Hoofdcategorieën
Topicacties

Fonero ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 24 januari 2004
Matched: fon

Ik heb de nieuwe Fonera 2.0N router besteld _/-\o_ Iemand enig idee hoelang het verzenden gaat duren?

Ik vind het inderdaad wel jammer dat er geen gigabit LAN op zit maar ach dan gooi ik er wel een goedkoop gigabit switchje voor. Ik vind het meer een leuk idee om mn verbinding te delen (niet volledig natuurlijk ;)) omdat die het meeste deel van de dag toch niks staat te doen, dus ja dit is mn eerste FON router 8)

Ik ben dan ook benieuwd hoe eea. werkt. Ik woon in een flat dus misschien ga ik er nog aan verdienen ook ;)

Huis, Tuin en Keuken Turk
Reg. datum: 07 december 2004

De invites die worden uitgedeeld op het fon forum zijn voor de fonera+, maar is deze hetzelfde als de fonera 2.0?

Beetje wazig omdat ik geen fonera 2.0 in de fon shop zie staan.
Koekje d'r bij?
Reg. datum: 15 juni 2003

quote:
GenetiX schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:24:
Heb die firmware even gecheckt op de status pagina. Daar staat 1.2.1 r1. Het lijkt me dat we het gewoon over hetzelfde hebben.

Als ik mijn PC direct op het kabelmodem aansluit werkt de VPN verbinding wel. Met de windows firewall aan etc. Daar ligt het probleem dus niet.

Het gaat om een VPN verbinding naar de Erasmus Universiteit. Ik moet met het programma wat de EUR aanbiedt verbinding maken. Hier staat wat meer info over het gebeuren.

Voor foutmelding die ik van het programma krijg bij het verbinden, zijn de volgende oplossingen voorhanden:

Als het eenmalig is dan is iets fout gegaan met de connectie, herstart windows en probeer het opnieuw.
Als de foutmelding constant is;
Controleer of uw softwarematige firewall IP PROTOCOL 47 (GRE) blokkeert (Open VPN PPTP/GRE in uw firewall).
Controleer of uw ADSL/Kabel router IP PROTOCOL 47 (GRE) blokkeert (Open VPN PPTP/GRE in uw router, zie hiervoor de handleiding van uw router).
Controleer of uw Internet provider IP PROTOCOL 47 (GRE) blokkeert (Neem contact op met uw provider).
Als u de poorten in de Firewall handmatig moet aanpassen, moet u onderstaande poorten in de firewall openen:
Aan de client zijde poorten: 1024-65535/TCP
Aan de server zijde poort: 1723/TCP

Ik zit op de wired LAN kant van de FON.
Dat GRE protocol blockt ie bij mij dus alleen op de het wireless FON kanaal... Staan je settings goed (dat je bijvoorbeeld van je LAn naar je WAN mag? (in je admin panel, kan d'r zelf nu niet bij waar het precies zit)

Rowdy.nl | Realiteit is een ilusie die ontstaat door een tekort aan alcohol... | DDCrew

Reg. datum: 12 november 2000

quote:
Rowdy.nl schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:13:
[...]

Dat GRE protocol blockt ie bij mij dus alleen op de het wireless FON kanaal... Staan je settings goed (dat je bijvoorbeeld van je LAn naar je WAN mag? (in je admin panel, kan d'r zelf nu niet bij waar het precies zit)
Ik zit zeker weten op het LAN gedeelte. Policies staan zo;

Public->Private : Deny
Public->Wan: Deny
Private->Wan: Allow

Wellicht helpt het wel om een port forward in te gaan stellen op die GRE poorten. :/

Forgive them, for they know not what they do

Reg. datum: 24 januari 2004

Ik heb vandaag mijn FON router binnen gekregen, gelijk aangesloten, geinstalleerd en geregistreerd, was allemaal zo gepiept.

Nu heb ik het publieke gedeelte even getest met mijn laptop. Het werkt wel maar het internetten gaat wel heel erg traag moet ik zeggen. Loopt al het verkeer via Fonera zelf ofzo? Ik heb de bandbreedte op onbeperkt staan maar pagina's komen binnen alsof ik ze uit china ophaal, ook nu.nl, tweakers.net, google.nl etc.

Huis, Tuin en Keuken Turk
Reg. datum: 07 december 2004

quote:
lasharor schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:06:
De invites die worden uitgedeeld op het fon forum zijn voor de fonera+, maar is deze hetzelfde als de fonera 2.0?

Beetje wazig omdat ik geen fonera 2.0 in de fon shop zie staan.
Iemand?
Reg. datum: 05 oktober 2007

De "Fonero Gets Fonero" actie geld alleen voor de Fonera+
Via FON_FREE_INTERNET (publieke gedeelte) gaat de snelheid vnl omhoog als je eenmaal bent aangemeld...anderzijds denk ik dat de "dns" dat het standaard gebruikt nogal traag is...

voor GRE support best eens op trac.fonosfera.org een ticket openen!

Reg. datum: 22 april 2004

Weet iemand wat je precies met de "3G to WiFi: Convert 3G dongle into a WiFi signal" optie kan doen?

Ik zie het voordeel niet? Of snap ik het niet: stel je hebt een 3g dongle, thuis gebruik je die niet, maar onderweg wel. Onderweg heb je geen fon router bij je, dus waarom zou je hem willen converten???

Reg. datum: 30 november 2003
Geen matches

quote:
gassiepaart schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:27:
Weet iemand wat je precies met de "3G to WiFi: Convert 3G dongle into a WiFi signal" optie kan doen?
Die gebruik je als je thuis geen kabel of adsl aansluiting hebt, maar wel een mobiele 3g aansluiting :)

Geen matches

quote:
cnsmr schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:59:
[...]

Die gebruik je als je thuis geen kabel of adsl aansluiting hebt, maar wel een mobiele 3g aansluiting :)
8)7 als je thuis geen adsl of kabel hebt dan koop je deze router toch niet?

Reg. datum: 27 december 2006
Geen matches

quote:
gassiepaart schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:19:
[...]

8)7 als je thuis geen adsl of kabel hebt dan koop je deze router toch niet?
Stel je zit ergens in een vakantiehuisjes en je wil onlinegamen met je PS3. Je hebt geen ADSL maar wel mobiel internet. Met deze router kun je mobiel internet omzetten naar bedraad internet waarop je vervolgens je playstation weer kunt aansluiten. Tegelijk breng je ook een WIFI-signaal in de lucht waarop andere mensen dan weer kunnen inloggen. Dure hobby lijkt me, maar ja, dat is afhankelijk van je abonnement op mobiel internet.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Geen matches

quote:
Mr. Dave schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:54:
[...]

Stel je zit ergens in een vakantiehuisjes en je wil onlinegamen met je PS3. Je hebt geen ADSL maar wel mobiel internet. Met deze router kun je mobiel internet omzetten naar bedraad internet waarop je vervolgens je playstation weer kunt aansluiten. Tegelijk breng je ook een WIFI-signaal in de lucht waarop andere mensen dan weer kunnen inloggen. Dure hobby lijkt me, maar ja, dat is afhankelijk van je abonnement op mobiel internet.
aaah ik snap het, jammer: Ik dacht (eigenlijk hoopte) ik dat je met je 3g apparatuur thuis zou kunnen blijven werken, maar dan over je eigen wifi en adsl/cable verbinding.

SDV Anime
Reg. datum: 18 oktober 2000

quote:
gassiepaart schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:19:
[...]
aaah ik snap het, jammer: Ik dacht (eigenlijk hoopte) ik dat je met je 3g apparatuur thuis zou kunnen blijven werken, maar dan over je eigen wifi en adsl/cable verbinding.
Wat jij bedoelt is een Femto-cell, en ik heb in de blog van Martin Varsavsky gelezen een tijdje geleden dat hij aan het onderzoeken is om een Femto-fonera te laten ontwikkellen.

http://english.martinvars...velop-a-femto-fonera.html
http://www.youtube.com/watch?v=0MJQvrmnKI0
http://www.google.nl/search?q=femto+fonera

Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl || Volg je bankbiljetten over de wereld: MoneyTracker! http://www.sdvanime.com

Reg. datum: 30 november 2003

Iemand nog interesse in een Fonera 2.0N, ik heb een promocode voor 30 euro korting op de aanschaf (57,40 ipv 89). Indien je interesse hebt, stuur me een pm.

cnsmr wijzigde dit bericht 02-11-2009 10:09 (16%)

Trotse papa van Tigo Nova
Reg. datum: 13 april 2000
Geen matches

Ik heb ook zo'n code. Ga 'm toch niet gebruiken. als iemand interesse heeft PM mij ook maar.
Reg. datum: 08 april 2001

Ik heb wel interesse in een promocode voor Fonera 2.0n.

Trotse papa van Tigo Nova
Reg. datum: 13 april 2000
Geen matches

Mijn code is vergeven aan kasper. veel plezier ermee
Reg. datum: 20 januari 2007

quote:
cnsmr schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:41:
Iemand nog interesse in een Fonera 2.0N, ik heb een promocode voor 30 euro korting op de aanschaf (57,40 ipv 89). Indien je interesse hebt, stuur me een pm.
Ik heb wel interesse, volgens mij kan ik je alleen geen DM sturen. Eventueel iemand anders die een code over heeft?

http://www.sinterklaasinschiedam.nl - Alles over de landelijke intocht

Reg. datum: 17 oktober 2006
Geen matches

Ik heb nog wel een code. Als het goed is staat mijn DM aan.

Reg. datum: 15 oktober 2001

Heeft iemand hem al in zijn bezit? Ik kan niet echt interessante reviews vinden van de Fonera 2.0n.

Zonder Medische Informatiekundigen zal het EPD er over 10 jaar nog niet zijn!

Reg. datum: 03 januari 2008
Geen matches

Ik heb hem vrijdag ontvangen, maar ik denk dat er weinig interessante reviews over te schrijven zijn. Het is gewoon een accespoint met een paar extraatjes...

Reg. datum: 15 oktober 2001

quote:
evdm schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:17:
Ik heb hem vrijdag ontvangen, maar ik denk dat er weinig interessante reviews over te schrijven zijn. Het is gewoon een accespoint met een paar extraatjes...
Nou het meest belangrijke lijkt mij toch ontvangst en daaraan gerelateerd welke snelheden de Fonera 2.0n behaald.

Wat ik mij ook afvroeg (en dus nergens kan vinden) is of de 802.11n standaard is geïmplementeerd?

Zonder Medische Informatiekundigen zal het EPD er over 10 jaar nog niet zijn!

Reg. datum: 27 december 2006

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Reg. datum: 02 maart 2002

Ik heb hier ook nog een promotioncode liggen voor de Fonera 2.0n, DM me maar indien geïnteresseerd.

自相矛盾

Reg. datum: 20 januari 2007
Geen matches

Jan Groen en Soar, bednakt maar ondertussen had ik al een DM van -TIM- met een code welke ik ondertussen heb gebruikt. Misschien maken jullier er iemand anders nog blij mee.

http://www.sinterklaasinschiedam.nl - Alles over de landelijke intocht

Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: