E6600 @ 3333Mhz Specs || Seat Leon 20vt Sport [AUQ MY01] - SKN 225pk
Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 191 192 193 194 last
Nieuw TopicOpel Vectra V6 CDX
Er zit toch ook een optisch spdif uitgang op je moederbord?quote:Zyphrax schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:37:
....
Nieuw systeem
Als eerste de bios naar Optimized settings gezet en daarna nog wat instellingen aangepast. Opvallend was dat het VFD continu bleef branden. Het nieuwe systeem teruggezet in het meubel en met de TV verbonden via (puur en alleen) HDMI.
Windows Vista Ultimate geinstalleerd, ging allemaal prima. Alles werd herkend behalve de videokaart, 2x Firedtv en de HDMI audio device. Mijn systeem kreeg dan ook score 1. Van de website van Gigabyte de laatste drivers geinstalleerd en vanaf de ATI website de laatste X1250 driver gepakt (daar zit het Control center wel bij itt de Gigabyte driver). De resolutie onder MCE op 1920x1080 gezet en het type op TV gezet (bij type LCD/monitor gaat hij niet goed om met overscan).
HDMI audio deed het prima na installatie. Je moet de primary audio device in Vista op de HDMI uitgang zetten. En in dingen als FFDshow output op SPDIF zetten. Mijn versterker zag signalen als DTS en DD 5.1. TrueHD audio gaat helaas niet, omdat het moederbord HDMI 1.2 is ipv HDMI 1.3. De LPCM uitsturing via HDMI is maximaal 2 kanaals. Ik hoop op een bios update, tenzij dit een hardwarematige beperking is. De ATI chipset schijnt HDMI 1.3 compatible te zijn.
....
Klopt, nadeel is alleen dat optisch spdif niet genoeg bandbreedte heeft om HD audio te transporteren.quote:Chilly_Willy schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:19:
[...]
Er zit toch ook een optisch spdif uitgang op je moederbord?
The difference between 'involvement' and 'commitment' is like an eggs-and-ham breakfast: the chicken was 'involved' - the pig was 'committed'.
Reg. datum: 17 april 2007
ik volg dit topic nu enige tijd en ik kan zeggen dat ik er heel veel van geniet om te lezen dat er zoveel mensen bezig zijn met het bouwen van een htpc...
ikzelf heb de volgende configuratie voor mijn htpc.
Graag zou ik nog willen weten wat voor videokaart er het beste geschikt is voor een vette game/htpc
Media:
Samsung 42" plasma
Onkyo TX-SR605
HTPC:
SilverStone LC16MR black
Asus Striker Extreme Mobo
Intel Core2 Quad Q9450 [staat in pre-order]
4xOCZ 4 GB DDR2-800 Kit
5x Sata300 Samsung SpinPoint T166
DVD Pioneer BDC-S02
Arctic Freezer 7 Pro
=======================
Video kaart ? liefst met hdmi.
2x FloppyDtv dvb/c
aan de configuratie valt niet veel meer te veranderen daar ik alles al heb met uizondering van
de videokaart en de twee floppydtv kaarten.
misschien zijn er hier nog suggesties voor? ik weet het eigenlijk niet meer.
ook als er een goede kaart op komst is weet ik dat graag, ik moet namelijk toch wachten tot januari wanneer de quad pas wordt geleverd...
hou het topic draaiende....
bedankt allemaal.
Reg. datum: 30 juli 2007
Die groene overgang heb ik ook (eigenlijk geen last van) maar ik heb mijn desktop op 1920-1080 staan dus dat zal het niet zijn lijkt me!quote:
De floppydtv kaart heb ik er ook sinds een week inzitten en dat bevalt echt super!!!! Alleen dat op volgorde zetten van de zenders is echt waardeloos..... zeker als je vaak een clean install doet
Waar heb je eigenlijk dat codecpack voor geinstalleerd?
Ik speel volgens mij alles af met coreavc, haali en ffdshow!
En ik zal toch nog eens gaan kijken naar dat audio over hdmi, kreeg het niet voor mekaar en doe nu audio over optisch....
Welke kabelboer heb je trouwens voor je tv signaal?
rsvmark wijzigde dit bericht 26-11-2007 14:30 (82%)
Ik heb een Logitech harmony 555 afstandsbediening gekocht om de remotes van MediaCenter, TV en Receiver te combineren en ik moet zeggen, dat werkt perfect!quote:IceFreak schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:08:
Dat je het volume niet kan aanpassen is heel irritant. Ik heb het zelf ook gehad, niet met HDMI maar met S/PDIF. Dit komt omdat je het geluid digitaal verstuurd en er eigenlijk niks aan veranderd wordt. Hierdoor kan je het volume dus ook niet beïnvloeden. Ik heb veel verschillende moederborden/toetsenborden en afstandsbedieningen gehad, maar geen van allen kon het volume aanpassen.
Reg. datum: 17 april 2007
4xOCZ 4 GB DDR2-800 Kit <=moet zijn 2x OCZ 4GB DDR2-800 K
Reg. datum: 05 februari 2006
Zyphrax,quote:Zyphrax schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:37:
Beetje Artic Silver koelpasta gebruikt (driekwart rijstkorrel, niet uitsmeren).
In dit topic had ik al gelezen dat de sata-kabels een uitdaging kunnen zijn bij het Gigabyte moederbord, dus ben ik nog even langs de lokale computerboer gereden, die gelukkig nog een sata-kabel had met een wat kortere connector.
Bedankt voor jullie advies/hulp.
Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Ik heb daar twee vraagjes over:
- Zit er geen koelpasta bij/op de Ninja Mini?
- Welk merk/type is die sata-kabel met een wat kortere connector die jij hebt gebruikt?
Alvast bedankt voor je antwoorden.
Idd, kan niet over spdifquote:Zyphrax schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:35:
[...]
Klopt, nadeel is alleen dat optisch spdif niet genoeg bandbreedte heeft om HD audio te transporteren.
Vanaf HDMI 1.1 is het al mogelijk om tot 7.1 LPCM over HDMI te sturen. Als je receiver dit aankan moet dit mogelijk zijn. Alleen moet de TrueHD en DTS-HD omgezet worden naar LPCM. Theoretisch is het mogelijk, weet alleen niet welke software je hiervoor kan gebruiken.
Chilly_Willy wijzigde dit bericht 26-11-2007 14:53 (3%)
Er zit wel koelpasta bij de Ninja Mini. Ik kon mijn Arctic Silver niet snel vinden en heb dat gebruikt en werkt prima.quote:1975Mark30 schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:36:
[...]
Zyphrax,
Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Ik heb daar twee vraagjes over:
- Zit er geen koelpasta bij/op de Ninja Mini?
- Welk merk/type is die sata-kabel met een wat kortere connector die jij hebt gebruikt?
Alvast bedankt voor je antwoorden.
Bedankt voor je antwoord.quote:Chilly_Willy schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:53:
[...]
Er zit wel koelpasta bij de Ninja Mini. Ik kon mijn Arctic Silver niet snel vinden en heb dat gebruikt en werkt prima.
Misschien zijn er verder nog mensen die weten welk merk/type sata-kabel gaat werken op het Gigabyte bord icm de Fusion? Ik heb in ieder geval begrepen dat de meegeleverde sata-kabels niet gaan werken omdat de sata-poorten haaks op heb bord staan en vlak bij het tussenschot van de Fusion zitten.
Wat bedoel je met rechte? Zyphrax had sata-kabels nodig met kortere connectors. Degene met minder korte connectors zijn waarschijnlijk ook recht.quote:Chilly_Willy schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:20:
Elk sata kabeltje met rechte connectoren gaat werken. Bij mijn abit zaten 4 sata kabels, allen met rechte connectoren.
Klopt de sata kabels die bij de gigabyte geleverd werden passen niet.quote:1975Mark30 schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:29:
[...]
Wat bedoel je met rechte? Zyphrax had sata-kabels nodig met kortere connectors. Degene met minder korte connectors zijn waarschijnlijk ook recht.
Ik had nog kabels liggen die je gewoonlijk standaard bij een hd geleverd krijgt en die passen net!!
Ik gebruik FireDTV DVB-S (satelliet), Canal Digitaal. Werkt tot nu toe prima. Ik heb de transponder list zelf samengesteld op basis van de bijgeleverde Astra file. Door de frequenties al in volgorde te zetten, hoef ik niet heel veel van volgorde te veranderen. De oninteressante kanalen blokkeer ik dmv de exlusion list. Ik heb nu 55 kanalen (waarvan 5 radio), normaal ergens rond de 400/500. De kwaliteit is prima, schakelen gaat ook goed.
Er zit idd koelpasta bij de Scythe. Ik had hele positieve dingen gehoord over Artic Silver 5, dus ik dacht laat ik het eens proberen. Ging prima. Ik lees dat AS5 niet krimpt en vloeibaar blijft, waardoor het beter werkt/gemakkelijker weer te verwijderen is. Het maakt me niet echt uit, zolang hij maar koel blijft.
Codec pack vind ik wel gemakkelijk omdat er meteen een set van tools bij zit (onmisbaar: GraphEdit, GSpot). Je kunt aan/uitvinken wat je wilt en bevat een stabiele recente FFDShow versie + MediaPlayer Classic. Je kunt het downloaden op CodecGuide.com.
Ik had een reactie van Gigabyte op het HD audio verhaal. Ze zeggen dat de ATI chipset in de basis HDMI 1.2 is, maar als mijn versterker zelf de HD audio kan decoderen ik geen HDMI 1.3 nodig heb. Volgens mij heb ik juist HDMI 1.3 nodig om HD audio via HDMI te vervoeren, dus ik heb maar weer gereplied. Als ik weer van hun hoor zal ik het laten weten.
Zyphrax wijzigde dit bericht 26-11-2007 23:27 (11%)
The difference between 'involvement' and 'commitment' is like an eggs-and-ham breakfast: the chicken was 'involved' - the pig was 'committed'.
Mijn htpc draait nu eigenlijk probleemloos en ik ben aardig bezig het gamen weer op te pakken.
Nu nog op een andere pc maar lijkt me natuurlijk het mooist op de 46" sony
Zijn er mensen die ervaring hebben met games op een 46"lcd. (lieft 1080P natuurlijk
Is dit vergelijkbaar met een gameconsloe als de xbox of paystation?
Wat gebruik je als controller?
Ik zal dus een videokaart moeten kopen en ik denk dan aan de nieuwe 3800 serie van ati (goede combinatie uvd en game performance?).
Heb ik dan genoeg aan de 3850 of moet ik met deze resoluties al rekening houden met de 3870?
Oh ja en niet geheel onbelangrijk ga ik problemen krijgen met de standaard voeding in de antec fusion kast als ik zo'n videokaart erin zet?
rsvmark wijzigde dit bericht 27-11-2007 11:46 (10%)
Ik denk dat de voeding niet zo'n probleem is. 430W lijkt me nog voldoende, zolang je geen crossfire configuratie gaat gebruiken.
Je kunt het ook ongeveer narekenen op:
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Lang verhaal:
Ik wil een simpel HTPC systeempje opzetten en heb het volgende:
Advent mini-pc
P4 2,8 ghz
2 x 512 DDR
2 x NVTV tuners
Nu wil ik hier Vista op zetten, maar helaas werken de 2 NVTV tuners niet goed onder vista met de mce2005 drivers.
Een optie is er MCE2005 gewoon op te zetten en dan werkt het systeem goed.
Maar nu ben ik eigenwijs en wil ik Vista Media Center
Ik heb dus nog beschikbaar:
Aopen Xcube EX65
P4 3.0 Ghz
2 x 512 DDR
Nu zit hier maar 1 pci slot in, en ik wil graag een dual tuner om op te kunnen nemen en tv te kijken en werkt onder Vista.
De enige dual-tuner die ik zo kon vinden was de WinTv PVR-500 van Hauppage.
Ik zag alleen deze melding:
(bron: http://www.hauppage.com/pages/support/support_mce.html)quote:The Media Center products from Hauppauge (for example, the WinTV-PVR-150 or the WinTV-PVR-150 MCE-Kit) do not include an MPEG video decoder. If you have a Windows XP Media Center PC or Vista Home Premium or Ultimate, they come with a Microsoft certified Media Center MPEG decoder pre-installed. If you are building a Windows XP Media Center Edition PC, please check with Microsoft for a list of certified MPEG decoders. YOU WILL NEED A MICROSOFT CERTIFIED MEDIA CENTER MPEG DECODER TO WATCH TV!
maar er staat bij de PVR-500 gewoon:
Ik ga ervanuit dat de PVR-500 gewoon onder Media Center van Vista werkt ?quote:Dual Tuner board for use with Microsoft's Windows Media Center application in Windows Vista Home Premium or Ultimate, and Windows XP Media Center Edition.
Kort versie:
Welke pci dual tuner kaarten zijn er allemaal beschikbaar die werken onder Vista ?
Viper® wijzigde dit bericht 27-11-2007 14:05 (7%)
Viper® - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840
Tja om nou een paar honderd euro neer te leggen voor die paar spelletjes want de films zie ik me voorlopig niet huren of kopenquote:Zyphrax schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:08:
Misschien kan je dan beter een PS3 kopen of een XBox (kan je meteen BluRay of HDDVD spelen). Deze zijn geoptimaliseerd voor games, waardoor je het meeste uit de hardware trekt en je hebt er meteen controllers bij. Wat voor games wil je spelen?
Ik denk dat de voeding niet zo'n probleem is. 430W lijkt me nog voldoende, zolang je geen crossfire configuratie gaat gebruiken.
Je kunt het ook ongeveer narekenen op:
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
En aangezien ik toch een pc in de woonkamer heb staan leek het me een mooie combinatie.
Het zou mij gaan om race simulaties en first person shooters zoals unreal tournament.
Kan je weinig tuners aanraden maar die pvr-500 gaat gewoon werken onder vista volgens mij hoor!!quote:Viper® schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:00:
Ik haak even op dit topic in omdat ik geen sticky voor HTPC systemen zag en verder de vraag van relatief simpel en kort begrip vindt dat er volgens mij geen apart topic voor nodig is.
Lang verhaal:
Ik wil een simpel HTPC systeempje opzetten en heb het volgende:
Advent mini-pc
P4 2,8 ghz
2 x 512 DDR
2 x NVTV tuners
Nu wil ik hier Vista op zetten, maar helaas werken de 2 NVTV tuners niet goed onder vista met de mce2005 drivers.
Een optie is er MCE2005 gewoon op te zetten en dan werkt het systeem goed.
Maar nu ben ik eigenwijs en wil ik Vista Media Center
Ik heb dus nog beschikbaar:
Aopen Xcube EX65
P4 3.0 Ghz
2 x 512 DDR
Nu zit hier maar 1 pci slot in, en ik wil graag een dual tuner om op te kunnen nemen en tv te kijken en werkt onder Vista.
De enige dual-tuner die ik zo kon vinden was de WinTv PVR-500 van Hauppage.
Ik zag alleen deze melding:
[...]
(bron: http://www.hauppage.com/pages/support/support_mce.html)
maar er staat bij de PVR-500 gewoon:
[...]
Ik ga ervanuit dat de PVR-500 gewoon onder Media Center van Vista werkt ?
Kort versie:
Welke pci dual tuner kaarten zijn er allemaal beschikbaar die werken onder Vista ?
De single (150) deed het bij mij in ieder geval uitstekend!
Vista (met MediaCenter) heeft wel standaard een MPEG2 codec ingebakken, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Enzo
Reg. datum: 04 december 2002
quote:Mystikal schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:58:
Ik vroeg me eigenlijk af wat voor software de meeste hier draaien op hun htpc? Ik heb wel wat post voorbij zien komen. Ik zelf zit er aan te denken om 'gewoon' winxp erop te zetten icm winamp, powerdvd, mediaplayer en de benodigde codecs. Mede omdat ik het voordeel niet zo zie van besturing van een afstandsbediening. Ik zet er geen tv-kaart in en er komt in eerste instantie ook geen slot in voor digitale tv. Dan valt volgens mij voor een groot deel de voordelen al weg van bijvb Windows mediacenter?
Reg. datum: 15 januari 2004
Ik draaide eerste MCE2005, daarna Vista.quote:Mystikal schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:58:
Ik vroeg me eigenlijk af wat voor software de meeste hier draaien op hun htpc? Ik heb wel wat post voorbij zien komen. Ik zelf zit er aan te denken om 'gewoon' winxp erop te zetten icm winamp, powerdvd, mediaplayer en de benodigde codecs. Mede omdat ik het voordeel niet zo zie van besturing van een afstandsbediening. Ik zet er geen tv-kaart in en er komt in eerste instantie ook geen slot in voor digitale tv. Dan valt volgens mij voor een groot deel de voordelen al weg van bijvb Windows mediacenter?
Maar dat moet je inderdaad vooral doen als je met de afstandsbedienig wil werken. Ik vind het heerlijk dat ik snel even met de afstandsbediening door mappen met films kan bladeren en ze dan meteen te starten.
Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 2GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 191 192 193 194 last
Dit topic is gesloten.