Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
R3CoN schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:32:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/86836

Onderste beoordeling, redelijk oud al maar viel me nu pas op dat die er stond. Beoordeling ook uit frustratie met een verhaal eromheen. Tevens staat mijn complete adres er.
Volgens de reactie was er een overeenkomst en volgens Microkid is dit voldoende voor het plaatsen van een beoordeling met plus of min waardering?

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

Acties: [view][quote]

Door: Microkid Frontpage Admin / Moderator PW
Virtualisatie guru

Adres even verwijderd.

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Oke, in ieder geval bedankt voor het verwijderen van m'n adres. Die -2 maakt me opzich niet zo superveel uit, het is jammer maar als ik een tijdje niets van die persoon verneem en dan zelf wat heb geregelt dan vind ik het eigenlijk belachelijk dat ik dan daarvoor een -2 krijg.
Evil Inside
Reg. datum: 29 januari 2004

quote:
Ramius23 schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:10:
Ow ik heb ook zon feedback beoordeling van WubboZ...
Niks gekocht, maar wel negatieve feedback...

Mijn stats:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/134214
Misschien wil microkid dan ook zo vriendelijk zijn om de rest van de surveys van Ramius23 ook door te lezen, aangezien er na mijn goed onderbouwde survey (inderdaad zonder aanschaf, en zonder te voldoen aan de voorwaarden van een transactie) ineens een hele berg 2+ surveys staan, zonder noemenswaardige pluspunten. In de FAQ staat vermeld dat het goed verlopen van een transactie geen 2+ hoeft te krijgen.
quote:
Tweakers.net FAQ: Een goede user survey, hoe doe ik dat nou het beste?
Zorg ervoor dat je een realistisch cijfer geeft wanneer je een beoordeling afgeeft. Het is bij een correcte levering van een aankoop bijvoorbeeld niet direct nodig om een +2 te geven en hetzelfde geldt natuurlijk ook als je een negatieve beoordeling wil geven: zorg ervoor dat het gegeven cijfer voldoende onderbouwd is.
Surveys in kwestie:
quote:
Beoordeling door Vizorium-5 - woensdag 23 mei 2007 - score: 2 (advertentie):
Prima communicatie, gewoon TOP!
Vier woorden, geen onderbouwing, niets, wel +2

Daarna twee surveys van hellraver, die eigenlijk niets speciaals te melden heeft maar wel twee keer +2 rond strooit.

Er staan ineens een heleboel 2+ surveys nadat meneer eventjes op -1 heeft gestaan door mijn opmerking over de communicatie. In elke survey erna wordt (logischerwijs?) de communicatie goed gepraat. Ik heb er ook het volste vertrouwen in dat Ramius23 daar nu ook beter op let, maar of daar 7 maal +2 wegens oa goede communicatie voor nodig was...

Het mooiste moet nog komen:
Zelf was ik het allang weer vergeten, maar Ramius23 was zelfs zo kinderachtig om mij een survey aan te naaien. Ik zou niet meer weten op welk product dat was, maar hij had er niets geen intresse in, hij wilde mij gewoon een -1 terugbezorgen. De tekst spreek ook wel voor zich ;)
quote:
Beoordeling door Ramius23 - zaterdag 12 mei 2007 - score: -1 (advertentie):
Deze beoordeling is omdat er een zeer onvriendelijke mail naar mijn richting is gekomen terwijl deze persoon gewoon te laat was en pech had.
Dat was laf, erg laag, maar vooral kinderachtig om je frustraties zo bot te vieren (@microkid: dit is gewoon het meningen ventileren waar je het over had). Wat jullie met die overrated surveys doen zal me een worst wezen, zolang die zinloze negatieve feedback van Ramius23 dan ook maar verdwijnt.

WubboZ wijzigde dit bericht 02-01-2008 15:13 (4%)

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Virtualisatie guru

@WubboZ, we hebben het hier over jouw beoordeling, niet over de andere. Ik heb je in de mail uitgelegd hoe e.e.a. in elkaar zit.

De beoordeling van Ramius23 is trouwens verwijderd, deze voldeed inderdaad niet.

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Evil Inside

Goed... het +2 survey's verhaal is op dit moment slecht gedocumenteerd, en het is lastig om hierin goed te beslissen of dit voldoende onderbouwd is, en of de reden dan ook gegrond is. Om dan maar even terug te komen op de negatieve survey's lijkt het mij dat het erg lastig is om een negatieve survey te geven die ook nog een -1 of -2 waarde mee krijgt. Er moet natuurlijk aan een aantal dingen worden voldaan voordat er een survey geplaatst mag worden, en dat de meeste surveys met negatieve feedback daardoor hun waarde verliezen. Ik weet niet of dit er al is, maar misschien is het handig om een alle survey's op een lijst te zetten, te sorteren op waardering oplopend, en dan daar eens een groot deel van de negatieve survey's te bekijken. Ik weet niet of hier standaard al een mogelijkheid voor is, maar het is het programeren waard. Waarschijnlijk zijn dan heel veel survey's ineens niet meer gegrond volgens de geslaagde transactie / poging tot transactie regel. Met 3 keer een willekeurig usernummer in te voeren bij de userstats van de V&A heb ik al weer een survey gevonden die verwijderd kan worden:
quote:
Beoordeling door LuukNouwen - maandag 27 juni 2005 - score: -2 (advertentie)
Geeft geen reactie op mail, ook niet na herhaldelijk verzoek. Heeft de upgradeset ook als onderdeel van een compleet systeem aangeboden, 2 keer hetzelfde dus. Ondanks dat ik dus het hoogste bod heb gedaan geen aankoop kunnen doen...
Dit staat in de userstat van 1337h4x0r801

De actuele verkopers checken is ook direct beet:
quote:
Beoordeling door henkahash|IA - donderdag 23 november 2006 - score: -1 (advertentie)
reageert niet op mail
Dit staat in de userstat van raymonvdm

Zo verder zoeken is erg tijdrovend ;( , en na deze twee (lucky shots) weinig effectief... :z

Het is statistisch nu wel zo dat 100% van deze negatieve survey's verwijderd moet worden door de in dit topic beschreven regels. :')
okee, met twee posts survey's is er nog geen sprake van een bewijs, of een duidelijke meerderheid _O-

WubboZ wijzigde dit bericht 04-01-2008 12:24 (6%)

(\__/)
(='.'=)

Virtualisatie guru

Done, thanx :)

Master - Server

Hier staat een onterechte min 1 beoordeling terwijl er geen koop is gesloten. Zou die verwijderd kunnen worden? Ik heb deze man al vriendelijk vertelt dat het niet toegestaan is om een negatieve bveoordeling te geven zonder een koop, maar hij doet het blijkbaar toch.

Lijkt me toch wel een terechte beoordeling. Hier wordt in dit topic onder koop verstaan dat je het eens moet zijn over de prijs. Dat waren we al, aangezien Hansjuh een bod heeft uitgebracht en de hoogste bieder was, daarna heb ik hem bevestigd dat ik zijn bod heb aanvaard. Er was dus duidelijk overeenstemming over de prijs. Dat meneer het daarna niet meer wilde hebben, heeft tot gevolg dat er geen overeenstemming was over het verzenden / afhalen. Ik vind zelf een -1 in dit geval nog mild, op ebay zijn de regels wat betreft het bieden een stuk strakker. Bij mijn beste weten is het in Nederland nog altijd zo, corrigeer me als ik het fout heb, dat je bij het bieden op een veiling tevens een koopverplichting aangaat voor het product waarop je biedt tegen de door jouw geboden prijs.

quote:
XanderL schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:22:
Bij mijn beste weten is het in Nederland nog altijd zo, corrigeer me als ik het fout heb, dat je bij het bieden op een veiling tevens een koopverplichting aangaat voor het product waarop je biedt tegen de door jouw geboden prijs.
Lees de voorwaarden maar eens van V&A:
13. Het bieden is puur indicatief. Zowel koper al verkoper kunnen hier geen rechten aan ontlenen. Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, het bod blijft staan zo lang de advertentie blijft staan op V&A.

05-09 M5: Leuk, signature spam :P
06-09 Sjoelworst: Sjoelworst FTW!
07-09 M5: En wie winnen er? Natuurlijk: Sjoelwost!

SMS "SIG bericht" naar 0622643117

Als dat de voorwaarden zijn, dan leg ik mij daar bij neer. Verwijder dan gerust mijn beoordeling bij Hansjuh, want dat kan ik zelf blijkbaar niet doen. Dat betekend echter dat verkoop via een veiling bij Tweakers.net V&A makkelijk voor niks kan zijn. Iedereen die zou willen, is duidelijk hier niet het geval, kan dus een veiling om zeep helpen, door gewoon een hoog bod te plaatsen en daarna volledig zonder problemen te zeggen geen interesse te hebben.

Reg. datum: 21 december 2007

Kopen of verkopen met gebruik van tweakers.net verwordt met deze (interpretatie van) de voorwaarden m.i. teveel een kwestie van 'op goed geluk'. Ik heb zelf al een aantal keer op een veiling het hoogste bod uitgebracht, waarna de verkoper niet meer op mails om de zaak af te ronden reageerde.

Dat lijkt mij in strijd met de onder 14 genoemde voorwaarde: "De gebruikers van V&A zijn zelf verantwoordelijk voor hun gegevens ... bij het bieden of aanbieden ... Deze gegevens mogen in geen geval: onjuist, onnauwkeurig of misleidend zijn..."

Door het plaatsen van een advertentie wordt bij mij de indruk gewekt dat een aanbieder het omschreven wil verkopen tegen de door hem gevraagde prijs. Als ik daarmee akkoord ga hebben we volgens mij een overeenkomst. Als ik zijn vraagprijs niet wil betalen kan ik proberen te onderhandelen en dan is er uiteraard (nog) geen overeenkomst. Een aanbieder kan ook proberen meer dan zijn vraagprijs te krijgen door het bieden te gebruiken. Daarover zegt de FAQ: "het is wel de bedoeling dat je een reële richtprijs aangeeft, zodat een potentiële koper in ieder geval een idee heeft van wat de prijs zou moeten zijn.". Na afloop van de biedingsperiode verwacht ik dan dat het aangebodene naar de hoogste bieder gaat.

Wanneer de aanbieder het daarna -door niet te reageren- onmogelijk maakt aan de laatste voorwaarde voor een transactie (wanneer/hoe wordt er geleverd) te voldoen voel ik me misleid!

Ik zou het op prijs stellen als ervaringen met dergelijk gedrag van aanbieders gedeeld zouden kunnen worden. Dat zou me de frustratie van 'zinloze' koopinspanningen kunnen besparen.

Mmmmike the TV

Je mag zoiets ook melden, maar geef dan gewoon een 0

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Nog 1 klein vraagje, als bij een vervelende ervaring met een tweaker geen -1 mag worden geven, wat moet iemand dan uitspoken om een -2 te verdienen volgens dit systeem?

Als bijvoorbeeld je iets opstuurd, maar de ander betaalt niets en laat niets meer van zich horen, gewoon oplichting dus.

Mmmmike the TV

Of slecht verpakt en daardoor kapot oid

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Maar zou de beoordeling die hier staat weggehaald kunnen worden?

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Hier staan ook wat beoordelingen van geen echte transacties: http://tweakers.net/aanbod/userstats/163841 (ben totaal niet gelieerd aan deze persoon, kwam het toevallig tegen toen ik iets zocht in V&A)

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

Evil Inside

And again:
bij trixx twee negatieve surveys zonder aanschaf.

http://tweakers.net/aanbod/userstats/25199

(\__/)
(='.'=)

http://tweakers.net/aanbod/userstats/14581
eerste beoordeling is nooit een transactie geweest

Evil Inside

Is Microkid op vakantie of zo? Meestal heeft zijn die feedbacks binnen 12 uur weg (of binnen luttele minuten zelfs *O* ). Er is nu al 8 dagen niets gebeurt...
quote:
XanderL schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:24:
Nog 1 klein vraagje, als bij een vervelende ervaring met een tweaker geen -1 mag worden geven, wat moet iemand dan uitspoken om een -2 te verdienen volgens dit systeem?
quote:
hansjuh schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:30:
Als bijvoorbeeld je iets opstuurd, maar de ander betaalt niets en laat niets meer van zich horen, gewoon oplichting dus.
quote:
Kixtart schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:34:
Of slecht verpakt en daardoor kapot oid
Das ook allemaal heel leuk en aardig, maar hoe zit het dan met de +2 ratings? Als we hier op t.net dit soort standaarden aanhouden voor de negatieve ratings zouden we dat ook met de positieve ratings moeten doen, anders is tweakers weer met twee maten aan het meten. Nu kun je iemand voor een "prima, niets op aan te merken" een +2 geven... Da's toch niet logisch als je het vergelijkt met de negatieve ratings? Daar moet je echt opgelicht voordat je een -2 mag geven...

(\__/)
(='.'=)

Virtualisatie guru

Niet op vakantie, maar wel giga druk en vanaf morgen inderdaad wel met vakantie :)
Alle meldingen vanaf 18 januari opgeschoond, thanx voor het melden weer.

Master - Server

Een dansend paartje, vieslel!

Kan iemand even de laatste beoordeling (die -2 van justingeers) bij mij weghalen? Deze meneer heeft een veiling geopend, en het produkt voortijdig verkocht aan een ander dan de hoogste bieder (wat ik was) zonder even contact op te nemen met mij of het te laten weten.

Toen hij het niet eens was met mijn beoordeling bij hem, heeft hij er eentje bij mij neergezet.

btw, ik vind het vreemd dat je alleen een beoordeling mag plaatsen als je echt wat gekocht of verkocht hebt. Je mag schijnbaar dan niet andere tweakers waarschuwen voor iemand die zoals deze meneer voortijdig veilingen afbreekt en dan het produkt verkoopt aan iemand anders dan de hoogste bieder.

Het bieden in zijn veilingen heeft dan dus weinig zin en het lijkt mij dan toch wel de moeite waard om dat even te melden in zijn stats, toch?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws