Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Eijkb schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:13:
Naar aanleiding van dit topic besteld bij Azerty:

Antec Fusion v2 Zwart
GigaByte GA-MA69GM-S2H
AMD Athlon 64 X2 BE-2400
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 750GB (opvolger van T166)
Scythe Ninja mini
Samsung SH-S203B DVD Rewriter
Zie op de TNT track en Trace dat de chauffeur onderweg is! _/-\o_ Zal uiteraard mijn resultaten posten als het mediacenter up and running is.

Eijkb wijzigde dit bericht 06-12-2007 13:14 (5%)

Ook ik ben aan het kijken naar een HTPC.

Wat me opvalt in dit topic is dat het gaat over de processor load voor 1080p content en over 1 of meerdere tv kaarten. Maar wat is nou eigenlijk de processor load van een FireDTV kaartje die iets aan het opnemen is? Kan je tegelijkertijd 1080p content afspelen? Ik vermoed dat dit lastig wordt met een AMD Athlon X2 BE-2400.

Daarnaast valt me op dat niemand voor de Abit AN-M2HD kiest. Volgens meerdere reviews speelt dit moederbord 1080p content out of the box, dus zonder extra videokaart en geluidskaart, zonder problemen af. Is er een reden dat niemand voor dit moederbord kiest?

quote:
Operations schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:40:
[...]

Hoe zit het trouwens met de driver ondersteuning van die saber? Lees in dat topic wat je aangeeft dat dit nog afwachten / te wensen over laat. Is bij hauppage ook niet fantastisch zeker niet met 4GB intern maar goed werkt wel.
Tot nu toe goed, de laatste (not signed) drivers en firmware zijn van November 2007. Ik heb deze echter niet meer geprobeerd omdat ik al overgestapt was naar digitale-TV

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

quote:
NPV8 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:59:
Ook ik ben aan het kijken naar een HTPC.

Wat me opvalt in dit topic is dat het gaat over de processor load voor 1080p content en over 1 of meerdere tv kaarten. Maar wat is nou eigenlijk de processor load van een FireDTV kaartje die iets aan het opnemen is? Kan je tegelijkertijd 1080p content afspelen? Ik vermoed dat dit lastig wordt met een AMD Athlon X2 BE-2400.

Daarnaast valt me op dat niemand voor de Abit AN-M2HD kiest. Volgens meerdere reviews speelt dit moederbord 1080p content out of the box, dus zonder extra videokaart en geluidskaart, zonder problemen af. Is er een reden dat niemand voor dit moederbord kiest?
Ben zelf niet zo kapot van Abit, maar dat is meer gebaseerd op slechte resultaten uit het verleden. Maar die zal wel ongeveer gelijk zijn aan de Asus M2A-VM HDMI verwacht ik. BE-2400 heb ik nu ook in me servertje zitten is best snel ding hoor. Maar op dit snel genoeg is voor FULL HD dat weet ik niet. Twijfel zelf ook nog, wordt voor mij denk ik een cpu uit de nieuwe versie van intel / amd. Waarbij intel denk ik zo toch iets krachtiger is.

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

quote:
hardware-lover schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:59:
[...]

Tot nu toe goed, de laatste (not signed) drivers en firmware zijn van November 2007. Ik heb deze echter niet meer geprobeerd omdat ik al overgestapt was naar digitale-TV
En daarbij werkt alles nog zoals je gewend was (heb je digitenne of een andere provider)? schakelen tussen kanalen, 1 kanaal opnemen - 1 kijken - EPG e.d.? Misschien doe ik dat dan ook wel meteen gewoon. Zenders instellen in Media center zoekt die ook nog zelf op enzo? De grootte van de opnames is dat meer geworden?

Ben een beetje bang als ik straks voor digitaal opnemen ga, dat ik dan ineens een hoop dingen niet werken / beschikbaar zijn.

Wat voor onderdelen heb je gekocht daarvoor? FloppyDTV? en welke CAM en CI (en hoe tevreden ben je daar over)? Heb je msn? Kan ik je misschien nog wat kleine vragen stellen. Anders blijven we dit topic vervuilen ;) Alleen als je tijd hebt hoor.

Operations wijzigde dit bericht 06-12-2007 14:07 (14%)

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

ben een tijdje wat items over htpc's aan het volgen en heb nu het volgende besteld;
quote:
Kast: Antec Fusion Media Center Black (M-ATX - 430 Watt)
Moederbord: ASUS M2A-VM HDMI (AMD 690G/ATI SB600- M-ATX - AM2)
Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+ (AM2 - Hypertrans) 3,0 BOX
CPU koeler: Thermaltake Ruby Orb (Socket 775/AM2)
Geheugen: PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2 - Corsair TWINX
Harde schijf: Samsung 500 GB HD501LJ
Videokaart: Sapphire HD 2600 XT - 512 MB - PCIe- HDMI+TV+2xDVI
TV-kaart: Hauppauge Win/TV PVR 500 MCE Kit
DVD-writer: DVD±RW Samsung SH-S203N/BEBN - SATA - Bulk - Zwart
Desktop: Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000
Wireless Netwerkkaart: PCI - 54 Mbps - Linksys WMP54G
Als het goed is komt het eind deze week of begin volgende week binnen. Ben benieuwd naar het moederbord, heb er mindere berichten over gehoord, maar ik zal het zelf wel aanschouwen. Is de kwaliteit van Hauppage tv-kaart echt zo slecht of is dit goed te doen? Systeem wordt aangesloten op een Samsung 42" plasma scherm.

...This Shit Hits...

quote:
Operations schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:03:
[...]

En daarbij werkt alles nog zoals je gewend was (heb je digitenne of een andere provider)? schakelen tussen kanalen, 1 kanaal opnemen - 1 kijken - EPG e.d.? Misschien doe ik dat dan ook wel meteen gewoon. Zenders instellen in Media center zoekt die ook nog zelf op enzo? De grootte van de opnames is dat meer geworden?

Ben een beetje bang als ik straks voor digitaal opnemen ga, dat ik dan ineens een hoop dingen niet werken / beschikbaar zijn.

Wat voor onderdelen heb je gekocht daarvoor? FloppyDTV? en welke CAM en CI (en hoe tevreden ben je daar over)? Heb je msn? Kan ik je misschien nog wat kleine vragen stellen. Anders blijven we dit topic vervuilen ;) Alleen als je tijd hebt hoor.
Zie mijn (ge-update) signature. MSN-en doe ik eigenlijk al jaren niet meer :/

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

quote:
MieS schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:22:
ben een tijdje wat items over htpc's aan het volgen en heb nu het volgende besteld;

[...]

Als het goed is komt het eind deze week of begin volgende week binnen. Ben benieuwd naar het moederbord, heb er mindere berichten over gehoord, maar ik zal het zelf wel aanschouwen. Is de kwaliteit van Hauppage tv-kaart echt zo slecht of is dit goed te doen? Systeem wordt aangesloten op een Samsung 42" plasma scherm.
Heb zelf ook erst de asus gehad maar ben sinds kort overgestapt op de gigabyte, moet eerlijk zeggen die bevalt me beter "out of the box"!!
Deze heeft hdmi onboard en dat werkte bij mij meteen en bij de asus niet (had een monitor nodig om eerst alles in te stellen en daarna pas aansluiten op mijn lcd!!). Ook de standby functie werkt een stuk simpeler.
Wellicht kan je deze keuze nog terugdraaien cq aanpassen maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk!

quote:
hardware-lover schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:30:
[...]

Zie mijn (ge-update) signature. MSN-en doe ik eigenlijk al jaren niet meer :/
O hebben we een andere optie om simpele vragen 1 op 1 door te nemen ;) Hardware zie ik inderdaad staan ;)

It never hurts to help

quote:
Eijkb schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:13:
[...]

Zie op de TNT track en Trace dat de chauffeur onderweg is! _/-\o_ Zal uiteraard mijn resultaten posten als het mediacenter up and running is.
loool, die van mij ook, en we hebben voor 95% hetzelfde systeem! Ik hoop maar dat ze het niet verwisselen }:O

Enzo

quote:
Operations schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:03:
[...]

Ik heb sinds kort ook een floppydtv dus als je vragen hebt wil ik wel proberen ze te beantwoorden.
Stuur me maar een pm als je intresse hebt dan voeg ik je toe op msn!

quote:
rsvmark schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:33:
[...]

Ik heb sinds kort ook een floppydtv dus als je vragen hebt wil ik wel proberen ze te beantwoorden.
Stuur me maar een pm als je intresse hebt dan voeg ik je toe op msn!
Hallo rsvmark. ik heb eveneens exact dezelfde configuratie ingedachten, incl. floppydtv. Kan ik je hier wat vragen over stellen?

quote:
badkarma2007 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:19:
[...]

Hallo rsvmark. ik heb eveneens exact dezelfde configuratie ingedachten, incl. floppydtv. Kan ik je hier wat vragen over stellen?
Tuurlijk stuur maar een pm met de vraag of je msn zodat ik je toe kan voegen.
Kan trouwens overdag geen msn gebruiken ......

quote:
rsvmark schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:39:
[...]

Tuurlijk stuur maar een pm met de vraag of je msn zodat ik je toe kan voegen.
Kan trouwens overdag geen msn gebruiken ......
Ik heb je ook even ge-p-emt. Mocht je willen mailen dan kan dat.

quote:
defiant schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:39:
[...]

Ik kan dit ook onderschrijven, de beeld kwaliteit van de Hauppage 150 is echt dramatisch slecht soms, echt een afrader voor HTPC's. Ik ga binnenkort maar eens op opzoek naar een betere kaart, want nu beleef ik er niet zoveel plezier aan.
Ik heb de 500 dus 2x 150 op 1 bord, en ik ben ook niet heel erg blij met de kwaliteit. Zou het niet slecht noemen maar eerder matig. Heb het idee dat mijn PCTV Rave met BT878 beter beeld gaf.

Ook heb ik de zeik met breedbeelduitzendingen dat het beeld dusdanig uitgerekt wordt dat het toch best aandoet als lage kwaliteit.

Het lijkt er wel op dat de signaalkwaliteit zeer belangrijk is. 's Nachts is het beeld bij veel zenders beter (als minder mensen kijken). Heb ook het idee dat er iets van een auto fine tune op zit, die telkens het signaal bijstelt.

Klopt het trouwens dat de resolutie van een CRT breedbeeld normaal 1024x576 is?

REDFISH wijzigde dit bericht 06-12-2007 23:47 (13%)

Voor mensen met de GigaByte GA-MA69GM-S2H, mijn installatie "problemen":

Ik heb maar 1 90 graden SATA kabel dus ik heb het systeem geinstalleerd d.m.v een IDE cdrom speler. Geen problemen. Echter, bij het loskoppelen van de IDE cdrom speler kreeg ik keer op keer de volgende fout:

"Could not read from selected boot disk"

Na even opzoeken de oplossing:

In de BIOS dmv CTRL+F1 krijg je extra opties zoals onder "OnChip Sata Type" "Legacy Mode". Volgens mij heb ik deze optie (wel de andere) zonder CTRL+F1 niet gezien, maar zodra deze geselecteerd kan je booten van de sata disk.

Geld wellicht alleen voor Windows XP (welke ik gebruik).

Voor de rest puik systeem. Alles draait inmiddels (basis windows install) dus nu is het zaak de GB's over te pompen van diverse PC's naar de Media PC :+
Hallo allemaal,

Ik heb nog nooit eerder Windows MCE, Vista (home premium of hoger) of Mediaportal gebruikt. Ik neig er nu naar om gewoon Windows XP met Mediaportal te gaan installeren op de toekomstige HTPC van mijn pa. Dit komt omdat MCE/Vista geen full-HD/mpeg4 kanalen ondersteunen die mijn pa middels een floppydtv-S2 wel kan ontvangen. Mediaportal ondersteunt dit volgens mij wel. Ik zie dat er hier veel mensen zijn die toch voor MCE/Vista hebben gekozen.

Nu mijn vragen. Kunnen jullie aangeven waarom jullie hebben gekozen voor MCE/Vista ipv mediaportal? Wat zijn hier de voordelen van, of wat zijn juist de nadelen van mediaportal? Degenen die wel voor mediaportal hebben gekozen, waarom hebben jullie daar voor gekozen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden/inzichten.

It never hurts to help

Ik heb mijn htpc ook binnen sinds gisteren en ben rustig begonnen met bouwen.
Ik had alleen een vraag over de scythe ninja mini. Is het nu de bedoeling daar ook nog de extra fan op te monteren die erbij wordt geleverd of niet?

Enzo

@Mystikal, in mijn setup zonder fan blijft de CPU < 40 graden.

@1875Mark30, ik heb nu Windows XP met Mediaportal draaien (ben nog bezig met installeren) en vind het gewoon net zo fijn als Windows MCE (alhoewel ik daar weinig ervaring mee heb). Je eigen decoders e.d. en met mijn Logitech Harmony 555 als MCE remote werkt dit prima onder Media Portal met de Antec Fusion v2 (zonder extra drivers). Het is wellicht iets meer werk om alles uit te zoeken maar als alles geinstalleerd / geconfigureerd is werkt het prima.

Het werkt overigens ook al 99% out of the box hoor :+
quote:
hardware-lover schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:46:
[...]

Ik heb je ook even ge-p-emt. Mocht je willen mailen dan kan dat.
Hardware lover heb geen direct message van je ontvangen, mark heb je mijn msn adres via direct message gestuurd.

quote:
Operations schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:42:
[...]

Hardware lover heb geen direct message van je ontvangen, mark heb je mijn msn adres via direct message gestuurd.
Kan kloppen, verkeerde buddy toegevoegd. 8)7
Inmiddels nieuwe poging ondernomen.

Reg. datum: 16 december 2004

Ik heb vandaag ook m'n Antec onderdelen binnen gekregen, en alles geprobeerd in elkaar te steken. Ik heb drie dingen waar ik niet uitkom (eerste zelfbouw project :) ):

1. Het aansluiten van de power van het display. In de handleiding staat, blz 5: "connect the 3-pin power cable from the display to the 3-pin connector on the ATX main power connector of the power supply." Hier kom ik niet uit. Ten eerste is het kabeltje erg kort, ik haal het net tot aan de voeding, en ik heb geen idee waar ik 'm op moet aansluiten. Of moet ik toch gebruik maken van de twee andere draadjes die uit het display komen, "GRND' en "M/B Power"?

2. Ik heb één stroomkabel voor SATA die ik heb gekoppeld aan m'n harddisk. De tweede connector op dezelfde kabel is te kort om nog te kunnen dienen als voeding voor de DVD speler. Moet ik een tweede kabel kopen en een verloopje erbij aanschaffen oid?

3. Voor de eigenaren van een Gigabyte GA-MA69GM-S2H: maak je gebruik van de CPU_Fan/SYS_FAN voor het reguleren van de fansnelheden? Ook hier lijkt m'n stekker niet te matchen met het MB...

Rutgert wijzigde dit bericht 08-12-2007 00:05 (11%)
Reden: puntje 3 toegevoegd

Rutger

quote:
Rutgert schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:57:

1. Het aansluiten van de power van het display. In de handleiding staat, blz 5: "connect the 3-pin power cable from the display to the 3-pin connector on the ATX main power connector of the power supply." Hier kom ik niet uit. Ten eerste is het kabeltje erg kort, ik haal het net tot aan de voeding, en ik heb geen idee waar ik 'm op moet aansluiten. Of moet ik toch gebruik maken van de twee andere draadjes die uit het display komen, "GRND' en "M/B Power"?
9. Where do/can I plug the 3-pin connector from my power supply?
This 3-pin power connector gets plugged to the VFD/LCD module only. Do not plug it anywhere else in your system.

Er komt dus een 3 pins aansluiting van je voeding af die je op je VFD aan moet sluiten.

quote:
Rutgert schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:57:
Ik heb vandaag ook m'n Antec onderdelen binnen gekregen, en alles geprobeerd in elkaar te steken. Ik heb drie dingen waar ik niet uitkom (eerste zelfbouw project :) ):

2. Ik heb één stroomkabel voor SATA die ik heb gekoppeld aan m'n harddisk. De tweede connector op dezelfde kabel is te kort om nog te kunnen dienen als voeding voor de DVD speler. Moet ik een tweede kabel kopen en een verloopje erbij aanschaffen oid?

3. Voor de eigenaren van een Gigabyte GA-MA69GM-S2H: maak je gebruik van de CPU_Fan/SYS_FAN voor het reguleren van de fansnelheden? Ook hier lijkt m'n stekker niet te matchen met het MB...
Vraag 1 is hierboven al beantwoord, sluit de 3-pins connector van je display aan op de 3-pins connector van je voeding!

Vraag 2
Ik heb een verloopje gehaald van molex naar een dubbele sata zodat ik twee sata schijven aan kan sluiten (de andere kabel gaat naar je sata dvd speler en de tweede aansluiting blijft dus over)

Vraag 3
de case fans worden in de antec dus NIET geregeld door het mobo, deze worden rechtstreeks aangesloten op een molex van de voeding en geregeld middels de drie standen schakelaars op de fan draden. De (eventuele) fan op je processor koeler sluit je aan op de cpu_fan aansluiting!!

Reg. datum: 27 september 2002

Compleet nieuw in de materie maar heb ik zo alles om een htpc te bouwen om:
-1080p uit te sturen naar mijn plasma
-Digitaal geluid naar de versterker
-Digitale TV (caiway) aan te sluiten op de pc, opnemen en bekijken via MCE

edit: nieuwe setup
37797 Club3D VGA Radeon HD 2600 Pro Passive 512 MB ¤ 58,55 ¤ 58,55
36606 Antec Behuizing Fusion 2 Zwart, Zilver, 430 Watt, 2 X 120 Mm ¤ 125,20 ¤ 125,20
32719 Lite-On DVD-RW LH-20A1S S-ATA, Bulk, Zwart ¤ 20,17 ¤ 20,17
39390 Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC8000, 1000 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2 ¤ 83,12 ¤ 83,12
30137 Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 ¤ 78,14 ¤ 156,28
40046 Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV Light ¤ 114,29 ¤ 114,29
37863 Scythe Processorkoeler Ninja Mini Aluminium, Koper ¤ 26,85 ¤ 26,85
37080 GigaByte Moederbord GA-MA69GM-S2H ¤ 51,26
AMD CPU Athlon 64 X2 BE-2400 2.30 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed ¤ 72,27

Iemand toetsenbord tips?
30162 Microsoft Desktop Wireless Entertainment 7000 Draadloos, Zwart / Grijs
maar wat moet ik met die losse muis erbij? rare set en 116 euro!

tatata wijzigde dit bericht 10-12-2007 09:42 (33%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws