Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik ben sinds kort bezig met een onderzoekje naar nieuwe GSM technologieen.

Afgelopen week ben ik gereisd naar Hong Kong en ben erachter gekomen dat er al bepaalde fabrikanten bezig zijn met onderzoek naar GSM's die meerdere sim kaarten actief gebruiken in 1 telefoon.

Het doel hierbij is dat je je prive en zakelijk nummer altijd in 1 telefoon bij de hand hebt. Ook mensen die in een grensgebied wonen en in het buitenland werken is dit ideaal. Ik begrijp dat dit een doorn in het oog is voor de telecom providers hoe hoger de roaming kosten ntuurlijk hoe beter... dat zal tevens de reden zijn dat de telefoonfabrikanten hier nooit aan begonnen zijn...
Bewijst wel weer hoe krachtig de lobby kan zijn... geld boven technologie....

Maar mijn vraag:
Is een dergelijk product toegestaan ivm europese regelgevingen betreft stralingen, zend rechten etc. Het zou namelijk een ideaal product voor de huidige werkende mens :)
Weet iemand welke partij dergelijke regels bepaald?

Morgen ga ik een belletje wagen naar de OPTA. Wie weet kunnen ze me daar meer over vertellen.

Een moderator wijzigde dit bericht 29-01-2008 22:19 (1%)
Reden: Aanhef en danken is niet nodig

Reg. datum: 27 augustus 2001
Matched: dual, sim

Het kan in ieder geval met een dual sim adapter. Als je twee abonnementen hebt(een prive en 1 zakelijk) dan zou het toch te gek zijn als je deze twee niet op 1 toestel mocht gebruiken en per se een nieuw toestel moest kopen en ook meedragen!
Reg. datum: 26 mei 2005
Geen matches

het kan wel, nokia heeft van die telefoons...
ken ook iemand die dat doet, dus zou geen probleem moeten zijn

maarud wijzigde dit bericht 19-04-2007 22:27 (41%)

Reg. datum: 16 september 2006

quote:
REDFISH schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:26:
Het kan in ieder geval met een dual sim adapter. Als je twee abonnementen hebt(een prive en 1 zakelijk) dan zou het toch te gek zijn als je deze twee niet op 1 toestel mocht gebruiken en per se een nieuw toestel moest kopen en ook meedragen!
Met die dual sim adapter moet je je toestel wel steeds uitschakelen om te switchen naar een andere sim toch?

Je bent dan dus niet bereikbaar op beide sims (en nummers) op 1 tel...

Dit zou inderdaad ideaal zijn.
Hierboven is mijn naam
Reg. datum: 02 mei 2003

Eigenlijk een soort van forwarding zoals met email, maar dan met telefoonnummers naar 1 simkaart zou misschien handiger zijn. Of het hier te vinden is?...
Ik zal ook eens kijken, mocht ik iets zien laat ik het weten.

Bij zo'n dualsim kun je inderdaad helaas maar 1 kaart actief gebruiken, voor zover ik weet.

Kev0 wijzigde dit bericht 19-04-2007 23:08 (14%)

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

Reg. datum: 09 juli 2000
Geen matches

Nokia heeft idd een serie die dit kan.

Nu met oud gsm-icon :)
Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
BCC schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:13:
Linkje?

Zijn dat niet van die dual sim adapters die tussen sim switchen als je het toestel opnieuw aanzet?

MacBook Pro 2.4 GHz Core 2 Duo (4 MB cache), 4 GB DDR2, 320 GB HDD @ 7200 RPM

Reg. datum: 09 juli 2000
Geen matches

Een collega van me had zo'n ding. Het was een iets oudere nokia.

Reg. datum: 16 september 2006

Jullie hebben het allemaal over een dual-sim adapter voor een bestaande telefoon...

Hier gaat het juist om een telefoon die 2 sim-kaarten TEGELIJK kan gebruiken. Dus niet zoals bij een dual-sim adapter dat je steeds moet wisselen, je kunt ze hier beide gebruiken.

Je hebt dan dus ook 2 nummers waarop je tegelijk bereikbaar bent en tegelijk mee kan bellen. Wat ik me dan afvraag; moet je dan bij elk uitgaand gesprek aangeven van welke sim je wilt bellen?
Reg. datum: 05 december 2000
Matched: sim

Ik denk dat er dan toch maar 1 sim gelijk gebruikt kan worden.
Dubbel ontvangen en zenden lijkt me niet mogelijk op 1 toestel.

Asus M2NPV-VM,AM2 AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz, 2gb DDRII/800 Take-MS, NVidea GeForce 7300 GT 512, Samsung HD501LJ 500 gb, Nec 3550, Lite-On DVDRW LDW-411S, 19" Samsung 920, WinFast TV 2000,

Nieuw, nu te huur met 7 serie

Kijk anders eens hier www.transatel.com

Ik gebruik het al een ruim jaar, en heb dus een Belgisch en een Nederlands GSM nr. Afhankelijk van het land waar ik zit schakelt hij automatisch over van het netwerk als ik de grens over ga. Het niet actieve nummer wordt dan doorgeschakeld naar het actieve nummer. Ik betaal dus altijd de lokale tarieven met bellen en als ik gebeld wordt betaal ik helemaal niks.

Dit werkt dus met 2 nummers op 1 simkaart.
Ik weet niet of je ook 2 NL'se nummers kan combineren.

Ik heb een hekel aan bumperklevers, ik had er laatst weer een voor me zitten.

Reg. datum: 01 februari 2007

quote:
Na lang zoeken ben ik bij www.shensun.com uitgekomen...
Iemand enige ervaring bij dit Chinese merk?

Blijkbaar is het een zeer groot merk daarginds, maar zijn de toestellen hier niet te koop, tenzij via het internet.

Ik heb er prijzen opgevraagd, en alle dual card telefoons kosten om en bij de 150 dollar.

De pracht aan deze toestellen:
2 simkaarten, beide 100% actief TEGELIJKERTIJD!

Acties: [view][quote]

Door: Ginz Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002
Geen matches

quote:
BCC schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:13:
Ik ben ook erg benieuwd waar jij deze informatie vandaan haal...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Reg. datum: 08 januari 2000

Heb vorige week een Nokia (of Nokla :P) in mijn handen gehad die idd 2 simkaarten bevat en beide online waren.
Je kan in het menu een standaard simkaart kiezen voor je uitgaande gesprekken en per simkaart ringtones enzo kiezen voor op je scherm en zelfs een timer erin wanneer je 2e of 1e simkaart wel of niet actief moet zijn.

Was in Chinatown omdat ik naar zoiets vroeg (bedoelde eigenlijk een batterij maar toen kwam ie met zoiets aan wat niet te koop is op het moment...)

ACSP, ACTC & ACSA certified

http://www.ownd.nl

Amatus doet dit al. Hierbij zorgt de tweede simkaart er voor dat je goedkoop kan bellen in het buitenland, en ook gewoon kan bellen met je normale simkaart. Ik neem dus aan dat dit is toegestaan.

http://www.ownd.nl

Trek 6500 powered

quote:
Ballebek schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:49:
Heb vorige week een Nokia (of Nokla :P) in mijn handen gehad die idd 2 simkaarten bevat en beide online waren.
Je kan in het menu een standaard simkaart kiezen voor je uitgaande gesprekken en per simkaart ringtones enzo kiezen voor op je scherm en zelfs een timer erin wanneer je 2e of 1e simkaart wel of niet actief moet zijn.
Een echte Nokia? Zoja, dan waarschijnlijk een E50, toch?

-
-

Reg. datum: 14 augustus 2005

quote:
Ralphk schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:01:
Kijk anders eens hier www.transatel.com

Ik gebruik het al een ruim jaar, en heb dus een Belgisch en een Nederlands GSM nr. Afhankelijk van het land waar ik zit schakelt hij automatisch over van het netwerk als ik de grens over ga. Het niet actieve nummer wordt dan doorgeschakeld naar het actieve nummer. Ik betaal dus altijd de lokale tarieven met bellen en als ik gebeld wordt betaal ik helemaal niks.

Dit werkt dus met 2 nummers op 1 simkaart.
Ik weet niet of je ook 2 NL'se nummers kan combineren.
Technisch gezien ben je niet met 2 nummers tegelijk te bereiken, maar 1 van beide nummers wordt doorgeschakeld. Normaal kost dat geld, maar bij deze abovorm is dat kennelijk gratis. Ik vermoed dat dat een sigaar uit eigen doos is en je of hoge tarieven per minuut betaald of hoge abokosten zonder inbegrepen belminuten (en een gratis gsm heb je er vast ook niet bijgekregen).

Even op transatel gekeken: de prijzen per minuut zijn inderdaad hoog (tenzij je voor een duur abo kiest) en j emoet elke minuut betalen.Ook kost het ontvangen van een gesprek uit het niet-actieve land WEL geld (18cpm) alleen zijn de 1e 30 minuten gratis. Althans, dat staat op hun site

edit> ik begrijp dat gemak voor jou en goedkoop bellen voor je contacten (klanten oid?) in beide landen een prijs mag hebben, maar of het ook echt zo goedkoop is als je denkt betwijfel ik.

nav. de vraag van de TS of dit mag: waarom niet? Als ik 2 telefoons mag gebruiken mag ik die toch ook wel samenvoegen tot 1 :) En het zendvermogen lijkt me alleen een issue als je op beide nummers tegelijk een gesprek wilt voeren.

Rrob wijzigde dit bericht 11-06-2007 16:13 (14%)

Reg. datum: 08 januari 2000
Geen matches

quote:
Ginz schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:41:
[...]

Een echte Nokia? Zoja, dan waarschijnlijk een E50, toch?
Hij leek op een E60 ieg...

ACSP, ACTC & ACSA certified

Reg. datum: 14 augustus 2005

http://www.connexie.nl/actueel/480/

een maandje oud, een artikel over een gsm waar 2 sim's in kunnen die tegelijk actief kunnen zijn.

en een site van de verkoper in europa http://www.mm-gsm.eu/index.php

Rrob wijzigde dit bericht 15-06-2007 13:20 (74%)

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
Rrob schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:53:
[...]
Even op transatel gekeken: de prijzen per minuut zijn inderdaad hoog (tenzij je voor een duur abo kiest) en j emoet elke minuut betalen.Ook kost het ontvangen van een gesprek uit het niet-actieve land WEL geld (18cpm) alleen zijn de 1e 30 minuten gratis. Althans, dat staat op hun site
Dat is waanzinnig goedkoop als die eerste 30 minuten bellen met het buitenland (!) gratis zijn. Normaal kost dat gewoon grofweg een euro per minuut.
quote:
edit> ik begrijp dat gemak voor jou en goedkoop bellen voor je contacten (klanten oid?) in beide landen een prijs mag hebben, maar of het ook echt zo goedkoop is als je denkt betwijfel ik.
Hier spreek je jezelf een beetje tegen: Goedkoop bellen mag een prijs hebben. Natuurlijk is het goedkoop, want bellen naar het buitenland kost normaliter kapitalen.
Je hebt twee opties: Of je neemt een abo in een land en je betaalt je je blauw aan belkosten, of je neemt in beide landen een abo en elke keer als je de grens over gaat schakel je handmatig door van de ene naar de ander en wissel je je sim om, en dan zit je op de overgang nog steeds met het risico dat je ongemerkt via een verkeerd netwerk belt.

Jesse wijzigde dit bericht 15-06-2007 13:25 (18%)

Reg. datum: 11 juni 2006

Of het nou toegestaan is of niet, ook ik ben maar eens op zoek gegaan naar een echte dual-sim telefoon. Op ebay kom ik toch wel heel interessante modellen tegen met klinkende namen als de CECT 3.0M Dual Cameras MP3 MP4 Dual SIM Phone, de
Dual Sim Card 3.0" Screen Bluetooth MP3/4 Cam PDA Phone en de Ghost Dual SIM V2 A2DP Bluetooth Cam MP4 Mobile Phone?

Hoewel ze helaas geen van alle wifi en/of GPS ondersteuning hebben lijken ze me toch heel veel waar voor hun geld te bieden. Maar het blijft toch een behoorlijke gok om zoiets over te laten komen. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Reg. datum: 26 september 2000

kijk eens bij inkoopacties.net. Daar staat bij de telefoons-inkoopactie ook een telefoon die 2 sims tegelijkertijd ondersteunt, volgens mij zonder constant te verwisselen van netwerk (simultaan dus).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Excuses voor het laten liggen van dit topic :)
Ik heb er inmiddels 1 weten te bemachten, pics volgen spoedig :)

Ook heb ik een leverancier weten te vinden welke een betere kwaliteit levert dan mijn foon.
Klein nadeeltje van deze leverancier is dat de minimale order 5000 stuks is... heeft er iemand nog een miljoentje over >:)

deze heb ik gekocht :) helemaal geweldig, de batterij is maar 800mha en er zit nog een brakke woordherkenning op maar toch :)

http://cgi.ebay.com/i-Sma...Z3312QQrdZ1QQcmdZViewItem

kalechinees wijzigde dit bericht 26-06-2007 23:06 (31%)

subtiel kickje:

Iemand nog telefoons gevonden met 2 sims? Schijnt dat Samsung er een heeft...

/subtiel kickje

Trek 6500 powered

quote:
Elconejo schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:23:
subtiel kickje:

Iemand nog telefoons gevonden met 2 sims? Schijnt dat Samsung er een heeft...

/subtiel kickje
Samsung D880

Maar, er is mij (misschien voor andere al veel eerder) nu pas duidelijk dat er 2 verschillende 'Dual SIM Phones' zijn.

- Eén waarin je 2 SIMcards kan doen, maar er maar met 1 tegelijk bereikbaar zijn. Ergens is een menu kan je dan de keuze maken welke SIM.
- Eén waarin je 2 SIMcards kan doen en op beide nummer bereikbaar bent.

-
-

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws