Hoofdcategorieën
Topicacties

[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 31 maart 2007

quote:
Philip schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:31:
Mensen, ik weet dat eigenlijk het enige wat je echt moet doen is beslissen hoeveel je geld je wilt uitgeven en dan gewoon kijken naar verschillende modellen op de markt.

Daarop ben ik tot de volgende conclusie gekomen, en hoor graag jullie feedback hierop:

- Full HD of HD Ready. Als je toch een smak geld uitgeeft voor een TV dan kan je beter maar een Full HD kopen, dan ga je de komende x aantal jaren niet twijfelen dat je toch maar voor de Full HD had moeten gaan.
- Spellen spelen op PS3 komen het beste tot zijn recht op een Full HD. In de toekomst komen er steeds meer Full HD games.
- Spellen spelen op een Plasma is beter dan op een LCD omdat LCD altijd, hoe minimaal dan ook, last zullen hebben van ghosting.
- Inbranden is al lang geen issue meer bij Plasma.
- Ik zit ongeveer 4 meter van mijn muur af en dan kan een 42 inch/107cm prima.
- De prijzen van Plasma/LCD zullen nu gelijk blijven als je kijkt hoeveel inch/cm je krijgt voor je geld. Het zal natuurlijk nog wel dalen, maar de echte dalingen hebben we nu wel gehad.
- 42PV700 is een van de beste schermen voor relatief weinig geld.
- Het stroom verbruik van een Plasma en LCD verschillen niet veel meer.
- De levensduur van Plasma en LCD zijn ook niet verschillend.
- De komende tijd komen er geen 'grote' nieuwe features bij of wordt het beeld echter beter van kwaliteit voor Plasma zowel voor LCD.

Ik wil dus, eigenlijk heel simpel, een groot scherm met supireur beeld, maar wel betaalbaar. Met de 42PV700 heb ik dus een Full HD plasma voor een goed bedrag.
klinkt goed alleen is de pv700 geen full hd dat is de py700

Reg. datum: 08 april 2007

Ik twijfel tussen de 37" of de 42".
Ik vind natuurlijk hoe groter hoe mooier, maar ik zit er maar 2,5 mtr vanaf.
Is 42"dan nog wel te doen?
Ik ben namelijk bang dat ik achteraf spijt krijg van had ik toch maar die grotere gedaan.

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
-wat kijk je het meeste? (dvd/tv/console/pc)
-heb je digitale kabel?
-is die 2,5 meter de exacte afstand tussen je ogen en het scherm?

Philflow wijzigde dit bericht 17-06-2007 18:34 (12%)

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Philip schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:31:
- De komende tijd komen er geen 'grote' nieuwe features bij of wordt het beeld echter beter van kwaliteit voor Plasma zowel voor LCD.
Ik verwacht toch zeker het nodige van LED-LCD schermen. Veel betere zwartwaarden, uniforme backlighting (veel minder bleeding), dynamisch contrast, nog lager stroomverbruik, langere levensduur en een dunner scherm.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

Reg. datum: 30 juli 2000

Achja, ik verwacht nog meer van OLED, maar het komt maar niet. Ik koop gewoon een plasma, en kijk voor 12 jaar niet meer naar de techniek om. Tevreden is Tevreden. :)

quote:
Shiver23 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:34:
[...]

Ik verwacht toch zeker het nodige van LED-LCD schermen. Veel betere zwartwaarden, uniforme backlighting (veel minder bleeding), dynamisch contrast, nog lager stroomverbruik, langere levensduur en een dunner scherm.
Ik hoop juist dat ze écht contrast hebben in plaats van dynamisch contrast. dynamisch contrast is eigenlijk gewoon oplichterij.

De eerste LED van Samsung was aardig maar niet meer dan dat en erg duur.

Reg. datum: 01 mei 2007

quote:
Philflow schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:03:
[...]

Ik hoop juist dat ze écht contrast hebben in plaats van dynamisch contrast. dynamisch contrast is eigenlijk gewoon oplichterij.

De eerste LED van Samsung was aardig maar niet meer dan dat en erg duur.
Ik vind de zwart-waarden van mijn PV700 eigenlijk niet voor verbetering vatbaar, en het contrast mag er ook zijn denk ik.

Panasonic TH-42PV700 is the best.

quote:
Philflow schreef op zondag 17 juni 2007 @ 18:25:
[...]

-wat kijk je het meeste? (dvd/tv/console/pc)
-heb je digitale kabel?
-is die 2,5 meter de exacte afstand tussen je ogen en het scherm?
Ik kijk het meest gewoon tv en dvd.
Ik heb nog geen digitale tv, maar kan daar natuurlijk naar omschakelen.
Die 2,5 mtr is exact tot m'n ogen.

quote:
peanut123 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:59:
[...]

Als je digitaal gaat kan je gemakkelijk de 42" aanschaffen.

quote:
Hans uit Koek schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:00:
[...]

Als je digitaal gaat kan je gemakkelijk de 42" aanschaffen.
Is dat niet te groot dan?

M'n zwager heeft een sony (hou ik totaal niet van) 40W2000 en die vind ik zelfs digitaal nog blokkerig overkomen. Van afstand is het wel te doen, maar dichtbij.... Nu is dat natuurlijk lcd full HD en geen plasma. Hij moet dus flink downscalen.

quote:
peanut123 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:04:
[...]

Is dat niet te groot dan?

M'n zwager heeft een sony (hou ik totaal niet van) 40W2000 en die vind ik zelfs digitaal nog blokkerig overkomen. Van afstand is het wel te doen, maar dichtbij.... Nu is dat natuurlijk lcd full HD en geen plasma. Hij moet dus flink downscalen.
Ik heb een 42PV700 en als ik van op 2.5 meter kijk ziet het er nog altijd strak uit, ik heb wel digitaal, als ik kijk op analoog ziet het er natuurlijk een stuk minder strak uit.
Grt Hans.

quote:
peanut123 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:59:
[...]
Ik zit precies op 2,5 meter van m'n 42PV70 en dat gaat perfect. 37 inch zou ook kunnen maar ik denk dat je daar spijt van zult krijgen. Ik zou er in ieder geval spijt van hebben gekregen.
quote:
peanut123 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:04:
[...]
M'n zwager heeft een sony (hou ik totaal niet van) 40W2000 en die vind ik zelfs digitaal nog blokkerig overkomen. Van afstand is het wel te doen, maar dichtbij...
Dat is nou precies de reden waarom er hier zoveel plasma wordt aangeraden.

Philflow wijzigde dit bericht 17-06-2007 20:17 (3%)

quote:
Philflow schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:17:
[...]

Ik zit precies op 2,5 meter van m'n 42PV70 en dat gaat perfect. 37 inch zou ook kunnen maar ik denk dat je daar spijt van zult krijgen. Ik zou er in ieder geval spijt van hebben gekregen.

[...]

Dat is nou precies de reden waarom er hier zoveel plasma wordt aangeraden.
Thanks (Hans ook)

Ik zou zelf ook voor de 42" gaan, maar m'n vrouw vind hem te groot.
Nu die nog eve overtuigen....
P.S.
Die panasonics zijn wel erg mooi hè?

quote:
peanut123 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:21:
[...]
Niks zeggen joh, dat heeft ze niet door ;)

quote:
peanut123 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:21:
[...]

Thanks (Hans ook)

Nu die nog eve overtuigen....
P.S.
Die panasonics zijn wel erg mooi hè?
Ze zijn erg mooi en zeker kwalitatief ook, geen last van inbranden en je kunt ook schuin naar het beeld kijken (moet je eens proberen met een lcd, dan weet je wel waar ik over praat). Als je hem een week hebt zal je denken, moest ik de 50" niet hebben gehad, zo snel geraak je gewoon aan het scherm. Mijn vrouw is er zeker van overtuigd.
Grt Hans.

Reg. datum: 17 juni 2001

Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de 42" en de 50". Ik kijk voornamelijk 720p, maar ook digitale tv (met hd-zenders). Kijkafstand is maximaal 3 meter maar kan dichterbij. Wat is dan jullie advies hierover? En wat is de minimale afstand om 720p te bekijken op 50" volgens jullie?

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
stonypony schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:50:
[...]

2. Levensduur PLASMA en LCD is wel degelijk verschillend. De half-helderheidstijd van de plasma's zijn gegarandeerd 30.000 uur.

4. moet je wel een pot verf bij optellen want tegen de muur gehangen wordt het behoorlijk zwart op je muur.
Panasonic plasmas geven een half-helderheidstijd van 60.000 uur.
En ik heb mijn plasma tegen de muur gehangen en de muur is nog steeds wit hoor :)

Ik heb vanavond voor het eerst m'n 42PV70 wat dichterbij gezet. Kijk nu vanaf 2.40 (ogen-scherm) en dat gaat prima.
quote:
Matthijs schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:33:
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de 42" en de 50". Ik kijk voornamelijk 720p, maar ook digitale tv (met hd-zenders). Kijkafstand is maximaal 3 meter maar kan dichterbij. Wat is dan jullie advies hierover?
Ik denk dat je makkelijk voor 50 inch kunt gaan. Helemaal als je 720p kijkt.

In het begin komt het misschien groot over maar na 2 weken weet je niet beter.

Reg. datum: 14 mei 2007

na 6 uur hetzelfde beeld is inbranden (precies) geen probleem op 37PV70

had voor ik ging slapen de burn-in DVD van www.euprogramming.com opgezet
was vergeten dat als de VCR stopt met opnemen, de DVD/VCR-combi zichzelf uitschakeld
toen ik deze morgend opstond, zag ik dus een zwart scherm met de tekst "component"
heb het dan maar even nagekeken, en op het eerste zicht, is er geen burn-in te zien (OEF)

Reg. datum: 06 april 2007

Ben nu voor 99% overtuigd over de 42PV70 ... maar dat verbruik hé...

ik zou een idee willen hebben wat zo'n ding meer verbruikt (in euro's / jaar) tov een 100 Hz CRT van 70 cm.
Ok .. .inderdaad ... veel geld uitgeven aan een TV en zeiken over beetje meer verbruik is beetje zielig maar als je rekent dat de TV hier makkelijk 10 uur per dag aan staat loopt 't wel aardig op.
Dan maak ik me dus toch ook nog wat zorgen over de levensduur van een plasma... :?

Reg. datum: 14 mei 2007

als je tv 10 uur per dag aan staat, kom je met de pana voor 6000 dagen toe (zie ook paar posts naar boven)
dat is nog altijd 16 jaar
(zelfs als ie 'maar' 30.000 uren heeft, dan heb je 3000 dagen of 8 jaar, wat toch ook niet slecht is (heb je n reden om n nieuwe te kopen ;p )

en t verbruik is hier ook al eens berekent: die kwam uit op een kost van 60 euro/jaar - 20 euro/jaar dat de oude TV verbruikte. Dat geeft een extra kost van 40 euro/jaar. Zelfs als je dat verdubbelt omdat je veel TV kijkt, denk ik dat je droogkast of je vriezer je meer kosten dan dat =)

sabai sabai
Reg. datum: 29 december 2000

quote:
renio schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:42:
Ben nu voor 99% overtuigd over de 42PV70 ... maar dat verbruik hé...

ik zou een idee willen hebben wat zo'n ding meer verbruikt (in euro's / jaar) tov een 100 Hz CRT van 70 cm.
Ok .. .inderdaad ... veel geld uitgeven aan een TV en zeiken over beetje meer verbruik is beetje zielig maar als je rekent dat de TV hier makkelijk 10 uur per dag aan staat loopt 't wel aardig op.
Dan maak ik me dus toch ook nog wat zorgen over de levensduur van een plasma... :?
Dude, dat heeft Henbel al helemaal voorgerekend in dit topic:

Dit komt ergens uit het topic:

Ik heb vanavond even 3 uur het stroomverbruik van de 50PY700 opgemeten.
Gespecificeerd is 561 Watt (op Panasonic site).

Gemeten:
- Laagst gemeten verbruik : 178.1 Watt
- Hoogst gemeten verbruik: 700,9 Watt
- Verbruik tijdens opschrijving meting (Opsporing verzocht op TV): tussen 300-450 Watt
- Verbruik: 1,041 kWh in 3 uur en 3 minuten
- Totale kosten: 0.11 euro (tarief is 0,106 euro/kWh (afgerond van 0,1062)).

Het tarief is opgebouwd uit kosten van Nuon (0,0722 euro/kWh) en kosten van Continuon Netbeheer (0,0340 euro/kWh)

Instellingen van TV staan nog op gehalveerd contrast voor de eerste 200 branduren.

Een avondje kijken komt dus neer op ongeveer 0.22 euro en op jaarbasis is dat ongeveer 80 euro indien je 365 dagen per jaar kijkt.
Ik heb het nog niet opgemeten, maar ik denk dat het verbruik van mijn computer hoger is dan het verbruik van de plasma. Ik vind de uitslag ook niet echt schokkend moet ik zeggen.

Over de levensduur hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Ergens is er een website genoemd waar er allemaal fabeltjes uit de wereld worden genomen, waaronder de levensduur. Volgens mij kwam het erop neer dat een plasma wel een leven mee kan gaan

sabai sabai

quote:
Kwakkel schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:56:
als je tv 10 uur per dag aan staat, kom je met de pana voor 6000 dagen toe (zie ook paar posts naar boven)
dat is nog altijd 16 jaar
(zelfs als ie 'maar' 30.000 uren heeft, dan heb je 3000 dagen of 8 jaar, wat toch ook niet slecht is (heb je n reden om n nieuwe te kopen ;p )

en t verbruik is hier ook al eens berekent: die kwam uit op een kost van 60 euro/jaar - 20 euro/jaar dat de oude TV verbruikte. Dat geeft een extra kost van 40 euro/jaar. Zelfs als je dat verdubbelt omdat je veel TV kijkt, denk ik dat je droogkast of je vriezer je meer kosten dan dat =)
Hoe zit het bijvoorbeeld in vergelijking met de nieuwe Samsungs? Heeft de panasonic een langere levensverwachting dan de nieuwe Samsungs?

Reg. datum: 21 april 2003

Vergeleken met LCD Samsungs? Lampen van een LCD gaan max 30.000 uur mee. Halfwaardetijd van gassen in nieuwste generatie plasma is 50.000 uur (en dan is hij dus niet "op" )

Ik zou me er verder niet zo druk om maken, over 10 jaar wil je toch echt wel een nieuwe tv

sabai sabai

quote:
jkommeren schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:31:
Vergeleken met LCD Samsungs? Lampen van een LCD gaan max 30.000 uur mee. Halfwaardetijd van gassen in nieuwste generatie plasma is 50.000 uur (en dan is hij dus niet "op" )

Ik zou me er verder niet zo druk om maken, over 10 jaar wil je toch echt wel een nieuwe tv
Nee vergeleken met de nieuwste Samsung plasma.

Ik heb ze overigens laatst naast elkaar gezien, de nieuwe Samsung en de pv700 van Panasonic. Ik moet zeggen dat de keus erg moeilijk is.

De kleurechtheid van de panasonic lijkt wat beter, maar meer verschil kan ik niet echt ontdekken. Bovendien vraag ik me af of je met de kleuren op de Samsung nog wat kan spelen. Het contrast van die Samsung stond erg hoog toen ik ze vergeleek.

moeilijk,moeilijk,moeilijk

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: