Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• carnager
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05:06

carnager

AmsterdamVideo

Achja, 7,50 bij de computerwinkel op de hoek..
Enfin, lampjes gaan dus idd het eerste functioneren in mijn ervaring.

NB knippert het lampje ritmisch? (dus zelfde intervallen aan/uit) dan geeft dat waarschijnlijk zelfs al aan, dat er iets mis is. Of wanneer het lampje kort opflitst om daarna langer uit te zijn.

Je kan ook nog eens de proef op de som nemen en, wanneer het usb stickje (zonder usb hub) wél werkt, een paar gig aan data (iso van een dvd?) ineens proberen te transferren. Door de constante lees/schrijf akties zal de stick ook meer stroom nemen. Kapt hij er dan binnen een paar minuten mee, dan weet je genoeg.

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

• Robino
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 17:47
quote:
carnager schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:11:
Achja, 7,50 bij de computerwinkel op de hoek..
Enfin, lampjes gaan dus idd het eerste functioneren in mijn ervaring.

NB knippert het lampje ritmisch? (dus zelfde intervallen aan/uit) dan geeft dat waarschijnlijk zelfs al aan, dat er iets mis is. Of wanneer het lampje kort opflitst om daarna langer uit te zijn.

Je kan ook nog eens de proef op de som nemen en, wanneer het usb stickje (zonder usb hub) wél werkt, een paar gig aan data (iso van een dvd?) ineens proberen te transferren. Door de constante lees/schrijf akties zal de stick ook meer stroom nemen. Kapt hij er dan binnen een paar minuten mee, dan weet je genoeg.
Ja, maar ik ga geen 7,50 euro uitgeven voor een hubje terwijl ik ze voor minder uit Hong Kong haal 8)7

Ik heb trouwens een Sandisk Cruzer, dus het lampje gloeit mooi de hele tijd. En ik ga het nog wel even een keertje uitproberen met een groot bestand inderdaad :)

Gadgets haal je natuurlijk uit Hong Kong bij DealExtreme. Gratis verzonden!

• JoepieNL
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 26-05-2012
Heeft iemand nog een code voor de FONERA 2.0N ?
En een goed 2010 voor iedereen uiteraard !

• aardbeix15
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

wat ik echt niet snap is dat ik dyndns niet aan de praat krijg voor mijn Fonera 2.0n, ik kan ook nergens in de router zien of de koppeling met dyndns goed gaat. bij dyndns geef ik toch enkel mijn IP-adres op?

mm ook direct op mijn IP pakt i 'um niet, ik krijg dus op de een of andere manier de webserver niet aan de gang terwijl ik wel alles op toestaan heb staan.

aardbeix15 wijzigde deze reactie 05-01-2010 21:48 (27%)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

lama, werkt met met https :P

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

mm toch nog wel een serieus probleem, ik krijg geen verbindingen met de PVN met het werk van mijn vrouw, dit is gewoon een standaard VPN verbinding in windows. Net getest met mijn oude FON (La Fonera) en daar werkt het wel gewoon bij, iemand een idee.

als test heb ik alle poorten in de firewall al open gezet: 1024-65535 TCP+UDP

aardbeix15 wijzigde deze reactie 06-01-2010 05:51 (13%)

• gassiepaart
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-10 16:16
Mijn 5 jaar oude wap54g begint kuren te vertonen, dus lijkt me de fon 2.0n een goede vervangingskandidaat. Heeft iemand toevallig nog een promo code?

• Robino
quote:
gassiepaart schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:17:
Mijn 5 jaar oude wap54g begint kuren te vertonen, dus lijkt me de fon 2.0n een goede vervangingskandidaat. Heeft iemand toevallig nog een promo code?
Volgens mij zijn er geen promo-codes meer actief :)

• KroeT
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:51

KroeT

[...]

Als ik een bestand van >4GB probeer te kopieren van Snow Leopard naar de dmv SMB gedeelde WD Elements USB schijf die aan mijn Fonera 2.0n hangt krijg ik een melding dat de schijf vol is. Dat is natuurlijk niet het geval, dus ik denk dat er iets fout gaat in de implementatie van SMB op de Fonera. Kopieren wanneer dezelfde schijf met een USB-kabel aan mijn computer hangt gaat prima. De schijf is als HFS+ geformatteerd. Formatteren als ext2/3 is geen oplossing, dat heb ik ook geprobeerd...
Is dit een bekend probleem?

Peace is not simply the absence of war.

• steven.leeman
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 09:59
quote:
aardbeix15 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:58:
[...]

jammer dat hij nog weinig stabiel is met USB-opslag. Het is mij wel voorwaarde om 24/7 mijn externe storage te kunnen sharen via wifi. ik ben benieuwd naar je ervaringen met USB i.c.m. de nieuwe firmware.

voorlopig weer houdt dit mij er nog wel van een Fonera 2.0 te bestellen
de nieuwe firmware laat alleen HTTPS toe en gene HTTP meer om de WebGui te benaderen....
ze hebben die stap iets sneller dan google gemaakt

• steven.leeman
quote:
Rave17 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:32:
[...]

Volgens mij zijn er geen promo-codes meer actief :)
momenteel kan ie nog van de "free shipping" genieten (zonder code) als ie alleen de Fonera 2.0n besteld

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

opvallend bugje waar ik nog geen oplossing voor heb kunne vinden op de Fonera2.0n. Als ik een bestand aanmaak op de externe disk die aan de router zit (werkt behorlijk stabiel kan ik zggen nu met een week ervaring), dan krijg deze bij op het moment een timestamp van '16-10-2009 01:44'.

Duidelijk is dus de klok van het OS van de router fout staat (ik heb het probleem met verschillende PC's en hir staat de tijd echt wel goed op. In de WebGUI kan ik niets vinden over welke tijd het nu is op de router, laat staan aanpassen. Iemand een idee/hetzelfde probleem :?

Verder prima apparaat, even prutsen met de installatie maar nu al een poosje rock-stable.

• spectacle
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 01-02-2010
Ik zit er over te denken om mijn oude fonera te vervangen door de 2.0. Ik heb de promocodes gemist helaas. grmbl. Ik heb alleen een heel specifiek doel voor ogen. Ik wil de 2.0 als nas gaan gebruiken en daar squeezeserver op draaien, zodat ik volgens mij de allergoedkoopste squeezebox oplossing heb. Misschien is dit voer voor een nieuw topic, maar als iemand hier weet of dit kan of niet, zou ik hier heel blij mee zijn.

• JoepieNL
Hallo allemaal;

ik heb de Fonera 2.0n nu twee weken in gebruik. Zoals je al had verwacht zijn er enkele problemen maar dat maakt het leuk ! Tenminste.. het is leuk met een pils in de hand en Tracy Chapman op de achtergrond….

Hopelijk hebben mensen tips !

Ik gebruik op mijn computer Mac OS X Snow Leopard. Dit is gewoon een opsomming van wat ik tegen kom aan problemen; verwacht niet veel systematiek.
  • de gui is onvolledig in de zin dat de help niet werkt (http://www.fon.com/en/main/error404): een grove fout lijkt mij of zie ik iets over het hoofd ???
  • het bestandsysteem is een beetje lastig; NTFS wordt niet ondersteund en officieel afgeraden. Ik vind het goed dat de voorkeur uitgaat naar modernere standaarden maar een beetje backward compatibility was leuk geweest
  • het beheer van torrents is niet echt fijn te noemen; de mogelijkheden zijn beperkt tot niet veel meer dan up- en downloadsnelheid instellen; ook is de download en upload trager dan buiten de fon
  • als je een download stopt en weer start duurt het eeuwen voordat verify data klaar is (ik ga er tenminste vanuit dat dat nog gaat lukken)
  • in- en uitpluggen van harde schijven moet heel voorzichtig gebeuren; bij Dashboard>> USB Disc moet echt staan dat het veilig is anders krijg je problemen; op zich is dat dus netjes geregeld maar het duurt LANG; als je niet wacht totdat fon akkoord gaat met het unpluggen kun je problemen krijgen; ik moet dus rebooten; het verbaast mij dat ik geen sms-je krijg van fon over het ten onrechte unpluggen van mijn externe harde schijf
  • kopieren in Mac OS X naar de LaFonera (waar je je zelfs lokaal voor moet authoriseren... grrrr) gaat echt waanzinnig traag; een HD direct aan mijn MacBook verbonden gaat een factor 20 sneller (via de gratis bijgeleverde USB hub; da's wel weer netjes ! Firewirehub was leuker geweest maar niemand is perfect he...)
  • de instellingen voor de firewall zijn bijzonder beperkt; jammer genoeg geen DMZ bijvoorbeeld en wat zou ik daar blij mee zijn;
  • de upload van gasten schijnt onbeperkt te zijn
  • alles in instellingen, namen, apparaten, hardeschijfnamen enz heet fon, fonero, fonera enz. erg irritant en niet te wijzigen; leuk als je dat apparaat voor niks weggeeft maar ik heb betaald voor dit routertje dus ehhh fon off. Zelfs de login voor ftp is fonero; dat is niet best; het wachtwoord is het admin wachtwoord voor de router: corrigeer me als ik mij vergis maar uit beveiligingsoogpunt is dit ronduit bezopen.
  • Idem voor toegang in de finder (Mac verkenner) voor de externe fon schijf: login LaFonera connect as fonero…. en het wachtwoord laat zich weer raden….admin password
  • voor het delen van je netwerk via pasjes krijgt fon geld; belachelijk: ik heb toch al betaald voor dat apparaat ? Ik betaal mijn abo; fon toch niet ? Heel eerlijk gezegd vind ik de service die je krijgt geen extra beloning waard bovenop de aanschafwaarde; iedereen kan WifiRadar op zijn laptop zetten en zoeken naar public wifi: dat kan ook makkelijk en snel op het internet geplaatst worden lijkt mij
  • Mijn fonspot is dus gewoon free; het idee dat o.a. Google verdient aan mijn router vind ik niet 100% pluis zachtjes uitgedrukt.
  • maar helaas ook voor gratis toegang op mijn verbinding moet je toch registreren bij fon dacht ik (heb ik nog niet getest)
  • het aantal applicaties bij Applications in de dashboard is wel ERG mager
  • UMTS/3G slaat volgens mij gewoon helemaal totaal nergens op; ik kan me geen enkele nuttige practische toepassing voorstellen
OK dat was mijn lijstje van klachten; vers van de lever zoals ze zeggen. Hopelijk hebben jullie tips !

Groetjes Jos

• Robino
Hebben al meer mensen de Fonera 2.0n Quality Survey ingevuld?

• Def!ance
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2012

Def!ance

Assumption is the mother.....

Humm mijn oude fon is overleden sinds een dag of 2, iemand enig idee, hoe ik dit ga oppakken ?

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

quote:
Def!ance schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:43:
Humm mijn oude fon is overleden sinds een dag of 2, iemand enig idee, hoe ik dit ga oppakken ?
Is 'ie niet meer tot leven te wekken na een harde reset? (dmv het rode knopje)
Zo niet, support@fon.com mailen met serienummer etc zoals op de onderkant van de Fonera op het stickertje staat en kijken of je een vervanging krijgt.
Als Europees burger schijn je je te mogen beroepen op 2 jaar garantie (in Nederland is 1 jaar gebruikelijk en winkeliers staan niet openlijk te verkondigen dat er langer garantie gegeven wordt) dus als je fonera nog binnen die 2 jaar zit lijkt me geen vuiltje aan de lucht.

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:21
Kan er aan de Fonera 2.0n ook een externe antenne? Als dat niet het geval is, is er een heel groot negatief punt bijgekomen.

Somewhere in Texas a village is missing its idiot.

• evdm
  • Laatst online: 11:50
quote:
Petervanakelyen schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:47:
Kan er aan de Fonera 2.0n ook een externe antenne? Als dat niet het geval is, is er een heel groot negatief punt bijgekomen.
Het zal een handige knutselaar misschien wel lukken, maar normaal gesproken kan er geen externe antenne op de 2.0n worden aangesloten.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:39
Jaren geleden kwam ik Fonero al tegen, en nu loop ik toevallig weer tegen dit topic aan. Maar voordat ik een router ga bestellen: hoeveel mensen gebruiken dit nou daadwerkelijk in de praktijk? Als ik hier in de straat op de kaart kijk, zie ik 2 accesspoints. Maar wie gaat er nu daadwerkelijk ergens voor de deur zitten met z'n laptop?

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• Petervanakelyen
quote:
evdm schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:20:
[...]

Het zal een handige knutselaar misschien wel lukken, maar normaal gesproken kan er geen externe antenne op de 2.0n worden aangesloten.
Oei, da's een beetje een probleem. Wéér geen Fonero voor mij dit keer...
quote:
RemcoDelft schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:36:
Jaren geleden kwam ik Fonero al tegen, en nu loop ik toevallig weer tegen dit topic aan. Maar voordat ik een router ga bestellen: hoeveel mensen gebruiken dit nou daadwerkelijk in de praktijk? Als ik hier in de straat op de kaart kijk, zie ik 2 accesspoints. Maar wie gaat er nu daadwerkelijk ergens voor de deur zitten met z'n laptop?
In de auto misschien. En ik denk dat het vooral mensen zijn die zo'n AP plaatsen in de buurt van een hotel of een druk bezochte plaats.

• Robino
quote:
Ik had ergens gelezen dat de Fonera 2.0n pas de markt op mocht komen, met de 2 antennes vastgezet. Dus vandaar ook dat er geen externe antenne aan geplaatst kan worden.

• evdm
quote:
Petervanakelyen schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:15:
[...]
In de auto misschien. En ik denk dat het vooral mensen zijn die zo'n AP plaatsen in de buurt van een hotel of een druk bezochte plaats.
Ja, dat denk ik ook. En: Ik woon in een flatgebouw en ik denk, dat, als hier nieuwe bewoners komen wonen, die nog geen internet hebben en die op een niet-beveiligd AP durven inloggen, op mijn 2.0n inloggen. Maar storm loopt het niet...!

evdm wijzigde deze reactie 27-02-2010 16:40 (3%)

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

quote:
RemcoDelft schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:36:
Toen ik ruim 2 jaar geleden met Fon begon gebruikte ik het regelmatig op verplaatsing.
Netjes de locaties van de Fonspots in mijn TomTom geladen kon ik zo binnen enkele minuten rijden op het internet.

Nu mobiel internet via UMTS redelijk te doen is qua prijs en snelheid merk ik, dat ik minder vaak via een Fonspot online ga.
Er zijn nu eigenlijk nog 4 (of 5) situaties mogelijk waarbij ik daadwerkelijk een Fonspot opzoek.
1) Ik moet even een wat grotere file down/uploaden, dat via dsl/kabel zomaar klaar is maar via UMTS een of meerdere uren kan duren
2) Ik heb ruim de tijd op verplaatsing - via UMTS gaat de provider het dan niet leuk vinden via de laptop en telefoonstijl-abo tetheren
3) Ik ben in het buitenland
4) Wanneer ik ergens ben waar het -toch- is (mijn telefoon legt automatisch verbinding en authenticeert mij binnen Fon bereik: app devicescape)
5) Ik ben op vakantie (Voor zover je dit los wilt zien van 2, 3 en/of 4)

Andere kant van de medaille, op mijn Fon spots (ik heb er meerdere) wordt -in totaal- zo'n 50 tot 80 keer per maand ingelogd. Waar het vroeger zelden een Fongebruiker was maar regelmatig trials en zelfs mensen die tijd aakochten (fon deelt de opbrengst met je) zijn het tegenwoordig regelmatiger Fonero's. Verder nog altijd de nodige trials en af en toe nog eens een aankoop, al is dit te verwaarlozen.
Verder is nog op te merken dat het gebruik piekt in de zomermaanden (mooi weer) en terugvalt in de wintermaanden en bij regenachtig weer. Volstrekt logisch als je erover nadenkt, daar er meer mensen uithuizig zijn bij mooi weer. Ook is 2.4GHz bereik minder bij nat weer, dit is de eigenschap van de gebruikte frequentie, diezelfde van de magnetrons.

Ondanks de recente ontwikkelingen qua UMTS en veranderend gebruik zie ik geen reden om Fon de rug toe te keren. Wel heb ik voor mezelf besloten geen 2.0n Fonera bij aan te schaffen, de modellen die ik reeds heb (van eenvoudige classic totaan de 2g) zijn ruim toereikend voor wat ik ermee wil. Mijn hoofdrouter support n-dekking binnenshuis en die snelheid heb ik enkel nodig voor lokale filetransfers, voor internet is G ruim toereikend.

• Rubke
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:42
iemand nog een 2.0g die hij voor een leuk bedrag kwijt wil,
of een promo code voor een 2.0g ?

• steven.leeman
quote:
• het bestandsysteem is een beetje lastig; NTFS wordt niet ondersteund en officieel afgeraden. Ik vind het goed dat de voorkeur uitgaat naar modernere standaarden maar een beetje backward compatibility was leuk geweest
ntfs werkt, maar kost wel extra cpu tikken.... ntfs onder Ubuntu kost je trouwens ook serieus wat performantie :( ... en het is de enige router/nas die ook hfsplus ondersteund :-)
quote:
• het beheer van torrents is niet echt fijn te noemen; de mogelijkheden zijn beperkt tot niet veel meer dan up- en downloadsnelheid instellen; ook is de download en upload trager dan buiten de fon
er zit een "transmission" web client op met meer opties... heb je trouwens al de firefox plugin geprobeerd?
quote:
• in- en uitpluggen van harde schijven moet heel voorzichtig gebeuren; bij Dashboard>> USB Disc moet echt staan dat het veilig is anders krijg je problemen; op zich is dat dus netjes geregeld maar het duurt LANG; als je niet wacht totdat fon akkoord gaat met het unpluggen kun je problemen krijgen; ik moet dus rebooten; het verbaast mij dat ik geen sms-je krijg van fon over het ten onrechte unpluggen van mijn externe harde schijf
onder windows wil ie ook niet graag dat ik veilig unmount :-)
quote:
• voor het delen van je netwerk via pasjes krijgt fon geld; belachelijk: ik heb toch al betaald voor dat apparaat ? Ik betaal mijn abo; fon toch niet ? Heel eerlijk gezegd vind ik de service die je krijgt geen extra beloning
waard bovenop de aanschafwaarde; iedereen kan WifiRadar op zijn laptop zetten en zoeken naar public wifi: dat kan ook makkelijk en snel op het internet geplaatst worden lijkt mij
je kunt door je wifi verbinding te delen ook gratis access krijgen tot andere fonspots
mensen die niet delen moeten betalen... 50% gaat naar jouw 50% naar hun want zij draaien de authenticatie servers
quote:
• het aantal applicaties bij Applications in de dashboard is wel ERG mager
ik roep je op om er zelf te maken en aan te leveren :-)
quote:
• UMTS/3G slaat volgens mij gewoon helemaal totaal nergens op; ik kan me geen enkele nuttige practische toepassing voorstellen
hoe bedoel je ? 1 3g usb stick abbo en je kunt meerdere wifi apparaten online krijgen...toch leuker dan 5 abbo's aan te gaan?

• steven.leeman
quote:
er komt een Fonera SIMPL aan waar je wel een externe antenne kunt aan draaien

• Robino
quote:
steven.leeman schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:07:
[...]

er komt een Fonera SIMPL aan waar je wel een externe antenne kunt aan draaien
Maar die is, zoals de naam al aangeeft, verder weer heel simpel :P Mocht deze goedkoop zijn, dan kan je hem natuurlijk wel als bridge inzetten.

• JoepieNL
Dankje voor je reactie steven.leeman !!!
quote:
steven.leeman schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:06:

ntfs werkt, maar kost wel extra cpu tikken.... ntfs onder Ubuntu kost je trouwens ook serieus wat performantie :( ... en het is de enige router/nas die ook hfsplus ondersteund :-)
Ik wilde graag een filesystem dat op Windows en Mac probleemloos en native werkt. Fat is het enige dat native wordt ondersteund door volgens mij elk OS. Jammer genoeg heeft het zijn beperkingen ja...
quote:
er zit een "transmission" web client op met meer opties... heb je trouwens al de firefox plugin geprobeerd?
Ik gebruik de Firefox plugin; ik kan total up- en download instellen. Verder onder Preferences de downloadlocatie, de poort, encryptie en refreshrate in de browser. Wat ik vooral mis is de up-en download per torrent, aantal leechers per torrent en update tracker.
quote:
onder windows wil ie ook niet graag dat ik veilig unmount :-)
Wat mij vooral stoort is dat de externe hd niet meer zichtbaar is in de Finder (OS X). Daarom stoort het dat het unpluggen zolang duurt... anders kan die schijf gewoon eraan blijven hangen natuurlijk !
quote:
je kunt door je wifi verbinding te delen ook gratis access krijgen tot andere fonspots
mensen die niet delen moeten betalen... 50% gaat naar jouw 50% naar hun want zij draaien de authenticatie servers
Ik vind de mogelijkheden te beperkt; wat ik graag zou willen is bijvoorbeeld de mogelijkheid om snel (zonder te registreren bij Fon) even mijn netwerk te gebruiken om even te surfen of mail te checken. Nu moet je je registreren als ik me niet vergis en de gratis tijd is 10 minuten. Ik heb nu dus voorlopig mijn verbinding gratis opengesteld.
quote:
ik roep je op om er zelf te maken en aan te leveren :-)
Als ik dat zou kunnen zou ik dat graag doen maar helaas...
quote:
hoe bedoel je ? 1 3g usb stick abbo en je kunt meerdere wifi apparaten online krijgen...toch leuker dan 5 abbo's aan te gaan?
Als ik meerdere wifiapparaten online wil krijgen log ik ze toch gewoon in op mijn privékanaal ? Of zie ik iets over het hoofd ??

• steven.leeman
quote:
Ik wilde graag een filesystem dat op Windows en Mac probleemloos en native werkt. Fat is het enige dat native wordt ondersteund door volgens mij elk OS. Jammer genoeg heeft het zijn beperkingen ja...
De toekomst zijn dus deze vorm van "fileservers" ... dan maakt het niet uit wat het draait...is het HFS...NTFS...EXT3....je plugt het in en je kunt eraan via het netwerk;
Er zijn er zelfs die dmv 4 aa batterijen of op de 12v van hun wagen een bezoekje brengen aan hun moeder en als ze weer zijn vertrokken hebben ze de terabyte schijf leeggezogen en kunnen ze vanop afstand weer wat binaries aanvinken :-)
quote:
Wat ik vooral mis is de up-en download per torrent, aantal leechers per torrent en update tracker.
http://trac.fonosfera.org -> maak ticket "enhancement" voor deze plugin en wie weet heb je volgende week deze features?
quote:
Wat mij vooral stoort is dat de externe hd niet meer zichtbaar is in de Finder (OS X). Daarom stoort het dat het unpluggen zolang duurt... anders kan die schijf gewoon eraan blijven hangen natuurlijk !
Maak het kenbaar via een support ticket dat ze via Avahi de Finder eens goed instellen
Eventueel kun je al op de avahi (opensource weet je wel) mailinglist of forums eens gaan horen of het probleem niet daar ligt en of er al iemand een oplossing heeft gevonden...dan heb je het zelf al gauw gefixt en kun je de tip doorgeven aan FON zodat ze in de volgende firmware iedere Mac gebruiker gelukkig maken
quote:
Ik vind de mogelijkheden te beperkt; wat ik graag zou willen is bijvoorbeeld de mogelijkheid om snel (zonder te registreren bij Fon) even mijn netwerk te gebruiken om even te surfen of mail te checken. Nu moet je je registreren als ik me niet vergis en de gratis tijd is 10 minuten. Ik heb nu dus voorlopig mijn verbinding gratis opengesteld.
"nieuwe" mensen die kennis willen maken met FON kunnen idd 10 minuten per apparaat per week "gratis" surfen... dit vnl om freeleechers van je netwerk te houden.
Jij kunt beter Family&Friends toepassen... mensen komen op je fonspot en loggen dan in met "freeleecher" als account bijvoorbeeld... het voordeel voor jouw is dat je dan effectief kunt zien in je logs wanneer er zich freeleechers op je publiek netwerk hebben begeven en hoeveel ze hebben verbruikt...

Mensen die reeds een FON account hebben hoeven dat maar 1x in te geven (iPhone 3.x) of kunnen dit automatiseren met tal van tools... kijk maar eens naar EasyWifi op www.devicescape.com bijvoorbeeld.
FON ondersteund al sinds het begin het WISPR protocol.... de Cisco accesspoints ondersteunen dat NOG STEEDS niet...
quote:
Als ik meerdere wifiapparaten online wil krijgen log ik ze toch gewoon in op mijn privékanaal ? Of zie ik iets over het hoofd ??
ik heb het over 3G toestellen eigenlijk... sommigen claimen nl dat 3G toch sneller is dan wifi (geen idee wat voor lijm die gesnoven hebben) je kunt ze idd op je privé kanaal laten inloggen maar ik neem aan dat je afentoe ook buitenkomt :-)

• Fr33z
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:28
Beste mede-tweakers,

Ik ben momenteel bezig mijn thuisnetwerk anders in te richten maar ik kijrg het nog niet zoals ik wil. Ik heb een ADSL modem (thompson standaardding) en een La fonera an fonera2.0n. Zo lang ik 1 van de twee fon's (om het even welke) aansluit werkt het prima.

Gewenste configuratie: (de fonera's zitten met UTP kabels op de standaard 4 netwerkpoorten van m;n modem/router)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                                            ----- private WLAN 
ADSL modem/router ========= fonera2.0n  |
                                            ----- Public WLAN
    |
    |
    |                                       ------private WLAN
    ==================== La fonera    |
                                             ------Public WLAN

Zodra ik ze echter beide aansluit werkt 1 goed maar de andere zegt dat m'n internet misconfigured is. Volgens een forumreactie die ik gevonden heb komt dit door het volgende:
quote:
Bear in mind that the public and private wireless networks are always subnetted from any upstream LAN, and have their own DHCP servers. The firewall aboard the La Fonera *always* blocks the public wifi from LAN IP addresses; they'll only have access to Internet addresses... and the default configuration for the private wifi is to allow devices on that subnet to communicate, but not with the upstream LAN. If you wish for the private wireless to be able to access the upstream LAN (to use it as an AP), then you need to install FreeWLAN extension and enable "bridge" mode. This extension is currently only available for La Fonera 1.x models (FON2100/FON2200).
http://boards.fon.com/viewtopic.php?f=8&t=4610

Alleen na wat research naar de FreeWLAN extension te hebben gedaan lijkt het erop dat daarmee alleen het private signaal te verlengen/sterken is, niet het public signaal. Heeft iemand een suggestie hoe ik het zo kan maken dat beide fonera's naast elkaar zowel een public als private netwerk uitspugen?

• xs2tom
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-10 19:33
Heeft iemand de nieuwe firmware "Hummingbird 2.3.6.0" voor de Fonera 2.0n al getest?

Meer informatie is te vinden op: http://blog.fonosfera.org...-the-hummingbird-is-born/

http://www.sinterklaasinschiedam.nl - Alles over de intocht

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

quote:
xs2tom schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:05:
Heeft iemand de nieuwe firmware "Hummingbird 2.3.6.0" voor de Fonera 2.0n al getest?

Meer informatie is te vinden op: http://blog.fonosfera.org...-the-hummingbird-is-born/
ja en hem er ook weer snel af gekegeld en een downgrade gedaan naar 2.3.0. Ook handig dat veel instellingen weer terug naar default gaan en het MAC-adres wijzigt (waardoor je ISP ook vaak een niet IP-adres zal toekennen) :(

Ben er niet heel tevreden over, 2.3.0. is stabiel maar ik verwacht eerlijk gezegd erg weinig nieuwe funtionaliteit in de toekomst. Het uitbrengen van firmware duurt erg lang en blijkt dan nog vol bugs te zitten. Zie ook het FON-forum http://boards.fon.com/vie...b856953e8e30df26ae389b439

Het constant disconnecten met de externe schijf aan de Fonera2.0N (4 a 5 keer per dag router reset nodig) hebben mij doen besluiten snel weer te downgraden. Binnen 2.3.0. werkt het supper en kan ik de hele dag door overal in het land bij mijn eigen bestanden, onder 2.3.6. is het echt een ramp. Zie het topic over dit probleem http://boards.fon.com/viewtopic.php?f=34&t=7325

Al met al ben ik heel tevreden met hoe het nu werkt maar van toekomstige firmware updates verwacht ik ech heel weinig.

• evdm
quote:
Wietman!!! schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:46:
Beste mede-tweakers,

Ik ben momenteel bezig mijn thuisnetwerk anders in te richten maar ik kijrg het nog niet zoals ik wil. Ik heb een ADSL modem (thompson standaardding) en een La fonera an fonera2.0n. Zo lang ik 1 van de twee fon's (om het even welke) aansluit werkt het prima.

Gewenste configuratie: (de fonera's zitten met UTP kabels op de standaard 4 netwerkpoorten van m;n modem/router)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                                            ----- private WLAN 
ADSL modem/router ========= fonera2.0n  |
                                            ----- Public WLAN
    |
    |
    |                                       ------private WLAN
    ==================== La fonera    |
                                             ------Public WLAN

Zodra ik ze echter beide aansluit werkt 1 goed maar de andere zegt dat m'n internet misconfigured is. Volgens een forumreactie die ik gevonden heb komt dit door het volgende:

[...]

http://boards.fon.com/viewtopic.php?f=8&t=4610

Alleen na wat research naar de FreeWLAN extension te hebben gedaan lijkt het erop dat daarmee alleen het private signaal te verlengen/sterken is, niet het public signaal. Heeft iemand een suggestie hoe ik het zo kan maken dat beide fonera's naast elkaar zowel een public als private netwerk uitspugen?
Is dit al opgelost?

• xs2tom
Ik heb hem er nu ook op staan en (nog) geen echte problemen. De webinterface lijkt een iets betere response te geven als met de oude FW. Het tonen van de fonera status is nog steeds te 'zwaar'.

Het is mij nog niet duidelijker geworden wat je nu bij QOS instelt, je beschikbare snelheid, snelheid die je minimaal wilt reserveren of snelheid die je aan niet belangrijke taken wilt toekennen.

Het lijkt erop dat ik transmission opnieuw moet installeren. Daar was hij dus zelf nog mee bezig en dit werkt nu dus 'vanzelf''.

Ik zal het even een paar dagen aan kijken.

xs2tom wijzigde deze reactie 25-04-2010 12:21 (6%)

• steven.leeman
Bij QOS vul je de snelheid in van je ISP... meestal kun je dat aflezen in je ADSL modem ....
dus als die 100mbit zou moeten leveren download en 1mbit upload...

heb nog niet echt gekeken naar hoe het staat met de fileserver.... heb idd gehoord dat die regelmatig unmount... persoonlijk bezig met luci... maar rechtsstreeks op de fon programmeren lijkt niet de beste manier dankzij die @#&é" caching

de 2.3.6 is vnl uitgekomen om de WIFI problemen op te lossen waar zowat elke wifi-n router blijkbaar last van heeft met name ivm met de country vlag...die kun je oa instellen nu
alsook voip reboots zijn opgelost
en de wifi compatibiliteit met iphone 3GS en Ipod 3rd generation is opgelost

• Petervanakelyen
Iemand al een release date voor de Fonera SIMPL? De 2.0n valt voor mij jammer genoeg af door de niet-vervangbare antenne's.

• xs2tom
Ik heb het nu een paar dagen (de nieuwste fw) en voor mij werkt het goed.

Geen windows ballonnen meer met de melding dat er een verbinding met het draadloze netwerk is gemaakt. Land instelling van Spanje naar Nederland veranderd, geen idee hoe belangrijk dat was.

De qos settings had ik al ingevuld zoals steven aangaf en verder werkt alles naar mijn behoefte en stabiel.

• Petervanakelyen
Hmm, misschien toch maar voor een Fonera 2.0n gaan. Is het mogelijk om een normaal access point met een goede antenne op de Fonera aan te sluiten (bekabeld) om zo het publieke signaal te versterken? Of geven de ethernet-poorten op de Fonera 2.0n sowieso enkel access tot het interne netwerk?

Het zou namelijk erg handig zijn moest ik poort 1 kunnen reserveren voor intern netwerk met een switch erachter en poort 2 of 4 als extern netwerk dat naar mijn AP loopt.

• skoj
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 02-09 16:12
quote:
Petervanakelyen schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:50:
Iemand al een release date voor de Fonera SIMPL? De 2.0n valt voor mij jammer genoeg af door de niet-vervangbare antenne's.
De SIMPL zit momenteel nog in een testfase: http://forum.fon.com/foru...f=5&t=338&start=0

Je kunt hem ook hier bestellen. Ik kan je wel geen garantie geven dat de Fonera SIMPL daadwerkelijk verzonden wordt. 8)

skoj wijzigde deze reactie 20-08-2010 14:42 (30%)

Klik hier om in de maling genomen te worden.

• berns
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17-10 11:59
Ik wacht ook af, heb wel nooit antwoord gekregen op men email mbt de SIMPL giveaway.
Maar Fon kennende wil dat nog niks zeggen.

Email van 19 jul 10

If you are willing to be featured please reply to this email or to simpl@fon.com with your user type as the subject line – “Bill” (you make money from your Fonera), “Linus” (you own a Fonera or have opted in to FON on a partner router and share WiFi), or “Pass Buyer” (you buy FON passes to connect). We’ll respond to you with a few questions. Once we have your photo and your responses, we’ll mail your free Fonera SIMPL .
All responses must be received by July 26.
Thanks and Enjoy FON!
Elvira and the FON Team

• steven.leeman
Leuke info...heb alvast zo'n fonera simpl besteld van 39euro
beetje genieten van die free shipping in augustus...

Bij FON vielen ze wel uit de lucht... als iemand een TED promo code heeft kan ie ze zelfs gratis bestellen

tzou 2mbyte flash hebben ipv 8mbyte... wel 32mbyte ram
firmware hacks bestaan... maar verwacht geen dd-wrt enzo... op 2mbyte krijg je niet veel geinstalleerd nl...

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hebben jullie er ooit wat aan gehad dat je ergens was en dat een hotspot de uitkomst bood? Ik heb mijn Fonera al twee jaar niet meer aangesloten zitten (en mag ook niet meer inloggen op hotspots). Maar ik ben ze nog nooit in het wild tegengekomen en heb eigenlijk overal wel UMTS of WIFI (in Nederland UMTS, in het buitenland zijn het meestal toch hotels en die hebben allemaal wel WIFI)

Hij is wel mooi die Simpl :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• skoj
Hi Sven,

The Fonera SIMPL will be available very soon, right after the summer, but there is not a target date yet.

Many thanks,
Luis

• JoepieNL
quote:
skoj schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:59:
Hi Sven,

The Fonera SIMPL will be available very soon, right after the summer, but there is not a target date yet.

Many thanks,
Luis
Oh please shut up Luis. Stop spamming this forum with your ridiculous comments/ads: the Fonera 2.0n does not even work as promised so why would anyone bother with your Fonera SIMPL. Go away and do not return until Fon delivers what they promised. Even older FON routers are not supported as they should be so please do not piss people off by advertising the next FON. Get your shit together or keep it to yourself !

Do you realise that the core selling point of the last model does NOT work ? Friends and family.

Groetjes Jos

• skoj
quote:
JoepieNL schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:27:
[...]

Oh please shut up Luis. Stop spamming this forum with your ridiculous comments/ads: the Fonera 2.0n does not even work as promised so why would anyone bother with your Fonera SIMPL. Go away and do not return until Fon delivers what they promised. Even older FON routers are not supported as they should be so please do not piss people off by advertising the next FON. Get your shit together or keep it to yourself !

Do you realise that the core selling point of the last model does NOT work ? Friends and family.

Groetjes Jos
Hehe, het heeft mij een beetje gekost om aan dat antwoord te komen. Maar goed.

• Byte_Me
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-10 14:11

Byte_Me

And they're everywhere!!!

vandaag mn fonera 2.0n geinstalleerd, maar ben er niet echt tevreden over. al 4 keer vastgelopen :{

normaal bekijk ik films via een draadloze netwerkschijf, zonder problemen (dat was met de linksys wrt54gl router van fon), maar dat is nu onmogelijk. de snelheid is te laag voor een vloeiend beeld. je zou toch verwachten dat een N router, geen problemen moet hebben met G snelheden |:(
geen van mn 2 webcams worden ondersteund :{

maar gezien dit topic ben ik niet de enige met problemen...

Byte_Me wijzigde deze reactie 31-08-2010 19:47 (4%)

Never trust an atom. They make up everything.

• skoj
Zojuist de Fonera SIMPL ontvangen. Ik had er graag een krachtige antenne op gezet, is deze de right way to go?
http://www.edimax.com/en/...amp;pl1_id=1&pl2_id=8

14 dBi en ik kan hem buiten hangen :-) Wel nog niet zeker of ik hem kan koppelen aan de Fonera SIMPL.. Iemand een idee of de Edimax op een standaard uitgang past?

• Robino
"Stilletjes" is firmware v2.3.6.1 voor de Fonera 2.0n uitgebracht:
quote:
Alle Fonera 2.0n bezitters kunnen zich vandaag verheugen! Er is een nieuwe firmware uit die enkele cruciale issues oplossen die zijn ontstaan met versie 2.3.6.0.
* Ticket 669 – Het oranje scherm “Je internet is niet goed geconfigureerd” zou nu veel minder moeten voorkomen!
* Ticket 620 – Friends&Family werkt terug
* Ticket 830 – Registratie van je Fonera werkt terug
* Ticket 540 – WPS werkt terug…vnl een issue met Blackberry en Android gebruikers
* Ticket 872 – Premium MegaDownload/Rapidshare werkt terug (Neen de Fonera zal standaard nog altijd geen guest toegang aankunnen…hiervoor dient een plugin met Captcha support)
* OpenSSL integratie is nu overal in gebruik
* Ticket 633 – SSH toegang na een upgrade is terug in orde.
quote:
Update: We’ve found the first minor regression in 2.3.6.1. When you do a factory reset and go through the welcome wizard, you’ll get a lua error: “attempt to index field ’spot’ (a nil value)”. For more info and a workaround, see ticket #894. We’ll probably not release a separate fix for this, but instead make sure this is fixed in 2.3.7.0.

Update: There’s a second minor regression in 2.3.6.1. Again in the wizard, you can enter your Rapidshare account details. However, the code that processes those details has not been updated to reflect the new Rapidshare login method, so entering your details in the wizard will (silently) fail. Entering your details in the download manager settings normally should work.
Op de Fon Blog maakt wel iemand kenbaar dat na een firmware-update al zijn instellingen weer zijn verdwenen. Even backuppen dus en daarna terugzetten :)

Robino wijzigde deze reactie 03-09-2010 07:41 (24%)

• steven.leeman
wat bedoel je van "stilletjes"?
Er zijn 2 FON blogs en 30tal twitter logs die het nieuws kenbaar maakten :-)
er is geen "automatic update" systeem zoals bij Fonera 1.0 (2100/2200/2201)
en er is idd geen mailinglist/newsletter verstuurd...
sommigen konden hem al week op voorhand doen;
dan een grotere groep

ondertussen 2-3tal bugs nog opgelost... en is m'n weer bezig met andere zaken aan te pakken...
evt 3G support verbeteren?

btw welke webcams heb je getest?
kun je eventueel wiki.fon.com aanpassen/updaten met de 3G/Webcam/Printer tests jullie zoal goed/slecht ervaren?

Mijn SIMPL is nog niet aangekomen

• Robino
quote:
steven.leeman schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:41:
wat bedoel je van "stilletjes"?
Er zijn 2 FON blogs en 30tal twitter logs die het nieuws kenbaar maakten :-)
er is geen "automatic update" systeem zoals bij Fonera 1.0 (2100/2200/2201)
en er is idd geen mailinglist/newsletter verstuurd...
sommigen konden hem al week op voorhand doen;
dan een grotere groep

ondertussen 2-3tal bugs nog opgelost... en is m'n weer bezig met andere zaken aan te pakken...
evt 3G support verbeteren?

btw welke webcams heb je getest?
kun je eventueel wiki.fon.com aanpassen/updaten met de 3G/Webcam/Printer tests jullie zoal goed/slecht ervaren?

Mijn SIMPL is nog niet aangekomen
Stilletjes in de zin van dat het nog niet in dit topic langs was gekomen ;)

En het automatisch updaten, dan wel melding weergeven is een feature die van mij wel uitgerold mag worden :Y

• Byte_Me

Byte_Me

Gebruikt iemand de FTP server van de fonera 2.0N? Ik heb die vandaag aangezet, en ook ergens ingesteld dat die vanaf de WAN zijde te benaderen moet zijn, maar ik kan geen verbinding krijgen. Ik kan ook nergens vinden of instellen op welke poort de FTP server draait, ik neem aan 21? Moet ik in het modem iets instellen? Lijkt me niet, het modem stuurt gewoon alles door naar de fonera.

• Petervanakelyen
Blokkeert je ISP niet standaard poort 21 ofzo? Hier in Belgie blokkeert Telenet standaard alles onder de 1024.

• Byte_Me

Byte_Me

quote:
Petervanakelyen schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:09:
Blokkeert je ISP niet standaard poort 21 ofzo? Hier in Belgie blokkeert Telenet standaard alles onder de 1024.
nee dat lijkt me sterk.

• evdm
quote:
Ga je dit bij iedereen doen, die met een mogelijke oplossing komt? Dan hoeven wij ons verder ook niet in te spannen, als jij je er met een "nee, lijkt me sterk", van af maakt...

• Byte_Me

Byte_Me

quote:
evdm schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:05:
[...]

Ga je dit bij iedereen doen, die met een mogelijke oplossing komt? Dan hoeven wij ons verder ook niet in te spannen, als jij je er met een "nee, lijkt me sterk", van af maakt...
nee hoor, ga ik nog testen als ik weer op internet buitenshuis ben. maar ondertussen lijkt het me toch echt sterk, heb nog nooit meegemaakt dat een ISP poort 21 blokkeert. in belgie doen ze wel meer rare dingen bij ISP's, dus het lijkt me echt niet op nederland van toepassing.

Byte_Me wijzigde deze reactie 07-09-2010 12:32 (10%)

• Petervanakelyen
Je kan gewoon even inloggen op het internet van de buren/hotspot/2de publiek IP en dan met tooltjes zoals nmap een portscan doen. Ik neem overigens aan dat je na het instellen wel gereboot hebt? Heeft mijn Linksys blijkbaar ook nodig (uren achter liggen zoeken).

• steven.leeman
quote:
skoj schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:54:
Zojuist de Fonera SIMPL ontvangen. Ik had er graag een krachtige antenne op gezet, is deze de right way to go?
http://www.edimax.com/en/...amp;pl1_id=1&pl2_id=8

14 dBi en ik kan hem buiten hangen :-) Wel nog niet zeker of ik hem kan koppelen aan de Fonera SIMPL.. Iemand een idee of de Edimax op een standaard uitgang past?
rsma... voor de simpl
maar voor "buiten" gebruik is een TNC beter (dikkere grotere connectoren... beter weerbestendig ook)
en deze edimax heeft TNC dus je gaat een verloop plugje nodig hebben

steven.leeman wijzigde deze reactie 08-09-2010 15:54 (6%)

• xs2tom
vorige week firmware v2.3.6.1 erop gezet en tot nu toe geen onterechte oranje schermen meer, wel 1 keer een terechte. Waarbij ik eerst dus de fonera de schuld gaf.

Na de upgrade bleef hij wel aangeven bezig te zijn met het installeren van Transmission zelfs na uren nog. Na een herstart was dit verdwenen. Alleen blijkt nu dat de link naar de webinterface verdwenen is, meerdere mensen met dit probleem?

Volgens de wiki kun je ook http://fonera:9091 gebruiken maar dat werkt ook niet.

Iemand een idee over dit laatste?

Update.
Handmatig de 3 "torrent.2.3.6.1" bestandden van de usb dis gewist en daarna een reboot en een herinstallatie gedaan van Transmission. Nu heb ik de links naar de web inteface weer terug in dashboard. De hierboven genoemde link werkt (nog steeds) niet, wat wel werkt is: http://IP-nr-fon:9091/transmission/web/

xs2tom wijzigde deze reactie 13-09-2010 21:05 (23%)

• Byte_Me

Byte_Me

nog steeds de FTP server niet aan de praat. vanuit LAN benaderen werkt gewoon, vanaf de WAN kant niet.
ik heb de volgende dingen ingesteld, zie ik iets over het hoofd?

Probleem is opgelost. Het lag uiteraard gewoon aan mijzelf, ik had het IP adres van de Fonspot ingevoerd bij een van de rules in het modem |:(
Zag het toen ik deze post gemaakt had, gecorrigeerd, en ik zit nu op mn werk en kan op de FTP server. Ik laat de plaatjes maar staan, misschien heeft iemand er nog iets aan in de toekomst.

wat is trouwens het nut van pingen op WAN toestaan?

Modem:
http://i54.tinypic.com/552vk5.jpg

http://i54.tinypic.com/2ppbpck.jpg

Fonera:
http://i51.tinypic.com/2ic1hys.jpg

http://i52.tinypic.com/10ehhyv.jpg

Byte_Me wijzigde deze reactie 14-09-2010 09:26 (32%)
Reden: probleem opgelost

• steven.leeman
eventueel iets voor ook op wiki.fon.com te zetten op een (/nl) pagina natuurlijk met die NL screenshots?

• Rowdy.nl
  • Laatst online: 10:03

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
berns schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:29:
Ik wacht ook af, heb wel nooit antwoord gekregen op men email mbt de SIMPL giveaway.
Maar Fon kennende wil dat nog niks zeggen.

Email van 19 jul 10

If you are willing to be featured please reply to this email or to simpl@fon.com with your user type as the subject line – “Bill” (you make money from your Fonera), “Linus” (you own a Fonera or have opted in to FON on a partner router and share WiFi), or “Pass Buyer” (you buy FON passes to connect). We’ll respond to you with a few questions. Once we have your photo and your responses, we’ll mail your free Fonera SIMPL .
All responses must be received by July 26.
Thanks and Enjoy FON!
Elvira and the FON Team
Ik heb net een briefje in m'n bus gevonden van UPS, terwijl ik niks besteld had. Trackingnummer nagekeken; het komt ergens vanuit (de buurt van) Madrid. Ik heb een mail gestuurd naar het hierbovenstaande emailadres, daarna kreeg ik redelijk snel een mail met het verzoek om een vragenlijst in te vullen. Deze heb ik ingevuld en ik vermoed dat ze me nu een SIMPL hebben opgestuurd.

Als ie het echt is, dan zal ik asap even een aantal foto's en een review posten!
quote:
On Mon, 06 Sep 2010 18:15:08 +0200, Elvira Avilés wrote:

Hello Rowdy,

Thank you for agreeing to be featured Fonero. We really appreciate your help!
Please answer the following questions and don't forget the send us a photo(s) of you and your business.

Answers to these questions are public:
1. How would you like your name and your company name to appear? (e.g. Mary M., owner of Three Acres Farm)
2. What is the URL of your business?
3. What is the location (city/country) of your business?
4. How long have you been a Fonero (owned a Fonera)?
5. Which Fonera model do you use? Do you use a Fontenna? (e.g. Fonera+, Fonera 2.0n)
6. How do you use FON WiFi at your business? How does it help your business? Tell us your story.
7. How much money do you make each month (as a "Bill") on average with your Fonera?
8. Recommendations for other small businesses owners who might be considering buying a Fonera?

*Please send us photos of you and your business. The more the better!

Answers to these questions will be kept private and are for shipping purposes:
1. Name
2. Address
3. Phone number

After we receive you responses and your photos, we will send you the Fonera SIMPL (It is not released to the public yet, so you will be getting yours before anybody else!) Then, we will compile the bios and select three or four businesses to feature on our web and/or in our promotions.

If you have any questions do not hesitate to email or call me directly.

Sincerely,
Elvira

--
Elvira Avilés
FON Technology
Edit:
Hij is binnen! :)
Vanavond zal ik wel een review en wat foto's posten... :)

Rowdy.nl

• steven.leeman
iep ondertussen weekje verder en nog geen review & foto's :-)
heb vorige week ook "vouchers" uitgedeelt op www.brucon.org voor een 25%-40% korting op de Fonera Simpl als ie live gaat (ergens eind oktober) op shop.fon.com

Volgens Fonosfera IRC zou het "repeater" gedeelte zeer goed werken op de Simpl .... ben alvast benieuwd...

Ook de FoneroGetsFonero zou van toepassing worden op de Fonera Simpl...
want op dit ogenblik is ie alleen van toepassing op een Fonera+ die niet meer verkocht wordt :((

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
steven.leeman schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:58:
iep ondertussen weekje verder en nog geen review & foto's :-)
heb vorige week ook "vouchers" uitgedeelt op www.brucon.org voor een 25%-40% korting op de Fonera Simpl als ie live gaat (ergens eind oktober) op shop.fon.com

Volgens Fonosfera IRC zou het "repeater" gedeelte zeer goed werken op de Simpl .... ben alvast benieuwd...

Ook de FoneroGetsFonero zou van toepassing worden op de Fonera Simpl...
want op dit ogenblik is ie alleen van toepassing op een Fonera+ die niet meer verkocht wordt :((
True... Ik heb een zwik met foto's gemaakt ed, maar ben nog de signaalsterktes aan het testen, en dan vooral ook de verschillen met de Fonera+. Helaas nog geen tijd voor gehad.
Ook is Japans nogal lastig te leren... :P (GUI is standaard ingesteld op Japans)

Voorlopige conclusie; snel, stabiel maar de software moet nog het eea aan gebeuren...!

Rowdy.nl

• steven.leeman
Hoe verander je de taal naar eg Engels?
dat lezen we op wiki.fon.com :
http://wiki.fon.com/wiki/...e_and_change_the_language

eergisteren op irc nog gehoord van een van de developers dat ie ook de beste "repeater" op de markt zou zijn... maar geen reactie of het ook een standaard firmware feature zal zijn

we tellen af naar eind oktober...

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
steven.leeman schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:04:
Hoe verander je de taal naar eg Engels?
dat lezen we op wiki.fon.com :
http://wiki.fon.com/wiki/...e_and_change_the_language

eergisteren op irc nog gehoord van een van de developers dat ie ook de beste "repeater" op de markt zou zijn... maar geen reactie of het ook een standaard firmware feature zal zijn

we tellen af naar eind oktober...
Of, zoals een goede tweaker betaamd klop je gewoon het wachtwoord in op het inlogscherm en fiets je door de opties heen tot je die ene dropdown vindt waar je het verlossende woordje 'English' ziet staan... :P

Rowdy.nl

• steven.leeman
quote:
Rowdy.nl schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:31:
[...]

Of, zoals een goede tweaker betaamd klop je gewoon het wachtwoord in op het inlogscherm en fiets je door de opties heen tot je die ene dropdown vindt waar je het verlossende woordje 'English' ziet staan... :P
chance dat het geen dd-wrt is...Die heeft heeeeeeeel veel opties :-)

• steven.leeman
Ondertussen zou de SIMPL voor komende week zijn geplanned... ik ben benieuwd
Ondertussen al succesvol OpenVpn getest op de Fonera....dat werkt ook aardig

nu nog MediaTomb doen werken en Wake On Lan uittesten ;)

• xs2tom
Vandaag een 'quick servey' verzoek van Fonera in mijn mailbox, als je die invult krijg je 40% korting op de Simpl waarvan de verkoop op 1 december zou moeten starten.

Code geldig van 1 december 2010 tot 15 november 2011, dat komt goed uit want ik weet nu nog niet of ik hem ga bestellen?

Iemand al ervaring met de Simpl of een goede bron met de te verwachten prijs? Ik zag ergens iets van 45 euro voorbij komen.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ik moet nog steeds die review maken van de SIMPL, maar hij draait nu al anderhalve maand rocksolid. Ben er zeer content mee...!

Rowdy.nl

• steven.leeman
ondertussen is de SIMPL te koop voor iedereen...

de developers zijn een jaar bezig nu om de firmware te verbeteren.... maar die zou pas in 2011 beschikbaar worden op de SIMPL.... Luci wordt niet meer gebruikt; tzou AJAX gebruiken; repeatermode/bridging komt er dan aan

meer info op http://logs.nslu2-linux.org/livelogs/fonosfera.txt

• steven.leeman
en er is zelfs een FON-bericht in de newstracker gekomen van tweakers:
nieuws: 'Antwerpenaren moeten wifi delen'

• xs2tom
Free standard shipping is valid on all Fon products from December 15, 2010 to January 7, 2011 at fon.com.

Hmmm samen met de voucher maakt dat de Simpl wel erg aantrekkelijk. Doe er je voordeel mee.

• evdm
quote:
xs2tom schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:24:
Hmmm samen met de voucher maakt dat de Simpl wel erg aantrekkelijk. Doe er je voordeel mee.
xs2tom, welke voucher?

evdm wijzigde deze reactie 16-12-2010 09:53 (20%)

• xs2tom
De voucher die diverse mensen hebben ontvangen na het invullen van een 'quick servey' die gemailed is, zie een paar postings terug.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb niet zo'n mailtje gehad. Wat houdt die voucher in?

En wat is het stroomverbruik van die SIMPL eigenlijk?

En is er ook al alternatieve firmware voor?

CaptJackSparrow wijzigde deze reactie 16-12-2010 21:00 (17%)

• steven.leeman
ik heb nog wel enkele codes over ...heb verschillende vouchers gehad :-)
stroomverbruik zal wel laag zijn... moet eens een nieuwe teller kopen de andere is kapot :(

alternatieve firmware.... je hebt de standaard ralink sdk ...
er was ook nog "fonita" maar die link werkt niet meer (darn)...
heb eens vluchtig gekeken...tzou werken met soort "redboot" systeem...
maar dan moet er dus een ander image klaarstaan :-)

maar er zijn nog geen interessantere alternatieven...Fon is zelf bezig met een betere firmware versie voor in januari nu heeft ie kwa functies dezelfde als de Fonera+ ... behalve dan wifi-n...
geen bridge, geen wireless repeater, ...dat zou er dus allemaal aankomen

ook ssh kan ie niet...want met 2mbyte flash hebben ze teweinig plek :-)
en daarmee zal je dus niet veel zien van DD-Wrt... die krijgt zich daar niet op geinstalleerd.... 2mbyte zou betekenen de micro editie...dat kon ie alleen met een broadcom chipset wiens drivers redelijk klein waren... de Ralink drivers zijn vrij groot... dus blijft er onvoldoende over voor de grote dd-wrt :-)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid het FreeWLAN alternatief in mijn classic Fonnetje (zie demo). Die staat in bridge mode zodat ik tenminste ook bij de rest van mijn interne LAN kan. Werkt probleemloos.

Ik zou een SIMPL evt. interessant vinden omdat ie WiFi-n toevoegt en wellicht wat zuiniger is dan de classic. Maar dan moet ie, eventueel op termijn, functioneel ook wel minimaal hetzelfde kunnen als wat er nu kan met FreeWLAN. Hoeveel korting geeft die voucher nu precies? Ik hou me evt. aanbevolen voor een van je overtollige vouchercodes. Mijn DM is geduldig. ;)

• Dijkhuis
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21-10 12:21
quote:
steven.leeman schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:07:
ik heb nog wel enkele codes over ...heb verschillende vouchers gehad :-)
stroomverbruik zal wel laag zijn... moet eens een nieuwe teller kopen de andere is kapot :(
Hoeveel gaat die simpl dan kosten met voucher? En is die Fontenna dan handig? Ik woon tegenover een aantal voorzieningen (bejaardentehuis, kinderdagverblijf, lagere school), gaat de fontenna helpen daar ook bereik te hebben?

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:15:
Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid het FreeWLAN alternatief in mijn classic Fonnetje (zie demo). Die staat in bridge mode zodat ik tenminste ook bij de rest van mijn interne LAN kan. Werkt probleemloos.
Hier ook ...

een viertal fon's met de .95 versie, die allemaal een "vaste" verbinding overbruggen
Ideale 'low budget' oplossing, om het campingnetwerk de deur uit te houden
( 0.5 MB up/down op zonnige dagen ) nu delen 4 man een adsl verbinding, en hebben ze 6 tot 8 MB voor een gedeeld kpn-adsl aboo

• Dries_Aendekerk
  • Laatst online: 21-07 14:23
Hey,

Ik zou ook zo'n Fonera Simpl willen voorzien in de praktijkruimte van mijn wederhelft. Gratis Wifi is een leuke extra dienst voor de klanten. :-)

Ik heb begrepen dat je het maximaal Fon-verbruik kan beperken (per maand?). Wat ik niet meteen terugvond is hoe deze Fonera omgaat met bestaande routers. We hebben reeds een router (die DHPC doet) en dit wensen we zo te houden. Wil dit zeggen dat je die Fonera als Access Point moet configureren? Maar betekent dit dan dat je privé netwerk toegankelijk wordt voor de Fon-gebruikers?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
Dries_Aendekerk schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:30:
Hey,

Ik zou ook zo'n Fonera Simpl willen voorzien in de praktijkruimte van mijn wederhelft. Gratis Wifi is een leuke extra dienst voor de klanten. :-)

Ik heb begrepen dat je het maximaal Fon-verbruik kan beperken (per maand?). Wat ik niet meteen terugvond is hoe deze Fonera omgaat met bestaande routers. We hebben reeds een router (die DHPC doet) en dit wensen we zo te houden. Wil dit zeggen dat je die Fonera als Access Point moet configureren? Maar betekent dit dan dat je privé netwerk toegankelijk wordt voor de Fon-gebruikers?
Een Fonera (alle verkrijgbare versies) heeft twee signalen; een privé signaal, beveiligd met WPA; hier kan niemand op zonder de sleutel. Het andere signaal is publiek, zonder sleutel. Hiermee heeft men slechts toegang tot het internet via FON.

Gratis is het echter niet voor je gebruikers; men moet of zelf Fonero zijn, en anders moet men of een reclameboodschap bekijken voor 15 minuten toegang, óf een (dag)pas kopen.

Het ding regelt zelf de DHCP, maar omdat dit op een apart signaal zit heeft je privé netwerk er geen last van.
Je kunt de bandbreedte beperken voor de gebruikers. Dus niet het verbruik per maand, maar de bandbreedte die men gebruikt.

Rowdy.nl

• Dries_Aendekerk
  • Laatst online: 21-07 14:23
quote:
Rowdy.nl schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:12:
[...]Gratis is het echter niet voor je gebruikers; men moet of zelf Fonero zijn, en anders moet men of een reclameboodschap bekijken voor 15 minuten toegang, óf een (dag)pas kopen.
Wat jammer. Ik dacht dat als je Linus was, het gratis was om te delen, maar nu lees ik het opnieuw en je hebt gelijk: het is enkel gratis voor FON-gebruikers. Maar is het een complexe procedure om een FON-gebruiker te worden? Is dat niet even snel registreren en klaar (het is toch gratis?).
quote:
Je kunt de bandbreedte beperken voor de gebruikers. Dus niet het verbruik per maand, maar de bandbreedte die men gebruikt.
Jammer. De bandbreedte boeit me minder, maar ik zou willen vermijden dat iemand zijn films/muziek begint te downloaden via mijn signaal en ik aan mijn limiet zit (heb maar 80Gb/maand).

Zijn er dan geen alternatieven waar ik:
* Ongecompliceerd/gratis toegang tot het internet kan geven aan klanten/bezoekers;
(geen complexe registratieprocedures e.d.)
* Dit kan afschermen van het eigen netwerk (dus apart wifi signaal);
* Kan beperken op verbruikte Mbs per dag/maand/...
Het voordeel dat ik via FON overal op het wereldwijde FON netwerk kan (als Linus) boeit me eigenlijk minder, ik heb in eigen land toch een 3G verbinding, en in het buitenland heb ik niet echt behoefte aan internet.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

quote:
Dries_Aendekerk schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:00:
[...]
Wat jammer. Ik dacht dat als je Linus was, het gratis was om te delen, maar nu lees ik het opnieuw en je hebt gelijk: het is enkel gratis voor FON-gebruikers. Maar is het een complexe procedure om een FON-gebruiker te worden? Is dat niet even snel registreren en klaar (het is toch gratis?).
Registreren en een fonerarouter neerzetten. Maar volgens mij kun je ook een lokale gebruiker aanmaken (mijn Fonera ligt al weer een tijdje stof te verzamelen, maar in de oude firmware die ik nog heb kon je ook lokale accountjes aanmaken. Ik weet niet of dat nog steeds kan? )
quote:
[...]

Jammer. De bandbreedte boeit me minder, maar ik zou willen vermijden dat iemand zijn films/muziek begint te downloaden via mijn signaal en ik aan mijn limiet zit (heb maar 80Gb/maand).

Zijn er dan geen alternatieven waar ik:
* Ongecompliceerd/gratis toegang tot het internet kan geven aan klanten/bezoekers;
(geen complexe registratieprocedures e.d.)
* Dit kan afschermen van het eigen netwerk (dus apart wifi signaal);
* Kan beperken op verbruikte Mbs per dag/maand/...
Het voordeel dat ik via FON overal op het wereldwijde FON netwerk kan (als Linus) boeit me eigenlijk minder, ik heb in eigen land toch een 3G verbinding, en in het buitenland heb ik niet echt behoefte aan internet.
Volgens mij heeft het weinig met Fon te maken wat je zoekt ;) Er is wel apparatuur die dat kan, denk aan systemen die ze in hotels gebruiken.

Het lokale account wat ik hierboven noemde kun je trouwens wel niet complex maken door het op een briefje op te hangen aan de bar, bij de receptie (of wat van toepassing is). Verder zou je er wel een server tussen kunnen zetten die op macadres het dataverkeer monitort maar dat wordt een hele andere discussie.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Na een mailtje n.a.v. het lezen van deze pagina kreeg ik een mail terug met vouchercode. Ik heb dan ook zojuist mijn SIMPL besteld. Met 40% korting en gratis verzending blijft er maar ¤23,40 over. Voor die prijs bijt ik wel. ;)

Alleen de betaling liep moeizaam. Met iDeal via clickandbuy liep het vast toen de bank mij een knopje aanbood dat me terug had moeten brengen naar het bestelproces maar dat werkte niet. Pas nadat ik uiteindelijk een mail aan FON had geschreven en de bevestigingsmail ophaalde die daarbij hoorde bleek er een mail van clickandbuy te zijn waarin ze me meldden dat de afgebroken betaling was omgezet in een saldo bij hun wat ik alsnog kon gebruiken voor de betaling. Ik had het tabje nog open staan en kon de draad weer oppakken en alsnog beëindigen. Het zou me een uur bespaard hebben als ze tijdens het proces vermelden dat die optie er is als het mis gaat. Waarom snappen al die bedrijven nou niet dat adequate informatie het belangrijkste is wat ik nodig heb. |:(

• steven.leeman
Door de snelheid te beperken; kan er ook minder verbruikt worden... Eg van punt 0gb naar 80gb via een weg die je 120km/h laat rijden...ben je er sneller dan via eentje waar je maar 30km/h moogt

een Fonero is iemand die een account heeft op www.fon.com
deze Fonero kan 3 statussen hebben:
Een Alien : deze maakt gebruik van fonspots maar heeft zelf geen fonspot... vnl om in te loggen en zijn (prepaid) wifi te verbruiken
Een Linus : deze geeft 100% van eventueel verdient hotspot geld aan FON
Een Bill: deze wilt 50% van eventueel verdient hotspot geld innen
een Linus& Bill mogen gratis op andere fonspots zolang hun fonspot werkzaam is

• Dijkhuis
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21-10 12:21
Heeft iemand hier nog een fon-kortingskode over? Die gast van fonblog heeft ze al allemaal uitgedeeld. :)

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Idd, bandbreedte beperken; als iemand dan veel wilt downloaden zittie toch flink wat uurtjes bij je in de wachtruimte. :)

However; je kunt idd lokale gebruikers, 'Friends and Family' aanmaken waarmee op het publieke signaal ingelogd kan worden. Maak je gewoon een gebruiker 'wachtkamer' aan...

Rowdy.nl

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Mijn SIMPL is vandaag bezorgd door UPS. Heb hem even per UTP direct aan mijn netbookje gehangen en even naar de webinterface gekeken en ook of er een draadloos signaal was. Alleen het private net was zichtbaar. Geen public signaal. Dat zal neem ik aan pas in de lucht komen als ie contact met FON heeft kunnen maken wat nu niet kon natuurlijk.

Mogelijkheden zijn wat Spartaans, maar dat was/is de originele firmware van mijn oude Fonera ook. (Nog) geen bridge mogelijkheid(?) Ik heb er verder geen haast/directe plannen mee en wacht de ontwikkelingen op firmware gebied voorlopig nog maar even af voordat ik hem evt. in gebruik ga nemen. Ik had begrepen dat Fon in principe zelf nog met een bridge mode zou komen (wat ik essentieel vind) er van uit gaande dat dit nu inderdaad nog niet werkt, wat ik me afvraag.

Waar kan ik nou harde feiten vinden over hoeveelheid RAM en Flash geheugen? Mijn originele Fonera zou 8MB flash en 16MB RAM hebben en deze SIMPL zou minder flash geheugen hebben? Ik kwam tegen 2MB(!) flash en 16MB RAM?

Een magere 2MB zou wel erg krap zijn om alternatieve firmware in te stoppen. Ik begrijp dat de meeste SIMPL's tot op heden in Japan zijn uitgeleverd/weggegeven bij iPhones in een poging om G3 verbruik terug te dringen ten gunste van WiFi en dat de meeste ervaringen/hacks op Japanse sites beschreven staan. Niet optimaal toegankelijk dus.

Wat me wel opviel is dat zodra ik de SIMPL bedraad aansloot de DHCP server blijkbaar de draadloze verbinding van mijn netbookje (met de oude Fonera) wegdrukte en ik dus ook geen internettoegang meer had. Dat verklaart ook neem ik aan waarom ik de web-interface van de SIMPL kon bereiken door gewoon "fonera" in de browser in te tikken zoals beschreven in de quick-start-guide (default IP is 192.168.10.1 en dat werkt ook natuurlijk). Dan zal ie daar neem ik aan toch ook een zeer bescheiden DNS functie voor moeten vervullen.

De geïnstalleerde firmware is 4.0.2.2. Daar staat nog onder FC: 2. Weet iemand wat dit laatste inhoudt?

• steven.leeman
ja DNS zit erin :-)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik was even aan het zoeken of er al nieuwe firmware voor de SIMPL was. Ik kwam het volgende tegen.
quote:
Giuseppe Giudice
about Fonera Simpl: when will the next firmware be released?
will it have the bridge mode and the repeater mode? Thanks

FON Hi Giuseppe, the new Firmware is nearly ready, it just need to go through QA. It will certainly include many new features but I don't want to ruin the surprise listing them just yet :-). What I can tell you is that eventhough there is not an official date yet for the launch, it should go live by the end of next month (April).
22 March at 02:42
Het zou dus niet al te lang meer moeten duren.

Blijkbaar heeft iemand ook al alternatieve firmware gemaakt. Daar schijn je alleen een seriële verbinding voor op de print te moeten solderen. Het zou een stuk gebruikersvriendelijker zijn als dat ook mogelijk zou zijn via de ethernet poort zoals dat ook bij de Fonera 1 kan. Ik weet niet hoe je de officiële firmware zult moeten flashen bij de SIMPL maar dat zal toch ook geen seriële verbinding vereisen.

Heeft iemand hier deze firmware al geprobeerd?

• JoostVerh
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Ik heb mijn Fonera 2100A verknalt met het plaatsen van een DD-WRT firmware, heeft er hier misschien nog iemand een seriële kabel liggen met daaraan vast de serial level converter waarmee je de Fonera rechtstreeks kunt benaderen via de seriële poort op het apparaatje? Of alleen de converter? Zoals hier beschreven: http://www.webalice.it/fede.tft/fonera/fonera_serial.html

Je zou me er een groot plezier meedoen als ik hem even kan lenen ik betaal wel alle evt. verzendkosten.

JoostVerh wijzigde deze reactie 12-04-2011 16:23 (9%)

• JoepieNL
Ik wacht nog steeds op fatsoenlijke firmware voor mijn Fonera 2.0n. Gari the Hummingbird jr. 2.3.6.1 draait stabiel maar ik wacht al maanden op 2.3.7. Dat duurt echt enorm lang. Er zijn nog steeds zo goed als geen apps beschikbaar, UPnP werkt niet, verder is de router minimaal configureerbaar...

http://blog.fonosfera.org/2370-release-plans/ Sinds oktober vorig jaar is niets verbeterd.

Maar al met al voor het geld een leuk apparaatje. 49 euro

• r.0d
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 27-07-2011
Is er toevallig nog iemand met een coupon/code voor een SIMPL? Ik zal er veel plezier van hebben, in ieder geval bedankt.

• evdm
quote:
r.0d schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:56:
Is er toevallig nog iemand met een coupon/code voor een SIMPL? Ik zal er veel plezier van hebben, in ieder geval bedankt.
Kijk even op www.vriendenkorting.nl

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

nvm.

Rowdy.nl wijzigde deze reactie 08-07-2011 08:34 (99%)

Rowdy.nl

• r.0d
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 27-07-2011
@evdm, dat is een echte aanraden als je een mooi apparaatje wilt en het niet breed hebt, thanks

• evdm
quote:
r.0d schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:00:
@evdm, dat is een echte aanraden als je een mooi apparaatje wilt en het niet breed hebt, thanks
Graag gedaan!

• ZakHooi
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-09 11:20
Heeft er iemand een invite voor me zodat ik met korting eentje kan bestellen?
Graag ff mailen naar zakhooi.net@gmail.com
Bvd!

http://mauce.mobi , DE portal / startpagina voor je mobiel of iPhone

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

quote:
ZakHooi schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:43:
Heeft er iemand een invite voor me zodat ik met korting eentje kan bestellen?
Graag ff mailen naar zakhooi.net@gmail.com
Bvd!
Als het goed is heb je d'r ene binnen... :)

Rowdy.nl

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013