Hoofdcategorieën
Topicacties

V&A: beoordelingen niet terecht.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 augustus 2005

quote:
obsidian schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:09:
Kan iemand even de laatste beoordeling (die -2 van justingeers) bij mij weghalen? Deze meneer heeft een veiling geopend, en het produkt voortijdig verkocht aan een ander dan de hoogste bieder (wat ik was) zonder even contact op te nemen met mij of het te laten weten.

Toen hij het niet eens was met mijn beoordeling bij hem, heeft hij er eentje bij mij neergezet.

btw, ik vind het vreemd dat je alleen een beoordeling mag plaatsen als je echt wat gekocht of verkocht hebt. Je mag schijnbaar dan niet andere tweakers waarschuwen voor iemand die zoals deze meneer voortijdig veilingen afbreekt en dan het produkt verkoopt aan iemand anders dan de hoogste bieder.

Het bieden in zijn veilingen heeft dan dus weinig zin en het lijkt mij dan toch wel de moeite waard om dat even te melden in zijn stats, toch?
Er kunnen geen enkele rechten ontleend worden aan de veiling. Geen koop- of verkoopverplichting. Het hebben van het hoogste bod bij een (vroegtijdige) beëindiging van een veiling geeft niet het recht op aankoop en ook niet op het plaatsen van een negatieve beoordeling. Dit geldt voor beide partijen natuurlijk.
E.e.a. is na te lezen in onze V&A FAQ.

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

Een dansend paartje, vieslel!

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:29:
[...]

Er kunnen geen enkele rechten ontleend worden aan de veiling. Geen koop- of verkoopverplichting. Het hebben van het hoogste bod bij een (vroegtijdige) beëindiging van een veiling geeft niet het recht op aankoop en ook niet op het plaatsen van een negatieve beoordeling. Dit geldt voor beide partijen natuurlijk.
In dat geval mogen beide beoordelingen weggehaald worden :)
Reg. datum: 12 juli 2002

Crap 8)7 Vergeten mail te sturen voor ik de beoordelingen verwijderde :X

In ieder geval, beide zijn weg :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Een dansend paartje, vieslel!

Dank :)
Reg. datum: 02 juni 2001

http://tweakers.net/aanbod/userstats/46982

Als een modje de -2 in 0 kan veranderen, graag. Ik wilde serieus 0 geven, maar kom er later achter dat ik -2 had geselecteerd.

Reg. datum: 15 september 2005

Heb ik eindelijk een keer feedback, gebeurd me dit. http://tweakers.net/aanbod/userstats/154994

Zo ie zo geen verkoop gesloten, maar lees net mijn mailwisseling en kan me absoluut niet vinden in zijn conclusie.

Vorige username en mijn email is <username>@wanadoo.nl om mijn onafhankelijkheid te bewaren werk ik voor niemand.

Niet die Jism

Zowiezo op geen contact zonder de daadwerkelijke koop/verkoop te hebben gehad is een V&A feedback niet op z'n plaats.

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

Reg. datum: 12 juli 2002

Beoordeling is weg :)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Reg. datum: 15 september 2005

Dank.

Vorige username en mijn email is <username>@wanadoo.nl om mijn onafhankelijkheid te bewaren werk ik voor niemand.

Reg. datum: 15 september 2007

Bij mijn beoordelingen is iemand vergeten een score in te vullen (2+) terwijl hij duidelijk in zijn tekst 2+ zegt. En iemand heeft hetzelfde gedaan alleen heeft toen nog een keer beoordeeld met de score erbij (zelfde stukje tekst). Kunnen deze twee dingetjes gecleaned worden? :)

http://tweakers.net/aanbod/userstats/233284

Intel Core 2 Duo E6750 @ 3,60GHz, MSI P35 Neo-F, 2Gb Kingston DDR800, MSI GeForce NX8800GTS T2D512E-OC - 15359 3dmarks!

Ik heb een negatieve beoordeling gekregen die i.m.o. volkomen onterecht is.

Voor zijn beoordeling had ik de betreffende gebruiker negatief beoordeeld en de reden daarbij vermeld (product reeds verkocht 3 dagen voordat de veiling was afgelopen).

Graag dus verwijdering van de negatieve feedback van deze gebruiker.

Edit:
Ik las net dit:
quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:29:
[...]
Dit betekend dat beide beoordelingen verwijderd zouden kunnen worden.

Helaas kan ik het er niet mee eens zijn om een beoordeling van een gebruiker die zich duidelijk niet aan de regels van fatsoenlijk handelen houdt te verwijderen. Ondanks dat er geen rechten aan een veiling kunnen worden ontleend kan het natuurlijk wél van (groot) belang zijn om een verkeerde handelswijze van een gebruiker te beoordelen.

Als een gebruiker (mogelijk meerdere malen) een veiling opent en zich niets aantrekt van de biedingen maar het product al ruim voor de afloop van de veiling verkoopt is er geen enkele mogelijkheid meer om na te gaan of een verkoper zich al of niet aan de normaal geachte manier van verkopen houdt.

Dat laatste lijkt me toch wel erg belangrijk omdat je dan als bieder volkomen nutteloos bezig bent én feitelijk niet op een ander product kan bieden wil je bij het winnen niet met een dubbele aankoop komen te zitten.

Ik heb in dit geval niet geboden op soortgelijke artikelen of ben op een aanbod ingegaan hangende de veiling waarbij ik de hoogste bieder was.

Door de handeling van de "oneerlijke" verkoper ben ik dus behoorlijk gedupeerd en andere toekomstige mogelijke kopers zouden óók weer gedupeerd kunnen worden en dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt me.

Misschien zou in zo'n geval wel degelijk een reactie toegestaan moeten zijn over de handelwijze van een gebruiker maar dan evt. zonder een puntentoewijzing. In dat geval kunnen in de toekomst anderen daarvan i.i.g. kennis nemen zodat men daarmee rekening kan houden.

Guardian Angel wijzigde dit bericht 14-02-2008 00:25 (81%)

Lees mijn BLOG - - - Bezoek ook eens OuweHippie.nl

Acties: [view][quote]

Door: Microkid
Frontpage Admin / Moderator PW
Virtualisatie guru
Reg. datum: 09 augustus 2000

Beide beoordelingen zijn verwijderd.

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Virtualisatie guru

quote:
Guardian Angel schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:47:
Misschien zou in zo'n geval wel degelijk een reactie toegestaan moeten zijn over de handelwijze van een gebruiker maar dan evt. zonder een puntentoewijzing. In dat geval kunnen in de toekomst anderen daarvan i.i.g. kennis nemen zodat men daarmee rekening kan houden.
Dat kan inderdaad, geef dan gewoon 0 punten. Dan is het een informatieve beoordeling waar anderen ook wat aan hebben. Maar ga niet meteen met -2's smijten. Punten toekennen mag pas zodra er een afgronden transactie is geweest, anders niet.

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Niet die Jism

http://tweakers.net/aanbod/userstats/192880

Moest +1 zijn. Niet opgelet en het is 0 geworden. Kan een modje deze een puntje omhoog doen? Thx :>

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
lism schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:57:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/192880

Moest +1 zijn. Niet opgelet en het is 0 geworden. Kan een modje deze een puntje omhoog doen? Thx :>
Fixed 8)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

[DPC] Team Black Bulls

Ik had geboden op een videokaartje via de tweakers.net V&A. Ik had het hoogste bod en vlak daarna kreeg ik ergens anders een leuk aanbod voor een veel snellere kaart. Ik had daarna de adverteerder gemaild dat ik geen interesse meer had in zijn kaart en toen gaf die een -2 waardering, omdat ik al de tweede was die had gezegd geen interesse meer te hebben. :?

Kan deze -2 waardering verwijderd worden?

Virtualisatie guru

quote:
Paddixx schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:22:
Ik had geboden op een videokaartje via de tweakers.net V&A. Ik had het hoogste bod en vlak daarna kreeg ik ergens anders een leuk aanbod voor een veel snellere kaart. Ik had daarna de adverteerder gemaild dat ik geen interesse meer had in zijn kaart en toen gaf die een -2 waardering, omdat ik al de tweede was die had gezegd geen interesse meer te hebben. :?

Kan deze -2 waardering verwijderd worden?
Niet zonder meer. Hadden jullie een akkoord over de prijs en verzenden? Wat was er afgesproken?

Master - Server

[DPC] Team Black Bulls

We waren het verzenden nog aan het bespreken. De prijs stond al vast, omdat ik de veiling had gewonnen.

Virtualisatie guru

quote:
Paddixx schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:16:
We waren het verzenden nog aan het bespreken. De prijs stond al vast, omdat ik de veiling had gewonnen.
Dus er was wederzijds akkoord, zeker omdat je al over de verzending aan het praten was. Dan is er in onze ogen sprake van een transactie. Ik kan me dus voorstellen dat de verkoper het niet op prijs stelde dat jij je terugtrok.

Master - Server

[DPC] Team Black Bulls

Okee, laat dan maar staan.
Reg. datum: 23 november 2006

In het recht is er dan sprake van te goeder trouw ofzo en dan kan hij nog een schadevergoeding vragen voor gederfde omzet.

Sorry, ik heb teveel lessen recht gevolgd 8)7

Niet die Jism

Wat voor een feedback moet je uberhaubt geven als beide tot een transactie gekomen zijn, maar het betreffende product blijkbaar alsdus de koper, nooit aangekomen is terwijl ik ten eerste het product voldoende gefrankeerd had + exact het juiste adres ingevuld had met een duidelijk leesbaar handschrift?

Ik baal er een beetje van, omdat hij een tegemoetkoming wilt zien, en ik niet weet of het nu wel of niet aangekomen is of hij me voor het ooitje houdt. Voor het zelfde geld is het wel aangekomen (en dat is dus heel moeilijk te bewijzen) en wil hij z'n geld ook nog eens terug.

Jism wijzigde dit bericht 08-04-2008 23:23 (31%)

Reg. datum: 01 april 2007

quote:
lism schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:22:
Wat voor een feedback moet je uberhaubt geven als beide tot een transactie gekomen zijn, maar het betreffende product blijkbaar alsdus de koper, nooit aangekomen is terwijl ik ten eerste het product voldoende gefrankeerd had + exact het juiste adres ingevuld had met een duidelijk leesbaar handschrift?

Ik baal er een beetje van, omdat hij een tegemoetkoming wilt zien, en ik niet weet of het nu wel of niet aangekomen is of hij me voor het ooitje houdt. Voor het zelfde geld is het wel aangekomen (en dat is dus heel moeilijk te bewijzen) en wil hij z'n geld ook nog eens terug.
Het verzenden gaat op verzoek van de koper toch? Met verzenden als pakket, kun je nog een tr en tr nummer overleggen, (wat ik het liefst doe) kun je iig aantonen, dat je iets hebt opgestuurd. Heb daar nog nooit problemen mee gehad, en is altijd aangekomen. Maar als op verzoek van de koper iets in een envelope moet worden verzonden,(dus geen bewijs van verzending)en het komt niet aan? Sorry, risico voor de koper, hij mag immers bepalen hoe het verzonden moet worden.

Kosten drukken(envelope) neemt wat meer risico met zich mee, maar toch is het bij mij(ook op deze manier) nog altijd goed gegaan. :P

pcgek wijzigde dit bericht 14-04-2008 21:31 (5%)

Helaas had smocho iets teveel alcohol achter zijn kiezen toen hij mij een beoordeling gaf. De oorspronkelijke beoordeling had hij per ongeluk op 0 gezet, om te compenseren dacht hij mij nog een boordeling te geven, maar die ging op -2, en om uiteindelijk alles weer recht te trekken heeft hij 2x een +2 gegeven. Omdat dit niet helemaal netjes staat, zou ik graag zien dat zijn oorspronkelijke beoordeling (die nu dus op 0 staat) op +2 wordt gezet en de andere drie worden verwijderd. :) Het eea zou duidelijk moeten worden in de beschrijvingen van de beoordelingen, eventueel kan ik de emailconversatie met daarin uitleg naar jullie forwarden. Thanks!

Dit is een test

Virtualisatie guru

Done.

Master - Server

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: