Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
posttoast schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:06:
[...]

*knip*

Waarom heb je ervoor gekozen geen losse videokaart te kopen? En waarom heb je gekozen voor een Intel processor? Is deze net zo zuinig als die 45W AMD?
Een losse videokaart kan best goed werken met het versnellen van het decoderen van HD content, maar er is geen garantie dat het in elke software werkt en dat het ook met alles overweg kan. Vandaar ook dat ik voor een intel cpu gekozen heb, is gewoon veel sneller en veel beter overclockbaar. Het is leuk hoor, besparen op je stroomverbruik, maar niet wanneer hij je content niet vloeiend afspeelt.

E6600 @ 3333Mhz Specs || Seat Leon 20vt Sport [AUQ MY01] - SKN 225pk

quote:
nemelaer schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:35:
[...]

MCE kan inderdaad niet overweg met de HD-kanalen, maar ik heb gelezen via de verwijzing van Chilly-Willy (zie diens post 18 november, betreft een verwijzing naar 2 flopyydtv's in een mce-bak), dat DigitalEverywhere (de fabrikant van floppydtv) een software-viewer meelevert, waardoor je die kanalen wel kunt zien (naar ik aanneem in HD-resolutie, maar dat laatste weet ik eigenlijk niet...) Je zou dus zeggen dat die oplossing er voorlopig is (totdat MCE een uodate krijgt waarin dit probleem wordt geregeld). :)
Klopt, Wat betreft HD ondersteund MCE alleen ATSC tuner kaarten. Dit is de standaard voor DTV content via de ether in de VS en Korea. In de VS is het zelfs verplicht om een ATSC tuner in elke tv in te bouwen!

Chilly_Willy wijzigde dit bericht 18-11-2007 21:54 (4%)

E6600 @ 3333Mhz Specs || Seat Leon 20vt Sport [AUQ MY01] - SKN 225pk

quote:
Chilly_Willy schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:48:
[...]

Een losse videokaart kan best goed werken met het versnellen van het decoderen van HD content, maar er is geen garantie dat het in elke software werkt en dat het ook met alles overweg kan. Vandaar ook dat ik voor een intel cpu gekozen heb, is gewoon veel sneller en veel beter overclockbaar. Het is leuk hoor, besparen op je stroomverbruik, maar niet wanneer hij je content niet vloeiend afspeelt.
Tja, nou breng me je me toch aan het twijfelen! Ik wil eigenlijk de specs van TS, maar ook die raadt mij een betere processor aan als ik geen problemen wil met de HD-content. Nou vind ik van de voordelen van die config de grotendeels passieve koeling; is met de Intel dat ook nog mogelijk, of is in jouw config er (dus) meer geluidsproductie?

CodeGazer Founder

Met de professional edition van CoreAVC (multithreaded) is het sowieso toch geen probleem? Met een beetje krachtige dual core AMD (5000+ / 5200+) moet het dan prima lukken, toch?.

The difference between 'involvement' and 'commitment' is like an eggs-and-ham breakfast: the chicken was 'involved' - the pig was 'committed'.

quote:
Zyphrax schreef op maandag 19 november 2007 @ 00:53:
Met de professional edition van CoreAVC (multithreaded) is het sowieso toch geen probleem? Met een beetje krachtige dual core AMD (5000+ / 5200+) moet het dan prima lukken, toch?.
Heb hem net gedownload dus weet het straks...

It's a trick. Get an axe.

Met CoreAVC Pro, de Gigabyte Gigabyte GA-MA69GM-S2H en een X2 BE-2400 is bijna alles in 1080p goed af te spelen. Ik ben nu ruim 30 films en documentaires in HD verder (de schijven moesten nodig opgeruimd ;)). Alleen de x264 mkv van Planet Earth, met name aflevering 1, ging niet direct lekker. Na wat getweakt te hebben is het zeker goed te kijken zonder merkbaar gestotter. Dat laatste trad overigens alleen op bij de paar heel intensieve scènes met honderden vogels en vleermuizen in beeld. 1080p rips van films (de grootste bestanden gingen tot ongeveer 9 GB) en HD-DVD en Blu-Ray iso's zijn geen enkel probleem. Ik moet wel zeggen dat ik ze van een snelle netwerkshare afspeel.

Diegenen die denken dat een snelle CPU alles oplost: ik denk dat je dan wel richting de 3 GHz en hoger moet gaan voor een AMD X2. De BE-2400 geOC't naar 2,7 GHz had Planet Earth nog net niet perfect op het scherm (rond de 20 fps in de zware stukken). Persoonlijk zet ik mijn zinnen op de komst van betere hardware- en softwareacceleratie.

De komende tijd zullen er langzamerhand meer films opduiken met de hoge bitrates als van Planet Earth, maar voorlopig red ik me wel. Ik ga ervan uit dat er volgend jaar betere, universelere kaarten zijn met volledige hardwareacceleratie voor full HD dan alleen de huidige HD2600 en de paar nVidia kaarten. En dikke kans dat er nieuwe chipsets en moederborden verschijnen die on board al zo goed in HD zijn dat een nieuwe plank ook zal volstaan. Dat zou nog wel eens een goedkopere en veel zuiniger upgrade kunnen zijn ook.

Kun je eens aangeven wat je nu precies aan software geinstalleerd hebt om alles af te kunnen spelen?
Heb het idee dat ik nog al eens teveel installeer en dat dat het ook allemaal wat trager maakt.

voorbeeld: Haali media splitter, cccp codec pack, coreavc, media player classic, ac3, powerdvd, enz enz

Ben nu bezig met een clean install van vista en heb net coreavc gekocht ( O-) )

rsvmark wijzigde dit bericht 19-11-2007 12:38 (16%)

Reg. datum: 12 maart 2002

Ik ben ook aan het orienteren voor een HTPC en heb veel gehad aan dit topic, waavoor dank :)

Ik zat te kijken naar die MSI Media Live en dat is toch een zeer aantrekkelijke optie m.b.t. de prijs. Voor 320,- ben je klaar. Wat zijn de nadelen hiervan dan als ik zie dat iedereen zo'n 700 - 1000 euro uitgeeft aan een zelf samengesteld HTPC systeem?

Ik snap wel dat je dan meer vrijheid hebt wat een zeer goede reden is, maar even los daarvan, wat kan de MSI Media Live bijvoorbeeld niet? Kan hij gewoon 1080p afspelen zonder problemen en wordt de audio ook goed doorgegeven ?

Ik moet zeggen dat de looks van de MSI me helemaal niet aanspreekt hoor. Dan heb ik liever de D-Vine of Fusion bijvoorbeeld, maar ik ben wel in 1x klaar voor een mooie prijs.

Ik zoek gewoon een HTPC voor zo min mogelijk geld die HD afspeelt, met als enige secundair overwegingen de looks (kast) en evt. offie stil is, maar zoals gezegd, secundair.
Meer eisen heb ik niet eigenlijk, iemand suggesties / tips ?

Ik heb hem zelf ook

quote:
HappyChainsaw schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:11:
De komende tijd zullen er langzamerhand meer films opduiken met de hoge bitrates als van Planet Earth, maar voorlopig red ik me wel.
Hoe kom je daar nu bij? Codecs worden alleen maar effcicienter hoor. Ik zie juist een tegenovergestelde trend. Waar je vroeger tot wel 20mbit nodig had (Mpeg2), zie ik nu al hele mooie HD films die maar 5Mbit/sec nodig hebben om tot een goed resultaat te komen (H.264). Dit gaat echt niet omhoog (dat ze op HD-DVD's 25mbit gebruiken is puur omdat het kan, niet omdat het moet en dat ze ook gepost worden is IMO hetzelfde als een 640kbps mp3 gebruiken. zogenaamde "puristen" die menen enorme verschillen te zien met normale kwaliteit).
quote:
Ik ga ervan uit dat er volgend jaar betere, universelere kaarten zijn met volledige hardwareacceleratie voor full HD dan alleen de huidige HD2600 en de paar nVidia kaarten.
Die acceleratie is er allang. Alleen de uitvoering dmv goede drivers en codecs die goed op elkaar ingespeeld zijn nog niet.

Daar is het wachten dus op!

JvS wijzigde dit bericht 19-11-2007 15:57 (7%)

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

CodeGazer Founder

quote:
rsvmark schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:36:
Kun je eens aangeven wat je nu precies aan software geinstalleerd hebt om alles af te kunnen spelen?
Heb het idee dat ik nog al eens teveel installeer en dat dat het ook allemaal wat trager maakt.

voorbeeld: Haali media splitter, cccp codec pack, coreavc, media player classic, ac3, powerdvd, enz enz

Ben nu bezig met een clean install van vista en heb net coreavc gekocht ( O-) )
Ik gebruik zelf K-Lite Mega Codec Pack. Maar selecteer dan effectief alleen FFDShow, Haali (zit ook bij CoreAVC in de install overigens) en nog een paar codecs (minimal without player is een goed begin).

Codec Packs hebben een beetje een slechte naam gekregen omdat veel mensen er maar een mix van codecs van maken. Voordeel van K-Lite Mega Codec Pack is dat ze up to date blijven en een stabiele versie van FFDshow bevatten en een paar tweaks.

Downloads vind je op http://www.codecguide.com

==

Ik zat nog te denken over je vorige probleem met geluid. Had je toevallig de DTS connect opties aanstaan? Daarbij neemt de chip ook al de decodering van de audio voor zn rekening.

Zyphrax wijzigde dit bericht 19-11-2007 18:07 (8%)

The difference between 'involvement' and 'commitment' is like an eggs-and-ham breakfast: the chicken was 'involved' - the pig was 'committed'.

Ik heb nu coreavc (idd inclusief Halli media splitter) en ffdshow en speel nu alles af in mce!!

MOet zeggen dat die coreavc erg goed werkt. Hiervoor had ik moeite met de band of brothers film (1080P MKV file) en die speelt nu goed af!!

Draai nu de stability test van everest.
Met fan op de mini ninja 51 graden en zonder 54 !!

Voor dat geluid probleem ben ik overgestapt op optisch en dat werkt goed!

quote:
nemelaer schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:17:
[...]

Je antwoord is duidelijk, bedankt. Je suggereert dus een processor oplossing, met als nadeel natuurlijk (we achten de test van rsvmark af!) de noodzakelijke actievere koeling met bijbehorend geluid. Zou een andere videokaart (met betere / eigen decoding van HD-content) nog een alternatief zijn? Of is degeen die jij hebt gewoon de beste? (Je hebt er kennelijk veel onderzoek naar gedaan?)
In elk geval bedankt voor het meedenken. Ben benieuwd of je hier nog iets over kan zeggen. Voor de rest ga ik gewoon op jouw research af en jouw installatie kopieren.
Ik meen dat er momenteel geen kaarten zijn die x264 MKV-bestanden zonder concessies kunnen versnellen. Als je de tijd hebt zou je de ontwikkelingen nog even kunnen afwachten. Andere optie is een snelle proc kiezen. De test van rsvmark met de 5200 lijkt geslaagd. Immers, 54 graden stressed is nog prima. Met die 5200 kan je 99% van alle 1080p content vloeiend afspelen met CoreAVC. Als ik jou was zou ik niet wakker liggen van die resterende 1%. Zelf wacht ik op een betere support op de hardwareversnelling van de ATi 2600pro. Ik heb er alle vertrouwen in dat die support er komt in de loop van 2008.

Het blijft lastig, het kiezen van hardware. Ik had zelf ook nog maanden kunnen wachten, maar ja, dan kan je aan de gang blijven. Als ik het nu over mocht doen zou ik dezelfde config nemen alleen dan met de 5200 proc en 1200 rpm Noctua fans ipv de 800rpm versie. Met Intel procs heb ik geen ervaring. Wellicht is dat ook nog een optie als ze een beetje koel blijven.

quote:
HappyChainsaw schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:11:
Met CoreAVC Pro, de Gigabyte Gigabyte GA-MA69GM-S2H en een X2 BE-2400 is bijna alles in 1080p goed af te spelen. Ik ben nu ruim 30 films en documentaires in HD verder (de schijven moesten nodig opgeruimd ;)). Alleen de x264 mkv van Planet Earth, met name aflevering 1, ging niet direct lekker. Na wat getweakt te hebben is het zeker goed te kijken zonder merkbaar gestotter. Dat laatste trad overigens alleen op bij de paar heel intensieve scènes met honderden vogels en vleermuizen in beeld. 1080p rips van films (de grootste bestanden gingen tot ongeveer 9 GB) en HD-DVD en Blu-Ray iso's zijn geen enkel probleem. Ik moet wel zeggen dat ik ze van een snelle netwerkshare afspeel.

Diegenen die denken dat een snelle CPU alles oplost: ik denk dat je dan wel richting de 3 GHz en hoger moet gaan voor een AMD X2. De BE-2400 geOC't naar 2,7 GHz had Planet Earth nog net niet perfect op het scherm (rond de 20 fps in de zware stukken). Persoonlijk zet ik mijn zinnen op de komst van betere hardware- en softwareacceleratie.

De komende tijd zullen er langzamerhand meer films opduiken met de hoge bitrates als van Planet Earth, maar voorlopig red ik me wel. Ik ga ervan uit dat er volgend jaar betere, universelere kaarten zijn met volledige hardwareacceleratie voor full HD dan alleen de huidige HD2600 en de paar nVidia kaarten. En dikke kans dat er nieuwe chipsets en moederborden verschijnen die on board al zo goed in HD zijn dat een nieuwe plank ook zal volstaan. Dat zou nog wel eens een goedkopere en veel zuiniger upgrade kunnen zijn ook.
Ik sluit me aan bij jouw verhaal, alleen dat over de te verwachten hogere bitrates zie ik niet gebeuren. De kwaliteit van de x264 HD-rips vind ik erg goed, een hogere bitrate lijkt dan ook niet nodig. De 1080p 12GB zijn momenteel meer uitzondering dan regel, en die zijn al prima af te spelen met een BE-2400. Problemen zoals bij de 1080p versie van Planet Earth zijn echt een uitzondering.

CodeGazer Founder

Moet je eigenlijk alle Gigabyte drivers gebruiken of puur de HDMI drivers + de laatste ATI driver?
Wat hebben jullie gedaan?

Ik heb de laatste drivers van de gigabyte site gehaald en twijfel nu nog om de laatste catalyst te installeren, heb eigenlijk geen problemen!

Moodust...bedankt voor het starten van dit topic. Ik heb er een hoop aan gehad.
Na een aantal avonden puzzelen heb ik een systeem bij elkaar gezocht o.b.v. de antec kast.
Voor de volledigheid
1 Antec Desktop Case Fusion Black mATX 430W (zwart)
1 Arctic S5 Thermal Compound
1 Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD2600Pro Pass. 512MB 2xDVI/HDCP
1 Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX
1 ICIDU SATA Kabel 0,6m
1 Intel Core 2 Duo E6850 3.00GHz FSB1333 4MB Box
1 Logitech Desktopset diNovo Edge
1 MSI G33M-FI iG33, SATA2 RAID, GLAN
1 Samsung DVD-/+/RAM SH-S203D 20x/20x/16x Bulk (zwart)
1 Western Digital 750GB SATA300 16MB, WD7500AACS
1 Zalman Clip ZM-CS1 S775 Support voor CNPS7000
1 Zalman Processor Koeler CNPS7000B-Cu AMD & Intel
(TV-Kaart en afstandbediening komt later, ik volg het topic met interesse)

Vista ultimate erop geknald en alles werkt redelijk goed.
Een paar vragen

het is me gelukt om het systeem in slaapstand te krijgen (S3 modus ACPI); de fans gaan keurig af, maar helaas, helaas, met het DiNovo toestenbord krijg ik het systeem niet meer wakker.
Met een losse muis die ik zolang ernaast heb lukt dat wel.
Ligt dit aan het feit dat het een bluetooth toetsenbord is .... of staat er in de bios een instelling verkeerd?

Het DiNovo toetstenbord gaat terug, ik mis een numeriek toetsenbord toch wel heel erg (ik gebruik het systeem niet alleen als HTPC); kon het omruilen voor een DiNovo Media Desktop. Dan is dus alles bluetooth denk ik.....verergert dit mijn 'wakker worden' probleem dan?
Iemand ervaring met de Media Desktop?

quote:
-Moondust- schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:51:
[...]

Als ik het nu over mocht doen zou ik dezelfde config nemen alleen dan met de 5200 proc en 1200 rpm Noctua fans ipv de 800rpm versie. Met Intel procs heb ik geen ervaring. Wellicht is dat ook nog een optie als ze een beetje koel blijven.
Moondust, je hebt toch de Noctua NF-S12-1200 gekozen. Dit is toch een 1200 rpm fan?

Reg. datum: 28 september 2002

quote:
rsvmark schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:58:
[...]
Waar ik wel tegenaanloop is het volgende:
Als ik via de software van realtek dts test, ziet mijn onkyo dat ook.
Als ik echter in vista media center dts afspeel ziet mijn onkyo een pcm signaal binnenkomen?
Iemand die weet waar ik dat kan instellen?

Heb nu vista ultimate 32 bits
haali media splitter
fddshow
ac3 (ook maar geprobeert toen het niet lukte!)
Wat voor content speel je af? DVD?
Als je gewoon een video bestand hebt dan moet je ook even in AC3Filter instellen dat het via SPDIF passthrough moet worden verzonden.
Bij Output format, eerste tab:
zet de select op de eerste optie: "As Is (No Change)"
en zet de vink "Use SPDIF" aan.

offtopic:
Ik weet dat het hier om het BOUWEN van een HTPC gaat, maar omdat hier veel mensen komen die met een HTPC bezig zijn wil ik deze graag bereiken.

Ik ben namelijk tegen een probleem aangelopen dat nogal raar en onverwacht is en heb deze opgelost. Ik wil iedereen hier voor behoeden.

Ik heb Vista op mijn HTPC geinstalleerd, omdat het toch net wat handiger is dan MCE 2005 is een aantal gevallen. Alleen Media Player 11 in Vista gaf een foutmelding die te maken heeft met DRM. "Windows Media Player cannot play this DVD because there is a problem with digital copy protection between your DVD drive, decoder, and video card. Try installing an updated driver for your video card". Uiteraard helpen nieuwe drivers geen zak.

Waar het aan lag, is dat de DVD speler (een NEC brander) een gehackte firmware had voor het verwijderen van de RIP lock en volgens mij werd ie daarom ook regio vrij. Dat vind Vista dus niet zo leuk... Heerlijk dat DRM. Al mijn legale DVD's deden het niet en de gekopieerde DVD's (die ik veel minder heb dan de legale) deden het allemaal zonder problemen.

Maar goed, niemand zou verwachten dat het aan de firmware van een DVD speler zou kunnen liggen, daarom plaats ik dit hier :)

Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 2GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit

quote:
Luuk1983 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:21:
offtopic:
Ik weet dat het hier om het BOUWEN van een HTPC gaat, maar omdat hier veel mensen komen die met een HTPC bezig zijn wil ik deze graag bereiken.

Ik ben namelijk tegen een probleem aangelopen dat nogal raar en onverwacht is en heb deze opgelost. Ik wil iedereen hier voor behoeden.

Ik heb Vista op mijn HTPC geinstalleerd, omdat het toch net wat handiger is dan MCE 2005 is een aantal gevallen. Alleen Media Player 11 in Vista gaf een foutmelding die te maken heeft met DRM. "Windows Media Player cannot play this DVD because there is a problem with digital copy protection between your DVD drive, decoder, and video card. Try installing an updated driver for your video card". Uiteraard helpen nieuwe drivers geen zak.

Waar het aan lag, is dat de DVD speler (een NEC brander) een gehackte firmware had voor het verwijderen van de RIP lock en volgens mij werd ie daarom ook regio vrij. Dat vind Vista dus niet zo leuk... Heerlijk dat DRM. Al mijn legale DVD's deden het niet en de gekopieerde DVD's (die ik veel minder heb dan de legale) deden het allemaal zonder problemen.

Maar goed, niemand zou verwachten dat het aan de firmware van een DVD speler zou kunnen liggen, daarom plaats ik dit hier :)
Heb ik ook last van gehad, maar dat systeem heeft een plextor 810SA. Met originele firmware. Is nog niet echt opgelost...

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

It's a trick. Get an axe.

quote:
JvS schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:56:
[...]
Hoe kom je daar nu bij? Codecs worden alleen maar effcicienter hoor. Ik zie juist een tegenovergestelde trend. Waar je vroeger tot wel 20mbit nodig had (Mpeg2), zie ik nu al hele mooie HD films die maar 5Mbit/sec nodig hebben om tot een goed resultaat te komen (H.264). Dit gaat echt niet omhoog (dat ze op HD-DVD's 25mbit gebruiken is puur omdat het kan, niet omdat het moet en dat ze ook gepost worden is IMO hetzelfde als een 640kbps mp3 gebruiken. zogenaamde "puristen" die menen enorme verschillen te zien met normale kwaliteit).
quote:
-Moondust- schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:57:
[...]
Ik sluit me aan bij jouw verhaal, alleen dat over de te verwachten hogere bitrates zie ik niet gebeuren. De kwaliteit van de x264 HD-rips vind ik erg goed, een hogere bitrate lijkt dan ook niet nodig. De 1080p 12GB zijn momenteel meer uitzondering dan regel, en die zijn al prima af te spelen met een BE-2400. Problemen zoals bij de 1080p versie van Planet Earth zijn echt een uitzondering.
Jullie hebben gelijk dat er steeds minder nodig is. Maar kijk naar een paar jaar terug: toen deed men nog zijn best om films om te zetten naar bijvoorbeeld een mooie xvid of divx met ac3 van rond de 700 MB, wat in kwaliteit soms niet voor een DVD onderdeed. Tegenwoordig worden de meeste films als complete DVD-iso's het web opgeslingerd. Zodra de beschikbare bandbreedte en de verkrijgbaarheid van HD/Bly-Ray schijfjes verder toeneemt, zullen er ook steeds meer van die "lompe" postings komen in plaats van mooi geëncodeerde rips. Maar we raken een beetje off topic ;).
quote:
Zyphrax schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:11:
Moet je eigenlijk alle Gigabyte drivers gebruiken of puur de HDMI drivers + de laatste ATI driver?
Wat hebben jullie gedaan?
Ik heb de laatste drivers van de site gedownload. Bios naar F3, laatste Ati drivers, aardig aantal updates voor Vista... Ik draai Home Premium 32-bits, btw.
De codecs en filters (uit mijn hoofd):
  • AC3 filter (ingesteld dat alles via de optische uitgang eruit gaat naar mijn receiver)
  • CCCP, maar let op: alleen CoreWAVpack, Media Player Classic, vsfilter, MPEG2 decoder (juist geen ffdshow dacht ik)
  • CoreAVC Pro 1.6 met Haali Media Splitter
  • Met RadLight Filter Manager 1.5 (run as administrator!) onder DirectShow Filters CoreAVC instellen op MERIT_PREFERRED+1
Met het schermpje van de Antec Fusion ben ik nog steeds aan het knoeien. Ik heb vrij snel een betere MCE IR-ontvanger aangesloten en in de VFD-driver ingesteld dat die het IR-signaal met rust moet laten. In de bios iets van "USB Legacy mode" ingesteld. Met de witte Philips MCE remote werkt standby prima. Het VFD schermpje is een paar keer vastgelopen en je moet dan echt de stekker uit het stopcontact trekken om het te resetten. Verder herkent de VFD-driver mijn geluidskaart niet (misschien omdat ik alleen de SP-DIF gebruik?) De grote volumeknop is daardoor een mooie decoratie geworden. Het backlight van het VFD heb ik op minimaal ingesteld, maar nog vind ik het te opvallend. De software en drivers ervoor zijn nog niet uitontwikkeld. De laatste bèta met iMON software bracht niet veel verbetering. Maar hij is behoorlijk stil. Ik hoor hem alleen 's avonds laat zachtjes draaien als ik er dichtbij kom om het laatste licht uit te doen. Er loopt een apart topic over.

Edit:
In Media Player Classic kan je mooi zien wat er gebruikt wordt voor het decoderen van x264: kies Play > Filters > als het goed is, staat CoreAVC ertussen.

Reg. datum: 12 maart 2002

@ Moondust: Doet de M-Audio revolution wat je graag wilde? Automatische herkenning en puur doorgestuurd naar je receiver? Waar heb je hem overigens gekocht, ik vind hem nergens, ook niet in de tweakers pricewatch?

Jullie hebben hier allemaal best exotische HTPC's. Valt er niks leuks te maken tot 300-350 euro inclusief een TV-kaart?

quote:
hello_moto schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:00:
Jullie hebben hier allemaal best exotische HTPC's. Valt er niks leuks te maken tot 300-350 euro inclusief een TV-kaart?
zeker weten.

Ik gebruik een

s939 3200+
2x512 DDR400
GF 7300GS
en een hele hoop harde schijfruimte :)

Als je dat nu tweedehandskoopt ben je voor 150E klaar.

Doing things I'm good at.

quote:
Kurios schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:39:
[...]

zeker weten.

Ik gebruik een

s939 3200+
2x512 DDR400
GF 7300GS
en een hele hoop harde schijfruimte :)

Als je dat nu tweedehandskoopt ben je voor 150E klaar.
Het probleem is dat je dan niet op de toekomst bent voorbereid, zoals de topictitel aangeeft.... ;)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws