Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 15 september 2006

Goedemorgen allemaal,

Na een weekendje weggeweest te zijn naar de ardennen, heb ik maandag mijn LE46M87BD opgehaald in putten (BestelICT) en direct thuis aangesloten op de satellietdecoder (Echostar PVR5020) via scart (RGB).
Ik zette de lcd aan en viola, wat een superieur beeld! In 1 woord geweldig! Ik ben echt stom verbaasd hoe het beeld al was met de standaard instellingen en wat een lichtopbrengst s'avonds op "dynamic" gewoon niet normaal en geloof me 46" op 4m is GROOT!!!

Tot zover mijn bevindingen:
- geen clouding
- geen blur
- geen dode pixels
- geluid is erg goed voor een lcd, komt vanuit de achterkant van de tv, waardoor je een beetje bass krijgt

Als mijn xbox 360 terug komt van microsoft service centre en getest heb, zal ik ook wel een reviewtje schrijven.

BP on the move!!!

Heeft iemand al eens ergens de le32m86bd gezien? Dat formaat spreekt mij vooralsnoghet meeste aan, maar ik wil het toestel wel eens ergens zien spelen voor ik hem bestel.

Mijn bestelling van de LE52M86 is weer eens met twee weken verlengd!
Ik baal als een stekker, mijn PS3 zit vanaf de launch te wachten in de doos.
Er is geen internetwinkel die hem kan leveren op dit moment. Hetzelfde geld voor de auto wall mount.
Heeft iemand toevallig een LE52M86 en of een auto wall mount zien staan?

PSN ID: Zwembroek

quote:
zwembroek schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:14:
Mijn bestelling van de LE52M86 is weer eens met twee weken verlengd!
Ik baal als een stekker, mijn PS3 zit vanaf de launch te wachten in de doos.
Er is geen internetwinkel die hem kan leveren op dit moment. Hetzelfde geld voor de auto wall mount.
Heeft iemand toevallig een LE52M86 en of een auto wall mount zien staan?
werkt die auto wall mount gewoon met de vesa standaard? en dus ook op andere merken?

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

quote:
aangeboden schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:37:
Laatst had ik hier een trouwerij. De mensen die foto's hadden gemaakt, konden gelijk hun memory kaartje instoppen en bekijken. Heel leuk. Het is te omslachtig als er nog een PC aangeloten moet worden die in de andere kamer staat. Nee die cardreader is een aanrader.
Moderne digitale camera's hebben een video uitgang via composiet. Die kan je aansluiten op elke TV (bij de F71 zit de composiet aansluiting aan de zijkant) en kan je gebruiken om foto's en filmpjes te laten zien. Daar heb je helemaal geen gare kaartlezer voor nodig waar overscan op zit en waarbij portrait foto's in de breedte worden uitgerekt. Echt een onnodige "feature" die kaartlezer.

Ik heb dit getypt hier -->
Reg. datum: 14 november 2000

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 10:51:
[...]

werkt die auto wall mount gewoon met de vesa standaard? en dus ook op andere merken?
Tja, als de Samsung voorzien is van VESA standaard (en dat is tie) dan werkt het natuurlijk ook met andere tv's. Hier wordt het ook vermeld: http://www.koopinfo.nl/node/1190. Ik vraag me alleen af of je er afstandbediening bij krijgt of dat je het met de tv afstandbediening kunt doen (al dan niet via het menu). Zal wel niet aangezien het universeel moet zijn...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

quote:
Dukey schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:08:
[...]

Tja, als de Samsung voorzien is van VESA standaard (en dat is tie) dan werkt het natuurlijk ook met andere tv's. Hier wordt het ook vermeld: http://www.koopinfo.nl/node/1190. Ik vraag me alleen af of je er afstandbediening bij krijgt of dat je het met de tv afstandbediening kunt doen (al dan niet via het menu). Zal wel niet aangezien het universeel moet zijn...
zie net op een filmpje van wannahaves hoe ver dat ding uitsteekt van de muur als ie gaat draaien, nee dank u, dan koop ik wel een crt

critique me

Heb nu 3 maanden de samsung le27s71.
maar af en toe heb ik strepen door het beeld van boven naar beneden
mtv was erg slecht das door de nieuwe omgooiing van casema verholpen maar nu zijn alle zenders met sneeuw(althans niet het beste kwaliteit)
heb gewone kabel aansluiting
iemand tips om dit te verhelpen of is er iets mis met de tv?
en wat zijn voor deze tv's de beste instellingen??

alsvast bedankt

Ik heb dit getypt hier -->
Reg. datum: 14 november 2000

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:18:
[...]

zie net op een filmpje van wannahaves hoe ver dat ding uitsteekt van de muur als ie gaat draaien, nee dank u, dan koop ik wel een crt
? Uhm wat moet ie anders doen, de muur indraaien? Ik vind dit juist een heel mooi systeem tegenover de vaste beugels, aangezien als het niet meer nodig is hij terug draait. Wil ik jouw wel eens zien doen je CRT terug de muur indraaien zodat ie even diep is als een lcd-tv....

En daarnaast vallen de kosten errug mee, als je bedenkt dat een beweegbare beugel voor een 35kg lcd-tv ook rond de 300-350euro zit (uitzonderingen daargelaten).

Filmpje wannahaves:
http://www.wannahaves.nl/...ments.asp?JournalID=28344

Dukey wijzigde dit bericht 17-04-2007 13:34 (22%)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

quote:
[...]

Moderne digitale camera's hebben een video uitgang via composiet. Die kan je aansluiten op elke TV (bij de F71 zit de composiet aansluiting aan de zijkant) en kan je gebruiken om foto's en filmpjes te laten zien. Daar heb je helemaal geen gare kaartlezer voor nodig waar overscan op zit en waarbij portrait foto's in de breedte worden uitgerekt. Echt een onnodige "feature" die kaartlezer.
Ik heb mijn HP camera M417 met de bijbehorende dockstation rechtstreeks via de composite aangesloten aan onze F71. ->Resultaat matig kwaliteit beeld plus zwarte balken boven en onder. Kan het niet beeldvullend krijgen. Ook niet met de afstandsbediening. Kan begrijpen want hij moet van een digitaal signaal converteren naar een composite signaal.
Wel een beetje onhandig/omslachtig want ik moest mijn HP cameradockingstation, een verlengsnoer voor stroom en een tulp/composite kabeltje bijhalen om aan de TV aan te sluiten.

Nou heb ik dat memorykaartje uit mijn camera gehaald en in de cardreader van de TV ingestopt.
-> Resultaat, Perfect strak beeldvullend plaatje!!!!!! Die Wiselink is echt een toegevoegde waarde, mensen!! Geloof me. een must om naar de foto's te bekijken of MP3 te luisteren. Helaas nog geen AVI (divx) ondersteunt :( .

And hell followed with him

Vergeef me als ik nu als een halve zool overkom, maar dit leek mij het beste topic om mijn vraag te stellen.

Ik wil over een paar weken een LCD tv gaan kopen en mijn voorkeur gaat uit naar het merk Samsung. Mijn budget ligt tussen de 700 en 1100 euro. Ik ben helemaal nieuw in het aanschaffen en vergelijken van tv's en kom om in het vakjargon. Nu heb ik hier en daar al eens rond gekeken en het verbaasd me hoe de ene 32" inch tv 600 euro kost, en de ander 1000. Ik hoop dat men in dit topic mij een beetje kan helpen en verhelderen in mijn keuze.

Ik zal even de kenmerken van mijn eisen op een rij zetten:

* 700 - 1100 euro bestedingsruimte
* Voornaamste gebruik: Xbox360
*Voorkeur van aantal inch: 32 of 37 (ik denk dat 42 een beetje teveel van het goede is voor mij)

Zoals ik zei heb ik al eens rond gekeken (ik kan hier alleen op Tweakers helaas, dus afgezien van de pricewatch rest mij niet echt veel onderzoekmogelijkheden), en mijn oog viel op de Samsung LE37S71B. Nu weet ik dus niet of dit voor mij echt een goede keuze zou zijn, of dat ik dingen over het hoofd zie. Ik hoop dat iemand mijn geratel een beetje begrijpt en me kan helpen.
Alvast bedankt.

A fronte praecipitium, a tergo lupi. Spes mihi unica.

Reg. datum: 13 januari 2004

quote:
Weltschmerz schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:15:
Vergeef me als ik nu als een halve zool overkom, maar dit leek mij het beste topic om mijn vraag te stellen.

Ik wil over een paar weken een LCD tv gaan kopen en mijn voorkeur gaat uit naar het merk Samsung. Mijn budget ligt tussen de 700 en 1100 euro. Ik ben helemaal nieuw in het aanschaffen en vergelijken van tv's en kom om in het vakjargon. Nu heb ik hier en daar al eens rond gekeken en het verbaasd me hoe de ene 32" inch tv 600 euro kost, en de ander 1000. Ik hoop dat men in dit topic mij een beetje kan helpen en verhelderen in mijn keuze.

*Voorkeur van aantal inch: 32 of 37 (ik denk dat 42 een beetje teveel van het goede is voor mij)

Zoals ik zei heb ik al eens rond gekeken (ik kan hier alleen op Tweakers helaas, dus afgezien van de pricewatch rest mij niet echt veel onderzoekmogelijkheden), en mijn oog viel op de Samsung LE37S71B. Nu weet ik dus niet of dit voor mij echt een goede keuze zou zijn, of dat ik dingen over het hoofd zie. Ik hoop dat iemand mijn geratel een beetje begrijpt en me kan helpen.
Alvast bedankt.
Met de aanschaf van een LCD-TV moet je ook denken aan je toekomstige eisen. Ik mag denk ik wel aannemen dat je de TV langer dan 5-8 jaar wilt gaan gebruiken?

Dus:

- Ga je in de toekomst gebruik maken van digitale video signalen?
- Met andere woorden: Ben je van plan om eventueel een Blu-ray/HD-DVD speler aan te schaffen?
- Ben je van plan om je PC/Notebook aan te sluiten op de LCD-Tv?
- Wat zijn je eissen aan de TV qua design?

Voor nu raad ik je aan om te kijken naar do volgende modellen:

- 32 en 37 S71B
- 32R71B
- 32R81B
- 32S81B

And hell followed with him

quote:
BurkaN schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:23:
[...]

Met de aanschaf van een LCD-TV moet je ook denken aan je toekomstige eisen. Ik mag denk ik wel aannemen dat je de TV langer dan 5-8 jaar wilt gaan gebruiken?

Dus:

- Ga je in de toekomst gebruik maken van digitale video signalen?
- Met andere woorden: Ben je van plan om eventueel een Blu-ray/HD-DVD speler aan te schaffen?
- Ben je van plan om je PC/Notebook aan te sluiten op de LCD-Tv?
- Wat zijn je eissen aan de TV qua design?

Voor nu raad ik je aan om te kijken naar do volgende modellen:

- 32 en 37 S71B
- 32R71B
- 32R81B
- 32S81B
*Qua TV kijken ben ik absoluut niet veel eisend. Ik denk dat ik in de komende 5-8 jaar wel ooit een HD-DVD speler of Blu-Ray zal aanschaffen (zij het via PS3 of anderzijds).
*Ik ben niet van plan om een pc of nb aan te sluiten op een LCD tv.
*Design is een leuke bijkomst, maar indien er een lelijkere beter tv is zou ik daarvoor gaan. Het gaat me dus vooral om het innerlijk. (En daarbij heeft Samsung over het algemeen mooie tv's naar ik meen)

A fronte praecipitium, a tergo lupi. Spes mihi unica.

quote:
Weltschmerz schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:15:

Alvast bedankt.
kijk ook eens naar de Toshiba 37WL68P met 100Hz technologie

zeker voor games geen overbodige luxe

critique me

Reg. datum: 19 augustus 2005

quote:
aangeboden schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:31:
[...]

Nou heb ik dat memorykaartje uit mijn camera gehaald en in de cardreader van de TV ingestopt.
-> Resultaat, Perfect strak beeldvullend plaatje!!!!!! Die Wiselink is echt een toegevoegde waarde, mensen!! Geloof me. een must om naar de foto's te bekijken of MP3 te luisteren. Helaas nog geen AVI (divx) ondersteunt :( .
Geloof mij nou, jij bent echt de enige op de wereld die een Full HD Tv koopt waarbij de kaartlezer belangrijker is dan suprieure beeldkwaliteit(F71 boven de M86).

En waarom zou je DivX gaan ondersteunen op een frickin' kaartlezer? Zodat je op en neer naar je Pc kan lopen om je DivXjes te kijken? Of voor als toevallig iemand een DivX op een flashkaart bijheeft op een bruiloft? 8)7 Reuzehandig dat ding, geloof mij nou!! :z

quote:
Wilfred schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:34:
[...]

Hee dat scheelt nogal... Ik ben ook aan het kijken naar deze tv en bij MM Rotterdam zijn ze resp. 1999 en 2999... :?
Gelukkig is hij in de pricewatch een stuk voordeliger.
Het oordeel van HDTV REVIEWis ook erg positief over deze TV dus mij rest ook alleen nog de keuze tussen 40 of 46" met de wetenschapdat je voor het verschil een PSIII of een medicenter kan kopen..........
Bij Media Markt Rotterdam Alexandrium zijn ze respectievelijk 1979, -- en 2699, -- Euro....
Nogal wat verschil zo onderling.

op de 46 versie draaide nu een blu ray demo...zag er wel mooi uit...
op 40 versie draaide ook wat demo's...ik heb even snel het menu aangepast van Dynamische naar film mode...de kleuren kwamen mij toen wat natuurlijker over.
dat dynamische is mij toch net wat teveel kleur. maar dit is natuurlijk mede afhankelijk van het input signaal.

Reg. datum: 15 februari 2007

ik zit nu in feite nog steeds met de vraag of mijn 32s71B al dan niet PC via HDMI aankan (sommigen zeggen ja, anderen nee, anderen weten het niet en vertrouwen op de 'nee' die in de handleiding staat)

quote:
vinteg1 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:26:
ik zit nu in feite nog steeds met de vraag of mijn 32s71B al dan niet PC via HDMI aankan (sommigen zeggen ja, anderen nee, anderen weten het niet en vertrouwen op de 'nee' die in de handleiding staat)
Nope, kan niet! Staat hier echt al heel erg vaak

life's Short
Reg. datum: 09 oktober 2003

Het valt me de laatste tijd op dat als ik een grijze achtergrond heb met de computer als achtergrond, dan is het niet egaal grijs, maar zie ik er als het ware verversing in. Ik heb dit met pixelteste geprobeerd. Bijna alle kleuren zijn net een foto, maar alleen bij groen zie ik beweging in de kleur. Soort van verversing. Hebben meer mensen hier last van?

ola

quote:
Geloof mij nou, jij bent echt de enige op de wereld die een Full HD Tv koopt waarbij de kaartlezer belangrijker is dan suprieure beeldkwaliteit(F71 boven de M86).

En waarom zou je DivX gaan ondersteunen op een frickin' kaartlezer? Zodat je op en neer naar je Pc kan lopen om je DivXjes te kijken? Of voor als toevallig iemand een DivX op een flashkaart bijheeft op een bruiloft? 8)7 Reuzehandig dat ding, geloof mij nou!! :z
Natuurlijk, beeldkwaliteit is belangrijk. Daarom is de M86 duurder dan de F71. Maar ik vond het jammer dat de M86 geen kaartlezer/Wiselink meer heeft. Het is niet een doodgewone kaartlezer. Het is een ingebouwde mediaplayer. Die plaatjes en Mp3 kan afdraaien maar nog geen AVI (divx).
Ik heb mijn PC niet aan de TV hangen, hoor. Die staat in een andere kamer. Maar ja, de filmpjes, plaatjes of muziek staan bij mij op een externe hardeschijf. En die zou ik eventueel op de USB poort van de F71 kunnen aansluiten. En dat kan niet op de M86 die heeft geen USB poort. Toch? Verder heeft de F71 nog een aansluiting voor pictbridge. Dan kan je een printer (met pictbridge) aanhangen om de foto uit te printen. Die Wiselink is echt belangrijk voor mij. Echter deze wiselink hebben ze wel in de Syncmaster (computer) LCD monitoren van Samsung ingebouwd. En bij mijn weten ondersteunen deze wel AVI bestanden. Begrijp niet waarom ze deze optie weglaten in de F71 model.
Ik dacht dat de duurdere Philips LCD monitoren met kaartlezer, JPG, MP3 en AVI ondersteunt. Kan iemand dat bevestigen of die AVI ondersteunt?

Weet iemand wanneer de N86 leverbaar zal zijn??

The cowardly dog

quote:
mabit schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:55:
[...]

Nope, kan niet! Staat hier echt al heel erg vaak
Fout, het kan wel. Alleen het resultaat zal je niet bevallen (overscan). En DAT staat hier al heel erg vaak.

In hoeverre zijn jullie tevreden over de resultaten van de standaard samsung decoder met de samsung lcd's? want ik hoor zelf hele wisselende berichten.

Reg. datum: 23 januari 2007

quote:
aangeboden schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:31:
[...]

Ik heb mijn HP camera M417 met de bijbehorende dockstation rechtstreeks via de composite aangesloten aan onze F71. ->Resultaat matig kwaliteit beeld plus zwarte balken boven en onder. Kan het niet beeldvullend krijgen. Ook niet met de afstandsbediening. Kan begrijpen want hij moet van een digitaal signaal converteren naar een composite signaal.
Wel een beetje onhandig/omslachtig want ik moest mijn HP cameradockingstation, een verlengsnoer voor stroom en een tulp/composite kabeltje bijhalen om aan de TV aan te sluiten.

Misschien een blond vraagje; maar hoe heb jij je card in die cardreader gekregen? Bij mij verdween hij erin en moest ik hem er echt eruit trekken met een pincet..

Ik stream nu vanaf mijn laptop de foto's naar mijn xbox360, ook wel aardig. Dat doe ik ook met muziek en vanaf 7 mei schijnt het ook te kunnen met films. Een beetje omslachtig maar het werkt perfect.

quote:
Lauryn schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:52:
[...]

Misschien een blond vraagje; maar hoe heb jij je card in die cardreader gekregen? Bij mij verdween hij erin en moest ik hem er echt eruit trekken met een pincet..

Ik stream nu vanaf mijn laptop de foto's naar mijn xbox360, ook wel aardig. Dat doe ik ook met muziek en vanaf 7 mei schijnt het ook te kunnen met films. Een beetje omslachtig maar het werkt perfect.
Kan nu ook al :) En er is zelfs software om niet standaard formaten door je pc realtime te laten encoden naar compatibele formaten.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws