcohol en bevat een stof die ervoor zorgt dat het niet drinkbaar is + nog belangrijker het bevat olie. Vraag maar eens aan een apotheker na, deze zal dit bevestigen. Olie is altijd niet optimaal hittedoorgevend. Je wil een zuivere IHS en Heatsink base, daarvoor moet je Iso Propylalcohol gebruiken (ook wel IPA genoemd of Iso Propanol). Dit is zeer zuiver en laat geen residu achter en dit is wat we immers willen. Het is zeer goedkoop te krijgen bij b.v. Electronica-Online.nl voor ¤5,50 per handige spuitbus van 200ml.

Het gaat nooit snel genoeg!
Reg. datum: 28 maart 2002

Ik gebruikte tot nu toe altijd met succes wasbenzine, maar dat blijkt toch ook niet zo goed te zijn, alhoewel het voor mij prima werkte.

De alcohol die ik in huis heb (naast bier;-) is gedenatureerde alchol van 70%, duidelijk het verkeerde spul dus.

Dan gaan we maar weer eens wat bestellen via internet ;)

quote:
tim_heijt schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:44:
Beste mensen voor het aanbrengen van AS5 op C2D processors geldt allang niet meer het rijstkorrel principe. Dit is voor single core cpu's, voor dual en quad cores gelden weer andere aanbreng technieken. Voor de Intel C2D's moet het in een streep worden aangebracht volgens Arctic Silver. De PDF van hun valt hier te downloaden voor meer details hierover.

Daarnaast kijk uit waarmee je je CPU IHS en je base van je Heatsink schoonmaakt. Alle alcohol waarover hier wordt gesproken is NIET aan te raden, zowel de 70% versie als de >90% versie. Dit is Ketonatus 90% alcohol en bevat een stof die ervoor zorgt dat het niet drinkbaar is + nog belangrijker het bevat olie. Vraag maar eens aan een apotheker na, deze zal dit bevestigen. Olie is altijd niet optimaal hittedoorgevend. Je wil een zuivere IHS en Heatsink base, daarvoor moet je Iso Propylalcohol gebruiken (ook wel IPA genoemd of Iso Propanol). Dit is zeer zuiver en laat geen residu achter en dit is wat we immers willen. Het is zeer goedkoop te krijgen bij b.v. Electronica-Online.nl voor ¤5,50 per handige spuitbus van 200ml.
Nofi, maar je kunt het ook overdrijven. Ten eerste zou ik altijd de koelpasta zelf uitsmeren over de gehele heatspreader. En uh, ga je het verschil tussen huis tuin & keuken alochol en IPA merken? Ik denk van niet :+

Overclocking Madness

as5 gewoon 5 druppeltjes als op een dobbelsteen en dan met een pasje de hele heatspreader vlak plamuren , de truuk is alleen om de koeler er op te zetten en vast te draaien/klikken zonder hem te bewegen.

eerste 2 uur orthos op stock speed , daarna kan je doen wat je wilt, het verhaal van teveel is flauwekul , dat word er toch wel tussenuit geperst.

ik doe het op deze manier al tijden en geen probs met koeling.

cpu en koelblock schoonmaken met wasbenzine is ok, alleen wel laten uitdampen, niet gelijk er op gooien.
Reg. datum: 12 maart 2003

quote:
AllStar schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:03:
[...]

Nofi, maar je kunt het ook overdrijven. Ten eerste zou ik altijd de koelpasta zelf uitsmeren over de gehele heatspreader. En uh, ga je het verschil tussen huis tuin & keuken alochol en IPA merken? Ik denk van niet :+
Ik weet niet of je het merkt, maar waarom zou ik niet het meest zuivere dat makkelijk verkrijgbaar is kopen/gebruiken? Ik zeg niet dat het de heilige graal is en zou ook niet meteen IPA kopen als ik gewoon 90% of 96% alcohol ketonatus of gedenatureerd thuis in de kast had staan. In mijn post wilde ik gewoon informatie geven aan mede-tweakers die nu niks in huis hebben en willen weten wat het beste reinigingsmiddel is, daarnaast gaven een aantal mensen volgens mij dus niet het beste advies met die >90% alcohol.
Daarnaast over je eerste opmerking van de koelpasta uitsmeren, ik heb de handleiding niet gemaakt van Arctic Silver. Veel mensen volgen deze guide/pdf en bereiken goede resultaten.
Ikzelf heb ook al aardig wat geexperimenteerd met aanbrengen op verschillende manieren. De base van je heatsink is vaak een stuk groter dan het oppervlakte waar hitte vanaf komt. Arctic heeft de rijstkorrel of lijn methode (zonder uitsmeren) om lucht op de belangrijkste plek te vermijden, het midden. Dit komt doordat je het gewicht van je Heatsink gebruikt om de koelpasta te verspreiden. Als je zelf de koelpasta met een bankpasje verdeeld is het toch niet vlak en als je dan je heatsink erop drukt IS er de mogelijkheid dat er luchtbellen komen vast te zitten midden onder de heatsink = mindere hittegeleiding. Ik spreek hier uit eigen ervaring. Betere verdeling (ook dunner zelfs nog) van de koelpasta wordt bereikt met de Arctic manier van lijn of rijstkorrel. Bij het verdelen met bankpasje/papiertje zit overal al koelpasta en kan overvloed of juist gebrek op bepaalde plek niet weg of juist opvullen.
Tot slot wil ik zeggen, probeer elke manier en concludeer voor jezelf wat het beste werkt. Bovenstaand geldt voor mijzelf en mijn ervaringen.

Oke, w/e, nu weer OC results O-)

Right and wrong do exist
Reg. datum: 06 mei 2007

even offtopic de nieuwe core 2 duo zijn bij www.azerty.nl te bestellen 2weken levertijd

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 4gb team extreem 800mhz, 2x samsung spinpiont raid 0,ocz vertex xbox 360 ,ps3

Optimaliseren!

quote:
racer13 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:54:
even offtopic de nieuwe core 2 duo zijn bij www.azerty.nl te bestellen 2weken levertijd
Idd, ik twijfel nu tussen een E6600 of een E6750/E6850.

Hoe zal die hogere bus (en lagere multiplier) uitvallen qua OC resultaten?
PURE
Reg. datum: 22 september 2004

Indien de E6750/6850 stepping G0 betreft is dat zeker de moeite waard, gaan hard...

Reg. datum: 21 maart 2002

quote:
MensionXL schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:41:
[...]

Idd, ik twijfel nu tussen een E6600 of een E6750/E6850.

Hoe zal die hogere bus (en lagere multiplier) uitvallen qua OC resultaten?
De E6850 draaid stock op 3Ghz en is 'maar' 60 euro duurder :9~

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Reg. datum: 15 november 2001

quote:
Rol-Co schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:45:

cpu en koelblock schoonmaken met wasbenzine is ok, alleen wel laten uitdampen, niet gelijk er op gooien.
Pietje precies modus:
Zou alcohol gebruiken. Wasbenzine is hoe dan ook toch wat vettig.
En dat is niet fijn voor je core.
Zie manual van Arctic silver.

WinnieXX wijzigde dit bericht 10-06-2007 00:52 (6%)

Overclocking Madness

quote:
Viss schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 16:50:
Indien de E6750/6850 stepping G0 betreft is dat zeker de moeite waard, gaan hard...
Had al 5 6850 bart, heb er nog 1 maar niet getest.....sommige gaan 4400 op air :P
Het gaat nooit snel genoeg!
Reg. datum: 28 maart 2002

quote:
Rol-Co schreef op zondag 10 juni 2007 @ 00:32:
[...]

Had al 5 6850 bart, heb er nog 1 maar niet getest.....sommige gaan 4400 op air :P
Ik wacht even lekker op de prijsverlagingen eind juli en dan ga ik er ook een proberen onder een Thermalright Extreme :9

Hoveel vcore had je nodig voor die 4400 Mhz Rol-Co?
Reg. datum: 01 november 2000

quote:
maddog_rvo schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:44:
Ik heb een probleempje met het overklokken van mijn E6420, ik kan vrij goed de 3Ghz halen echter 7x400 kan ik niet draaien (terwijl dit lager is) 6x400 draait dan weer wel. Geheugen timings heb ik stock staan (tis DDR2 800Mhz 5-5-5-18 geheugen).

2de probleem, vanaf +/- 8x370 loopt mijn computer nog wel stabiel echter heb ik plots last van stotteringen (pc blijft soms plots stilstaan) en mijn 3dmark score keldert als een idioot (4200 -> 2000)
terwijl ik PCI-e en PCI clocks stock heb staan (100 en 33.33). Orthos en superpi draaien wel normaal stabiel. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen (heb een Asus P5B)
heb nu ander geheugen erin (Team Extreem 4-4-4-12 @400) nu draait m`n pc perfect op 8x399 of 8x400

Iemand enig idee waarom maar 3Dmark06 graphics score blijven droppen bij overklokken terwijl de cpu score flink omhoog gaat?

Reg. datum: 13 november 2006

quote:
maddog_rvo schreef op zondag 10 juni 2007 @ 10:15:
[...]

heb nu ander geheugen erin (Team Extreem 4-4-4-12 @400) nu draait m`n pc perfect op 8x399 of 8x400

Iemand enig idee waarom maar 3Dmark06 graphics score blijven droppen bij overklokken terwijl de cpu score flink omhoog gaat?
Welk bord heb je? Bij sommige borden zakt bij het overklokken je pci-e van 16x naar 1x en ben je dus bijna al bandbreedte kwijt waardoor je kaart heel slecht lijkt te presteren. Het was volgens mij op te lossen met wat meer prik op je NB of wat te spelen met je pci-e frequentie.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: