Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia 6300 topic - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 49 50 51 52 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 april 2007

quote:
ococ schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:32:
Er is een nieuwe update voor de 6300 namelijk V 04.71 van 28-02-2007 ik heb de update gedaan maar er lijkt wel niets veranderd. Weet iemand het had versie V 04.20
Hoe ben je aan deze update gekomen? Ik heb versie V 04.70 van 24-01-2007, en als ik probeer de software te updaten (gewoon via de telefoon), dan zegt 'ie wel dat 'ie aan het bijwerken is, maar daarna heb ik gewoon nog dezelfde versie, dus V 04.70...

Misschien zie je geen verandering, maar wordt het stroomverbruik minder... Dat zou mooi zijn!

Sliden is koel

quote:
fabio-c schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:02:
[...]

Als je een toestel met navigatie wil ben je sowieso niet goed bezig met de 6300, aangezien die Series 40 draait en daar geen navigatie software voor bestaat.
Je zal dan een E50 of een vergelijkbaar Series 60 toestel moeten aanschaffen.
Daar kan je TomTom, Route66, etc etc op draaien.
Daar ging ik ook vanuit ja. Toch een paar weken geleden de 6300 besteld en na wat zoeken Nav4all geprobeerd.
Ik heb redelijk veel ervaring met de PDA-versies van TomTom 5 en 6 en ging er vanuit dat het nooit zo lekker zou werken.
Okay, adres-invoer en menu-navigatie is wat lastiger en moet je aan wennen maar werkt verder echt fantastisch! Waar het écht om gaat is de navigatie, en die is ronduit perfect. En dat in heel Europa!
Via de website een Holux GPS-module besteld (oude was gestolen), daar was íe erg goedkoop en het ding werkt (wederom) super. Supersnelle fix, hoeft niet onder de voorruit te liggen.

Maar goed, koop gewoon de 6300 met Nav4all en je hebt een super-setje :)
Reg. datum: 22 februari 2004

Ik heb het ook gedaan. Ik merk er niet zoveel van maar ik heb de firmware eigenlijk direct geupdated toen ik de telefoon had.
Je moet via Nokia PC Suite de Nokia Software Updater kiezen en vervolgens word je naar de Nokia site doorgelinkt waar je een installatie bestandje moet downloaden. Na het installeren wordt het programma gestart en kun je de firmware gaan updaten naar versie 4.21. Let wel op dat dit een erg 'gevoelig' proces is waarbij absoluut niks verkeerd mag gaan (computer crash, lege batterij etc.), maar dat weten jullie uiteraard allemaal wel neem ik aan ;)

Superuser

4.71 neem ik aan :P

Op nokia.com wordt dat inderdaad ook aangegeven als de laatste versie. Ik ga wel even zoeken op allemaal rare websites naar changelogs ;)

[edit]
Het enige dat ik erover kan vinden is dat de herkenning van headsets is verbeterd.

Booster wijzigde dit bericht 13-05-2007 02:04 (22%)

Reg. datum: 28 juli 2002

Iemand al ervaring met Bluetooth audio i.c.m. de Nokia 6300? Ik gebruik de Motorola DC800 BT audio gateway en de Motorola HT820 headset en koppelen met zowel de headset als gateway gaat prima.
Via de headset MP3's afspelen werkt perfect, telefoneren tussendoor gaat goed, maar de verbinding met de gateway word na ieder nummer verbroken. Erg vreemd want dat gebeurd niet met de headset.
Maar misschien is het nog allemaal te nieuw en wil ik teveel en te snel.......

Reg. datum: 04 januari 2004

quote:
aburn schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:51:
http://www.chrisxp.de.tt/ dan even aan de linkerkant op handy stuff klikken. ik heb zelf Nokia Black Walkman V1 van pagina 4, die is echt super mooi...
Ik heb ze ook, ze staan in mijn telefoon maar hij geeft aan zodra hij ze wil toepassen: "onvoldoende geheugen" Deze thema's zijn ook zo'n 700kb groot. de orginele is zo'n 50kb. Doe ik iets vaud?

quote:
Booster schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:19:
Als je een theme hebt met balkjes kun je de achtergrondplaatjes van die blauwe balkjes vervangen door 2 transparante .PNG bestanden in de Nokia Theme Studio 2.2. Dan ziet het er precies uit zoals op het plaatje.
Het is gelukt. Het klokje ziet er ook veel mooier (subtieler) uit zonder de blauwe balken!

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Superuser

quote:
Pinin schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:30:
Ik heb ze ook, ze staan in mijn telefoon maar hij geeft aan zodra hij ze wil toepassen: "onvoldoende geheugen" Deze thema's zijn ook zo'n 700kb groot. de orginele is zo'n 50kb. Doe ik iets vaud?
Dat probleem heb ik wel vaker gehoord op buitenlandse fora, maar een oplossing daarvoor heb ik nog niet gezien. Ik kan hier prima een thema inladen van 1.5 MB, dus de grootte is denk ik niet direct het probleem.

Wazig dan, welk geheugen gebruikt ie daarvoor?

edit: ik ben erachter ik had een bestand van 5MB op mijn interne (vaste) geheugen staan dus die was te vol.
Weten we gelijk het antwoord op de vraag.

Pinin wijzigde dit bericht 13-05-2007 16:51 (62%)

Superuser

Aha :) Op buitenlandse fora ging het dan om iets anders.

filmpje opgeslagen op het interne geheugen?
Reg. datum: 07 december 2004

Klopt het dat de 6300 geen html browser heeft? Alleen wap. Voor een telefoon met een QVGA schermpje had ik toch beter verwacht. Ok, ik hoef geen hele webpagina's te raadplegen en zal dat ook niet vaak doen. Maar kan wel handig zijn om snel even iets te controleren of wat dan ook.

Zit dit er met een update eventueel nog aan te komen?

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
Dreamer schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:12:
[...]
Mediamarkt r'dam is de prijs nog de standaard prijs. Die gaat zeker te weten naar beneden.
*knip*
Dat zou idd heel goed kunnen. Wat me bij de Mediamarkt, en speciaal in Rotterdam (nog wat meer dan in Zoetermeer zegmaar) wel heel erg opvalt, is dat alleen de aanbiedingen en dingen die in de folder staan goed geprijst zijn. De rest is ronduit duur. (In elk geval voor zover het pc-boxjes, mp3-spelers en telefoons betreft, de rest van de artikelen heb ik me niet in verdiept.) Maar ik ga offtopic, sorry.

Jesse wijzigde dit bericht 14-05-2007 13:13 (4%)

Superuser

quote:
alvi schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:29:
Klopt het dat de 6300 geen html browser heeft? Alleen wap.
Waar heb je dat gelezen? De 6300 wordt standaard geleverd met Opera Mini én de HTML-browser van Nokia zelf. Er valt prima te surfen via GPRS dus.
Reg. datum: 07 december 2004

quote:
Booster schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:06:
[...]

Waar heb je dat gelezen? De 6300 wordt standaard geleverd met Opera Mini én de HTML-browser van Nokia zelf. Er valt prima te surfen via GPRS dus.
Phonearena.com review pagina 5, klik
quote:
Internet:
The built-in browser caused our utmost disappointment – it is only WAP, not HTML, and to use it for visualizing Internet pages in our opinion is nearly useless. It is rather obsolete and a pity that a QVGA resolution phone does not dispose of a real browser.
Gezien de specs zou het apparaat er prima in staat toe moeten zijn. (opera mini draait al op heel wat minder dan dit). Maar wat moet je nu geloven... :p (grr buchtreviews...)

Reg. datum: 23 januari 2007

Oke, ik hoop dat iemand dit snel leest, ik schrik ;)

Ik heb hem net binnengekregen, maar hoe zit dat met het navigatie toetsje? Zijn de zilveren ringen de knop, of is het zwarte vierkantje in het midden van die zilveren rand de knop?

Want ik kan die zilveren rand wel naar boven en links - rechts bewegen, maar niet naar onderen drukken. Het zwarte vierkantje wel alle kanten, maar dat is wat klein.

Hoort dit dus of beweegt jullie zilveren ding wel alle kanten op en kan de mijne terug?

Superuser

Naja, ik heb voor de standaard browser van Nokia uit staan dat hij plaatjes op websites moet laten zien, en volgensmij is het verschil tussen WAP en kale HTML dan wat lastig te zien. De Nokia browser heeft ook JavaScript, iets dat een WAP-browser volgensmij niet kan hebben. Dus ik twijfel een beetje aan dat stuk van de review eigenlijk. Nokia noemt zelf een xHTML-browser in hun specs, en ik denk niet dat ze daarmee refereren aan Opera.

Maar hij komt dus standaard al met Opera Mini, die er bij mij lekker op draait.

@bear87
De zilveren rand is voor links/rechts/boven/beneden, en het zwart in het midden is de knop :)

Booster wijzigde dit bericht 13-05-2007 18:31 (9%)

@ Booster

Verdorie, dan kan de mijne dus niet naar beneden bewegen tenzij ik met grof geweld duw :)

Ik las in deel 1 dat meerdere mensen dit hebben, ben wel benieuwd wat we hieraan doen.

Phone Addicted

Ik heb hem dan ook eindelijk! Wat een heerlijk toestel is dit zeg. Hij doet alles wat hij hoort te doen zonder toeters en bellen. Lekker snel en makkelijk en hij ziet er strak uit. Met Firmware 4.71 werkt alles naar behoren en ben nog geen bugs tegengekomen. Top ding! :)

@bear87, iemand had ook zoiets geschreven in deel 1, daar bleek volgs mij het beschermsealtje over de zilveren ring te zitten.

Reg. datum: 18 oktober 2006

quote:
Pinin schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:30:
[...]

je kunt ze ook op de geheugenkaart zetten!!!

quote:
Pinin schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:11:
@bear87, iemand had ook zoiets geschreven in deel 1, daar bleek volgs mij het beschermsealtje over de zilveren ring te zitten.
Ik ga zoeken, dankjewel!

Ik vind maar 2 meldingen hiervan, dus bij de rest gaat het echt 100% soepel alle richtingen?

Ik bel morgen eerst even Nokia, daarna terug naar de winkel..

bear87 wijzigde dit bericht 13-05-2007 23:36 (75%)

quote:
aburn schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:34:
[...]

je kunt ze ook op de geheugenkaart zetten!!!
I know, had ik ook gedaan. maar hij "laad" ze dus in op het interne geheugen, daar moet dus plek vrij zijn.

Reg. datum: 05 april 2007

quote:
bear87 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:30:
[...]
Ik vind maar 2 meldingen hiervan, dus bij de rest gaat het echt 100% soepel alle richtingen?
Bij mij wel....

Ja soepel, geen verschil te merken, welke kant ook op.

Phone Addicted

Ik mag hopen dat Nokia dit niet van plan is: :X
Deze zes (nog drie na de klik) gekleurde uitvoeringen van de Nokia 6300 zag ik op een Russische website.

Het is mij niet helemaal duidelijk of het hier gaat om covers voor het toestel of dat Nokia echt van plan is om de 6300 in deze kleuren op de markt te brengen.

Vooralsnog ben ik deze gekleurde uitvoeringen nog niet in de (online) telecomwinkels tegengekomen.
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/images/upload/1179131882Nokia-6300-Colors.jpg
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/images/upload/1179132086Nokia-6300-Colors-b.jpg

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 49 50 51 52 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: