quote:
hardware-lover schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:35:
[...]
Kaart geeft een strakker en voller plaatje. Bij een slechter antenne signaal zal er bij iedere analoge Tv-kaart meer ruis zichtbaar worden maar het verschil tussen een Hauppauge 500 of de Saber 2020 blijft ook dan goed te zien.
Ik ken op dit moment geen alternatieven voor de Nederlandse markt en ik verwacht dat er op analoog tuner gebied weinig nieuws zal komen gezien de opkomende digitale markt.
Een P5B heeft 3 stuks PCIe 1x sloten. Een P5B deLuxe heeft er eentje maar de Saber mag ook in een PCIe 4x,8x,16x gestoken worden.
Wat is eigenlijk de reden dat je een overstap overweegt naar een andere analoge kaart? Wat "mis" je op dit moment aan de Hauppauge 500 of wat irriteert je?
Wat irriteert me is vooral 2 horizontale lijnen die van boven naar beneden lopen zo nu en dan. En vind het beeld niet echt super mooi, maar ook niet zo lelijk dat het niet te doen is hoor. Maar als het nog net mooier kan plus dat ik toch een losse HTPC ga bouwen voor in mijn niuewe huis meot ik toch allemaal nieuwe onderdelen kopen kan dit er ook wel bij.
Zit nog te twijfelen verder qua cpu, misschien toch maar wachten tot die nieuwe E cpu's komen van intel moeten die wel komen in maart ongeveer(anders wordt het denk ik toch een BE2400). Hoop dat er ook nog een echte dedicated MCE vga kaart (die volledig HD 1080 voor ze rekening neemt en passief is

anders wordt dat gewoon een 8600GT silent 512MB) komt voor april.
Hoe zit het trouwens met de driver ondersteuning van die saber? Lees in dat topic wat je aangeeft dat dit nog afwachten / te wensen over laat. Is bij hauppage ook niet fantastisch zeker niet met 4GB intern maar goed werkt wel.
Zie trouwens dat jullie vaak de samsung drives prefereren, maar ik vind persoonlijk de plextors te echt nog wat stiller. Of is het prijstechnisch dat jullie de samsung drives zo intressant vinden?
Operations wijzigde dit bericht 06-12-2007 13:19 (11%)