Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Creative Zen Stone (Plus) ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 november 2006

http://img254.imageshack.us/img254/4137/zenstonegotpluswo5.jpg
Navigatie

Inleiding
Specificaties
Prijs en beschikbaarheid
Linkjes
Poll
Overige info

Inleiding

Met de de Zen Stone en de Zen Stone Plus heeft Creative de markt van kleine MP3, goedkope spelers betreden.
De Stone is een schermloos spelertje, die wel wat weg heeft van de iPod Shuffle. De Stone Plus is een Stone met 2 keer zoveel geheugen, een schermpje en nog wat extra functies.
http://farm1.static.flickr.com/198/499721396_711c4f06d2.jpg?v=0

Specificaties

Modelstonestone plus
capaciteit1GB2GB
kleurenzwart, wit, groen, blauw, rood, roze
battarijduur10 uur9,5 uur
audioMP3, WMA(DRM9) en Audible
schermneeja, blauw OLED
afmetingen53.7 x 35.3 x 12.8mm55.6 x 35.4 x 12.8 mm
gewicht21 gram18,3 gram
bestandsoverdrachtUniversal Mass Storage (UMS)
FM radioneeja
Equalizerneeja, 5 Bands
Voicerecorderneeja
Stopwatchneeja

http://www.anythingbutipod.com/archives/images/creative-zen-stone-plus.jpg

Prijs en beschikbaarheid

Zowel de Stone als de Stone Plus zijn verkrijgbaar. Voor de Stone betaal je ongeveer 40 euro en voor de Plus ligt de prijd rond de 70 euro. Pricewatch

Linkjes
Zen Stone
Algemene informatie
Productpage
Productpagina
Meer informatie
Press Release
Reviews
Anything But iPod
epiZENter
PC Magazine
CNET
Gizmodo
Hardwarezone
Pocket-lint
ars technica
Foto's
Creative
Unboxed door Gizmodo
Video's
Generationmp3
PopularMechanics
Zen Stone Plus
Algemene informatie
Productpage
Productpagina
Meer informatie
Press Release
Reviews
Anything But iPod

PC Magazine
CNET

HardwareZone
Pocket-lint
ars technica
Foto's
Creative
First look door generationmp3
Video's
Generationmp3

Poll

Poll: Welke kleur heeft jouw Stone?
zwart
wit
blauw
groen/geel
rood
roze
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=203168&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Overige info

Alle (spel)foutjes en overige opmerkingen kunnen gemaild worden naar: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/195618/FFFFFF/000000of stuur een DM.http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif

Vihaio wijzigde dit bericht 02-11-2007 18:05 (159%)

de enige echte!
Reg. datum: 14 mei 2006

Leuk dingetje voor tijdens het hardlopen :)
Alleen jammer van de batterij (niet dat ik 10 uur hardloop, maar toch)

Goeie zet dus

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod / Nieuwsposter
Reg. datum: 14 september 2004

Zo, jij bent snel. :) Verrassend dat het ding meteen uitkomt in de VS. Vraag me af wat de plannen voor Europa zijn...
Dat het apparaat UMS is vind ik trouwens echt zeer verrassend. Creative hielt stug vol aan het gebruik van software. Mag met recht een mini-revolutie genoemd worden imo :P

hier is trouwens de productpage.

RoD wijzigde dit bericht 03-05-2007 21:48 (18%)

Dank je, linkje toegevoegd

quote:
RoD schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:46:
Creative hielt stug vol aan het gebruik van software. Mag met recht een mini-revolutie genoemd worden imo :P
Mijn Zen V Plus werkt zonder enige software geinstalleerd te hebben.

Wanneer ik mijn Zen V Plus op m'n PC met (schone) Windows XP installatie aansluit, wordt deze gewoon herkend.

Ik kan daarna ook gewoon sleuren en pleuren en playlists aanmaken.

Acties:

quote:
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:12:
[...]

Mijn Zen V Plus werkt zonder enige software geinstalleerd te hebben.

Wanneer ik mijn Zen V Plus op m'n PC met (schone) Windows XP installatie aansluit, wordt deze gewoon herkend.

Ik kan daarna ook gewoon sleuren en pleuren en playlists aanmaken.
MTP =! UMS.

Reg. datum: 28 juli 2006

lijkt me een concurent voor de Ipod Shuffle
ziet er wel leuk uit, en de kleuren zijn ook cool.

quote:
Die termen zeggen me niets, maar ik weet uit eigen ervaring dat de Stone geen revolutie teweeg brengt met het drag&drop principe, aangezien mijn Zen V Plus dit ook al kon. ;)

Acties:

Qua usability is het niet zo'n groot verschil, behalve dat MTP wat nadeeltjes heeft. Echter, nu is het ding ook bruikbaar op andere OS' die geen WMP ondersteunen. Verder is het gewoon zéér opmerkelijk dat Creative nu ineens omslaat terwijl ze anders software (in dit geval dus WMP, of hun eigen rotzooit) verplicht stelden.

Ik ben zelf een groot voorstander van UMS :)

Reg. datum: 16 maart 2007

Zeer interessant spelertje, ben benieuwd of (& wanneer) het ding in Europa uitkomt. De prijs staat me in iedergeval erg aan, $40 voor een flashspelertje van een gieg is niet duur.

Leuk voor tijdens het hardlopen idd zoals eerder gezegd, hopelijk is de geluidskwaliteit beter dan die van de Shuffle 2G want die viel me eigenlijk best wel tegen.

Wat ik wel vreemd vind is dat bij de requirements op de creative site dat je 40MB free hard drive space nodig hebt.
Je hebt toch helemaal geen ruimte op je harddisk nodig voor een UMS apparaat?

EDIT: Op de Creatvie site kan je de Speler ook in Nedarland kopen de verwachte leverdatum is 7/5/2007

Vihaio wijzigde dit bericht 04-05-2007 11:58 (23%)

Acties:

Dat is al over een paar dagen 8)7 Dat doet Creative goed, een speler uitbrengen en em dan ook bijna meteen leveren :) Ik zie eigenlijk verder nog nergens aankondigingen bij shops, dat is dan wel weer raar.

Wat ik me trouwens wel afvraag... waarom geen mooi oledschermpje op het gedeelte waar "zen" op staat? De ruimte is er voor, en het gaat niet ten koste van het uiterlijk als je het schermpje er mooi in verwerkt. Bij de zwarte versie zou je in het eerste oogopslag niet eens zien dat er een schermpje op zit :)

Waarschijnlijk was daar geen ruimte meer voor.
Of het koste te veel van de battarij duur want die is toch al niet echt overweldigend.

Acties:

Dat is ook wel weer zo. Vreemd dat de batterijduur niet beter is. Als je ziet dat verscheidene spelers al zo'n 50 uur halen mét scherm, valt dit toch ontzettend tegen.

Review van Anything But iPod

Reg. datum: 02 februari 2007

Een klein schermpje met de song erop te zien is niet echt veel werk, lijkt me.
Qua design lijkt het me een leuke speler, en als de geluidskwaliteit te pruimen is dan zal ik erover nadenken 'm te kopen.
Dat het UMS ondersteunt is écht een voordeel.

En weer een paar reviews:

PC Magazine
CNET
gizmodo
hardwarezone

Jammer dat er geen radio op zit.

Acties:

offtopic:
Je moet de url van PC Magazine even tussen quotes zetten, omdat er komma's in de url zitten
quote: Gizmodo
If there's anything that differentiates the Stone from Apple's shuffle, it's the ability to store multiple albums and jump from one to the next.
Handig :) Dat is zeker een pluspunt tov de Shuffle.

Reg. datum: 20 augustus 2006

Hallo,
weet iemand misschien waar de Roze versie op voorraad is (online shop of omgeving Amsterdam)? Ik heb hem namelijk uiterlijk a.s. maandag nodig als cadeau voor m'n zusje en wil heel graag dat ik hem voor die tijd heb..

Bijna overal is de levertijd 1 tot 2 weken en ik heb wat doms gedaan bij bol.com om op Annuleren te drukken en dit kon niet meer recht gezet worden :/ Du sis het weer 10 dagen wachten..

Acties:

Heb je in de Pricewatch en Shop Survey gekeken? Die zijn daar namelijk voor bedoelt.

Reg. datum: 20 augustus 2006

Natuurlijk heb ik daar gekeken, als ze daar alles op voorraad hadden zou ik hier niet komen. Op de pricewatch staan namelijk niet alle winkels en misschien is er een lokale shop ergens die ze verkoopt, vandaar dat ik het hier vraag.

Waarom niet gewoon via de Creative site?

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Ik heb vandaag een zwarte bij de MediaMarkt (Utrecht) gehaald en ik geloof niet dat de roze daar was. Als ik het me goed herinner hadden ze zwart, wit, blauw en groen. Wellicht dat de roze nog uit moet komen dan.

Ik vind het verder een heel leuk dingetje. Lekker klein, goed te bedienen en goed geluid (wel met m'n eigen oordoppen, want de bijgeleverde zijn goedkope rotzooi). Prima ding voor naast m'n iAudio M3L. En dat voor de helft van geld van een shuffle. Je bent eigenlijk gek als je die nog verkiest boven deze.
Ik schrok nog wel even toen ik op het doosje zag dat hij alleen voor Windows XP en Vista was, terwijl ik echt had gelezen dat hij UMS was, maar hij werkt prima met 2000.

Bij dixons en dynabyte zijn alleen de rode, zwarte en witte te koop. Via de creative site kan je wel alle kleuren kopen.
maar die kost dan wel 46 euro.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009