quote:
lol.. vind je dat? Denk dat t best meevalt..
Hmm.. for the fun of it maar effe wat geklooid met de pricewatch..
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asrock 4CORE1333-FULLHD | ¤ 70,25 | ¤ 70,25 |
| 1 | Avermedia AverTV Hybrid + FM (PCI) | ¤ 40,83 | ¤ 40,83 |
| 1 | Intel Core 2 Duo E2160 (S775, 2x1.80 GHz, 1MB, 800 MHz FSB) | ¤ 64,35 | ¤ 64,35 |
| 1 | Kingston KVR667D2N5K2/2G | ¤ 34,89 | ¤ 34,89 |
| 1 | Samsung SH-S183A 18x (Dual-layer, SATA, Wit) | ¤ 22,22 | ¤ 22,22 |
| 1 | Samsung SpinPoint T166, 250GB (7200rpm, SATAII, 16MB, NCQ) | ¤ 55,- | ¤ 55,- |
| Importeren | Totaal | ¤ 287,54 |
Volgens mij heb je dan alleen nog een kast en voeding nodig.. moet wel lukken om dan onder de 350 te blijven toch? Persoonlijk vind ik de Antec NSK-2400 wel leuk voor een budget pc, maar dan kom ik net een paar tientjes boven de 350 uit.. maar goed.. er bestaan goedkopere behuizingen.. als je echt per se onder de 350 wilt blijven..
Ik *denk* dat als je die CPU een schop onder zn kont geeft dat ie dan best wel een heleboel HD materiaal aan kan.. (maar ik heb t zelf niet geprobeerd..)
Variaties:
- Je zou ongeveer 15 eurie kunnen besparen nog door 1 Gb ipv 2Gb geheugen te nemen.. Daar kan je nog wel mee uit de voeten. En het bord heeft genoeg sloten om later uit te breiden.. maar gezien het kleine prijsverschil zou ik meteen voor 2 GB gaan. Misschien dat DDRII 800 ipv 667 nog wat uitmaakt als je wilt oc-en.. dan wordt t wel weer ietsie duurder.. (2 tientjes ofzo)
- Je zou wat euries kunnen besparen door een nog kleinere HDD te nemen.. (maar goed dat lijkt me niet echt handig aangezien films best wat ruimte in beslag kunnen nemen en 250GB krijg je tegenwoordig al best makkelijk vol.. en je levert relatief best veel GB's in voor dat kleine beetje geldbesparing.. ik zou eerder een iets grotere HDD nemen (500GB waarschijnlijk), maar goed.. k moet rekening houden met het budget)
- Ik ben niet zo goed op de hoogte van de kwaliteit van TV-kaarten.. Ik heb een goedkope hybrid kaart neergezet (analog, DVB-T en FM).. maar er bestaan natuurlijk nog een heleboel andere tv-kaarten.. rekening houdend met het budget heb ik deze maar gekozen.. wellicht weet iemand anders een beter alternatief dat binnen je budget past..
- Er bestaan uiteraard een hoop andere mobo's. Gezien het budget leek me dit wel een leuke als ik zo gauw effe naar de prijs/specs kijk... (maar k heb geen ervaring met dit bord)... Maar je kan natuurlijk altijd goedkoper/duurder afhankelijk van je eisen.
- Je zou voor ongeveer 5 eurie meer een E2180 ipv een E2160 kunnen nemen.. dit verschil is zo klein dat ik dat eigenlijk wel zou doen.. Als je nog een paar tientjes extra ervoor over hebt kan je een E4300 nemen.. maar goed zo kan je wel doorgaan met de prijs omhoog gooien voor iets beters.. i.v.m. budget dus een E2160 boxed.. Je zou ook voor ongeveer een tientje minder een E2140 kunnen nemen, maar dan tray (ik kan em niet boxed vinden in de pricewatch). Dan moet je wel een koeler erbij kopen..
- Alternatieve koeling om het systeem stiller te maken.. Dan zou je dus wel die E2140 kunnen nemen.. Ligt eraan hoeveel geld je ervoor over hebt en hoeveel last je hebt van het geluid van een boxed koeler..
Het zijn maar effe wat snelle bedenksels, misschien vinden anderen het een heel gaar systeem.. maar het lijkt erop dat t goed te doen is voor 300-350 eurie hoor..