Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel VIII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2002

quote:
Zerveza schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 07:43:
[...]

My is het niet gelukt met een AP... al heb ik wel topic's gelezen over mensen die het gelukt is met een ASUS WL500g.
Ik heb de mijne via een Bridge aangesloten, ding kost 70 euro. Na 3 dagen pielen met verschillende AP's, Routers, ... was ik het beu en betaalde ik het graag.

Zoek ff door dit bericht voor het typenummer, het is een Linksys
Ik heb een Linksys WRT54GL router en die als wireless bridge ingesteld. Werkt als een zonnetje.

quote:
krayz schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:47:
ah ok, had ik misschien zelf ook wel kunnen bedenken :)
en wellicht is dit een beetje offtopic maar weet iemand wellicht een (zo goedkoop) mogelijk manier om de xbox1 via wifi te laten gaan?
Heb het hier getest met een linksys wrt54g i.c.m. planet wap4035, werkt op zich prima, alleen de doorvoersnelheid is een stuk lager. streaming DVD's kijken en scripts als uitzendinggemist geven geen probleem. Het via FTP overzetten van films (iets wat ik vaak doe) is stukke trager. 2000kb/s wifi tegen 11000kb/s met een 100mbit kabel. Ik heb dus maar een kabeltje onder mijn kruipruimte doorgetrokken.
god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

quote:
GroteBozewolf schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:32:
[...]

Dit is geen Debug xbmc.log file en dus klopt het dat er niets staat over het UZG.v2 script. Check hier: http://www.xboxmediacente...itle=AdvancedSettings.xml hoe je een debuglogfile kan laten maken met XBMC. Een echt debuglogfile is veel te groot om hier te posten, dus zal je die echt moeten e-mailen.
OK, logfile is aangemaakt en onderweg naar je toe. Alvast bedankt :)

Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Reg. datum: 17 mei 2002

quote:
krayz schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:47:
ah ok, had ik misschien zelf ook wel kunnen bedenken :)
en wellicht is dit een beetje offtopic maar weet iemand wellicht een (zo goedkoop) mogelijk manier om de xbox1 via wifi te laten gaan?
Ik heb zelf 2 wrt54g's, met alternatieve firmware, via WDS gekoppeld. Dit werkt ook prima.
Ik had ook het probleem dat ik geen mogelijkheid had om met een ethernet kabeltje bij mijn XBOX te komen, anders had ik dat wel gedaan. Aangezien de netwerksnelheid wel een stuk lager is als bedraad.

1 router staat boven en de ander staat beneden. XBOX heeft statisch DHCP adres, die van de 1ste router verkregen wordt.

Reg. datum: 08 maart 2007

mijn problemen met xbmc zijn e-i-n-d-e-l-i-j-k opgelost, na ea. gepost, gespamt en (uiteraard) geprobeert te hebben.
de oplossing:

http://www.xbox-hq.com/html/postt21290.html

supertool !

bedankt tot zover allemaal voor het meedenken !

quote:
seninha schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:23:
[...]

OK, logfile is aangemaakt en onderweg naar je toe. Alvast bedankt :)
Heb het gechecked. Je log ziet er gek uit. Alsof je twee keer door elkaar heen aan het inloggen bent. Ik heb begin deze week al wat fixes doorgevoerd voor Talpa. Deze staan nu online als beta2. Zou je die nog eens kunnen proberen? Vergeet niet je username/password weer aan te passen in de chn_talpa.py. Ook zou ik graag je bevindingen, zowel positief als negatief, horen. Eventueel incl. een debuglog via de mail.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Beste mensen, Uitzendinggemist.v2.6.0beta2 staat online. Je kan de download hier vinden: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/. Hieronder de grootste changes:
  • Fixed: wrong tag in skin XML-Files
  • Changed: Logon to talpa using more debug info
  • Fixed: re-initialisation of episode window after video playback
  • Fixed: MC360 skin
  • Changed: New Skinlayout, first draft
  • Fixed: Initialisation of Talpa-window continued even when login failed.
Vergeet niet je username/password aan de chn_talpa.py toe te voegen.

Graag jullie positieve/negatieve reacties. Mocht iets niet werken, laat dit dan weten, maar mail ook een debug xbmc.log naar mij, uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com, zodat ik kan zien wat er gebeurd.

Enjoy

GroteBozewolf wijzigde dit bericht 31-05-2007 21:32 (5%)

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Reg. datum: 13 juli 2006

Ik krijg die Talpa maar niet aan de praat. Zeg steeds unable to logon.
USERNAME='<username@orange.nl>'
PASSWORD='<123456789>'
Dit staat toch goed? Als ik hiermee inlog op talpa-site zelf doet hij het namelijk wel

edit: nog een keer zonder haakjes geprobeerd en doet het nu wel

4815162342 wijzigde dit bericht 31-05-2007 22:26 (14%)

Reg. datum: 18 maart 2004

Er us een nieuwe versie uit van UnleashX. :*)

http://forums.xbox-scene....howtopic=603660&st=45

UnleashX V0.39.0528 Build 584
Version: 0.39 Build 584
Status Alpha
Release Date: 05/28/2007

MP3 files are now playable directly from USB FAT32 devices

Improved USB Keyboard handling

*Added AlbumArt for custom soundtrack. Drop a file named "folder.jpg" or
"folder.png" in each of your custom soundtrack folder. You can
then display the album art like the following in either the main
screen, or the music player.

*Added Limited USB mouse support.

*Added Full support for USB 1.1-compliant FAT32 devices via File Explorer. Write
speed is still slow. I patched the XDK library to go around the 4GB
limit hardcoded into the system

Dacht ik meld t even.

ikweetniks wijzigde dit bericht 31-05-2007 22:36 (4%)

god's right foot

quote:
m3gA schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:19:
Op xbox-scene staat dat er een paar developers xbmc naar linux willen porten
http://www.xbox-scene.com...ep/EElpuuyVEFUyVPKnfT.php
Als ze dit voor elkaar krijgen, dan kunnen we met z'n alle overstappen naar de volgende nextgen machine. Namelijk de PS3

Kunnen we eindelijk HD materiaal bekijken :) (niet dat ik er een heb, ¤ 600 is ff te veel van het goede )

Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

quote:
seninha schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:35:
[...]

Als ze dit voor elkaar krijgen, dan kunnen we met z'n alle overstappen naar de volgende nextgen machine. Namelijk de PS3

Kunnen we eindelijk HD materiaal bekijken :) (niet dat ik er een heb, ¤ 600 is ff te veel van het goede )
Ja, of een Linux HTPC neerzetten en gewoon blijven genieten van XBMC ;) .. in HD.

photo.shoq photoblog - Flickr
5D // Sigma 15 fish // Canon 17-40 L // Tamron 28-75 // Canon 50 // Canon 70-200 L

Arwen / Kayne

Zo, net een nieuwe 80mm-fan in mijn xbox gezet. Met het nodige knip- en plakwerk weliswaar. :P
Het is een fan met een potmetertje eraan. Dus nadat xbmc gestart was en dankzij de temp-control de fan naar 2% was gezakt, heb ik de fan zo geregeld dat hij absoluut niet meer hoorbaar was.
Temps zijn nu ~45° voor cpu en gpu. 8)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 19 november 2006

quote:
Fire69 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:51:
Zo, net een nieuwe 80mm-fan in mijn xbox gezet. Met het nodige knip- en plakwerk weliswaar. :P
Kan je even wat meer info geven (merk/type fan, kosten, evt problemn, aangesloten zoals de oude fan dus met 3weg-stekker etc)

Arwen / Kayne

Tja, geen idee welk merk het was (en heb ook geen zin om hem er terug uit te halen om te kijken. :P ). Gewoon een redelijke standaard 80mm. Op full-speed is hij ook niet echt stil, maar dankzij de combi xbmc/pot-meter draait hij volgens mij minder dan 1000rpm, niet hoorbaar dus.
Ik heb de 4 hoeken van de fan met een kniptang eraf gehaald (lekker subtiel :P ) en met schuurpapier wat mooier afgerond.
Het spande toch nog wat, dus heb ik 1 van de 2 clips waarmee de originele fan vastzit afgebroken (gewoon met de hand, vandaar dat er nu bloed aan de heatsink ernaast hangt :&#039;( ).
In principe moet je ook nog een stuk van de HD-tray wegknippen, maar aangezien er bij mij een laptop-schijfje inzit, zit die tray er niet meer in :)
De xbox terug dichtdoen was wat moeilijk omdat 80mm net een mm of 2 te hoog is, maar als je alles goed dichtschroeft, lukt het wel...
Aansluiting is een gewone standaard 3-pin.

Zo, genoeg detail? :P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

god's right foot

quote:
Jasper schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:46:
[...]

Ja, of een Linux HTPC neerzetten en gewoon blijven genieten van XBMC ;) .. in HD.
Nadeel hiervan vind ik dat je toch weer een PC moet hebben draaien.
Speelcomputer vind ik zelf een vooruitgang, helemaal wat betreft het opstarten van zo'n apparaat.
Knop indrukken en 10seconden later lekker een film uitkiezen.
Doe dat maar na met een PC. (die uitstaat natuurlijk)

Tampie for President
Reg. datum: 09 april 2000

Mede dankzij dit topic heb ik enkele dagen geleden een (2e hands) XBOX aangeschaft. XBMC (2.0.1)draait er op en er zit een 250 GB harde schijf in. Ik heb verder ook een "König Xbox Digital Optical AV Cable" aangeschaft om een wat mooier beeld op mijn Bravia te toveren.
Probleem is echter dat ik nergens een mogelijkheid zie om hem (als ik het goed heb via NTSC) op 720p in te stellen. Toevallig kwam ik wel in het volgens mij originele XBOX menu, echter daar kan ik alleen kiezen tussen 4:3 / breedbeeld en iets met PAL 60Hz. Klopt het dat je een modchip moet hebben om die resolutie te kunnen draaien, ik weet echter niet hoe de XBOX gemod is 8)7 (als er een grotere harde schijf in is gezet kan dat toch niet via een softmod ?).
Tweede vraag heeft betrekking op de wide icons. Ik heb ze netjes in de mappen gezet, hernoemd en de cache geleegd. Alleen ik kan niet de optie "big wide" kiezen in het menu. Ligt dat in het feit dat ik niet de nieuwste versie heb draaien ? En zo ja, moet ik dan helemaal XBMC opnieuw installeren ? Aangezien ik nog niet helemaal in dit wereldje thuis ben durf ik daar nog niet aan te beginnen ...
Ben er overigen erg happy mee. Eerst een hoop hoon : "zo'n oude XBOX ?", toen ik ze vervolgens liet zien waarom ik hem gekocht had (XBMC) stonden ze met grote ogen naar alle mogelijkheden te staren :P

Passion for Christ

Ik vind wel dat ze het dan nog steeds xbmc moeten noemen. Ter nagedachtenis van de prachtige machine die het allemaal mogelijk maakte ;)

Zodra er een goed werkende ps3 versie is ga ik dat ding direct halen.

Xbox live gamertag: Metsadah - PC: E4300, 2gb ddr, HD4850

Passion for Christ

quote:
Kruimeltje schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:32:
Mede dankzij dit topic heb ik enkele dagen geleden een (2e hands) XBOX aangeschaft. XBMC (2.0.1)draait er op en er zit een 250 GB harde schijf in. Ik heb verder ook een "König Xbox Digital Optical AV Cable" aangeschaft om een wat mooier beeld op mijn Bravia te toveren.
Probleem is echter dat ik nergens een mogelijkheid zie om hem (als ik het goed heb via NTSC) op 720p in te stellen. Toevallig kwam ik wel in het volgens mij originele XBOX menu, echter daar kan ik alleen kiezen tussen 4:3 / breedbeeld en iets met PAL 60Hz. Klopt het dat je een modchip moet hebben om die resolutie te kunnen draaien, ik weet echter niet hoe de XBOX gemod is 8)7 (als er een grotere harde schijf in is gezet kan dat toch niet via een softmod ?).
Tweede vraag heeft betrekking op de wide icons. Ik heb ze netjes in de mappen gezet, hernoemd en de cache geleegd. Alleen ik kan niet de optie "big wide" kiezen in het menu. Ligt dat in het feit dat ik niet de nieuwste versie heb draaien ? En zo ja, moet ik dan helemaal XBMC opnieuw installeren ? Aangezien ik nog niet helemaal in dit wereldje thuis ben durf ik daar nog niet aan te beginnen ...
Ben er overigen erg happy mee. Eerst een hoop hoon : "zo'n oude XBOX ?", toen ik ze vervolgens liet zien waarom ik hem gekocht had (XBMC) stonden ze met grote ogen naar alle mogelijkheden te staren :P
Je moet je xbox instellen op NTSC (kan met enigmah video selector, als dat niet werkt wordt het allemaal wat lastiger maar dan zien we het wel weer). Zodra hij op NTSC staat ingesteld komt de optie vrij om er 720p van te maken. :)

Xbox live gamertag: Metsadah - PC: E4300, 2gb ddr, HD4850

softmod kan ook een grotere harde schijf bevatten btw.
Om het zeker te weten kan je denk ik het beste even zien of er een chip in gesoldeert zit. En anders kan het misschien met een tooltje die het bios uitleest...

Arwen / Kayne

Kijk gewoon aan de onderkant of de 2 stickers kapot zijn, dan weet je dat hij is open geweest en is er wel een grote kans dat er een chip in zit.
Of ga naar het Info-menu in het Home-screen van xbmc (witte knop op controller of Info op AB) en daar staat normaal ook welke chip er in zit.

Black eyed angels swam with me
Reg. datum: 27 januari 2001

quote:
ikweetniks schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:26:
Er us een nieuwe versie uit van UnleashX. :*)

http://forums.xbox-scene....howtopic=603660&st=45

UnleashX V0.39.0528 Build 584
Version: 0.39 Build 584
Status Alpha
Release Date: 05/28/2007

MP3 files are now playable directly from USB FAT32 devices

Improved USB Keyboard handling

*Added AlbumArt for custom soundtrack. Drop a file named "folder.jpg" or
"folder.png" in each of your custom soundtrack folder. You can
then display the album art like the following in either the main
screen, or the music player.

*Added Limited USB mouse support.

*Added Full support for USB 1.1-compliant FAT32 devices via File Explorer. Write
speed is still slow. I patched the XDK library to go around the 4GB
limit hardcoded into the system

Dacht ik meld t even.
Wow, dat ze die patch ook eens even in XBMC verwerken! Kun je tenminste een harddisk direct op een controllerport aansluiten! :D Nu alleen maar een USB-stickje van =< 4GB.

AMD Athlon 1,2GHz, 512MB Ram PC133, Asus A7V133, 160GB WD + 80GB Maxtor, Sapphire Radeon 9600XT, Creative SB Audigy 1394, Hoontech SB DBII Bracket, Pioneer 106D DVD-writer, Plextor 12/10/32A CD-RW, Iiyama ProLite E481S

quote:
Kruimeltje schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:32:
Je moet HD kunnen draaien zonder modchip... ben er alleen niet in thuis dus zou niet weten hoe :(
Ik denk niet dat XBMC 2.01 wide icons ondersteund... ik zou gewoon de meest gecente versie installeren. :)

En wat betreft die hoon van: "Een oude Xbox!?!?"... dat is zooo herkenbaar :*) haha
Niemand die je gelooft als je beweerd met je oude Xbox meer te kunnen als met een Xbox360, tot ze het zelf zien :)

quote:
GroteBozewolf schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:51:
[...]

Wellicht ontbreken er codecs? Welke XBMC build gebruik je? En kan je de files wel op je PC afspelen?
:)
Dat er codecs ontbreken zou kunnen, ik gebruik de laatste T3CH, en heb het probleem eigenlijk sinds ik de T3CH versies ben gaan gebruiken (sinds een maandje of 6), daarvoor gebruikte ik de builds van Schweino, die hadden dit probleem niet. Ik kan de files idd wel afspelen op de PC.
quote:
[...]
Is een bekend probleem met XBMC. Ik heb het al een aantal keer aangekaart op hun forum, maar het is nog nooit opgelost (Post nogmaals op het forum van XBMC zelf, mail mij de link dan ff en dan post ik er ook wel ff bij). Dus spoelen en pauseren, dat kan niet met XBMC. Ookal vind ik het raar, aangezien elke andere normale speler het wel kan.
Ik zal even kijken, ben daar geen member en ook niet heel bekend op dat forum, maar ik zal 's ff kijken of ik het ergens kan posten. Hoe meer verzoeken hoe meer kans idd denk ik op een fix daarvoor idd.
quote:
[...]
Bedoel je de live streams van Omroep Zeeland (TV / Radio Rechtstreeks)? Die zijn vast te bekijken met XBMC, maar is geen materiaal voor UZG, aangezien het geen gemiste uitzendingen zijn, maar streams. Gewoon de URL van de stream (of url in de ASX van de stream) in een .strm file zetten en die op je XBMC zetten. Je kan dan de streams afspelen. Dus een file "Omroep Zeeland.strm" met daarin:
code:
1
mms://stream1.zeelandnet.nl/omroepzeeland_tv

Ah vandaar..! :D Dat ga ik dan ook ff uitproberen van het weekend. Bedankt voor je antwoorden. _/-\o_

Tampie for President
Reg. datum: 09 april 2000

Heb inmiddels een reply van de verkoper ontvangen ; hij is voorzien van een softmod. Betekend dat sowieso dat ik geen 720p kan draaien :&#039;( ?

NederVlaming
Reg. datum: 28 november 2000

Hoe gaat het met je streampack? Ben erg benieuwd! Met de vorige had ik het probleem dat veel url's het niet meer deden omdat de streams verhuisd waren ofzo. Omdat ik geen zin had steeds de urls handmatig aan te moeten passen, heb ik quick 'n dirty een script geschreven dat de zenders van nederland.fm haalt... belgie.fm kan natuurlijk ook, voor de Belgen onder ons!
Het is nog lang niet af, het is nu in het stadium dat het een nasty lijstje met zenders laten zien die klikbaar zijn en dan gaan spelen, maar ik wil er ook nog de logo's etc in stoppen.

Harrie wijzigde dit bericht 01-06-2007 13:47 (20%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: