Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N95 Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 14 september 2006

Ik zou liever niet mijn n95 aan de 3,5 jack ophangen en dan lekker trillen met die auto. Kwestie van tijd dat het kapot gaat lijkt mij

Reg. datum: 09 juni 2006

quote:
Elkoe schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:21:
tools - settings - general - personalisation - standby mode - Active standby (daar kies je ook welke shortcuts)

En ja, ik heb nog steeds geen nederlands:(
Thanks man! Dit is mijn eerste nokia (altijd sony gehad) dus moet nog even aan symbian wennen. Valt me trouwens wel op dat er niet echt een site is met veel (gratis) games en applicaties. Ook het symbian topic ligt een beetje stil. Heb zelf al veel gegoogeld maar kom bar weinig goede sites tegen, beetje jammer. En om positief te eindigen: ik heb lekker ruis en speling en vastlopers, maar dat vind ik lekker niet errug!!! lalalala 8)7 :*)

Spreek uw bericht in na de piep. PIEP

Reg. datum: 19 mei 2007

quote:
Centrip schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:09:
Voor alle xs4all-ers
(.....)
Maploader werkt bij mij nu iig weer gewoon.
(......)
Hierdoor is ook de theorie van 'IP adressen geblokkerd' naar de prullenbak verwezen.
Zou jij mij misschien kunnen uitleggen hoe je dit voor elkaar heb gekregen? Heb er niet zoveel verstand van :? Heb sinds gisteren de N95 en zou toch graag die Maps functie willen gebruiken..

Met vriendelijke groet,
Bob

Don't you know?

quote:
Centrip schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:09:
Voor alle xs4all-ers,

Ik ben sinds afgelopen disndag in bezit van een N95 en ook ik heb, net als blijkbaar alle xs4all-ers, het probleem dat Nokia Maploader niet wil werken.

Ik heb er toen maar eens een packet sniffer op los gelaten en daarmee is vrij snel te achterhalen dat maploader een verbinding zoekt met een server genaamd gate5.de (map.desktop.s2g.gate5.de was de gehele FQDN). De dns servers van xs4all echter resolven dit domain niet. (getest tegen 194.109.6.66 en 194.109.9.99 (de 2dns servers van xs4all die op mijn server als forwarders staan)).

Ik heb hierop in mijn dns server een 3e dns server toegevoegd van UUNET (195.129.111.49 / cache0704.ns.eu.uu.net / Benelux). Deze resolved gate5.de wel.

Maploader werkt bij mij nu iig weer gewoon.

Mijn conclusie in deze is dus dat de DNS servers van xs4all het domain waar maploader zijn data van wil halen niet resolved. Hierdoor is er geen verbinding mogelijk.
Zodra een andere, niet xs4all DNS server, wordt gebruikt, werkt het wel. Hierdoor is ook de theorie van 'IP adressen geblokkerd' naar de prullenbak verwezen.
Wat kan ik hier op mijn pc aan doen? Heb ook Xs4All en hier werkt het ook niet. ;(

Heeft sindskort een Nokia N96 en een Iphone 3G 16GB

Reg. datum: 26 maart 2000

http://a4.vox.com/6a00d41426e973685e00cd97218eac4cd5-pi

Da's lang geen slecht idee, zoiets ga ik ook maar inbouwen in mijn bureau denk ik. Of zijn er al officiële docks beschikbaar?

Bob / MIchael,

Om dit probleem op te lossen moet xs4all zorgen dat hun DNS servers gewoon goed werken. Zolang deze niet weten welk IP adres bij gate5.de hoort, gaat het niet normaal werken helaas.

Dit is op te lossen door een andere DNS server dan die van xs4all te gebruiken.
Hoe je dat precies moet instellen in jullie netwerk is voor mij wat lastig aan te geven, daar elk netwerk verschillend is.

Normaal zou je dit in je router aanpassen, maar ik heb even snel gekeken in die van mij (speedtouch 580i met firmware 4.3.2.6.0) en daar kan dat niet eens.

Wat je zou kunnen proberen is het volgende (uitgaande van een windows XP systeem):

Start - Control Panel - Network Connections

in dat scherm zie je al je netwerkverbindingen.
Dubbelklik dan op de netwerkverbinding die je gebruikt.
Je krijgt dan een nieuw scherm voor je met oa de snelheid en de duur van de netwerkverbinding.
Kies hier voor eigenschappen.
je krijgt een nieuw scherm voor je.
Onder het kopje 'Deze verbinding gebruikt de volgende items' dubbelklik je op 'Internet Protocol (TCP/IP)
Kies hier dan 'gebruik de volgende DNS server adressen' en vul voor DNS 1 in 194.109.6.66
Voor DNS 2 vul je in 195.129.111.49

Hierna druk je 2x op OK en 1x op sluiten.

Als alles goed gegaan is, heb je nu handmatig op je pc de DNS servers aangegeven.
DNS 1 is de server van xs4all
DNS 2 is de server van UUNET benelux.

Hierna maploader maar eens proberen op te starten.
Die zou dan moeten werken.
Overigens geeft maploader bij mij bij het opstarten soms nog een foutmelding. Dan gewoon nog maar eens proberen.

Reg. datum: 10 mei 2007

quote:
Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:51:
Leute!

Ik heb mss een gps proggie gevonden dat het doet met de interne GPS. Via de N95-hyve (jajaja, suffe shit, i know) kwam iemand met deze link: http://www.amazegps.com/forum/viewtopic.php?p=694

Ik ga dit maar eens even testen, maar wilde het jullie niet onthouden. Hopelijk werkt ie, maar volgens mij klopt het wel.
Heb het geprobeerd en geinstalleerd alleen blijft de telefoon nu om de 2 seconden vragen of het programma gegevens via internet mag halen. Kan nergens iets vinden om dit uit te zetten???

quote:
Centrip schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:52:
Bob / MIchael,

Je krijgt dan een nieuw scherm voor je met oa de snelheid en de duur van de netwerkverbinding.
Onder het kopje 'Deze verbinding gebruikt de volgende items' dubbelklik je op 'Internet Protocol (TCP/IP)
Kies hier dan 'gebruik de volgende DNS server adressen' en vul voor DNS 1 in 194.109.6.66

Als alles goed gegaan is, heb je nu handmatig op je pc de DNS servers aangegeven.

Overigens geeft maploader bij mij bij het opstarten soms nog een foutmelding. Dan gewoon nog maar eens proberen.
Echt heel erg bedankt voor deze oplossing, Maploader werkt nu top!
Grtz

Reg. datum: 30 april 2007

Hier ook xs4all en het werkt ook nog steeds niet, ga maar eens bellen dat hielp de afgelopen keer ook toen een bepaald spel het niet deed.

Reg. datum: 04 april 2002

quote:
Bob / MIchael,

Om dit probleem op te lossen moet xs4all zorgen dat hun DNS servers gewoon goed werken. Zolang deze niet weten welk IP adres bij gate5.de hoort, gaat het niet normaal werken helaas.

Dit is op te lossen door een andere DNS server dan die van xs4all te gebruiken.
Hoe je dat precies moet instellen in jullie netwerk is voor mij wat lastig aan te geven, daar elk netwerk verschillend is.

Normaal zou je dit in je router aanpassen, maar ik heb even snel gekeken in die van mij (speedtouch 580i met firmware 4.3.2.6.0) en daar kan dat niet eens.

Wat je zou kunnen proberen is het volgende (uitgaande van een windows XP systeem):

Thanx XS4all hier.. werkt nu topppie !!!!

Kanonnier zeg maar.

Reg. datum: 22 april 2007

mijn vrouwtje heeft nu ook een nokia N95 ben is benieuwd wanneer ze haar N90 terug uit de kast pakt

Reg. datum: 03 februari 2005

quote:
Ybox schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:52:
Woot , een gast op mobile review heeft een replacement battery uit duitsland gevonden _/-\o_
1700mAh

http://inovenda.com/scripts/prodView.asp?idproduct=199

Hij heeft hem besteld en laat zijn ervaringen weten !

bron
1700mAh accu's zijn gelul. Als dit zou kunnen had Nokia dit zelf wel gedaan. Op Ebay wordt erg veel van dit soort rommel aangeboden. Ik heb ooit eens de proef op de som genomen met zo'n ding voor de 3410 van mijn vriendin. Hij deed het nog slechter dan de standaard Nokia accu.

Conclusie: bespaar je de moeite met zoeken naar zogenaamd sterkere accu's, het werkt gewoon niet...

Nokia N95 & TomTom Mobile 6.02 + HP Ipaq 4150 & TomTom Navigator 6.030

Iemand ervaring met de accu als je continu de muziekspeler aan hebt staan?
Bij een test die ik gedaan heb, bij volledig opgeladen accu, was hij na 5 uur leeg. :(
Nu las ik , naar ik meen in deel 1 van dit topic, dat de muziekspeler veel stroom vraagt en daarom
wil ik graag wat ervaringen van andere gebruikers horen. :?

Don't you know?

quote:
Bob / MIchael,

....
. ....
....
MapLoader werkt hier nu ook goed! Meteen bij de eerste keer opstarten. Heeft dit nog enig nadeel dat je de DNS zo ingesteld hebt?
Ik hoor het graag. Echt onwijs onwijs bedankt.
_/-\o_

Reg. datum: 17 april 2004

quote:
Trein47 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:05:
Iemand ervaring met de accu als je continu de muziekspeler aan hebt staan?
Bij een test die ik gedaan heb, bij volledig opgeladen accu, was hij na 5 uur leeg. :(
Nu las ik , naar ik meen in deel 1 van dit topic, dat de muziekspeler veel stroom vraagt en daarom
wil ik graag wat ervaringen van andere gebruikers horen. :?
valt me nog niet tegen, 5 uur, met ook de gsm aan.

Michael,

Op elk netwerk waar je komt, krijg je normaal een IP adres, Gateway adres en DNS server(s) adres(sen) mee. Dit gebeurd via DHCP.

De bovenstaande procedure zet het krijgen van (een) DNS adres(sen) uit. Je gebruikt nu dus altijd dezelfde DNS servers. Thuis bij een vaste pc zal dit niet echt veel problemen opleveren.

Heb je bovenstaande echter op een Notebook uitgevoerd, dan moet je er wel rekening mee houden dat je dit weer ongedaan maakt, als je op een ander netwerk dan thuis wilt werken. Het kan namelijk zijn dat dat andere netwerk zo is ingesteld dat je hun locale DNS servers moet gebruiken en dat gebruik van andere DNS servers geblokkeerd wordt.

Zonder DNS servers werkt oa je internet niet. Dus heb je een notebook en heb je bovenstaande ingesteld en werkt er iets niet, denk er dan even aan dat je bovenstaande ongedaan maakt.

D'r was al iemand aan het e-mailen met xs4all geloof ik? Die persoon mag de helpdesk mailen dat het een DNS resolve probleem is voor domain gate5.de.
Als xs4all dat gewoon oplost, is bovenstaande ook niet meer nodig.

greetz

Don't you know?

Ik mail xs4all er wel even over.

Ik heb nu de maps van NL en Belgie maar hoe weet ik nu wanneer er een update is? Hoevaak word dat gedaan?

Groeten,
Michael

Moge de kracht met je zijn...

quote:
homeie schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:58:
[...]

Heb het geprobeerd en geinstalleerd alleen blijft de telefoon nu om de 2 seconden vragen of het programma gegevens via internet mag halen. Kan nergens iets vinden om dit uit te zetten???
Geen idee, ik krijg om de paar seconden de melding of ie verbinding mag maken met de (interne) gps 8)7 Dat van die internetverbinding heb ik geaccepteerd, maar heb ook T-mobile PIT. Zal morgen wel ff posten op dat forum of iemand een oplossing weet.

edit: hij had wel heel snel een gps fix trouwens en het kaartje zag er ook goed uit, alleen die melding dus oplossen...

Luuk_Luchtloper wijzigde dit bericht 20-05-2007 02:06 (9%)

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open

Reg. datum: 19 mei 2003

kleine update wat betreft Nav4all. De nieuwe versie 7.1.0 is uit en die werkt officieel met de N95 interne GPS. Ik heb het vandaag ff geprobeerd met een autoritje en dat ging vrij goed. De vorige versie (7.0.0) kreeg ik niet aan de praat met de interne GPS.

Reg. datum: 10 mei 2007

quote:
Luuk_Luchtloper schreef op zondag 20 mei 2007 @ 02:05:
[...]

Geen idee, ik krijg om de paar seconden de melding of ie verbinding mag maken met de (interne) gps 8)7 Dat van die internetverbinding heb ik geaccepteerd, maar heb ook T-mobile PIT. Zal morgen wel ff posten op dat forum of iemand een oplossing weet.

edit: hij had wel heel snel een gps fix trouwens en het kaartje zag er ook goed uit, alleen die melding dus oplossen...
Ik heb ook PIT en klik constand op accepteren voor de verbinding maar hij blijft maar terug komen. Hoop dat je op dat forum antwoorden kunt krijgen want het inderdaad wel leuk uit.

Reg. datum: 03 mei 2007

quote:
Bob / MIchael,

Hoera! Het werkt! Veel dank voor de tip!!!!

Reg. datum: 20 mei 2007

Ik zit met een probleemje met VOIP op m'n N95 en hoop dat iemand kan helpen.

Ik heb mijn VOIP nummer (Xs4all) in m'n telefoon gezet en zie ook dat ik geregistreerd ben (via Instellingen / Verbinding / SIP Settings).
Als echter iemand mijn nummer belt slaat m'n telefoon vast. Wat ik ook probeer, hij reageert niet. De persoon aan de andere kant hoort ook niets: geen telefoon die overgaat, geen 'geen verbinding' etc. Na 2-3 minuten start vervolgens de telefoon opnieuw op. Iemand een oplossing of oorzaak? Ik heb de actuele firmware geïnstalleerd en hieronder heb ik mijn instellingen vermeld.

Als ik VOIP via Fring laat lopen werkt het overigens wel goed maar ik wil VOIP liever rechtstreeks via de telefoon laten lopen: hij moet het aan kunnen en daarnaast zorgt Fring natuurlijk ook weer voor een belasting van de batterij.

Mijn instellingen:

Instellingen / Verbinding / SIP Settings

Profiel naam = Xs4all
Dienstprofiel = IETF
Toegangspunt = mijn Wifi
Openb. gebr.naam = sip:08787xxxxx@sip.xs4all.nl
Compressie = Nee
Registratie = Wanneer nodig
Beveiliging = Nee

Proxy server
Proxy server adres = sip:sip.xs4all.nl
Beveiligingsdomein = sip.xs4all.nl
Gebruikersnaam = 08787xxxxx
Wachtwoord = xxxxx
Vrije routing = yes
Overdrachtstype = UDP
Poort = 5060

Registrar server
Registrarserveradres = sip:sip.xs4all.nl
Beveiligingsdomein = sip.xs4all.nl
Gebruikersnaam = 08787xxxxx
Wachtwoord = xxxxx
Vrije routing = yes
Overdrachtstype = UDP
Poort = 5060

Met bovenstaande instellingen ben ik ook al aan het spelen geweest maar het resultaat heeft tot nu toe niet geholpen. Ook een search in dit forum en via google heeft nog geen resultaat opgeleverd.

Via Instellingen / Verbinding / Internettelefoon heb ik bovenstaand profiel als standaard ingesteld.
Als ik via Instellingen / Internettelfoon kijk geeft-ie aan dat ik al een verbinding met dit profiel heb. Hier heb ik verder als voorkeursoproeptype Mobiel ingesteld (maar ook de keuze voor internetoproep heeft niet geholpen). Logintype staat hier op automatisch).

Bvd,

Hennie

Reg. datum: 15 mei 2007

Hallo

Ik heb tijdens het internetten via WiFi op de N95 regelmatig problemen met de verbinding.
Ten eerste maakt hij moeilijk verbinding met de Linksys router ik moet zeker een stuk of 10 keer opnieuw proberen en als ik verbinding heb valt hij na een bepaalde tijd uit en staat er "verbinding verbroken" of "geen geldig WPA sleutel" het ligt niet aan de router want mijn MDA Vario werkt gewoon als de N95 uitvalt.
Ik durf eerlijk gezegt geen ander firmware op te zetten, ik ben bang dat het fout gaat.
Ik heb nu een top toestel alles is perfect behalve de internet verbinding via WiFi.
Kan iemand mij advies geven.

Alvast bedankt.

De nieuwe firmware lost juist net dat probleem ook op. Ik had voorheen ook altijd problemen met m'n wifi verbinding op m'n linksys. Na de update geen enkel probleem meer. En daarbij is het over het algemeen aan te raden om de laatste firmware erop te zetten. Hier zitten toch duidelijke verbeteringen in.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: