Forgive them, for they know not what they do
Fonero ervaringen topic - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last
Reageer Nieuw TopicIk heb vandaag mijn FON router binnen gekregen, gelijk aangesloten, geinstalleerd en geregistreerd, was allemaal zo gepiept.
Nu heb ik het publieke gedeelte even getest met mijn laptop. Het werkt wel maar het internetten gaat wel heel erg traag moet ik zeggen. Loopt al het verkeer via Fonera zelf ofzo? Ik heb de bandbreedte op onbeperkt staan maar pagina's komen binnen alsof ik ze uit china ophaal, ook nu.nl, tweakers.net, google.nl etc.
Nu heb ik het publieke gedeelte even getest met mijn laptop. Het werkt wel maar het internetten gaat wel heel erg traag moet ik zeggen. Loopt al het verkeer via Fonera zelf ofzo? Ik heb de bandbreedte op onbeperkt staan maar pagina's komen binnen alsof ik ze uit china ophaal, ook nu.nl, tweakers.net, google.nl etc.
Iemand?quote:lasharor schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:06:
De invites die worden uitgedeeld op het fon forum zijn voor de fonera+, maar is deze hetzelfde als de fonera 2.0?
Beetje wazig omdat ik geen fonera 2.0 in de fon shop zie staan.
De "Fonero Gets Fonero" actie geld alleen voor de Fonera+
Via FON_FREE_INTERNET (publieke gedeelte) gaat de snelheid vnl omhoog als je eenmaal bent aangemeld...anderzijds denk ik dat de "dns" dat het standaard gebruikt nogal traag is...
voor GRE support best eens op trac.fonosfera.org een ticket openen!
Via FON_FREE_INTERNET (publieke gedeelte) gaat de snelheid vnl omhoog als je eenmaal bent aangemeld...anderzijds denk ik dat de "dns" dat het standaard gebruikt nogal traag is...
voor GRE support best eens op trac.fonosfera.org een ticket openen!
Weet iemand wat je precies met de "3G to WiFi: Convert 3G dongle into a WiFi signal" optie kan doen?
Ik zie het voordeel niet? Of snap ik het niet: stel je hebt een 3g dongle, thuis gebruik je die niet, maar onderweg wel. Onderweg heb je geen fon router bij je, dus waarom zou je hem willen converten???
Ik zie het voordeel niet? Of snap ik het niet: stel je hebt een 3g dongle, thuis gebruik je die niet, maar onderweg wel. Onderweg heb je geen fon router bij je, dus waarom zou je hem willen converten???
Die gebruik je als je thuis geen kabel of adsl aansluiting hebt, maar wel een mobiele 3g aansluitingquote:gassiepaart schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:27:
Weet iemand wat je precies met de "3G to WiFi: Convert 3G dongle into a WiFi signal" optie kan doen?
quote:cnsmr schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:59:
[...]
Die gebruik je als je thuis geen kabel of adsl aansluiting hebt, maar wel een mobiele 3g aansluiting
Stel je zit ergens in een vakantiehuisjes en je wil onlinegamen met je PS3. Je hebt geen ADSL maar wel mobiel internet. Met deze router kun je mobiel internet omzetten naar bedraad internet waarop je vervolgens je playstation weer kunt aansluiten. Tegelijk breng je ook een WIFI-signaal in de lucht waarop andere mensen dan weer kunnen inloggen. Dure hobby lijkt me, maar ja, dat is afhankelijk van je abonnement op mobiel internet.quote:gassiepaart schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:19:
[...]
als je thuis geen adsl of kabel hebt dan koop je deze router toch niet?
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
aaah ik snap het, jammer: Ik dacht (eigenlijk hoopte) ik dat je met je 3g apparatuur thuis zou kunnen blijven werken, maar dan over je eigen wifi en adsl/cable verbinding.quote:Mr. Dave schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:54:
[...]
Stel je zit ergens in een vakantiehuisjes en je wil onlinegamen met je PS3. Je hebt geen ADSL maar wel mobiel internet. Met deze router kun je mobiel internet omzetten naar bedraad internet waarop je vervolgens je playstation weer kunt aansluiten. Tegelijk breng je ook een WIFI-signaal in de lucht waarop andere mensen dan weer kunnen inloggen. Dure hobby lijkt me, maar ja, dat is afhankelijk van je abonnement op mobiel internet.
Wat jij bedoelt is een Femto-cell, en ik heb in de blog van Martin Varsavsky gelezen een tijdje geleden dat hij aan het onderzoeken is om een Femto-fonera te laten ontwikkellen.quote:gassiepaart schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:19:
[...]
aaah ik snap het, jammer: Ik dacht (eigenlijk hoopte) ik dat je met je 3g apparatuur thuis zou kunnen blijven werken, maar dan over je eigen wifi en adsl/cable verbinding.
http://english.martinvars...velop-a-femto-fonera.html
http://www.youtube.com/watch?v=0MJQvrmnKI0
http://www.google.nl/search?q=femto+fonera
Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl || Volg je bankbiljetten over de wereld: MoneyTracker! http://www.sdvanime.com
Iemand nog interesse in een Fonera 2.0N, ik heb een promocode voor 30 euro korting op de aanschaf (57,40 ipv 89). Indien je interesse hebt, stuur me een pm.
cnsmr wijzigde dit bericht 02-11-2009 10:09 (16%)
Ik heb ook zo'n code. Ga 'm toch niet gebruiken. als iemand interesse heeft PM mij ook maar.
Ik heb wel interesse in een promocode voor Fonera 2.0n.
Mijn code is vergeven aan kasper. veel plezier ermee
Ik heb wel interesse, volgens mij kan ik je alleen geen DM sturen. Eventueel iemand anders die een code over heeft?quote:cnsmr schreef op maandag 02 november 2009 @ 09:41:
Iemand nog interesse in een Fonera 2.0N, ik heb een promocode voor 30 euro korting op de aanschaf (57,40 ipv 89). Indien je interesse hebt, stuur me een pm.
http://www.sinterklaasinschiedam.nl - Alles over de landelijke intocht
Ik heb nog wel een code. Als het goed is staat mijn DM aan.
Heeft iemand hem al in zijn bezit? Ik kan niet echt interessante reviews vinden van de Fonera 2.0n.
Zonder Medische Informatiekundigen zal het EPD er over 10 jaar nog niet zijn!
Ik heb hem vrijdag ontvangen, maar ik denk dat er weinig interessante reviews over te schrijven zijn. Het is gewoon een accespoint met een paar extraatjes...
Nou het meest belangrijke lijkt mij toch ontvangst en daaraan gerelateerd welke snelheden de Fonera 2.0n behaald.quote:evdm schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:17:
Ik heb hem vrijdag ontvangen, maar ik denk dat er weinig interessante reviews over te schrijven zijn. Het is gewoon een accespoint met een paar extraatjes...
Wat ik mij ook afvroeg (en dus nergens kan vinden) is of de 802.11n standaard is geïmplementeerd?
Zonder Medische Informatiekundigen zal het EPD er over 10 jaar nog niet zijn!
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Ik heb hier ook nog een promotioncode liggen voor de Fonera 2.0n, DM me maar indien geïnteresseerd.
自相矛盾
Jan Groen en Soar, bednakt maar ondertussen had ik al een DM van -TIM- met een code welke ik ondertussen heb gebruikt. Misschien maken jullier er iemand anders nog blij mee.
http://www.sinterklaasinschiedam.nl - Alles over de landelijke intocht
Heb vandaag ook een Fonera 2.0N ontvangen. en het instellen wil maar niet lukken.
heb de standaard installatie procedure afgelopen: stroom er in, netwerk kabel naar de switch die naar de router gaat er in, en op wifi ingelogd. instellen gaat goed, hij krijgt ip enz. maar ik kan geen verbinding krijgen via me router naar de buitenwereld.
Na heel lang gedoe eindelijk gelukt om internet er over te krijgen, maar vraag me niet hoe ik het had gedaan.
Maar toen kon ik niet meer bij het menu, en ik wou wel graag de torrent/usenet functies gebruiken ^^. Dus fonera opnieuw gestart, en ik zit nu weer bij de oude situatie: wel connectie, geen internet.
Na onderzoek kwam ik er ook nog achter dat als ik de kabel naar me router in een ethernet poort stop, andere computers die ook in een ethernet poort zitten ook kunnen internetten. maar draadloze niet. en de fon zelf heeft ook geen verbinding.
ik heb werkelijk geen idee meer wat te doen, om vast de volgende suggesties af te strepen:
-hard reset, Check.
-rechtstreeks aan router & hard reset, Check.
-stekker er een minuut uit, Check.
-DNS probleem, heb al met een Dyndns acc geprobeerd, en via losse ip's, helpt niet.
-Fon forums afstruinen, Check.
ik heb geen ideeën meer behalve dat hij simpelweg niet werkt, kan nog op iemand anders netwerk proberen, maar het is de bedoeling dat hij hier werkt, dus dat is niet echt een oplossing.
Dus als iemand nog een suggestie heeft...
heb de standaard installatie procedure afgelopen: stroom er in, netwerk kabel naar de switch die naar de router gaat er in, en op wifi ingelogd. instellen gaat goed, hij krijgt ip enz. maar ik kan geen verbinding krijgen via me router naar de buitenwereld.
Na heel lang gedoe eindelijk gelukt om internet er over te krijgen, maar vraag me niet hoe ik het had gedaan.
Maar toen kon ik niet meer bij het menu, en ik wou wel graag de torrent/usenet functies gebruiken ^^. Dus fonera opnieuw gestart, en ik zit nu weer bij de oude situatie: wel connectie, geen internet.
Na onderzoek kwam ik er ook nog achter dat als ik de kabel naar me router in een ethernet poort stop, andere computers die ook in een ethernet poort zitten ook kunnen internetten. maar draadloze niet. en de fon zelf heeft ook geen verbinding.
ik heb werkelijk geen idee meer wat te doen, om vast de volgende suggesties af te strepen:
-hard reset, Check.
-rechtstreeks aan router & hard reset, Check.
-stekker er een minuut uit, Check.
-DNS probleem, heb al met een Dyndns acc geprobeerd, en via losse ip's, helpt niet.
-Fon forums afstruinen, Check.
ik heb geen ideeën meer behalve dat hij simpelweg niet werkt, kan nog op iemand anders netwerk proberen, maar het is de bedoeling dat hij hier werkt, dus dat is niet echt een oplossing.
Dus als iemand nog een suggestie heeft...
oke, het word nu dus echt raar. terwijl ik denet er op zat ingelogd, kon ik niet internetten, msnen, xfire enz. maar steam chat werkte wel... dus toch een dns fout?
hoop trouwens dat er nog linussen of bills zijn die willen antwoorden
hoop trouwens dat er nog linussen of bills zijn die willen antwoorden
I'm a one-man jostiband.
Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last