Hoofdcategorieën
Topicacties

Goeie oude (retro) consoles deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 november 2000

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:30:
Ik heb een tijdje geleden een grote verzameling Sega spullen overgenomen maar toen ik alles had uitgepakt bleek er slechts voor 1 van de 9 Sega Megadrive 2 een poweradapter en een videokabel te zijn. Ik heb het eigenlijk al een tijdje geleden opgegeven maar als iemand weet waar ik betaalbaar een paar videokabels en adapters op de kop kan tikken houd ik me aanbevolen.
Vaak kosten de videokabels 15 euro of meer en de adapters zijn alleen maar US/UK te krijgen :(
Je kunt voor die megadrives ook een universele adapter gebruiken, zo exotisch is dat allemaal niet.
De videokabel is toch ook gewoon een kabel met een tulipstekkertje dat in de sega gaat en een antennestekkertje dat je tv in gaat?

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Universele adapters hebben over het algemeen de vereiste 1100mA niet en de videokabels zijn met een specifieke 9 polige stekker. Dit is niet de Megadrive I waar de gewone tulp in gaat.
Ik heb zelfs de stroomschema's voor de kabel maar ik zoek een goedkope kant en klare 7 euro per kabel oplossing. Er zaten bij de verzameling overigens wel nieuwe verpakte kloon kabels maar daarvan past het tulpstuk niet in NL/EU(?) televisies (ook niet als je toch heel hard doorduwd...)

Reg. datum: 11 juli 2006

quote:
Cyphax schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:38:
[...]
De videokabel is toch ook gewoon een kabel met een tulipstekkertje dat in de sega gaat en een antennestekkertje dat je tv in gaat?
Ik heb eergisteren mijn MegaDrive II sinds lange tijd weer aangesloten, en nee de videokabel is niet een een kabetlje met een simpel tulp stekkertje wat de MegaDrive ingaat.

Ahh, de Megadrive 2 doet dat anders? Dat wist ik niet, in mijn Megadrive (I) gaat een vrij normale stekker. Het gaat bij mij ook prima met een wat minder krachtige universele adapter. Overigens zijn er universele voedingen te koop die een hele laptop prima kunnen voeden, volgens mij moet dat wel lukken.

A young loner on a crusade..
Reg. datum: 03 november 2002

quote:
Cyphax schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:39:
Ahh, de Megadrive 2 doet dat anders? Dat wist ik niet, in mijn Megadrive (I) gaat een vrij normale stekker. Het gaat bij mij ook prima met een wat minder krachtige universele adapter. Overigens zijn er universele voedingen te koop die een hele laptop prima kunnen voeden, volgens mij moet dat wel lukken.
De megadrive 2 heeft een soort van kleine ps2 aansluiting, waar het RF signaal over gaat (en evt. andere signalen, afhankelijk van de kabel) :)
quote:
Krueger F schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:31:
Werken die oude shooter games, zoals Time Crisis op een PS3 met de PS3 Guncon?
Als je een PS2->PS3 controller converter hebt, zou ik niet weten waarom niet :) De Guncon 1 werkt ook op de PS2 :)

Eventueel kun je die gele tulpkabel aansluiten, maar wat dat ding doet, weet ik eigenlijk niet...

edit; oeps... met de PS3 guncon. Overheen gelezen..

Michael Knight wijzigde dit bericht 24-09-2008 17:02 (29%)

Zet- en drukfouten voorbehouden.

Reg. datum: 01 maart 2001

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:30:
Ik heb een tijdje geleden een grote verzameling Sega spullen overgenomen maar toen ik alles had uitgepakt bleek er slechts voor 1 van de 9 Sega Megadrive 2 een poweradapter en een videokabel te zijn. Ik heb het eigenlijk al een tijdje geleden opgegeven maar als iemand weet waar ik betaalbaar een paar videokabels en adapters op de kop kan tikken houd ik me aanbevolen.
Vaak kosten de videokabels 15 euro of meer en de adapters zijn alleen maar US/UK te krijgen :(
Ik heb zelf ook een grote verzameling Megadrive's en dit is precies de reden waarom ik veel liever MD 1's dan MD 2's in mijn verzameling opneem. De kabeltjes zijn idd nauwelijks te krijgen en veel te duur. En zelfs gewapend met een schema ben je nergens omdat de stekkertjes ook niet te krijgen zijn.

Weinig aan te doen volgens mij. :'( Je kan die meegeleverde kabeltjes natuurlijk slopen en voorzien van een "echte" tulp stekker.

mvdklip wijzigde dit bericht 24-09-2008 17:27 (10%)

Ik werk bij Spil Games! Jij ook?

Reg. datum: 11 juli 2006

Wat je ook zou kunnen doen (als er schema's beschikbaar zijn) is de MegaDrive II uit elkaar schroeven en de connector vervangen door een universeler exemplaar. Maar goed, dan is het geen originele meer en je moet er wel wat handig voor zijn.

Ik heb zelf ook al eens een MD2 uit elkaar gehaald met het plan om er een tulp aan te solderen, maar ik kan je zeggen dat dat geen pretje is. Een behoorlijk gepriegel en uiteindelijk heb ik de MD2 dan ook maar gewoon weggegooid. :P

En ik ben echt wel wat gewend. Heb destijds de dual Celeron 300 @ 450MHz truc gedaan. Dat was pas echt priegelwerk!

Vanmiddag een super nintendo (pal) opgehaald met 5 spelletjes waaronder super mario allstars voor 25 euro. :)
Zit net op ebay te kijken, en daar zit een verkoper van import (jap) snes spellen.
Heeft erg veel goede spellen als Final Fantasy 4,5,6 , Chrono Trigger , Dragon quest , etc. etc.

Heb alvast Chrono Trigger (inc. verzending, met boekje en doos) gekocht voor 15 euro ofzo. :+

Nu alleen nog even de lockout chip lossolderen, en eventueel de cartridge ingang uitdremelen. (Heb al Final Fantasy 2 usa liggen ook, die had ik een half jaar terug alvast gekocht..)

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Helaas is Japans onleesbaar voor mij. Kan jij Japans ofzo?

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

Kan het kloppen dat lege Playstation-doosjes nauwelijks te krijgen zijn? Ik heb 2 doosjes die niet super zijn (eentje heeft een kapotte scharnier en gaat lastig open en eentje heeft een flinke barst voorin), dat is jammer want de andere 15 doosjes zijn in prima staat. Ik heb inmiddels ook FF VII weten te regelen waarvan hopelijk het doosje ook goed is. :D

Van het weekend een SNES ontvangen met 2 controllers en 14 spellen (oa mario all-stars, super mario world, mario kart, street fighter 2, mortal kombat) voor 65 euro op marktplaats.

Best een redelijke deal, als je nagaat dat alleen super mario kart op marktplaats meestal voor 20~30 euro verkocht word.

Ik heb trouwens in tijden niet meer zo hard gelachen als met mario battle in mario 3 tegen een maat van me.

En heb gister nog Kirby's ghost trap opgepikt bij de game over in amsterdam. 24 euro inclusief doosje en boekjes. En op marktplaats zelda voor 20 euro, die bij de game over voor 60 lag.

Lege playstation doosjes zijn inderdaad vrij lastig te krijgen. Het beste kan je dan nog van die goedkope rotspellen kopen op ebay ofzo die niemand speelt. (vaak zijn ze dan nog nieuw in plastic)
Die kosten dan ook vaak maar een paar euro. :p

Wat betreft het Japans... dat zal ik grotendeels nog moeten leren. :p (ik zie het als een extra motivatie om japans te leren)

quote:
Cyphax schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:25:
Kan het kloppen dat lege Playstation-doosjes nauwelijks te krijgen zijn? Ik heb 2 doosjes die niet super zijn (eentje heeft een kapotte scharnier en gaat lastig open en eentje heeft een flinke barst voorin), dat is jammer want de andere 15 doosjes zijn in prima staat. Ik heb inmiddels ook FF VII weten te regelen waarvan hopelijk het doosje ook goed is. :D
Intertoys (en soms Bart Smit) hebben momenteel nog ladingen met '5 PSone doosjes' voor ¤1,99.
Zo heb ik die van mij voor de zomervakantie vervangen :)

Wie slingert mee?
Reg. datum: 21 april 2004

morgen is er een beurs

retro beurs op zondag 5 oktober in apeldoorn

nintendo consoles en games

5 Oktober 2008 - Retro Beurs - Wijkcentrum De Stolp
Violierenplein 101 te Apeldoorn
van 10.00 tot 16.00 uur.
Entree is slechts 1,- euro.
Organisatie: Bonami SpelComputer Museum

Gisteren de nes uit de oude doos gepakt. En even schoongemaakt. Alleen ik denk dat ik een nieuwe 72 pins connector nodig heb niet alle spellen werken even goed. Sommige lijken gescambled. Kan dat ook nog aan de "regio liggen" ?

Gremlins 2 gisteren gespeeld en double dragon III :D blijft fun :P
Defender of the crown werkte niet helemaal....

www.deapen.nl Im a Monkey

Schaamteloze crosspost:

http://www.sega-universe.de/img/news/18127/Mega-Drive-Portable-Jetzt-auch-f-r-Deutschland-1.jpg

Altijd leuk; een portable MegaDrive :)
quote:
Pallas schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:33:
morgen is er een beurs

retro beurs op zondag 5 oktober in apeldoorn

nintendo consoles en games

5 Oktober 2008 - Retro Beurs - Wijkcentrum De Stolp
Violierenplein 101 te Apeldoorn
van 10.00 tot 16.00 uur.
Entree is slechts 1,- euro.
Organisatie: Bonami SpelComputer Museum

Gisteren de nes uit de oude doos gepakt. En even schoongemaakt. Alleen ik denk dat ik een nieuwe 72 pins connector nodig heb niet alle spellen werken even goed. Sommige lijken gescambled. Kan dat ook nog aan de "regio liggen" ?

Gremlins 2 gisteren gespeeld en double dragon III :D blijft fun :P
Defender of the crown werkte niet helemaal....
Regiolock laat alleen je NES knipperen... geen scrambling.
Eventueel kun je de pinnen wat bijbuigen (nog geen millimeter is genoeg..) en je lockout chip uitzetten. Nagenoeg iedere cart zou dan weer moeten werken :)

Michael Knight wijzigde dit bericht 04-10-2008 15:13 (72%)

Wie slingert mee?

quote:
Regiolock laat alleen je NES knipperen... geen scrambling.
Eventueel kun je de pinnen wat bijbuigen (nog geen millimeter is genoeg..) en je lockout chip uitzetten. Nagenoeg iedere cart zou dan weer moeten werken
Ja dat bijbuigen weet alleen niet goed hoe dat moet? Gewoon schroevendraaier erinsteken en een beetje omhoog buigen? lockoutchip uitzetten mhh effe zoeken hoe dat moet

Edit beschrijving gevonden voor lockoutchip
http://www.raphnet.net/electronique/nes_mod/nes_mod_en.php

edit:2 voor het ombuigen ook 1 gevonden
http://www.raphnet.net/el..._en.php#restore_connector

Pallas wijzigde dit bericht 04-10-2008 15:42 (26%)

Wie slingert mee?

Vandaag op de beurs gekocht voor de NES
  • dr mario
  • MC donaldland
  • TMNT
  • Digger T rock
  • Blowout(bugs bunny)
  • kirby's adventure
en mijn favo metroid!
we zagen ook ninja gaiden liggen maar heb em niet meegenomen... heb ik nu een beetje spijt van. naja kom ik vast nog wel ergens tegen

o hai
Reg. datum: 09 september 2005

Voor enkel een nutteloze mededeling als dat zou je natuurlijk ook je vorige post kunnen editten ;)

qed

Reg. datum: 21 november 2003

Ben al een tijdje Nintendo 64 games aan het verzamelen. In principe zo compleet mogelijk (met doosje) maar een cartridge-only (eventueel met handleiding) is ook prima.

http://i34.tinypic.com/15qf4tw.jpg

Toch een apart ding te vermelden: de cartridge van Resident Evil 2 is een stuk zwaarder dan de rest van de cartridges (misschien door het grote geheugen).

Nog een heleboel N64 games te gaan :)

daandegoeiste wijzigde dit bericht 05-10-2008 18:26 (23%)

Athlon64 4000+ - Asrock 939Dual mobo - 1024MB Kingston - Geforce7900GT - Philips 202P4 22inch

Reg. datum: 31 december 2006

Haha..leuk om te zien dat zo'n hoop mensen nog de oude console hebben, wij hebben hier ook nog een NES staan die hoop stof ligt te happen :P Dat was overigens ook 1 van de problemen...veel blazen in de spelletjes en dan hopen dat ie het ging doen! Zal eens kijken wat voor spellen we nog hebben liggen, zelda iig helemaal tot in de eeuwigheid gespeeld :P

Thoughtcrime is death.

quote:
daandegoeiste schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:23:
Ben al een tijdje Nintendo 64 games aan het verzamelen. In principe zo compleet mogelijk (met doosje) maar een cartridge-only (eventueel met handleiding) is ook prima.

[afbeelding]

Toch een apart ding te vermelden: de cartridge van Resident Evil 2 is een stuk zwaarder dan de rest van de cartridges (misschien door het grote geheugen).

Nog een heleboel N64 games te gaan :)
Mooie verzameling. Retro FTW!

Zo te zien zijn de meeste van je doosje ook in redelijk goeie staat.
(Enkele van Neo's kartonnen SNES doosjes zijn bijna tot op het bot versleten. :X )

Movies ▀      BBQ ▀      Opendeurdag ▀

Reg. datum: 15 februari 2005

CD-i (_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :P) ontbreekt nog in de TS. Dat waren de tijden hoor. (Voor mij dan want de rest heb ik gemist. ;( )

De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!

quote:
Ik kan 'm afraden. Ik heb zowel de portable Mastersystem (van een paar jaar terug) als deze portable Megadrive en de tweede is echt stukken minder van kwaliteit (lees: Chinese troep) en was dan ook al bij aankomst in NL stuk.

quote:
mvdklip schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 07:27:
[...]

Ik kan 'm afraden. Ik heb zowel de portable Mastersystem (van een paar jaar terug) als deze portable Megadrive en de tweede is echt stukken minder van kwaliteit (lees: Chinese troep) en was dan ook al bij aankomst in NL stuk.
Werkt hier perfect... games draaien op NTSC snelheid, maar schakelen naar PAL snelheid wanneer je op een tv aansluit met de meegeleverde kabel. Nog geen framedrops kunnen bespeuren.

Geluid is vrij goed, maar klopt hier en daar niet helemaal. Bepaalde instrumenten lijken net iets anders te klinken (andere geluidschip/emulatie is hier de oorzaak van denk ik).

Eventueel kan ik wel een kleine hands on doen als men daar hier behoefte aan heeft...

Edit; er zijn btw 2 versies... een goedkope en een HELE goedkope. Dat kan natuurlijk ook uitmaken in de belevenis.

Michael Knight wijzigde dit bericht 06-10-2008 17:12 (6%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: