Reg. datum: 05 juli 2004
kben benieuwd hoe dat gesprek eruit zagquote:.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:30:
Ik kwam erachter doordat ze ingelogd waren op mijn ouders MSN. Ff gechat (heel dom gedaan) en nu heb ik een adres.![]()
Ik ga ff kijken wat ik nog meer kan doen.
*hint*
Mark Smith says:
sry ik ben Truus niet
.Johnny says:
wie ben je dan?
Mark Smith says:
de broer vanKees
.Johnny says:
ok, ik zou even langs komen maar ik ben je adres kwijt
.Johnny says:
of heb je haar telefoon nummer?
.Johnny says:
??
Mark Smith says:
ja ik heb ook wel het adres, wil je ze allebij?
.Johnny says:
ja gaarn
Mark Smith says:
[STRAAT] [HUISNUMMER] [WOONPLAAST]
[TELEFOONNUMMER]
Mark Smith says:
[HERSTEL: TYPO TELEFOONNUMMER]
.Johnny says:
hoe bevalt de nieuwe laptop?
Mark Smith says:
tgaat wel =)
.Johnny says:
hoe kwam ze er ook alweer aan?
Mark Smith says:
sryhoor moet ff snel wat doen
Mark Smith says:
brb
Mark Smith says:
ben ik weer
Mark Smith says:
sry dat ik het vreeg hoor, maar jij bent toch de coach vanKees zijn bbal team?
Mark Smith says:
vraag*
.Johnny says:
deze laptop is toch van Truus?
Mark Smith says:
nee deze laptop is gekocht door Truus
Mark Smith says:
=p
.Johnny says:
ow ok, van wie dan?
Mark Smith says:
van mij
Mark Smith says:
Truus heeft er ook een
Mark Smith says:
maar ben jij de coach van Kees?
.Johnny says:
ik snap het even niet meer. Truus heeft al een laptop maar ook deze?
Mark Smith says:
ja Truus heeft er ook een,en heeft laatst een andere gekochtvoor Kees enmij
Mark Smith says:
ik ga eten, mzl
.Johnny says:
mzl
.Johnny says:
eten lekker?
Mark Smith says:
waar ben je mee bezig?
.Johnny says:
?
Mark Smith says:
de comp?
Mark Smith says:
de laptop?
Mark Smith says:
had em dan even leeg gemaakt..
Mark Smith says:
je bent tog Mark?
.Johnny says:
nee, sorry. ben jij Kees?
Lijkt me dan toch dat hij ook strafbaar is.quote:.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:52:
Bij het "waar ben je mee bezig" was ik dus ff op die laptop aan het inloggen. na laatste ding niet meer online geweest helaas, ik stond op het punt te gaan aangeven dat de laptop gestolen was.
Heling?
edit: moet stiekem toch ook wel goed voelen dat je contact hebt met je eigen laptop die waarschijnlijk gestolen is, alhoewel het niet leuk is natuurlijk..
Tomino wijzigde dit bericht 18-04-2007 18:56 (19%)
- Zoveel mogelijk data opslaan
- Naar provider stappen met aangifte + alle gegevens(liefst langsgaan als dat kan).
Dan zou het toch wel moeten lukken?
En anders zou je misschien kassa kunnen informeren, ze kunnen veel en misschien is het interessant genoeg voor hun.
LED-Maniak wijzigde dit bericht 18-04-2007 19:03 (24%)
Casemod delen Goud/Zilver/Nickel/Koper gegalvaniseeerd? Mail me!
Reg. datum: 09 april 2003
Upgrade je logmein account naar logmeinpro.
Hiermee heb je File Sync. "synchronise files & folders in seconds"
Probeer wanneer hij online is zoveel mogelijk te downloaden in de hoop dat er persoonlijke gegevens opstaan. Denk aan temporary internet files en zo. of de mijn documenten map. Misschien heeft hij al outlook express al voor zijn eigen account ingesteld. (*.dbx bestanden)
Neem dan dus geen controle over, want dat heeft ie door.
Je hebt in mijn ogen niet echt vertrouwen gewonnen bij de 'dief'. Ik ben benieuwd wat de politie nu gaat doen!
Toshiba Tecra A7-243 / Hitachi Travelstar 7K200, 200GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)
Reg. datum: 01 mei 2005
Hoe verleidelijk het ook is om te hem te laten merken dat die pc is gejat!
Wat ik zou doen, aan de hand van een IP kan je als het goed is aan de provider komen.
Bel deze op leg alles uit, mail dingen of neem contact op via de mail.
En vraag of zij wat kunnen doen..
verder heb ik nu dus:
-ip adres laptop + tijdstip
-adres gegevens dief of heler (Truus)
daar moet de politie anders ook wel wat mij kunnen lijkt mij.
Volgens ipadress.com liggen die twee adressen wel nogal ver uit elkaar, dus het zal wel een familierelatie zijn ofzo. Misschien is Truus weer een zus van hun.
.Johnny wijzigde dit bericht 18-04-2007 20:32 (11%)
Reg. datum: 11 augustus 2005
Cave vraagt zich af hoe zo'n reactie zal zijn als diegene zich nu op Tweakers dit topic leest...
Zonde van dat hij het door had... volgende keer effe wat langer wachte dat MSN automatisch op afwezig gaat ofzo? Dat is weliswaar 10 min maar ja dan is er geen activiteit...
Oja als je er wat opzet dan reageren antivirusscanners er vaak op (zoals gemeld) echter Windows reageert weer als de scanner uit staat. Je kunt vaak in de antivirus scanner een map aangeven die hij moet overslaan met scannen...
Kortom even de scanner uitzetten installeren en map instellen en scanner aan...
BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit
Reg. datum: 06 november 2005
Ik wil er even op wijzen dat dat niet uitmaakt. Als je weet waar diegene woont die de laptop onder zich heeft (doorverkocht of niet) en hij heeft hem op een beurs ofzo verkregen, dan kan je gewoon die laptop onder de 3e verkrijger revindiceren (mits je kan aantonen dat die laptop, en juist ide laptop van jou is, aankoopbon zal in dit geval wel voldoende zijn). Als hij hem in een erkende winkel heeft gekocht wordt het moeilijker (goede trouw, overigens is de laptop gestolen, dus dan is lid 3 van datzelfde artikel,, art 3:86, van goede trouw ook weer van belang). Daarnaast, kan hij niet aanwijzen waar hij hem gekocht heeft dan heeft hij niet voldaan aan de zogenaamde wegwijs plicht (art. 87, van boek 3, van eht Burgerlijk Wetboek) en kan je hem als nog revindiceren (5:1 overigens)...quote:Denniswerf schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:17:
[...]
Ahh dat is waar, maar via via moet je dan toch bij de dief uitkomen(en misschien heling voor degene die nu achter de laptop zit.. 't feit dat het nog werkt betekend toch dat er geen hele reinstall is geweest?
Anyway, ik ga dat LogMeIn ook maar eens proberen
Zo zijn er nogal wat voorwaarden waar diegene aan voldana moet hebben. Kortom, het is vooral zaak om uit te vinden waar de laptop zich bevindt, waarop je hem vervolgens kan revincideren (eventueel door het voeren van ene kort geding).
Edit: nog een toevoeging. Revindiceren en dergelijke is civiel recht: daarvoor heb je de politie (in principe) niet nodig en kan je gewoon een deurwaarder opdracht geven (mits je een executoriale titel hebt -> vonnis van een kortgeding rechter) je laptop terug te halen.
Huuruun wijzigde dit bericht 18-04-2007 19:33 (8%)
ipadress.com is zinloos!quote:.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:16:
Volgens ipadress.com liggen die twee adressen wel nogal ver uit elkaar, dus het zal wel een familierelatie zijn ofzo. Misschien is Truus weer een zus van hun.
Is het een 'normaal' nummer dat telefoonnummer of mobiel?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Reg. datum: 13 juni 2005
Interessant verhaal. MIsschien is het handig om erbij te vermelden dat een mobiel nummer ook in de vorm van een abonnement kan zijn.quote:bjck schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:27:
[...]
ipadress.com is zinloos!
Is het een 'normaal' nummer dat telefoonnummer of mobiel?
0614 is bijv. van T-Mobile, enz.
Asus A8N-SLI SE / AMD64 3000+ (1,8Ghz @ 3,47Ghz) / Asus 8600GTS / 2GB / 160GB Raid-0 /
Waarna hij de beslissing neemt het besturingssysteem opnieuw te installeren, geen gebruik meer te maken van internet of..... de oorzaak van de tracering te vinden.quote:Edmund schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:12:
Background wisselen en er een bericht achter laten dat de gebruiker zich achter een gestolen laptop bevind. Dat hij naar de politie moet gaan of contact op moet nemen met *je telefoonnummer*. Evt er nog erbij zetten dat het ip-adres gelogd is. Schrikt ie zich iig wezeloos.
Asus P5W DH Deluxe | C2D 2.4 GHz | Logitech G15 + G7 (SE) | 2x 2048MB DDR800 | ATi Radeon HD2900XT 512 MB | SM-226BW TFT @ 1680x1050 | X-Fi XtremeGamer | 2x 320 GB WDC Raid Edition (SATA II) | 54mbit WLAN onboard | Linksys WRT54GS | SpeedTouch 546 ADSL2+
Reg. datum: 31 januari 2007
Je moet je haast wel een detective voelen...
Core 2 Duo E6420 @ 3,2 gHz - P5B Deluxe WiFI-AP - OCZ Platinum Rev. 2 DDRII 6400 - XFX 8800 GTS 320mb Extreme - 2x 320 GB Seagate Barracuda 7200.10 in Raid 0 - Samsung 931BW 19" Widescreen
Met Sypher ^^ dus
ThinkPad wijzigde dit bericht 18-04-2007 19:44 (4%)
Canon EOS-400D / Canon 18-55mm Kitlens
als die dief nu op tweakers zou zitten zou hij een levenslange ban verdienenquote:Cave_Boy schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:24:
Ok wil de tweaker even reageren die deze laptop hefet gestolen?
Cave vraagt zich af hoe zo'n reactie zal zijn als diegene zich nu op Tweakers dit topic leest...
Zonde van dat hij het door had... volgende keer effe wat langer wachte dat MSN automatisch op afwezig gaat ofzo? Dat is weliswaar 10 min maar ja dan is er geen activiteit...
Oja als je er wat opzet dan reageren antivirusscanners er vaak op (zoals gemeld) echter Windows reageert weer als de scanner uit staat. Je kunt vaak in de antivirus scanner een map aangeven die hij moet overslaan met scannen...
Kortom even de scanner uitzetten installeren en map instellen en scanner aan...
De kl**tz*k (niet jij maar die dief
It said "Insert disk 3..." but only 2 fit.
Anyway, huidige "bezitter" is dus kennelijk een jong broekje die geen idee heeft wat er zich afgespeeld heeft. En ook al formatteren ze nu de boel, dan is het alleen data loss. en dat ik dan geen contact meer kan opnemen om te zeggen dat de laptop gestolen is...
Als het een tweaker was, was de laptop wel geformatteerd. Zelfs mijn vaders email stond er nog gewoon compleet op in outlook...
Mark Smith is de gefingeerde naam van mijn vader. Zei praten onder die naam omdat ze met MSN zijn gelogd op zijn account.
Kees is een van de huidige bezitters van de laptop. Ik praat met iemand waarvan ik de naam niet heb. Truus is de gefingeerde naam van degene die zegt de laptop voor hen gekocht te hebben (1e heler of dief)
.Johnny wijzigde dit bericht 18-04-2007 19:51 (34%)
gek op Mac
Reg. datum: 22 oktober 2004
Lijkt me handig dat je dat helemaal niet meld, ivm het verbergen van de laptop op het moment dat jij daar aan de deur staat.quote:.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:48:
Nee het telefoonnummer is een lokaal nummer, maar het maakt niet uit want ik hebt dus zelfs straat+huisnummer+plaats van "Truus" (gefingeerde naam) dus al was het een mobiel.
Anyway, huidige "bezitter" is dus kennelijk een jong broekje die geen idee heeft wat er zich afgespeeld heeft. En ook al formatteren ze nu de boel, dan is het alleen data loss. en dat ik dan geen contact meer kan opnemen om te zeggen dat de laptop gestolen is...
Gewoon helemaal niks melden, en daarnaartoe rijden, en surprise voor de deur, en weggaan met laptop.
Dit topic is gesloten. ![]()