Ik heb een negatieve beoordeling gekregen die i.m.o. volkomen onterecht is.
Voor zijn beoordeling had ik de betreffende gebruiker negatief beoordeeld en de reden daarbij vermeld (product reeds verkocht 3 dagen voordat de veiling was afgelopen).
Graag dus verwijdering van de negatieve feedback van deze gebruiker.
Edit:
Ik las net dit:
quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:29:
[...]
Er kunnen geen enkele rechten ontleend worden aan de veiling. Geen koop- of verkoopverplichting. Het hebben van het hoogste bod bij een (vroegtijdige) beëindiging van een veiling geeft niet het recht op aankoop en ook niet op het plaatsen van een negatieve beoordeling. Dit geldt voor
beide partijen natuurlijk.
E.e.a. is na te lezen in onze V&A FAQ.
Dit betekend dat
beide beoordelingen verwijderd zouden kunnen worden.
Helaas kan ik het er niet mee eens zijn om een beoordeling van een gebruiker die zich duidelijk niet aan de regels van fatsoenlijk handelen houdt te verwijderen. Ondanks dat er geen rechten aan een veiling kunnen worden ontleend kan het natuurlijk wél van (groot) belang zijn om een verkeerde handelswijze van een gebruiker te beoordelen.
Als een gebruiker (mogelijk meerdere malen) een veiling opent en zich niets aantrekt van de biedingen maar het product al ruim voor de afloop van de veiling verkoopt is er geen enkele mogelijkheid meer om na te gaan of een verkoper zich al of niet aan de normaal geachte manier van verkopen houdt.
Dat laatste lijkt me toch wel erg belangrijk omdat je dan als bieder volkomen nutteloos bezig bent én feitelijk
niet op een ander product kan bieden wil je bij het winnen niet met een dubbele aankoop komen te zitten.
Ik heb in dit geval niet geboden op soortgelijke artikelen of ben op een aanbod ingegaan hangende de veiling waarbij ik de hoogste bieder was.
Door de handeling van de "oneerlijke" verkoper ben ik dus behoorlijk gedupeerd en andere toekomstige mogelijke kopers zouden óók weer gedupeerd kunnen worden en dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt me.
Misschien zou in zo'n geval wel degelijk een reactie toegestaan moeten zijn over de handelwijze van een gebruiker maar dan evt. zonder een puntentoewijzing. In dat geval kunnen in de toekomst anderen daarvan i.i.g. kennis nemen zodat men daarmee rekening kan houden.
Guardian Angel wijzigde dit bericht 14-02-2008 00:25 (81%)