Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 19 augustus 2005

Ik weet niet hoor, maar de laatste keer dat ik keek stond er toch echt Samsung LCD TV's. Nu komen er ineens mensen roepen dat een Sharp toch echt beter is en dat ze geen keus kunnen maken tussen 3 verschillende merken.

Komop mensen, if any, enige wat je in dit topic zult horen is dat de Samsung de betere is, dus een objectief antwoord zul je toch niet krijgen.

Er moeten toch minstens al een paar mensen zijn met TV's uit de nieuwe series. Ik wacht nog met smart op reviews, ervaringen, pics etc etc!

Reg. datum: 06 december 2002

quote:
Fatalspeed1 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:01:
[...]

Ik heb ze ook allebei in actie gezien (zelfde bronnen), de Sharp is niet slecht maar vergeleken met de Samsung is de Samsung toch echt een heel stuk mooier! Xbox, HD en SD materiaal, echt schitterend.

Dat de Sharp de Samsung wegblaast zoals jij zegt... :z
Dus jij hebt op beide schermen Xbox, HD en SD materiaal gezien? Leuke reacties van Samsung fanboys die het niet kunnen verkroppen dat iemand (Sharp fanboy of niet) een ander merk kwalitatief beter acht..........kinderen toch............"die van mij is echt wel beter dan die van jou hoor, echt waar!" :O

Wacht nou maar gewoon de testen af zodat we het daarna alleen nog maar bij feiten kunnen houden.

Het design lijkt leuk op de plaatjes maar in het echt komt de M86/87 el cheapo over, blijft jammer want ik had de 37M87 als favoriet staan. Stom want Samsung heeft wel degelijk strakke lcd tv's uitgebracht.

Verder kan je gewoon niet uitgaan van de opstellingen bij de MM.

@l0rien: helemaal mee eens.

Canon 30D | EF-S 10-22/3.5-4.5 | EF-S 17-55/2.8IS | EF 85/1.8 | 580EX II | BG-E2N

quote:
Sirius schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:25:
[...]

Dus jij hebt op beide schermen Xbox, HD en SD materiaal gezien? Leuke reacties van Samsung fanboys die het niet kunnen verkroppen dat iemand (Sharp fanboy of niet) een ander merk kwalitatief beter acht..........kinderen toch............"die van mij is echt wel beter dan die van jou hoor, echt waar!" :O

Wacht nou maar gewoon de testen af zodat we het daarna alleen nog maar bij feiten kunnen houden.

Het design lijkt leuk op de plaatjes maar in het echt komt de M86/87 el cheapo over, blijft jammer want ik had de 37M87 als favoriet staan. Stom want Samsung heeft wel degelijk strakke lcd tv's uitgebracht.

Verder kan je gewoon niet uitgaan van de opstellingen bij de MM.

@l0rien: helemaal mee eens.
Ik heb o.a. de Sharp en Samsung gezien onder dezelfde omstandigheden zoals ik al zei (niet bij de MM..), en ik heb mijn keus gemaakt. Morgen heb ik een M86 thuis staan. Ik ben helemaal geen "fanboy" van een bepaald merk want als een scherm goed is van welk merk dan ook, had ik die ook meegenomen in mijn keuze voor een lcd tv.

Dat iemand in een topic voor Samsung lcd tv's als conclusie heeft: "De Samsung is een leuke tv, beter dan de F71B, maar de Sharp blaast de Samsung compleet aan de kant :O " dat slaat gewoon totaal nergens op en dat is pas kinderachtig.

Dat jij de M86/87 een "el cheapo" design vindt hebben is prima maar vind ik absoluut niet. Ik vind het design zelfs een van de vele pluspunten van deze lcd tv. Ik heb dus geen idee wat wij aan de informatie hebben dat jij het een "el cheapo" design vindt, geef liever je mening over wat meer belangrijke aspecten zoals de beeldkwaliteit, mogelijkheden etc. waar een ander tenminste wat aan heeft.

p.s. reviews van o.a. de Sharp en Samsung zijn al te lezen op http://hdtvtest.co.uk
p.s.2 en veel plezier zaterdag met je Sharp 37XD1E

Reg. datum: 20 oktober 2006

quote:
Fatalspeed1 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:06:
[...]

Ik heb o.a. de Sharp en Samsung gezien onder dezelfde omstandigheden zoals ik al zei (niet bij de MM..), en ik heb mijn keus gemaakt. Morgen heb ik een M86 thuis staan. Ik ben helemaal geen "fanboy" van een bepaald merk want als een scherm goed is van welk merk dan ook, had ik die ook meegenomen in mijn keuze voor een lcd tv.

Dat iemand in een topic voor Samsung lcd tv's als conclusie heeft: "De Samsung is een leuke tv, beter dan de F71B, maar de Sharp blaast de Samsung compleet aan de kant :O " dat slaat gewoon totaal nergens op en dat is pas kinderachtig.

Dat jij de M86/87 een "el cheapo" design vindt hebben is prima maar vind ik absoluut niet. Ik vind het design zelfs een van de vele pluspunten van deze lcd tv. Ik heb dus geen idee wat wij aan de informatie hebben dat jij het een "el cheapo" design vindt, geef liever je mening over wat meer belangrijke aspecten zoals de beeldkwaliteit, mogelijkheden etc. waar een ander tenminste wat aan heeft.

p.s. reviews van o.a. de Sharp en Samsung zijn al te lezen op http://hdtvtest.co.uk
gast doe alsjeblieft niet zo aangebrand, je komt echt bijzonder zielig over zo. Ik heb voor mezelf ook een keuze moeten maken tussen de Samsung en Sharp. Als ik ze naast elkaar zie en ik calibreer ze alle twee volgens de instellingen van hdtvtest, dan is de Sharp gewoon beter, punt. Jij mag vervolgens je keuze best verdedigen omdat je de super clear panel en de glossy look zo geil vindt, maar ga niet anderen lopen afblazen omdat ze zelf een persoonlijke voorkeur hebben.

Vertel me eerst maar eens wat voor "normale" omdstandigheden dat waren, aangezien ik niet geloof dat je ze alle twee thuis gehad hebt (dat zijn de normale omstandigheden)

Ik heb aangegeven dat de Sharp 46 XD1E gewoon een betere zwartweergave heeft, meer schaduwdetail, betere kleuren heeft etc. De Samsung heeft meer detail op de voorgrond, ook lang niet altijd. Wil je zeggen dat je daar niks aan hebt? Allemaal punten om mensen te overtuigen dat de Sharp een super aankoop zal zijn, ongetwijfeld. Dat is de enige reden dat ik post ;)

Misschien moet je de testen zelf op hdtvtest ook nog maar eens weer doorlezen, daar wordt duidelijk bevestigd dat de Samsung geen goede kleuren heeft, zwart goed is maar geen schaduwdetail. Jij mag jezelf best voor de gek houden hoor, geen problemen mee :)

quote:
zwembroek schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:32:
[...]

LOL....ik had eerst nog mijn twijfels over jou MitchR, maar nu weet ik het zeker...jij bent de leukste thuis.. :+ Morgen maar ff naar Hans anders...
Vast en zeker...misschien is de Hans Anders al te laat voor jou? ;)
Als mensen het dan toch over aankoop verdedigen hebben :z

quote:
MitchR schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 01:33:
[...]

gast doe alsjeblieft niet zo aangebrand, je komt echt bijzonder zielig over zo. Ik heb voor mezelf ook een keuze moeten maken tussen de Samsung en Sharp. Als ik ze naast elkaar zie en ik calibreer ze alle twee volgens de instellingen van hdtvtest, dan is de Sharp gewoon beter, punt. Jij mag vervolgens je keuze best verdedigen omdat je de super clear panel en de glossy look zo geil vindt, maar ga niet anderen lopen afblazen omdat ze zelf een persoonlijke voorkeur hebben. \

Als er hier iemand "bijzonder zielig" overkomt dan is dat er maar 1, en dat ben jij, "gast". Met je kinderachtige "wegblaas" conclusie. Goed verzonnen ook dat je de Samsung M86 gecalibreert heb volgens de instellingen van hdtvtest, want die instellingen die gebruikt zijn door de reviewer zijn nog helemaal niet door hem bekend gemaakt grapjas. Verder mag iedereen van mij zijn mening hebben en ik blaas dan ook helemaal niemand af, maar geef je mening dan wel op een normale manier die enigzins op correcte wijze onderbouwd is.

Vertel me eerst maar eens wat voor "normale" omdstandigheden dat waren, aangezien ik niet geloof dat je ze alle twee thuis gehad hebt (dat zijn de normale omstandigheden)

Lezen is ook een vak, ik schreef dat ik de Sharp en Samsung gezien had onder "dezelfde omstandigheden", en niet zoals jij zegt "normale omstandigheden". Oftewel, ik heb deze beide uitgebreid in de winkel mogen testen, en nee dat was niet in de Mediamarkt.

Ik heb aangegeven dat de Sharp 46 XD1E gewoon een betere zwartweergave heeft, meer schaduwdetail, betere kleuren heeft etc. De Samsung heeft meer detail op de voorgrond, ook lang niet altijd. Wil je zeggen dat je daar niks aan hebt? Allemaal punten om mensen te overtuigen dat de Sharp een super aankoop zal zijn, ongetwijfeld. Dat is de enige reden dat ik post ;)

Zo "gewoon" heb jij dat hier niet aangegeven hoor. Het valt mij vooral op dat jij net nieuw de Sharp lcd tv aangeschaft hebt en hier volledig de nieuwe Samsung M serie af komt kraken, vind je het gek dat dit bij de meeste mensen hier in het verkeerde keelgat schiet.. vooral jou manier van overdrijven is misselijkmakend. Ben jij lekker blij met je superaankoop, maar doe dit in het Sharp topic.

Misschien moet je de testen zelf op hdtvtest ook nog maar eens weer doorlezen, daar wordt duidelijk bevestigd dat de Samsung geen goede kleuren heeft, zwart goed is maar geen schaduwdetail. Jij mag jezelf best voor de gek houden hoor, geen problemen mee :)

Ik heb de review goed doorgelezen hoor, jij vast ook wel maar volgens mij begrijp je het allemaal niet meer zo wat erin beschreven staat nu je in het bezit bent van een Sharp. De Sharp heeft betere zwartwaardes volgens jou? Uit de Samsung M86 review: "Best black level among all the LCD TVs we've tested so far". En "Less-defined shadow detail" betekend niet dat er zoals jij zegt "geen schaduwdetail" is op de Samsung. Lekker blijven overdrijven joh?

Naast wat minpunten van de Samsung zijn er een heleboel pluspunten die in de review staan, ik zeg het maar even voordat men hier denkt dat de Samsung maar niks is na het lezen van al jou negatieve praat. Lees ook nog maar eens de review van de Sharp, daar staan niet de minste minpunten, die was je zeker vergeten voor het gemak?

En natuurlijk, iedereen die een Samsung M86/7 koopt na het lezen van die review op hdtvtest houdt zichzelf voor de gek en had zeker beter een Sharp moeten nemen volgens jou?

Tja, wie houdt wie nou voor de gek... :+

p.s. wees blij met je Sharp lcd tv, het is een prima tv maar ga hier in dit topic aub niet mee door. Daar is het Sharp topic voor, alvast bedankt.

quote:
Amen...niets meer aan toe te voegen... ;)

PSN ID: Zwembroek

Ik heb een probleem. Ik heb een samsung LE19R7 en heb daarop een xbox 360 anagesloten via VGA. Sinds een paar dagen heb ik een PS3 aangesloten met DVI. Het probleem is nu als ik de xbox 360 aanzet dat het beeld een groene gloed krijgt. Alle zwarte achtergronden worden groen. Dit is erg lelijk en erg irritant. Ik heb al alles geprobeert om het te verhelpen maar het lukt maar niet. Ik weet niet of het aan de ps3 ligt die ik heb aangesloten maar als ik die ontkoppel heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Heeft iemand aub een oplossing voor mij. Deze tv heb ik voor 500 euro gekocht en vind het niet leuk als hij nu al kapot is. Maar die groene waas is dus alleen met VGA.
Please help me!!!

Weet iemand of plasmadiscounter.nl een betrouwbare shop is?
Ze hebben namelijk de le37r81b op voorraad.

quote:
Sirius schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:25:
[...]
Leuke reacties van Samsung fanboys die het niet kunnen verkroppen dat iemand (Sharp fanboy of niet) een ander merk kwalitatief beter acht..........kinderen toch............"die van mij is echt wel beter dan die van jou hoor, echt waar!" :O
Jij slaat de plank ook helemaal mis met dit commentaar.
Zou niet echt slim zijn om blind achter een merk aan te lopen of wel? Vooral niet dat het om zulke grote bedragen gaat. Bij de aanschaf van een nieuwe LCD gaat behoorlijk wat research vooraf, ongeacht het merk. Ik kan je vertellen dat ik mijn geduld behoorlijk op de proef heb gesteld.
Dat ik nu persoonlijk en vele andere mensen de M86/87 kiezen heeft niets met het merk Samsung te maken, maar gewoon met de uitstekende prestaties van deze LCD. Over een half jaar zou het ook een Phillips, Sharp, of Sony kunnen zijn, maar op dit moment is het de Samsung en ik heb nu een LCD nodig.

Zo gisteren mijn Le32r81b binnen gekregen.
Ik had hiervoor een breedbeeld tv die nog vrij nieuw was. maar deze tv geeft veel meer kleuren.
het geluid is bijzonder goed dit verbaasde me gelijk. Maar de films gaan natuurlijk via de versterker.
Ik heb mijn pc via een dvi hdmi kabel aangesloten. Eerst geprobeerd met VGA maar hdmi was toch een stuk mooier:)
Ik heb nog geen reflectie in het beeldscherm zelf kunnen waarnemen wel reflecteren de randen erg.
Ik heb er digitale tv van Casema bij via een de simpele Samsung 940 maar dit ziet er al geweldig uit. Hier komt later een receiver met hdmi voor.
Ik heb hier ook wat hd films bekeken en dit ziet er precies zo uit als het hoort te zijn. Ook dvd’s zien er mooi en vloeiend uit
Snelle beelden geeft deze tv gewoon goed weer geen vagen erachter.

enige wat ik wel wat minder vond is het menu. het reageert nou niet bepaald snel maar als alles eenmaal goed staat dan kom je daar eigenlijk nooit meer.

Pluspunten
Mooi beeld veel kleur bereik
Geen reflectie
Snelle beelden worden goed weergegeven
Goed geluid

Minpunten
Menu erg traag

Ik heb hem pas 1 dag dus mischien kom ik later nog met een uitgebreider review of een aanvulling.

quote:
playing33 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:37:
Zo gisteren mijn Le32r81b binnen gekregen.

Ik heb hem pas 1 dag dus mischien kom ik later nog met een uitgebreider review of een aanvulling.
nice klinkt goed :) ik ben benieuwd, mss kun je ook wat pics posten ? ik wil volgende maand (vakantiegeld !) ook deze gaan halen.

quote:
SiNisTrAD schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:40:
[...]

nice klinkt goed :) ik ben benieuwd, mss kun je ook wat pics posten ? ik wil volgende maand (vakantiegeld !) ook deze gaan halen.
Waar kan ik deze gratis plaatsen? dan maak ik morgen wel wat plaatjes

quote:
Als er hier iemand "bijzonder zielig" overkomt dan is dat er maar 1, en dat ben jij, "gast". Met je kinderachtige "wegblaas" conclusie. Goed verzonnen ook dat je de Samsung M86 gecalibreert heb volgens de instellingen van hdtvtest, want die instellingen die gebruikt zijn door de reviewer zijn nog helemaal niet door hem bekend gemaakt grapjas. Verder mag iedereen van mij zijn mening hebben en ik blaas dan ook helemaal niemand af, maar geef je mening dan wel op een normale manier die enigzins op correcte wijze onderbouwd is.

Hey, als jij de Samsung zo geweldig vindt moet je hem vooral kopen. Er is niet kinderachtig aan een conclusie trekken zoals ik gedaan hebt, het is pas kinderachtig dat jij er tegenin gaat met "De Samsung is toch beter dan de Sharp want ik koop hem" conclusie. Als je Vincent mailt, dan geeft ie je ze zo hoor, heb je daar wel eens over nagedacht? ;)
Ik vond mijn mening behoorlijk correct onderbouwd, maar misschien lees je steeds over dat stuk heen. Beeldprestaties zijn het belangrijkste toch? Misschien moet je eens beter naar de Samsung kijken (vraag me af of je niet steeds naar een stilstaand beeld hebt gekeken trouwens) dan zie je meteen dat de Samsung weinig tot GEEN shaduwdetail heeft. BLACK CRUSH?? Oftewel als er iets zwart is geeft ie 90% alles zwart weer. Misschien is er iets mis met je ogen? Niet met die van mij gelukkig

Lezen is ook een vak, ik schreef dat ik de Sharp en Samsung gezien had onder "dezelfde omstandigheden", en niet zoals jij zegt "normale omstandigheden". Oftewel, ik heb deze beide uitgebreid in de winkel mogen testen, en nee dat was niet in de Mediamarkt.

wow! dezelfde omstandigheden? En waar was dat, bij de Expert? Of je het nou in de Mediamarkt ziet of een ander Electronicabedrijf, het maakt geen bal uit, je hebt em nog steeds niet thuis staan.

Zo "gewoon" heb jij dat hier niet aangegeven hoor. Het valt mij vooral op dat jij net nieuw de Sharp lcd tv aangeschaft hebt en hier volledig de nieuwe Samsung M serie af komt kraken, vind je het gek dat dit bij de meeste mensen hier in het verkeerde keelgat schiet.. vooral jou manier van overdrijven is misselijkmakend. Ben jij lekker blij met je superaankoop, maar doe dit in het Sharp topic.

Goed opgevallen, ik heb namelijk nog niks thuis staan en ook niet besteld. Daar vervalt je argument, jammer :) Volgens mij zijn er hier maar twee mensen waarbij het in het verkeerde keelgat geschoten, dat zijn jij en "zwembroek". Waarschijnlijk zijn jullie zeer snel op de tenen getrapt en moeten jullie als de wiedeweerga jullie aankoop verdedigen. Wat moet je ook met een tv thuis die door anderen als minder wordt ervaren. Misschien moet je nog een paar cursussen volgen waarin enorm veel feedback op je wordt gegeven zonder dat je meteen in de verdediging schiet

Ik heb de review goed doorgelezen hoor, jij vast ook wel maar volgens mij begrijp je het allemaal niet meer zo wat erin beschreven staat nu je in het bezit bent van een Sharp. De Sharp heeft betere zwartwaardes volgens jou? Uit de Samsung M86 review: "Best black level among all the LCD TVs we've tested so far". En "Less-defined shadow detail" betekend niet dat er zoals jij zegt "geen schaduwdetail" is op de Samsung. Lekker blijven overdrijven joh?

Je kunt ook al kopiëren en plakken zie ik. Misschien weet je niet wat "Less Defined Shadow Detail" voor een LCD betekent, omdat je altijd naar een CRT hebt gekeken. Ik denk dat je nog voor een leuke verassing komt te staan als je de Samsung calibreert, dan kom je er wel achter dat het "Less Defined Shadow Detail" eigenlijk gewoon 90% zwart is en je dus geen onderscheid opmerkt. Waarschijnlijk zijn er hier ergere videophiles dan mensen zoals jij :o Blijkbaar weet je niet hoe een LCD werkt...

Naast wat minpunten van de Samsung zijn er een heleboel pluspunten die in de review staan, ik zeg het maar even voordat men hier denkt dat de Samsung maar niks is na het lezen van al jou negatieve praat. Lees ook nog maar eens de review van de Sharp, daar staan niet de minste minpunten, die was je zeker vergeten voor het gemak?

Ongetwijfeld heeft elke tv zijn plus en minpunten, alleen wegen de minpunten van de Samsung iets zwaarder dan die van de Sharp, maar als je daar mee kunt leven, prima (Y) Oversaturated colours, Movie Plus kan niet volledig uit, clouding, nightvision effect met PS3 tegenover lichte banding, electronische buzz (alhoewel ik 3 mensen ken die het allemaal niet hebben) en een Limited viewing angle.

Dat gezegd, ik was allang klaar totdat jij er weer op in moest gaan, zullen we het hier maar bij laten dan? ;)

quote:
zwembroek schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 08:49:
[...]

Jij slaat de plank ook helemaal mis met dit commentaar.
Laat hem nou juist degene zijn die de spijker op zn kop slaat, wederom tot ongenoegen van jou.

Misschien is het nodig om nog even duidelijk te maken dat mn ervaringen niet door iedereen zo ervaren zullen worden.

Voordat er weer mensen beginnen te blairen omdat ze op hun tedere zieltje getrapt worden..

Dus mensen, kom vooral met reviews en foto's :)

quote:
playing33 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:41:
[...]

Waar kan ik deze gratis plaatsen? dan maak ik morgen wel wat plaatjes
www.imageshack.us

quote:
MitchR schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:02:
Misschien is het nodig om nog even duidelijk te maken dat mn ervaringen niet door iedereen zo ervaren zullen worden.

Voordat er weer mensen beginnen te blairen omdat ze op hun tedere zieltje getrapt worden..

Dus mensen, kom vooral met reviews en foto's :)
Aangezien jij je keuze al overduidelijk hebt gemaakt, en je in al jou posts hier in het Samsung topic alleen maar negativiteit loopt te prediken, lijkt het mij verstandig dat je er nu verder over ophoudt.
Sinds "Jachertje" hier niet meer post heb jij het stokje van hem overgenomen. Het opdringen van een mening is ook een kunst. Iedereen kan jou posts hier nalezen en constateren dat je zulke reacties uitlokt. Discussieren is leuk en iedereen heeft gelukkig zijn eigen mening, maar je kan het ook op een voor andere mensen irritante manier doen. Hoe meer min punten er kunnen worden genoemd van een bepaalde LCD hoe beter het is. Want wie wil er nou met een brakke LCD worden opgescheept. Het moet echter wel stroken met de werkelijkheid. Zoals jij het verwoord lijkt het alsof de M86/87 een regelrechte miskoop is.

Ik wil alle mensen aanraden eens te kijken op het uk AV forum. Daar staan hands on user reviews, die buitengewoon positief zijn. Natuurlijk heeft ook de M86/87 nu zijn probleempjes. Sommige van hen, zoals de moviemode bug, worden door midden van een firmware upgrade opgelost. Evenals sommige andere problemen. Clouding schijnt bij sommige LCD's idd voor te komen, maar die zijn dan weer geruild voor een scherm zonder dit verschijnsel. Het is dus allemaal maar relatief.
Zelf heb ik mijn bestelling nog niet ontvangen en ook nog niet betaald. Als bij aanschaf blijkt dat de M86/87 niet volledig naar wens is, en het bij eventueel omruilen niet beter wordt, dan ga ik uiteraard ook niet bij deze serie blijven hangen. Vooralsnog is er nog geen enkele reden om op deze zaak vooruit te lopen.

Reg. datum: 06 december 2002

quote:
Fatalspeed1 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:06:
[...]

Het wegblazen kan ik niet als kinderachtig bestempelen want als dat zijn mening is dan mag hij dat gewoon ventileren. Wegblazen is misschien wel wat overdreven maar goed.....daar heb je meningen voor he :)

Zoals ik al eerder heb gezegd was de Samsung mijn 1e keuze. LCD tv's draaien zeer zeker om het design want je gaat er wel tegenaan kijken.

Dat ik de pianolak bij deze versie niet mooi vind uitgevoerd (ronde randen, het zwart in 1 stuk naar achter doorlopend; de LG LB1R en de XD1E hebben dit niet en zijn m.i. stijlvoller) is zeer zeker een mening die voor sommigen van belang kan zijn. Ik ben overigens ook niet de enige......

De specs zijn prima, die van de Sharp ook (2 om 3x HDMI 1.2/1.3 is in mijn geval niet echt belangrijk, heb enkel een simpele dvd speler en een XBOX, m'n pc wordt er ook op aangesloten) en aangezien ik het design van laatstgenoemde wel smaakvol vindt is de keuze daarop gevallen. Was de Samsung mij op dat gebied niet tegengevallen dan was ik daarvoor gegaan.

Zo simpel is het.

Canon 30D | EF-S 10-22/3.5-4.5 | EF-S 17-55/2.8IS | EF 85/1.8 | 580EX II | BG-E2N

al enige tijd me verdiept in de Sharp 46 XD1E mooi toestel niet te duur, ben er achter gekomen dat de Sharp 46 XD1E NIET in staat is om Pixel Mapping weer te geven, dit werd ook bevestigd door Sharp Europe in Houten, de samsung LE46M86 kan dit echter wel zoals zijn voorganger het ook kon naar een firmware upgrade, zodat de JustScan optie in het menu er bij kwam, deze zit standaard in de M86 M86 zodat deze in staat zijn om 1920x1080 op de pixel weer te geven zonder overscan(zoals de Sharp) wat natuurlijk enorm hinderlijk is als je een desktop view wilt weergeven (DRAMA).

quote:
MrBreezah schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:22:
ik ben ook aan het kijken voor een 40 inch LCD.

Ik twijfel tussen SONY 40W200, Sharp LC42XD1E en de SAMSUNG 40M86B.
Ik heb de 40M86B in Eindhoven bij BCC gezien en de 40M87B bij EP.
Maar het was niet geweldig. Volgens mij heeft dit meer te maken waar de tv op aangesloten is.
De Sony en Philips krijgen veel ruimte en een mooie plaats.. Maar de samsung kreeg een verdom hoekje... Misschien dat dit de werkelijkheid ook een beetje scheef trekt.

Maar op deze manier kan ik geen keus maken. Wat ik van de Sharp en Sony heb gezien is prachtig, maar ik heb de Samsung nog niet echt kunnen beoordelen op zijn echte kwaliteiten.

BTW nieuw artikel op hdtvtest.. maar ook dat zorgt ervoor dat ik nog geen keus kan maken.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/04/19/le40m86bd-vs-kdl40w2000/
Door deze shootout waar ik overigens zelf ook om heb verzocht bij de site, is mij wel een heleboel duidelijk geworden. Het enige negatieve punt is dat Hij vaak afgestoft moet worden maar als je dat gewoon een jaartje niet doet heb je een prachtige matte Samsung ;). De Sharp komt zoals ik het lees minder uit de bus dan de Sammy.

Sign of my Time

quote:
RVonken schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:08:
al enige tijd me verdiept in de Sharp 46 XD1E mooi toestel niet te duur, ben er achter gekomen dat de Sharp 46 XD1E NIET in staat is om Pixel Mapping weer te geven, dit werd ook bevestigd door Sharp Europe in Houten, de samsung LE46M86 kan dit echter wel zoals zijn voorganger het ook kon naar een firmware upgrade, zodat de JustScan optie in het menu er bij kwam, deze zit standaard in de M86 M86 zodat deze in staat zijn om 1920x1080 op de pixel weer te geven zonder overscan(zoals de Sharp) wat natuurlijk enorm hinderlijk is als je een desktop view wilt weergeven (DRAMA).
De sharp doet ook 1:1 pixelmapping hoor :) Zit een knopje op de remote "Underscan" waardoor het 1:1 wordt, denk dat Sharp Europe bedoelt dat hij standaard geen 1:1 doet

MitchR wijzigde dit bericht 20-04-2007 13:35 (8%)

heb de underscan geprobeerd, als je een 1920x1080 testbeeld weer geeft, zul je zien dat de Sharp geen 1920x1080 weergeeft via HDMI, 1:1 is niet mogenlijk, er is ook geen firmware update, Sharp bevestigd dit, zie http://pixelmapping.wikispaces.com/Pixel+mapping+explained

Baa weep grana weep nini bong

Ik ben nu alweer een tijdje een gelukkig bezitter van een Samsung lcd HD-ready televisiescherm. Speel mijn Xbox360-games met veel plezier op dit doosje. De laatste tijd krijg ik echter een vreemd verschijnsel als ik de tv aanzet. Dit komt alleen voor als hij een tijd uitgestaan heeft (>12 uur).

Ik zie door het beeld allemaal vreemde witte blokjes (platte rechthoekjes). Deze komen ook voor als ik mijn PS2 heb aangesloten. Switch ik naar mijn Xbox360 (die van de HD-stand gebruik maakt) is er niets aan de hand. De witte blokjes verdwijnen ook na circa 5 minuten en komen ook niet meer terug (totdat de tv weer een tijd uitgestaan heeft).

Ik heb de al geprobeerd de tv te resetten met behulp van het service-menu, maar dat maakte geen verschil. Ook het aanpassen van de verschillende menu-opties maakte niets uit. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

A8N-SLI / A64 3500+ / MSI 6800GT 256 / 2048 ram

Een paar vraagjes, ik zit namelijk dit topic uit te checken omdat ik een nieuwe tv wil kopen, maar er zijn een paar onduidelijkheden:

- Wat is het verschil tussen de LE46M87 en de LE46M86?
- Accepteren de bovenstaande rakkers 1080p@50/60hz over component en HDMI?
- Zijn er nog meer reviews te vinden behalve die op HDTVTEST.co.uk?

I'm as straight as the line that you sniff up your nose...

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws