Gathering of Tweakers

Quicksearch
Zo, ik ben ook al een poosje verslaafd aan HT.
Ben een poos lid van HTforum, maar zag nu ook dat er een topic was op tweakers!

Dus hier ook even mijn setup:

Marantz SR6300
Marantz DV4610
Mordaunt Short Avant 906 fronts
Mordaunt Short Avant 905C Center
Mordaunt Short 309W Subwoofer
Tatung MCGI 32" LCD TV

Bekabeling:

Van Speakers >>> Marantz SR6300= Canare 4S8.
Van Subwoofer >>> Marantz SR6300 = Ixos First subwoofer cable. (wordt canare)
Van LCD TV >>> Marantz DV4610 = Canare custom component cable.
Van DV6410 >>> Marantz SR6300 = Canare Coaxiaal digitaal

Verder hirschmann antennekabel + bijbehorende plugs.

Ik kan je vertellen dat ik meer als tevreden ben, het geluid vind ik gewoonweg super. Tuurlijk, er staat geen REL te spelen, maar ik ben gelukkig. :9~

Ik kan dan ook iedere beginner de Mordaunt Short speakers aanraden. Heel veel 'bang for the buck'

Als laatste nog een drietal foto's:

http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/1Custom.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/2Custom.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/3Custom.jpg

P.S.
Let niet op de paar kaarten die ik vergeten ben weg te halen :D Was gister jarig ;)

Beginning to realize the power...

Reg. datum: 12 februari 2004

quote:
Antwan46 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:02:
[...]

In de betere kasten zit ook nog dempings spul in om de staande golven te dempen.
Diverse Tyrotex, Tyroffoam, Bitumen,Bafwadding,Filt ed, kom je in goede boxen tegen.
In enkele zit ook nog een Helmholtz absorber in.
Dat is zeker waar maar dat heeft nix met de 6 planken te maken. maar je hebt helemaal gelijk, zonder degelijke demping klinkt een speaker vaak nergens naar.

@ possible,
mooie inrichting, hoe bevalt de TV?

JTB81 wijzigde dit bericht 06-05-2007 12:49 (4%)

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

PSN ID: Oxgene

Ik begin zo langzamerhand een HD-o-fiel te worden zeg :D

Het zou misschien leuk zijn, als er ook tv's aanstaan tijdens het maken van de foto. Dat geeft net een beetje extra sfeer.

PSN : Warhawk, UT3

quote:
badkuip schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:44:
Ik wil graag mijn installatie uitbreiden met een CD speler, ik heb hier de Marantz CD 5001 voor op het oog. Nu zie ik dat deze bij correct wordt aangeboden voor ¤199,- en voor ¤179,- in de koopjeskelder.
Weet iemand of er enig verschil tussen zit en hoe de bezorgservice is van Correct?
Misschien dat het exemplaar uit de koopjeskelder een demomodel is? Bezorgservice van Correct is zeer goed, heb er 2 speakers besteld een jaar geleden en je word na betaling netjes opgebeld om een afspraak te maken voor de levering (ze hebben een eigen bezorgservice, dus niet via TNT o.i.d.).

quote:
Possible schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:34:
Ik zal ook maar eens een foto showen van mijn ''setup''

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zien we:

-Philips PF5331 32'' LCD
-LG DVD/DivX Player
-Logitech Z-680 Surround set

Dit is mijn eerst setup, is niet heel veel soeps (audio) maar ja dat komt later nog wel :)
Dat is wel echt een darkroom met je zwarte muren. :D

The One And Only

@Neo, mooie set hoor!
Welke achterspeakers gebruik je?
ben er mee eens dat MS fijne speakers zijn....

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II

quote:
NeOpHyTe-NL schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:34:
Zo, ik ben ook al een poosje verslaafd aan HT.
Ben een poos lid van HTforum, maar zag nu ook dat er een topic was op tweakers!

Dus hier ook even mijn setup:

Marantz SR6300
Marantz DV4610
Mordaunt Short Avant 906 fronts
Mordaunt Short Avant 905C Center
Mordaunt Short 309W Subwoofer
Tatung MCGI 32" LCD TV

Bekabeling:

Van Speakers >>> Marantz SR6300= Canare 4S8.
Van Subwoofer >>> Marantz SR6300 = Ixos First subwoofer cable. (wordt canare)
Van LCD TV >>> Marantz DV4610 = Canare custom component cable.
Van DV6410 >>> Marantz SR6300 = Canare Coaxiaal digitaal

Verder hirschmann antennekabel + bijbehorende plugs.

Ik kan je vertellen dat ik meer als tevreden ben, het geluid vind ik gewoonweg super. Tuurlijk, er staat geen REL te spelen, maar ik ben gelukkig. :9~

Ik kan dan ook iedere beginner de Mordaunt Short speakers aanraden. Heel veel 'bang for the buck'

Als laatste nog een drietal foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

P.S.
Let niet op de paar kaarten die ik vergeten ben weg te halen :D Was gister jarig ;)
Jo stadium III hier :)

Nice

Marantz/Rel/Acoustic Energy/Sharp/VDH

@harmen:

Ok, niet lachen! nog geen! :+
Er gaan met de tijd wel 902's komen waarschijnlijk.

@StadiumIII: wáááát :D Rob, jij ook hier :D

Beginning to realize the power...

Gadgetfetisjist

quote:
hitman333 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:42:
Ik zie dat hier wel een paar mensen een Logitech setje hebben.

Dit is wel een leuke link wat je met je setje kan doen om ze beter te laten klinken.

Linkje!
En dan nog een fatsoenlijke subwoofer erbij. Wat Logitech een sub noemt is niks meer dan een boemdoos ;)

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
Exirion schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:51:
[...]

En dan nog een fatsoenlijke subwoofer erbij. Wat Logitech een sub noemt is niks meer dan een boemdoos ;)
Wat weet jij nou! Zit wel erruhg vette bass in, hoor! :+

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

quote:
Exirion schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:51:
[...]

Ligt eraan waar je hem voor gebruikt :P, voor wat voor soort muziekstijlen bijv. al luister je nu muziek waar je echt een beschaafde bas in heb die vooral laag zit en niet super aanwezig dan is een logitech sub echt een ramp en slecht. maar bijvoorbeeld bij 'lompere' muziekgenres zoals hardcore/techno daar hebben ze toch dreunen die zelfs de meest muzikale sub boemerig maken :9~

Amd Phenom Agena X9500, Gigabyte GA-MA69GM-S2H, Asus 8800GT, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit, Apevia Xcruiser case, Yamaha RX-V459, B&M DM2, Nikon D40 + 18-55 Nikkor kitlens

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

quote:
PHiXioN schreef op zondag 06 mei 2007 @ 19:25:
[...]

Dat is wel echt een darkroom met je zwarte muren. :D
is niet zwart, is donkerbruin :) het lijkt wel donkerder dan dat het is :-)

You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT

Reg. datum: 02 september 2003

quote:
hitman333 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:42:
Ik zie dat hier wel een paar mensen een Logitech setje hebben.

Dit is wel een leuke link wat je met je setje kan doen om ze beter te laten klinken.

Linkje!
Dan mogen deze logitechs ook zeker gezien worden

http://www.metku.net/inde...mods/logiwood/index_eng10

De Parasitaire Capaciteit!
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
Sappie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 12:19:
[...]

Ik heb ze nu ook bij stassen gevonden (dat is gelukkig wat dichterbij). Ik wil ze nu dan ook eerst gaan beluisteren. Vervoeren van de IQ3's en de marantz zooi is niet erg handig voor mij (omdat ik nog geen auto heb). Gelukkig hebben ze daar ook de IQ3's en een vergelijkbare (maar wat nieuwere) marantz versterker. Ik kan het jullie binnenkort vertellen en houd jullie dan ook op de hoogte. Bedankt voor je antwoord iig qinq :)
Om mezelf ff te quoten :) Ik heb nu een tweetal q5's gekocht, maar voorlopig nog geen plaats om ze neer te zetten (jammer, jammer, maar dan moet ik het tot dan toe met mn iq3's doen). Ik heb bij stassen de IQ7's beluisterd, omdat ze om een of andere reden de Q5's niet hadden staan. Vervolgens kan ik ze thuis verder beluisteren en ze eventueel inruilen. Hiervoor heb ik de komende weken nog geen tijd, maar ik vertrouw erop dat ze prima klinken :)
Of niet; dat is de vraag

Mijn setje nog een keer :)
Nieuwe TV gekocht, dus wel even showen hier :).
http://www.kerkhofjonkman.nl/icefreak/TV%20Steun/PICT0001_kleiner.JPG
TV met de steun erachter.
http://www.kerkhofjonkman.nl/icefreak/Totaal/PICT0003_kleiner.JPG
Totaal shot.

Ja, ik moet nog steeds de kabels opruimen :P en de plaatjes zijn clickable.

Opel Vectra V6 CDX

Die Dali's heb ik ooit beluisterd en vond ze wat dunnetjes klinken vergeleken met de B&W die het uiteindelijk werd. Het zijn wel mooie luidsprekertjes, dat wel.

HDSPA is ook traag...

quote:
IceFreak schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:44:
Mijn setje nog een keer :)
Nieuwe TV gekocht, dus wel even showen hier :).

Ja, ik moet nog steeds de kabels opruimen :P en de plaatjes zijn clickable.
Staat dat scherm niet veel te laag zo? Lijkt me niet echt lekker voor je nek na een paar uurtjes gamen/film kijken...

Nederhop teksten: http://www.zdclan.nl

Reg. datum: 25 augustus 2006

quote:
Meelobee schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:33:
[...]

Staat dat scherm niet veel te laag zo? Lijkt me niet echt lekker voor je nek na een paar uurtjes gamen/film kijken...
die TV is inderdaad wel heul ongelukkig geplaatst. Je hebt hem met een wandsteun op die hoogte opgehangen? Het mooiste deel van de TV zit nu onder de rand van je bureau weggemoffelt...En ook de hoogte is inderdaad zeer zeker niet optimaal

ben ik de enige die het opvalt dat er 2 AVR's staan en één geen knoppen lijkt te hebben?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

nee maak daar maar 2 van :p
1 was zeker kaduuk, toen nieuwe gekocht en oude laten staan voor de nodige patsfactor? ;)

Asus P5K | Q6600@3Ghz@1,14V | 2x2GB OCZ Titanium PC6400 4-4-4-15 | MSI 8800GTS 512MB OC Edition | 2x Samsung F1 1TB | Antec NeoHE 550 | Antec P180 Silver | Vista Home Premium x64 | G15 | MX518 | WD MyBook Premium SE 500GB | Onkyo 605 | Klipsch RF/S/C-35

Neej,,, daar zit zijn pc in :P

edit: zie [CiP] H/K #2

Aloys wijzigde dit bericht 07-05-2007 14:22 (52%)

MacMini 1GB RAM, C2D 1,83Ghz -- HP nc6220 :: 1,5GB RAM, 1,73Ghz

Of niet; dat is de vraag

quote:
PHiXioN schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:36:
Die Dali's heb ik ooit beluisterd en vond ze wat dunnetjes klinken vergeleken met de B&W die het uiteindelijk werd. Het zijn wel mooie luidsprekertjes, dat wel.
Toen ik ze kocht heb ik niet geluisterd naar B&W's, die had de winkel niet. Wel heb ik ze vergeleken met een paar Kef's en die vond echt een Brits geluid hebben, wat wel meer mensen zeggen. Ondanks alles ben ik toch erg blij met m'n Dali's, ze passen echt bij me.
quote:
Meelobee schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:33:
[...]

Eigenlijk kijkt het erg relaxed :). Als ik gewoon in mijn bureaustoel zit, kan ik in één oogopslag het hele scherm zien. Zowel de bovenkant als de onderkant. Helemaal perfect dus. Zelfde geldt als ik in bed lig. En als je een beetje op de foto kijkt zie je dat ik veel vierkante en rechthoekige vormen heb, en die vorm heeft de TV nu ook!
quote:
r0g3r schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:56:
[...]

die TV is inderdaad wel heul ongelukkig geplaatst. Je hebt hem met een wandsteun op die hoogte opgehangen? Het mooiste deel van de TV zit nu onder de rand van je bureau weggemoffelt...En ook de hoogte is inderdaad zeer zeker niet optimaal
Ja, hij is met een steun op die hoogte gehangen. Gelukkig verschillen onze smaken, ik vind de luidspreker toch het lelijkste ding van de hele TV ;). En hoger plaatsen, tja dat kan maximaal 2 cm. En nogmaals, voor mij hangt hij nu perfect :).
quote:
iop tha man schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:01:
ben ik de enige die het opvalt dat er 2 AVR's staan en één geen knoppen lijkt te hebben?
Die onderste is inderdaad mijn PC (zie ook mijn sig :P)
quote:
rossinl schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:13:
nee maak daar maar 2 van :p
1 was zeker kaduuk, toen nieuwe gekocht en oude laten staan voor de nodige patsfactor? ;)
Zit mijn PC dus in :P. Gekocht bij Harman Kardon Nederland zelf, hij is helemaal leeg geleverd.

Opel Vectra V6 CDX

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

quote:
JTB81 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:48:
[...]

Dat is zeker waar maar dat heeft nix met de 6 planken te maken. maar je hebt helemaal gelijk, zonder degelijke demping klinkt een speaker vaak nergens naar.

@ possible,
mooie inrichting, hoe bevalt de TV?
Bedankt :)

TV bevalt me goed, heeft me 720 euro gekost bij de Mediamarkt!

You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT

Reg. datum: 15 september 2002

Nou vooruit dan maar. Ik schaam me er een beetje voor met het oog op al de andere posts maar goed:D Owja, let niet op de rotzooi :')

http://www.toetje33.nl/ht.JPG

http://www.toetje33.nl/SR7500.JPG

Marantz SR-7500
Goedkope Philips Dvd player
Sony triniton KV-32FX60B
Infinity Primus 250 Zuilspeakers
Infinity Primus C25 Center

En de vraagjes:

Welke dvd speler zal ik nemen? En kan ik het beste mijn setje compleet maken met de bijbehorende Sub + Boekenplankspeakers? Of moet ik een andere sub uitzoeken?

Mvgr,

Gerben

toetje33 wijzigde dit bericht 08-05-2007 15:23 (12%)

I am a lone Wolf
Reg. datum: 06 november 2003

quote:
toetje33 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:22:
Nou vooruit dan maar. Ik schaam me er een beetje voor met het oog op al de andere posts maar goed:D Owja, let niet op de rotzooi :')

[plaatjes]

Marantz SR-7500
Goedkope Philips Dvd player
Sony triniton KV-32FX60B
Infinity Primus 250 Zuilspeakers
Infinity Primus C25 Center

En de vraagjes:

Welke dvd speler zal ik nemen? En kan ik het beste mijn setje compleet maken met de bijbehorende Sub + Boekenplankspeakers? Of moet ik een andere sub uitzoeken?

Mvgr,

Gerben
Marantz/Infinity is een mooie combinatie!

Niks om je voor te schamen lijkt mij zo.. Wellicht niet de meest ideale opstelling, maar dat wordt wellicht nog veranderd? En dat het niet netjes is kan de beste overkomen :+

Over je vraagjes:
Voor een DVD-speler ben je afhankelijk van je budget. Als je een bedrag in gedachten hebt zou ik eens kijken op htforum.nl voor ervaring ed.

Wat de speakers betreft: qua klank wordt het meestal wel aangeraden om gelijke speakers of iig uit de zelfde serie te nemen.
En wat subwoofer betreft: daarin heb je flink veel keuze want hoef volgens mij niet perce zelfde merk/serie te zijn. Is natuurlijk weer sterk afhankelijk van je budget en of je een sub wilt voor films en/of muziek.

I have a mind like a steel trap. Stuff gets in there and WHAM! it never gets back out again.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws