Hoofdcategorieën
Topicacties

HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 15

Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 13 april 2005

quote:
Kozzmozz schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:52:
Ik heb een nieuwe draadloze router; BELKIN N1 VISION
Mijn beveiliging van de draadloze router heb ik alsvolgt ingesteld;
- Security Mode: WPA/WPA2-Personal(PSK)
- Authentication: WPA-PSK +WPA2-PSK
- Encryption Technique: TKIP + AES
Echter vindt mijn Qtek 9100 mijn draadloos netwerk wel, maar weigert ie om er verbinding mee te maken. Iemand een oplossing aub?
Maakt hij echt geen verbinding(dus b.v. geen mogelijkheid om je key in te vullen)? Of lijkt hij verbinding te maken maar kan je er vervolgens niets mee?

Dat laatste heb ik als ik niet bij Sart > Instellingen > Verbindingen > Wireless Lan > Energiebeheer de schuifbalk naar ""Beste prestatie" zet. :|

Edit: Wat bedoelje met "- Authentication: WPA-PSK +WPA2-PSK" is dit niet WPA-PSK of WPA2-PSK? Hangt mij bij de de Qtek maar tot WPA-(PSK) gaat. Maar dit kan ik zomaar mis hebben hoor. :?

Subpy wijzigde dit bericht 19-08-2008 08:41 (9%)

BOFH @ #Netwerken

quote:
sprucedesign schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:08:
Weet iemand hoe ik makkelijk mijn hele contactpersonen lijst wis in de MDA Vario?
Zo ook de hele agenda.

Ik wil heb even snel leegmaken, maar dan niet op zo'n manier dat ik tomtom en programma's allemaal kwijt ben.
Niet de meest handige manier, maar wat ik een keer deed was een synchronisatie met een lege PST file (nieuw profiel maken) via Outlook + ActiveSync. Daarna staan al je contacts + agenda ook in Outlook, waar je wel gemakkelijk alles kan verwijderen en daarna nog een sync doen: PDA leeg :Y)

25-09 (3793): OMG! 1337!
26-09 (3150): bericht
28-09 osxy: /me zwaait maar weer eens naar GoT :) :+

SMS "SIG bericht" naar 0622643117

.-=-.

Klein probleempje.

Afgelopen zaterdag kwam ik erachter dat mijn geheugenkaart er was uitgeschoten, terug gedaan en gereboot. Toen ik later werd gebeld, merkte ik dat ik weer een standaard beltoon had.

Deze wilde ik terug zetten naar een MP3, maar geen geluid. Toch wat verder testen, heel media player lijkt niet meer op te starten, SPD Time weer geen alarm meer afspelen als er een MP3 is geselecteerd. Ook opgenomen filmpjes willen niet meer opstarten. Je ziet even dat draaiend logotje en dan niets meer. Geheugenkaart zelf werkt wel gewoon nog goed (Tomtom start daarvanop - ook in mijn PC spelen de MP3s wel af).

Met andere woorden, ik zit nu met mijn telefoon die niets meer buiten .wav wil afspelen. Ik heb er laatste tijd niets raars aan gedaan (SPD time, SPD mobile shell). Voordat ik een hele rom installatie ga doen, iemand anders dit probleem al eens gehad?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX

Spes Bona

quote:
SinergyX schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:32:
Klein probleempje.

Afgelopen zaterdag kwam ik erachter dat mijn geheugenkaart er was uitgeschoten, terug gedaan en gereboot. Toen ik later werd gebeld, merkte ik dat ik weer een standaard beltoon had.

Deze wilde ik terug zetten naar een MP3, maar geen geluid. Toch wat verder testen, heel media player lijkt niet meer op te starten, SPD Time weer geen alarm meer afspelen als er een MP3 is geselecteerd. Ook opgenomen filmpjes willen niet meer opstarten. Je ziet even dat draaiend logotje en dan niets meer. Geheugenkaart zelf werkt wel gewoon nog goed (Tomtom start daarvanop - ook in mijn PC spelen de MP3s wel af).

Met andere woorden, ik zit nu met mijn telefoon die niets meer buiten .wav wil afspelen. Ik heb er laatste tijd niets raars aan gedaan (SPD time, SPD mobile shell). Voordat ik een hele rom installatie ga doen, iemand anders dit probleem al eens gehad?
Soft reset al geprobeerd? Mijn Vario heeft ook wel eens vage dingen gedaan, na een soft reset was het altijd wel weer goed.

<Dodge|XP2600> nikon is niet slecht
<Dodge|XP2600> maar 't is geen canon
<Oxi> jesus, ik moet gewoon een poesje hebben :D
<Oxi> iemadn die dat quote krijgt een ban :>

.-=-.

Ik heb diverse softresets gedaan (via software en dat pinnetje), alles start ook normaal op en draait, buiten dus elke vorm van media.

edit, mischien handig ook om te weten, hele zaterdag sprong hij ook steeds uit 'standby' (knopje bovenop uitzetten zegmaar), alsof ik een sms of telefoontje kreeg. Na 2-3 minuten sprong hij weer uit, 10 minuten later weer aan.

SinergyX wijzigde dit bericht 19-08-2008 09:57 (46%)

quote:
SinergyX schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:49:
edit, mischien handig ook om te weten, hele zaterdag sprong hij ook steeds uit 'standby' (knopje bovenop uitzetten zegmaar), alsof ik een sms of telefoontje kreeg. Na 2-3 minuten sprong hij weer uit, 10 minuten later weer aan.
Hmm, dit klinkt mij een beetje in de oren als wat vernagelde notifications.. Dit kan als er veel fouten in zitten wel eens voor erg rare dingen zorgen.. CheckNotifications uit de ts al geprobeerd?

Ik zag dat je SPB Mobile Shell getest had.. (of draai je hem al langer?) versie 2 toevallig.. Dit heeft bij mij tot de nodige problemen gezorgt en uiteidelijk tot een hard reset geleid... (wil niet negatief doen... :/ , verder aleen maar goede ervaring met SPB software ;))

edit: typo

.-=-.

Jep, die had ik als eerste bekeken. Heel clock.exe staat niet in mijn lijst, wel 2x clocknot.exe (1 met AfterTimeChange en andere AfterRestore), kon daar ook niets vinden.

Ik heb SPB Time sinds dat ik de telefoon heb, die heeft altijd perfect gewerkt. SPB Mobile draai ik nu gok een goeie 2 weken, ook nooit problemen gehad (buiten dat mijn vrijgeven knop soms verdwenen is). Ik dacht dat het juist niet aan een notification lag, omdat heel mediaplayer niet meer wil opstarten.

Ik had hiervoor PointUI en Wsbar A2 draaien, maar sinds laatste versie van PointUI was ik er flink in teleurgesteld.

ik heb sinds een tijdje een probleempje met me d-pad ...
het lijkt wel of het pijltje omlaag vasthangt
de knop kan ik wel nog gewoon indrukken maar me telefoon denkt dat ik hem altijd indruk
dat betekend dat hij omlaag scrollt totdat ik een andere toets indruk

Is dit een bekend probleem, google vertelde me niks
is hier iets aan te doen ?

I've GoT a solution

Spes Bona

quote:
roelke schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:39:
ik heb sinds een tijdje een probleempje met me d-pad ...
het lijkt wel of het pijltje omlaag vasthangt
de knop kan ik wel nog gewoon indrukken maar me telefoon denkt dat ik hem altijd indruk
dat betekend dat hij omlaag scrollt totdat ik een andere toets indruk

Is dit een bekend probleem, google vertelde me niks
is hier iets aan te doen ?
Ik zeg vuil, ff schoonblazen met perslucht.

<Dodge|XP2600> nikon is niet slecht
<Dodge|XP2600> maar 't is geen canon
<Oxi> jesus, ik moet gewoon een poesje hebben :D
<Oxi> iemadn die dat quote krijgt een ban :>

quote:
SinergyX schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:04:
...Ik dacht dat het juist niet aan een notification lag, omdat heel mediaplayer niet meer wil opstarten.

...
Hier heb je idd een punt...

quote:
Francis schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:04:
[...]

Ik zeg vuil, ff schoonblazen met perslucht.
denk ik niet, heb ik al geprobeerd, heb het al eens eerder gehad.
het is toen weer weggegaan en weer teruggekomen ...
ik ben een beetje bang dat het de flatcable is , maar ik hoop van niet ...

is er misschien een truukje om hem als ie uit standby komt op een toets te laten drukken ?
dan is het in principe opgelost

I've GoT a solution

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
sprucedesign schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:08:
Weet iemand hoe ik makkelijk mijn hele contactpersonen lijst wis in de MDA Vario?
Zo ook de hele agenda.

Ik wil heb even snel leegmaken, maar dan niet op zo'n manier dat ik tomtom en programma's allemaal kwijt ben.
PocketOutlook Eraser

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

.-=-.

Kleine update :)

Na heel en weer gebeld/mail met vodafone en Qtek, via de qtek.nl toch een nieuwe rom binnen gehaald (2.17 uit mn hoofd). Backup gemaakt, draaien maar denk je dan :)

Helaas lijkt de updater op zo'n 80-84% te stoppen, met de error code 302.

Even opgezocht: ERROR [302~318] : UPDATE ERROR
quote:
These errors seldom occur. However, if one of these errors occur, it could not be recovered and the device had to be sent back to the customer service center. In this case, you have to flash a new ROM code.
Dit doet au :/

Nu las ik ook dat er mogelijk een CIP (oid) lock op kan zitten, maar vanuit de TS heb ik dus die 'non branded' versie, erbij vermeld: Unbranded & Unlocked.

edit: Ik heb hem bij vodafone gekocht icm zakelijk abbo. Was toen al volledig nederlands. Hm, nu denk ik dat ik mogelijk de engelse versie had gedownload van Qtek :P Wel in iedergeval via die Wizard Service Tool gevonden:
Phone is CID LOCKED.

Denk je een unbranded/unlocked versie te hebben :/

SinergyX wijzigde dit bericht 19-08-2008 20:39 (30%)

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
SinergyX schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:27:

Nu las ik ook dat er mogelijk een CIP (oid) lock op kan zitten, maar vanuit de TS heb ik dus die 'non branded' versie, erbij vermeld: Unbranded & Unlocked.
CID lock. Welke versie heb je? Met Qtek voorop? Heb je hem gekocht met een engelse of nederlandse interface. De CID lock zorgt er namelijk voor dat je je toestel niet kan updaten met een ROM van een andere provider, maar ook dat je je toestel niet kan updaten met een ROM van een andere land code.

Heb je ondertussen al eerst een keer een hard reset gedaan?

DeOS wijzigde dit bericht 19-08-2008 20:39 (5%)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

.-=-.

We zijn er weer en draaien weer :) De Qtek NL versie (2.17) doet gelukkig wel zijn werk.

Nu weet ik niet of dit kwam omdat hij NL was, of omdat ik die HardSPL gedaan heb.
WST zegt nog wel dat hij CID locked is, maar alles draait gelukkig weer.

Blijft me toch verbazen dat Vodafone glashard beweerd nooit een rom te hebben gehad/gemaakt voor deze phone, terwijl ik toch duidelijk een 'vodafone' rom had. (opstartscherm, service menu en vodafone services). Nu zie ik ook netjes die SPL/IPL nummers bij opstarten, instellingen van GPRS etc haalde hij later netjes op.

Reg. datum: 13 augustus 2001

Weet iemand of deze batterij ook compatible is met de MDA Vario?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6454

Never mind, op eBay voor 12 pond extra dikke gekocht net.

Philip wijzigde dit bericht 31-08-2008 18:31 (22%)

Reg. datum: 05 november 2006

Gvd valt me vario net uit me tas.. enorme kras in me scherm hij doet het nog wel maar touchscreen werkt niet meer.
Is dit enigszins vervangbaar :'( ?

Pff weekje terug nog een nieuwe screenprotector besteld aangezien deze krassen heeft heb ik niks aan nu dus :( .

kadooosh wijzigde dit bericht 22-09-2008 11:43 (27%)

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Op Marktplaats zie ik geregeld touchscreens staan echter zijn die net zo duur als een tweedehands wing (50 euro ong) :).

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

quote:
MsG schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:43:
Op Marktplaats zie ik geregeld touchscreens staan echter zijn die net zo duur als een tweedehands wing (50 euro ong) :).
Mja het lcd scherm heeft ook nog een enorme barst dus dan zou ik dat ook nog moeten vervangen :(.
Kga denk ik maar een 2dehands HTC Touch ofzo zoeken.

Trouwens:
http://cgi.ebay.nl/OEM-HT...geNameZWD2VQQcmdZViewItem
Maar dan heb ik alsnog het lcd scherm nodig :'( .

Bah gvd heb ik weer.

Reg. datum: 25 april 2004

quote:
kadooosh schreef op maandag 22 september 2008 @ 11:38:
Gvd valt me vario net uit me tas.. enorme kras in me scherm hij doet het nog wel maar touchscreen werkt niet meer.
Is dit enigszins vervangbaar :'( ?

Pff weekje terug nog een nieuwe screenprotector besteld aangezien deze krassen heeft heb ik niks aan nu dus :( .
Is mij ook gebeurd (erop gevallen met skien :P ), maar dat beeldschermpje is makkelijk te vervangen. Moet je wel een andere MDA hebben die voor de rest kapot is en het beeldscherm nog van werkt. Ik kon er eentje krijgen van iemand die ik ken. Verder heb je een Torx T5 (volgens mij) schroevendraaier nodig.

Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000

Kga denk ik maar een mda compact iii kopen voor ¤90 ;) heb ik tenminste eindelijk gps(umts gebruik ik trouwens toch niet).
Jammer dat de cpu alleen hetzelfde is.

Reg. datum: 07 oktober 2002

Ik heb sinds kort een 2e hands vario. Leuk ding, echter ik heb een probleem.
Ik wilde graag een 2GB kaartje gebruiken. Ik heb nu een 2GB micro sd kaartje met een adapter, maar dat kaartje wordt niet herkend. Ik heb zowel een kaartje van kingston als een kaartje van a-data geprobeerd.
Iemand een idee wat voor kaartje ik dan wel nodig heb? Of is dit gewoon onmogelijk

Alvast bedankt!

PS: het is een SD kaartje, geen SDHC (ik snap dat dat niet werkt). Ik heb het laatste t-mobile rom.
In een winkel werd mij gesuggereerd dat er misschien een upgrade nodig was.
(en natuurlijk zijn de kaartjes die ik gebruikt het goed, op een PC zijn ze wel te lezen en in mijn Nokia doen ze het ook).

quote:
effem schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:32:
Ik heb sinds kort een 2e hands vario. Leuk ding, echter ik heb een probleem.
Ik wilde graag een 2GB kaartje gebruiken. Ik heb nu een 2GB micro sd kaartje met een adapter, maar dat kaartje wordt niet herkend. Ik heb zowel een kaartje van kingston als een kaartje van a-data geprobeerd.
Iemand een idee wat voor kaartje ik dan wel nodig heb? Of is dit gewoon onmogelijk

Alvast bedankt!

PS: het is een SD kaartje, geen SDHC (ik snap dat dat niet werkt). Ik heb het laatste t-mobile rom.
In een winkel werd mij gesuggereerd dat er misschien een upgrade nodig was.
(en natuurlijk zijn de kaartjes die ik gebruikt het goed, op een PC zijn ze wel te lezen en in mijn Nokia doen ze het ook).
Mja werkte de ingang voor het kaartje toen je hem kocht?
Die van mij was ook kapot gegaan heb het toen opgelost door hem helemaal te openen en een of ander stukje ijzer te duwen bij het minisd slot :P maar goed bij mij bleef het kaartje ook niet op zijn plek zitten(moest er een stukje karton tussen doen).

quote:
kadooosh schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:43:
[...]

Mja werkte de ingang voor het kaartje toen je hem kocht?
Die van mij was ook kapot gegaan heb het toen opgelost door hem helemaal te openen en een of ander stukje ijzer te duwen bij het minisd slot :P maar goed bij mij bleef het kaartje ook niet op zijn plek zitten(moest er een stukje karton tussen doen).
Ik begrijp niet precies wat je bedoeld.

De interne kaartlezer doet het. Het bijgeleverde 512M kaartje van sandisk doet het.
En als ik naar instellingen, systeem, geheugen, geheugen kaart ga en ik haal het kaartje eruit krijg ik kaart aanwezig: niet, stop ik het kaartje erin dan krijg ik meteen te zien hoeveel ruimte er in gebruik en vrij is.

Het 2GB kingston kaartje heb ik geloof ik nooit aan de praat gekregen.
Het a-data kaartje heeft het ook nooit gedaan bij het inserten van het kaartje als de mda aan is, maar als ik dan een reset doe (met het kaartje erin) dan zag ie soms het kaartje wel.

Zowel de kingston als de a-data zijn micro sd kaartjes; ik heb ze beide gebruikt met hun eigen mini-sd adapter.
Het micro sd kaartje lijkt prima vast te zitten in de adapter.
Verder als ik het kingston kaartje met mini-sd adapter in een sdhc reader stop en op mijn PC aansluit wordt ie prima gelezen. en via de full-sd adapter in een gewone sd reader werkt ook prima.

met het a-data kaartje kan ik niet meer testen: is retour leverancier.

btw in de startpost staan een heleboel niet-werkende links naar smarter-phones.com.
Het lijkt erop dat die site niet meer bestaat. Als ik naar http://www.smarter-phones.com/ ga krijg ik de apache test page.

Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: