quote:
Ik ook niet, maar ik vind het gewoon niet netjes om iets hoger te specificeren dan werkelijk en ik verbaasde me erover dat Marantz dat doet, ook al is het een grijs gebied.
quote:
[...]
Laten we er vanuit gaan dat de mensen zelf wel ongeveer door hebben wanneer ze hun geluid verpesten. Juist omdat er bij de meeste stereo sets geen DSP's, P.A versterkers en spaanplaat JBL kattenbakken aanwezig zijn, is het ook weer gemakkelijker om het ''verziekte'' geluid te herstellen, zonder daarvoor een DSP voor te gebruiken die de kast resonanties van de speakers ''wel even elektronisch onderdrukt''.
Dat is wel een heel hypothetische aanname. Dat jij het doorhebt wil ik wel van je aannemen, maar ik bedoel juist dat de meeste mensen dat niet doorhebben.
quote:
[...]
Je hoeft mij echt niet uit te leggen dat een versterker of speaker vervormt. Ik hoor je echter niet over de bron... Wat voor CD speler heb je eigenlijk?
Er hangt voor de sier zo'n dual denon in. Wat ik gebruik komt uit een M-Audio Audiophile 192, en dan is de kwaliteit natuurlijk afhankelijk van wat ik speel, van 128kbit pruts mp3's tot 192kHz FLAC files.
quote:
[...]
Wat een vergelijking. Die Rotel en NAD eindversterkers zijn absoluut niet gemaakt voor stereo, maar voor HT. Vergelijk jouw AD eens met een Classé, Parasound, Arcam, Levinson, Krell, etc.. (allemaal commercieel). Om nog maar te zwijgen over de superieure DIY ontwerpen van de laatste 6 maanden

Vooruit:
Krell Evolution 900:
Frequency Response:
20Hz-20kHz +0,–0.18 dB
<0.5Hz-120kHz +0,–3 dB
SNR:
"A” weighted: 122dB
THD:
<0.02% at 900W at 8ohm
UcD400:
Frequency Response:
<10Hz-50kHz +0,-3dB
SNR:
"A” weighted: 118dB
THD:
<0.03% at <200W at 4ohm
<0.005% at 1W at 4ohm
1.00% at 400W at 4ohm
AD-2404:
Frequency Response:
20Hz-20kHz +0,–0.2 dB
2Hz-60kHz +0,–3 dB
SNR:
"A" weighted: 120dB
THD:
<0.0045% at 600W at 4 ohm
<0.0045% at 900W at 2 ohm
Ik vind het aardig te vergelijken. Kan je je het misschien niet voorstellen dat een 19" PA versterker ook zuiver kan zijn ofzo? Iig kan ik zo snel geen versterker vinden van de merken die je noemt die bijv. een lagere THD hebben.
quote:
[...]
Dat ''enkele'' had ik weg kunnen laten. Vergelijk eens met
mijn set en je PA wint het zelfs niet. Wat heb ik staan? Marantz CD67SE op DIY Non-oversampling DAC (TDA1545

), dual mono UcD400, DIY voorverzwakker met Alps logaritmische 10k potmeter, DIY Visaton VIB170 AL met gemodificeerde tweeters en een beter filter en tot slot DIY bekabeling.
Als mijn versterker helemaal klaar is ben je welkom om te luisteren.
Dat geloof ik graag, want jij weet duidelijk hoe je 't moet plaatsen en je bouwt dingen ook zelf. Dat gaat mijn punt een beetje voorbij...
quote:
JTB81 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:23:
Ik vind ook niet dat Barry arrogant doet, die gast met zijn 3000 euro PA versterker doet dat. Het is idd geen vergelijk, maar als je zelf zegt dat je PA set vergelijkbaar is met high-end audio, dan trap je mij ook op mijn volwassen eksteroog. Ik heb geen high end, ik vind dat ik een voor mijn budget een hele leuke set heb staan (Denon met Aurum Cantus). Maar dus zekers geen high end. Als je dan denkt dat je spaanplaten kattebakken beter klinken dan is dat een beetje krom imho. Maar goed ieder zijn mening, maar als je dan met enkele nutteloze cijfers begint te gooien en denkt dat op basis van die cijfers (heb je ze trouwens gemeten of staan ze op papier?) je set superieur is aan een high end ht/audio set, dan schiet mij de croky ook in het verkeerde keelgat.
Dat is echt complete onzin en je moet beter lezen. Ik heb nou toch al zo'n 5x gezegd dat mijn set niet beter klinkt dan een
correct opgestelde en goed aangesloten high-end set. Maar dat wil niet zeggen dat mijn set niet beter klinkt dan wat mensen over het algemeen thuis hebben staan aan midrange home-audio.
Want dat bedoelde ik. Daarnaast heb ik het over home-audio en dat omschrijft voor mij de mid-range sets die 80% van de mensen hebben van bijv. Kenwood, JVC, Bose, etc. High end home audio (NAD, Rotel) is niet algemeen en ff een klasse hoger en met uitzondering van mijn amp wint dat 't natuurlijk van mijn set, mits het goed opgezet is.
Het hoofdpunt is dat het feit dat 't PA is en er 19" ogen aan mijn amp zitten en handvaten aan mijn speakers geen ruk zegt over de kwaliteit. "Spaanplaten kattebakken" is ook al zo'n ongeinformeerde bullshit uitspraak. Ze zijn van ruim 3cm MDF met non-intrusive reinforcement. Aangezien ze bestand moeten zijn tegen jaren van transport en stapelen e.d. zijn ze waarschijnlijk stijver en minder resonerend dan de cabinets van jouw speakers.
Wikipedia beschrijft wat ik bedoel:
quote:
[...]
Professional audio application is commonly used to refer to professional audio engineering and operations, which can include but is not limited to broadcasting radio, audio mastering, sound reinforcement such as a concert, DJ performances, Audio Sampling , public address, surround sound movie theatres, and in some cases piped music application.
Both terms imply involvement of audio engineering at an industrial(occupational) level as opposed to a personal level. For example, a regular personal use microphone such as one in a mobile phone would have a very limited dynamic range focused on speech, whereas a pro audio microphone would have a much wider dynamic range to capture quiet whispers or loud musical instruments. A regular loudspeaker for home use may handle 100 watts rms at a given signal-to-noise ratio, whereas a pro audio loudspeaker such as one used for concert venues may handle 1000 watts rms or more, or a studio use speaker may operate at a significantly more efficient signal-to-noise rating at the same 100 watts as the home speaker.
Specifications alone do not inherantly include or exclude equipment for consideration as professional audio level, but are used by most publications and documentation as a starting point of reference.
Dat is wat PA aan kan geven, niet dat het net zo bagger klinkt als in je lokale kroeg.
En dat is het laatste wat ik erover kwijt wil. Iedereen is blij met z'n setje, houwen zo.
raphidae wijzigde dit bericht 05-05-2007 23:11 (35%)