Gathering of Tweakers

Quicksearch
http://www.vdberg.org/GoT//SpeedlinqLogo.jpg
http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Vorige delen:http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Wie is Speedlinq
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Diensten - ADSL
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Diensten - Bellen
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - ADSL
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - Bellen
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Instellingen - ADSL modus en SNR
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Actievoucher
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Aandachtspunten
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Conclusie
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Algemene Voorwaarden
http://www.vdberg.org/GoT/bullet.gif Contact/Support

Wie is Speedlinq
Speedlinq is een in 2002 opgerichte Internet Service Provider (ISP), die zich uitsluitend richt op de verkoop van ADSL-breedband aansluitingen en daarbij passende producten en diensten. Speedlinq wil het gebruik van snel internet vooral makkelijk en leuk maken, en heeft daarop zijn producten en diensten afgestemd.

Een goed product, ook in de winkel verkrijgbaar, snel en eenvoudig te installeren en activeren en een unieke breedband startpagina. Dat is Speedlinq.
Speedlinq BV is een niet-beursgenoteerde onderneming. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd.

Diensten - ADSL
Speedlinq bied ADSL abonnementen aan via de volgende netwerken:
  • Tiscali netwerk
  • BBned netwerk
  • KPN netwerk
Voor een overzicht van de abonnementen en de kosten hiervan, ga naar de Speedlinq website

Diensten - Bellen
Speedlinq bied ook VoIP. Voor een bedrag van ¤ 4,95 kun je onbeperkt bellen naar:
  • Speedlinq abonnees (Geen starttarief, geen kosten p/minuut)
  • Vaste telefoon nummers in Nederland (Starttarief van ¤ 0,05, geen kosten p/minuut)
Let op! Als je een nummer belt en het is in gesprek betaal je ook ¤ 0,05 start tarief

Voor de overige tarieven en meer info over bellen, ga naar de Speedlinq Bellen site

Instellingen - ADSL
Weet iemand alle instellingen? Zo ja, effe posten graag :)

Instellingen ADSL Tiscali Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen ADSL BBned Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/35

Instellingen ADSL KPN Netwerk:
Encapsulation = LLC
VPI/VCI = 0/34

Instellingen - Bellen

Instellingen VoIP Tiscali Netwerk:
SIP Service Domain tel.telefoniedienst.nl
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000

SIP URI: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (bijvoorbeeld 31201234567)
Username: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (bijvoorbeeld 31201234567)

Instellingen VoIP BBned Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Instellingen VoIP KPN Netwerk:
Registrar: sip.ritstele.com
Registrar Port: 38383
Proxy: sip.ritstele.com
Proxy Port: 38383
Expire Time: 3600

Instellingen - ADSL modus en SNR

Om een stabielere verbinding (of juist een hogere snelheid) te krijgen kan je de ADSL modus en de signal-to-noise ratio (SNR) aanpassen. Dit kan voor SpeedTouch modems met de DMT tool. Om in deze tool aanpassingen te doen moet je de volgende stappen doorlopen:
  • Bovenaan in programma 'misc options' selecteren
  • Klik op 'enable experimental area'
  • Bevestig met 'ja', klik op 'save/close'
  • Je hebt nu tabblad 4 en 5 zichtbaar
Om de ADSL modus aan te passen doe je vervolgens:
  • Selecteer tabblad 4 (aan de rechterkant dus)
  • Druk links op 'connect' en rechts op tabblad 4 selecteer je 'adsl2' of 'adsl1'
  • Klik op 'apply/resync'. Wacht tot de modem weer contact heeft met de dslam
  • Klik op 'save settings'

Actievoucher
Om gebruik te maken van de anbiedingen moet je een Actie Voucher invullen.
  • Vul hier de ActieVoucher in

Aandachtspunten
  • Gratis modem, geen aansluitkosten en actiekorting op abonnement dient door de abonnee eerst te worden betaald en wordt pas terugbetaald als aan alle voorwaarden is voldaan!
  • De helpdesk kost ¤ 0,70 per minuut en het kan even duren eer je iemand aan de telefoon krijgt!
  • De deskundigheid van de helpdesk laat soms te wensen over!
  • Communicatie is alleen mogelijk middels de formulieren op de website en de te dure helpdesk!
  • Sommige modems werken niet goed samen met sommige abonnementen!
  • Speedlinq geeft weinig informatie over instellingen van de ADSL abonnementen en het Speedlinq Bellen.
  • Speedlinq heeft een eigen usenet newsserver, maar voor gebruik met meer dan 1 thread op 256 kbps moet worden bijbetaald.

Conclusie
  • Als je de goedkoopste internetverbinding zoekt en weinig service behoeft, zit je bij Speedlinq goed
  • Voor de service kun je dus in dit topic terecht ;)

Algemene Voorwaarden

Contact/Support
  • Speedlinq support
  • Speedlinq modem support
  • Vragenformulier
  • Klachtenformulier (let op: je krijgt een E-mail met een link die je aan moet klikken voordat je klacht in behandeling wordt genomen)
  • Klantenservice: (kies 2 in het menu) 0900-7733354 (¤ 0,70 p/m) Technische Helpdesk:(kies 1 in het menu) 0900-7733354 (¤ 0,70 p/m) De helpdesk is bereikbaar van: maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 21:00 uur zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur
Adresgegevens
Speedlinq BV
Saturnusstraat 60
2516AH 's-Gravenhage
Telefoon: 070-3816981
Fax: 070-3830185

RichieB wijzigde dit bericht 02-08-2007 16:43 (15%)

Reg. datum: 27 november 2002

oke hier herhalen dan maar voor de zekerheid:
quote:
vraagje:
heeft iemand ervaring met speedlinq in den haag?
en dan vooral het 20Mbit abbonement + telefonie?

wij willen van xs4all af aangezien die erg duur is, en omdat speedlinq een mogelijkheid bied om je ISDN mee te nemen zouden we dit wel willen proberen, maar dan wil ik graag weten of het een beetje betrouwbaar is.
ik zit zelf op ongveer 930m van de centrale, kunnen wij dan de volle 20mbit halen?

Reg. datum: 16 februari 2007

@RitchieB

Wat bedoel je met
Sip URI: 310 en
Username: 310?
Dit moeten toch de gebruikers gegevens zijn die je in de brief krijgt na het aanvragen van de telephonie? Dit is wel een beetje verwarrend.
Hier gaan nieuwe gebruikers al de mist mee in, als ze dit zo invullen, dan krijgen ze zeker geen verbinding.
De Sip URI en de Username zijn het zelfde, beginnend met 31 dan je netnummer en dan je telefoonnummer. (Zo is het in ieder geval bij mij) (Voorbeeld 31161123456) :)

Een brief sturen i.p.v. bellen is ook een optie, een stuk goedkoper, maar het duurt wat langer voordat je antwoordt krijgt.

Nobel wijzigde dit bericht 23-04-2007 12:28 (11%)

Ik wil mijn kabel er uit gooien, ik ga verhuizen, en dat kost mij iets te veel, dus dacht ik er aan om ADSL te nemen, en misschien wel van Speedlinq (vanwege de prijs), ik werk zelf in de automatisering dus mocht er iets niet lekker lopen dan kan ik zelf altijd nog het een en ander uitzoeken.
Ik woon zo'n 900 meter van de centrale af volgens zo'n bereken site. Ik kan kiezen tussen bbned, babyxl, en KPN. Ik wil dus voor de snelste gaan, nml. tot 20 mbit.
Nou is mijn vraag eigenlijk, welke kan ik het beste nemen, wat is tegenwoordig de beste, bbned, babyxl of kpn? De kosten zijn overal gelijk.
Verder, welke modem krijg je er bij en wat is de levertijd, weet iemand dat?
Je kan trouwens toch gewoon ADSL nemen ook als je geen KPN belbasis of weet ik veel hebt?
Ik heb ook aan Orange zitten denken, die zijn eigenlijk even duur, maar wel "bekender".

eX0duS wijzigde dit bericht 23-04-2007 10:54 (11%)

Drive it like you stole it.

Oh man, dat je die vragen durft te stellen 2 posts onder de TS...... ;)

Al je vragen zijn in eerdere delen (iig deel 5) en de TS al beantwoord.

quote:
Nobel schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:21:
@RitchieB

Wat bedoel je met
Sip URI: 310 en
Username: 310?
Ja dat was een beetje onduidelijk in de TS. Ik heb het aangepast.

quote:
RichieB schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:32:
[...]

Ja dat was een beetje onduidelijk in de TS. Ik heb het aangepast.
Als de gebruikers dit overnemen zal het nog niet werken.
Het beste kan je daar vermelden.

SIP URI: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (voorbeeld: 31201234567)
Username: Gegevens uit je brief van Speedlinq bellen (voorbeeld: 31201234567)
:)

Oh? Daar staat anders niks van in de TS welke beter is, bbned, babyxl of kpn... Zal de vorige topics maar eens door gaan spitten dan...

Nog een tip voor nieuwe gebruikers van Speedlinq.
Lees eerst de vorige topics door, daar staan al een heleboel oplossingen.
Begin hier al mee als je net het abo hebt afgesloten, wacht niet tot dat je moet gaan aansluiten.
De meeste vragen die nu gesteld worden zijn al vele malen eerder beantwoordt.
Je moet er zelf ook een beetje moeite voor willen doen, en tijdens het lezen komen er ook nog veel andere dingen voorbij die je ook kan gebruiken. :)

quote:
Schweino schreef op maandag 23 april 2007 @ 11:06:
Oh man, dat je die vragen durft te stellen 2 posts onder de TS...... ;)
Al je vragen zijn in eerdere delen (iig deel 5) en de TS al beantwoord.
Misschien kun je het even samenvatten dan? :z Ik zie het niet in de TS.

Lekker belangrijk...

quote:
Wortelstok schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:57:
[...]

Misschien kun je het even samenvatten dan? :z Ik zie het niet in de TS.
Zie de post boven je ;)
quote:
Lees eerst de vorige topics door, daar staan al een heleboel oplossingen.
Zelf zoeken dus :w :P

Last.fm | Mijn DVD-collectie | Ook zo'n hekel aan fake linkjes?

quote:
mschol schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:39:
oke hier herhalen dan maar voor de zekerheid:

[...]
ik ben ook wel benieuwd wat de ervaringen van mensen in den haag zijn. Zelf woon ik ook in Den Haag en heb ik al 20mbit via bbned aangevraagd. Ik hoop binnenkort het gehele pakket te ontvangen na een hoop problemen vanwege KPN.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi | www.last.fm

Reg. datum: 10 oktober 2000

Misschien iets om toe te voegen onder 'Contact' ?
Via deze forms, waarvan de links niet echt actief worden gecommuniceerd (voor zover ik weet) ben ik al twee keer redelijk vlot door SL geantwoord:

http://www.speedlinq-faq....p=client&qtype=normal

http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml (Let op: Na verzenden krijg je een mail met een link ' Klik hier om je vraag naar de helpdesk te versturen' -> klikken -> pas dàn wordt je vraag/klacht echt naar de helpdesk gestuurd.)

Doane wijzigde dit bericht 23-04-2007 18:00 (50%)

Reg. datum: 10 oktober 2000

Ik meldde gisteren in Deel 5 dat usenet maar op 2 mbit liep, is weer over lijkt het.

Reg. datum: 19 maart 2006

Mijn verbinding loopt weer is te kloten... Verbinding ligt der nou uit, maar mn modem heeft wel een DSL signaal, maar internet geeft ie aan dat t niet werkt... Hij zegt dat er geen ATM gedetecteerd wordt en ook geen Ethernet. Mijn modem is een Speedtouch 780WL, en ik heb een Comfort 20000+bellen account.

Overigens staat er ook in mijn speedtouch logs de volgende fout:
SNTP No Server(s) configured, check configuration

Heeft dit iets te maken met mijn probleem?? Of ligt dit aan mijn verbinding zelf? Zijn er meer mensen in de regio Arnhem met dit probleem?

Reg. datum: 16 oktober 2002

quote:
TakkU schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:02:
Mijn verbinding loopt weer is te kloten... Verbinding ligt der nou uit, maar mn modem heeft wel een DSL signaal, maar internet geeft ie aan dat t niet werkt... Hij zegt dat er geen ATM gedetecteerd wordt en ook geen Ethernet. Mijn modem is een Speedtouch 780WL, en ik heb een Comfort 20000+bellen account.

Overigens staat er ook in mijn speedtouch logs de volgende fout:
SNTP No Server(s) configured, check configuration

Heeft dit iets te maken met mijn probleem?? Of ligt dit aan mijn verbinding zelf? Zijn er meer mensen in de regio Arnhem met dit probleem?
Ik heb dus EXACT hetzelfde probleem sinds een half uurtje. Verbinding klapte er plotseling uit en bij checken van modem zie ik ook dat de DSL verbinding gewoon UP is (speedtouch 716) maar de ATM niet meer. Link status is 'diconnected' en last error message is 'Link Failure'. Heb ook het ''Comfort 20000+bellen" over KPN netwerk. En ook de melding "SNTP No Server(s) configured" in de logging maar die stond er al altijd, heeft dit niet iets met een Timeserver te maken? Kan toch niet de oorzaak van dit probleem zijn of?

Omgeving Maastricht trouwens, ik zat al een tijdje te F5én in dit topic om er achter te komen of er meer mensen dit probleem hadden, heb 't vermoeden dat er iets goed mis is met Speedlinq op dit moment. Bellen naar helpdesk is geen optie met een minimale wachttijd van 15 minuten ;(

Tot nu toe was ik tevreden met Speedlinq, goeie en stabiele verbinding. Maar nu ik de eerste keer 's de helpdesk wil bereiken begin ik de frustraties van sommigen wel te begrijpen. Hoop dat het snel opgelost is iig.

CHeeCH wijzigde dit bericht 23-04-2007 18:16 (7%)

E6600 @3.4Ghz, Asus Commando, ATI X1900XTX@700/800, 2x1GB Team Xtreem DDR2 @1062Mhz, Dell 2405FPW

Ja ik heb dus precis hetzelfde, ligt dus gwn aan speedlinq... gelukkig bestaat het draadloze netwerk van de buren nog

Op dit moment is er een verstoring gaande voor klanten aangesloten via de Comfort abonnementen van Speedlinq.

Er wordt druk gewerkt aan een oplossing en hopen de verstoring zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Reg. datum: 16 oktober 2002

quote:
TakkU schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:15:
Ja ik heb dus precis hetzelfde, ligt dus gwn aan speedlinq... gelukkig bestaat het draadloze netwerk van de buren nog
Denk 't ook ja, hopelijk snel opgelost want ik zit remote over VPN te werken en met deze verbinding via GPRS wil dat allemaal niet opschieten :( Ik ga ook maar 's scannen op wat onbeveiligde wlan's hier in de buurt :P

E6600 @3.4Ghz, Asus Commando, ATI X1900XTX@700/800, 2x1GB Team Xtreem DDR2 @1062Mhz, Dell 2405FPW

Mjah mij is niet duidelijk of je dus gewoon een verbinding aan kunt vragen als je dus GEEN KPN lijn hebt (belbasis of weet ikveel hoe dat heet), dus gewoon niks, alleen een aansluitpunt in je woonkamer... Kan je dan gewoon bestellen?
Weet iemand iets over de levertijd?

/edit
Ik heb dat van de KPN uiteindelijk op hun site gevonden, maar ben wel benieuwd naar de levertijd...

eX0duS wijzigde dit bericht 23-04-2007 18:30 (16%)

Kan, ik heb t ook gedaan!!!

quote:
eX0duS schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:26:
Mjah mij is niet duidelijk of je dus gewoon een verbinding aan kunt vragen als je dus GEEN KPN lijn hebt (belbasis of weet ikveel hoe dat heet), dus gewoon niks, alleen een aansluitpunt in je woonkamer... Kan je dan gewoon bestellen?
Weet iemand iets over de levertijd?

/edit
Ik heb dat van de KPN uiteindelijk op hun site gevonden, maar ben wel benieuwd naar de levertijd...
Als je nog geen telefoonlijn hebt en dit aangeeft dan zal Speedlinq een verzoek doen bij KPN om een zgn. dedicated line aan te laten leggen.
Een dedicated line is een lijn die wordt aangelegd om het ADSL signaal over te transporteren, zonder dat er door de KPN een telefoniesignaal over deze lijn wordt getransporteerd.

Bron: www.speedlinq.nl

God Left This Place A Long Time Ago

Ik heb een aanvraag gedaan voor 20 mbit. :p
Nu Chello nog opzeggen... Moet ik helaas nog 3 maanden voor Jan Joker betalen, maar tjah, anders met ik ook weer 35 euro verhuiskosten etc betalen...

/edit
Ehm nou heb ik het wel aangevraagd, maar ik zie nu pas dat je 150 euro moet betalen voor de wireless+voip modem, en volgens mij komen er nog meer kosten bij... Het is wel mega goedkoop, maar ook mega onduidelijk eigenlijk. 8)7

LET OP DE KORTINGSREGELING:
Onderstaande tarieven zijn standaard tarieven. Indien actie tarieven gelden worden deze conform de
actievoorwaarden op je rekening teruggestort.
ADSL Abonnement (periodiek)
¤ 15,50
Modem (eenmalig)
¤ 149,00
ADSL Aansluitkosten (eenmalig)
¤ 89,00
ADSL Installatiekosten (i.v.m. ontbreken telefoonlijn) (eenmalig)
¤ 49,00
¤ 9,50Kosten dedicated lijn (periodiek)
Speedlinq Bellen abonnement (periodiek)
¤ 4,95
¤ 0,95Spam filter (periodiek)
Virus filter (periodiek)
¤ 1,95

eX0duS wijzigde dit bericht 23-04-2007 19:18 (74%)

quote:
Dank voor de tip! Ik zit over een paar weken in hetzelfde schuitje, nu hoef ik dat niet meer zelf uit te zoeken. :)
Reg. datum: 26 juni 2002

Zopas ruim 2 uur internet en bellen down, inmiddels weer up. Regio oost friesland

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws