Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG]Lord of the Rings Online Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 31 augustus 2005

nog 1 ding over WoW (moest ff)
Het blijkt dat 99% van alle niebs die MMORPG spelen alleen maar WoW kennen. Waarom? omdat het zo ongeloofelijk gepromoot werd waardoor iedereen dat maar ging spelen jeeeeeej wat zijn we toch weer blij.
Men vergeet inderdaad alle andere MMORPG die op de grote lijst staan.
Ik vind persoonlijk WoW geen RUK aan. Lineage2 is in mijn ogen beduidend beter. jammer dat het in europa niet zo populair is. Komt gewoon door de matige marketing. Maar vergeet niet dat Alleen Lineage2 wel een stuk of 8 official servers heeft over de hele wereld.
En jah duhhhhh alle MMORPG spellen lijken op elkaar want je moet tog iets van een inventory hebben en iets met skills/spells..... tjah dan ligt het puur aan de creator om dat in een leuk jasje te stoppen en jah tuurlijk hebben ze allemaal een beetje van het zelfde quickslotbars etc en ga zo maar door....
RF D&D ArchLord etc zijn ook leuke games maar idd daar veel minder support.
Als het gaat om support staan WoW en L2 beduidend bovenaan de top van de grote lijst van alle MMORPG games.
WoW staat op 1 puur door de marketing etc.

En ik hoop en verwacht dat LORTO zich hierbij kan toevoegen.

Plz geen reactie op het verhaal van L2 zuigt want ik weet 100% zeker dat mensen niet alle MMORPGs hebben gespeeld (ik ook niet! ;) ). dus vergelijkingen zijn vaak ongegrond imo.
En zoals bekend is is de community van WoW enorm kinderachtig. gemiddelde leeftijd van 14.......
L2 is gelukkig wat volwassener maar ook daar tref je irritante 14 jarige maar dat heb je overal en daarom zal je ze over een tijdje ook hier bij LOTR tegenkomen. De gameplay/verhaal-story zal gaan bepalen hoe de community eruit zal komen te zien. Nu maar hopen dat er bij deze MMORPG bots worden gebanned voor lifetime. Niet zoals bij WoW en L2 waar je om de meter een bot tegen komt.

Intel© Conroe E6600 | Asus P5W DH Deluxe | XFX nVidia 8800 GTS 320MB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | WD 250GB Extern | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP2

WoWEVELotRO
Reg. datum: 02 maart 2006

quote:
DarkShadow schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:19:
Is het nog mogelijk dit spel uit te testen alvorens tot aankoop over te gaan?
Pre-order pack. Is nog een achtal weken te gebruiken. Je kan dan 10 dagen gratis spelen. Nu maar hopen dat de winkels dit pakket verkopen (4 euro). Moest hier de verkoper al zeggen dat die pre-order packs nog werken, want hij wilde mij de full versie meegeven (45 euro).

Die info over pre-order is bevestigd door mijzelve (speel er nu mee) en een Codemasters-medewerker.

Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

quote:
Stronkie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 06:48:
<end of WoW vergelijk> (voor altijd hoop ik, WoW is een vloekwoord geworden in LOTR OCC chat)
Het is alleen een vloekwoord omdat iedereen dondersgoed weet dat LOTR nog lang niet is waar WoW nu is. De graphics zijn beter. De lore is beter, maar de dingen die een MMORPG echt een lange levensduur geeft zoals diversiteit in classes en vooral de user interface en alle kleine dingetjes die het leven van een speler veraangenamen zijn in WoW al een stuk verder geevolueerd.

Combat in LOTR is een stap terug vergeleken veel andere MMORPGs omdat het dankzij het queue systeem en mindere animaties nogal houterig overkomt en zeker niet 'on the spot'. Je bent meer buttons aan het mashen en na een paar seconden zie je pas je skill uitgevoerd worden.

Zal ongetwijfeld nog verbeteren, maar ik weet 100% zeker dat de overgrote meerderheid LOTR speelt omdat het ANDERS is en NIEUW en niet omdat het daadwerkelijk beter is dan WoW, want een echt kritisch en objectief persoon kan niet anders concluderen dat het (nog!) niet zo is.

Ik heb EQ gespeeld, SWG, Eve,Anarchy online, WoW, LOTR, Horizons en geloof me. Geen spel heeft een betere GUI en game 'smoothness' dan WoW. Probeer dat te benaderen, voeg er LOTR graphics aan toe en een interessant class/race/skill systeem en je hebt een perfect MMORPG.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Samurai Champloo

Tijgertje ik denk niet dat WoW op nummer 1 staat vanwegen de marketing die overigens geneens zo erg was na de beta...Maar meer vanwegen de makers .... die gewoon top bezig zijn vanaf weet ik niet hoelang.

De geschiedenis van WoW, dus ook het verhaal die velen van ons boeit en trekt, niet allemaal natuurlijk maar is gewoon 1 van de bronnen van de game.

en dan de sfeer/style van de game, op een manier simpel maar wel zo verdomd krachtig.

lvl 60 Human warlock --Wcraver -- Thunderhorn| lvl 70 Belf mage --Takanka-- Sylvanas -- lvl 60 Shamie orc ShowTekq -- lvl 51 Tauran Warr Sylvanas

quote:
Robbas schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:42:
Tijgertje ik denk niet dat WoW op nummer 1 staat vanwegen de marketing die overigens geneens zo erg was na de beta...Maar meer vanwegen de makers .... die gewoon top bezig zijn vanaf weet ik niet hoelang.

De geschiedenis van WoW, dus ook het verhaal die velen van ons boeit en trekt, niet allemaal natuurlijk maar is gewoon 1 van de bronnen van de game.

en dan de sfeer/style van de game, op een manier simpel maar wel zo verdomd krachtig.
klopt ook . ik ben altijd fan geweest van warcraft die rts spellen dan :)
maar kijk nu eens naar een bepaalde gamesite. OVERAL kom ik WoW banners tegen niet normaal en dat was ook in het begin zo. Dus Marketing heeft weldegelijk een rol gespeeld hierbij. Maar wat jij zegt klopt ook :)

maar ik merk toch en ook van FunkyTrip dat men L2 vergeet. Ik zou tegen hem kunnen zeggen pobeer L2 ook eens uit en dan komt zijn beargumentatie/mening over vergelijking nog sterker en beter over. Vind ik dan :) Is dan geloofwaardiger dan als men alleen WoW heeft gespeeld en niets heeft om te vergelijken als alleen maar WoW... :) (ik kan mijzelf dus niet toevoegen aangezien ik niet zoveel heb gespeeld)

Intel© Conroe E6600 | Asus P5W DH Deluxe | XFX nVidia 8800 GTS 320MB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | WD 250GB Extern | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP2

Funky vidi vici!

quote:
Tijgertje84 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:04:
maar ik merk toch en ook van FunkyTrip dat men L2 vergeet. Ik zou tegen hem kunnen zeggen pobeer L2 ook eens uit en dan komt zijn beargumentatie/mening over vergelijking nog sterker en beter over. Vind ik dan :) Is dan geloofwaardiger dan als men alleen WoW heeft gespeeld en niets heeft om te vergelijken als alleen maar WoW... :) (ik kan mijzelf dus niet toevoegen aangezien ik niet zoveel heb gespeeld)
Ik heb veel filmpjes van L2 gezien en die zien er mooi uit. Classes/races in L2 zijn ook zeer diep uitgewerkt. Helaas is L2 erg Aziatisch en het is dus vooral een grindfest. Als je daar van houdt, prima, maar ik prefereer het quest systeem in WoW en eigenlijk het quest systeem in LOTR nog meer.

Volgens mij heeft L2 nog meer last van farmers & botters naar wat ik lees op het net. Dat hele gebieden worden gedomineerd door farm guilds die elke speler afslachten of het leven zuur maken die in de buurt komt.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

quote:
FunkyTrip schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:21:
[...]

Ik heb veel filmpjes van L2 gezien en die zien er mooi uit. Classes/races in L2 zijn ook zeer diep uitgewerkt. Helaas is L2 erg Aziatisch en het is dus vooral een grindfest. Als je daar van houdt, prima, maar ik prefereer het quest systeem in WoW en eigenlijk het quest systeem in LOTR nog meer.

Volgens mij heeft L2 nog meer last van farmers & botters naar wat ik lees op het net. Dat hele gebieden worden gedomineerd door farm guilds die elke speler afslachten of het leven zuur maken die in de buurt komt.
Klopt het is aziatisch.
Ik snap niet wat je bedoeld met grindfest? Quests zijn prima verdeeld je moet ook quests doen om van class te transferen etc waar je echt uren mee bezig kunt zijn. Ik denk dat je meer refereerd naar die repeatable quests die je oneindig over kunt doen om zo aan veel geld te komen ofzo?? (niet dat het werkt want je krijgt juist enorm weinig voor die repeatable quests waar je bij eenmalige quests veel betere stuff krijgt maar dus maar 1x kunt behalen...)

Wat bots betreft weet ik niet want speel op private servers waar bots worden gebanned. Een van de redenen waarom ik niet ga betalen voor een MMORPG.
(ino ik zou moeten dokken maar goed, ik ben anti bots dus vandaar dat ik dus ook niet geld ga dokken om mijn eigen zuur te laten maken door bots. Vriend van me speelde WoW en zei dat het ook zo was bij WoW wat bots betreft. Licht aan de server denk ik waar je op zit. Maar goed zolang ze de policies niet aanpassen en bots gewoon bannen en niet met het gezeik komen van jah maar die accounts worden ook betaald etc... wat dus de main reden imo dat men niets doet tegen bots.
Dit doen ze dus wel bij de private servers waar je dus vollop de game kunt beleven zoals het hoort zonder botters :) )

Reg. datum: 06 maart 2001

Is er al een GOT kinship op Eldar?
Zoniet dan wil ik er best 1 opzetten.

contact Illwyn of Serinia ingame of reply hier :)

Zo ja dan wil ik wel lid worden :) en mn vriendin ook wel :)

qntal wijzigde dit bericht 03-05-2007 12:02 (20%)

The Fonz
Reg. datum: 15 januari 2004

quote:
FireFly schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 07:55:
[...]

Net alsof WoW het enigste en eerste MMO is dat er is (en werkt). Je kan niet zomaar alles vergelijken met WoW. Als je nog steeds zin hebt in WoW, blijf bij WoW want elke andere MMO zal dan toch tegenvallen. Als je WoW beu bent, dan start de zoektocht naar een nieuwe thuis. Trials en buddykeys zijn dan een goede start! Je moet ook niet afgaan van reviews en ander mensen hun mening, je moet maar eens lezen hoevel cr*p er over WoW gepost wordt terwijl blijkbaar nog een hoop mensen dit spel zeer graag spelen, zelfde geldt voor andere games.
Een ding over LOTRO kan ik je wel zeggen, dit spel is gebaseerd op een zeer uitgebreide lore, als je voor dit soort dingen bent, dan ga je 't spel graag spelen.
hoef je niet meteen te gaan flamen, en ik heb nergens gezegd dat ik het spel met WoW zit te vergelijken, ik vroeg me alleen af wat dit spel zichzelf uniek maakt van WoW???

maar aangezien daar niet echt een gepast antwoord op kwam (behalve geflame) vrees ik het ergste... :X

Ik heb Ragnarok Online, Lineage 2, Last Chaos, Rose Online, Flyff, Rappelz en WoW gespeeld, maar ik lees hier toch weer genoeg generaliserende berichten van mensen (die denken er wat vanaf te weten) er dus niks van af weten, zoals het noemen van WoW een 14 jarige game (lol?) en lineage 2 niet populair is in europa.... maar goed...

ik ga hem wel ff testen ;)

Legendary1983 wijzigde dit bericht 03-05-2007 11:52 (14%)

Darkmoon Faire [EU] Craoker - Undead Warrior

Reg. datum: 12 april 2007

quote:
FunkyTrip schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:40:
[...]

en geloof me. Geen spel heeft een betere GUI en game 'smoothness' dan WoW.
WOW is voor mietjes

WoWEVELotRO

Ik heb enkele weken terug L2 geprobeerd (trial), maar ik vond het er:

1. slecht uitzien, maar heb niet veel zitten tweaken met de video opties. Spel is toch al wat ouder, heb 6600GT en 1 gig ram aan boord, 2600+ amd cpu die aan 2.1 Ghz draait
2. de wijze van lopen van de chars was ronduit belachelijk (ik ga op mijn bakkes, maar loop toch vooruit, dus ik hang ferm scheef als ik loop)
3. combat systeem ging wel, weinig problemen mee

Misschien toch maar eens opnieuw proberen.

* Me interested in Priv.Server - info sturen naar stijn punte bovy at gmail punte com :)

WoWEVELotRO

quote:
Nog zo een platitude en je kan de politiek in.

Carpe Noctem
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Reg. datum: 27 september 2006

Als je wilt weten waarom WoW een beter spel is dan dit.....Simpel jullie hebben het er nu al een pagina over in het LOTRO topic har har har. xD
EN btw Lineage 2 is 1 groot saai grindfest, je kan objectief gezien niet zeggen dat het beter is. En alles met Wow vergelijken is wel logisch. WoW borduurde berder op de MMORPG reeks het bracht niks echt nieuws maar smoothe het allemaal. Het is tot nu toe wel de beste MMORPG en blijft het denk ik nog wel.
Maar back ontopic, WoW ken ik al goed genoeg hoor liever meer over LOTRO. En als in WoW 14 jarige kiddies zitten...tja die reacties hier krikken het niveau ook niet echt op he?

Maar is er iets van een trial account? Zijn er buddy keys. Ik wil het wel graag proberen, zeker het deed systeem wil ik wel is zien. Exploreren vind ik altijd leuk om te doen, ik ben geen hardcore grinder maar zit er meer voor sociale dingen en stomme dingen in de ingame wereld doen(base jumpen vanaf dammen etc in WoW, Naakt door Ironforge rennen met een vishengel als Tauren xD).
Als iemand een buddy account/key heeft en mij zou willen geven zou ik dat tof vinden, ik zoek eigelijk wel weer een goed spel om tijd in te steken :)

En hoe zit het met Role Play servers? Niet dat ik een die ahrd role player ben, maar ik probeer altijd wel redelijk inchar te spelen. Dat was het enige jammere van WoW geen RP'ers en die RP servers zaten alleen van die zogenaamde1337 players met allerlei domme RP regels die nergens op sloegen...losers....

Postius wijzigde dit bericht 03-05-2007 12:54 (11%)

Xdoos Gamertag: Postius

Funky vidi vici!

quote:
Postius schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:52:
En alles met Wow vergelijken is wel logisch. WoW borduurde berder op de MMORPG reeks het bracht niks echt nieuws maar smoothe het allemaal. Het is tot nu toe wel de beste MMORPG en blijft het denk ik nog wel.
Maar back ontopic, WoW ken ik al goed genoeg hoor liever meer over LOTRO. En als in WoW 14 jarige kiddies zitten...tja die reacties hier krikken het niveau ook niet echt op he?
Mijn woorden inderdaad :)
Ik kan momenteel weinig over LOTR melden helaas, want elke keer als ik wil spelen liggen de servers eruit, de hele avond zelfs. Alleen eergisteren even kunnen spelen :(
quote:
En hoe zit het met Role Play servers? Niet dat ik een die ahrd role player ben, maar ik probeer altijd wel redelijk inchar te spelen. Dat was het enige jammere van WoW geen RP'ers en die RP servers zaten alleen van die zogenaamde1337 players met allerlei domme RP regels die nergens op sloegen...losers....
Tja, de welbekende RP nazi's zijn als de dood dat er niet RPers komen en dat laten ze dusdanig luid merken dat de sfeer er soms zelfs minder wordt dan op een gewone server. Uiteindelijk komen ze er achter dat het vechten tegen de bierkaai is en wordt de sfeer beter. Want hoe je het ook wendt of keert, de gemiddelde leeftijd op een RP server is hoger dan op een gewone server en statistisch gezien vertonen volwassenen minder 14-jarig gedrag dan 14 jarigen. Ik speel op Laurelin en het RP gehalte valt wel mee, behalve op de RP hotspots zoals de Prancing Pony.

Reg. datum: 20 juli 2000

quote:
Legendary1983 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:48:
[...]
hoef je niet meteen te gaan flamen, en ik heb nergens gezegd dat ik het spel met WoW zit te vergelijken, ik vroeg me alleen af wat dit spel zichzelf uniek maakt van WoW???
Was helemaal niet als flame bedoelt, als dit zo overkwam, mijn excuses, zal wel misverstand zijn tussen BE/NL dan :&gt;
Anyway, wat maakt LOTRO uniek is dat 't allemaal om LOTR gaat. Verder is een een MMO gelijk WoW en EQ en EQ2 en ....

Enigste nadeel van deze nieuwe MMO is dat 't weer een high fantasy mmo is. Ik denk dat ik me beter zal voelen in een sci-fi setting (zoals SWG, voor de beruchte patch).

quote:
Legendary1983 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:48:
[...]
Ik heb Ragnarok Online, Lineage 2, Last Chaos, Rose Online, Flyff, Rappelz en WoW gespeeld, maar ik lees hier toch weer genoeg generaliserende berichten van mensen (die denken er wat vanaf te weten) er dus niks van af weten, zoals het noemen van WoW een 14 jarige game (lol?) en lineage 2 niet populair is in europa.... maar goed...
het enigste wat ik heb gezegd is die 14 jarige community, dit zijn niet mijn woorden maar wordt waar ik ook kom wordt dit gezegd dus vandaar dat ik ernaar refereer (mijn excuses als ik daarmee iemadn beledig...)

En lineage 2 is niet populair nee in europa(ga maar na waar het in de winkels ligt, nergens juist daar heb ik dus een punt. Schappen vol met WoW dozen maar L2 uhm.....), maar gelukkig zijn er genoeg die het spelen. Merendeel wel oost europa moet ik zeggen (waar ook de meeste private servers vandaan komen). Is natuurlijk ook nog de offi Teon server (europe) :)

Funky vidi vici!

quote:
Tijgertje84 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:34:
Wat bots betreft weet ik niet want speel op private servers waar bots worden gebanned. Een van de redenen waarom ik niet ga betalen voor een MMORPG.
Private servers zijn totaal niet te vergelijken met echte servers. De economie is totaal anders, het volk dat daar speelt is anders, de eigenaren kunnen van alles en nog wat toevoegen en veranderen. Als je op een private server speelt dan kun je mijns insziens weinig zeggen over de werkelijke sfeer en feeling van een spel.

quote uit wikipedia voor L2:
"Currently, it is common for private servers to be found hosting Chronicle 4. The game play is commonly altered by boosting the experience rates, the monetary drop rate, and the item drop rate, making higher-quality gear easier to obtain. Many servers also feature unique "twists" which keep them apart from the rest."

FunkyTrip wijzigde dit bericht 03-05-2007 13:39 (23%)

Reg. datum: 20 juli 2000

Voor diegene die nog niet overtuigd zijn, IGN heeft een preview gepost. Ze vinden dat ze nog niet genoeg gespeeld hebben om een volledige review te doen:
quote:
This game does many things MMOs have done before, but does them so well and in such a visually appealing, refined package it's difficult to pull away once you dive in. Though we haven't played enough to give the game a full review yet, at this point we have few reservations about recommending it to any interested, whether you're a newcomer to the MMO genre or grizzled veteran.
Bron:
http://pc.ign.com/articles/785/785179p1.html

Reg. datum: 03 mei 2007

quote:
qntal schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:48:
Is er al een GOT kinship op Eldar?
Zoniet dan wil ik er best 1 opzetten.

contact Illwyn of Serinia ingame of reply hier :)

Zo ja dan wil ik wel lid worden :) en mn vriendin ook wel :)
Zover ik weet niet :)

Mocht je hulp nodig bij het opzetten dan kan je mij ingame bereiken onder Suiram.

WAR: Shival R15/RR14 BW - Mayric R7/ RR6 RP

Reg. datum: 06 maart 2001

quote:
Sui schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:42:
[...]

Zover ik weet niet :)

Mocht je hulp nodig bij het opzetten dan kan je mij ingame bereiken onder Suiram.
Ik heb 6 mensen nodig om een kinship te starten en heb er nu 3 dus als je op Eldar zit en graag in een nederlandse kinship wil meldt je dan aan!

quote:
FunkyTrip schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:34:
[...]

Private servers zijn totaal niet te vergelijken met echte servers. De economie is totaal anders, het volk dat daar speelt is anders, de eigenaren kunnen van alles en nog wat toevoegen en veranderen. Als je op een private server speelt dan kun je mijns insziens weinig zeggen over de werkelijke sfeer en feeling van een spel.

quote uit wikipedia voor L2:
"Currently, it is common for private servers to be found hosting Chronicle 4. The game play is commonly altered by boosting the experience rates, the monetary drop rate, and the item drop rate, making higher-quality gear easier to obtain. Many servers also feature unique "twists" which keep them apart from the rest."
heb je helemaal gelijk is daarom speel ik ook op low rate server ofwel alles zoals op retail.
er zijn duizenden servers maar merendeel zijn pvp servers :S ofwel alle rates 1000x -.- :X
en dat is niet te vergelijken nee.

Reg. datum: 12 maart 2002

Bij deze bedel ik nog eens om een trial/buddy key :X
Ik zou het spel echt graag eens proberen.

Ik zou echt heel dankbaar zijn moest iemand de moeite willen doen om mij aan een trial account te helpen.

Een PM via forum of MSN zou perfect zijn, duurt maar een paar minuten en je maakt er iemand blij mee :)

Het is goed voor je Karma :D

[/spam]

The Dud3 wijzigde dit bericht 03-05-2007 14:48 (17%)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Reg. datum: 03 mei 2007

Loop even snel naar bijvoorbeeld de Mediamarkt en haal zo'n doosje op voor 2,50 euro. Krijg je ook nog een leuke cape en je bent stukken sneller klaar :)

WAR: Shival R15/RR14 BW - Mayric R7/ RR6 RP

Ik kon de volgende gamespecial van onze zuiderlijke buren jullie niet onthouden. De Belgische INBOXtv heeft n.a.v. The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar twee gamespecials gemaakt van beide 25 minuten lang. Je kunt één van deze specials terugvinden op Youtube:

Deel 1; http://www.youtube.com/watch?v=JfpjzllFNAM
Deel 2; http://www.youtube.com/watch?v=8CEuBhWM4CM
Deel 3; http://www.youtube.com/watch?v=AHNssQHdjZc

Er kan op dit moment alleen een trial account aangevraagd worden via de pre-order pack, ik heb een aantal links verzameld van webshops waar ze nog verkrijgbaar zijn:

http://www.dimensionplus.nl/index3.asp?url=/link.asp?pid=74959
http://www.mediaboetiek.nl/produktgames.php?platform=c4&artikelnummer=59474

Ze zijn ook nog verkrijgbaar in diverse winkels, zoals de Bart Smit, Media Markt, Free Record Shop e.d.

CodieRaoul wijzigde dit bericht 03-05-2007 16:12 (8%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: