Hoofdcategorieën
Topicacties

[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 14

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
code == kunst
Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
ijdens haar CTO Technology Summit heeft AMD gisteren voor het eerst werkende Barcelona a.k.a. Phenom systemen aan de pers getoond. Men demonstreerde twee systemen, één met een enkele quad-core Phenom FX processor en een tweede systeem met zelfs twee quad-core Phenom FX processors om zo tot een acht-core monster te komen. Beide systemen waren gebaseerd op referentiemoederborden met Socket AM2+ resp. Socket 1207+ sockets. Helaas werden ons geen concrete benchmarks getoond, maar wel aantal indrukwekkende demo's. Zo toonde men dat het acht-core systeem vrijwel realtime een HD 1080p trailer van de film Spiderman 3 via Nero Recode kon omzetten naar H.264 video, zeer indrukwekkend! Cinebench 9.5 werd ook op een ongekende snelheid getoond, maar helaas ook zonder score.

Barcelona chips moeten nog dit half jaar voor servers beschikbaar worden. De Phenom varianten voor desktops verschijnen iets later.

[plaatje]
Dual AMD Phenom FX in actie

[plaatje]
Dual AMD Phenom FX in actie

Single AMD Phenom FX in actie
Het single AMD Phenom FX demosysteem.

Naast de Barcelona toonde AMD ook voor het eerst een wafer met 'werkende' 45 nm chips. De wafer bevatte geen daadwerkelijke processors, maar testchips bestaande uit een gedeelte logica en een gedeelte cache-geheugen. Volgens AMD is dit het bewijs dat ook bij hen de overstap van 65 nm naar 45 nm op schema ligt. AMD's CTO Phil Hester wist te vertellen dat halverwege 2008 de eerste AMD 45 nm processors mogen verwachten en dat alle geruchten over AMD's productie die niet op orde zou zijn "wishfull thinking" is van concurrent Intel.
Bron: hardware.info

(half) dyslectisch + semi-n00b

code == kunst

Ik keek net even bij het prijslijstje van de processoren van AMD, en wat me opviel is dat de FX-70 er niet meer bij staat. Is deze uit de verkoop gehaald? Deze processor word ook niet meer bij de webshop hier in zeewolde geleverd

Prijslijst:
http://www.amd.com/us-en/..._609,00.html?redir=CPT301

achtbaanfreak wijzigde dit bericht 10-05-2007 18:53 (4%)

Athlon X2 5600+

quote:
Ben woordblind, en we zitten niet in de nederlandse lees. ;) Als je het niet begrijpt vraag het dan even wat ik bedoelde. Tekst typen kost mijn erg veel moeite, wat voor jou vanzelf gaat, Graag wat begrip daarvoor.

Deze tekst moet ik tig keer overlezen en dan klopt het vaak nog niet. Maar voor mijn klopt het wel gewoon. E als ik moe ben dan heb ik er nog meer last van dan normaal.

Ik doe mijn best om begrijpbaar te zijn. En een bijdragen te leveren aan dit topic. ;)

mad_max234 wijzigde dit bericht 10-05-2007 20:11 (3%)

code == kunst

@mad_max234: Ik lees er gewoon overheen hoor, en ook even ter aanvulling/bevestiging van mad_max234, het klink mss beetje vaag voor mensen die het niet hebben dat je soms 10x een tekst doorleest en dat er dan toch nog fouten inzitten, maar dat overkomt mij ook wel eens!

-= HD4870 X2 =-

Ik maak ook super veel spel fouten en zo. Lezen is niet echt een probleem maar D-T enz heb ik wel vaak last van.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Reg. datum: 04 april 2000

iemand benchmark freak hier die inzicht kan geven in hoe snel dit wel niet is?
quote:
Zo toonde men dat het acht-core systeem vrijwel realtime een HD 1080p trailer van de film Spiderman 3 via Nero Recode kon omzetten naar H.264 video, zeer indrukwekkend! Cinebench 9.5 werd ook op een ongekende snelheid getoond, maar helaas ook zonder score

code == kunst

quote:
The Source schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:22:

[...]
Ik niet, maar die gast die dat stukje heeft geschreven heeft het met eigen ogen gezien, en is ook bij dat developer forum van intel in Peking geweest, dus die zal wel weten waar hij het over heeft.

Athlon X2 5600+

quote:
achtbaanfreak schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:28:
[...]

Ik niet, maar die gast die dat stukje heeft geschreven heeft het met eigen ogen gezien, en is ook bij dat developer forum van intel in Peking geweest, dus die zal wel weten waar hij het over heeft.
Dat is die limburger van hardware.info die deze foto's heeft gemaakt, ik denk dat we misschien morgen bij hardware.info TV een stukje krijgen te zien over zijn bezoek.

Dus even kijken morgen. ;)
Beth
Reg. datum: 26 januari 2002

Koen Crijns dus ;) HWI is zowat overal aanwezig.
quote:
De huidige dual core cpu's hebben een load van > 80% bij het afspelen van een film waardoor het niet zo soepel loopt (daarom wordt de videokaart ingezet die de load onder de 20% kan houden). Dat de Barcelona dit wel kan klinkt mooi, aan de andere kant moet je weten dat er acht cores aanwezig waren dus die vergelijking gaat niet echt op.

Hacku wijzigde dit bericht 10-05-2007 23:37 (3%)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
mad_max234 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:32:
[...]

Dat is die limburger van hardware.info die deze foto's heeft gemaakt, ik denk dat we misschien morgen bij hardware.info TV een stukje krijgen te zien over zijn bezoek.

Dus even kijken morgen. ;)
Haha die limburger zit nog aan de andere kant van de wereld dus die zal ook wel niet bij hardware.info TV te zien zijn.

-= HD4870 X2 =-

Weet iemand wanneer er nu eindelijk wat meer AMD notebooks komen. 90% is Intel troep :(.

Ik wil gewoon een LAptop met AMD cpu AMD Chipset en ATi VGA. Maar die zijn niet te vinden.

Ik ben nu opzoek naar ene Laptop met de nieuwe Turion X2 TL64/66 en een HD2600 XT. Hopelijk komen die nu wel uit. Heb nu een TL52 met Geforce 7600 GO maar die Geforce bevalt niet :(

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Athlon X2 5600+

quote:
The Source schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:38:
[...]

Haha die limburger zit nog aan de andere kant van de wereld dus die zal ook wel niet bij hardware.info TV te zien zijn.
Hij is er wel, maar dan is het van de week al op genomen. Geen nieuws over de k10 maar wel over de R600. ;)
Lotus Elise 111S
Reg. datum: 12 oktober 2001

| PC1 | PC2 |

code == kunst

Athlon X2 5600+

quote:
Kijk hem elke week, en ze hebben de laaste tijd toch best leuk nieuwtjes over amd en R600.
code == kunst

quote:
mad_max234 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:28:
[...]

Kijk hem elke week, en ze hebben de laaste tijd toch best leuk nieuwtjes over amd en R600.
Ik ook, ze hebben wel wat leuks. Nu maar wachten tot maardag voor de R600, ik kan niet echt wachten :P

-= HD4870 X2 =-

Een goed stukje over Fusion/Barcelona/AM2+ en AMD 's toekomst plannen:

http://www.anandtech.com/...owdoc.aspx?i=2986&p=1

I'm British you muppet.
Reg. datum: 28 juni 2006

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong

-= HD4870 X2 =-

quote:
Heeft wel aan dat het echt goed fout gaat. Erg jammer :'( hopelijk komen ze snel met producten op de markt zoals de nieuwe R600 en RV610/RV630 en daar na Barcelona en Kumma. Dan kun je ook weer meedoen in de high performance markt.

-=5600+ X2 / HD4870 =-
Reg. datum: 05 april 2006

quote:
Astennu schreef op zondag 13 mei 2007 @ 10:43:
[...]

Heeft wel aan dat het echt goed fout gaat. Erg jammer :'( hopelijk komen ze snel met producten op de markt zoals de nieuwe R600 en RV610/RV630 en daar na Barcelona en Kumma. Dan kun je ook weer meedoen in de high performance markt.
mwa ik denk dat het wel meevalt. Wat is nou 500 man op 16000(3%)
maar dat scheelt wel even zeg maar 60.000- per man/jaar* 500= 30.000.000-
Alle kleine beetjes helpen en ze hebben nog een dik miljard op de bank dus ze kunnen ii nog 2 brakke kwartalen hebben. ;)

Always look on the bright side of life tadup, taduptaduptadup :P

Een ontslag ronde is altijd goed voor een bedrijf. Dan erken je dat je cost efficient moet werken en op je core business moet richten. Aandeelhouders waarderen dit ook en uiteindelijk is het goed voor je business.

Athlon X2 5600+

quote:
Astennu schreef op zondag 13 mei 2007 @ 10:43:
[...]

Denk dat het wel mee valt zoals eerder is gezegt hoeft dit helemaal niet slecht te zijn. Ze produceren nu ook meer met minder. En als je te veel personeel hebt dan moet ze gaan en zegt niks over hoe het bedrijf presteerd.

Bedijven die aan de top staan doen dit jaarlijks/maandelijks kijk maar naar Philips semiconductors die doet dat al 10 tallen jaren, personeel aantrekken als er meer werk is(fysiek werk) en volgende kwartaal weer ontslaan. (Hoop van mijn vrienden/familie werkt voor Philips, en gelukkig vaste baan al jaren)

Oja het is geen Philips semiconductors maar NXP.

Dus laten we niet gelijk in paniek raken. :P
-= HD4870 X2 =-

quote:
mad_max234 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:20:
[...]

Denk dat het wel mee val zoals eerder is gezegt hoeft dit helemaal niet slecht te zijn. Ze produceren nu ook meer met minder. En als je te veel personeel hebt dan moet ze gaan en zegt niks over hoe het bedrijf presteerd.

Bedijven die aan de top staan doen dit jaarlijks/maandelijks kijk maar naar Philips semiconductors die doet dat al 10 tallen jaren, personeel aantrekken als er meer werk is(fysiek werk) en volgende kwartaal weer ontslaan. (Hoop van mijn vrienden/familie werkt voor Philips, en gelukkig vaste baan al jaren)

Oja het is geen Philips semiconductors maar NXP.

Dus laten we niet gelijk in paniek raken. :P
Nee okeey maar wel erg voor die mensen die er werken en voor AMD is het al een tijdje geleden dat ze deze dingen deden ( voor ATi overname dan ) Mja we zullen wel zien.....

Hopelijk snel nieuwe producten die goed verkopen want dan trekt het weer aan.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: