Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hmz, weet niet of ik dit nu onder het topic voor TomTom, de N80, Bluetooth problemen of GPS ontvangers moet plaatsen, dus ik probeer het eerst maar hier.

TomTom 6 draait op mijn Nokia N80, daarvoor maak ik gebruik van een Oasis bluetooth GPSontvanger. Dat werkt prima. Echter, eerder maakte ik gebruik van een Sony-Ericsson bluetooth headset, waardoor de navigatie achter ging lopen. Dat vond ik vreemd, maar de headset had al kuren dus ik dacht misschien gaat het over bij een andere headset oid.
Recentelijk heb ik een Parrot CK3000 Evolution Bluetooth Carkit aangeschaft. Hier mee blijft het probleem bestaan. De navigatie loopt gewoon zo'n 3 tot 5 honder meter achter, en dat is toch wel lastig in de stad...

quote:
zzz16 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:12:
Kan dit met tom tom:

Een aantal adressen in een wijk invoeren ( willekeurige volgorde ) en dat tom tom de ideale route dus straten die dicht bij elkaar liggen opzoekt?

Ik gebruik nu route 66 die kan wel meerdere adressen alleen zet deze ze gewoon achterelkaar zoals ik ze invoer zo kross ik dus van de ene hoek naar de andere hoek in de wijk.
Travelling Salesman Problem, en nee, dat kan ook TomTom niet.

TomTom HOME 2.2 Windows en Mac

quote:
Dagi schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:25:
[...]

Ik zie dat de 6915 voortaan 499 euro kost. Hoe snel en hoe goed werkt dit samen met TomTom 6? Krijg jij wel filenews? Gebruik je het ook voor je pushmail en voor telefoongesprekken? Is zijn GPS antenne vergelijkbaar met SirfStar3?
Het werkt op zich prima, niet supersnel allemaal maar het werkt wel. Het scherm heeft niet zo'n hoge resolutie maar de ingebouwde GPS-ontvanger wekt perfect.

Alleen is dit mijn eerste PDA met navigatiesoftware dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal.

Kan iemand mijn onderstaande probleem bevestigen of oplossen?
quote:
Ik draai TomTom navigator 6 op een HP iPAQ hw6915. Als ik wil navigeren naar een nuttige plaats (POI), bijvoorbeeld NP in stad, Arnhem, Museum, dan zijn alle namen te lang om helemaal te kunnen lezen. Als ik er eentje aanklik dan heb ik hem meteen geselecteerd. Is daar een betere methode voor?
Work Smart - Not Hard

quote:
zzz16 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:12:
Kan dit met tom tom:

Een aantal adressen in een wijk invoeren ( willekeurige volgorde ) en dat tom tom de ideale route dus straten die dicht bij elkaar liggen opzoekt?

Ik gebruik nu route 66 die kan wel meerdere adressen alleen zet deze ze gewoon achterelkaar zoals ik ze invoer zo kross ik dus van de ene hoek naar de andere hoek in de wijk.

Een andere software mag ook :)
Route 66 is dat een online programma of iets wat je op je pda moet zetten?
Dit lijkt mij namelijk ook zeer handig!

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Reg. datum: 04 februari 2003

Weet iemand of het mogelijk is om TomTom Navigator 6 te draaien op een Nokia 6630? Ik kan nergens vinden of de 6630 de juiste Symbian versie heeft.

Zie het nut niet in om hier een leuke quote van iemand anders te plaatsen.

Reg. datum: 27 oktober 2004

quote:
Dagi schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:04:
[...]

Route 66 is dat een online programma of iets wat je op je pda moet zetten?
Dit lijkt mij namelijk ook zeer handig!
Op de PDA http://www.pdashop.nl/pro...wms-benelux-software.html
Werkt perfect.
Ik zoek alleen nog een oplossing voor het Travelling Salesman Problem ( Echt een Uber omschrijving btw)

Work Smart - Not Hard

quote:
zzz16 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:19:
[...]

Op de PDA http://www.pdashop.nl/pro...wms-benelux-software.html
Werkt perfect.
Ik zoek alleen nog een oplossing voor het Travelling Salesman Problem ( Echt een Uber omschrijving btw)
HAHAHAHAHA :D _/-\o_
Dat vond ik dus ook! Zeeeeeer herkenbaar! :D 8)

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Ik heb nu versie 6.010 op m'n telefoon staan. TomTom home biedt echter niet aan om te updaten, terwijl er wel verbinding is met de telefoon en volgens de TS nieuwere versies uit zijn. Kan ik de updates ergens los downloaden? En zo ja, hoe installeer ik die dan?

Toshiba Tecra A7-243 / Hitachi Travelstar 7K200, 200GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)

Work Smart - Not Hard

Ik heb tomtom 5.21 op mijn PDA staan. Kan ik hier ook de vernieuwde tomtom 6.75 mappen gebruiken?

Acties: [view][quote]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
quote:
Paters schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:24:
Weet iemand of het mogelijk is om TomTom Navigator 6 te draaien op een Nokia 6630? Ik kan nergens vinden of de 6630 de juiste Symbian versie heeft.
Nee, die gaat er niet op werken.
quote:
Rick Molema schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:52:
Ik heb nu versie 6.010 op m'n telefoon staan. TomTom home biedt echter niet aan om te updaten, terwijl er wel verbinding is met de telefoon en volgens de TS nieuwere versies uit zijn. Kan ik de updates ergens los downloaden? En zo ja, hoe installeer ik die dan?
Voor symbian is 6.010 de nieuwste, de rest is allemaal voor PDA`s. :)
quote:
Dagi schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:18:
Ik heb tomtom 5.21 op mijn PDA staan. Kan ik hier ook de vernieuwde tomtom 6.75 mappen gebruiken?
Nee, dit zal niet gaan. De nieuwe maps zijn alleen voor de 6xxx series. Je kan even de 1gb versie proberen, maar waarschijnlijk zal die het ook niet doen. :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

quote:
DaannO schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:40:
[...]
[...]
ooooooooooh dank :)

Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)

quote:
DaannO schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:40:
[...]

Voor Symbian is er ook al een 6.020. Weet niet of 'ie al officieel uit is, maar hij circuleert wel rond, zeg maar. Onduidelijk wat de verschillen tussen 6.010 en 6.020 zijn.

Microsoft Windows XP SP3, FF3

StuiTeR schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:18: topic: [TomTom] Het grote TomTom ONE topic

Nou het valt me op dat de tt soms wel erg ruim in zijn meters rekent. Tot gister had ik een medion die op de meter nauwkeurig de snelweg borden 'nu nog 600 meter' aangaf. De TT zegt vaak dan nog 900 meter. Ook in straten 'hij zegt nog 50 meter' terwijl ik op 10 meter van de kruising ben

Het lijkt er op dat TT de werkelijke afslag afstand aan houdt. dwz tot onder aan de afslag / werkelijke kruising.

En volgens mij kon ik dat juist in dat menu wat ik nu kwijt ben instellen.

Weet iemand hoe ik daar weer kan komen en of ik daar inderdaad dit kan veranderen ????

Zelf vind het enige minpunt dat de TTgo de afslag inderdaad tot onderaan berekend.
Met name bij lange afslagen is dat wel eens verwarrend.

Ben ik helemaal mee eens, het is soms erg verwarrend WANNEER je moet afslaan met tomtom.
Hiervoor een medion navigon ideaal, tomtom ook prima alleen met dit grote nadeel .
Is dit misschien ergens in te stellen in tomtom??/

Firefox 3.0

Als je toch een instructie van de stem krijgt, kijk je toch gewoon even op het scherm om te kijken hoe de situatie zich straks in de praktijk voor gaat doen... :Z

Microsoft Windows XP SP3, FF3

quote:
Rick Molema schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:03:
Als je toch een instructie van de stem krijgt, kijk je toch gewoon even op het scherm om te kijken hoe de situatie zich straks in de praktijk voor gaat doen... :Z
dat is niet aan de orde. tomtom zou toch gewoon aan moeten kunnen geven, wanneer je rechtsaf slaat bij het begin v.d. afslag en niet bij de daadwerkelijke afslag misschien honderd meter verderop.

navigon kan dit blijkbaar wel

Firefox 3.0

Marcel
Reg. datum: 08 september 2003

Ik heb een TomTom Go 300 met de Benelux mappen erop. Het SD kaartje wat erin zit is van TomTom en is 128 mb "groot".

Nu wil ik er graag meer mappen op zetten, heel Western Europe bijvoorbeeld, maar dat gaat natuurlijk niet passen op 128 mb. Nu heb ik van me digitale camera een 2 gb Ultra II kaartje als FAT geformateerd en daar de inhoud van de TomTom 128 mb kaart opgezet, maar als ik die wil gebruiken krijg ik de melding (visueel) dat de kaart niet goed is. Is dit niet mogelijk?

Als dat niet kan wil ik graag de nieuwe Benelux kaarten erop zetten, maar deze zijn 122 mb en dan moet de software er nog bij... de huidige Benelux kaart is maar zo'n 40 mb. (de TomTom SD wordt voor zo'n 80 mb gebruikt).

Iemand ideeen / sugesties?

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

Ik heb Tom Tom 6 mobile draaien op mijn Nokia E61. Maar ik kan alleen navigatie in plaatjes gebruiken, 3D weergave werkt niet en is grijs, iemand enig idee? :)

quote:
ephymerous schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:37:
Ik heb Tom Tom 6 mobile draaien op mijn Nokia E61. Maar ik kan alleen navigatie in plaatjes gebruiken, 3D weergave werkt niet en is grijs, iemand enig idee? :)
Geen GPS signaal? Anders even opnieuw installeren misschien :)

quote:
inVision schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:37:
Ik heb een TomTom Go 300 met de Benelux mappen erop. Het SD kaartje wat erin zit is van TomTom en is 128 mb "groot".

Nu wil ik er graag meer mappen op zetten, heel Western Europe bijvoorbeeld, maar dat gaat natuurlijk niet passen op 128 mb. Nu heb ik van me digitale camera een 2 gb Ultra II kaartje als FAT geformateerd en daar de inhoud van de TomTom 128 mb kaart opgezet, maar als ik die wil gebruiken krijg ik de melding (visueel) dat de kaart niet goed is. Is dit niet mogelijk?

Als dat niet kan wil ik graag de nieuwe Benelux kaarten erop zetten, maar deze zijn 122 mb en dan moet de software er nog bij... de huidige Benelux kaart is maar zo'n 40 mb. (de TomTom SD wordt voor zo'n 80 mb gebruikt).

Iemand ideeen / sugesties?
Voor heel west Europa heb je 944 MB nodig. Nieuwe geheugenkaart kopen?

Geen houthakker.

Ik was al helemaal onder de indruk van de mogelijkheden van zo'n navigatiesysteem, maar zoiets als POI's is toch wel het toppunt.

Heb je die ook voor campings? Van die last minute campings, waar je even moet aanbellen om te mogen staan voor een tientje ofzo. Handigheden voor op een roadtrip.

Heeft iemand wellicht een lijstje van POI zooi?

-edit-

Ah, die POIplace heeft zoiets. :9.

Verstekbakker wijzigde dit bericht 14-05-2007 01:34 (6%)

Retteketet met dat banket.

Marcel
Reg. datum: 08 september 2003

quote:
Soldaatje schreef op zondag 13 mei 2007 @ 23:55:
[...]

Voor heel west Europa heb je 944 MB nodig. Nieuwe geheugenkaart kopen?
Ik heb dus de 2 gb geheugen kaart van mijn camera gebruikt, en daar de bestanden van die 128 mb kaart opgezet, maar bij het booten geeft hij dan aan dat de SD kaart niet goed is.

Of moet je zoiets via TomTom Home doen met backup ed.?

one man,.. one soul,.. one hart,.. no mercy,.. one vision - inVision

Backup/restore zou goed moeten gaan, tenzij de SD los gekocht is. Omdat een losgekochte SD in alle apparaten moet werken is in dat geval de kaart aan de fysieke SD gekoppeld (het is niet voor niets Secure Digital)

TomTom HOME 2.2 Windows en Mac

Geen houthakker.

Is dat POIplace/CheckPOInt trouwens te gebruiken icm Symbian?

Retteketet met dat banket.

:? Kan je ook navigeren door GPS coordinaten in te vullen?
Ja, deze optie is inderdaad toegevoegd in Navigator 6.

Dit staat in de FAQ.
Ik heb versie 6.010 (7640) met kaarten v660.1223 en daar kan het niet mee. Ik heb het draaiende op mijn N73, alles werkt prima maar de optie navigeer naar gps coordinaat is "greyed out"

Klopt dit??

Reg. datum: 08 november 2000

quote:
vanaalten schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:46:
[...]

Voor Symbian is er ook al een 6.020. Weet niet of 'ie al officieel uit is, maar hij circuleert wel rond, zeg maar. Onduidelijk wat de verschillen tussen 6.010 en 6.020 zijn.
Ik heb versie 6.020 nu draaien op mijn Nokia E50. Deze draait een stuk trager dan versie 6.010, route uitrekenen gaat sneller maar navigeren gaat targer, iemand dezelfde ervaring ?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws