Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
tazitiz schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:54:
[...]

naast het feit dat ik duidelijk niet de moeite heb genomen noch dat ik fatsoenlijk kan lezen ben ik ook mensch hoor. het is leuk om nieuwelingen niet zo snel dubbel te veroordelen, zodat we met zijn allen hier kunnen genieten. Ik ben in ieder geval blij dat er meer mensen hier zitten, zodat ik er van leer. Helaas leer ik het meeste van mijn fouten.
Was niet gemeen bedoeld hoor, bedoelde alleen dat het voorkomen had kunnen worden door de skilltext wat beter te lezen :)

Wat ook zo fijn is dat de stroom eraf is en je dus geen skill can changen. :(

* wouter veltmaat schudt vuist naar E-on.

Disposable Hero

Ik heb even een vraagje als evt. beginnend EvE speler ;p

Na ruim drie jaar WoW spelen begin ik dat echt heel erg zat te worden en ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging.
EvE leek mij een hele verfrissende afwisseling en ben nu een beetje aan het spelen met een trial account.
Toch heb ik nog wat vragen.

Een van de dingen die ik zat ben in WoW zijn de eindeloze en boring rep-grinds die je nodig hebt in end-game. Hoe is dit in EvE?
Is het in EvE mogelijk om in end-game ook te blijven solo-en of is het net zoals WoW zo dat je dan alles in guild/corp verband moet gaan doen en dus ook weer aan flink wat verplichtingen en verwachtingen vastzit?
Van wat ik tot nu toe heb opgepikt in de chats lijkt het gemiddelde publiek me wat volwassener dan in WoW, is dit zo of heb ik gewoon geluk gehad? ;p

Als er hier mensen zijn die ervaring hebben met WoW en wat zouden dan de plussen en minnen zijn tov EvE?

Sorry voor de misschien wat noobishe vragen maar dit zijn dingen die ik toch wel belangrijk vind voordat ik me weer in een mmo stort ;p

murder, solving all American problems since 1776.

Met Eve ben je niets verplicht. je kunt solo pvp of pve spelen of jezelf aansluiten bij een corp.
Je kunt gaan minen, ontwikkelen, ratten (npc pirates afknallen) haulen, handelen, pve piraat worden, npc missies doen (eventueel met andere mensen). Je kunt eigelijk alles doen waar je zin in hebt.

Je begint met een aantal basis skill afhankelijk van het door jou gekozen ras, bloedlijn en achtergrond. Daarna kun je skills kopen en trainen. Trainen van skills gebeurt realtime, dus ook als je niet bent ingelogd wordt je skill getrained. Alleen dat endgame gedeelte, wat bedoel je daarmee?

Trouwens de Privateers hebben een enorme wardec gedaan. Maar liefst 222 Wars zijn er uitgezet gisteren. Een slimme zet aangezien CCP de kosten voor een wardec omhoog heeft gezet voor de volgende patch.
Reg. datum: 14 juni 2002

quote:
DamageCase schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:53:
Ik heb even een vraagje als evt. beginnend EvE speler ;p

Na ruim drie jaar WoW spelen begin ik dat echt heel erg zat te worden en ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging.
EvE leek mij een hele verfrissende afwisseling en ben nu een beetje aan het spelen met een trial account.
Toch heb ik nog wat vragen.

Een van de dingen die ik zat ben in WoW zijn de eindeloze en boring rep-grinds die je nodig hebt in end-game. Hoe is dit in EvE?
Is het in EvE mogelijk om in end-game ook te blijven solo-en of is het net zoals WoW zo dat je dan alles in guild/corp verband moet gaan doen en dus ook weer aan flink wat verplichtingen en verwachtingen vastzit?
Van wat ik tot nu toe heb opgepikt in de chats lijkt het gemiddelde publiek me wat volwassener dan in WoW, is dit zo of heb ik gewoon geluk gehad? ;p

Als er hier mensen zijn die ervaring hebben met WoW en wat zouden dan de plussen en minnen zijn tov EvE?

Sorry voor de misschien wat noobishe vragen maar dit zijn dingen die ik toch wel belangrijk vind voordat ik me weer in een mmo stort ;p
Ik zal proberen hier een beetje antwoord op te geven

Ik heb zelf ruim 2 jaar wow op endgame niveau gespeeld.

In EvE is ten eerste de diversiteit groter. In WOW moest je gaan voor lvl 60/70 en verder kon je niet. Je kon betere gear krijgen maar daarvoor moest je raiden in een guild

In eve kun je jezelf altijd blijven ontwikkelen zonder dat je in een corperation zit. Omdat je skils blijven door trainen. Je moet wel aan ISK komen nattuurlijk.

Er is de mogelijkheid om missions te doen. De missies worden moeilijker/ zwaarder naarmate je een betere standing hebt met een agent. Dus dit is redelijk te vergelijken met reputation grind in WOW

Wat het voordeel is dat spullen niet "BOP" zijn. Wat dus betekend dat alles te koop is. Als je het maar kan vinden en de juiste prijs ervoor betaald.

Het solo verhaal kan, zoals missies runnen of traden. Maar wil je ook buiten empire vliegen dan raad ik toch echt aan een corp te zoeken. Het geeft je veel meer protection.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik ben zelf ook nog maar een week weer aan het spelen. Maar ik denk dat een goede corp zoeken toch het beste is. Dan kunnen ze je ook een beetje opweg helpen

quote:
Dennis_k schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:49:
Met Eve ben je niets verplicht. je kunt solo pvp of pve spelen of jezelf aansluiten bij een corp.
Je kunt gaan minen, ontwikkelen, ratten (npc pirates afknallen) haulen, handelen, pve piraat worden, npc missies doen (eventueel met andere mensen). Je kunt eigelijk alles doen waar je zin in hebt.

Je begint met een aantal basis skill afhankelijk van het door jou gekozen ras, bloedlijn en achtergrond. Daarna kun je skills kopen en trainen. Trainen van skills gebeurt realtime, dus ook als je niet bent ingelogd wordt je skill getrained. Alleen dat endgame gedeelte, wat bedoel je daarmee?

Trouwens de Privateers hebben een enorme wardec gedaan. Maar liefst 222 Wars zijn er uitgezet gisteren. Een slimme zet aangezien CCP de kosten voor een wardec omhoog heeft gezet voor de volgende patch.
endgame is like de quest die je kan doen als je alle andere hebt gedaan ofzo :? i dont know, maar in EVE heb je dat soort onzin niet :)

Ik snap trouwens niet waarom die privateers zoveel wars uitzetten. Het is leuk dat het kan, maar ze zullen gewoon gruwelijk geraped gaan worden overal waar ze zitten.

ravenger wijzigde dit bericht 24-04-2007 11:58 (7%)

Eve Online: Rai Ardose (corp: Centraal Justitieel Incasso Bureau) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"

Het is een laatste klapper die ze doen. Bij de aankomende patch gaan de kosten voor een wardec aanzienlijk omhoog. Voor 2 wars ga je iets van 100 m per war per week betalen. Dus wordt het hun heel moeilijk gemaakt om alles en iedereen in empire een wardec te geven, zoals ze nu regelmatig doen.
weet iemand waar de op staat zodat ik deze kan gebruiken om een nieuw topic te openen in fok want die is zwaar outdated :O

men nog 2 uur k verveel me hier :O

eve killboard nodig ? dm me voor meer info of bezoek een example site : http://example.all-rounder.nl\killboard

quote:
angel00008 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:30:
weet iemand waar de op staat zodat ik deze kan gebruiken om een nieuw topic te openen in fok want die is zwaar outdated :O

men nog 2 uur k verveel me hier :O
Euuh, op pagina 1 >:) >:)

quote:
grappig.. maaar zodat ik kan c en pen..

edit: overgens ben ik sinds gisteren aangemerkt als recruiter voor mijn corp dus bij deze zoek ik mensen die net begonnen zijn en de volgende proffesions willen doen :

miners (we zijn het liefst opzoek naar mensen met een barge maar newby's die echt willen gaan minen zijn ook zeer welkom en we helpen je graag op weg naar je eerste retriever)

fighters (we willen een groep van +- 30 incursus en tristans hebben als snelle aanvalsvloot schepen worden door de corp beschikbaar gesteld)

traders (mensen die corp materials willen transporteren naar verre outposts om een maximale winst te maken enige ervaring verreist + je moet borg betalen voor de spullen)

mission runners (mensen die veel missions doen en dus de corp standing verhogen in een system ook zullen deze mensen gevraagd worden om mee te doen aan expiditions)

als ik hier niet mag recruiten dan mag dit weg gehaald worden anders wil jij je joinen bij onze corp convo me dan ingame : albert jan

angel00008 wijzigde dit bericht 24-04-2007 12:43 (71%)

eve killboard nodig ? dm me voor meer info of bezoek een example site : http://example.all-rounder.nl\killboard

quote:
angel00008 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:37:
[...]

grappig.. maaar zodat ik kan c en pen..

edit: overgens ben ik sinds gisteren aangemerkt als recruiter voor mijn corp dus bij deze zoek ik mensen die net begonnen zijn en de volgende proffesions willen doen :

miners (we zijn het liefst opzoek naar mensen met een barge maar newby's die echt willen gaan minen zijn ook zeer welkom en we helpen je graag op weg naar je eerste retriever)

fighters (we willen een groep van +- 30 incursus en tristans hebben als snelle aanvalsvloot schepen worden door de corp beschikbaar gesteld)

traders (mensen die corp materials willen transporteren naar verre outposts om een maximale winst te maken enige ervaring verreist + je moet borg betalen voor de spullen)

mission runners (mensen die veel missions doen en dus de corp standing verhogen in een system ook zullen deze mensen gevraagd worden om mee te doen aan expiditions)

als ik hier niet mag recruiten dan mag dit weg gehaald worden anders wil jij je joinen bij onze corp convo me dan ingame : albert jan
Euuh, je drukt op het knoppie view bovenaan rechts, en dan kun je c en p'en. :+ :D :+

quote:
Pirate-Bozz schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:50:
[...]

Euuh, je drukt op het knoppie view bovenaan rechts, en dan kun je c en p'en. :+ :D :+
:9 :+ :+

ligt het trouwens aan mij of is heel het internet verkeer naar de us zeer traag ?

Reg. datum: 27 september 2006

Is dit spel al wat verbeterd? En nu niet automatisch al ja roepen want iedereen heeft altijd die neiging bij "zijn" spel. Maar toen ik begon(spel was niet echt lang uit in NL), het was uitgebreid, en het was de eerste 25 uur of meer DOOD saai. Enige wat je kon doen was minen, en eeeiinnndeeeelooooosssssssssss grinden voor je skills. En eigelijk werd het niet echt beter. Later overgestapt op WoW(heb everquest 2 en Asheron's Call 2 ook gehad) maar als ik dan toch moet grinden heb ik liever ook nog wat PvE gevechten.
Is dat aangepakt of zijn je eerste 20 a 30 uur nog steeds bijzonder afschrikkend voor nieuwe spelers, en gewoon saaiheid van hier tot tokyo? Het feit dat het een complete user-based world is op alle vlakken en dat je vrijheid hebt betekent niet dat het automatisch leuk is.

Xdoos Gamertag: Postius

EVE is a way of life

Ze hebben een half jaar terug of zo nieuwe character creation gedaan. Ipv dat je vroeger met tussen de 10k-90k skillpoints begint begin je nu altijd met tussen de 800k en 810k. Dit zorgt er voor dat je al heel wat meer skills in het begint heb om je nuttig te maken op vele verschillende manieren.

Ook is het geld verdienen verbeterd, vroeger kon dit idd voornamelijk door minen, maar de bounty's van npc's zijn paar jaar terug al opgeschroefd zodat je daar ook wat mee kan verdienen.

Het blijft natuurlijk altijd wat je er zelf van maakt en vooral als je een goede leuke corporation kan vinden zodat je samen dingen kan doen wordt het pas echt leuk naar mijn mening.

ik wil geen signature! :(

ik haat patch dag :( moet heel wat materials vervoeren en ik heb haast want elke avond komen die idioten weer terug om me lastig te vallen.

gebruiken jullie trouwens eve voice of teamspeak ?

ondertitel? wa'sdat?

Ik wil dus die songs rippen uit m'n resMusic.stuff, maar welk progrje moet ik daar voor gebruiken?

lamaar :)

http://aluigi.altervista.org/papers/eveext.zip

//

eve voice is grappig maar totaal onbruikbaar in pvp, ts daar integen loopt gewoon door als je weer eens een crash hebt ingame.

Erikie wijzigde dit bericht 24-04-2007 15:12 (54%)

traktor scratch!

quote:
Erikie schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:02:
Ik wil dus die songs rippen uit m'n resMusic.stuff, maar welk progrje moet ik daar voor gebruiken?

lamaar :)

http://aluigi.altervista.org/papers/eveext.zip

//

eve voice is grappig maar totaal onbruikbaar in pvp, ts daar integen loopt gewoon door als je weer eens een crash hebt ingame.
ik draai nu zelf een teamspeak server en volgens mij werkt dit vele malen beter ?

eve start trouwens op. nog paar minuten.

edit:

pvd nog steeds niet kunnen inloggen.. sigh..

angel00008 wijzigde dit bericht 24-04-2007 15:24 (10%)

quote:
angel00008 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:55:
ik haat patch dag :( moet heel wat materials vervoeren en ik heb haast want elke avond komen die idioten weer terug om me lastig te vallen.

gebruiken jullie trouwens eve voice of teamspeak ?
Als het in empire is dan kan ik je misschien wel helpen? Heb een freighter klaar staan in Hek, die op het moment even niets te doen heeft :)
je kan ingame mailen naar Madoka Mido of een DM sturen als je interesse hebt;

In onze corp gebruiken we voornamelijk Ventrilo als er iets op stapel staat, werkt best makkelijk, ingame voicecomms nog niet geprobeerd..
Er zijn zeker heel wat mensen die met Privateers war hebben?
Onze corp wel.

quote:
Calamor schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:16:
Onze corp wel.
mja wij ook idd :'(

Eve Online: Rai Ardose (corp: Centraal Justitieel Incasso Bureau) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"

Albert Jan, ik wil wel in jou corp, ik maak dan met deze char de tutorial af en daarna maak ik een gespecialeerde miner om in jou corp te kunnen! dus keep a spot open

quote:
Calamor schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:16:
Onze corp wel.
Volgens mij hebben die lui war met heel eve zo ondertussen :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Wij hebben ook weer een war met hun. Maar wat wil je met 222 wardec's :)
man, dit spel is echt te verslavend -_- ik moet nu missies doen met die tutorial, dingen bezorgen enzo van zon secret agent en das echt zo tof..ik begin het spel nu echt te begrijpen, alleen het skillsysteem kopen enzo begrijp ik nog niet echt mja... :D echt verslavend dit

btw barbaar ik heb je geadd bij EVE, we kunnen wel een keer samen minen ofzo :P

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws