Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik geef het op!

Wie o wie kan mij helpen?!

Ik ben al iets van 3 uurtjes bezig om te zorgen dat mn avi files netjes afgespeeld worden in Vista mce!

Ik heb de volgende dingen geinstalleerd:

- Haali Media Splitter (zat bij coreavc)
- Ffdshow Tryouts
- Coreavc
- Powerdvd 8

In MPC Home Cinema doet alles het perfect, ffdshow gebruik ik voor mn avi's en coreavc voor het zwaardere spul. Alleen in mce doen de avi's het niet! :( Ik heb nog geen hd materiaal geprobeerd in mce.

Ik heb google gek gezocht, van alles geprobeerd en nog steeds lukt het niet!

Eerst kreeg ik het berichtje van dat ie de file niet kon openen

en nu krijg ik het bericht van dat ie geen juiste codecs heeft!

btje specs:

athlon x2 4000+
asus m2a-vm (690g chipset)
2gb ram
paar hd's
Vista x64

Kamertje verbouwen in HT-room

quote:
Rainesh schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:31:
Ik geef het op!

Wie o wie kan mij helpen?!

Ik ben al iets van 3 uurtjes bezig om te zorgen dat mn avi files netjes afgespeeld worden in Vista mce!

Ik heb de volgende dingen geinstalleerd:

- Haali Media Splitter (zat bij coreavc)
- Ffdshow Tryouts
- Coreavc
- Powerdvd 8

In MPC Home Cinema doet alles het perfect, ffdshow gebruik ik voor mn avi's en coreavc voor het zwaardere spul. Alleen in mce doen de avi's het niet! :( Ik heb nog geen hd materiaal geprobeerd in mce.

Ik heb google gek gezocht, van alles geprobeerd en nog steeds lukt het niet!

Eerst kreeg ik het berichtje van dat ie de file niet kon openen

en nu krijg ik het bericht van dat ie geen juiste codecs heeft!

btje specs:

athlon x2 4000+
asus m2a-vm (690g chipset)
2gb ram
paar hd's
Vista x64
In de 64-bits Vista MC wordt er gebruik gemaakt van de 64-bits media player (in de media center shell dan, op de desktop kun je zowel de 32 als 64 bits versie van WMP gebruiken). Ik vermoed dat de codecs die jij installeert de 32-bits versies zijn, dus onder VMC kun je de avi's dan niet afspelen.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Reg. datum: 05 november 2002

Idd en buiten dat? Wat zijn AVI's? Een AVI file is slechts een container/verpakking waarin allerlei soorten formaten kunnen zitten. Maw welke encoder is gebruikt voor je AVI file?

&
quote:
Willem2 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 09:05:
[...]

En als je het wel tegelijkertijd wilt (en wel digitaal omdat het onder Vista moet werken, dus analoog/digitaal Realtek hack ken ik wel, maar dat is dan weer geen spdif passtrough via digitaal)? Is dan echt de enige oplossing een losse videokaart waar toslink/spdif ingaat en hdmi+audio uitkomt (en je je toslink/spdif dan vlak ervoor splitst naar je receiver)?
Ja! (er zijn nVidia kaarten die die hebben/kunnen)

quote:
kaajee schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:34:
Idd en buiten dat? Wat zijn AVI's? Een AVI file is slechts een container/verpakking waarin allerlei soorten formaten kunnen zitten. Maw welke encoder is gebruikt voor je AVI file?
Mn avi's zijn divx/xvid files. Ik heb ook nog 64bit (experimental) versie geprobeerd van ffdshow tryouts, maar dat hielp niet.

Zou mediaportal wel werken?

Heb je hem weer

quote:
Xplod schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:46:
Hallo iedereen,...
ik heb hier een Gigabyte GA-MA78GM-S2H aangesloten via HDMI op mijn nieuwe Panasonic 42"PX-80E Plasma TV en krijg om één of andere reden geen geluid via de HDMI op mijn TV.

Ligt het aan een instelling ofzo of lukt dit gewoon niet ... zou wel jammer zijn uiteraard :?
Had ik ook last van. (heb de 37PV70)
Na drie dagen zoeken kwam ik er achter dat in het menu van de tv onder geluid je HDMI op analoog of digitaal kan zetten. Hij stond bij mij op analoog en ja dan werkt het niet.

Lag in mijn geval dus niet aan de drivers.

Canon EOS 300D/17-85IS/70-300IS-USM/18-50/50/1+2GB/Slingshot 200

Kan iemand even bevestigen dat TV-Out over VGA werkt op de 780G chipset? Ik heb in mijn enthousiasme het feit dat er geen s-video meer op deze moederborden zit over het hoofd gezien.

Een vga->s-video of scart kabel kost maar 7 euro op ebay, dus dat is het geld niet, en ik wilde een zeer zuinige pc dus een extra videokaart erin prikken vind ik dan niet zo'n mooie oplossing.

quote:
REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:04:
Kan iemand even bevestigen dat TV-Out over VGA werkt op de 780G chipset? Ik heb in mijn enthousiasme het feit dat er geen s-video meer op deze moederborden zit over het hoofd gezien.

Een vga->s-video of scart kabel kost maar 7 euro op ebay, dus dat is het geld niet, en ik wilde een zeer zuinige pc dus een extra videokaart erin prikken vind ik dan niet zo'n mooie oplossing.
Ja, zie oa. hier, maar dat is niet naar s-video maar naar SCART-RGB. VGA naar s-video gaat ook niet zomaar, welke 'speciale kabel' voor 7 euro op ebay heb je op het oog dan?

quote:
REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:04:

Yes, working bij mij en PsY.

Opgelet, ik denk niet dat je zo snel die kabel zal vinden (anders zou ik die al wel gevonden hebben); vraag eerst ons advies ok?

kijk anders eens hier: RGB-scart met een HTPC

Justchill wijzigde dit bericht 26-05-2008 14:12 (6%)

Ja VGA naar Scart is nogal duur, dan kun je net zo goed een videokaart kopen met helaas bijbehorend toegenomen energieverbruik. S-video naar Scart heb ik al, en zeer goede resultaten mee.

Bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.nl/VGA-TO...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Er staat bij: please check dat je videokaart via VGA een TV-out signaal kan sturen. Dus de kabel zelf doet verder geen conversie, enkel signalen van pinnetjes doorgeven denk ik.

Een VGA->scart kost al gauw 30 euro, een VGA-> s-video en Scart plug met s-video in kosten samen rond de 12 euro. Eventueel kwaliteitsverlies is voor mij op dit moment geen probleem(binnen acceptabele grenzen natuurlijk).

REDFISH wijzigde dit bericht 26-05-2008 16:24 (6%)

quote:
REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:23:
Ja VGA naar Scart is nogal duur, dan kun je net zo goed een videokaart kopen met helaas bijbehorend toegenomen energieverbruik. S-video naar Scart heb ik al, en zeer goede resultaten mee.

Bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.nl/VGA-TO...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Er staat bij: please check dat je videokaart via VGA een TV-out signaal kan sturen. Dus de kabel zelf doet verder geen conversie, enkel signalen van pinnetjes doorgeven denk ik.

Een VGA->scart kost al gauw 30 euro, een VGA-> s-video en Scart plug met s-video in kosten samen rond de 12 euro. Eventueel kwaliteitsverlies is voor mij op dit moment geen probleem(binnen acceptabele grenzen natuurlijk).
En dat tv-out signaal zit op vrijwel geen één VGA uitgang! (alleen een paar matrox kaarten hebben/kunnen dat). Dus deze kabel gaat zeker (99,999%) niet werken op een/het GB moederbord.

En waarom moet een VGA-SCART kabel 30eu kosten? Twee stekkers (scart & vga) een weerstandje en een metertje draad; kan nooit meer worden dan 10eu (en dat is al ruim).

Pak een 'oude VGA kabel' en soldeer aan de andere kant een scart kabel (en weerstandje) en het kost je minder dan 2eu!

Ja en soldeerbout kopen en 0.0 soldeerervaring = drama en volgens mij heb ik geen oude vga kabel. En iemand anders het voor je laten doen heb ik slechte ervaring mee, die laten het vaak makkelijk liggen.

Ik zie SCART -> vga kabels wel voor een tientje liggen, maar andersom vind ik ze niet cheaper.

REDFISH wijzigde dit bericht 26-05-2008 16:33 (7%)

quote:
REDFISH schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:32:
...................

Ik zie SCART -> vga kabels wel voor een tientje liggen, maar andersom vind ik ze niet cheaper.
Klopt, die bestaan ook niet (zie het topic waarnaar eerder verwezen werd).

Anders moet je een VGA converter overwegen.
Hier staan er een aantal, ben je wel meer geld kwijt, maar hoef je niets zelf te doen, behalve stekkertjes er in stoppen..........

Nee voor dat geld haal ik wel een soldeerbout en neem ik de frustratie op de koop toe. Denk dat de discussie ook beter verder kan in het RGB scart topic.

Of toch maar gewoon die Full HD tv kopen mèt HDMI ;)

REDFISH wijzigde dit bericht 26-05-2008 16:50 (15%)

Update:

ik heb divx en xvid werkend gekregen! Had alle codecs verwijderd, cleaner overheen gegooit en toen opnieuw installed. Alles werkt nu zoals t hoort! :D

Rainesh wijzigde dit bericht 26-05-2008 18:45 (20%)

@D-e-n
Heb ook interesse in Silverstone GD02, welke ASUS brander heb je gebruikt en is je voeding modulair ?

Reg. datum: 04 oktober 2002

een vraagje voor de Gigabyte GA-MA78GM-S2H eigenaars die er een HD3450 hebben bijzitten...
Is het dan wel mogelijk om 2x hdmi aan te sluiten? (zonder de extra kaart heb je immers maar vga en dvi/hdmi ter beschikking :( )

Reg. datum: 26 oktober 2002

Hoe presteert onboard HDMI tov een losse kaart met DVI -> HDMI?

Ik zit nu al met al nog te dubben of ik een onboard HDMI zal gebruiken of een los kaartje... (EN8500GT Passive 512MB)

Asus P5W DH Deluxe | C2D 2.4 GHz | Logitech G15 + G7 (SE) | 2x 2048MB DDR800 | ATi Radeon HD2900XT 512 MB | SM-226BW TFT @ 1680x1050 | X-Fi XtremeGamer | 2x 320 GB WDC Raid Edition (SATA II) | 54mbit WLAN onboard | Linksys WRT54GS | SpeedTouch 546 ADSL2+

quote:
Promy schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:22:
een vraagje voor de Gigabyte GA-MA78GM-S2H eigenaars die er een HD3450 hebben bijzitten...
Is het dan wel mogelijk om 2x hdmi aan te sluiten? (zonder de extra kaart heb je immers maar vga en dvi/hdmi ter beschikking :( )
yep, heb er zelf een 3470 bij ingeplaatst. 2 monitoren en 1 pc aangesloten - moet je wel crossfire in ati uit zetten. je ziet dan 2 videokaarten met ieders 2 poorten.
quote:
Sypher schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:05:
Hoe presteert onboard HDMI tov een losse kaart met DVI -> HDMI?

Ik zit nu al met al nog te dubben of ik een onboard HDMI zal gebruiken of een los kaartje... (EN8500GT Passive 512MB)
gaat om de grafische chip die er achter zit - qua poort alleen maakt het niets uit. Neem je dus bijvoorbeeld een GA-MA78GM-S2H, dan heb je subliem kwaliteit van onboard.

boostertje wijzigde dit bericht 26-05-2008 21:43 (32%)

Reg. datum: 26 oktober 2002

quote:
boostertje schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:40:
[...]
gaat om de grafische chip die er achter zit - qua poort alleen maakt het niets uit. Neem je dus bijvoorbeeld een GA-MA78GM-S2H, dan heb je subliem kwaliteit van onboard.
Ok, het ging dus om de Asus P5N-EM hdmi met NVIDIA GeForce 7100 / nForce 630i.

Sypher wijzigde dit bericht 26-05-2008 21:51 (65%)

Asus P5W DH Deluxe | C2D 2.4 GHz | Logitech G15 + G7 (SE) | 2x 2048MB DDR800 | ATi Radeon HD2900XT 512 MB | SM-226BW TFT @ 1680x1050 | X-Fi XtremeGamer | 2x 320 GB WDC Raid Edition (SATA II) | 54mbit WLAN onboard | Linksys WRT54GS | SpeedTouch 546 ADSL2+

Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
blackburst schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:16:
@D-e-n
Heb ook interesse in Silverstone GD02, welke ASUS brander heb je gebruikt en is je voeding modulair ?
Voeding is modulair ja, een Corsair 520HW om precies te zijn. Alle past net.

De brander is een DRW-2014L1T. Die heb ik gewoon in de winkel gekocht. Het was net een nieuwe serie en dat scheen qua diepte net iets uit te maken. Die Ninja Mini gaat overigens toch niet passen volgens mij, dat koelblok lijkt me wat breed. Scythe Shuriken past wel, iemand anders heeft dat al geprobeerd. Die elders in dit topic

Vista ..... het ziet er mooi uit hoor, maar zelfs op een gloednieuwe pc werkt voor geen meter. Wanneer maken ze het nu eens eindelijk af zodat het werkt ?

Ha tweakers

Ik volg dit topic ook al een tijd (vanaf het begin eigenlijk) en nu vrijdag mijn Full HD binnen gaat komen komt de HTPC ook steeds dichterbij. Nu kwam "BlackWhizz" een tijdje terug met een link naar een m-itx bordje met onboard 8200 en die is nu on nederland te krijgen link
Lijkt mij ideaal in combinatie met bv een nexus psile. Volgens mij heb je dan een HTPC die ook nog eens gezien mag worden. Just my 2 cents

Edit : Je hebt helemaal gelijk maar ik heb tele2 dus kan zowiezo niet opnemen.
Kwam ook nog dit m-itx 780g bordje tegen met wel HDMI

anjaniki wijzigde dit bericht 27-05-2008 19:57 (16%)

quote:
anjaniki schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:07:
Ha tweakers

Ik volg dit topic ook al een tijd (vanaf het begin eigenlijk) en nu vrijdag mijn Full HD binnen gaat komen komt de HTPC ook steeds dichterbij. Nu kwam "BlackWhizz" een tijdje terug met een link naar een m-itx bordje met onboard 8200 en die is nu on nederland te krijgen link
Lijkt mij ideaal in combinatie met bv een nexus psile. Volgens mij heb je dan een HTPC die ook nog eens gezien mag worden. Just my 2 cents
Grappig boardje idd, maar zoals gezegd; veel van deze mini-ITX boards hebben geen firewire onboard, deze Jetway ook niet, dus geen mogelijkheid tot FloppyDTV digitale tuners.
Deze Jetway kun je dan wel evt. weer voorzien van een PCI tv-tuner of PCI firewire kaart, want deze heeft een PCI slot anderen hebben weer alleen een PCIe slot. Wat wel weer inhoudt dat deze Jetway niet te upgraden is met een betere/andere videokaart.

Bovendien vraag ik me af hoe ze met dit board (nVidia GPU) er voor zorgen dat er over de HDMI (via DVI middels verloopje) óók audio gaat lopen.......lijkt me een no go....

EDIT: klopt idd:
quote:
the Nvidia GeForce 8200 PureVideo HD engine is also limited to an S/PDIF pass through – this means you'll not get Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams via HDMI.
EDIT2: hmmmmm. ik zie in 1 van die BIOS screenshots toch 'HDMI Audio' staan, vraag ik me af hoe dat gerealiseerd wordt......

(en ik zou ook geen Jetway (budget merk) willen, maar dat terzijde..........)

kaajee wijzigde dit bericht 27-05-2008 12:37 (12%)

quote:
D-e-n schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:55:
[...]

Voeding is modulair ja, een Corsair 520HW om precies te zijn. Alle past net.

De brander is een DRW-2014L1T. Die heb ik gewoon in de winkel gekocht. Het was net een nieuwe serie en dat scheen qua diepte net iets uit te maken. Die Ninja Mini gaat overigens toch niet passen volgens mij, dat koelblok lijkt me wat breed. Scythe Shuriken past wel, iemand anders heeft dat al geprobeerd. Die elders in dit topic
THX,
Las ik nou goed, je gebruikt ook Logitech 555, wat voor IR ontvanger gebruik je in de Silverstone en is het eenvoudig te gebruiken met Media Portal.

Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
blackburst schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:30:
[...]

THX,
Las ik nou goed, je gebruikt ook Logitech 555, wat voor IR ontvanger gebruik je in de Silverstone en is het eenvoudig te gebruiken met Media Portal.
Nee, ik heb de Harmony One maar qua functies maakt dat volgens mij niet heel veel uit. Ik heb gewoon zo'n standaard Microsoft IR ontvanger gekocht (met nog een extra overbodige remote dus ;) ...) en die is gewoon op de USB-poort aangesloten, werkt verder prima. Hoe dat zit met MP weet ik niet maar daar is het MP-topic misschien wel wat over te vinden

Vista ..... het ziet er mooi uit hoor, maar zelfs op een gloednieuwe pc werkt voor geen meter. Wanneer maken ze het nu eens eindelijk af zodat het werkt ?

Weet iemand hoeveel een 3450 idle aan stroom extra gebruikt?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws