Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Nokia 6300 topic - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 49 50 51 52 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 februari 2004

quote:
Booster schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:41:
Het is maar wat je "NL-versie" noemt. Zover ik weet bestaan er gewoon geen aparte versies voor verkoop in Nederland. Er zijn EU-versies en die hebben gewoon een standaard groepje Europese talen en T9-libs. Een toestel dat je nu koopt in (bv) Duitsland of in een webshop is dus precies hetzelfde als een toestel dat je straks in Nederland in een gewone winkel kunt kopen. Enige (mogelijke) verschil is de taal van de handleiding maar dat zal me echt worst wezen.

Ik heb de mijne vandaag eindelijk besteld, bij gsm24.nl voor EUR 236.95 incl. verzenden. :)
Ah oke dus als er echt helemaal geen verschil is, op de handleiding na, dan zal ik er nu ook maar eentje bestellen. Ik kan namelijk kiezen tussen nu direct eentje halen, of weer twee weken wachten op die andere versie. Ik heb nu wel lang genoeg gewacht denk ik. Ik ga er gewoon voor! :9

Reg. datum: 08 november 2005

quote:
Snoop schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:58:
Ik word er zo langzamerhand wel schijtziek van hoor :(
Dit gaat dus om de NL versies neem ik aan? Op internet zijn er ook nog geen NL versies te koop toch?
maakt voor de los kopers en sim only mensen idd niet uit... maar ik wil verlengen en de goedkoopste aanbieder op het net doet 95 euro en de BC 59 euro dan 40 euro verschil ik vind het nogwal wat.

dus ik wacht wel :'( maar baal er wel van dat uitgestel van Nokia en dat terwijl ik vernam dat de mensen van BC wel al training hadden gehad en hij ookal in de folders stond....

nieuwe pc samenstellen = leuk

Reg. datum: 04 januari 2004

Hé Booster, je hebt hem eindelijk zelf besteld 8) Dankzij jouw post heb ik voor dit toestel gekozen, anders was het wss een samsung of SE geworden, want nokia had geen mooie toestelen meer. Je zal er geen spijt van krijgen. Iedereen die de telefoon ziet vind hem geweldig, een platte samsung of N73 is gewoon ouderwets geworden (vooral de N73 is dan bejaard)
Ik was gewend aan de 6310i en die heeft wel een beter bereik, dat vind ik niet zijn sterkste kant (en natuurlijk accu, maar daar valt nu goed mee te leven.)

Phone Addicted

Misschien een leuke aanbieding voor mensen, kwam het net tegen via een mailing:

http://tweakers.net/ext/f/0ac7110eca5bb9ef5d65b70fe2d20b26/thumb.jpg

Aanbieding

DaannO wijzigde dit bericht 04-05-2007 21:54 (68%)

Superuser

quote:
Pinin schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:22:
Hé Booster, je hebt hem eindelijk zelf besteld 8)
Ja, het is nu echt hard nodig. Mijn 3210 wordt steeds moeilijker in het gebruik. Hij kan zonder stroominfuus nog geen 15 seconden een gesprek in stand houden. Weer een nieuwe accu is alleen maar uitstellen.

Bovendien is het SMS geheugen van maar liefst 20 SMSjes :+ vrijwel helemaal vol. Alle SMSjes die ik nog heb staan vindt ik te belangrijk om weg te halen. Als ik een SMSje verstuur dan moet ik echt meteen het ontvangstrapport verwijderen want anders is er geen plek voor het antwoord :P Ik ben duidelijk toe aan vernieuwing.

Leuk om te horen dat mensen hun toestel hebben gekocht (mede) naar aanleiding van dit topic :) En ook goed om te horen dat je tevreden bent na je overstap van de 6310i, want dat beschouw ik toch als een toestel dat zeer moeilijk te vervangen is door iets gelijkwaardigs.
quote:
Booster schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:13:
Naar mijn idee is Nokia weer vooruitgang aan het boeken op het gebied van (o.a.) design en de combinatie van looks/featureset e.d. Een tijdje terug waren er nog veel toestellen die denk ik iets te 'arty farty' waren voor het grote publiek, maar met de bijvoorbeeld de recente introductie van een aantal budgettoestellen zitten ze denk ik helemaal in de goede richting. Het heeft goeie looks, het is niet duur maar heeft wel een prima featureset.

Precies waar ik naar op zoek was. ;)
Goeie analyse. De afgelopen jaren begon Nokia (met name qua design) achter te lopen. Met de 6300 hebben ze aangetoond dunne modellen te kunnen produceren.

Er staat ons nog veel moois te wachten! :)

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Phone Addicted

quote:
Yohan schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:56:
[...]

Goeie analyse. De afgelopen jaren begon Nokia (met name qua design) achter te lopen. Met de 6300 hebben ze aangetoond dunne modellen te kunnen produceren.

Er staat ons nog veel moois te wachten! :)
Volgens mij hadden ze dit al vanaf de 8800 serie bewezen. Het gerucht gaat ook dat Nokia vanaf nu alleen toestellen met ingebouwde GPS wil verkopen. Dit zal eerst in de Nseries terug te zien zijn en daarna in andere modellen. Zou wel mooi zijn. ;)
Superuser

quote:
Yohan schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:56:
Dat is ook waar ja, de 6300 is zover ik weet een van de allereerste écht dunne modellen van Nokia. Tussen de budgettoestellen die net geintroduceerd zijn zit ook weer een hele dunne, nog geen centimeter dik. Alhoewel het nog maar de vraag is of die ooit hier geintroduceerd zal worden.

Alle modellen met GPS zou wel een goed idee zijn. Zeker als je Google Maps Mobile er makkelijk mee kunt laten werken trek je wel echt een blik met mogelijkheden over. Daar had ik het laatst nog met een vriend over.
Reg. datum: 12 november 2001

Kun je bij de 6300 ook instellen dat wanneer je een sms hebt ontvangen je een geluidssignaal hoort dat bijv net zo lang blijft gaan of blijft herhalen om de 1 minuut ofzo totdat je het berichtje leest en misschien een knipperende indicator die je attent maakt op een ongelezen bericht?

Powered By Mozilla

quote:
dolby schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 09:10:
Kun je bij de 6300 ook instellen dat wanneer je een sms hebt ontvangen je een geluidssignaal hoort dat bijv net zo lang blijft gaan of blijft herhalen om de 1 minuut ofzo totdat je het berichtje leest en misschien een knipperende indicator die je attent maakt op een ongelezen bericht?
Kun je niet instellen, maar het werkt wel zo :>.
Die LED's aan de zijkanten kun je wel uitschakelen.

Ik had laatst trouwens last van die pieptoon die aangaf dat ik een nieuwe SMS had, maar die er blijkbaar niet was.. herstarten hielp ook niet.. wachten blijkbaar wel, want nu is het weg..

de leven is hard

Reg. datum: 23 januari 2007

quote:
Booster schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:13:
[...]

Dankje :P Het was gedwongen weloverwogen vanwege een tekort aan geld :P

Maar toen ik het toestel zag had ik meteen het idee dat het een populair toestel zou gaan worden. Even was ik bang voor problemen zoals bij de 6280 maar gelukkig zijn die bij de 6300 uitgebleven.

Naar mijn idee is Nokia weer vooruitgang aan het boeken op het gebied van (o.a.) design en de combinatie van looks/featureset e.d. Een tijdje terug waren er nog veel toestellen die denk ik iets te 'arty farty' waren voor het grote publiek, maar met de bijvoorbeeld de recente introductie van een aantal budgettoestellen zitten ze denk ik helemaal in de goede richting. Het heeft goeie looks, het is niet duur maar heeft wel een prima featureset.

Precies waar ik naar op zoek was. ;)
Sluit ik mij geheel bij aan. Ik ben altijd al een Nokia fan geweest, omdat ik ze heerlijk in gebruik vind en zo degelijk! Maar de laatste jaren heb ik weinig mooie nokia's gezien eigenlijk.

Ik hoop deze zelf snel te bestellen, geweldig design gecombineerd met de degelijkheid van Nokia, zonder poespas die ik niet gebruik zodat hij ook nog eens uitstekend betaalbaar is. Ook zorgt dat ervoor dat hij mooi plat is, ideaal. Dat zoek ik!

Hij moet mijn - uitstekende - 6230i gaan vervangen. Ik zie de 6300 een beetje als de 6230i maar dan met mooie looks. Zit ik dan juist?

bear87 wijzigde dit bericht 05-05-2007 13:27 (6%)

Ik heb af een toe een geel "bliksemflitsje" als icoontje bovenin?
geen idee wat het is en hoe het komt, staat ook niet in het boek, vaak hoor ik de andere kant niet of andersom, zeg maar een simplex verbinding.

Pinin wijzigde dit bericht 05-05-2007 13:52 (36%)

Superuser

quote:
bear87 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:25:
Hij moet mijn - uitstekende - 6230i gaan vervangen. Ik zie de 6300 een beetje als de 6230i maar dan met mooie looks. Zit ik dan juist?
Puur naar de specs kijkend denk ik dat je dat wel zou kunnen stellen. De 6300 is geen krachtpatser kwa standby-tijd e.d. dus daar moet je wel rekening mee houden. Geen idee hoe dat is met de 6230.
Kwa technologische vooruitgang is de 6233 denk ik de 'echte' opvolger van de 6230 omdat die 3G is.

@Pinin: dat icoontje is tijdens het bellen dus? Niet toevallig het PTT knopje ingedrukt ofzo?

Booster wijzigde dit bericht 05-05-2007 14:28 (3%)

Reg. datum: 23 januari 2007

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met batterijen van mensen die hem nu langer hebben.

De batterij ervaringen die nu bekend zijn waren van mensen die de telefoon net 1 of 2 keer opgeladen hadden. Ik ben dus erg benieuwd of er verandering is gekomen in de batterij tijd na meerdere keren opladen, zoals dat normaal gesproken wel gebeurd!

quote:
bear87 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:59:
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met batterijen van mensen die hem nu langer hebben.

De batterij ervaringen die nu bekend zijn waren van mensen die de telefoon net 1 of 2 keer opgeladen hadden. Ik ben dus erg benieuwd of er verandering is gekomen in de batterij tijd na meerdere keren opladen, zoals dat normaal gesproken wel gebeurd!
Die verbetert na een paar keer opladen aanzienlijk.

Zie in deeltje 1 o.a.: Yohan in "Het grote Nokia 6300 topic"

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Superuser

Op wat voor standby-tijd zit je nu ongeveer Yohan? (en met welke 'belasting')

quote:
Booster schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:06:
[...]

@Pinin: dat icoontje is tijdens het bellen dus? Niet toevallig het PTT knopje ingedrukt ofzo?
Ja tijdens het bellen, maar wat bedoel je met PTT-knopje

edit: push to talk bedoel je denk, dat lijkt er idd wel op, maar daar is bij deze telefoon toch (gelukkig) geen knopje voor

Pinin wijzigde dit bericht 05-05-2007 21:19 (18%)

Superuser

Dat bedoelde ik inderdaad. Ik dacht dat daar een vaste knop voor was. Maar dan is het dat niet, er schiet me zo niks anders te binnen. Als je regelmatig de andere persoon niet kunt horen moet je proberen naar Settings Menu > Call Settings > Voice Clarity te gaan en die uit te zetten. Daar schijnen nog wat problemen mee te zijn.

Misschien dat het tekentje naar voren komt als Voice Clarity aanspringt.
quote:
Booster schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:53:
Op wat voor standby-tijd zit je nu ongeveer Yohan? (en met welke 'belasting')
Ongeveer vier dagen. Maar ik bel momenteel zelden. Wel regelmatig SMS en Bluetooth.

quote:
Booster schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:14:
Dat bedoelde ik inderdaad. Ik dacht dat daar een vaste knop voor was. Maar dan is het dat niet, er schiet me zo niks anders te binnen. Als je regelmatig de andere persoon niet kunt horen moet je proberen naar Settings Menu > Call Settings > Voice Clarity te gaan en die uit te zetten. Daar schijnen nog wat problemen mee te zijn.

Misschien dat het tekentje naar voren komt als Voice Clarity aanspringt.
Ga ik doen.

Reg. datum: 05 april 2007

Inmiddels het hoesje uit Hong Kong ontvangen, maar ik had nog wat andere visjes uitstaan, en jawel, vandaag precies zo'n zelfde hoesje ontvangen... Ik heb er nu dus twee, maar je kan er toch maar één gebruiken, dus als ik iemand anders ermee blij kan maken dan vind ik dta prima... Voor de goede orde, het gaat om het originele Nokia hoesje dat in Azie standaard bij het toestel geleverd wordt, zie foto hieronder:

http://i15.ebayimg.com/05/i/000/91/bb/4d95_1.JPG

Laat maar weten als je geinteresseerd bent!

Kaspers, iets voor jou, of heb je er al een?

siam4me wijzigde dit bericht 06-05-2007 15:45 (9%)