Gathering of Tweakers

Quicksearch
UPC Digital TV
Gezien het succes van deeltje 1, deeltje 2 en deeltje 3, tijd voor deel 4 in de serie.
Inhoudsopgave
UPC Mediabox
Om te kunnen genieten van UPC Digital TV heb je, naast een abonnement op het Standaardpakket Radio/TV, ook een ontvanger nodig. Deze ontvanger heet bij UPC een Mediabox, de UPC Mediabox. De UPC Mediabox is in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar. Hieronder volgt een overzicht van de verschillende soorten Mediaboxen.

UPC Mediabox
Dit is de basis uitvoering van de UPC Mediabox. Hier zijn drie verschillende uitvoeringen van in omloop. Thomson heeft een zwarte versie (zonder display) geproduceerd. Enkele maanden later kwam een zilverkleurige versie hiervan (met display) op de markt, die ook door Thomson wordt geproduceerd.

Even later is ook weer een andere versie op de markt gekomen, deze wordt in tegenstelling tot de vorige twee niet door Thomson maar door Pace geproduceerd.

Alle drie de uitvoeringen beschikken over dezelfde functies, enkel het uiterlijk is iets anders.

UPC Mediabox - DVR
De UPC Mediabox - DVR wordt geproduceerd door Thomson. Deze mediabox is hetzelfde als de UPC Mediabox (Thomson, zilverkleurig), enkel iets hoger en heeft een ingebouwde hardeschijf waarmee je tot 65 uur kunt opnemen. Ook kun je hiermee live tv (anderhalf uur) pauzeren, dit wordt ook wel "timeshifting" genoemd.

UPC Mediabox - HDTV
De UPC Mediabox - HDTV wordt geproduceerd door Philips. Deze mediabox heeft een HDMI-aansluiting; wanneer je je televisie aansluit met een HDMI-kabel (of DVI-kabel, hiervoor heb je wel een HDMI-DVI verloopstekkertje nodig), dan krijg je een haarscherp beeld. Op dit moment worden slechts enkele zenders in HD-kwaliteit uitgezonden: Film1, Sport1, Discovery Channel en National Geographic Channel.
Veelgestelde vragen (FAQ)
:? Verdwijnt het analoge signaal?
Nee, het analoge signaal blijf je houden. Het duurt nog wel even eer het analoge signaal verdwijnt. Je kunt zowel digitaal als analoog kijken, en dat maar met één kabel.

http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/layout/grauw/forum_inactive.gif

:? Welke meerwaarde heeft de UPC Mediabox?
Naast het feit dat je een betere beeld- en geluidskwaliteit hebt, heb je ook de mogelijkheid om meer zenders te ontvangen, zie deze pagina voor een volledig overzicht van het zenderaanbod. Ook kun je films bestellen zonder naar de videotheek te hoeven gaan. De film wordt dan op je volgende factuur in rekening gebracht. Ook is het mogelijk om spelletjes te spelen op je mediabox.

http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/layout/grauw/forum_inactive.gif

:? Hoeveel kost zo'n mediabox?
De UPC Mediabox krijg je gratis in bruikleen wanneer je een abonnement neemt op UPC Digital TV. Je kunt de ontvanger niet kopen. Voor een volledig overzicht van de tarieven, zie de website van UPC.

:? Ik wil op m'n slaapkamer ook een mediabox. Hoe kan ik een extra mediabox aanvragen?
Je kunt tegenwoordig één Extra Mediabox aanvragen. Dit kost EUR 3,99 per maand voor een standaard UPC Mediabox. Een extra UPC Mediabox - DVR of UPC Mediabox - HDTV kost EUR 8,99 per maand. Alle digitale zenders van je huidig abonnement kun je bekijken op de Extra mediabox (uitgezonderd Film1Sport1, hiervoor dient een extra abonnement te worden afgesloten).

Om de Extra Mediabox te bestellen dien je of telefonisch contact op te nemen met de verkoopafdeling (0800 22 33 777).

:? Ik zie allemaal blokjes/strepen in het beeld, en het geluid hapert! Wat nu?
De oorzaak van dit probleem zit 'm vaak in het feit dat je UPC Mediabox het signaal niet goed ontvangt. De vraag is nu: waarom niet? Deze vraag is helaas niet eenvoudig te beantwoorden. Splitters, video/dvd/hdd-recorders, versterkers die vóór de UPC Mediabox zijn aangesloten kunnen het storen.

Uiteraard is het ook mogelijk dat je UPC Mediabox defect is, of dat het signaal dat de woning binnenkomt (via de wandcontactdoos in de woonkamer, of het abonnee overnamepunt in de meterkast) niet goed is. In de laatste twee gevallen dient het probleem kosteloos door UPC te worden opgelost.

Vaak ligt het echter aan de gebruikte bekabeling. Probeer desnoods je UPC Mediabox tijdelijk met een korte kabel rechstreeks op de hoofdaansluiting aan te sluiten, op deze manier kun je een probleem met je eigen bekabeling uitsluiten. Kijk onder het kopje Bekabeling voor een advies met betrekking tot de coaxkabel.
Bekabeling
Voor de beste beleving van digitale televisie maakt de UPC Mediabox gebruik van hoogwaardige technologie. Voor optimaal kijk- en luisterbeleving dienen de kabels die je gebruikt om de UPC Mediabox aan te sluiten wel van goede kwaliteit te zijn. Gebruik zoveel mogelijk de door UPC meegeleverde kabels.

Coaxkabel
Het is belangrijk dat je coaxkabel minimaal voldoet aan de zgn. C-12-norm, dat heeft te maken met het verlies (demping) van de kabel per meter. Hoe langer de coaxkabel hoe hoger het verlies. Als de coaxkabel hier aan voldoet is deze goed afgeschermd (met metaalfolie en vlechtwerk (minimaal 75 dB)). Een kabel die niet goed is afgeschermd, laat bepaalde instralingen van buitenaf door die het signaal kunnen beïnvloeden. De weerstand van uw coaxkabel, de zgn. impedantie, dient minimaal 75 Ohm te zijn. Let tevens op de diameter van de kabel. Hoe dikker de kabel, hoe geringer het signaalverlies. Kies dan ook een kabel met een diameter van minimaal 7 millimeter.

Connectoren
Om een coaxkabel aan te sluiten op je radio, TV of UPC MediaBox is het raadzaam aan alleen Hoog Frequent dichte IEC stekkers te gebruiken. Deze stekkers zijn gemaakt van metaal en geven een betere afgescherming. Deze stekkers zijn verkrijgbaar in een mannetjes- (male) en vrouwtjes (fe-male) uitvoering. Door gebruik te maken van metalen stekkers in combinatie met een goed afgeschermde coaxkabel voorkomt je instraling van buitenaf waardoor het beeld gestoord kan worden.

Versterker
Een versterker compenseert het signaalverlies dat kan ontstaan als er meerdere toestellen worden aangesloten op de kabel of wanneer er een grote afstand overbrugd moet worden. Maak je gebruik van een signaalversterker, dan dient deze van goede kwaliteit te zijn. Bij gebruik van UPC diensten moet de versterker altijd geschikt zijn voor retourverkeer. Plaats een versterker altijd aan het begin van de kabel; als je de versterker achter aan de kabel plaatst waar het signaal toch al slechter is, versterk je de verslechtering mee waardoor het beeld slecht blijft of zelfs nog slechter wordt.

Verdeler (splitter)
Een verdeler wordt gebruikt om het signaal te verdelen naar meerdere toestellen bv TV toestellen. Hiervoor zijn verdelers beter bekend als splitters verkrijgbaar. Splitters zijn er in diverse soorten verkrijgbaar nl de push-on splitter (T-splitter) die op de contactdoos gedrukt kan worden of de wallmount splitter die bv in de meterkast geplaatst wordt, deze is meestal uitgevoerd met zogenaamde F-connectoren (herkenbaar aan de schroefdraad). Plaats nooit meerdere splitters achter elkaar, hoe meer splitters hoe meer demping (verlies). Beter is het om bij meer dan 2 toestellen een versterker te plaatsen. Bij gebruik van een UPC MediaBox is het beter de splitter achter op de RF uitgang van de MediaBox aan te sluiten.
Contactinformatie
Je vragen, problemen, klachten, complimenten etc. kun je op de volgende manieren kenbaar maken bij UPC Nederland:
  • Telefonisch via 0900-1580 (¤ 0,10 per minuut). De technische helpdesk is van maandag tot en met zondag bereikbaar van 08.00u tot 22.00u. De klantenservice is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00u tot 21.00u en op zaterdag van 10.00u tot 18.00u.
  • Per e-mail via het online contactformulier
  • Schriftelijk. Het correspondentieadres van UPC: Postbus 320, 8200 AH Lelystad
Over dit topic
In dit topic kun je discussiëren over UPC Digital TV. Ook kun je in dit topic je vragen/problemen met betrekking tot UPC Digital TV voorleggen aan je medegebruikers.

Vragen, op- of aanmerkingen etc. over dit topic kun je via een DirectMessage bij mij kwijt.

sylvesterrr wijzigde dit bericht 30-12-2007 21:36 (3%)

4e topic alweer. Compliments voor de startpost, sylvesterrr d:)b

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

quote:
sylvesterrr schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:01:
Het Extra Channel Pack kent tegenwoordig inderdaad geen jaarcontract meer. Zou je nu willen doorgaan in het nieuwe topic?
Ja. Thanx :)

Yep, nette OP :)

Who is General Failure and why is he reading my hard disk?

leuke upc kleuren :P

ik ga de mediabox terugsturen, ben tevreden met digitenne en zo veel tv kijk ik ook weer niet

Proud to be a Nerd!

Ik heb mijn post uit dit topic hiernaar toe "verhuisd":
The_Sukkel in "HDTV decoder van UPC"
Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met de nieuwe UPC HDTV decoder.

Volgende week komt mijn Sony KDL-40X2000 aan en dan overweeg ik mijn huidige DTV decoder te upgraden naar HDTV. Ook al betreft het slechts in de eerste instantie 2 zenders á EUR 5.99 per maand (ik ga in de 1e instantie geen film of sportkanaal erbij nemen)... het is toch wel mooi om te kunnen kijken in HD (1080i) op een nieuwe 1080p scherm.

In de vorige zomer kwam UPC hopeloos in de knoei met het uitrollen van HDTV tijdens het WK voetbal. Daarna is UPC een tijdje "onder de radar" rustig gaan werken aan oplossingen voor de ondervonden problemen. Heeft iemand al ervaringen met deze "nieuwe" UPC HDTV uitrol? (Misschien een UPC insider?)

The_Sukkel wijzigde dit bericht 11-05-2007 11:47 (8%)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Als je dan toch voor HD gaat zou ik juíst voor een kanaal als Film 1 gaan.
Discovery en NG zijn leuk, maar dan kijk ik liever films in HD (zeker met de huidige / aankomende films @ Film 1)

Vooral Discovery is werkelijk waar waanzinnig kan ik je melden. Het is een leuke demo voor de visite ;).

De decoder zelf is wel zwaar klote. Valt om de paar uur uit en wordt vreselijk warm. Aan jou om te bepalen of je dat op de koop toe neemt of niet acceptabel vind

Royz hyves | Xbox Live gamertag: RoYZZ | Get big or die tryin'

Proud to be a Nerd!

Ik neem zeker geen Film1 (zoals het er nu naar uitziet), omdat dat betekent dat ik EUR 240 per jaar extra betaal. Daar kan ik in de loop van de tijd best wel een aardige verzameling films op blu-ray van aanleggen zou ik zeggen...

Ik wil gewoon af en toe even kunnen "genieten" van 1920x1080 materiaal aankan (als is het 1080i) en dat even kunnen laten zien aan visites (patsgehalte). In de tussentijd is het gewoon 99% SD materiaal zien op dat apparaat... de kids (dametjes van 3 en 6) kijken de godsganse dag Nickelodeon Jr... (dus zelfs al zou ik de tijd ervoor hebben, dan krijg ik niet eens de kans om voldoende Film 1 te bekijken, zodanig dat ik het geld eruit haal)

Vraagje over die decoder: volgens de UPC site moet je de huidige gewone DTV mediabox van UPC verplicht inleveren. Dat ding is ook niet echt perfect te noemen (valt ook af en toe uit en is vreselijk warm). Is de HDTV decoder (Philips) nóg slechter dan de DTV decoder (Thomson) qua uitval en temperatuur of vergelijkbaar?

Ik kan het natuurlijk niet maken als Nick Jr voortdurend uitvalt alleen maar omdat paps af en toe wil patsen... :o

The_Sukkel wijzigde dit bericht 11-05-2007 17:01 (10%)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Leuke gimmick zo'n brakke HD decoder met 4 kanalen maar als je er niet mee op kan nemen (desnoods alleen de SD kanalen) volstrekt waardeloos voor mij.

Het TV aanbod in het standaard (analoge) pakket van UPC is werkelijkwaar om te janken.
Er is echt alleen maar pulp op TV en aangezien ik geen enkel zicht op het zuiden heb is het plaatsen van een schotel ook geen optie. Wil ik fatsoenlijk TV kunnen kijken rest mij niks dan met het bedrijf in zee te gaan waar ik echt alleen maar beroerde ervaringen mee heb.

Net in een opwelling telefonisch de UPC PVR box besteld (levertijd 3 weken :-(), geen jaarcontract, eerste 3 maanden gratis, nette deal lijkt me. Op de site gekeken (inclusief kleine lettertjes) en gebeld en ik ga ¤ 9,99 extra betalen boven op mijn bestaande pakket.

Nu lees ik net het volgende, een streek die perfect past bij het beeld wat ik heb van UPC:
quote:
Wie in een gemeente woont waar analoge TV van UPC goedkoper is dan normaal moet meer betalen voor digitale TV. Dat schrijft De Gooi- en Eemlander. UPC adverteert dat digitale TV ¤ 2,16 extra kost boven het standaardtarief. Maar dat geldt niet in gebieden waar vanwege eerdere afspraken een lager standaardtarief geldt. Het 'normale' analoge tarief voor 2006 is ¤ 15,83, maar bijvoorbeeld in Hilversum is dat ¤ 10,94. Toch kost het UPC Digital TV pack (analoog EN digitaal samen) overal ¤ 17,99. Als de klant massaal overstapt op digitaal kan UPC op deze manier de tariefafspraken omzeilen.

"In de advertenties van UPC staat dat de aanbieding niet geldt voor 'niet-geharmoniseerde gemeenten', zoals Hilversum. 'Ja, Hilversum wordt gestraft', gniffelt wethouder Maurice Koopman om dat zinnetje. Maar volgens woordvoerder Mark Zellrath moet je daar niks achter zoeken. 'Iedereen in Nederland kan onze mediabox krijgen, en wel voor ¤ 17,99. Dat is ¤ 2,16 extra. Alleen voor Hilversum is dat verschil natuurlijk groter. We willen hetzelfde tarief voor heel Nederland. Ons gaat het om de consument, niet om lokale politiek. TPG heeft toch ook niet voor elke stad een ander tarief?'"
Goed, als het ¤ 5,- per maand duurder is had ik het pakket waarschijnlijk ook wel genomen maar het feit dat je gewoon genaaid en voorgelogen wordt waar je bijstaat kan ik slecht tegen.

Point proven, hufters blijven het...

quote:
Kokkers schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:25:
Nu lees ik net het volgende, een streek die perfect past bij het beeld wat ik heb van UPC:

[...]

Goed, als het ¤ 5,- per maand duurder is had ik het pakket waarschijnlijk ook wel genomen maar het feit dat je gewoon genaaid en voorgelogen wordt waar je bijstaat kan ik slecht tegen.

Point proven, hufters blijven het...
Point not proven. Dat is informatie uit februari 2006 en inmiddels achterhaald.

Als je de moeite had genomen de UPC-site er zelf bij te pakken, had je het volgende kunnen lezen:
quote:
Naast de genoemde tarieven betaalt u uw huidige tarief voor het UPC Standaardpakket Radio/TV (dit kan verschillen per gemeente).

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

Ik post de eerste rekening om het op te helderen :-)

Proud to be a Nerd!

Ik zou sowieso voor een eigen HDD recorder gaan. Dan heb je een grotere capaciteit HDD, is het jouw eigendom en binnen 3 jaar heb je het geld eruit (of als je het je kan veroorloven een HTPC) en kan je tenminste eventueel kiezen voor HDTV.

De HDTV decoder per nu nemen met slechts 2 kanalen (Discovery Channel HD + National Geographic HD) is het wat mij betreft wel waard voor EUR 5.99 extra per maand (is maar wat je ervoor over hebt), mits het maar niet slechter is dan de huidige DTV decoder van Thomson. Deze blinkt nu ook niet echt uit in stabiliteit en warmteafgifte... Sterker nog: ik begrijp er niets van dat voor het decoderen van een lullig MPEG2 signaal dat ding zoveel energie kost en warmte opwekt alsof het kachel is. Voor een warme MPEG4 decoder kan ik iets meer begrip opbrengen, maar ook dan denk ik dat ze oude "kachel"-processoren hebben gebruikt i.p.v. slimmere next generation processoren (vergelijk bijvoorbeeld die oude pentium 4 kachels met de veel snellere en energiezuinigere Core 2 Duo).

@Royz: heb jij ook ervaring met de DTV decoder? Of so: is de HDTV decoder nóg warmer en instabieler of vergelijkbaar? En sinds wanneer heb je jouw HDTV decoder? (sinds kort of sinds vorige WK toen UPC er zo mee aan het stuntelen was?)

The_Sukkel wijzigde dit bericht 11-05-2007 18:00 (16%)

Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
Royz schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:21:
De decoder zelf is wel zwaar klote. Valt om de paar uur uit en wordt vreselijk warm.
Ik heb de HDTV decoder nu bijna een maand en nog geen enkele vastloper of uitval gehad, temperatuur vind ik ook wel meevallen. Ik ben er zeer content mee (op een enkel dingetje na zoals een nog niet werkend display en soms merk ik wat lag als ik zap door de tv guide).
Ik las op Chello.com dat er per ongeluk een batch decoders was uitgegeven die het vastloop probleem hebben, (waarschijnlijk doordat ie te warm wordt zoals je zelf al opmerkte) als ik jou was zou ik UPC dus even bellen voor een omruil.

Apple wijzigde dit bericht 11-05-2007 20:20 (14%)

Opteron146@2,7 | DFI NF4 Ultra-D | 2GB Kingston | XFX 8800GTX | Compaq P1220 22" CRT | full specs

Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
The_Sukkel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 16:57:
Ik neem zeker geen Film1 (zoals het er nu naar uitziet), omdat dat betekent dat ik EUR 240 per jaar extra betaal.
Film1 en Sport1 samen zijn 240 euro per jaar. Enkel film1 is 12x12,95. ;)

Opteron146@2,7 | DFI NF4 Ultra-D | 2GB Kingston | XFX 8800GTX | Compaq P1220 22" CRT | full specs

quote:
The_Sukkel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:49:
Ik zou sowieso voor een eigen HDD recorder gaan. Dan heb je een grotere capaciteit HDD, is het jouw eigendom en binnen 3 jaar heb je het geld eruit (of als je het je kan veroorloven een HTPC) en kan je tenminste eventueel kiezen voor HDTV.
Mij is verteld dat een 3rd party decoder geen optie is.

Proud to be a Nerd!

@Apple: bedankt... ik denk dat ik er maar gewoon voor ga!
@Kokkers: je begrijpt me verkeerd...ik bedoel dat je de decoder gewoon van UPC moet nemen zonder HDD-recorder. Dan neem je gewoon op je eigen HDD-recorder op. Ben je ook niet gebonden aan dat recorderding van UPC welke alleen met de gewone DTV kan worden gecombineerd... dan kan je gewoon kiezen of je de DTV of HDTV decoder wilt.

Reg. datum: 23 november 2001

Er zijn wijzigingen op komst:
quote:
Nieuw in het standaard pakket:
  • The History Channel
  • 13th Street
  • Liberty TV
  • RNN7
  • Playboy TV (komt uit het extra channel pack)
Nieuw in extra channel pack:
  • Sci Fi Channel
  • Consumenten TV
  • Nederland-e
  • Humor TV
  • Omega TV
  • Al Jazeera English
  • V Oranje
Wijzigingen:
  • Hallmark en Travel gaan naar extra channel pack
  • TRT gaat naar Turks premium channel pack
  • MBC, RTM en Al Jazeera gaan naar het Arabisch premium channel pack
Bron: http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=18552.0

UPC Mediabox gaat bij mij de deur uit :w :w :w

Ik heb sins woensdag problemen met mijn mediabox. Hij loopt vast, 5 keer per dag ongeveer. Woensdag moest ik de zenders opnieuw binnen halen omdat ik ze niet meer had in me lijst. Sins die dag loopt de mediabox vast. Hij doet niks meer. Enige oplossing stekker eruit(elke keer weer je favoriete lijst maken :( ).

UPC klantenservice gebeld en die zegt dat ik naar de fabrieksstand moet terug zetten...gedaan maar nog steeds. Ik vraag om een nieuwe mediabox en komen met wat anders. Zoals altijd is de service van UPC ;(

Schotel d:)b

hebben vele mensen hier gehad. Heb je de grijze/zwarte 'gewone' Thomson box?
Wat heb je precies gedaan om terug te zetten naar fabrieksstand? Had eerst ook dat probleem je moet even de firmware updaten dan doet ie 't weer prima. Had ook laatste versie maar ook spontaan ineens terug naar land instellen e.d. nu al weer 1,5 maand nos problemos.

"stroom eraf, pijltje naar links blijven indrukken en stroom er weer op (in blijven drukken totdat software update op beeld verschijnt); software update forceren"

voor de massa werkte het hier.
quote:
Erotiek_Sipa schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:21:
UPC Mediabox gaat bij mij de deur uit :w :w :w

Ik heb sins woensdag problemen met mijn mediabox. Hij loopt vast, 5 keer per dag ongeveer. Woensdag moest ik de zenders opnieuw binnen halen omdat ik ze niet meer had in me lijst. Sins die dag loopt de mediabox vast. Hij doet niks meer. Enige oplossing stekker eruit(elke keer weer je favoriete lijst maken :( ).

UPC klantenservice gebeld en die zegt dat ik naar de fabrieksstand moet terug zetten...gedaan maar nog steeds. Ik vraag om een nieuwe mediabox en komen met wat anders. Zoals altijd is de service van UPC ;(

Schotel d:)b

http://www.chelloo.com - Handy voor UPC gebruikers.

left part of the evil twins

Ik heb geen last van vastlopers, maar de afgelopen weken heeft het ding wel meerdere keren per week, soms zelfs 5 keer per dag (!!!) een 'software update' uitgevoerd. Daarvoor heb ik er 2 in een jaar of 2 gehad of zo :X Is dit iets braks in mijn mediabox of is UPC weer zoals gewoonlijk aan het prutsen?

Megairritant echt, vooral omdat ze de neiging hebben het te doen in de laatste 5 minuten van CSI. Da's echt niet te geloven.

Vraagje aan de HDTV-poging-2 bezitters: is er een merkbaar verschil op de kwaliteit van SD zenders als je een 1080i scherm hebt staan? Zit de HDTV-box ook qua bediening een stuk beter in mekaar als je zoals ik een Logitech Harmony wil gebruiken ipv de standaard meegeleverde draak van een AB?
quote:
curry684 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:08:
Ik heb geen last van vastlopers, maar de afgelopen weken heeft het ding wel meerdere keren per week, soms zelfs 5 keer per dag (!!!) een 'software update' uitgevoerd. Daarvoor heb ik er 2 in een jaar of 2 gehad of zo :X Is dit iets braks in mijn mediabox of is UPC weer zoals gewoonlijk aan het prutsen?
Staat ook op chelloo.com, maar alsnog (voor de thomson - zilveren box):

- Reset - fabrieksinstellingen
- Voer ipv regiocode '000' in.
- Zoek naar zender > resultaat geen zenders
- Trek nu de stroomstekker er uit
- Hou het linker pijltje ingedrukt en stekker er weer in, laat de knop pas los als de box gaat updaten
- Nogmaals de fabrieksinstellingen invoeren, nu met je eigen regiocode.

Deze methode werkte bij mij wel, ook zelfde problematiek.

"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM

quote:
curry684 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:08:
Vraagje aan de HDTV-poging-2 bezitters: is er een merkbaar verschil op de kwaliteit van SD zenders als je een 1080i scherm hebt staan? Zit de HDTV-box ook qua bediening een stuk beter in mekaar als je zoals ik een Logitech Harmony wil gebruiken ipv de standaard meegeleverde draak van een AB?
De AB is precies hetzelfde als de standaard mediabox. Dus wat dat betreft ga je er niet op vooruit.
Verder vond ik persoonlijk de SD kanalen juist slechter.
In eerste instantie denk je gevoelsmatig "wow ziet er beter uit via hdmi", maar na een tijdje blijkt het toch tegen te vallen.
Wat gebeurd er namelijk, de decoder zet zelf de SD kanalen om naar 720P. Aangezien dit breedbeeld formaat is, krijg je lelijke vervormingen bij 4:3 uitzendingen. Je kan je TV niet eens meer op 4:3 zetten als je zou willen. Dus altijd uitgerekte hoofden. Als je dat uitrekken aan je TV over kon laten zou het een stuk beter zijn, maar nu doet de decoder dat dus.
HD kanalen zijn wel schitterend, maar je hoeft het dus niet te doen om betere SD kanalen te krijgen.

News.chelloo.com, usenet speciaal voor UPC abonnee's

Sins 18 januari 07 heb ik Digitaal TV. Vorige week begon ik problemen te krijgen(Zie boven). Mediabox loopt vast als ik ga zappen. Vandaag dus contract beindigd en op 23 Juli heb ik geen Digitaal TV. Nou heb ik net weer gebeld om een nieuwe mediabox. De mederwerker zei van dat als ik de opzegging annuleer dat ik een monteur kan krijgen. Nu zit ik dus met een slecht werkende mediabox.

Voorbeeld:
Je heb 8 maanden ADSL internet en die zeg je op. Je krijgt problemen met je modem dan verwacht je toch dat je een nieuwe krijgt voor de laatste 4 maanden?!!!!

De manier hoe UPC werkt en omgaat met zijn klanten is zeer slecht.

Reg. datum: 24 november 2004

quote:
Erotiek_Sipa schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:34:
Sins 18 januari 07 heb ik Digitaal TV. Vorige week begon ik problemen te krijgen(Zie boven). Mediabox loopt vast als ik ga zappen. Vandaag dus contract beindigd en op 23 Juli heb ik geen Digitaal TV. Nou heb ik net weer gebeld om een nieuwe mediabox. De mederwerker zei van dat als ik de opzegging annuleer dat ik een monteur kan krijgen. Nu zit ik dus met een slecht werkende mediabox.

Voorbeeld:
Je heb 8 maanden ADSL internet en die zeg je op. Je krijgt problemen met je modem dan verwacht je toch dat je een nieuwe krijgt voor de laatste 4 maanden?!!!!

De manier hoe UPC werkt en omgaat met zijn klanten is zeer slecht.
Je had het beter andersom kunnen doen, eerst monteur regelen en daarna opzeggen....
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om de fabrieksinstellingen terug te zetten zoals al vaker besproken in dit topic ?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws