Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Creative Zen Stone (Plus) ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 22 februari 2007

Sinds gisteren ook een eigen Stone! Ben er tot nu toe erg content mee, voor het doel hardlopen is hij in ieder geval uitermate geschikt. Daarnaast Itunes loos!!

Vraag me alleen af waarom er zo weinig over gesproken wordt op het forum. Maar dat kan ook een goed teken zijn hea, geen problemen en dergelijke :)

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
willemanker schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:37:
Sinds gisteren ook een eigen Stone! Ben er tot nu toe erg content mee, voor het doel hardlopen is hij in ieder geval uitermate geschikt. Daarnaast Itunes loos!!

Vraag me alleen af waarom er zo weinig over gesproken wordt op het forum. Maar dat kan ook een goed teken zijn hea, geen problemen en dergelijke :)
Ik denk dat schermloze spelers niet zo populair zijn, als ze niet van Apple komen. Wellicht dat het allemaal nog een beetje op gang moet komen.

Reg. datum: 22 februari 2007

quote:
RoD schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:57:
[...]

Ik denk dat schermloze spelers niet zo populair zijn, als ze niet van Apple komen. Wellicht dat het allemaal nog een beetje op gang moet komen.
Qua marketing doet Apple het iid een stuk beter; 'zelfde' speler voor een dubbele prijs. Respect

Moet er zelf ook eerlijk bij vertellen dat ik erg getwijfeld heb tussen de Zen V plus en de Stone, maar na het kostbare verlies van mijn Micro photo 8gb 8)7 kon ik een dure speler psychologisch niet meer aan.

quote:
willemanker schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:04:
[...]

Qua marketing doet Apple het iid een stuk beter; 'zelfde' speler voor een dubbele prijs. Respect
En nog minder features ook :P

Realtime icon
Reg. datum: 15 maart 2000

Gisteren ook de Stone gehaald als cadeau voor vaderdag. Ik kende het model nog niet (wat ook blijkt uit dit topic, het is een nieuw model), maar het sprak me wel aan: eenvoudig, goede geluidskwaliteit, heel klein en de speler voelde ook degelijk aan in de winkel. Meenemen dus! :)

Thuis aangekomen uiteraard de speler zelf even uitgeprobeerd ;) Het systeem met de LED's (verschillende kleuren) werkt prima, alleen soms knippert het allemaal net iets teveel. Voor de rest werkt het allemaal recht-toe-recht-aan (gewoon UMS, dus werkt ook op mijn Mac!). Er was wel een nieuwe firmware-versie zag ik, dus meteen maar even een update gedaan. Ik merk geen verschil, maar de batterijaanduiding zou verbeterd moeten zijn.

Dan het belangrijkste: het gebruik als MP3-speler. De geluidskwaliteit is erg goed (zelfs met de bijgeleverde oordopjes), zeker als je bedenkt dat er geen Equalizer in het apparaat zit. De bas zou iets voller kunnen, maar je moet niet al teveel verwachten voor 40 euro. Wat ook erg handig is, is de knop om tussen mappen te switchen. Veel simpele MP3-spelers missen deze mogelijkheid! Allerlei bitrates uitgeprobeerd, maar de Stone gaat er prima mee om: van 64 kbps mono tot 320 kbps full stereo en VBR, alles speelt hij af zonder problemen.

Geen woorden maar daden [Apple iBook 12" 1.2 GHz/768MB/60GB/BT]

De Stone is er nog maar net of de opvolger is al aangekondigd:
Creative Announces the Zen Stone Plus
quote:
Thought the Zen Stone was Creative's answer to the iPod Shuffle? Yeah so did I, until I learned about their updated model: the Zen Stone Plus. This is the true competitor to the Shuffle. It is nearly the same size as the Stone but it has a screen, double the memory, and a lot more features:
http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/zen_stoneplus.jpg
* Capacity: 2GB
* Display: Blue OLED (64 x 64)
* Audio: MP3, WMA, and Audible
* FM Tuner
* Voice Recorder
* Stopwatch
* EQ Presets
* UMS/MSC compliant
* Battery Life: 9.5 hours
* Dimensions: 55.6 x 35.4 x 12.8 mm (21g)

Leuk :) Features zijn goed. Alleen wel weer jammer van de batterijduur. Retailprijs is 64USD, dus zal ook wel 64 euro worden.

Canona
Reg. datum: 20 oktober 2005

Die 'plus' is ook wel leuk, maar die batterijduur is wel erg magertjes vind ik.
Al een jaar of 2 gebruik ik een Sony NW-E107 mp3-spelertje met veel plezier,
die doet met één AAA zo'n 60 uur O+

30D | 350D | 18-50 | 50 | 85 | 70-200

Reg. datum: 08 februari 2007

www.epiZENter.net is trouwens een geweldige site voor als je geïnteresseerd bent in Creative mp3-spelers.

on topic:
Volgens mij is de Zen Stone Plus echt gewoon perfect (op de batterijduur na)
voor minder dan de prijs van een shuffle heb je van alles en nog wat erbij! _/-\o_
Ik hoop hevig dat dit de verkoop van Creative een beetje gaat boosten, aangezien het financieel niet zo goed gaat met dit bedrijf.
Reg. datum: 02 november 2006

Hier zijn wat plaatjes van de ZSP te vinden.

edit: Dit is een betere link voor dezelfde foto's

Vihaio wijzigde dit bericht 22-06-2007 19:54 (29%)

Nieuwe accessoires

Deze vind ik leuk:
http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/zsp_acc4.jpg http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/zsp_acc5.jpg

Keychain en een wrist band. Erg handig voor on the go :) Past goed bij een dergelijk spelertje.

offtopic:
Mag ik trouwens nog even mijn complimenten geven voor de startpost?

RoD wijzigde dit bericht 23-06-2007 00:27 (10%)

Reg. datum: 08 februari 2007

Ey master007 waarom zet je www.epiZENter.net niet ff tussen de linkjes in je startpost? Daar staat ook een hele goede review van de ZEN Stone, en die van de ZSP zal ook wel komen. En het forum daar is een erg goede bron van info. Bovendien heeft de site nu 9930 leden, de 10000 halen is wel leuk natuurlijk :P
@ FOK!
Reg. datum: 25 maart 2001

Ik wil dit mooie spelertje van de week halen. Maar op reis wil ik hem wel kunnen opladen.
Iemand een linkje ofzo waar ik een usb naar 220 adapter kan vinden? :)

quote:
LWaS schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 21:57:
Ik wil dit mooie spelertje van de week halen. Maar op reis wil ik hem wel kunnen opladen.
Iemand een linkje ofzo waar ik een usb naar 220 adapter kan vinden? :)
Hangt er vanaf of je een officiële of een universele wilt. Universele laders zijn overal wel te krijgen. Bijvoorbeeld bij de Mediamarkt.

@ FOK!

quote:
RoD schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:08:
[...]

Hangt er vanaf of je een officiële of een universele wilt. Universele laders zijn overal wel te krijgen. Bijvoorbeeld bij de Mediamarkt.
Dan zal ik daar eens binnen hobbelen :+ Ik vind een universeel usb - 220 adaptertje goed zat :)
enig idee wat zo'n apparaatje kost?

quote:
Woembah schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:14:
Ey master007 waarom zet je www.epiZENter.net niet ff tussen de linkjes in je startpost? Daar staat ook een hele goede review van de ZEN Stone, en die van de ZSP zal ook wel komen. En het forum daar is een erg goede bron van info. Bovendien heeft de site nu 9930 leden, de 10000 halen is wel leuk natuurlijk :P
Ik heb geen geen review van stone kunnen vinden op die site, alleen een aankondiging en een verhaaltje met heel veel linkjes en die staan ook in startpost.
Als ze een review ervan hebben zet ik 'em wel in de startpost.

quote:
LWaS schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:13:
[...]

Dan zal ik daar eens binnen hobbelen :+ Ik vind een universeel usb - 220 adaptertje goed zat :)
enig idee wat zo'n apparaatje kost?
Paar euro'tjes. Hou wel in je achterhoofd dat universele adapters niet altijd werken. Aangezien Creative graag wilt dat je hun adapter gebruikt verwisselen ze de polen. Sommige adapters zullen het wel doen, sommige niet. Gelukkig kun je bij de MM ruilen.
Overigens is het sowieso een goed idee om het hier te melden als je een werkende gevonden hebt, zodat je mede-Tweakers er gebruik van kunnen maken.

Op de Nederlandse Creative site staan de zwarte, witte en roze Stone Plus al te koop en er staat niet dat het een voorverkoop is (dat stond er bij de gewone stone wel een hele tijd).
Dus ik vraag me af of dit een foutje is of dat ze weer heel snel zijn.

offtopic:
Dank je, complimenten zijn altijd leuk :)

Vihaio wijzigde dit bericht 25-06-2007 21:41 (8%)

Reg. datum: 26 juni 2003

http://www.pixmania.nl/nl...peler-fm-zen-stone-p.html

Hij is vanaf morgen ook te koop bij pixmania. Waarschijnlijk zullen dan al snel veel sites volgen!
Op OBCS is hij vanaf 4 juli te krijgen voor ongeveer 70 euro!

Maxxieh wijzigde dit bericht 25-06-2007 23:12 (14%)

Liev
Reg. datum: 22 augustus 2001

Ik heb de niet-plus versie. Ben erg tevreden over de bediening en de UMS.Geluid gaat ook hard genoeg. De geluidskwaliteit kan ik alleen vergelijken met mijn vorige player; de meizu.
Vergeleken daarmee vind ik de kwaliteit toch wat minder.
Wat me opviel bij de Media Markt, is dat er best veel kus is onder mp3/media spelers, maar dat deze creative de beste prijs/prestatie/gemak/uiterlijk heeft is volgens mij wel duidelijk.

Dethroned wijzigde dit bericht 27-06-2007 15:49 (95%)

I got a problem-solver and its name is revolver

review van Pocket-lint

Edit: Ook nog 1 van de gewone Stone

Vihaio wijzigde dit bericht 29-06-2007 13:30 (35%)

@ FOK!

quote:
RoD schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 23:38:
[...]

Paar euro'tjes. Hou wel in je achterhoofd dat universele adapters niet altijd werken. Aangezien Creative graag wilt dat je hun adapter gebruikt verwisselen ze de polen. Sommige adapters zullen het wel doen, sommige niet. Gelukkig kun je bij de MM ruilen.
Overigens is het sowieso een goed idee om het hier te melden als je een werkende gevonden hebt, zodat je mede-Tweakers er gebruik van kunnen maken.
\bij deze dan:

Op Ebay gekocht een adaptertje van 7,95 incl verzenden. En werkt prima :D

Reg. datum: 24 oktober 2006

Een nadeel van de plus is dus dat je, in tegenstelling tot de "gewone", niet kan skippen tussen folders. Raar dat ze dat niet hebben overgenomen.

subtitle
Reg. datum: 19 augustus 2006

quote:
Aghast369 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:05:
Hallo,
weet iemand misschien waar de Roze versie op voorraad is (online shop of omgeving Amsterdam)? Ik heb hem namelijk uiterlijk a.s. maandag nodig als cadeau voor m'n zusje en wil heel graag dat ik hem voor die tijd heb..

Bijna overal is de levertijd 1 tot 2 weken en ik heb wat doms gedaan bij bol.com om op Annuleren te drukken en dit kon niet meer recht gezet worden :/ Du sis het weer 10 dagen wachten..
Inmiddels al gevonden? Mocht het niet het geval zijn, Mediamarkt Amsterdam heeft ze iig op voorraad.

handtekening

Review van de Stone Plus door Generationmp3 (vertaling) Met een video en leuke vergelijkings foto's met de gewone Stone.
quote:
jpboere schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:56:
Een nadeel van de plus is dus dat je, in tegenstelling tot de "gewone", niet kan skippen tussen folders. Raar dat ze dat niet hebben overgenomen.
Betekent dat dat je helemaal niet van mappen kan verspringen of gebeurt dat bij de plus gewoon anders?

¤ 500,-

quote:
master007 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 21:40:
Review van de Stone Plus door Generationmp3 (vertaling) Met een video en leuke vergelijkings foto's met de gewone Stone.

[...]

Betekent dat dat je helemaal niet van mappen kan verspringen of gebeurt dat bij de plus gewoon anders?
Als je die video zo bekijkt zie je dat daar wel een keer door een soort menu wordt gegaan om een ander nummer te selecteren. Ik denk dat je daar gewoon door mapjes heen moet bladeren, en waarschijnlijk kun je niet met een of andere knop gelijk naar de volgende map gaan.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: