Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 28 september 2002

Bij mijn ouders is onlangs ingebroken en is een laptop als buit meegenomen. Niet een heel duur ding, maar opzich wel vervelend natuurlijk.
Mijn vader gebruikt al een tijdje LogMeIn om zijn computers te beheren (soort remote desktop, alleen dan simpel via een website). Dat stond ook op de laptop. Nou is gisteren opeens de laptop in zijn computer lijst op logmein online gekomen, met een ip adres. Hij probeerde eerst nog even in te loggen (dief was een spelletje aan het spelen), maar werd er natuurlijk afgekicked.

Anyway, nu heb ik dus het IP adres. Ik heb dit doorgegeven aan de politie, maar ik vrees dat vanwege prioriteiten enzo dat niet zo'n vaart zal lopen. Wat kun je eigenlijk allemaal doen in zo'n situatie?

Screenshotje LogMeIn:
http://img501.imageshack.us/img501/6917/screenshotipst3.th.jpg
View full image
edit: laatste twee delen van IP geblurred.

.Johnny wijzigde dit bericht 15-04-2007 20:12 (4%)

Sowieso zou ik eerst even het IP op die foto blurren, want daar zijn ze hier niet zo blij mee als je dat hier laat zien.

En ik zou kijken of je een keer als de laptop wel aanstaat, maar de dief er niet achter zit, een keylogger kunt installeren. Misschien dat de dief zo dom is om op die gestolen laptop persoonlijke gegevens te typen o.i.d.
Dan zou je achter z'n naam en evt. adresgegevens kunnen komen. Als je dat hebt, moet je niet op eigen houtje verder gaan, maar de politie een huiszoeking laten doen ;)
Reg. datum: 15 augustus 2005

Kunt ze misschien tracer door deze websites

http://ip-adress.com/

Hanna_6 wijzigde dit bericht 15-04-2007 17:54 (22%)

Buiten aangeven aan de Politie kun je niet meer doen denk ik. Als je zelf gaat lopen 'hacken' ben je zelf ook strafbaar bezig.

_asm nop;

De IP is afkomstig van speedlinq, misschien kan je even contact opnemen met hun?

Of natuurlijk dit aan de politie doorgeven en aan de politie vragen of ze speedlinq contacteren.

Bram1337 wijzigde dit bericht 15-04-2007 17:59 (38%)

There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.

A young loner on a crusade..

Hij logt in op zijn eigen pc...daar is geen 'hacken' aan...

Magoed....aandringen bij de politie er snel werk van te maken aangezien het een 'dynamisch' ip kan zijn! :)

Michael Knight wijzigde dit bericht 15-04-2007 17:56 (48%)

Zet- en drukfouten voorbehouden.

Acties: [view]

Door: Kristof DPC PV BOINC Rosetta
is een Belgisch product

quote:
Michael Knight schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:56:
Hij logt in op zijn eigen pc...daar is geen 'hacken' aan...

Magoed....aandringen bij de politie er snel werk van te maken aangezien het een 'dynamisch' ip kan zijn! :)
Daar blijven logfiles van bij de provider hoor. Dit is 1 van de pluspunten voor de gebruikers van de verplichting tot bewaren van logfiles ;)

Kristof is lid van de Belgische tak der Cureseekers

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Puta, why you flinch?
Reg. datum: 26 juni 2000

quote:
Hanna_6 schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:54:

Je komt uit bij Boskoop in Zuid-Holland...er van uitgaande dat het klopt...de GoT knokploeg er heen sturen?

Ok lama, klopt nix van...

Vos wijzigde dit bericht 15-04-2007 17:59 (5%)

Keywords: Ajax, Arsenal, Specialized, K2 Instinct - Other: My PC

waarom geen contact opnemen met de provider achter dat email adres?
dan kunnen zij hem ermee confronteren als het een thuis-aansluiting en niet een universiteitsnetwerk is.
wel redelijke kans dat je dan op een of andere manier je laptop terug kunt krijgen.

http://guide.50webs.org

quote:
jann1s schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:58:
waarom geen contact opnemen met de provider achter dat email adres?
dan kunnen zij hem ermee confronteren als het een thuis-aansluiting en niet een universiteitsnetwerk is.
wel redelijke kans dat je dan op een of andere manier je laptop terug kunt krijgen.
Omdat die provider niet kan beoordelen of hij wel of niet de waarheid verteld. Hij kan beter met zijn verhaal naar de politie gaan. Die weten wat ze moeten doen om persoonsgegevens te krijgen van Speedlinq

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

Gebruik vuurvosje!

Noteer igv. de tijd en datum van het online komen van de laptop, zodat de provider eventueel kan kijken welke account er achter zit!
Dit zul je altijd via de politie moeten doen, omdat de provider deze gegevens nooit aan jou mag verstrekken! Suc6 ermee!

Fotogear -> Nikon D50 || 18-55mm kitlens || Nikkor 70-300mm VR || Nikkor 50mm 1.8 || SB-600 || + meer zooi

quote:
.Johnny schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:50:
...
Nou is gisteren opeens de laptop in zijn computer lijst op logmein online gekomen, met een ip adres. Hij probeerde eerst nog even in te loggen (dief was een spelletje aan het spelen), maar werd er natuurlijk afgekicked.
...
Onthoud wel dat degene die toen achter de laptop zat niet de dief hoeft te zijn.
Deze kan inmiddels al weer doorverkocht zijn.

GeniusJennis wijzigde dit bericht 15-04-2007 18:14 (157%)

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

quote:
GeniusJennis schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:12:
[...]

Onthoud wel dat degene die toen achter de laptop zat niet de dief hoeft te zijn.
Deze kan inmiddels al weer doorverkocht zijn.
Ahh dat is waar, maar via via moet je dan toch bij de dief uitkomen ;) (en misschien heling voor degene die nu achter de laptop zit.. 't feit dat het nog werkt betekend toch dat er geen hele reinstall is geweest?

Anyway, ik ga dat LogMeIn ook maar eens proberen :o

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!!
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

Gewoon naar de poltie gaan, melding maken van dit feit.

Naar mijn mening is er goede reden om een bevel te krijgen van de officier van justitie om de persoonsgegevens achter deze internet verbinding los te krijgen/

Nikon D70 / Nikkor 18-70 AF-S 1:3.5-4.5G ED / Sigma 50-500 F4.0/6.3 DG (bigma) / Nikkor 50mm 1.8d + Fuji S602z

Thanks allemaal. Ik heb de politie inderdaad al verwittegd en inderdaad, tijdstip van IP lease ook meegegeven (staat ook in screenshot die de politie heeft gekregen). Maar zoals ik al zei; ik heb geen idee of de politie wel vaart maakt voor zoiets kleins. En als je te lang wacht is die laptop al weer weg natuurlijk.

Het domme is eigenlijk dat mijn vader inlogde op de machine toen er iemand een spelletje op zat te doen, en de dief of wie hem nu ook maar heeft door heeft gehad dat er van afstand op werd ingelogd (staat dan in beeld als je inlogt, iets van "this computer is controlled remotely bla bla". Maar geluk wel op tijd nog het IP adres kunnen zien. Maar sinds dat moment zijn ze niet meer online geweest.

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
.Johnny schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:15:
Maar sinds dat moment zijn ze niet meer online geweest.
Online natuurlijk wel. Denk alleen dat er eerst een format heeft plaats gevonden.

In elkgeval succes met de zaak.

job wijzigde dit bericht 15-04-2007 20:20 (6%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Op dit moment is de computer weer online. Heeft iemand misschien een tip voor een keylogger die je snel kunt installeren en die eens in de zoveel tijd ook de data synchroniseert met een remote locatie (zodat ik ook kan zien wat er gedaan wordt) ?

Reg. datum: 16 december 2003

Background wisselen en er een bericht achter laten dat de gebruiker zich achter een gestolen laptop bevind. Dat hij naar de politie moet gaan of contact op moet nemen met *je telefoonnummer*. Evt er nog erbij zetten dat het ip-adres gelogd is. Schrikt ie zich iig wezeloos.

Edmund wijzigde dit bericht 18-04-2007 18:13 (5%)

interessant verhaal dit..hou ons even op de hoogte van de vorderingen!
Life's what happens to yo

quote:
Hanna_6 schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:54:

Leuke site.... Ook absoluut nutteloos....

Mijn ene IP zegt dat ik in Durgerdam woon (Noord Holland), mijn andere IP dat ik in Eindhoven woon (Noord Brabant). Geen van beiden zijn juist.... En beide IPs bestaan op hetzelfde adres (Kabel & ADSL).

Vergeet die site dus maar gewoon....
quote:
Edmund schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:12:
Background wisselen en er een bericht achter laten dat de gebruiker zich achter een gestolen laptop bevind. Dat hij naar de politie moet gaan of contact op moet nemen met *je telefoonnummer*. Evt er nog erbij zetten dat het ip-adres gelogd is. Schrikt ie zich iig wezeloos.
Dat is inderdaad wel lollig ;)

Specs: CM Stacker STC-01, Tagan Dual Engine 600W, Asus M2N-e, AMD 64 X2 3800 @ 5600, Asus EN8800GTS 320MB, 2x1024MB PC6400 Corsair XMS2, 1xWd 500GB, 3xWD 250GB, 1xSamsung 320GB, Samsung 226BW

quote:
Jelmer-AMD schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:19:
[...]

Dat is inderdaad wel lollig ;)
Gnagna.. :)

Core 2 Duo E6420 @ 3,2 gHz - P5B Deluxe WiFI-AP - OCZ Platinum Rev. 2 DDRII 6400 - XFX 8800 GTS 320mb Extreme - 2x 320 GB Seagate Barracuda 7200.10 in Raid 0 - Samsung 931BW 19" Widescreen

http://www.nu.nl/news/985...indt_gestolen_laptop.html

succes met het terugvinden van de laptop iig, moet lukken zou ik zeggen :)

quote:
.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:03:
Op dit moment is de computer weer online. Heeft iemand misschien een tip voor een keylogger die je snel kunt installeren en die eens in de zoveel tijd ook de data synchroniseert met een remote locatie (zodat ik ook kan zien wat er gedaan wordt) ?
LogMeIn upgraden zodat je meer kan? BV file-exchange enzo. Met Logmein free kan je inderdaad niet zo heel veel onzichtbaar doen. Kan je trouwens die melding "remote controlled by" niet uitzetten in de management pages?

Als er webcam op zit, kan je misschien een upload proggie erop jassen, en een linkje in de startup plaatsen zodat er plaatjes geupload worden. Of in de history van IE kijken welke sites er bezocht worden. Ik noem maar wat hoor.

Online opbrengst van m'n zonnepanelen: http://solar.reinieren.net

Reg. datum: 24 januari 2005

quote:
.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:03:
In het verleden heb ik goede resultaten geboekt met SC_Keylog. (Destijds nog gratis).

Hoe dan ook, let even op de volgende punten:
1. De meeste anti virus programma`s stoppen keyloggers. Zorg dus dat je die uitschakeld
2. De meeste keyloggers werken met mail, en hebben dus een SMTP server nodig. Zorg er dus voor dat je de SMTP server van die provider opgeeft, anders heb je nog niets.
3. Zorg er voor dat je zo veel mogelijk info over de laptop vergaart. Serienummers kunnen later erg belangrijk worden!

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws