Gathering of Tweakers

Quicksearch
Beoordeling uit frustratie omdat een aanbieding niet onder rembours verzonden was. Het gaat niet om een daadwerkelijke aankoop.
De tweaker die deze beoordeling geplaatst heeft deed overigens in zijn reacties net of hij wel betaald had en heeft flink met modder gegooid. Al met al niet zo netjes dus.

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

Acties: [view][quote]

Door: Microkid Frontpage Admin / Moderator PW
Virtualisatie guru

Zo nodig aangepast, thanx :)

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

Virtualisatie guru

Done.

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Ik heb een feedback van pcgek gekregen die echt nergens op slaat.
We hadden een afspraak en hij zou het geld overmaken naar mijn rekening.
Opeens kreeg ik een mail dat hij eerst het product wou en dat hij daarna het geld zou storten wat natuurlijk niemand doet want het was niet eens zijn eigen naam en adres waar ik het heen moest zenden.
Het zou gaan omdat hij mijn feedbacks heeft gelezen en hij gaat nu lopen dreigen in mailtjes en zeggen dat ik niet weet wie hij is dat klopt wel want hij geeft verschillende namen op.
Hij maakt mij uit voor onbeschoft omdat ik mijn mail niet begin met hallo en eindig met groet.

Zijn laatste reactie
beetje jammer dat je door blijft gaan. zal ik bij jou komen,
en alle tanden uit je bek schoppen? probeer nog eens zo,n mail te sturen, en je krijgt de problemen van je leven.

Mmmmike the TV

Gewoon negeren zo'n personen. De feedback (kan ik nu niet zien door serverproblemen) wordt wel terug gedraaid.

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

quote:
Vcore Xtreme schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:48:
Ik heb een feedback van pcgek gekregen die echt nergens op slaat.
We hadden een afspraak en hij zou het geld overmaken naar mijn rekening.
Opeens kreeg ik een mail dat hij eerst het product wou en dat hij daarna het geld zou storten wat natuurlijk niemand doet want het was niet eens zijn eigen naam en adres waar ik het heen moest zenden.
Het zou gaan omdat hij mijn feedbacks heeft gelezen en hij gaat nu lopen dreigen in mailtjes en zeggen dat ik niet weet wie hij is dat klopt wel want hij geeft verschillende namen op.
Hij maakt mij uit voor onbeschoft omdat ik mijn mail niet begin met hallo en eindig met groet.
Linkje naar je userstats, wel zo gemakkelijk.
Tja, en dan kan de laatste beoordeling van Vcore Xtreme bij PcGek misschien ook even meegenomen worden?

hardware-lover wijzigde dit bericht 12-12-2007 19:01 (8%)

Mmmmike the TV

Jammer voor toekomstige gebruikers als het echt zo is gegaan zoals bij de -2's staat. Maar er is geen koop geweest, dus ze moeten eigenlijk weg.

Edit, die -2 bij pcgek moet dan ook weg ja.

Kixtart wijzigde dit bericht 12-12-2007 19:05 (14%)

nou bij pcgek mag je hem wel laten staan want hij bedreigd mensen en is erg onbeschoft

Virtualisatie guru

quote:
Kixtart schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:04:
Jammer voor toekomstige gebruikers als het echt zo is gegaan zoals bij de -2's staat. Maar er is geen koop geweest, dus ze moeten eigenlijk weg.

Edit, die -2 bij pcgek moet dan ook weg ja.
Ben ik het helaas niet mee eens. Een user survey mag je schrijven op basis van een (poging) tot een transactie. Onder een transactie verstaan we dat er wederzijds akkoord is over de prijs, methode en levertijd van overdracht van het artiken. In dit geval was er (afgaande op beide surveys) in eerste instantie wel degelijk akkoord over al deze zaken. pcgek had afgesproken 100 euro te betalen en het zou opgestuurd worden. Echter daarna gaat het fout: pcgek ziet de surveys van Vcore Extreme en vraagt of het mogelijk is de goederen eerst te sturen en dan pas te betalen. Hier gaat Vcore Extreme niet mee akkoord. Einde transactie. Dus er is wel degelijk een poging geweest. Achteraf lijkt me dat Vcore Extreme bijv. voor rembours had kunnen kiezen. Maar zoals gezegd, da's achteraf gepraaat.
Ergo, ik zie niet direct een reden waarom de surveys niet aan de regels vodoen.

Master - Server

Mmmmike the TV

Ok, ik dacht dat geen verkoop geen beroodeling moest zijn. Dan weet ik dat ook weer ;)

We kunnen natuurlijk niet beoordelen of iemand onbeschoft is in z'n emails en of jij dat ook was...

Edit:
De beoordeling van Vcore bij pcgek staat wel bij de verkeerde advertentie zie ik:

Kixtart wijzigde dit bericht 12-12-2007 19:57 (22%)

Maar zijn feedback klopt niet en is uit frustratie door mijn feedback op hem.
Ik heb niks verkeerd gedaan en hij is zijn afspraak niet nagekomen dus moet de feedback worden verweiderd.
Hij is fout geweest en niet ik.

Virtualisatie guru

Daar heb je gelijk in: toen jij aangaf niet eerst te willen verzenden had hij gewoon kunnen afzien van de koop. Dat is dan m.i. geen reden om jou negatief te beoordelen.

Microkid wijzigde dit bericht 12-12-2007 20:19 (20%)

Master - Server

Reg. datum: 01 februari 2006

Nu weet ik niet of dat verhaal over die tandheelkundige ingrepen aan huis echt zo verstuurd is door pcgek of hoe serieus je dat neemt, maar is het geen idee om aangifte te doen van bedreiging? Ik zou dit zelf behoorlijk creepy vinden als hij al minstens je naam en woonplaats weet.

Edit: Natuurlijk weet ik dat blaffende honden niet bijten, maar ik vind het nogal gestoord.

Groever wijzigde dit bericht 12-12-2007 21:43 (14%)

Ja ach hij is welkom
Ik ga er verder niet op in maar hij kan het proberen
Ken je het gezegde blaffende honden

quote:
Microkid schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:42:
[...]

Ben ik het helaas niet mee eens. Een user survey mag je schrijven op basis van een (poging) tot een transactie. Onder een transactie verstaan we dat er wederzijds akkoord is over de prijs, methode en levertijd van overdracht van het artiken. In dit geval was er (afgaande op beide surveys) in eerste instantie wel degelijk akkoord over al deze zaken. pcgek had afgesproken 100 euro te betalen en het zou opgestuurd worden. Echter daarna gaat het fout: pcgek ziet de surveys van Vcore Extreme en vraagt of het mogelijk is de goederen eerst te sturen en dan pas te betalen. Hier gaat Vcore Extreme niet mee akkoord. Einde transactie. Dus er is wel degelijk een poging geweest. Achteraf lijkt me dat Vcore Extreme bijv. voor rembours had kunnen kiezen. Maar zoals gezegd, da's achteraf gepraaat.
Ergo, ik zie niet direct een reden waarom de surveys niet aan de regels vodoen.
Potverdikke Microkid, nu wordt het in een keer helemaal niet meer zo eenduidig? Mijn meldingen zijn afkomstig uit de letterlijke beschrijving in de V&A FAQ. waarin duidelijk geschreven wordt over een transactie en niet over een overeenkomst tot aankoop (hoe dan ook tot stand gekomen). Dit heb jij zelf nog eens duidelijk bevestigd in ditzelfde topic. Nu is het zwart/witte in een keer een stuk grijzer geworden?

Microkid; "Als er geen koop is kan er helaas ook geen beoordeling gegeven worden over de afhandeling van de koop enz (denk aan verzending, betaling enz enz). Beoordelen van mailwisseling e.d. heeft dan weinig zin, aangezien we juist een beoordeling willen zien van het hele proces, dus vanaf mailwisseling tot aan feitelijke overdracht. Het heeft ook weinig zin om personen te gaan beoordelen op mailwisseling, aangezien niet iedereen even snel op zijn mail reageert. In dergelijke gevallen zou dat uitdraaien op een lagere beoordeling, wat natuurlijk niet fair zou zijn."

hardware-lover wijzigde dit bericht 13-12-2007 00:57 (16%)

Virtualisatie guru

Ik zie het probleem niet. We hebben het over een koop, c.q. transactie. De definitie hiervan heb ik een paar topics hoger uitgelegd. Zodra er wederzijds akkoord is, is er sprake van een koop/transactie. Alle voorafgaande handelingen via de mail/telefoon/gsm behoren niet tot de koop. Dus als iemand niet op zijn mail reageert, is er geen koop. (echter menen diverse gebruikers een survey te moeten indienen omdat iemand niet op mail reageert). De uitvoering van de koop, dwz het verpakken, opsturen/afleveren enz behoren ook tot de transactie en mogen dus beoordeeld worden middels een survey.
Vergelijk het met kopen in een winkel: zolang je rondkijkt is er geen koop. Ook als je een medewerker om info vraagt is er geen koop. Pas zodra je aangeeft welk product je wilt hebben en de winkel wil het jou leveren en ter plekke overhandigen is er sprake van een koop. Het rondkijken (e-mailen) kan je niet beoordelen, maar de overhandiging (verzending, levering e.d.) wel.

Microkid wijzigde dit bericht 13-12-2007 06:33 (24%)

Master - Server

Is het niet mogelijk om een optie te maken waarmee je wel een user kan beoordelen op het feit dat deze nooit (marge van bijvoorbeeld 2 weken) reageert op een e-mail zonder dat deze echt mee telt? Dus puur alleen als een stukje commentaar wat je kan lezen zodra je meer info opzoekt over deze user?
Onlangs (ruim 1,5 week geleden) heb ik namelijk ook gereageerd op een advertentie maar tot op heden nog geen reactie, en dan kan het gewoon handig zijn om dit aan te geven zonder dat de user direct naar beneden gegooid wordt.

05-09 M5: Leuk, signature spam :P
06-09 Sjoelworst: Sjoelworst FTW!
07-09 M5: En wie winnen er? Natuurlijk: Sjoelwost!

SMS "SIG bericht" naar 0622643117

quote:
Microkid schreef op donderdag 13 december 2007 @ 06:29:
Ik zie het probleem niet. We hebben het over een koop, c.q. transactie. De definitie hiervan heb ik een paar topics hoger uitgelegd. Zodra er wederzijds akkoord is, is er sprake van een koop/transactie. Alle voorafgaande handelingen via de mail/telefoon/gsm behoren niet tot de koop. Dus als iemand niet op zijn mail reageert, is er geen koop. (echter menen diverse gebruikers een survey te moeten indienen omdat iemand niet op mail reageert). De uitvoering van de koop, dwz het verpakken, opsturen/afleveren enz behoren ook tot de transactie en mogen dus beoordeeld worden middels een survey.
Vergelijk het met kopen in een winkel: zolang je rondkijkt is er geen koop. Ook als je een medewerker om info vraagt is er geen koop. Pas zodra je aangeeft welk product je wilt hebben en de winkel wil het jou leveren en ter plekke overhandigen is er sprake van een koop. Het rondkijken (e-mailen) kan je niet beoordelen, maar de overhandiging (verzending, levering e.d.) wel.
Het blijft een lastig verhaal maar als een positieve of negatieve beoordeling alleen maar gegeven zou mogen worden na een aan-of verkoop dan wordt het wel een stuk duidelijker en misschien minder verwarrend.

Een beoordeling geven a.g.v. enkel een mail-wisseling wordt een stuk lastiger. De een zegt dit en de ander dat en als een van beide partijen zich niet aan een eerder gemaakte afspraken houd of onbeschoft gedrag vertoond dan is dit erg irritant en vervelend maar in deze discussie kan Tweakers.net zich toch niet gaan mengen? Het lijkt me in het laatste geval wel duidelijk dat dit via de user-stats kenbaar gemaakt wordt maar dan misschien middels een neutrale beoordeling?

Reg. datum: 01 februari 2006

quote:
Erkens schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:04:
Is het niet mogelijk om een optie te maken waarmee je wel een user kan beoordelen op het feit dat deze nooit (marge van bijvoorbeeld 2 weken) reageert op een e-mail zonder dat deze echt mee telt? Dus puur alleen als een stukje commentaar wat je kan lezen zodra je meer info opzoekt over deze user?
Dat kan toch? Gewoon 0 (Neutraal) geven. Het is geen gemiddelde, dus als je een 0 geeft heeft dat geen effect op de score maar het staat er wel.
Wat mot je?!?

Ow ik heb ook zon feedback beoordeling van WubboZ...
Niks gekocht, maar wel negatieve feedback...

Mijn stats:
http://tweakers.net/aanbod/userstats/134214

Virtualisatie guru

En verwijderd.

Master - Server

http://tweakers.net/aanbod/userstats/86836

Onderste beoordeling, redelijk oud al maar viel me nu pas op dat die er stond. Beoordeling ook uit frustratie met een verhaal eromheen. Tevens staat mijn complete adres er.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws