Hoofdcategorieën
Topicacties

Fonero ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 januari 2007
Geen matches

Hij is binnen de 2.0n.

De ups had hem met een 'kleine''omweg gestuurd, daarna ging het installeren en activeren ook niet helemaal soepel. Mijn public wifi bleef niet lang genoeg in de lucht om te kunnen activeren.
Wel al gelijk geupdate naar de laatst nieuwe firmware. Iemand hier ervaring met de _DEV versies?

De volgende dag verder en hem toen eerst mijn huidige router/switch laten vervangen en PPOE op laten zetten naar het modem. Toen bleef de public wifi wel beschikbaar, geen idee of het iets met elkaar te maken had.

Wat opvalt is dat er geen standaard mogelijkheid is om hem op te hangen, maak je die zelf dan moet je kiezen of de ledjes naar beneden en de stekkers omhoog, of de sleuven voor de warmte afvoer beneden ???
Op dit moment staat hij dus nog even op de grond. Ik begrijp dat hij voor een goedbereik eigenlijk vrij moet staan maar dat is niet overal netjes mogelijk.
Ook wordt hij vrij warm, misschien maar eens open maken om te kijken wat daar aan te doen is.

Ik heb nog geen -n verbinding kunnen maken, maar dat kan ook aan m'n netbook liggen.

Verder vindt ik de menu's niet zo duidelijk maar misschien moet ik hem op engels zetten i.p.v nederlands. Ook zijn de 'help' filmpjes met een andere (oude) menu structuur gemaakt.

Voor veel dingen moet je dus best een beetje googelen. Zo staat er bv. bij het torrent deel niet wat je als login en pwd moet gebruiken. Wat weer wel bij het ftp deel staat.

Verder heb ik er een usb stick ingestoken en hem als test, een cd binnen laten halen. De informatie is allemaal wat beperkt maar het werkt wel.

Gelijk hier even een vraag stellen, als ik de QOS wil instellen, zijn de getallen dan de bandbreedte die ik beschikbaar wil hebben voor mailen/internet/etc? of is dit het maximale wat bv. torrents en andere app's mogen gebruiken indien er ook ander netwerk verkeer is?

Al met al nog genoeg test, speel en tweak plezier de komende tijd. :9

http://www.sinterklaasinschiedam.nl - Alles over de landelijke intocht

Reg. datum: 15 oktober 2001
Matched: fon

Ik heb de Fonera 2.0n nu een weekje staan en gebruik hem in combinatie met een 8 Gb USB-pennetje. Ik weet nog niet of het aan het laatste ligt, maar ik heb al meerdere malen de Fonera moeten herstarten omdat hij plotseling het hele pennetje niet meer zag. Dan probeerde ik bijvoorbeeld via FTP (vanuit WAN) bestanden over te zetten en dan 10 min later wilde hij geen verbinding meer maken. Het is mij nu al bijna iedere dag gebeurd, dus ik hoop dat dit softwarematig met een nieuwe firmware wordt opgelost.

Zonder Medische Informatiekundigen zal het EPD er over 10 jaar nog niet zijn!

Trotse papa van Tigo Nova
Reg. datum: 13 april 2000
Geen matches

Weer een promo via de mail gehad; iemand interesse?
hiero

Veel plezier ermee. Kost met voucer 67 ipv 79euro

Heeft er al iemand een webcam aangesloten op zijn Fonera 2.0n? Ik heb alleen een oude tot mijn beschikking, maar die wordt helaas niet herkend. Daarom dacht ik er een bij DealExtreme te bestellen, maar grote kans natuurlijk dat die ook niet wordt herkend.

100%fruit pers je er niet uit!
Reg. datum: 14 maart 2001

ik overweeg ook de aanschaf van de nieuwe router Fonera 2.0n. Hoe zijn de ervaringen na de router wat langer in gebruik te hebben gehad :? Is het nog erg buggi of het is net zo rock-solid als de oude.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Turning Client Vision into, Business Intelligence,Results.

quote:
aardbeix15 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:38:
ik overweeg ook de aanschaf van de nieuwe router Fonera 2.0n. Hoe zijn de ervaringen na de router wat langer in gebruik te hebben gehad :? Is het nog erg buggi of het is net zo rock-solid als de oude.
Zie mijn vorige post, zonder mijn USB-pennetje erin draait hij super :) Nieuwe firmware komt misschien vandaag nog uit (Firmware 2.3.5RC1).

Optimaliseren!

quote:
Rave17 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:17:
[...]

Zie mijn vorige post, zonder mijn USB-pennetje erin draait hij super :) Nieuwe firmware komt misschien vandaag nog uit (Firmware 2.3.5RC1).
Hij is inderdaad uitgekomen. ;)

Ik vind het maar raar dat ik ondanks de volgende instellingen niet buiten de WAN-kant van de Fonero naar mijn andere netwerk kan pingen, SSH'en etc:

http://dl.dropbox.com/u/31662/got/fon1.JPG

http://dl.dropbox.com/u/31662/got/fon2.JPG

Vanuit het netwerk naar de Fonero lukt het ook niet. Vroeger lukte dit wel, ik draaide toen een oudere firmware maar de instellingen zijn precies hetzelfde (en zoals het nu ingesteld is, zou het ook gewoon moeten werken :?).

Heeft iemand enig idee waar het fout gaat? Subnets en IP-adressen zijn uiteraard allemaal op correcte wijze ingesteld (Normale netwerk: 192.168.1.xxx, Fon: 192.168.1.100).

quote:
Rave17 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:17:
[...]

jammer dat hij nog weinig stabiel is met USB-opslag. Het is mij wel voorwaarde om 24/7 mijn externe storage te kunnen sharen via wifi. ik ben benieuwd naar je ervaringen met USB i.c.m. de nieuwe firmware.

voorlopig weer houdt dit mij er nog wel van een Fonera 2.0 te bestellen

de tips die ik zie taan op de FON-wiki geven wel aan dat je een USB-stick/pen altijd extern moet voeden (voor een stick evt. met een tussenliggende USB-hub) omdat de Fonera anders er moeite mee heeft de boel te voeden.

quote:
aardbeix15 schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:07:
de tips die ik zie taan op de FON-wiki geven wel aan dat je een USB-stick/pen altijd extern moet voeden (voor een stick evt. met een tussenliggende USB-hub) omdat de Fonera anders er moeite mee heeft de boel te voeden.
Hmm, maar ik heb slechts een USB-pennetje die direct is aangesloten. En als hij niet meer herkend wordt, dan knippert het USB-pennetje nog steeds.

SDV Anime

@Rave17
Voor het knipperen alleen is minder nodig dan voor het geheel functioneren van een stickje.
Dus doe de proef op de som en hang er gewoon een powered usb hubje (1.1 of 2.0) tussen en kijk of het beter gaat.

Ter vergelijk: Voor een 3G stick maakt zelfs de voeding van de fonera zelf uit! Meegeleverde voeding werkt goed, maar gebruik je een andere voeding die het amperage niet kan leveren, dan zakt de spanning een paar tiende in en lijkt het qua lampjes te werken maar functioneren: ho maar.
(Dit project in verband met een mobiele fonera te maken die gevoed wordt in de auto. Uiteindelijk wel gelukt met meer profi spul.)

Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl || Volg je bankbiljetten over de wereld: MoneyTracker! http://www.sdvanime.com

quote:
carnager schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:33:
@Rave17
Voor het knipperen alleen is minder nodig dan voor het geheel functioneren van een stickje.
Dus doe de proef op de som en hang er gewoon een powered usb hubje (1.1 of 2.0) tussen en kijk of het beter gaat.

Ter vergelijk: Voor een 3G stick maakt zelfs de voeding van de fonera zelf uit! Meegeleverde voeding werkt goed, maar gebruik je een andere voeding die het amperage niet kan leveren, dan zakt de spanning een paar tiende in en lijkt het qua lampjes te werken maar functioneren: ho maar.
(Dit project in verband met een mobiele fonera te maken die gevoed wordt in de auto. Uiteindelijk wel gelukt met meer profi spul.)
Mja, maar ik ga er vanuit dat een USB-pennetje alleen daadwerkelijk werkt als hij knippert. Maar ik kan er ook naast zitten en dat de schakeling dusdanig is opgebouwd dat het ledje als eerste aangaat. Ik heb alleen geen USB-hub, dus kan het ook niet even testen.

SDV Anime
Geen matches

Achja, 7,50 bij de computerwinkel op de hoek..
Enfin, lampjes gaan dus idd het eerste functioneren in mijn ervaring.

NB knippert het lampje ritmisch? (dus zelfde intervallen aan/uit) dan geeft dat waarschijnlijk zelfs al aan, dat er iets mis is. Of wanneer het lampje kort opflitst om daarna langer uit te zijn.

Je kan ook nog eens de proef op de som nemen en, wanneer het usb stickje (zonder usb hub) wél werkt, een paar gig aan data (iso van een dvd?) ineens proberen te transferren. Door de constante lees/schrijf akties zal de stick ook meer stroom nemen. Kapt hij er dan binnen een paar minuten mee, dan weet je genoeg.

Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl || Volg je bankbiljetten over de wereld: MoneyTracker! http://www.sdvanime.com

Geen matches

quote:
carnager schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:11:
Achja, 7,50 bij de computerwinkel op de hoek..
Enfin, lampjes gaan dus idd het eerste functioneren in mijn ervaring.

NB knippert het lampje ritmisch? (dus zelfde intervallen aan/uit) dan geeft dat waarschijnlijk zelfs al aan, dat er iets mis is. Of wanneer het lampje kort opflitst om daarna langer uit te zijn.

Je kan ook nog eens de proef op de som nemen en, wanneer het usb stickje (zonder usb hub) wél werkt, een paar gig aan data (iso van een dvd?) ineens proberen te transferren. Door de constante lees/schrijf akties zal de stick ook meer stroom nemen. Kapt hij er dan binnen een paar minuten mee, dan weet je genoeg.
Ja, maar ik ga geen 7,50 euro uitgeven voor een hubje terwijl ik ze voor minder uit Hong Kong haal 8)7

Ik heb trouwens een Sandisk Cruzer, dus het lampje gloeit mooi de hele tijd. En ik ga het nog wel even een keertje uitproberen met een groot bestand inderdaad :)

Reg. datum: 01 januari 2010

Heeft iemand nog een code voor de FONERA 2.0N ?
En een goed 2010 voor iedereen uiteraard !

wat ik echt niet snap is dat ik dyndns niet aan de praat krijg voor mijn Fonera 2.0n, ik kan ook nergens in de router zien of de koppeling met dyndns goed gaat. bij dyndns geef ik toch enkel mijn IP-adres op?

mm ook direct op mijn IP pakt i 'um niet, ik krijg dus op de een of andere manier de webserver niet aan de gang terwijl ik wel alles op toestaan heb staan.

aardbeix15 wijzigde dit bericht 05-01-2010 21:48 (27%)

Geen matches

lama, werkt met met https :P

mm toch nog wel een serieus probleem, ik krijg geen verbindingen met de PVN met het werk van mijn vrouw, dit is gewoon een standaard VPN verbinding in windows. Net getest met mijn oude FON (La Fonera) en daar werkt het wel gewoon bij, iemand een idee.

als test heb ik alle poorten in de firewall al open gezet: 1024-65535 TCP+UDP

aardbeix15 wijzigde dit bericht 06-01-2010 05:51 (13%)

Reg. datum: 22 april 2004

Mijn 5 jaar oude wap54g begint kuren te vertonen, dus lijkt me de fon 2.0n een goede vervangingskandidaat. Heeft iemand toevallig nog een promo code?

quote:
gassiepaart schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:17:
Mijn 5 jaar oude wap54g begint kuren te vertonen, dus lijkt me de fon 2.0n een goede vervangingskandidaat. Heeft iemand toevallig nog een promo code?
Volgens mij zijn er geen promo-codes meer actief :)

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

Als ik een bestand van >4GB probeer te kopieren van Snow Leopard naar de dmv SMB gedeelde WD Elements USB schijf die aan mijn Fonera 2.0n hangt krijg ik een melding dat de schijf vol is. Dat is natuurlijk niet het geval, dus ik denk dat er iets fout gaat in de implementatie van SMB op de Fonera. Kopieren wanneer dezelfde schijf met een USB-kabel aan mijn computer hangt gaat prima. De schijf is als HFS+ geformatteerd. Formatteren als ext2/3 is geen oplossing, dat heb ik ook geprobeerd...
Is dit een bekend probleem?

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

quote:
aardbeix15 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:58:
[...]

jammer dat hij nog weinig stabiel is met USB-opslag. Het is mij wel voorwaarde om 24/7 mijn externe storage te kunnen sharen via wifi. ik ben benieuwd naar je ervaringen met USB i.c.m. de nieuwe firmware.

voorlopig weer houdt dit mij er nog wel van een Fonera 2.0 te bestellen
de nieuwe firmware laat alleen HTTPS toe en gene HTTP meer om de WebGui te benaderen....
ze hebben die stap iets sneller dan google gemaakt

quote:
Rave17 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:32:
[...]

Volgens mij zijn er geen promo-codes meer actief :)
momenteel kan ie nog van de "free shipping" genieten (zonder code) als ie alleen de Fonera 2.0n besteld

opvallend bugje waar ik nog geen oplossing voor heb kunne vinden op de Fonera2.0n. Als ik een bestand aanmaak op de externe disk die aan de router zit (werkt behorlijk stabiel kan ik zggen nu met een week ervaring), dan krijg deze bij op het moment een timestamp van '16-10-2009 01:44'.

Duidelijk is dus de klok van het OS van de router fout staat (ik heb het probleem met verschillende PC's en hir staat de tijd echt wel goed op. In de WebGUI kan ik niets vinden over welke tijd het nu is op de router, laat staan aanpassen. Iemand een idee/hetzelfde probleem :?

Verder prima apparaat, even prutsen met de installatie maar nu al een poosje rock-stable.

Reg. datum: 29 januari 2008

Ik zit er over te denken om mijn oude fonera te vervangen door de 2.0. Ik heb de promocodes gemist helaas. grmbl. Ik heb alleen een heel specifiek doel voor ogen. Ik wil de 2.0 als nas gaan gebruiken en daar squeezeserver op draaien, zodat ik volgens mij de allergoedkoopste squeezebox oplossing heb. Misschien is dit voer voor een nieuw topic, maar als iemand hier weet of dit kan of niet, zou ik hier heel blij mee zijn.

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009