Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia 6300 topic - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 49 50 51 52 last

Nieuw Topic
Ik ben vanochtend bij de winkel geweest, daar kenden ze het probleem nog niet. Ze wilde me een nieuw toestel meegeven, maar heb gevraagd of ze het eerst wilde testen. Precies hetzelfde probleem.
Ze bellen me nu als ze een nieuwe batch toestellen krijgen, hopelijk hebben die dat probleem niet.

Als die toestellen het ook hebben, lijkt het me toch een lastig probleem te worden voor Nokia.
Reg. datum: 23 mei 2007

Modbreak:
Beetje jammer dat je je registreerd om te spammen. Dat is hier namelijk niet toegestaan!

TinuX wijzigde dit bericht 23-05-2007 13:53 (84%)

Wilde deze week een 6300 op de kop te gaan tikken maar met de opduikende problemen met het geheugenkaartje begin ik toch te twijfelen. Geen zin om hem meteen terug te moeten sturen. Zijn er mensen die hem pas gekocht hebben en een wel goed werkend toestel hebben? (België)

offtopic:
klc, waarom doe jij heel je bericht in vetgedrukt? opgelost :>
Reg. datum: 05 april 2007

quote:
gemasan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:08:
gisteren contact gehad met nokia service
daar werd gezegd dat het een hardwareprobleem is
(cardreader in de mobile)

eerder reeds krabbelde
vodafone (internet) terug vwb inruilen
en wilde dat ik het toestel terugstuurde ter reparatie
(met vervangend toestel)
mooi niet dus
na heel veel telefoontjes wordt het toestel uiteindelijk
toch omgeruild.
zal mij benieuwen of het nieuwe toestel geen kuren vertoont.

opm: op mijn verpakking staat: "made in hungary"
is dat bij anderen ook het geval ?
Mijn verpakking zegt ook 'made in Hungary', maar ik heb nergens last van.... Ik heb destijds wel een importtoestel uit Duitsland bij 2call gekocht. Het is wel frappant dat het probleem zich voornamelijk voordoet sinds de 6300 officieel in NL verkocht wordt.

Het kan nooit lang duren voordat het probleem erkend wordt door Nokia, kan niet anders! Tot die tijd zou ik gewoon de boel goed testen voordat iemand het toestel daadwerkelijk koopt, scheelt je een hoop ellende achteraf!

Phone Addicted

quote:
Een nep batterij is niet aan te raden overigens. Paar jaar geleden waren nog die telefoons onploft en als zo iets gebeurt, dan heb je geen garantie op je toestel meer. :)
Reg. datum: 05 april 2007

*spam*

Kun je trouwens zeggen dat een batterij van 1200 mAh per definitie langer meegaat dan een originele Nokia batterij die minder mAh heeft? Of heeft de kwaliteit er ook wat mee te maken, of andere factoren? Trouwens, mijn meegeleverde batterij heeft 860 mAh, dus dan is het verschil nog maar 340 mAh...

TinuX wijzigde dit bericht 24-05-2007 17:40 (59%)

quote:
DaannO schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:08:
[...]

Een nep batterij is niet aan te raden overigens. Paar jaar geleden waren nog die telefoons onploft en als zo iets gebeurt, dan heb je geen garantie op je toestel meer. :)
Ik neem het risico ook niet. Als de hogere capacitieit makkelijk en veilig te implementeren was dan had Nokia zelf wel krachtigere accu's op de markt gebracht.

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
Yohan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:25:
[...]

Ik neem het risico ook niet. Als de hogere capacitieit makkelijk en veilig te implementeren was dan had Nokia zelf wel krachtigere accu's op de markt gebracht.
Een kennis van mij kocht op een gegeven moment ook een volgens specs veel betere batterij van een andere aanbieder voor in zijn toestel. In de praktijk kwam vervolgens van die lange batterijduur niets terecht.

Mijn ervaring met de originele accu van de 6300 is overigens lang niet slecht. Als ik em niet zo veel gebruik (kort bellen, paar sms-jes en wat gebruik van de agenda) is die na drie dagen pas op de helft. (Dan zet ik em wel 's nachts uit.)

Jesse wijzigde dit bericht 23-05-2007 13:06 (20%)

Reg. datum: 23 januari 2007

quote:
Blacksnak schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:12:
Wilde deze week een 6300 op de kop te gaan tikken maar met de opduikende problemen met het geheugenkaartje begin ik toch te twijfelen. Geen zin om hem meteen terug te moeten sturen. Zijn er mensen die hem pas gekocht hebben en een wel goed werkend toestel hebben? (België)

offtopic:
klc, waarom doe jij heel je bericht in vetgedrukt?
De mijne komt uit Frankrijk, en heeft nergens last van. Voorlopig lijkt vooral de lading bedoeld voor Nederland het probleem te hebben. Zal een lading voor een bepaald land dan echt precies gescheiden gemaakt worden? Want Nl toestellen etc bestaan niet, het scheelt alleen het boekje wat bijgeleverd is..Toch lijkt op dit forum het patroon duidelijk, "import" probleemloos, Nl probleem?

quote:
bear87 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:27:
De mijne komt uit Frankrijk, en heeft nergens last van. Voorlopig lijkt vooral de lading bedoeld voor Nederland het probleem te hebben.
Ik ben achteraf blij dat ik een import-model heb. Dan maar een Duitse handleiding :P

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Reg. datum: 08 november 2005

mijne komt gewoon bij de BC vandaan, accu is prima gaat toch wel een dag of 3 mee maar ervaring leert ook bij andere nokia modellen na een paar keer gaat hij pas goed worden.
Geheugen kaartje is ok prima niets te klagen was een goede keus

nieuwe pc samenstellen = leuk

de co-assistent
Reg. datum: 06 november 2001

Het lijkt inderdaad een batch probleem te zijn. Ik had net Nokia aan de telefoon en ik was de derde vandaag die de telefonist aan de lijn heeft gehad met dit probleem. Hij heeft een excalatiemelding naar Finland gestuurd en een case voor me aangemaakt. Ik wacht het bericht af of dit een hardwarematig of softwarematig probleem is.

Verder heb ik van het hoofdkantoor nog geen nieuws.

Airport security: "U mag geen thermosfles meenemen aan boord."
Ik: "Dat is een SAL70200G..."

Reg. datum: 23 juli 2003

Mja afgelopen zaterdag de 6300 gekocht. Maandag erachter gekomen van het geheugen probleem. Net naar de vodafoneshop en een nieuwe meegekregen. Heb 15min gewacht in de winkel of de telefoon de geheugenkaart blijft herkennen en dat was zo. Eenmaal thuis blijkt ie hetzelfde probleem te hebben...

interessant

Reg. datum: 04 januari 2004

http://www.expansys.nl/f.aspx?i=143523

ook in het buitenland hoor, niet alleen nl

de co-assistent
Reg. datum: 06 november 2001

Hoop echt dat het een softwareissue is. Heb geen zin om m'n telefoon om te moeten ruilen...

Airport security: "U mag geen thermosfles meenemen aan boord."
Ik: "Dat is een SAL70200G..."

Reg. datum: 23 mei 2007

quote:
klc schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:20:
[modbreak]Beetje jammer dat je je registreerd om te spammen. Dat is hier namelijk niet toegestaan![/]
hoezo is dat spammen? hoe belachelijk is dat? ik probeer jullie alleen maar te helpen.

die accu heeft een keurmerk, ze geven niet voor niks een keurmerk uit, en voor de grap doen ze het ook niet.

ik heb er zelf ervaring mee, dus doe wat je zelf wilt

quote:
Yohan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:45:
[...]

Ik ben achteraf blij dat ik een import-model heb. Dan maar een Duitse handleiding :P
Ik ben net als jij ook blij inderdaad. Je herinnerd je misschien nog wel dat ik wat zat te zeuren over Nl versies, maar ik ben erg tevreden met mijn franse jongen :9

Reg. datum: 04 januari 2004

quote:
bear87 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:24:
[...]tevreden met mijn franse jongen :9
:X

Pinin wijzigde dit bericht 23-05-2007 23:49 (3%)

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
klc schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:11:
[...]
hoezo is dat spammen? hoe belachelijk is dat?
*knip*
Doe dan in elk geval niet je hele reactie in bold :X , want op deze manier kwam het wel als spam over.
quote:
die accu heeft een keurmerk, ze geven niet voor niks een keurmerk uit, en voor de grap doen ze het ook niet.
Een CE-markering zegt echt helemaal niets. Zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/CE-markering

Jesse wijzigde dit bericht 24-05-2007 13:56 (32%)

monkey is gone to heaven

Ik heb een Duitser en toch heeft die kuren, de speaker kraakt als de neten. De ander kan mijn prima horen, maar ik hoor de andere kant amper :{

Moet ik met Nokia bellen of met GSMtrack?
Superuser

Ik zou eerst gewoon een beroep doen op de winkelgarantie.
Reg. datum: 19 mei 2007

uurtje geleden iemand langs geweest
toestel is omgeruild
nu geen problemen meer
(neem aan dat het goed blijft)
standaardkaartje van 128 Mb zowel als
kaartje van 2Gb blijven herkenbaar

Reg. datum: 22 februari 2004

Hm zo to horen ligt dit probleem dus alleen bij de gebrande versies? Ik heb zelf een kale, geimporteerde versie en helemaal geen problemen verder.

Snoop wijzigde dit bericht 24-05-2007 15:36 (7%)

Reg. datum: 24 mei 2007

Hallo,

Ik heb deze nokia 6300 afgelopen maandag gekocht bij de BC (simlockvrij)
En tot nu toe geen problemen.. :-)
Echt een supermobieltje.. voelt solide aan en het beeldscherm is echt heel mooi..
Geen last van de geheugenkaartproblemen (standaardkaart)
En het wisselen van bestanden met mn imac gaat ook perfect.. (bleutooth)
De batterij is maandagmiddag helemaal opgeladen en vanochtend was tie leeg..
Dit terwijl ik er toch veel mee "gespeeld" heb de eerste dagen,en hem ook 24 uur per dag aan heb staan

Dit wilde ik even melden na alle negatieve berichten. :)

Ravaso wijzigde dit bericht 24-05-2007 16:52 (19%)

Even een kleine update over de batterij, ik ben zeer te spreken daarover.

Zaterdag voor het eerst opgeladen, en heb nu nog steeds meer dan 1 streepje over!

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 49 50 51 52 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: