In tegenstelling tot wat in mijn startpost staat gaat mijn voorkeur uit naar de Antec Fusion, maar ik wil wel echt een stil systeem hebben. Bij stille passages in film en muziek wil ik het apparaat op 2 meter afstand niet horen. De Fusion kan denk ik stiller gemaakt worden met stillere casefans (Nexus of Papst) en een passief gekoelde CPU (zoals met de Ninja Mini van rvsmark) en videokaart (b.v. de Club3D 2600 pro passive). De vragen waar ik daarna nog mee zit zijn de volgende.
1. Zijn de mATX borden qua stabiliteit en snelheid vergelijkbaar met gewone ATX moederborden? En wat is het stabielste (meest betrouwbare) mATX moederbord dat er momenteel is?
2. Ik wil naast een passief gekoelde videokaart ook een geluidskaart (M-Audio Revolution 7.1 die werkelijk zonder bewerking een digitaal bronsignaal kan doorgeven via de S/PDIF) en een wifi-kaart inbouwen. Dit betekent dat ik op een mATX bord alle beschikbare slots moet gebruiken. Ik vraag me af of dat wel kan met een koelelement op de videokaart aan de kant van de twee PCI-sloten. Of zijn er ook passief gekoelde 2600 pro kaarten die een passief koelelement aan de CPU-kant hebben?
3. Hoe zit het nu met de display op de Antec Fusion Black? Welk onderstaand plaatje geeft weer wat ik kan verwachten?
Wie heeft info m.b.t. het bovenstaande?
-Moondust- wijzigde dit bericht 12-09-2007 20:05 (11%)